Mikä siinä on kun vaaditaan synnin ja syyllisyyden tuntoa, vaikka en syntiä tee eikä edes tee mieli tehdä?
Mikä tämä oppi on?
Luterilaisuutta helluntaissa?
Pitääkö tuntea syyllisyyttä?
119
525
Vastaukset
- Anonyymi00001
Nöyristellään kuvittelemalla syntiä, jota ei oikeasti tehdä. Tekeydytään kurjaksi toisten edessä, jotta todistettaisiin siten muita suurempaa vanhurskautta.
Tekopyhää kukkoilua!- Anonyymi00003
Käskeekö Jumala uskovia todistaa omasta kurjuudestaan ja syntisyydestään?
Vai käskeekö Jumala todistaa Hänen vanhurskaudestaan joka on uskovassa?
Mites luetaan Sanasta? - Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Käskeekö Jumala uskovia todistaa omasta kurjuudestaan ja syntisyydestään?
Vai käskeekö Jumala todistaa Hänen vanhurskaudestaan joka on uskovassa?
Mites luetaan Sanasta?Käskeekö Jumala uskovia todistaa heidän omista teoistaan?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänen teoistaan?
Käskeekö Jumala uskovia todistaa uskovista ihmisistä ja itsestään?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänestä ja Hänen Pojastaan? - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Käskeekö Jumala uskovia todistaa heidän omista teoistaan?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänestä ja Hänen Pojastaan?Jeesus itse sanoi parannetulle:
"Palaja kotiisi ja kerro, kuinka suuria töitä Jumala on sinulle tehnyt".
Uskosta osatomilla luterilaisillm ei ole mitään, ei sanaakaan kerrottavana Jumalan suurista teoista.. - Anonyymi00093
Anonyymi00005 kirjoitti:
Käskeekö Jumala uskovia todistaa heidän omista teoistaan?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänestä ja Hänen Pojastaan?>>>>Käskeekö Jumala uskovia todistaa heidän omista teoistaan?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänen teoistaan?<<<<
Ehkä kysymyksesi on erittäin aiheellinen terveen uskon ynmärtämisen kannalta? Kukaan ei tule uskoon eikä vapaudu synnin hallinta vallasta rötöksien kertomisen kuulemisesta.
---------
”Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.” Luukas 24:44-48
------
”Te olette tämän todistajat.”
Luukas 24:48 FB38
Niin minkä todistajat ?
”Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.”
Luukas 24:46-48 FB38
-----
Jos joku sanoo juuti uskoon tulleelle ettei tule alkaa " todistamaan " ennen kuin puetaan voimalla korkeudesta niin jän puhuu omiaan eikä Jumalan Sanaa. Älä usko hänen selityksiään.
Kun ihminen tulee uskoon ts. uudestisyntyy , häneen tulee Jumalan Henki asumaan . Jumalan Henki on myös voiman Henki. Ei ole jotakin erillistä voimalla pukemista se ei perustu apostoliseen opetukseen.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
----
”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.”
2. Timoteuskirje 1:6-11 FB38
------
Toki tulee lukea Raamattua ahkerasti ja täyttää itseään Kristuksen Sanalla jotta on mitä sanoa evsnkeliumin todistus tilanteessa. Kun olet täynnä Kristuksen Sanaa olet täynnä Henkeä. Kun olet täynnä pahan puhumista , juoruja , viiniä olet täynnä lihallisuutta eikä Jumalan Henki saa sinussa sijaa.
----
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
-----
”Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:18-20 FB38
J.K. Huomaa em. Raamatun paikkojen saman kaltaisuus !! - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
>>>>Käskeekö Jumala uskovia todistaa heidän omista teoistaan?
Vai käskeekö Jumala uskovia todistaa Hänen teoistaan?<<<<
Ehkä kysymyksesi on erittäin aiheellinen terveen uskon ynmärtämisen kannalta? Kukaan ei tule uskoon eikä vapaudu synnin hallinta vallasta rötöksien kertomisen kuulemisesta.
---------
”Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.” Luukas 24:44-48
------
”Te olette tämän todistajat.”
Luukas 24:48 FB38
Niin minkä todistajat ?
”Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.”
Luukas 24:46-48 FB38
-----
Jos joku sanoo juuti uskoon tulleelle ettei tule alkaa " todistamaan " ennen kuin puetaan voimalla korkeudesta niin jän puhuu omiaan eikä Jumalan Sanaa. Älä usko hänen selityksiään.
Kun ihminen tulee uskoon ts. uudestisyntyy , häneen tulee Jumalan Henki asumaan . Jumalan Henki on myös voiman Henki. Ei ole jotakin erillistä voimalla pukemista se ei perustu apostoliseen opetukseen.
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
----
”Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa, hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, mutta nyt ilmisaatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.”
2. Timoteuskirje 1:6-11 FB38
------
Toki tulee lukea Raamattua ahkerasti ja täyttää itseään Kristuksen Sanalla jotta on mitä sanoa evsnkeliumin todistus tilanteessa. Kun olet täynnä Kristuksen Sanaa olet täynnä Henkeä. Kun olet täynnä pahan puhumista , juoruja , viiniä olet täynnä lihallisuutta eikä Jumalan Henki saa sinussa sijaa.
----
”Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne.”
Kolossalaiskirje 3:16 FB38
-----
”Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä, puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle, kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.”
Efesolaiskirje 5:18-20 FB38
J.K. Huomaa em. Raamatun paikkojen saman kaltaisuus !!”Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.....”
1. Korinttilaiskirje 15:1-5 FB38
------
”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
Roomalaiskirje 10:8-13 FB38
”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
Roomalaiskirje 10:17 FB38
Usko siis pelastava usko , synnin hallinta vallasta vapauttava usko tulee evk:n lukemisen, kuulemisen kautta .
-------
”Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.”
Kolossalaiskirje 2:13-15 FB38
-------
”Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.”
Heprealaiskirje 2:14-16 FB38
----
Ketä ovat nämä " Aabrahamin siemen"?
”Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.
Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi". Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.”
Galatalaiskirje 3:5-9 FB38
-----
”Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.”
Galatalaiskirje 3:13-14 FB38
-------
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa.”
Kirje efesolaisille 1:3 FINRK
-------
”Kristuksessa me olemme myös saaneet perintöosan, niin kuin meistä oli ennalta määrätty hänen suunnitelmassaan, hänen, joka vaikuttaa kaiken oman tahtonsa ja päätöksensä mukaan, että me, jotka olemme jo ennalta panneet toivomme Kristukseen, eläisimme Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:11-14 FINRK
------
- Anonyymi00002
"Mikä siinä on kun vaaditaan synnin ja syyllisyyden tuntoa, vaikka en syntiä tee eikä edes tee mieli tehdä?"
Mikä tämä oppi on? Aivan kuten totesit, niin kysessä on luterilaisuuden hapaus helluntaiherätyksessä.
Oppi syntisistä uskovista on lähtöisin maailman ihmistä niistä, jotka yrittävät näytellä Jeesuksen seuraajaa ja uskovaa. Kaikista ulkokultaisen ihmisen ponnisteluista huolimatta heidän omatuntonsa syyttää ja todistaa heidän olevan syntisiä ja pahoja ja saastaisia. Säilyttääkseen uskovan statuksen ulkokullatut ovat ottaneet käyttöön valheellisen opin: Jeesuksen omat ovat syntisiä, ja Jeesuksen omilla on alituinen taistelu synnin himoja vastaan.- Anonyymi00004
Se oppi sanoo, että uskova himoitsee pahaa ja tekee koko ajan syntiä, ihan jatkuvalla syötöllä. Se on ällöttävä harhaoppi ja nöyristelyn huippu. Eihän hellari osaa nimetä yhtäkään oikeaa syntiä jota tekisi. Tyhmäähän se on tunnustaa syntiä, jota ei tiedosta tekevänsä!
- Anonyymi00006
En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että "syntinen uskova" oppi on luterilaisten keksintö.
Mutta en ole sitä oppia löytänyt Raamatusta. Siksi en ole sitä edes tullut ajatelleeksi.
Olen löytänyt sieltä vanhurskaan ja pyhän uskovan Jumalan lapsen opin. Siksi olen
ajatellut uskovasta vanhurskaana ja pyhänä.
Syntinen ihminen on uskosta osaton, - ei ole uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Vanhurskas ja pyhä ihminen on Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi.
Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä koska hän on Jumalasta.
Jumalasta ei synny yhtään syntistä uskovaa. Sitäpaitsi uskova on saanut
Jumalalta lahjaksi Jeesuksen vanhurskauden ja Jeesus itse on uskovan
vanhurskaus.
Paavali käytti paljon aikaa ja näki paljon vaivaa seurakunnissa uskonvanhurskaudesta
opettamiseen. Tämä oppi on kristinuskossa aivan perustavaa laatua.
Jotta ihminen voi käsittää vanhurskauttamista, hänen tulee ymmärtää
syntien anteeksi saaminen ja sen syvyyttä. Pyhä Henki tahtoo opettaa meitä
tästä aiheesta kuten Hän opetti apostolejakin.
Syntien anteeksi antamisesta ja saamisesta
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/450690088
Vanhurskauttamisesta
https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/439637564
Mvh J - K - Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Se oppi sanoo, että uskova himoitsee pahaa ja tekee koko ajan syntiä, ihan jatkuvalla syötöllä. Se on ällöttävä harhaoppi ja nöyristelyn huippu. Eihän hellari osaa nimetä yhtäkään oikeaa syntiä jota tekisi. Tyhmäähän se on tunnustaa syntiä, jota ei tiedosta tekevänsä!
Luterilaisten opit ovat turmelleet alkuperäiset Raamattuun pohjautuvat helluntaiopetukset!
Sanan mukaan Jumalan valtakunta on vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
Ihmettelen, mitä pahaa oli helluntaiseurakuntien opetuksessa, Eivät olleet täydellisiä, mutta kuitenkin hellutaiherätyksen opetuksessa oli paljon hyvää ja oikeaa. Miksi helluntailaiset eivät astununeet eteenpäin Jumalan ntuntemisen tiellä, vaan kääntyivät pimeyteen. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että "syntinen uskova" oppi on luterilaisten keksintö.
Mutta en ole sitä oppia löytänyt Raamatusta. Siksi en ole sitä edes tullut ajatelleeksi.
Olen löytänyt sieltä vanhurskaan ja pyhän uskovan Jumalan lapsen opin. Siksi olen
vanhurskaus.
Paavali käytti paljon aikaa ja näki paljon vaivaa seurakunnissa uskonvanhurskaudesta
Vanhurskauttamisesta
Mvh J - KVoitko viimeinkin lukea kunnolla ja ajatuksella nämä Paavalin selvät sanat:
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Lue kunnolla !
Ja jatkoa:
1. Johanneksen kirje 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Uskovaksi itseään kutsuvan pitää olla umpisokea, jos ei näe itse itsessään syntejä.
Raamatussa vain ne ulkokultaiset ja omavanhurskaat fariseukset ja kirjanoppineet olivat sokeita omille väärille toimilleen, eli synneilleen. - Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Voitko viimeinkin lukea kunnolla ja ajatuksella nämä Paavalin selvät sanat:
14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Lue kunnolla !
Ja jatkoa:
1. Johanneksen kirje 1
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
Uskovaksi itseään kutsuvan pitää olla umpisokea, jos ei näe itse itsessään syntejä.
Raamatussa vain ne ulkokultaiset ja omavanhurskaat fariseukset ja kirjanoppineet olivat sokeita omille väärille toimilleen, eli synneilleen.Lue kunnolla, luterilaisuus on silkkaa ja ilmiselvää valehtelua!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lue kunnolla, luterilaisuus on silkkaa ja ilmiselvää valehtelua!
LUTERILAISUUS ON VALEHTELUA. KOKO LUTERILAISUUS ON TÄYTTÄ VALHETTA, ALUSTA LOPPUUN JA KAIKKI ALUN JA LOPUN VÄLILLÄ ON VALHETTA!
Raamattu puhuu edeltä varoittaen luterilaisuudesta: jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
Luterilaisuus on valheisiin uskomista! - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Olenko sanonut luterilaisuutta oikeaksi ja hyväksi ?
No EN ! - Anonyymi00014
Anonyymi00006 kirjoitti:
vanhurskaus.
Vanhurskauttamisesta
Mvh J - KMvh J - K, et ole sinäkään sisällä Jumalan valtakunnassa. vaan levittelet luterilaisuutta!
- Anonyymi00015
Anonyymi00009 kirjoitti:
Voitko viimeinkin lukea kunnolla ja ajatuksella nämä Paavalin selvät sanat:
Lue kunnolla !
Ja jatkoa:
1. Johanneksen kirje 1
Raamatussa vain ne ulkokultaiset ja omavanhurskaat fariseukset ja kirjanoppineet olivat sokeita omille väärille toimilleen, eli synneilleen.Sinussa Jumalan pilkkaaja luterilainen todellakin ASUU SYNTI!
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sinussa Jumalan pilkkaaja luterilainen todellakin ASUU SYNTI!
Paavali käyttää ns. kerronnallista minää kuvatessaan sitä, millainen hän oli ennen uskoontuloaan. Preesens tulee siitä, että tämä "synnin ihminen" ja "lihan vallassa ollut ihminen" on erilainen kuin se "uusi luomus", joka Paavali nyt oli. Se "vanha ihminen" ei saanut enää elää ja hallita Paavalin uudessa elämässä hänen ollessaan pakanain apostoli.
Tämä on selvä asia niille, jotka tahtovat sen ymmärtää ja elävät itsekin esikuvina muille, Paavalin tavoin. Ei Paavali syntiä tehnyt, kun oli muiden esikuva. - Anonyymi00017
Anonyymi00006 kirjoitti:
vanhurskaus.
Vanhurskauttamisesta
Mvh J - KTämä tälläinen oppi jota Mvh J - K kannattaa ja johon uskoo, on osa menestysteologian eksytystä.
Siis ns. "synnittömyys oppia", jossa uskova kieltää omat väärät tekonsa, eli syntinsä ja väittää olevansa synneistä vapaa, vaikka sellaiseen ei kykene kukaan ihminen.
Näissä piireissä on myös sellainen tulkinta ja oppi, että Isä Jumala ei näe Jeesuksen takaa meidän Hänen lastensa syntejä.
Siis että me voimme piiloutua mukamas Kristuksen taakse niin, ettei Isä näe meidän syntejämme.
Kyllä Jumala näkee selvääkin selvemmin meidän syntimme, joihin me tietämättämme ja sokeuttamme ja jopa monasti moni ihan tahallisesti sortuu.
Ja se, joka sanoo, että hänellä ei ole syntejä / ei tee muka syntiä, se sanoo Herraa valehtelijaksi, siis tämän Jumalan Sanan mukaan:
1. Johanneksen kirje 1
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tämä tälläinen oppi jota Mvh J - K kannattaa ja johon uskoo, on osa menestysteologian eksytystä.
Siis ns. "synnittömyys oppia", jossa uskova kieltää omat väärät tekonsa, eli syntinsä ja väittää olevansa synneistä vapaa, vaikka sellaiseen ei kykene kukaan ihminen.
Näissä piireissä on myös sellainen tulkinta ja oppi, että Isä Jumala ei näe Jeesuksen takaa meidän Hänen lastensa syntejä.
Siis että me voimme piiloutua mukamas Kristuksen taakse niin, ettei Isä näe meidän syntejämme.
Kyllä Jumala näkee selvääkin selvemmin meidän syntimme, joihin me tietämättämme ja sokeuttamme ja jopa monasti moni ihan tahallisesti sortuu.
Ja se, joka sanoo, että hänellä ei ole syntejä / ei tee muka syntiä, se sanoo Herraa valehtelijaksi, siis tämän Jumalan Sanan mukaan:
1. Johanneksen kirje 1
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Miksi veivaat osastolla vaikka et ymmärrä mitään uskon asioista, etkä halua ymmärtää !?
Vaan sitä sokeuttasi kauppaat muillekkin aamusta iltaan ! - Anonyymi00022
Anonyymi00016 kirjoitti:
Paavali käyttää ns. kerronnallista minää kuvatessaan sitä, millainen hän oli ennen uskoontuloaan. Preesens tulee siitä, että tämä "synnin ihminen" ja "lihan vallassa ollut ihminen" on erilainen kuin se "uusi luomus", joka Paavali nyt oli. Se "vanha ihminen" ei saanut enää elää ja hallita Paavalin uudessa elämässä hänen ollessaan pakanain apostoli.
Tämä on selvä asia niille, jotka tahtovat sen ymmärtää ja elävät itsekin esikuvina muille, Paavalin tavoin. Ei Paavali syntiä tehnyt, kun oli muiden esikuva.Oletko sinä sokea ?
Mitä Paavali siinä lopussa sanoo ?
LUE !
Paavali ei sano, että palvelin, vaan palvelen !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!! - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Oletko sinä sokea ?
Mitä Paavali siinä lopussa sanoo ?
LUE !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!!Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaa, aikaa jolloin heillä oli valta päättää, kenen jumalanpalvelus on oikea ja kenen usko on oikein ja kenet he saavat murhata väärän uskon takia.
Naiivit ja lapselliset helluntailaiset eivät ole ymmärtäneet: Suomessa uskonnonvapaus ja kokoontumisvapaus, vaan yhä edelleen helluntailaiset pitävät luterilaista kirkkoa jumalana, joka sanoo, miten pitää tilaisuuksissa toimia ja mikä on oikein ja väärin ja mikä on oikea usko. - Anonyymi00029
Anonyymi00023 kirjoitti:
Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaa, aikaa jolloin heillä oli valta päättää, kenen jumalanpalvelus on oikea ja kenen usko on oikein ja kenet he saavat murhata väärän uskon takia.
Naiivit ja lapselliset helluntailaiset eivät ole ymmärtäneet: Suomessa uskonnonvapaus ja kokoontumisvapaus, vaan yhä edelleen helluntailaiset pitävät luterilaista kirkkoa jumalana, joka sanoo, miten pitää tilaisuuksissa toimia ja mikä on oikein ja väärin ja mikä on oikea usko.Yritä nyt ymmärtää se totuus, että minä en ole luterilainen !
Joten miksi kirjoittelet minulle heistä ? - Anonyymi00055
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tämä tälläinen oppi jota Mvh J - K kannattaa ja johon uskoo, on osa menestysteologian eksytystä.
1. Johanneksen kirje 1
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.>>>>Tämä tälläinen oppi jota Mvh J - K kannattaa ja johon
uskoo, on osa menestysteologian eksytystä.<<<
Johan minä olen sinulle sanonut, että jos olen joku teologi,
olen menetysteologi, en menestysteologi. Mutta Raamatun
mukaan menetysten kautta tulee uskovalle menestys.
Siksi menetykset johtavat menestykseen. Silloin evankeliumi
on todella jonkunlainen menestysteologi. Eikö?
Mitä tarkoitan?
Esim. kun Jumala alkaa näyttää suurelle syntiselle hänen
syntinsä, ihmisestä tulee omasta mielestään suuri syntinen.
Synnit painavat omaatuntoa niin kovasti, että luulee jo elämän
päättyvän tähän. Valoa ei näy eikä toivoa juurikaan ole.
Ja kun Jumala jatkaa työtään ihmisessä, hän lopulta joutuu
luopumaan, ja luopuu, omasta syntisestä elämästään. Hän jättää
itsensä sellaisenaan syntiensä kanssa Jeesuksen käsiin. Hän jättää
kaiken taakseen. Hän kuolee Jeesuksen kanssa Jeesuksen ristillä.
Nyt hän on menettänyt syntisen minänsä ja sen paskiaisen syntisen
elämän kaikki synnit.
Jos tämä ei ole menetystä, mikä on menetystä?
Mutta sitten tapahtuu se Jumalan suurin ihme: itsensä Jeesukselle
menettänyt kuollut syntinen ihminen syntyy Jumalasta uudeksi
ihmiseksi, Jumalan lapseksi. Jumalan lapsi saa Jumalan
vanhurskauden Jumalalta lahjaksi. Hän on nyt Jumalan lapsena
Jumalan perheeseen kuuluva vanhurskas ja pyhä taivaan kansalainen.
Mitä siis tapahtui syntiselle?
Hän menetti uskoon tulossaan kaiken ja kuoli.
Hän oli syntisenä suuri syntinen. Nyt hän on uskovana Jumalan
Lapsena vanhurskas ja pyhä. Jeesus oli ristillä tehnyt vaihtokaupan.
Hän otti päälleen kaikki syntisen synnit. Uskovalleen Hän lahjoitti oman
vanhurskautensa. Syntinen syntyi uudeksi ihmiseksi ja sai kaikki Jumalan
siunaukset Jeesuksessa Kristuksessa (Luuk 15:31-32, Ef 1:3).
Jos tämä ei ole menestystä, mikä on menestystä?
Evankeliumi on siis sekä menetys- että menestysteologiaa
kun sen oikein ymmärtää. Mutta ensin kaiken menetys ja sitten menestys.
Näin se menee.
Matt 10:39 "Joka löytää elämänsä, kadottaa sen, ja joka kadottaa
elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.”
Matt 16:24-25 "Sitten Jeesus sanoi opetuslapsilleen: ”Jos joku
tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon
ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa
elämänsä, kadottaa sen, mutta se, joka kadottaa elämänsä
minun tähteni, löytää sen."
Miten tämä on koettavissa käytännössä?
https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243921
Mvh J - K - Anonyymi00059
Anonyymi00055 kirjoitti:
>>>>Tämä tälläinen oppi jota Mvh J - K kannattaa ja johon
Mitä tarkoitan?
elämän kaikki synnit.
Näin se menee.
Mvh J - KVoi voi tuota sinun sokeuttasi.
Olet jäänyt uskon opin alkeisiin ! - Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
Mitä tarkoitan?
elämän kaikki synnit.
Näin se menee.
Mvh J - KEli tuo mitä kirjoitat on vasta alkua !
Mutta sitten alkaa Pyhän Hengen pyhitystyö, tai ainakin tulisi alkaa ja sitä kautta uudestisyntyneen tulisi saada silmä voidetta nähdäkseen itsensä kunnolla ja oikein vain kurjana ka köyhänä ja viheliäisenä... !
Eli se menee niin, että mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö edistyy Jumalan lapsessa, sitä pienemmäksi hän tulee ja tuntee itsensä ja sitä kautta vain Kristus voi kasvaa hänessä.
Eli siitä Sana sanoo näin:
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Tässä ei siis lue niin, että olen JO muka vähentynyt tai jopa siihen tyylin kuin sinä väärin opetat, että työ olisi jo muka uudestisyntymisessä tehty !
Ei vaan Pyhän Hengen opetustyö ja sitä kautta vasta se toedellinen pyhitystyö alkaa vasta siitä uudestisyntymisestä !
Ja sitten kun se pyhitystyö on saavuttanut tietyn pisteen, niin toteutuu vasta tämä, josta sinä et ymmärrä vielä yhtään mitään, ikävä kyllä:
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Sinäkin siis yhä sanot kuten tuossa sanotaan: "Minä olen rikas ", kun Hengen pyhitystyö ei ole edennyt sinussa, juurikin tuon sinun asenne vammasi ja väärän opinkin vuoksi.
Siis jos olisit oikeasti ollut ja elänyt Hengen pyhityksessä, niin sinä olisit jo aikoja sitten saanut tuota silmävoidetta, jotta näkisit itse itsesi oikein, eli siten, että olet juurikin sitä, mitä tuossa sanotaan. eli :
että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
Mutta minä siis tiedän jo olevani itsessäni juuri tuota.
Tuossa on meidän eromme, eli minä jo tiedän sen, etten ole yhtään mitään itsessäni, vain Herra on, mutta sinä yhä kuvittelet olevasi ylen rikas.
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. - Anonyymi00065
Anonyymi00060 kirjoitti:
Eli tuo mitä kirjoitat on vasta alkua !
Mutta sitten alkaa Pyhän Hengen pyhitystyö, tai ainakin tulisi alkaa ja sitä kautta uudestisyntyneen tulisi saada silmä voidetta nähdäkseen itsensä kunnolla ja oikein vain kurjana ka köyhänä ja viheliäisenä... !
Eli se menee niin, että mitä pidemmälle Pyhän Hengen pyhitystyö edistyy Jumalan lapsessa, sitä pienemmäksi hän tulee ja tuntee itsensä ja sitä kautta vain Kristus voi kasvaa hänessä.
Tässä ei siis lue niin, että olen JO muka vähentynyt tai jopa siihen tyylin kuin sinä väärin opetat, että työ olisi jo muka uudestisyntymisessä tehty !
Ei vaan Pyhän Hengen opetustyö ja sitä kautta vasta se toedellinen pyhitystyö alkaa vasta siitä uudestisyntymisestä !
Ja sitten kun se pyhitystyö on saavuttanut tietyn pisteen, niin toteutuu vasta tämä, josta sinä et ymmärrä vielä yhtään mitään, ikävä kyllä:
17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.
Sinäkin siis yhä sanot kuten tuossa sanotaan: "Minä olen rikas ", kun Hengen pyhitystyö ei ole edennyt sinussa, juurikin tuon sinun asenne vammasi ja väärän opinkin vuoksi.
Siis jos olisit oikeasti ollut ja elänyt Hengen pyhityksessä, niin sinä olisit jo aikoja sitten saanut tuota silmävoidetta, jotta näkisit itse itsesi oikein, eli siten, että olet juurikin sitä, mitä tuossa sanotaan. eli :
Tuossa on meidän eromme, eli minä jo tiedän sen, etten ole yhtään mitään itsessäni, vain Herra on, mutta sinä yhä kuvittelet olevasi ylen rikas.
Gal. 6:3 Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.Nöyristelet kerskaamalla olevasi jumalaton ; penseä, jonka Herra oksentaa ulos.
Olet tekopyhä. - Anonyymi00066
Anonyymi00055 kirjoitti:
Mitä tarkoitan?
elämän kaikki synnit.
Näin se menee.
Mvh J - KNiin ja Mvh J - K, kun kirjoitin sinulle näin:
Voi voi tuota sinun sokeuttasi.
Olet jäänyt uskon opin alkeisiin !
Niin se tarkoittaa sitä, että olet jäänyt juomaan vain maitoa.
11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Eli sinä pakitat aina vain siihen syntymisen hetkeen ja niihin asioihin, etkä ole kasvanut ja edennyt, ikävä kyllä, vaikka toki sinä kuvittelet selvästikin olevasi jo pitkällä, kun olet kopioinut muiden jakamia oppeja ja rakennellut niistä omia hienoja oppirakennelmia ja Raamatun selityksiä.
Mutta minä näen sinun kasvamattomuutesi, sillä pään tieto ei sinua auta, Sanan tulisi oikeasti sulautua uskossa Jumalan lapseen, siis ihan samoin kuin se ilosanoma alussa:
Hepr. 4:2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
Eli sen uskossa sulautumisen tulisi jatkua koko uskovan elämän ajan, mutta sinulle se jäi pitkälti siihen maitoasteeseen, sen jälkeen olet vain pitkälti ollut muiden opetusten tarpeessa, eikä se kasvata, vaan opetus tulisi kunkin uskovan oikeasti saada OMAKOHTAISESTI Herralta suoraan Pyhän Hengen opetuksen ja Sanan avaamisen kautta ! - Anonyymi00067
Anonyymi00065 kirjoitti:
Nöyristelet kerskaamalla olevasi jumalaton ; penseä, jonka Herra oksentaa ulos.
Olet tekopyhä.Ilmestyskirja:
3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Näin. Jumalaton. - Anonyymi00072
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.Unohdit vastata.
Mitä syntiä olet tänään tehnyt? - Anonyymi00079
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ilm. 3:17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.Jeesus siis epäonnistui sinun kohdallasi??? Niinkö?
2.Korinttolaiskirje:
8:9 "Sillä te tunnette meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
armon, että hän, vaikka oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi,
että te hänen köyhyydestään rikastuisitte."
Ef 1:3. Luuk 15:31-32 - Anonyymi00083
Anonyymi00011 kirjoitti:
Paavali kertoo hienosti ja réhellisesti synnintunnostaan. Näinhän se vaivaa ihmisen henkisielua. Ei kristityt ole kokoaikaisia voivottelijoita. Kristitty elää vapaata ihmiselämää. Mutta huomatessaan synnin ajatukset, herää pohdinta, onko tämä oikein. Kristitty voi pyytää neuvoa tai vahvistusta, ovatko teot/ajatukset Jumalan kannalta siunaukseksi, vai ei. Saatuaan selvyyden, voi hän jatkaa elämäänsä iloisena ja puhtaana Jumalan lapsena.
- Anonyymi00010
Parhami ja Olseni teki poikatyötä.
- Anonyymi00018
Parham vapautettiin kaikista syytöksistä koska tuli ilmi, että hän
oli joutunut ilkikurisen valheellisen juonen uhriksi. Hän oli syytön.
Parhami tuli kuuluisaksi siitä, että hänen rukoustensa kautta
Jeesus paransi lukemattomia ihmisiä. Tästä hän tuli kuuluisaksi.
Ja sen tähden Perkele hyökkäsi häntä vastaan valheen kaikella
voimalla. Ja sinä täällä vieläkin levittelet näitä valheita?
Heitä jo!!!
Tämä on totuus Parhamista. Mutta kuka tahtoo tietää totuuden?
Perkele ainakin kammoaa totuutta koska on valehtelija ja valheen
isä eikä hänessä ole totuutta. Hän on totuuden vihollinen. Niin
on tietenkin myös hänen palvelijansakin.
Osmo Haavisto kertoo linkin puheen loppupuolella Parhamista
ja hänen palvelutyöstään. Hän on mies, joka tietää, mistä puhuu.
https://www.youtube.com/watch?v=txMUYD4jHuo
Jos kohtaat pahan hengen vallassa olevan ihmisen, kokeileppas
puhua hänelle totuudesta ja mainitse sana "totuus" niin reaktio
on välitön. Perkele ei kestä totuutta ja Totuutta.
Mvh J - K - Anonyymi00020
No niin, ei paljoa vaadita tuon tulostamiseen.
- Anonyymi00021
Portto on luopiokirkko, katolainen kirkko ja sen tytär, luterilainen kirkko. Helluntaiseurakunnat eivät ole vainonneet ja murhanneet Jeesuksen todistajia, kuitenkin hekin ovat osallisia porttokirkon haureuteen, se on luopumiseen Jumalan Sanasta ottamalla porttokirkon opit Sanan ilmoituksen sijaan.
Alkuperäinen helluntai
laisuus on paljolti tuhoutunut helluntaiseurakuntien heikkoon identiteettiin Jeesuksen seuraajia. Helluntaiseurakunnat ovat vaihtaneet Jeesuksen opetuslapseuden kristillisyyteen. - Anonyymi00024
Kannattaa katsoa tämä ohjelma. Lopunajan oppi, että karran pelastnut on aina pelastunut.
Tässä lisää.https://www.youtube.com/watch?v=oWwJEmdBcag - Anonyymi00025
Uskoontuloon liittyy kyllä synnintunto mutta ei sitä vaadita, siis ulkopuoliset ihmiset eivät vaadi. Synnintunto tulee siksi, koska Pyhä Henki herkistää ihmisen omatunnon, jotta tämä voisi pyytää anteeksi syntejään.
Paatuneessa tilassa ihminen ei tunne syntejään. Lue Raamatusta vaikkapa kertomus egyptiläisestä faraosta.- Anonyymi00028
>>>Synnintunto tulee siksi, koska Pyhä Henki herkistää ihmisen
omatunnon, jotta tämä voisi pyytää anteeksi syntejään.<<<<
Tämän tähden itsensä syntiseksi kokeva uskosta osaton ihminen
on Jumalan voimakkaassa kutsussa. Ja koska Jumala kutsuu ja
vetää ihmistä Jeesuksen luokse, ihminen voi tulla Jeesuksen luokse.
Jeesus ottaa vastaan jokaisen, joka tulee Hänen luoksee ja antaa
synnit anteeksi. Siksi synnintuntoon tullut ihminen on siunattu.
Ongelma on siinä, että kun Jumala alkaa kutsua ja ihminen kokee
itsensä suureksi syntiseksi, koska omatunto on herkistynyt, hän
pelkää tulla Jeesuksen luokse, koska on "liian suuri syntinen".
Mutta kiitos Jumalalle; Hän ei jätä työtään kesken vaan vie sen
päätökseen. Siksi lopulta linnut laulaa ja armon aurinko paistaa
ja uusi elämä alkaa.
Sitten kun ihminen on tullut uskoon, hän on saanut synnit anteeksi.
Hän on Jumalan yhteydessä sisällä armossa ja anteeksi antamuksessa,
Valossa. Hänessä uskovalla on jatkuva anteeksi antamus ja anteeksi
saaminen.
Mutta sielujemme vihollinen voi alkaa syyllistää ja tuomita uskovaa
Jumalan lasta. Jeesus sanoi, että Pyhä Henki näyttää maailmalle
todeksi synnin. Siksi uskova, joka tulee uudelleen suureen
synnintuntoon, vaikka hän ei ole alkanut uudelleen elää tahallisessa
jatkuvassa synnissä, on Perkeleen syyllistämä.
Kun Pyhä Henki osoittaa ihmisessä syntiä, Hän pyrkii johdattamaan
ihmistä Armahtajan, Jeesuksen Kristuksen, luokse. Hän tarjoaa anteeksi
antamista ja armoa Kristuksessa. Hän osoittaa Jeesusta Kristusta
uskovalle pelastukseksi.
Kun Perkele syyllistää ihmistä, hän ei anna mahdollisuutta anteeksi
saamiseen, eikä varsinkaan tarjoa armoa. Hänen esittämä ratkaisu
ongelmaan voi olla hyvin kohtalokas ja peruuttamaton.
Tästä erotamme Jumalan Hengen ja Perkeleen puheet ja vaikutuksen
mitä tulee syntiin.
Mvh J - K - Anonyymi00038
Anonyymi00028 kirjoitti:
>>>Synnintunto tulee siksi, koska Pyhä Henki herkistää ihmisen
omatunnon, jotta tämä voisi pyytää anteeksi syntejään.<<<<
Tämän tähden itsensä syntiseksi kokeva uskosta osaton ihminen
on Jumalan voimakkaassa kutsussa. Ja koska Jumala kutsuu ja
vetää ihmistä Jeesuksen luokse, ihminen voi tulla Jeesuksen luokse.
Jeesus ottaa vastaan jokaisen, joka tulee Hänen luoksee ja antaa
synnit anteeksi. Siksi synnintuntoon tullut ihminen on siunattu.
Ongelma on siinä, että kun Jumala alkaa kutsua ja ihminen kokee
itsensä suureksi syntiseksi, koska omatunto on herkistynyt, hän
pelkää tulla Jeesuksen luokse, koska on "liian suuri syntinen".
Mutta kiitos Jumalalle; Hän ei jätä työtään kesken vaan vie sen
päätökseen. Siksi lopulta linnut laulaa ja armon aurinko paistaa
ja uusi elämä alkaa.
Sitten kun ihminen on tullut uskoon, hän on saanut synnit anteeksi.
saaminen.
Mutta sielujemme vihollinen voi alkaa syyllistää ja tuomita uskovaa
Jumalan lasta. Jeesus sanoi, että Pyhä Henki näyttää maailmalle
todeksi synnin. Siksi uskova, joka tulee uudelleen suureen
synnintuntoon, vaikka hän ei ole alkanut uudelleen elää tahallisessa
jatkuvassa synnissä, on Perkeleen syyllistämä.
Kun Pyhä Henki osoittaa ihmisessä syntiä, Hän pyrkii johdattamaan
ihmistä Armahtajan, Jeesuksen Kristuksen, luokse. Hän tarjoaa anteeksi
antamista ja armoa Kristuksessa. Hän osoittaa Jeesusta Kristusta
uskovalle pelastukseksi.
Kun Perkele syyllistää ihmistä, hän ei anna mahdollisuutta anteeksi
saamiseen, eikä varsinkaan tarjoa armoa. Hänen esittämä ratkaisu
ongelmaan voi olla hyvin kohtalokas ja peruuttamaton.
Tästä erotamme Jumalan Hengen ja Perkeleen puheet ja vaikutuksen
mitä tulee syntiin.
Mvh J - KSinä kirjoitit:
" Sitten kun ihminen on tullut uskoon, hän on saanut synnit anteeksi.
saaminen. "
Tuosta saa sen kuvan ja käsityksen, että anteeksi antaminen on joku automaatio !
Sinä jätät kaiken aikaa pois tämän perus asian:
1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Eli siinä lukee tuo JOS !
Ja JOS siis emme tunnusta syntejämme, niin eihän Herra pääse tekemään puhdistus työtään !
Mutta sinun kirjoituksesi mukaan tunnustamista ei tarvita, vaan Kristuksen ristintyö ja anteeksiantamus on kuin automaatti, eikä mitään syntien tunnustamista tarvita !
Miksi sinä kaiken aikaa kirjoitat noin pieleen ?
Sinä johdatat uskovia väärälle tielle, jossa syntejä ei tarvitse katua ja tunnustaa saadakseen ne anteeksi.
Tee parannus tässä asiassa viimeinkin ! - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sinä kirjoitit:
" Sitten kun ihminen on tullut uskoon, hän on saanut synnit anteeksi.
saaminen. "
Tuosta saa sen kuvan ja käsityksen, että anteeksi antaminen on joku automaatio !
Sinä jätät kaiken aikaa pois tämän perus asian:
1. Joh. 1:9 JOS me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Eli siinä lukee tuo JOS !
Ja JOS siis emme tunnusta syntejämme, niin eihän Herra pääse tekemään puhdistus työtään !
Mutta sinun kirjoituksesi mukaan tunnustamista ei tarvita, vaan Kristuksen ristintyö ja anteeksiantamus on kuin automaatti, eikä mitään syntien tunnustamista tarvita !
Miksi sinä kaiken aikaa kirjoitat noin pieleen ?
Sinä johdatat uskovia väärälle tielle, jossa syntejä ei tarvitse katua ja tunnustaa saadakseen ne anteeksi.
Tee parannus tässä asiassa viimeinkin !"Sinä johdatat uskovia väärälle tielle, jossa syntejä ei tarvitse katua ja tunnustaa saadakseen ne anteeksi."
Ei tarvitse tunnustaa ja katua, kun ei tee syntiä.
Tunnustapa sinä malliksi tämän päivän synnit!
Eikö onnistu? - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
"Sinä johdatat uskovia väärälle tielle, jossa syntejä ei tarvitse katua ja tunnustaa saadakseen ne anteeksi."
Ei tarvitse tunnustaa ja katua, kun ei tee syntiä.
Eikö onnistu?Väitätkö todella niin, että sinä et muka tee syntiä ?
Siis ihan oikeasti ! - Anonyymi00044
Anonyymi00040 kirjoitti:
Väitätkö todella niin, että sinä et muka tee syntiä ?
Siis ihan oikeasti !Et vastannut kysymykseen.
Eikö onnistu? - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Eikö onnistu?Miksi ihmeessä minä niitä sinulle tunnnustaisin ?
Siis herjaajalle. - Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Eikö onnistu?Sinä itse et vastannut kysymykseen !
Siis ihan oikeasti ! - Anonyymi00078
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sinä itse et vastannut kysymykseen !
Siis ihan oikeasti !En ole tehnyt tänään syntiä.
Mitä syntiä sinä olet tänään tehnyt?
- Anonyymi00026
Mene, äläkä syntiä enää tee!
- Anonyymi00027
Roomalaiskirje:
7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta
Tässä Paavali alkaa puhua vanhasta elämästään synnissä.
Roomalaiskirje:
8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Tässä hän puhuu itsestään uutena luomuksena.
Vanhan ihmisen jakso on uudesta luomuksesta kertovien kohtien välissä. Roomalaiskirje 6 ja 8.- Anonyymi00030
Höpö höpö !
Mene muualle valehtelemaan ja vääristelemään Jumalan sanaa !
Mitä Paavali siinä luvun 7 lopussa sanoo ?
LUE !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!! - Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Höpö höpö !
LUE !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!!Roomalaiskirje:
7:9 Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
7:10 ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
7:11 Sillä kun synti otti käskysanasta aiheen, petti se minut ja kuoletti minut käskysanan kautta.
Tässä vanha ihminen kuolee synteihin ja rikoksiin. Missään nimessä tämä ei koske uutta luomusta.
Paavali käyttää kerronnallista minää vanhasta ihmisestä ja preesens on myös kerronnallinen. Samoin kun hän sanoo toisaalla olevansa syntisistä suurin. Siinäkin hän viittaa entiseen elämäänsä seurakunnan vainoojana. - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Höpö höpö !
LUE !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!!"Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia "
Fariseukselle ei parempaa olekaan kuin palvella Jumalaa ja noudattaa Jumalan lakia. Muista palstan toraistia! Siinä sinulla on elävä fariseus. Paavalikin oli ennen kääntymistään sellainen fariseus. - Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Höpö höpö !
LUE !
Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia !!!24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
Tässä Paavali puhuu uudesta luomuksesta minänä ja liha kuvaa vanhaa ihmistä. - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Eikä uskosta osaton palvele mielellään Jumalan lakia "
Fariseukselle ei parempaa olekaan kuin palvella Jumalaa ja noudattaa Jumalan lakia. Muista palstan toraistia! Siinä sinulla on elävä fariseus. Paavalikin oli ennen kääntymistään sellainen fariseus.Sori vaan, mutta ulkokultainen omavanhurskas fariseus yrittää täyttää lakia ikäänkuin hampaat irvessä.
Sellaista se omavanhurskauden pystyttely yritys ihan oikeasti on.
Paavali ei tuossa puhunut todellakaan siitä !
Lue nyt kerrankin kunnolla ja ajatuksella !
Sillä Paavali puhuu sydämen halusta toimia Jumalan tahdossa, ei ulkokultaisuuden hampaat irvessä touhusta !
25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia. - Anonyymi00041
Anonyymi00035 kirjoitti:
Tässä Paavali puhuu uudesta luomuksesta minänä ja liha kuvaa vanhaa ihmistä.Höpö höpö !
Liha meillä on maanpäällisen elämämme ajan ja siten lihan tahto, eli oma tahtomme, joka monesti on aivan eri kuin mikä olisi Jumalan tahto !
Jos sinä et tämän vertaa ymmärrä vielä, niin olet yhä umpisokea. - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Höpö höpö !
Liha meillä on maanpäällisen elämämme ajan ja siten lihan tahto, eli oma tahtomme, joka monesti on aivan eri kuin mikä olisi Jumalan tahto !
Jos sinä et tämän vertaa ymmärrä vielä, niin olet yhä umpisokea.Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen, vaikka tiesi kuinka tulee käymään?
Vai eikö Hän mielestäsi olekaan kaikkitietävä ja -voipa, ja olisi voinut toimia toisinkin? - Anonyymi00046
Anonyymi00043 kirjoitti:
Miksi Herra Sebaot loi epätäydellisen ihmisen, vaikka tiesi kuinka tulee käymään?
Vai eikö Hän mielestäsi olekaan kaikkitietävä ja -voipa, ja olisi voinut toimia toisinkin?Eli olisit siis halunnut Jumalan tekevän meistä tahdottomia robootteja.
Etkö sinä halua valita itse sitä, mitä teet, eli etkö tykkää vapaasta tahdosta, vaan haluaisit siis olla vain tahdoton robootti, niinkö ?
- Anonyymi00031
Ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, mutta pitää herjata muita sekä pitää heitä laittomuuden tekijöinä.
Sitä se usko on ja voi siihen korcasyyhynkin löytää. - Anonyymi00037
Välitilassa itsediplomaattisuus ei juuri auta.
- Anonyymi00042
Uskonharhaiset voivat ilman muuta olla juuri sellaisia syntisäkkejä kuin haluavat, meitä tervejärkisiähän tämä ei kosketa lainkaan.
- Anonyymi00048
Tietenkin hahraoppisilla on outoja käsityksiä asioista ja varsinkin toisista ihmisistä, mutta juuri siksi ovat harhaoppisia.
- Anonyymi00049
Ei tarvitse eikä pidä syyllistää itseä eikä toisia. Lähdet siitä nollatasosta positiiviseen taivas-suuntaan, jos välttämättä haluat päätäsi sekoittaa uskomisella. Negatiivinen manala-suunta on juuri sitä synti, armo, kadotus, Helvetti -juttua.
- Anonyymi00050
Niin kauan kuin yritämme olla jotain parempaa kuin syntisistä suurin, niin aina saamme tuntea syytteen, että emme ole tarpeeksi hyviä.
Vasta kun hyväksymme kaikki syytteet ja lopetamme kuvittelut siitä, että olisimme jotenkin toivotonta tapausta parempia, paholainen voi syyttää meitä.
Raamattu sanoo, että me olemme kuolleet rikkomuksiimme. Ei kuollutta kannata syyttää.
Siksi puhutaan siitä mitä Jeesus on tehnyt, ja rukoillaan että Hän vaikuttaisi tahtomisen ja tekemisen meissä.- Anonyymi00051
Tarkoitin: .....paholainen ei voi syyttää meitä enempää.
- Anonyymi00057
Elä sinä väärä maailman ihminen synnissä. Mutta Suomessa on uskonnonvapaus ja minulla on oikeus uskoa Jumalan ilmoitusta, eikä minulla ei mitään velvollisuutta toimia Sanaa eikä uskoani vastaan, vaikka kuinka sinä, jumalaton, uskosta osaton luterilainen niin vaadit toimimaan!
Olen uuudesti syntynyt Jumalan lapsi, pyhä ja puhdas, Jeesuksen verellä pesty. Minulla on vanhurskauden vaateet, ilman ryppyä ja tahraa.
- Anonyymi00052
Pahin nöyristely on sitä kun sanotaan itsessään olevan jumalaton, penseä. Sellaisen Jeesus oksentaa ulos suustaan. Mutta se on olevinaan niin nöyrää, niin nöyrää...
- Anonyymi00053
Kuka uskova muka sanoo olevansa Jumalaton ?
Älä viitsi vääntää toisten sanoja kieroon. - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Kuka uskova muka sanoo olevansa Jumalaton ?
Älä viitsi vääntää toisten sanoja kieroon.Monilla on paheita, esim. alkoholismi ja nettiporno riippuvuus ja näitä orjuuttavia riippuvuuksia on vaikka kuinka paljon. Jeesus Kristus voi nippaista näistä riippuvuuksista irti. Eli pelastus ja raittiimpi elämä alkaa! Itse odotan vapautumista alkohoismista. Muuten menee kyllä hyvin. Kielen olen siivonnut, eli ei tule jokatoinen V"ttu sana. Netti pornokaan ei kiinnosta. En tue ihmiskauppaa. Ainoa riippakivi on alkoholismi, joka on tiukassa minussa. Tämä kyllä hoituu hienosti kun Jeesus ottaa tämän addiktin pois.
Mb_76 - Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Monilla on paheita, esim. alkoholismi ja nettiporno riippuvuus ja näitä orjuuttavia riippuvuuksia on vaikka kuinka paljon. Jeesus Kristus voi nippaista näistä riippuvuuksista irti. Eli pelastus ja raittiimpi elämä alkaa! Itse odotan vapautumista alkohoismista. Muuten menee kyllä hyvin. Kielen olen siivonnut, eli ei tule jokatoinen V"ttu sana. Netti pornokaan ei kiinnosta. En tue ihmiskauppaa. Ainoa riippakivi on alkoholismi, joka on tiukassa minussa. Tämä kyllä hoituu hienosti kun Jeesus ottaa tämän addiktin pois.
Mb_76Minulla olisi 200€ säästövara elämisessä. Tämän saisi helposti raavittua kokoon. Myöskin minulla on säästötili, jossa varoja. Vähän ryhdistätyy, niin saa isompia summia kasaan. Näillä saa sisutuksen vihdoin valmiiksi, ja ehkä jopa auton voi hommata, kun tilanteet ovat siinä vaiheessa.
Mb_76 - Anonyymi00058
Anonyymi00054 kirjoitti:
Monilla on paheita, esim. alkoholismi ja nettiporno riippuvuus ja näitä orjuuttavia riippuvuuksia on vaikka kuinka paljon. Jeesus Kristus voi nippaista näistä riippuvuuksista irti. Eli pelastus ja raittiimpi elämä alkaa! Itse odotan vapautumista alkohoismista. Muuten menee kyllä hyvin. Kielen olen siivonnut, eli ei tule jokatoinen V"ttu sana. Netti pornokaan ei kiinnosta. En tue ihmiskauppaa. Ainoa riippakivi on alkoholismi, joka on tiukassa minussa. Tämä kyllä hoituu hienosti kun Jeesus ottaa tämän addiktin pois.
Mb_76Oletko käynyt seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa?
Oletko tunnustanut seurakunnassa alkoholismisi synniksi
ja pyytänyt esirukousta. Olisi ihme jos et vapautuisi jos
todella tahdot vapautua alkoholista. Ehkä tämä on monen
alkoholistin ongelma kun sitä tahtoa ei ole tarpeeksi paljon
jotta Jeesus voisi vapauttaa. Jeesus kun ei tee ihmiselle
väkipakolla vapautuksia.
Pyhän Hengen täyteyden saamisessa on sama ongelma.
Monet uskovat pyytävät Pyhän Hengen täyteyttä jopa
polvillaan rukoillen, Kuitenkin Jeesus joutuu kysymään:
"Tahdotko täyttyä Pyhällä Hengellä?"
Itselläni on tämä kokemus, niin puhun kokemuksesta.
Minä jouduin rehellisesti tunnustamaan, että jätetään
tällä kertaa. Jumalan edessä kun ei hyödytä näytellä
janoista Pyhää Henkeä janoavaa uskovaa.
Mvh J - K - Anonyymi00061
Anonyymi00058 kirjoitti:
Oletko käynyt seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa?
väkipakolla vapautuksia.
Mvh J - KVoi voi sentään, nyt sokea yrittää taluttaa !
Lopeta Mvh J - K muiden opeastaminen, kun et asioista mitään oikeasti ymmärrä, kuten nyt alkoholimista !
Sen paljastaa todella typerä ja jopa vahingollinen ohjeesi ! - Anonyymi00062
Anonyymi00058 kirjoitti:
väkipakolla vapautuksia.
Mvh J - KTämä on niin täyttä puppua, ettei mitään mittaa eikä määrää:
" Oletko käynyt seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa?
väkipakolla vapautuksia. "
Ja tämä erityisesti:
" Ehkä tämä on monen alkoholistin ongelma kun sitä tahtoa ei ole tarpeeksi paljon
jotta Jeesus voisi vapauttaa. "
Eli uskovan, jolla on riippuvaisuus, tulee ITSE ITSESTÄÄN punnertaa se tahto vapautua !!!
Eli uskovan tulee siis pyhittää itse itsensä, on opetuksen ja ohjeen sanoma !
Voi hyvää päivää sentään tuota umpisokeutta ! - Anonyymi00063
Anonyymi00058 kirjoitti:
väkipakolla vapautuksia.
Mvh J - KOtetaan sitten käsittelyyn tämäkin huono ohje:
ja pyytänyt esirukousta. "
Ensinnäkin "seurakunnissa" eli puolueissa eli lahkoissa ei kuule todellista Hengellistä Jumalan Sanaa, vaan ihmisten sielullista / lihallista höpötystä vain lähinnä.
Lisäksi nämä "seurakunnat" ovat hapateutut ulkokultaisuudella niin pahasti, että jos sinne menee syntejään tunnustamaan esim alkoholismiaan, saa oikeasti sitä kautta vain pään silittelyä, eikä mitään todellista apua, sillä siellä saa sen synnin tunnustamisen vuoksi vain leiman otsaan ja sitä kautta halveksuntaa huonona uskovana !
Joten mitään apua tai hyvää tuota kautta ei ole saatavissa oikeasti !
Eli miksi alkoholismista kärsivä menisi "seurakuntiin" mollattavaksi ja halveksittavaksi noiden ulkokultaisten taholta, kaiken kärsimystensä lisäksi ? - Anonyymi00064
Anonyymi00058 kirjoitti:
väkipakolla vapautuksia.
Mvh J - KSitten otetaan tämäkin sammakko ja harhaoppi käsittelyyn, jota umpisokea yhä levittää:
" Pyhän Hengen täyteyden saamisessa on sama ongelma.
"Tahdotko täyttyä Pyhällä Hengellä?" "
Jokaikinen uudestisyntynyt uskova on täytetty JO Pyhällä Hengellä uudestisyntymisessä, jossa Herra itse on kastanut Jumalan lapsen Pyhällä Hengellä.
Silloin jo on uskoon tulleesta tullut Pyhän Hengen temppeli, eli jossa Henki asuu !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Ei siis vain joku osa Henkeä, esim. vaikka 1/3 osa, kuten tuo "hengellä täyttymisoppi" väittää valheellisesti !
Eli joko ihmisellä on Pyhä Henki tai sitten ei ole, ei ole mitään välimuotoja tai Hengen osia vain !
Jumala anna Henkeä mitalla.
Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
Tässä vielä vahvistusta asiaan:
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Eikä ole myöskään siten mitään erillistä sinettiä ensin ja vasta myöhemmin sitten se Henki, sillä Sana sanoo myös:
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Eli uudestisyntymässä saatu Pyhä Henki on perintömme lunastuksemme vakuutena !
Ei siis mitään 1/3 osaa tai mitalla saatua osaa Hengestä, vaan Pyhä Henki, jota ei voi jakaa osiin !!!
Milloin edes tämä perus asia menee perille ??? - Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Otetaan sitten käsittelyyn tämäkin huono ohje:
Ensinnäkin "seurakunnissa" eli puolueissa eli lahkoissa ei kuule todellista Hengellistä Jumalan Sanaa, vaan ihmisten sielullista / lihallista höpötystä vain lähinnä.
Lisäksi nämä "seurakunnat" ovat hapateutut ulkokultaisuudella niin pahasti, että jos sinne menee syntejään tunnustamaan esim alkoholismiaan, saa oikeasti sitä kautta vain pään silittelyä, eikä mitään todellista apua, sillä siellä saa sen synnin tunnustamisen vuoksi vain leiman otsaan ja sitä kautta halveksuntaa huonona uskovana !
Eli miksi alkoholismista kärsivä menisi "seurakuntiin" mollattavaksi ja halveksittavaksi noiden ulkokultaisten taholta, kaiken kärsimystensä lisäksi ?Miksi et itse auta alkoholisteja, kun kerran pystyt siihen?
Annas kun arvaan: et ole tikkua ristiin laittanut auttaaksesi heitä! - Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Miksi et itse auta alkoholisteja, kun kerran pystyt siihen?
Annas kun arvaan: et ole tikkua ristiin laittanut auttaaksesi heitä!Voi sanoa heitä laittomuuden tekijöiksi.
- Anonyymi00070
Anonyymi00063 kirjoitti:
Otetaan sitten käsittelyyn tämäkin huono ohje:
Eli miksi alkoholismista kärsivä menisi "seurakuntiin" mollattavaksi ja halveksittavaksi noiden ulkokultaisten taholta, kaiken kärsimystensä lisäksi ?Juomari tulee erottaa pyhien yhteydestä, kunnes muuttuu mieleltään ja raitistuu.
5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 1. Korinttolaiskirje - Anonyymi00075
Anonyymi00070 kirjoitti:
Juomari tulee erottaa pyhien yhteydestä, kunnes muuttuu mieleltään ja raitistuu.
5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 1. KorinttolaiskirjeSinä tuomitsiit juuri itse itsesi, noilla omilla sanoillasi, vaikka et raukka itse sitä edes ymmärrä.
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Sinä tuomitsiit juuri itse itsesi, noilla omilla sanoillasi, vaikka et raukka itse sitä edes ymmärrä.
Miten niin tuomitsin itseni? Selitä se ymmärrettävällä tavalla vai etkö osaa!?
- Anonyymi00080
Anonyymi00076 kirjoitti:
Miten niin tuomitsin itseni? Selitä se ymmärrettävällä tavalla vai etkö osaa!?
Kuten jo edellä sanoin, niin sinä raukka et sitä näe, etkä ymmärrä.
Olet näiden ulkokultaisten kaltainen:
1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee". - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Kuten jo edellä sanoin, niin sinä raukka et sitä näe, etkä ymmärrä.
Olet näiden ulkokultaisten kaltainen:
1 Mutta Jeesus meni Öljymäelle.
2 Ja varhain aamulla hän taas saapui pyhäkköön, ja kaikki kansa tuli hänen luoksensa; ja hän istuutui ja opetti heitä.
3 Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle
4 ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä.
5 Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?"
6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään. Silloin Jeesus kumartui alas ja kirjoitti sormellaan maahan.
7 Mutta kun he yhä edelleen kysyivät häneltä, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: "Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä".
8 Ja taas hän kumartui alas ja kirjoitti maahan.
9 Kun he tämän kuulivat ja heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, menivät he pois, toinen toisensa perästä, vanhimmista alkaen viimeisiin asti; ja siihen jäi ainoastaan Jeesus sekä nainen, joka seisoi hänen edessään.
10 Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"
11 Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".Kovat on puheesi, kun lainasin yhtä jaetta, jonka mukaan juomarien kanssa ei pidä seurustella.
5:11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa. 1. Korinttolaiskirje
Epäilen että sinulla ei ole tapana seurustella juomarien kanssa. Osuinko oikeaan?
Mitä olet tehnyt auttaaksesi alkoholisteja?
Mitä syntiä olet tänään tehnyt?
Keskustelussa on kohteliasta vastata kysymyksiin. Sinä et sitä tee. Miksi?
- Anonyymi00071
Jos joku on joka päivä kurja, viheliäinen, alaston ja penseä luullessaan olevansa pyhä, niin ei ole valittu ollenkaan.
Nöyristelijä kerskuu synnillään ja jumalattomuudellaan luullen olevansa kaikkia muita pyhempi ja parempi.- Anonyymi00073
Eiks se ole niin, että kun on oikein nöyrä, mitätöi itsensä olemattomaksi? Ja sit levittää suurta möyryyttään mitätöiden toisia ihmisiä maahan lyöden Jumalan Sana aseenaan. Tämä on möyryyden huipentuma?
- Anonyymi00074
Anonyymi00073 kirjoitti:
Eiks se ole niin, että kun on oikein nöyrä, mitätöi itsensä olemattomaksi? Ja sit levittää suurta möyryyttään mitätöiden toisia ihmisiä maahan lyöden Jumalan Sana aseenaan. Tämä on möyryyden huipentuma?
Sellainen se narsisti ja psykopaatti on. Hyökkää kaikkia vastaan, jotka eivät alistu hänelle ja tanssi hänen pillinsä mukaan; eivät palvo hänen Pyhyyttään.
- Anonyymi00077
Anonyymi00074 kirjoitti:
Sellainen se narsisti ja psykopaatti on. Hyökkää kaikkia vastaan, jotka eivät alistu hänelle ja tanssi hänen pillinsä mukaan; eivät palvo hänen Pyhyyttään.
Pyhää Henkeä sellainen kyllä vastustaa, kun Pyhä Henki ei alistu kenenkäään alle.
Siitä voi vain selittää mitä sen pitäisi olla, mutta ei usko sitä. - Anonyymi00082
Anonyymi00077 kirjoitti:
Pyhää Henkeä sellainen kyllä vastustaa, kun Pyhä Henki ei alistu kenenkäään alle.
Siitä voi vain selittää mitä sen pitäisi olla, mutta ei usko sitä.Voiko pahoja ihmisiä olla olemassa?
Voiko niitä olla tällä palstalla?
Minkälainen ihminen on paha ihminen?
Miten se näkyy ja tuntuu käytännössä
ja miten paha ihminen paljastaa itsensä?
https://www.youtube.com/watch?v=kUlUNXx2Zg4
- Anonyymi00084
Paha ihminen ajaa pahoja asioita. Tappamista, herjaamista yms.
- Anonyymi00085
Mitä hyötyä on saivarrella jyrkin mielipitein Raamatun kirkasta sanomaa vastaan. Raamattu kertoo monipuolisesti synnintunnosta. Ihmisille on annettu liha sydän, kivisydämmen tilalle, joka kertoo kristitylle oikean ja väärän. Me kristityt olemme yhtä, vaikka katsoisimme putkinäköisesti uskomme rikasta kokonaisuutta. Pyhä Taivaan Isämme ei nirsoile vajavaisia lapsiaan, vaan haluaa, että yhtä olisimme ja rakastaisimme toisiamme. Älkää langetko kiroamaan toisianne, vaikka vahva eksyttäjä paholainen, teitä käskyttää niin tekemään.
- Anonyymi00086
Jos ei tunne Jeesuksen sisäistä tuntemusta, ei tunne myöskään syntiään. Mutta jos tuntee Jeesuksen sisäisen tuntemuksen, hän ymmärtää myös oman syntisyytensä ja huomaa, milloin on tehnyt syntiä. Ajatellen syntiä hän saattaa tehdä syntiä, mutta silloin katuu ja palaa oikealle tielle.
- Anonyymi00089
Mitä syntiä olet tänään tehnyt?
- Anonyymi00087
Jeesus on mihin verrataan
Jeesusta verrataan usein moniin syvällisiin ja merkityksellisiin asioihin, jotka auttavat ymmärtämään Hänen rooliaan ja vaikutustaan ihmiskunnassa. Hän on kuin valo, joka valaisee pimeyden ja tuo toivon epätoivon hetkiin. Jeesus nähdään myös "Jumalan lammas", joka uhraa itsensä ihmiskunnan syntien vuoksi, korostaen Hänen merkityksellistä uhraustaan.
Häntä kutsutaan "hyväksi paimeneksi", joka huolehtii laumastaan, suojaa heitä ja opastaa oikeaan suuntaan. Jeesus on "tie, totuus ja elämä", mikä tarkoittaa, että Hänen kauttansa saavutetaan yhteys Jumalaan. Hän on pelastaja, joka kantaa syntien painon ja tarjoaa anteeksiantamusta niille, jotka sitä tarvitsevat.
Nämä vertauskuvat auttavat syventämään ihmisten ymmärrystä Jeesuksen opetuksista ja roolista. Ne herättävät ajatuksia ja tunteita, jotka edelleen vaikuttavat miljoonien ihmisten elämään tänäkin päivänä. - Anonyymi00088
>>>Mikä siinä on kun vaaditaan synnin ja syyllisyyden tuntoa, vaikka en syntiä tee eikä edes tee mieli tehdä?<<<
Kuka sitä vaatii?
Omatunto?, Jumalan Sanan lukeminen?
------
”Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä — sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.”
Roomalaiskirje 2:14-16 FB38
-------
”Ahkeroikaamme siis päästä siihen lepoon, ettei kukaan lankeaisi seuraamaan samaa tottelemattomuuden esimerkkiä. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.”
Heprealaiskirje 4:11-16 FB38
--------
”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä,
osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.”
Roomalaiskirje 3:21-28 FB38
--------
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
Mikäli rauha puutttuu nin etsiydy tervettä kristillistä uskon elämää elävän uskovaisen pastorin luokse keskustelemaan rauhattomuudestasi. Ja huomaa Jumalan rauha ei vaihtele uskovan tunne tilojen myötä
Jotkut etsivät uskoa tunteistaan jota siellä ei ole. Terve usko tulee Jumalan Sanan kautta ( Room.10:17.).- Anonyymi00091
Hihhulit sitä vaatii.
- Anonyymi00090
Pastorin luokse. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00092
Tänään tietenkin herjailtu juuri siten kuten paholainen haluaa tehtävän, mutta kun hetken katuu, niin pian voi taasen jatkaa.
- Anonyymi00095
Jumalaton ei saa yöllä unta jollei ole tehnyt pahaa. Paha teko ei ole sinänsä synti. Ilmestys sanoo JUMALATON ELÄKÖÖN YHÄ JUMALATTOMASTI.
Mutta synti joka alkaa jäytää ja kolkuttaa omaatuntoa on siinä jos vanhurskasta elämää elävä luopuu vanhurskaudesta. Vain vanhurskas voi tuntea itsensä syntiseksi.
Itse luin Raamattua tunnin päivässä sitten 30 päivän jälkeen luovuin eikä omatunnossa tuntunut mitään.
Sitten luin kolme tuntia päivässä 15 päivää ja luovuin. Sain kauheat tunnon tuskat ja huonon omantunnon. Mitä enemmän harrastaa vanhurskautta ja sitten luopuu sitä varmempi on SYNTI.
En tiedä yhtäkään tekoa joka sinänsä kolkuttaa omaatuntoa. Ja voisi sanoa olen syntinen. Mutta vanhurskaan laiminlyönti vain on synti. - Anonyymi00096
Mitä se hyödyttää lukea jos ei hetken päästä muista mitä luki. Vaikka miten hienoja asioita lukee-niitähän Raamattuun on kirjoitettu, eikä vain herjoja käytettäviksi-, niin jos heti asiat häipyy mielestä ja sen täyttää eron murheet tai muut jutut, niin ei se Raamatun lukeminen ole merkinnyt yhtään mitään. Jos taasen elämän keskellä palautuu mieleen, että ai niin, sanassa sanottiin sillä tavalla, että täytyy rakastaa myös vihamiehiä ja ottaa siitä onkeensa, niin silloin se lukeminen on ollut siunauksellista.
- Anonyymi00097
joka on synnitön täytyy olla Jeesus.
laki on aina ollut taivaassa ja se ilmoitettiin
Moosekselle, eikä se ole poistunut.
Ihminen ei pelastu kuin armosta,
Menkää poi te laittomuuden tekijät
ne häpäisee Pyhän ristin sovitus veren.
kuinka sovitatte perisynnin? - Anonyymi00098
Syntiset uskovat on harhaoppi ja eksytys. Sana varoittaa: Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
Suurin osa kristilliseen genreen kuuluvasta opetuksesta on lähtöisin maailman ihmisiltä, syntisiltä. Syntiset, uskosta osattomat todistavat syntiset-opillaan oman sydämensä tilaa, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. Syntisten, uskosta osattomien empiirin kuuluu synti ja synnin tunto ja huono omatunto, heillä ei ole tietoa ja kokemusta, kuinka Jumalan vanhurskauttaa ja Jeesuksen veri pesee puhtaaksi kaikesta synnistä.
Sanasta löytyy profetaalinen Sana uudesta liitosta: eikö muutoin olisi lakattu niitä (eläinuhreja) tuhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
Jeesuksen seuraajan uskonvaelluksen kaksi pilaria on usko ja hyvä omatunto: jotka pitävät uskon salaisuuden puhtaassa omassatunnossa. Ilman uskoa, ei ole hyvää omaatuntoa.
Säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon, jonka eräät ovat hyljänneet ja uskossaan haaksirikkoon joutuneet.
Syntiset uskovat-opin päämäärä on aiheuttaa huonona omaatuntoa syntisyyttä ja syyllisyyttä ja näin tuhota usko.- Anonyymi00105
Näin olet todistanut, että usko ja hyvä omatunto kulkevat käsikädessä,
tai paremmin; kuuluvat yhteen. Siksi kait "syntiset uskovat" opilla
julattomat ihmiset pyrkivät syyllistämään uskovia saadakseen heille
huonon omantunnon ja sitä kautta menettämää myös uskon.
Melko ovelaa, totta tosiaan, Kiitos tuosta huomiosta.
- Anonyymi00099
kuka tekee vanhurskauden muuta kuin Jumala, saatana vääristelee silleen!
tai narsistinen perkele!- Anonyymi00100
mikä on taivaasta Jumalalta se täytyy erottaa se on ikuista ja ajatonta.
- Anonyymi00101
Alun perin Jumala loi ihmiset elämään pyhää elämää. Ainoastaan Jeesus Kristus on elänyt tällaista täydellistä elämää; kukaan muu ei voi väittää samaa ilman valehtelua. Jeesuksen vanhurskaus on uskovalle lahjavanhurskaus, joka avaa tien Jumalan yhteyteen.
- Anonyymi00102
Onko suusi puhdas,et panettele .
- Anonyymi00104
Hampaat kannatta pestä kahdesti päivässä, tikuttaa ne sekä käyttää xylitolpurukumia, niin suusi pysyy puhtaana ja hampaasi terveinä.
- Anonyymi00103
Jeesuksen pyhä elämä oli sitä, että hän teki Jumalan tahdon. Ei sitä että hän ihmisen mittapuun mukaan oli hyvä uskova. Mitä ei ollut kun oli vanhemmilleen tottelematon, herjasi fariseuksia, kaatoi rahanvaihtajien pöydän, ei viettänyt sapattia ja rikkoi muutoinkin kaikkia juutalaisia tapoja ja käsityksiä vastaan.
Eikä Jeesus siinä pyrkinyt mitään kellekään opettamaan miten tulisi elää, vaan Hän toteutti siinä hetkessä Jumalan tahdon, toimi Pyhässä Hengessä kuten Jumalan tahto oli eikä sen mukaan mikä ihmisten odotukset olivat.
Pyhä elämä syntyy niin, eikä siten että tankkaa kirjoituksia ja kinastelee niistä miten pitää tulkita, miten pitää kääntää ja miten milloinkin toimia. Ei se ole pyhää elämää, vaan paholaisen syöttämää uskonnollisuutta mihin saatana yritti houkuttaa Jeesusta kuin siteerasi kirjoituksia.
Me otamme Jeesuksen elämässä mallia siitä miten ollaan Pyhän Hengen johdossa, ei siitä mitä Hän kirjaimellisesti teki. Pyhän Hengen johdatus on kullekin ihmiselle ainutkertainen asia, eikä jokin kaava miten pitää yrittää toimia.- Anonyymi00107
<<herjasi fariseuksia, kaatoi rahanvaihtajien pöydän, ei viettänyt sapattia ja rikkoi muutoinkin kaikkia juutalaisia tapoja ja käsityksiä vastaan.<<
Kertoa totuuksia on eri asia kuin herjata.
Jeesus edustaa taivaallista kontekstia Jumalan Pyhää tahtoa täydellisesti.
- Anonyymi00106
Jeesus edustaa altruismia, hyvyyttä, pyyteettömyyttä ja itsensä uhraamista toisten hyväksi. Jos et toimi samoin, et ole Jeesuksen opetuslapsi etkä ole ottanut armoa mukaan omaan elämääsi. Mitä se merkitsee taivaallisessa kontekstissa? Sitä Jeesus on tullut levittämään: evankeliumia syntien anteeksi saamisesta.
Pyhään elämään meidät on luotu! - Anonyymi00108
Jos sanotaan kyykäärmeen sikiöiksi, niin se on herja eikä totuus.
Mutta siinä tapauksessa se oli Jumalan tahdon toteuttamista. Jumala halusi että lakihenkisille fariseuksille sanotaan niin. - Anonyymi00109
<<Jos sanotaan kyykäärmeen sikiöiksi, niin se on herja eikä totuus.<<
se on tosi, eikä vieläkään ole tehnyt parannusta
olet siis yksi niistä jotka pilkkaa Jeesuksen sovitustyötä.
tätä Pietari vastustaa, kun ei ymmärrä ristinkuolemaa:
Matteuksen evankeliumi:
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". - Anonyymi00110
Ylpein ihminen sanoo olevansa kurja, viheliäinen ja alaston, penseä. Ei tunnusta koskaan tekevänsä syntiä muuten kuin yleisellä tasolla; ei voi nimetä yhtään syntiä. On tekopyhä.
- Anonyymi00111
Tietenkin laittomuuden tekijät ovat autuaita.
Kun eivät ole luopuneet saastaisests elämästään. - Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Tietenkin laittomuuden tekijät ovat autuaita.
Kun eivät ole luopuneet saastaisests elämästään.Tämäkin yksin elävä yli 60 -vuotias mies on haureellinen ja tekee tosi syntejä, mutta ei niitä kenellekään tunnusta. Psykopaatti ja narsisti.
- Anonyymi00113
Roomalaiskirje:
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!- Anonyymi00114
Kaste menee sitten päin honkia jos ei poista saastaista elämää. Sellaiseen kasteeseen ei pidä ryhtyä joka suosii laittomuutta. Ei silloin kannata ihmisten kimppuun hyökätä, vaan sen kasteen mikä laittanut ne pilalle.
- Anonyymi00115
Tekopyhä sanoo olevansa suuri syntinen ja kurja, viheliäinen ja alaston, penseä, vaikka ei voi kertoa nimeltä yhtä syntiä, jonka olisi tänään tehnyt.
- Anonyymi00116
Herjaa vaikka muita, niin tekopyhyys karisee.
- Anonyymi00117
Anonyymi00116 kirjoitti:
Herjaa vaikka muita, niin tekopyhyys karisee.
No onhan se omituista ettei edes yhtä syntiä voi nimetä, jota on äskettäin tehnyt. Alkaa epäilyttää ettei tee omasta mielestä syntiä lainkaan.
- Anonyymi00118
Eihän ihminen voi kokea syyllisyyttä jos ei ole tehnyt väärin. Vai voiko? Kyllähän ne papit kovasti suosittelee synnit tunnustamaan ja armoa anomaan jotkut jopa antavat synnit anteeksi vaikka ainoa joka ne synnit antaa anteeksi on Jumala. Ja Jumalakin antaa ne vain yhden kerran, kun Jumala antaa armon käydä ihmiselle.
- Anonyymi00119
Pappi ei kykene tekemään mitään muuta kuin valehtelmeaan. Jumala armahtaa armollisen ihmisen, ihmisen, joka on muille armollinen. Armoton taasen saa armottoman tuomion. Niin Raamattu selkeästi opettaa esim. velallinen vertauksessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2614103Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1292352Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411501
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39978Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein132966- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62810