Mitä hengellä kastaminen tarkoitti ?

Anonyymi-ap

Raamatussa yhdessä kohtaa Jeesus käyttää ilmaisua hengellä kastaminen, millä hän tarkoittaa sitä kun puhalsi omaa henkeään suustaan oikeille apostoleille ennen taivaaseen nousemistaan. Se oli ainutkertainen tapahtuma, mitä ei voida irrottaa siitä kontekstista.

Joh. 20:22

Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki."

162

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Helluntaina alkaneessa kristillisessä yhdessä syntisten kasteessa on
      Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.

Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma, hen on numeraalia yksi tarkoittava sana.

Jeesuksen ei tarvi mennä ristille toista kertaa. Yksi kaste riittää.

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi00161

Hakutulos
        kaste:ut:x
        1. Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?

2. Matt. 3:13 Silloin Jeesus tuli Galileasta Jordanille Johanneksen tykö hänen kastettavakseen.

3. Matt. 3:14 Mutta tämä esteli häntä sanoen: "Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!"

4. Matt. 3:16 Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.

5. Matt. 21:25 Mistä Johanneksen kaste oli? Taivaastako vai ihmisistä?" Niin he neuvottelivat keskenänsä sanoen: "Jos sanomme: Taivaasta, niin hän sanoo meille: Miksi ette siis uskoneet häntä?

6. Matt. 23:29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,

7. Mark. 1:4 niin Johannes Kastaja saarnasi erämaassa parannuksen kastetta syntien anteeksisaamiseksi.

8. Mark. 10:38 Mutta Jeesus sanoi heille: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä juon, tahi tulla kastetuiksi sillä kasteella, jolla minut kastetaan?"

9. Mark. 10:39 He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;

10. Mark. 11:30 Oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä? Vastatkaa minulle."

11. Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

• Anonyymi00002

Tahdotko tietää totuuden aiheesta, vai kyseletkö
      ainoastaan, jotta pääset väittelemään ja tuomaan
      omaa oppiasi?

Jos jollakin on kiinnostus Totuudesta, todennäköisesti
      Jumalan Henki ilmoittaa sanaansa ja avaa sitä.

Mutta jos ei ole tahtoa tietää vaan ainoastaa tahtoa
      riidellä ja tuoda omaa oppia, todennäköisesti
      Pyhä Henki antaa ihmisen jäädä omaan oppiinsa.

Mitä me tiedämme ja käsitämme Sanasta ellei
      Pyhä Henki sitä meille ilmoita ja avaa?

Niin mitä teet?

• Anonyymi00003

Aoittaja ei sitten millään voinut laittaa sitä "yhtä Raamatun kohtaa" "jossa Jeesus puhuu hengelläkastamisesta". Uskalsi kuitenkin laittaa Jeesuksen suuhun sanoja, joita Jeesus ei sanonut.

Aloittajan lainaamassa kohdassa ei sanota tuollaisesta mitään. Siksi aloittajan täytyy selittää "mitä Jeesus tarkoitti". Jeesus ei kuitenkaan "tarkoittanut" sitä mitä aloittaja väittää.

Kyseisessä Raamatun kohdassa Jeesus puhalsi opetuslasten päälle, ei sanonut "ottakaa henki" vaan sanoi selvästi: "ottakaa Pyhä Henki".

Noin helluntailaiset ovat aina, kaikissa opetuksissaan eksyttäneet ihmisiä, jotka eivät halua olla "Totuudelle kuuliaisia".

• Anonyymi00004

Jokainen käsittää minkä hengen voitelemia ne Parhami ja Olseni olivat, jotka sen uskonlahkon perustivat sekä Amerikassa että täällä Suomessa.

• Anonyymi00005

Maan päällä ollessaan Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä jopa tuntemattoman naisen väkijoukossa, joka vain koski Jeesuksen vaatteisiin.

Luuk. 8:46

Mutta Jeesus sanoi: "Joku minuun koski; sillä minä tunsin, että VOIMAA lähti minusta".

• Anonyymi00006

Luuk. 5:24

Mutta jotta tietäisitte, että Ihmisen Pojalla* on valta antaa MAAN PÄÄLLÄ syntejä anteeksi" -- hän puhui nyt halvaantuneelle -- "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."

• Anonyymi00024

Jeesuksesta lähti voimaa ("energiaa"), mutta kyse ei ollut Pyhällä Hengellä kastamisesta.

Yrittäkää nyt opetella ottamaan Raamatun sana todesta sellaisenaan, sitä toisin "selittämättä". Nainen ei "täyttynyt Pyhällä Hengellä". Jos näin olisi tapahtunut, asia sanottaisiin.

Pyhän Hengen täyteys annettiin uskovien päälle vasta helluntaipäivänä, Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen. Älkää levittäkö harhaväitteitä, -oppeja, sillä tuollaisesta, Raamatun mukaan, saa kovemman tuomion.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Jeesuksesta lähti voimaa ("energiaa"), mutta kyse ei ollut Pyhällä Hengellä kastamisesta.

Yrittäkää nyt opetella ottamaan Raamatun sana todesta sellaisenaan, sitä toisin "selittämättä". Nainen ei "täyttynyt Pyhällä Hengellä". Jos näin olisi tapahtunut, asia sanottaisiin.

Pyhän Hengen täyteys annettiin uskovien päälle vasta helluntaipäivänä, Jeesuksen taivaaseenastumisen jälkeen. Älkää levittäkö harhaväitteitä, -oppeja, sillä tuollaisesta, Raamatun mukaan, saa kovemman tuomion.

kannattaisi lukea sinun vielä koko Raamattu- myös VT

• Anonyymi00007

Pääasia uskossa tietenkin toisen moittiminen sekä tuomitseminen, mutta siinä sivussa voi vahingossa myös tutkia Raamattua.

Johannes kyllä myös sanoi Hengellä ja myös tulella kastamisesta, että hän ei itse ole kasteineen mitään, vaan hänen jälkeensä tulee se, joka kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Ja tuskin tarkoitti että vain yhden kerran yhden ihmisen kastaa.

• Anonyymi00133

Huomaatteko kuinka ed.kirjoittaja eksyttää?! Johannes ei sanonut noin vaan:

Matt. 3:11
        Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Tää on uskomatonta. Valtava paljastus helluntailaisuudesta! Nyt on faktaa.

He eivät kykene opettamaan Pyhästä Hengestä, eivät kykene lausumaan Jumalan "Pyhän Hengen" Nimeä!

• Anonyymi00008

Jeesuksen suusta maan päällä lähtevää henkeä kutsutaan myös Totuuden Hengeksi, sillä Jeesuksesta käytetään nimeä Totuus.

• Anonyymi00009

Jeesus käski oikeita apostoleiltaan kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, koska kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat läsnä kristillisessä yhdessä kasteessa.

Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Esim. Apotolien tekojen kirjassa käytetään puhekieltä, lyhenteitä, huudahduksia, ei käydellisiä lauseita, siksi siellä puhutaan pelkästään Jeesuksen nimestä kasteen yhteydessä.
      Antikristukset käyttää pelkkää Jessus-nimeä, siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa, ei itseään.

• Anonyymi00010

Jeesus ei käytä enää tavallista miehen nimeä ollenkaan.

Ilm. 3:12

Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi00011

>>>>kaikki Jumalan Kolme eri Persoonaa ovat läsnä
        kristillisessä yhdessä kasteessa.<<<

Jumalassa ei ole kolme eri persoonaa. Jumala on YKSI (persoona).
        Hän ilmentää itseään kolmella eri tavalla, mutta Hän on YKSI kuten
        Jeesus sanoi: "Minä ja Isä olemme YKSI."

Jumala on siis YKSI Isässä ja Pojassa, - Jumala on siis Isä ja Poika.
        Jeesus puhui itsestään ja Isästä yhtenä Jumalana.
        Johannes kirjoittaa kirjeissään YHDESTÄ Jumalasta
        Isänä ja Poikana.

Kun Jeesus puhuu Pyhästä Hengestä, jonka sekä Hän että
        Isä lähettäisivät, Hän sanoo Hänen itsensä ja Isän tulevan
        (Pyhässä Hengessä). Tämä tapahtui ensimmäisenä helluntaipäivänä
        jolloin Jumala (Isä ja Poika) tuli seurakuntaan ja opetuslapsiin.

Voimme siis kastaa uskovia raamatullisesti
        Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesuksen nimeen.
        Silloin ei tule riitaa siitä, kastetaanko lähetyskäskyn kastesanoilla,
        vai apostolien tavalla kastaa Jeesus nimeen.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901/
        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/

Mvh J - K

• Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Isänä ja Poikana.

Mvh J - K

Kummia houreita sinun, jumalattomuudessasi värkkäämäti kommnentit: "Hän ilmentää itseään kolmella eri tavalla", aikamoista houretta, Mvh J - K

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kummia houreita sinun, jumalattomuudessasi värkkäämäti kommnentit: "Hän ilmentää itseään kolmella eri tavalla", aikamoista houretta, Mvh J - K

Lueppas Johanneksen evankeliumin 14 - 16 luvut
        sekä Johanneksen kirjeet ja mieti, onko Sanassa
        näin kuin tässä esitän.

Isänä ja Poikana.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Isänä ja Poikana.

Mvh J - K

Milloin viimein lopetat nämä valheesi ?

" Jumala on siis YKSI Isässä ja Pojassa, - Jumala on siis Isä ja Poika.
        Isänä ja Poikana. "

Oikeasti Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !!!

Mutta sinulla siis "jumala on kaksi" !

• Anonyymi00075
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Milloin viimein lopetat nämä valheesi ?

" Jumala on siis YKSI Isässä ja Pojassa, - Jumala on siis Isä ja Poika.
        Isänä ja Poikana. "

Oikeasti Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !!!

Mutta sinulla siis "jumala on kaksi" !

>>>Oikeasti Jumala on Yksi, Isässä ja Pojassa ja Pyhässä Hengessä !!!

Mutta sinulla siis "jumala on kaksi" !<<<

Raamatun teksteissä Jumala on Isä ja Poika.
        Isä on Pyhä Henki ja Poika on Sana.
        Näin ollen Jumala on Sana ja Henki.

Jeesus sanoi, ja sanoo edelleen, että Hän ja Isä ovat yksi (Jumala).
        Tämä ilmoitus on ikuinen eikä se häviä koskaan olemattomaksi.
        Koska Isä on Jumala ja Jeesus ja Isä ovat YKSI, Jumala on
        Isä ja Poika.

Koska Jeesus puhuu itsestään ja Isästä yhtenä Jumalana,
        mihin Hänellä unohtui Pyhä Henki? Ei mihinkään!

Jeesus sanoo, että Jumala on Henki (Joh 4:24). Isä on täten
        Pyhä Henki. Koska Isä ja Poika ovat YKSI Jumala, Jeesus
        on myös Henki. Jeesus lupasi tulla takaisin Isän kanssa.
        Hän siirtyi puhumaan Pyhän Hengen lähettämisestä.
        Hän siis tuli takaisin Pyhässä Hengessä.

Vaikka Jeesus ja Isä tulisivat, Jeesus puhuu yhdestä
        persoonasta; kun Hän tulee, Hän opettaa, Hän johdattaa.

Näistä voit lukea Joh 10. luvussa sekä Joh 14. ja 16. luvuissa
        ja Apt 2.luvussa.

https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539602

Mvh J - K

• Anonyymi00012

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, mutta toimivat yhdessä ja ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja. Ei ole erikseen mitään Isän kasteita,Pojan kasteita tai Hengen kasteita.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

• Anonyymi00016

Mistä tunnuskirjasta otit hevonkukkusi: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, Siitäkö, jonka kantta koristaa saamelaisen noitarummun kuvio?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mistä tunnuskirjasta otit hevonkukkusi: Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia, Siitäkö, jonka kantta koristaa saamelaisen noitarummun kuvio?

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Kolme eri Persoonaa.

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Kolme eri Persoonaa.

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

Siinä sanotaan, että ne kolme ovat YKSI.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Siinä sanotaan, että ne kolme ovat YKSI.

Kolme persoonaa nämät Isä, Poika , Pyhä Henki.

Kaikki nämä ovat yksi Jumalan Henki. Jumalan Henki ei voi olla erillinen, ei voi eriytyä, en ymmärrä sitä vajavaisella järjellisyyvelläin niin että sen osaisin sen kunmenmin osata selitellä vaikkakin Jumalan auttamana uskon avusteella aivokemijani toimintojen lopputuloksen päättämä Jumalan ilmoitukseen luottajen uskon tojeksi ilman sisäistä ristiriitauttalallilellisuutta.Ihmisen järki ei riitä arvijoimaan kaikenlaisista ees alkeita siitä oppinaisuujesta saajen täyteen käsityksellisyyteen. Järjestäkin puheenollen niin mä en osaa varmuuvella sanoa Jumalan Hengen järjestä ees sitäkään onko Isällä, Pojalla, Pyhällä kaikilla samansuuruinen se, mitä kutsumme järjeksi.

Hienoa saaha olla uskossa Jeesukseen , hyvn monella tavallisella, etuoikeuveltahan tää tuntuu. Sekin mietityttää miten juuri mulle on tämä onnenkaste tapahtunut Jumalan toimesta. En oo löytänyt ees omaa itentiteettijäni Kristuksessa sen kummemmin, paittti ne perusjutut kuten Jumalan lapsena olemuksisuus.

Jumalan käskystä tulee hankkija viisautta ja ymmärrystä lisääntyneesti. Mistä sinä saat lisää järkeä ja viisautta? Itte oon rukouksellisessa pyyveskellyt. Joskus oon huomannut että oon kyllä saanutkin haluamaani kun vertausmuistelen ensiaskelijani uuvestisynnytyksen tapahjuttua aina tähän päiväiseen asti.

Kehitä osaamistasi ja Jumala suhteen kehittymistä sekä etsitään Totuutta toivonnallisesti ilman kriiseilyä.

Selef Urge

• Anonyymi00148
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Kolme persoonaa nämät Isä, Poika , Pyhä Henki.

Kaikki nämä ovat yksi Jumalan Henki. Jumalan Henki ei voi olla erillinen, ei voi eriytyä, en ymmärrä sitä vajavaisella järjellisyyvelläin niin että sen osaisin sen kunmenmin osata selitellä vaikkakin Jumalan auttamana uskon avusteella aivokemijani toimintojen lopputuloksen päättämä Jumalan ilmoitukseen luottajen uskon tojeksi ilman sisäistä ristiriitauttalallilellisuutta.Ihmisen järki ei riitä arvijoimaan kaikenlaisista ees alkeita siitä oppinaisuujesta saajen täyteen käsityksellisyyteen. Järjestäkin puheenollen niin mä en osaa varmuuvella sanoa Jumalan Hengen järjestä ees sitäkään onko Isällä, Pojalla, Pyhällä kaikilla samansuuruinen se, mitä kutsumme järjeksi.

Hienoa saaha olla uskossa Jeesukseen , hyvn monella tavallisella, etuoikeuveltahan tää tuntuu. Sekin mietityttää miten juuri mulle on tämä onnenkaste tapahtunut Jumalan toimesta. En oo löytänyt ees omaa itentiteettijäni Kristuksessa sen kummemmin, paittti ne perusjutut kuten Jumalan lapsena olemuksisuus.

Jumalan käskystä tulee hankkija viisautta ja ymmärrystä lisääntyneesti. Mistä sinä saat lisää järkeä ja viisautta? Itte oon rukouksellisessa pyyveskellyt. Joskus oon huomannut että oon kyllä saanutkin haluamaani kun vertausmuistelen ensiaskelijani uuvestisynnytyksen tapahjuttua aina tähän päiväiseen asti.

Kehitä osaamistasi ja Jumala suhteen kehittymistä sekä etsitään Totuutta toivonnallisesti ilman kriiseilyä.

Selef Urge

>>>En oo löytänyt ees omaa itentiteettijäni Kristuksessa sen kummemmin, paittti ne perusjutut kuten Jumalan lapsena olemuksisuus.<<<

Olet löytänyt oikean identiteettisi ja sen sinä itse kerrot. Identiteetti Jumalan lapsena on suurin ja arvokkain identiteetti tässä maailmankaikkeudessa.

>>>Jumalan käskystä tulee hankkija viisautta ja ymmärrystä lisääntyneesti. Mistä sinä saat lisää järkeä ja viisautta? <<<

Järkeä ja viisautta saa tietysti Sanasta Pyhässä Hengessä.
        Jumala asuu ja elää Sanassa kuten Jeesus sanoo, että Isä asuu minussa, Sanassa
        ja tekee teot, jotka ovat Hänen.

Siis kun uskova lukee Sanaa rukouksen hengessä, Pyhä Henki, joka elää Sanassa, puhuu Sanassa ja Sanan kautta sekä tekee Sanan eläväksi uskovalle. Silloin Sana avautuu ja ihminen saa Sanasta viisautta. 1 Kor 2. luku.

• Anonyymi00013

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste syntien anteeksisaamiseksi.

• Anonyymi00014

Pikkuvauvat syntejä, siis Aadamin ja isoäidin syntejä, luterilaista hevonkukkua!

• Anonyymi00018

Jeesus oli ihmisen muodon ottanut Jumala, Yehovah ihmisen osassa.

• Anonyymi00019

Syntiinlankeemus teki kaikista ihmisistä syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00020

Sodomasta ja Gomorrasta ei löytynyt kymmentä vaadittua synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty. Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Syntiinlankeemus teki kaikista ihmisistä syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset, vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

Luterilaisuus on Roomasta, Saksan kautta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Luterilaisuus on Roomasta, Saksan kautta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

Ei se ole eksytys kun se todistaa Kristuksesta

• Anonyymi00026

Taitaa pikkuvauvapuheet olla uudestikastajien hevonkukkua

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Ternoko se siellä ärhentelee?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Joo niistä ne jankkaa

• Anonyymi00042
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Samoin helluntailaisuus.
        Room.k.kirkko -> Anglikaaninen kko -> metodismi -> helluntailaisuus.

Ette ole anabaptistien jälkeläisiä, kuten valheellisesti esitätte. Anabaptistit = USA:n mennoniitit.

Kun KKK loi valhe-uususkontonne, he ottivat mukaan kaikki kristinuskon vastaiset harhaopit sekä anabaptisteilta uudelleen kasteen. Mitään muuta yhteyttä teillä ei ole anabaptistehin.

• Anonyymi00015

Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala, vaan Jumalan poika.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi00031

>>>Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala, vaan Jumalan poika.<<<

Tuli mieleen, että käviköhän sulle samalla tavalla kuin veljelleni,
        joka kysyi minulta: "Miksi Jeesus on uskossa Jumalaan niin
        tärkeä?"

Hän nimittäin tuli uskoon muutamaa vuotta myöhemmin.
        Silloin hän kertoi, että heti kun hän oli tuon kysymyksen esittänyt,
        hän ajatteli, ja jotenkin käsitti, että tietysti Jeesus, mutta hän
        ei vielä tuntenut Sanaa, eikä kyennyt tuota ajatusta kehittämään
        pitemmälle. Mutta hän oli hämmästynyt tuota ajatustaan.
        Kuka sen hänelle antoi, sen, että "Tietysti Jeesus!"
        Kuka Raamatun mukaan kirkastaa Jeesusta Kristusta ihmiselle?

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774

Mvh J - K

• Anonyymi00036
        Anonyymi00031 kirjoitti:

>>>Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala, vaan Jumalan poika.<<<

Tuli mieleen, että käviköhän sulle samalla tavalla kuin veljelleni,
        joka kysyi minulta: "Miksi Jeesus on uskossa Jumalaan niin
        tärkeä?"

Hän nimittäin tuli uskoon muutamaa vuotta myöhemmin.
        Silloin hän kertoi, että heti kun hän oli tuon kysymyksen esittänyt,
        hän ajatteli, ja jotenkin käsitti, että tietysti Jeesus, mutta hän
        ei vielä tuntenut Sanaa, eikä kyennyt tuota ajatusta kehittämään
        pitemmälle. Mutta hän oli hämmästynyt tuota ajatustaan.
        Kuka sen hänelle antoi, sen, että "Tietysti Jeesus!"
        Kuka Raamatun mukaan kirkastaa Jeesusta Kristusta ihmiselle?

https://www.jumala-kanssamme.se/439624466/448369774

Mvh J - K

Ei kukaan antanut, ääliö, vaan se oli hänen ajatuksensa tietysti!

• Anonyymi00073
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei kukaan antanut, ääliö, vaan se oli hänen ajatuksensa tietysti!

Voisitko kertoa kuka Raamatun mukaan kirkastaa
        Jeesusta Kristusta ihmiselle? Miten se tapahtuu käytännössä?
        Koska väität minua vastaan, sinulla on tietysti parempi tieto ja
        ymmärrys Sanasta? Siksi opeta sinä minua.

Mvh J - K

• Anonyymi00030

Henki kaste merkkinä kielillä puhuminen.

• Anonyymi00032

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00033

Jenkkilahkojen yhteinen kastelaki on kirjattu Mormonin Kirjaan.

Moroni, luku-8

Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa kastettavaksi kristityiksi.

• Anonyymi00034

Kristityksi kastettua lasta, joka on saanut kasteessa Pyhän Hengen lahjan, on vaikea saada enää pysymään lahkon vaikutuspiirissä.

• Anonyymi00035

toinen helluntai - toinen henki - toinen kaste -toinen herra

• Anonyymi00038

Hengessä kastettu Kristukseen on uudestisyntynyt.

• Anonyymi00039

Luehan tarkemmin. Jumala luo eli uudestisynnyttää ihmisen kasteessa vedestä ja Hengestä.

Molemmat, sekä vesi että Henki pitää olla läsnä yhtä aikaa, jotta Jumala voi sanansa voimalla ylhäältä synnyttämään ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Luehan tarkemmin. Jumala luo eli uudestisynnyttää ihmisen kasteessa vedestä ja Hengestä.

Molemmat, sekä vesi että Henki pitää olla läsnä yhtä aikaa, jotta Jumala voi sanansa voimalla ylhäältä synnyttämään ihmisen ikuisesti eläväksi sieluksi, Kristuksen ruumiin jäseneksi.

2. Piet. 3:5

Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Luterilaisuus on röyhkeää ja silmitöntä ja häpeilemätöntä ja tietoista valehtelua!
        Raamatun yksi keskeisimmistä totuuksia on oppi syntien anteeksi saamisesta:
        -uhri syntien edestä, JEESUS
        -parannus ja kääntyminen Jumalan puoleen
        -syntien tunnustaminen
        Sana selkeästi ilmoittaa: Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
        Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Mutta luterilaiset käärmeen sikiöt ja valheet lapset ovat muuttaneet syntien anteeksi saamiseen ehdoksi heidän kirkkonsa sakramentit ja ilman heidän oman kirkon toimittamaan päänkastelua kukaan ei pelastu!
        LUTERILAISUUS TULEE VALHEEN KAIKELLA VOIMALLA JA KAIKELLA VÄÄRYYDEN VIETTELYKSELLÄ!

• Anonyymi00041

Uudestisyntymisen peso tarkoittaa kastetta, missä aina käytetään vettä Hengen lisäksi.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

• Anonyymi00043

Pelkkä henki ei voi synnyttää ihmistä vedestä ja Hengestä, mikä on Jumalan uutta luota kasteen teko.

Henkiä ja henkikasteita riittää joka lähtöön. Helluntailaisten henget ovat villitseviä hurmoshenkiä.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi00044

kirkon kaste: vettä päälakeen ja kusta silmää!

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Pelkkä henki ei voi synnyttää ihmistä vedestä ja Hengestä, mikä on Jumalan uutta luota kasteen teko.

Henkiä ja henkikasteita riittää joka lähtöön. Helluntailaisten henget ovat villitseviä hurmoshenkiä.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Parhami ja Olseni oli jumalattomia miehiä, joiden kautta helluntailaisten henki tuli maailmaan.

• Anonyymi00048

Luterilainen kirkko väittää omistavansa Jumalan armon. Luterilaisuudessa Jumala on alistettu kirkon viranhaltijoiden jalkojen alla. Kukan ei pelastu, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Jeesuksen nimeä, ilman kirkon omistamia armon välineitä, joita Baalin papin kauhtanaan pukeutuneiden kirkon viranhaltijoiden on valta käyttää!
        Luterilaiset pahat ja häijyt, väärät eivät armahda edes pikkuvauvoja, vaan tuomitsevat helvetin tuleen joka ikisen ilman heidän kirkkonsa toimittamia taikamenoja!
        LUTERILAISUUS ON KAMMOTUS JA OKSENNUS JUMALAN SILMISSÄ!
        Raamatussa puhutaan luterilaisuudesta: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Luterilaisuus on Jumalan Sanasta ja uskosta luopunut portto, joka on murhannut miljoonia Jeesuksen todistajia. "Moniaan luopuvat uskosta"
        Tässä puhutaan luterilaisen kirkon murhaamista marttyyreistä, niistä martyyreistä, joita ensin katolilainen kirkko vainosi ja sen jälkeen katolilainen kirkon tytär, luterilainen kirkko äitiporttokirkon tavoin murhasi:
        Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
        MARTTYYRIT HUUTAVAT TAIVAASSA KOSTOA LUTERILAISELLE KIRKOLLA!
        Sana kehottaa: Minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä
        ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi00049

Kirkon kaste ei ole uudesti syntymåän peso. vaan uudesti syntymä on peso, joka ei kirkkosi omista.
        OSAATKO LUKEA:
        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

MISSÄ KOHTAA NÄET SAN 'KASTE?'

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kirkon kaste ei ole uudesti syntymåän peso. vaan uudesti syntymä on peso, joka ei kirkkosi omista.
        OSAATKO LUKEA:
        pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,

MISSÄ KOHTAA NÄET SAN 'KASTE?'

Kristillinen yksi Kaste on uudestisyntymisen peso, missä tapahtuu uudeksi luominen vedestä ja Hengestä Jumalan sanan voimasta. Kasteessa, jossa te olette herätetyt uuteen elämään yhdessä Kristuksen kanssa.

• Anonyymi00046

Tietääkö kukaan onko kinaa ja jos on, niin mistä?

• Anonyymi00050

Helluntailiikkeen perustajat oli täysin ummikoita, jumalattomia miehiä, joita ei Raamatun totuuden kiinostaneet.
      Ne miehet tuli kuuluisaksi ihan muista asioista. Sellaisiin lahkoihin ei kannata sotkeentua.

• Anonyymi00052

Jokainen järkevä ihminen käsittää, että ei Kristinuskoa perustettu jossain Los Angelesin punaisten lyhtyjen kadulla 100 v. sitten.

• Anonyymi00053

Ei se ole kinaa jos jollakin homohekuma ja siitä unelmoi.

Kaikki tänä aikana hyväksyy sen. No, ei ehkä Räsänen,

• Anonyymi00054

Olseni touhusi Suomessa 14 v. eikä se ketään häirinnyt. Perusti nelisenkymmentä hell.srk. pitkin maata. Ensin Helsinkiin v. 1920.

Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat häntä Suomen helluntaiapostoliksi.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Olseni touhusi Suomessa 14 v. eikä se ketään häirinnyt. Perusti nelisenkymmentä hell.srk. pitkin maata. Ensin Helsinkiin v. 1920.

Euroopan helluntaijohtajat kutsuivat häntä Suomen helluntaiapostoliksi.

Luterilaiset ns. kastavat Kristukseen. Mutta Kristukseen kastaminen ja veden valuttamalla päälakeen on turhaa ja arvotonta. Paavali todistaa Egyptistä lähteneistä Israelin heimoissa: "Saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä." Kaste ei auttanut saavuttamaan luvattua maata, vaan lähes kaikki kasteen Moosekseen saaneet kuolivat erämaassa. Egyptistä lähteneistä 600 000 jalkamiehestä ainoastaan Joosua Nuunin poika sekä Kaaleb Jefunnen poika pääsivät Jordanin yli perintömaahansa. "Herra oli heille sanonut, että heidän oli kuoltava erämaassa. Eikä heistä jäänyt ketään, paitsi Kaaleb, Jefunnen poika, ja Joosua, Nuunin poika, sillä nämä ovat uskollisesti seuranneet Herraa.” Mutta koska minun palvelijassani Kaalebissa on toinen henki, niin että hän on minua uskollisesti seurannut, niin hänet minä vien siihen maahan, jossa hän kävi, ja hänen jälkeläisensä saavat sen omakseen.
        Mikään kaste tai sen väärennös, otsan kastelu, ei anna taivasosuutta, vaan niin kuin Kaaleb seurasi uskollisesti Herraa, niin vain ne, jotka uskollisesti seuraavat Jeesusta, näkevät Taivaan valtakunnan.

• Anonyymi00055

Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

• Anonyymi00057

Kuka ollut historian kovin uskonnollinen herjaaja?

• Anonyymi00058

Parhami oli antisemitisti, piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania suhteessa kanssaan.

• Anonyymi00059

Yksi oikea Herra, yksi oikea usko, yksi oikea kaste.

Vääriä herroja, väärää uskoa ja vääriä kasteita ei lasketa.

Luther on väärä herra,
      vauvakaste on väärä kaste.

• Anonyymi00064

Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
        Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
        Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
        Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Luterilaisuuteen sisältyy aina Jeesuksen omien ja juutalaisten vainoaminen. Oppinsa mukaisesti luterilaiset pääsevät sisälle Jumalan valtakuntaan ns. kasteen kautta. Kasteessaan luterilaiset saavat uskon ja Pyhän Hengen ja kasteen lahjana osan ensimmäiseen ylösnousemukseen.
        Mutta mitä Jeesus opetti: Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi...Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.
        Kastemalja ei ole Jeesus, vaan kastemaljojen ääreltä ja kasteen kautta nouseminen on Herran sanojen mukaan muualta nousemista lammastarhaan. Muualta, myös kastemaljoista Jumalan valtakuntaan nousseet ovat varkaita ja ryöväreitä. Näin ollen luterilaiset ovat Sanan mukaan muualta kuin ovesta lammastarhaan tulleita varkaita ja ryöväreitä.
        Sana puhuu varkaista ja ryöväreitä: Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.
        Luterilaiset ovat astuneet lammastarhaan tuhoamaan ja tappamaan lampaita.

Uudestikastajat tappavat ja vihaavat uskovia

Useamman kerran kylvetty pedo ei usko Raamattua

• Anonyymi00060

Luther oli Ilmestyskirjassa mainittu väärä profeetta: minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.
      Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
      Hitler oli peto, jolle väärä profeetta, Luther antoi Saksan kansan natsien taakse yhdistävät opit ja antisemistismin. Näin ollen Lutherin hedelmiä ovat, ei ainoastaan anabaptistien murhaamiset ja kansanmurhat, vaan myös holokausti ja toinen maailmansota.

• Anonyymi00061

Luther oli luostarissa asunut Katolisen kirkon munkki, teologi, joka tutki tuökseen Raamatun kirjoituksia. Sai lopetettua aneiden myynnin.

Helluntailiikkeen perustaja oli vapaamuurari, maallikko ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan.
        Ne veljet hiippaili valkoiset lakanat päässä öiseen aikaan.

• Anonyymi00068

Luther oli uskonpuhdistaja

Parhami on väärä profeetta

• Anonyymi00062

Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa, kasteen lahjaa Pyhää uskon Henkeä, niinkuin sen tekee lapsi, ei pääse sinne sisälle.

Aikuisen on vaikea pelastua. Monet koittavat, mutta eivät voi.

Sielunvihollinen yrittää estää lapsien kastamisen kristityiksi sisälle Jumalan valtakuntaan.

Silloin kun pakanoiden täysi lukumäärä on tullut sisälle Jumalan valtakuntaan, niin se apureineen heitetään tuliseen järveen.

Ilm. 12:17

Lohikäärmeen raivo yltyi, ja se lähti sotimaan naisen muita lapsia vastaan, niitä, jotka ovat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen todistukselle.

• Anonyymi00065

Lapsen pitäisi kuolla kasteessa, niin pelastus olisi varma jos aikuisen on vaikea pelastua.

Eikä ihminen koskaan voi pelastua itse, Ei teki mitä tahansa, oli mitä mieltä tahansa tai herjasi miten paljon tahansa. Pelastus on aina Jumalan teko, joka tapahtuu Pyhän Hengen kautta, pelastuksen sinetin, kautta ja vain niin voi käydä siellä taivaan portista, vaan niin voi helmiportit aueta.

• Anonyymi00069

Lutherin kammottava kirja ”Juutalaisista ja heidän valheistaan” ilmestyi Kustannus Oy Vasaran julkaisemana suomeksi vuonna 1939. Luther kirjoitti sen 1500 luvulla. Ja 1900 luvulla Hitler otti siitä lisäpainoksia, ennen kristalliyön tapahtumia. Kirjan sanoma vaikutti Saksan kansassa suurta ja julmaa vihaa juutalaisia vastaan. Näin vainojen ja holokaustin kauhut tulivat mahdollisiksi.

Lainauksia Lutherin kammottavasta kirjasta:
        ”Miten meidän kristittyjen on nyt tämän turmeltuneen, kirotun juutalaiskansan kanssa meneteltävä?
        Ensiksi, että heidän synagogansa tai koulunsa sytytettäköön tuleen, ja mikä ei tahdo palaa, se peitettäköön ja umpeen luotakoon maalla, ettei ikänä yksikään ihminen näkisi siitä kiveä eikä kuonaa…
        Toiseksi, että heidän talonsakin samalla tavalla rikki revittäköön ja hävitettäköön, sillä niissäkin he harjoittavat samaa, mitä he kouluissaan harjoittavat. Sen sijaan heidän annettakoon asua ulkosuojissa ja talleissa, kuten mustalaisten, jotta he tietäisivät, etteivät he ole herroja maassamme, kuten he kerskailevat, vaan ainoastaan vankeja maanpaossa, kuten he lakkaamatta Jumalan edessä meistä parkumalla huutavat ja valittavat.
        Kolmanneksi, että heiltä otettakoon pois kaikki heidän rukouskirjansa ja Talmudin selityksensä, joissa sellaista epäjumalanpalvelusta, sellaisia valheita, kirouksia ja jumalanpilkkaa opetetaan.
        Neljänneksi, että heidän rabbiineitaan kiellettäköön elämän ja hengen menettämisen uhalla vastedes opettamasta, sillä sellaisen viran he ovat täydellä syyllä menettäneet…
        Viidenneksi, että juutalaisilta kokonaan peruutetaan tien ja saattovartion käyttöoikeus, sillä heillä ei ole maaseudulla mitään tekemistä, koska he eivät ole herroja, ei virkamiehiä eivätkä kauppiaita tai sen tapaisia. Heidän on pysyttävä kotonaan. …
        Kuudenneksi, että heiltä kiellettäköön koronkiskominen, jonka heiltä Mooses on kieltänyt, koska he eivät ole omassa maassaan eivätkä vieraiden maiden herroja, ja heiltä otettakoon kaikki omaisuus ja hopea- ja kultakalleudet ja pantakoon syrjään talletettaviksi. Ja syy on tämä: kaiken, mitä heillä on (kuten edellä on sanottu), he ovat meiltä varastaneet ja ryöstäneet koronkiskomisellaan, koska heillä muuten ei ole mitään muuta elinkeinoa…
        Seitsemänneksi, että nuorille voimakkaille juutalaismiehille ja juutalaisnaisille annettakoon käteen varsta, kirves, kuokka, lapio, rukki, värttinä ja annettakoon heidän ansaita leipänsä otsansa hiessä kuten Adamin lasten osaksi on määrätty (1 Moos. 3:19)…
        … Sillä, kuten olemme kuulleet, Jumalan viha heitä kohtaan on niin suuri, että he lempeällä armeliaisuudella kohdellen tulevat yhä vihaisemmiksi ja vihaisemmiksi, mutta ankaruudella hyvin vähän paremmiksi. Sen vuoksi heistä on pikaisesti päästävä!
        … heidän kanssaan meneteltäköön kaikella armottomuudella, kuten Mooses teki erämaassa ja löi kuoliaaksi kolmetuhatta miestä, ettei koko joukko olisi joutunut perikatoon … Jollei tämä tahdo auttaa, niin meidän täytyy karkottaa heidät pois niin kuin hullut koirat… ”
        Martti Luther

• Anonyymi00084

Ternoko se siellä ärhentelee?

• Anonyymi00071

Tampereella hellari kunnostautui.

• Anonyymi00072

Helluntailaisuus ei ole ollut koskaan tervettä kristinuskoa, vaan Amerikasta tänne
      100 v. sitten tuotu eksytys ja heresia.

• Anonyymi00076

Pelastus on aina Jumalan teko ihmisessä. Ei sitä voi itse ansaita millään Raamatun tutkailulla tai muiden herjaamisella. Ei vaikka miten yrittäisi, niin helvetti silti kutsuu.

Kun Jumala armossaan katsoo ihmisen puoleen ja ihminen on valmis ottamaan Jumalan Pyhän Hengen, jonka lahjoittaminen on mahdollista Jeesuksen ristintyön kautta, niin siitä alkaa ihmiselle pelastuksen tie. Siihen voi tulla mutkia matkaan, jos ihminen aloittaa Hengessä, mutta lopettaa lihassa ja sortuu lihalliseen uskonnollisuuteen, muiden väheksymiseen ja itsensä korostamiseen, niin silloin Jumalan armo ja Pyhä Henki kääntyy pois, koska armollisille Jumala on armollinen.

Vaikka pelastus on Jumalan teko, niin ihmisen teoista, tavoista ja sanoista huomaa sen onko hän taivastiellä, vai osoittaako tienviitat aivan johonkin muualle.

• Anonyymi00077

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00078

Elät yhä edelleen saastaista elämää. Löyhkääät tänne asti. Kasteesi, se on pälaenkastelu, ei poistanut lihan saastasi.

• Anonyymi00079

Vaikka se kaste pelastaa vaikkei luovu mistään, ei herjaamista, ei sotakiimasa, ei homoudesta sekä on täydellinen laittomuuden tekijä, niin yhteisen hyvän vuoksi olisi hyvä edes vähän yrittää elää ihmisiksi. Voisi edes pikkuisen yrittää sellaista vaikka miten on pelastusvarma kasteensa kanssa.

• Anonyymi00080

Jokaisella helluntaiseurakunnalla on oma oppinsa.

• Anonyymi00081

Kasteesta alkaa uusi liitto Kristuksen verensuojassa.

Peristyntiin hengellisti kuollut sielu herää uuteen elämään kun Jumala luo koko ihmisen uudeksi Kristillisessä kasteessa, mitä helluntailaisuus ei tunne ollenkaan.

Kasteessa, jossa te olette herätetyt Kristuksen kanssa ikuiseen elämäään.

• Anonyymi00082

Juutalaisille oli hyvin selvä käsitys kasteen veden merkityksestä.

4. Moos. 8:7

"Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä."

• Anonyymi00085

Luterilainen kirkko väittää omistavansa Jumalan armon. Luterilaisuudessa Jumala on alistettu kirkon viranhaltijoiden jalkojen alla. Kukan ei pelastu, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Jeesuksen nimeä, ilman kirkon omistamia armon välineitä, joita Baalin papin kauhtanaan pukeutuneiden kirkon viranhaltijoiden on valta käyttää!
        Luterilaiset pahat ja häijyt, väärät eivät armahda edes pikkuvauvoja, vaan tuomitsevat helvetin tuleen joka ikisen ilman heidän kirkkonsa toimittamia taikamenoja!
        Raamatussa puhutaan luterilaisuudesta: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Luterilaisuus on Jumalan Sanasta ja uskosta luopunut portto, joka on murhannut miljoonia Jeesuksen todistajia. "Moniaan luopuvat uskosta"
        Tässä puhutaan luterilaisen kirkon murhaamista marttyyreistä, niistä martyyreistä, joita ensin katolilainen kirkko vainosi ja sen jälkeen katolilainen kirkon tytär, luterilainen kirkko äitiporttokirkon tavoin murhasi:
        Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.

Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
        ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Uudestikastajalässyttäjä märisee tuskaansa!!

Jumalan armon omistaa kaikki kristityt!

Uudestikastajat väittävät omistavansa Jumalan armon. Uudestikastajat - nuo kuvottavat lastenraiskaajat - haluavat tappaa uskovia ja heittää vauvoja helvettiin. UUDESTIKASTAJUUS ON KAMMOTUS JUMALAN EDESSÄ!

Raamatussa puhutaan uudestikastajista näin: minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
        Uudestikastajuus on Jumalan Sanasta ja uskosta luopunut portto, joka on murhannut miljoonia Jeesuksen todistajia. "

Uudestikastajat huutavat kostoa kristityille jotka ovat kumonneet heidän oppinsa

Uudestikastajalässyttäjä vihaa Jeesuksen omia ja näin ollen myös luterilaisia

• Anonyymi00091

Oppi perisynnistä on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        Perisyntiä julistavasta luterilaisuudesta puuttuu sovitus: Luterilainen kirkko opettaa pohjimmiltaan: Jumala ei oman Poikansa uhrin kautta sovittanut yhtään mitään eikä ketään, vaan kirkolle jäi lopullinen vastuu pelastuksesta. Luterilainen kirkko julistaa Raamatun kertomuksia ja tapahtumia, mutta ei sovitusta.
        Luterilaisuuden opin mukaan synnit on yhä edelleen sovittamatta, ja vain kirkko kykenee siihen, mihin ei Jumalan ainoa Poika kyennyt; kirkko pesee pois synnit. muutoin hänen olisi pitänyt kärsimän monta kertaa maailman perustamisesta asti; mutta nyt hän on yhden ainoan kerran maailmanaikojen lopulla ilmestynyt, poistaakseen synnin uhraamalla itsensä.

• Anonyymi00083

Älä usko helluntailaisten valheita, että perisyntinen ihminen syntyisi suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.

Kristityt on kastannu lapsensa jo 2000 vuotta sisälle Jumalan valtakuntaan ja tekevät niin aina Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

Lue vertaus, tyhmät ja viisaat neitsyet.

• Anonyymi00086

Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!

• Anonyymi00089
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Luterilaisuus on avointa ja kaikkien nähtävillä olevaa Jumalan pilkkaa. Luterilaisten opin mukaan synnit ovat yhä edelleen sovittamatta, ja kirkolle jäi vastuu ihmisen pelastuksesta. Luterilainen kirkko kykenee siihen, mihin Jumalan Poika ei kyennyt, pelastamaan ihmisen. Kasteen armoa julistava kirkko itse asiassa sanoo koko sovituksen ja evankeliumin olevan yhtä tyhjän kanssa. Jumala ei ketään kykene pelastamaan, tämä on kirkon sanoma!

Ei vaan uudestikastajien mukaan synnit on sovittamatta. Sovitus otetaan uskolla vastaan.

Sen sijaan uudestikastajuus on jumalanpilkkaa. Uudestikastajien opin mukaan Jeesus ei ole kuollut puolestamme ja vain uudestikastajilla on pelastuksen avaimet

Kasteen armoa julistava kirkko julistaa Raamatun evankeliumia

• Anonyymi00087

Jos joku oikeasti kastettu tulisi kertomaan mitä se kristityn vaellus oikeasti on.

Opettaisi vatipäät tavoille.

• Anonyymi00093

• Anonyymi00096

Uudestikastajat on murhanneet miljoonia ihmisiä ja uudestikastajalässyttäjä innostuu siitä

Uudestikastajat huutavat kostoaan Jeesus omille

• Anonyymi00094

Tulee sitä kostoa koko ajan lisää kun ihmiset sotii ja tappaa yhä. Eikä sitä tuomita, vaan siitä ollaan innoissaan miten saadaan ihmisiä tapettua. Ihmishenki on niin halpaa ettei tappaminen oikein enää käy edes synnistä.

• Anonyymi00095

Kristillisten kirkkojen toimittama pyhä kaste on armon tuleminen konkretian tasolle ihmisen elämässä.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Tiedättehän, että meidät kaikki Kristukseen Jeesukseen kastetut on kastettu hänen kuolemaansa.

• Anonyymi00097

Uudestikastajalässyttäjä ei usko sanaa

• Anonyymi00101
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Uudestikastajalässyttäjä ei usko sanaa

Ne uskoo Parhamin novumeihin.

• Anonyymi00098

Ei siinä ole mitään lässyttämistä jos ei tarvitse mistään luopua, vaan voi elää aivan kuten haluaa kansanmurhan kanssa tai ilman, niin pelastusvarmuus on taattu kun vain kastettu.

Iloitahan siitä pitää, olla oikein riemuissaan miten helppoa pelastus on eikä kukaan voi mistään syyttää eikä herjata laittomuuden tekijäksi kun kuitenkin pelastuu.

Mikä sen hienompaa, ei parempaa uskoa voi mitenkään olla kellään ja siitä pitää ylistää Herraa kaikesta sydämestä että järjestänyt asian noin. Pois on murhe ja kitinä, poissa on toisten herjaaminen miten surkeita uskovia olette, kun ei tarvitse mitään muuta kuin vain kastaa.

Hellelujaa ja aamen kaikki sille huutaa.

• Anonyymi00099

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todistavat.

• Anonyymi00100

Luterilaiset, olette vuosisatoja riistäneet ihmisiltä oikeuden uskonnon vapauden, eikö jo olisi aika ojentautua Suomen lakien mukaan myös luterilaisten?

• Anonyymi00102

Nimenomaan ei tarvitse ojentajutua, vaan jatkaa saastaista elämää.

Sehän siinä juuri hienoa onkin kun mitään ei tarvitse tehdä.

Voi olla aivan rauhassa, ketään tuomitsematta, ketään herjaamatta kun on se pelastusvarmuus.

Täydellinen pelastusvarmuus.

• Anonyymi00104

Luterilaiset ei ole tehneet sellaista. Katsopa uskontojen uhrien tuki ry:n sivuja!

• Anonyymi00103

Raamatussa tosin Johannes kastoi vedellä kun tunnusti syntinsä, mutta varmaan niistä ei tarvinnut luopua.

Silti piti ottaa vielä uusi kaste Pyhällä Hengellä ja tulella.

Otettiin toinen kaste, mutta yksi vesikaste riitti ja miksi olisi pitänytkään toisen kerran vedellä kastaa kun ei tarvinnut sen vuoksi mistään luopua. Turhaa se olisi ollut.

Sitten kun tehtiin toinen kaste Pyhällä Hengellä ja tulella, niin sitten saattoi hyvin olla mahdollista että sitä saastaista elämää ei enää voinutkaan jatkaa.

• Anonyymi00105

Kyllä vielä loppuu tämä viisastelu kun joudutaan elävän Jumalan eteen.

• Anonyymi00106

Älä mene mukaan mihinkään lahkolaisten henkiliittoihin ja henkikasteisiin ja kosketuksiin, niistä on vaikea päästä eroon.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00107

Jumalan tekemä yksi kaste, siinä on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa.

Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

" Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
      ja ne kolme yhdessä ovat." (ei erikseen)

• Anonyymi00108

Raamatussa kuitenkin alkuseurakunta otti ensin Johanneksen kasteen ja sen jälkeen toisen kasteen Pyhällä Hengellä.

Eikä siinä ole mitään herjattavaa mitä Raamattuun on kirjoitettu eikä muutoinkaan uskon pitäisi olla sitä oli sitten miten tahansa ja kuinka monta kertaa kastettu. Tai jos on, niin silloin kaste todella mennyt pieleen.

• Anonyymi00109

Mitään alkuseurakuntaa ei ollut olemassakaan, kun Johannes kastoi vedellä ja Hengellä syntien anteeksisaamiseksi. Johannes oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa.

Paikalla Jordanilla oli Isä Jumala, Poika Jeesus ja Pyhä Henki, kasteen veden lisäksi.

Kaste saatiin syntien anteeksisaamiseksi, ihan sama tarkoitus kuin oli helluntaina alkaneessa kristillisessä kasteessa.

Johannes ei kastanut itsensä uskoviksi julistaneita lahkoalaisia ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiski. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.

Kaikki hellunaina Kristityksi 3000 syntisä kastettiin vedellä ja Hengellä syntien anteeksisaamiseksi.
        Ei heitä sen jälkeen enää uudestaan kastettu millään muulla kasteella.

• Anonyymi00110

Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastetta Jordanilla.

Jeesus ja Johannes seisovat matavassa vedessä, Jeesus on kumartuneena eteenpäin kun Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle.

Pyhä Henki tuli kasteessa Jeesuksen pään päälle Kyyhkysen muodossa.

Jordanilla kasteita tehtiin turvallisesti matalassa joen ylityspaikassa, missä joki voitiin ylittää kävellen molempiin suuntiin. Joen toiselta puolelta tuli paljon ihmisiä kävellen kastsomaan kastetoimintaa.

• Anonyymi00111

Jeesus sanoi kun minä menen pois niin lähetän teille toisen puolustajan Pyhän Hengen. Apostolien teoissa kerrotaan asiasta.

• Anonyymi00112

Helluntailaisten upotuskasteen tekniikka tulee Hindujen kasteesta Gagnes-virralta.

Siinä ihminen riuhtaisstaan nopeasti kädellä painaen kokonaan veden alle.

Joki on likainen, siinä voi uida kuolleitten ruumiita.

• Anonyymi00113

Ei sinne kaste- eli pesoastiaan ketään kokonaan painettu sitä pyhitettyä vettä likaamaan.

2. Moos. 40:7

Ja paneman pesoastian seurakunnan majan ja alttarin välille, ja paneman siihen vettä.

Jes. 12:3

Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.

Kastetta kutsutaankin Raamatussa uudestisyntymisen pesoksi.

• Anonyymi00115

MIkve-pesu oli ainoa rituaali, missä mentiin kokonaan katseilta piiloon veden alle pesemään lihan saastaisuuksia yhdynnän ja kuukautisten vuoksi.

• Anonyymi00116

Nykyisin kaste ei poista saastaisuuksia, vaan lisää niitä.

• Anonyymi00117

Mitä kastetta helluntailaiset tarkoittavat, puhumalla "henkikasteesta"?

Rehellistä vastausta tähän, mitä henkeä tai henkiä he tarkoittavat, he eivät halua antaa.

Tämä, kaikessa muussakin opillisuudessaan, on tyypillistä, helluntailaista epämääräisyyttä, jotta tämä epämääräisyys antaa näille huijarisaarnaajille mahdollisuuden vaihdella sanojaan ja tarkoituksiaan ja syyttää sitten kuulijoita siitä, "etteivät NÄMÄ ymmärrä".

Jokunen yksittäinen henkilö määrittää erikseen Jeesuksen julistaman Pyhän Hengen kasteen. Joku taas yrittää väittää Jeesuksen puhuneen "henkikasteista" joka ei ole totta. Pyydettäessä raamatunkohtaa muka Jeesuksen opettamista "henkikasteista", ei tällaista ole annettu.

Helluntaikirkko on selvästi vaihtanut Helluntaiherätyksen aiemmin selkeästi opettaman, nk-. Pyhän Hengen kasteen joiksikin epämääristen henkien kasteiksi (kuten kerrotaan tapahtuneen mm. jo N. Ylivainion kohdalla).

Helluntailaisten kanssa tulee olla tarkka, eikä etenkään missään tapauksessa ottaa vastaan heidän käsistään lähteviä, epämääräisiä henkikasteita = heistä lähteviä, okkultistisia henkiä eli riivaajahenkiä.

"Harhaoppista ihmistä karta."

• Anonyymi00118

Ei tarvitse helareita siihen sotkea kun alkuseurakunta otti Johanneksen kasteen lisäksi henkikasteen.

Miten lie sitten myöhemmin kun Johannes oli tapettu, että miten ne eritellään. Paavali ei siitä paljon kerro kun häntä ei ollut lähetetty kastamaan. Kaste ei ollut hänen juttunss.

• Anonyymi00120

Voisitko laittaa raamatunkohdaln tuohon "henkikasteeseen". Kumma kun te ette kykene näin pieneen asiaan. Valehtelette "Raamatun" nimissä. Tarjoatte Pyhän Hengen kasteen sijaan jotain omaa, okkultistista henkikastettanne.

Tajuatteko te lainkaan pilkkaavanne Jumalan Pyhää Henkeä? Luultavasti, sillä valheenne on jo tahallista, Pyhän Hengen kasteen vastaista.

UT:n kristillinen seurakunta ei tuntenut kuin yhden vesikasteen sekä yhden Pyhän Hengen kasteen.

"Henkikastetta" ei mainita.

Tässä on nyt täyttä faktaa tämän päivän helluntailaisuudesta (ilm. Helluntaikirkon uusia kaste-oppeja).

• Anonyymi00121

Kykenetkö sanomaan ääneen Nimen "Pyhä Henki"?
        Vai meneekö riivaajallasi nk. luu kurkkuun?

• Anonyymi00119

Jos apostoli ei höyrynnyt koko ajan kasteesta oli iloinen miten vähän oli ihmisiä kastanut, niin tuntuu aika oudolta jos me siitä höyryämme kuin se olisi nyt maailman tärkein asia eikä sitä evankeliumia olisi olemassakaan.

• Anonyymi00124

Paavali oli valheveikkko.

Paavali teki Korintossa mormonikasteita, ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet.

• Anonyymi00122

Jumalan tekemä yksi kaste, hen baptisma, siinä on Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus yhdessä ja samassa kasteessa. Jumalan ei tarvi uusia eikä täydentää tekojaan. Yksi kaste riittää. Jeesuksen ei tarvi mennä ristilli toista kertaa. Uudestikasteen syntiin syyllistyneitä ei voi enää uudistaa parannukseen.

Ef.4:5 Yksi kaste, hen baptisma.

" Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri,
      ja ne kolme yhdessä ovat." (ei erikseen)

• Anonyymi00123

Anabaptismin synti on paha Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.

"He kun jälleen itselleen Jumalan Pojan ristiinnaulitsevat ja häntä julkihäpäisevät."

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

• Anonyymi00126
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Anabaptismin synti on paha Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen pilkka.

"He kun jälleen itselleen Jumalan Pojan ristiinnaulitsevat ja häntä julkihäpäisevät."

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Luterilaisessa päänkastelussa käytetään kolmen saastaisen hengen nimeä: isä ja poika ja pyhä henki. Sanan ilmoituksen perusteella kukaan ei pelastu kirkon valhekasteessa, sillä ainoa nimi, missä voi pelastua, on Jeesus. isä ja poika nimessä ei ole pelastusta, vaan ainoastaan Jeesuksen nimessä!

• Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Luterilaisessa päänkastelussa käytetään kolmen saastaisen hengen nimeä: isä ja poika ja pyhä henki. Sanan ilmoituksen perusteella kukaan ei pelastu kirkon valhekasteessa, sillä ainoa nimi, missä voi pelastua, on Jeesus. isä ja poika nimessä ei ole pelastusta, vaan ainoastaan Jeesuksen nimessä!

Ternoko siellä kirjoittelee?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Oho, kolmiyhteinen Jumala on uudestikastajille saastainen henki!!?

Onneksi kaste pelastaa

• Anonyymi00136
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Oho, kolmiyhteinen Jumala on uudestikastajille saastainen henki!!?

Onneksi kaste pelastaa

Lahkokaste hellunaialiseksi ei ketään pelasta. Se on pelkkää vettä.. Käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

• Anonyymi00137
        Anonyymi00136 kirjoitti:

Lahkokaste hellunaialiseksi ei ketään pelasta. Se on pelkkää vettä.. Käännynnäiskaste eli proselyyttikaste.

Kristittyjen yhdessä kasteessa on yhtä aikaa Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus. Siksi se pelastaa ihmisen.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Kristittyjen yhdessä kasteessa on yhtä aikaa Henki, vesi ja sovintoveren osallisuus. Siksi se pelastaa ihmisen.

Kristillisen Kasteen lahja Pyhä Henki on uskon Henki, joka pitää yhteyttä kastetun ihmisen ja Jumalan välillä vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

Ja koska kastetulla on yhteys Jumalan kanssa, Jeesuksen veri puhdistaa hänet kaikesta vääryydestä ja synnistä.

• Anonyymi00125

Ei kukaa enää ymmärrä mitään mistään.

• Anonyymi00128

Oikea Jeesus kun kuoli ja meni taivaaseen, niin heti tuli tilalle valejeesukset, jotka esiintyy Jeesuksina, ja niitä otetaan lahkoissa vastaan vapahtajana ja tehdään niitä "jeesus-kasteita".

Matt.24:24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Oikea Jeesus ei enää edes käytä sitä samaa tavallista miehen nimiä,mitä käytti maan päällä eläissään.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Siksi hän kehotti rukoilemaan suoraan isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...
      ja käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Matt.28:18-20)

• Anonyymi00129

Antikristukset kutsuu itseään nimellä Jeesus. Lahkoissa on valejeesuksia. Ei niitä pidä ottaa vastaan henkilökohtaisena vapahtajana, kuten monet tekee.

1. Joh. 2:18

Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

• Anonyymi00130

Ihan on kristikunta sekaisin. ei ota Erkkikään selvää missä mennään.

• Anonyymi00132

Lainaillaan vain Raamattua toisille ja ollaan olevinaan viisaita.

• Anonyymi00134

Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat....

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi00135

Jeesus on taivaassa ja käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00135 kirjoitti:

Jeesus on taivaassa ja käski kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

Porttokirko käski kastaa kolmen saastaisen hengen nimeen: Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

• Anonyymi00142
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Porttokirko käski kastaa kolmen saastaisen hengen nimeen: Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
        Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
        Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.

Ei sinua kukaan usko. Kaikki kristityt kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

• Anonyymi00146
        Anonyymi00142 kirjoitti:

Ei sinua kukaan usko. Kaikki kristityt kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Kristityt ovat juoppoja, jumalankieltäjiä, homoja ja valhetteijoita ja avionrikkojia.
        Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni".

• Anonyymi00147
        Anonyymi00140 kirjoitti:

>>>Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.<<<

Kyllä käytti koko jumaluuden yhtä nimeä. Kaikki kastoivat yhteen nimeen. He kastoivat uskoontulleita yhteen Isän, yhteen Pojan ja yhteen Pyhän Hengen Jeesus nimeen.

Voimme siis kastaa uskoontulleita Isän, Pyhän Hengen Pojan, Jeesus nimeen.
        Silloin ei tule riitaa siitä, katetaanko lähetyskäskyn kastesanoilla vai kastetaanko (vain) Jeesus nimeen.

Mvh J - K

Mvh J - K

• Anonyymi00150
        Anonyymi00146 kirjoitti:

Kristityt ovat juoppoja, jumalankieltäjiä, homoja ja valhetteijoita ja avionrikkojia.
        Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Yksi Jeesuksen nimistä on Kristus. "Minun nimessäni".

"Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista"

Sinä et selvästi ole kristitty

• Anonyymi00151
        Anonyymi00147 kirjoitti:

>>>Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.<<<

Kyllä käytti koko jumaluuden yhtä nimeä. Kaikki kastoivat yhteen nimeen. He kastoivat uskoontulleita yhteen Isän, yhteen Pojan ja yhteen Pyhän Hengen Jeesus nimeen.

Silloin ei tule riitaa siitä, katetaanko lähetyskäskyn kastesanoilla vai kastetaanko (vain) Jeesus nimeen.

Mvh J - K

Mvh J - K

Jumala on yksi, eikä ole kolme Jumalaa, jolla on yksi nimi. Valehtelit, Mvh J - väärän ja jumalattomen sydämesi kyllyydestä!

• Anonyymi00153
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Mvh J - K

Mvh J - K

Ne, jotka hokevat, ettei tule riitaa, ovat vääjämättä matkalla helvettiin!
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        Olet kaukana Jumalan valtakunnasta!

• Anonyymi00154
        Anonyymi00150 kirjoitti:

"Jeesus itse varoittaa itseään kristityiksi kutsuvista"

Sinä et selvästi ole kristitty

Putin on kristitty!

• Anonyymi00155
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Jumala on yksi, eikä ole kolme Jumalaa, jolla on yksi nimi. Valehtelit, Mvh J - väärän ja jumalattomen sydämesi kyllyydestä!

Jumala on yksi ja kolme

• Anonyymi00156
        Anonyymi00154 kirjoitti:

Putin on kristitty!

Saman verran kuin sinäkin, eli ei raamatullisessa mielessä

• Anonyymi00157
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Saman verran kuin sinäkin, eli ei raamatullisessa mielessä

Olen Jeesuksen opetuslapsi, en ole kristitty, niin sinä ja Putin!

• Anonyymi00168
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Ne, jotka hokevat, ettei tule riitaa, ovat vääjämättä matkalla helvettiin!
        Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        Olet kaukana Jumalan valtakunnasta!

>>>Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan
        ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;<<<

Tällä palstalla riidellään Jeesuksen jumaluudesta.
        Eikä edes kaikki uskovatkaan hyväksy opetustani Jumalasta,
        että Hän on Sana ja Henki. On siis tullut riitaa jo tässä asiassa.
        Mutta sitten on myös riitaa syntien anteeksi antamisesta ja
        saamisesta sekä vanhurskauttamisesta ja pelastuksesta.
        Eihän minun tarvitse kuin kirjoittaa joku lause näistä asioista
        niin heti joku väittää vastaan ja tuo omia näkemyksiään.

Niin todella riitaa on syntynyt juuri kuten Jeesus sanoo ja
        kuten sinäkin Häntä siteeraat.

>>>Olet kaukana Jumalan valtakunnasta!<<<

Edelliseen viitaten minä siis olen sisällä Jumalan valtakunnassa.
        Jumalan valtakunnasta puhuttaessa;

Kun joku kuningas tulee jollekin paikkakunnalle, hänen
        kuningaskuntansa, ja siten myös valtakuntansa, on tullut sinne.
        Eikö!

Jeesus Kristus tuli taivaasta Jumalasta tänne Tellukselle.
        Hän oli, ja on, iankaikkinen Kuningas. Raamattu kutsuu Häntä
        kaikkien kuninkaiden Kuninkaaksi.

Jeesus tuli takaisin helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä
        jolloin myös Isä tuli. Jeesus lupasi tulla Isän kanssa!
        Hän tuli Pyhässä Hengessä. Pyhässä Hengessä meillä on
        siis Isä ja Poika läsnä. Isässä ja Pojassa meillä on Jumala.

Jumala on Kuningas ja Jeesus on Kuningas.
        Isä ja Poika ovat YKSI Kuningas ja YKSI Jumala.

Kun nyt joku ottaa vastaan läsnäolevan Herran Jeesuksen Kristuksen
        Kuninkaakseen ja Herrakseen, julistaa Jeesuksen Herrakseen
        ja Kuninkaakseen, Jumalan valtakunta on tullut hänen luokseen
        ja Häneen. Eikö!

Silloin Jumala asettaa ihmisen sisälle Jeesukseen Kristukseen.
        Ja koska Jeesuksessa Kristuksessa on Jumalan valtakunta,
        Jumala asettaa uskovan sisälle Jumalan valtakuntaan, eikö!

Minä olen ottanut Jeesuksen Kristuksen vastaan Herrakseni
        ja Kuninkaakseni sekä julistanut, ja julistan, Hänet Herrakseni
        ja Kuninkaakseni. Minä siis ole sisällä Jumalan valtakunnassa
        Jumalan itsensä asettamana. Ja sitä ei kukaan ihminen voi
        tehdä mitättömäksi.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/

Mvh J - K

• Anonyymi00169
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Olen Jeesuksen opetuslapsi, en ole kristitty, niin sinä ja Putin!

Et ole Jeesuksen opetuslapsi vaan Jeesuksen omien vihaaja ja Putinin ylistäjä!!!

• Anonyymi00139

Oi te yksinkertaiset. Kuinka kauan minun pitää kärsiä teitä ?

• Anonyymi00143

Hengellä kastaminen on kuvattuna Apostolien teoissa, esim. Korneliuksen kodissa:

Se on tarkasti kuvattu.

38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
      39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
      40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
      41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
      42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
      43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
      44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
      46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
      47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
      48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. ( Apt 10)

Se on siis Pyhän Hengen vuodattaminen ihmisiin, jotka saivat kuulla evankeliumin julistamisen ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta.
      Eli Pyhän Hengen saamisesta uskosta Jeesukseen Kristukseen.

Tämä Korneliuksen kodissa olleiden Pyhän hengen kaste toistuu vielä 11. luvussa ja vielä 15. luvussa.

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
      15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
      17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
      18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi". ( Apt 11)

Evankeliumi on Jumalan voima, sitä julistettaessa Pyhä Henki on läsnä, Pyhä Henki tulee kuulijoiden päälle, niin kuin alussa (helluntaipäivänä ) Jerusalemissa.

Pyhän Hengen kaste liittyy uskoon tulemiseen.

" Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen"

"Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
      8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
      9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

Evankeliumin kuulemisen kautta uskoon tuleminen ja Jumala, sydänden tuntija todistaa heidän puolestaan antamalla Pyhän Hengen, uskolla puhdistamaansa sydämeen.

"Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00145

Mooseksen laissa on käsky uskoa Messiasta. Kun ihmiset kastettiin Pyhällä Hengellä, he ymmärsivät Messias profetiat ja uskoivat Jumalan Poikaan.

Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.

Pyhällä Hengellä kastaminen ei ole vain sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Herra. Se tarkoittaa myös sitä, että ihminen saa halun opiskella ja noudattaa lakia. Jeesus opetti tästä, miten Jumalan Henki tulee ihmiseen ja hän alkaa noudattaa lakia.

Pietari sanoi, että Pyhä Henki on vain niillä, jotka noudattavat Jumalan käskyjä. Jos ei noudata lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ...
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

• Anonyymi00149
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Mooseksen laissa on käsky uskoa Messiasta. Kun ihmiset kastettiin Pyhällä Hengellä, he ymmärsivät Messias profetiat ja uskoivat Jumalan Poikaan.

Luuk 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu."
        45 Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset.

Pyhällä Hengellä kastaminen ei ole vain sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Herra. Se tarkoittaa myös sitä, että ihminen saa halun opiskella ja noudattaa lakia. Jeesus opetti tästä, miten Jumalan Henki tulee ihmiseen ja hän alkaa noudattaa lakia.

Pietari sanoi, että Pyhä Henki on vain niillä, jotka noudattavat Jumalan käskyjä. Jos ei noudata lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.

Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

Hes 36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.
        26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        ...
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Kyllä se on aivan suoraan luettavissa Raamatun ilmoituksesta.

Korneliuksen kodissa olleille julistettiin pelastuksen evankeliumi ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Jeesuksesta kristuksesta ja Jumala todisti uskoon tulleiden puolesta puhdisten heidän sydämensä uskolla ja antamalle heille Pyhän Hengen lahjaksi.

Ei siis ansioidensa perusteella, vaan lahjaksi.

43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. ( Apt 10)

"Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin"

Lahja annettiin uskosta Jeesukseen Kristukseen.

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.

"Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.
        8 Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin.
        9 eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla. ( Apt 15)

Jumala todisti uskoon tulleiden puolesta, antaen heille Pyhän Hengen.

Ja kysymys on juurikin Pyhän Hengen kasteesta.

16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'. (Apt 11)

He saivat Pyhän Hengen kasteen ennen vedellä kastamista.

Tämä on sitä, mikä kirjoitettu, selkeää tekstiä, jota ei tarvitse selittää pois.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00152
        Anonyymi00149 kirjoitti:

Kyllä se on aivan suoraan luettavissa Raamatun ilmoituksesta.

Korneliuksen kodissa olleille julistettiin pelastuksen evankeliumi ristiinnaulitusta ja kuolleista ylösnousseesta Jeesuksesta kristuksesta ja Jumala todisti uskoon tulleiden puolesta puhdisten heidän sydämensä uskolla ja antamalle heille Pyhän Hengen lahjaksi.

Ei siis ansioidensa perusteella, vaan lahjaksi.

"Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin"

Lahja annettiin uskosta Jeesukseen Kristukseen.

17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?" ( Apt 11)

Jumala puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Jumala todisti uskoon tulleiden puolesta, antaen heille Pyhän Hengen.

Ja kysymys on juurikin Pyhän Hengen kasteesta.

16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'. (Apt 11)

He saivat Pyhän Hengen kasteen ennen vedellä kastamista.

Tämä on sitä, mikä kirjoitettu, selkeää tekstiä, jota ei tarvitse selittää pois.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Usko Toivonen, vaika kopioisit koko Raamatun palstalle, niin et saavuta pelastusta etkä uskoa näyttelemällä Jeesuksen omaa!

• Anonyymi00158
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Usko Toivonen, vaika kopioisit koko Raamatun palstalle, niin et saavuta pelastusta etkä uskoa näyttelemällä Jeesuksen omaa!

Niin se vaan menee, että ihminen tulee uskoon pelastuksen evankeliumin, uskon sanan, kuulemisen kautta.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Room 10)

Mutta kuinka he ...

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        ( Room 10)

Usko tulee kuulemisesta ..

17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
        ( Room 10)

Tokkopa oikeasti olet huolissasi minun uskostani.

Jokin muu asia sinua kiusaa.

Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00159
        Anonyymi00158 kirjoitti:

Niin se vaan menee, että ihminen tulee uskoon pelastuksen evankeliumin, uskon sanan, kuulemisen kautta.

"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.

Mutta kuinka he ...

14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        ( Room 10)

( Room 10)

Usko Toivonen

Ei-helluntailainen kommentti:

Alkutekstissä Raamatun paikka ei tarkoita, että ihminen omalla puhumisella pelastaa itsensä. Voidaan alkutekstistä tulkita, että uskovan ihmisen tunnustus (siis evankeliointi) koituu pelastukseksi toiselle, ei enää tälle puhujalle itselleen.

• Anonyymi00160
        Anonyymi00158 kirjoitti:

Mutta kuinka he ...

( Room 10)

( Room 10)

Usko Toivonen

https://biblehub.com/multi/romans/10-10.htm

εἰς σωτηρίαν
        Voidaan tulkita että "eis" sisälle pelastukseen tarkoittaa pelastukseksi (toiselle, muille ihmisille).

• Anonyymi00165
        Anonyymi00159 kirjoitti:

Alkutekstissä Raamatun paikka ei tarkoita, että ihminen omalla puhumisella pelastaa itsensä. Voidaan alkutekstistä tulkita, että uskovan ihmisen tunnustus (siis evankeliointi) koituu pelastukseksi toiselle, ei enää tälle puhujalle itselleen.

Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.
        tartu kiinni iankaikkiseen elämään, johon olet kutsuttu ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
        Sydämän usko tunnustetaan suulla ja oman tunnustuksen kautta pelastuu.

• Anonyymi00166
        Anonyymi00160 kirjoitti:

https://biblehub.com/multi/romans/10-10.htm

εἰς σωτηρίαν
        Voidaan tulkita että "eis" sisälle pelastukseen tarkoittaa pelastukseksi (toiselle, muille ihmisille).

jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
        Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.

• Anonyymi00162

"Raamatussa yhdessä kohtaa Jeesus käyttää ilmaisua hengellä kastaminen, millä hän tarkoittaa sitä kun puhalsi omaa henkeään suustaan oikeille apostoleille ennen taivaaseen nousemistaan. Se oli ainutkertainen tapahtuma, mitä ei voida irrottaa siitä kontekstista. Joh. 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: Ottakaa Pyhä Henki."

Tuo puhaltaminen saattoi olla profeetallinen vertauskuvallinen teko, joka vain symboloi tulevaa, eikä ollut itse asian toteutuminen vaan siihen tilanteeseen neuvomista, joka oli tulossa myöhemmin.
      Perinteisesti on tulkittu, että Pyhä henki tuli opetuslapsille vasta helluntaina. Mutta jos aloittaja löytää perusteita tulkintalinjansa/hypoteesinsa tueksi, olisi hyvä tietää, millä Raamatun kohdilla se voidaan perustella.

Johanneksen evankeliumi:
      16:7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

• Anonyymi00164

Puhaltamisen tarkoitus oli havainnollistaa ja saada oppetuslapset ymmärtämään Pyhän Hengen olemus. Pyhän Hengen vuodatus toteutui vasta helluntaipäivänä. Jeesus oli ennen puhaltamista sanonut opetuslapsilleen: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
        Pyhä Henki vuodattiin vasta Jeesuksen taivaasen menon jälkeen, ei silloin kun Jeesus puhalsi
        opetuslasten päällä.

• Anonyymi00163

Älkää hyvät ihmiset ottaka homo jeesuksen hönkäystä sillä homo jeesus yrittää tartuttaa homoutensa kaikkiin kenen kanssa se homo on tekemisissä.Pedofiili homo se jeesus todellisuudessa on ja tämä on tosi,jos ette usko minua niin kysykää siltä homo jeesukselta itseltään.Kova valehtelemaan se jeesus on "pyhässä"hengessään,kokemusta on.Luulotautinen narsisti se jeesus on myös.

• Anonyymi00167

Tämä puhaltelu kuuluu siihen samaan sarjaan, kun missä Jeesus paransi sokean syljellään.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      164
      3583
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      53
      2040
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1098
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1034
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe