Tuore tilasto kertoo ikäviä uutisia. Kukaan ei halua Vantaalle. Vantaalle pakataan vaan kaikki maahanmuuttajat ja erityisesti haittamaahanmuuttajat. Sen takia maksavat asiakkaat ei varmaan Vantaalle haluakaan. Ei oikein houkuttele muuttamaan maahanmuuttajien naapuriin eikä sellaisesta kannata ainakaan maksaa.
Nekin vanhat jäkälät, jotka muistavat Vantaan peltoaukeineen idyllisine pientaloineen saavat pahasti pettyä. Kaikki peltoaukeat rakennetaan ja tuhotaan. Kerrostaloilla kyllä on korkeutta. Pientaloja ei Vantaalle juuri rakennetakaan.
Asumismuodot lasketaan näemmä maahanmuuttajien mukaan. Niille kelpaa kerrostalotkin, Kela kun maksaa pääosin vuokrat.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1d7d8324-a8d8-4bad-a718-d780e9e0affe
Vantaa koko Suomen murheenkryyni asuntokaupoilla
27
346
Vastaukset
- Anonyymi00001
Turku näyttää tulevan perässä, sielläkin on Varistot ym. maahanmuuttaja-alueet.
- Anonyymi00002
Tilanne on vähän muuttunut Vantaakin osalta, erityisesti viime vuoden viimeisellä neljänneksellä.
” – Espoossa ja Vantaalla myytiin viime vuonna omakotitaloja selvästi enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Espoossa omakotitalojen kauppamäärä kasvoi 32,9 prosenttia ja Vantaalla 33,7 prosenttia vuodesta 2024. Kasvu on ollut kaksinkertaista muuhun maahan verrattuna, Rantanen kertoo.” - Anonyymi00003
Niinpä niin…. Taas sai tämä Vantaata mollaava trolli lisää intoa. Ja nuo samat persumaiset kestoväitteet luonnollisesti trolli keksi ihan itse. Tuossa artikkelissa ei mitään tuollaista ollut, tietenkään.
Oletko katsonut miten oman kuntasi asuntokauppa on kehittynyt? Tosin tuskin se sinua kiinnostaa, kun kiinnostuksen kohteesi on Vantaa.
Tuossa uutisessa ei huomioitu sitä, että tilanne on muuttunut oleellisesti viime vuoden viimeisellä neljänneksellä. - Anonyymi00004
Ohi kun ajetaan niin painetaan kaasua!
- Anonyymi00005
Jep, kun vaan tietäisi milloin on Vantaalla ja milloin ei. Sitä kun ei näe mistään ja kun ei tunne seuraakaan.
- Anonyymi00006
Toimittaja Maarit Drakella ei tainnut olla viimeisimmät tiedot käytettävissään.
” Vuonna 2025 asuntokauppojen määrä kasvoi pääkaupunkiseudulla 13,4 prosenttia edellisvuodesta, kun koko maassa kasvua oli 10,5 prosenttia. Lähes neljännes kaikista kaupoista tehtiin pääkaupunkiseudulla, jossa kasvua oli eniten Espoossa (+15,5 %). Halutuimpia kohteita olivat omakotitalot, joiden kauppa kasvoi Espoossa ja Vantaalla yli 30 prosenttia – tuplasti koko maan kauppamääräkehitykseen verrattuna.”- Anonyymi00010
Missä Vantaalla on enää omakotitaloja ?
- Anonyymi00016
Anonyymi00010 kirjoitti:
Missä Vantaalla on enää omakotitaloja ?
Mitäpä, jos katsoisit kartasta missä Vantaa sijaitsee ja poikkeaisit joskus katsomaan. Vantaahan on pientalovaltainen kaupunki ja yli 100.000 asukasta asuu pientalossa. Kerrostalojahan on vain kaupungin keskustassa ja isommissa aluekeskuksissa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mitäpä, jos katsoisit kartasta missä Vantaa sijaitsee ja poikkeaisit joskus katsomaan. Vantaahan on pientalovaltainen kaupunki ja yli 100.000 asukasta asuu pientalossa. Kerrostalojahan on vain kaupungin keskustassa ja isommissa aluekeskuksissa.
Oli ehkä joskus ennen. Ei enää. Moodi on nyt päinvastainen. Joka nurkkaan, ketoon ja viheriöön pannaan kerrostaloja.
- Anonyymi00007
On se vaan raivostuttavaa katsoa tunkeutujien asumista keskustan uusissa asunnoissa.
- Anonyymi00008
Ja mikähän siinä nyt ärsyttää? Mikään muu kuin oma tilanteesi ei estä sinuakaan ostamasta niistä asunnon itsellesi.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ja mikähän siinä nyt ärsyttää? Mikään muu kuin oma tilanteesi ei estä sinuakaan ostamasta niistä asunnon itsellesi.
Ai mikä ärsyttää, minä olen hankkinut kaiken omalla itse ansaitulle rahalla.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Joo, mutta ei sentään Vantaalta eikä mamulähiöistä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ai mikä ärsyttää, minä olen hankkinut kaiken omalla itse ansaitulle rahalla.
Aika moni kuitenkin asuu vuokralla ja osa ihan vapaaehtoisestikin ja osalle oman osto ei ole mahdollista.
Sekö ärsyttää vai mikä? Miksi? - Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Joo, mutta ei sentään Vantaalta eikä mamulähiöistä.
Jos et asu Vantaalla, miksi sitten kirjoittelet Vantaan palstalle? Oletko muuttamassa Vantaalle vai mistä kiinnostuksesi Vantaata kohtaan kumpuaa?
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Aika moni kuitenkin asuu vuokralla ja osa ihan vapaaehtoisestikin ja osalle oman osto ei ole mahdollista.
Sekö ärsyttää vai mikä? Miksi?Pääkaupunkisedun vuokraluukuille täytyy saada jokin vuokrakatto, kun jo yksiöstäkin joutuu pulittamaan tonnin vuokraa.
- Anonyymi00012
Tottakai omakotitalot kiinnostaa jos niitä vielä löytyy jostakin. Myös isommat rivitaloyhtiöt isompine pihoineen. Vantaalla on enää harvassa tällaiset herkut. Näitä pyritään lähinnä purkamaan. Jos jokin alue tiedetään, siitä pidetään visusti suu supussa. Se ei silti estä Vantaan kaupungin rakennusvirastoa tuhoamasta kaikkea idyllistä Vantaalta.
- Anonyymi00018
Vantaalla on valtavasti omakotitaloja ja -alueita. Kertostalojahan on lähinnä keskustassa ja isommissa aluekeskuksissa. Näiden ympärillä on laajat pientaloalueet.
Kun kirjoittaa Vantaasta noita mitä sinäkin kirjoitit, niin sitä ennen kannattaisi tutustua edes vähän Vantaaseen,niin ei tekisi itsestään ihan hölmöä. - Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Vantaalla on valtavasti omakotitaloja ja -alueita. Kertostalojahan on lähinnä keskustassa ja isommissa aluekeskuksissa. Näiden ympärillä on laajat pientaloalueet.
Kun kirjoittaa Vantaasta noita mitä sinäkin kirjoitit, niin sitä ennen kannattaisi tutustua edes vähän Vantaaseen,niin ei tekisi itsestään ihan hölmöä.Hölmö olet itse, oletko jämähtänyt sinne 60-luvulle laajoine pientaloalueineen. Auts.
Kerrostaloilla juuri luodaan nykyisin ne "keskustat". Ei siellä ole mitään laajoja pientaloalueita enää. Kyllä viimeiseenkin metsikköönkin (ei siis metsään) tungetaan kerrostaloja. - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hölmö olet itse, oletko jämähtänyt sinne 60-luvulle laajoine pientaloalueineen. Auts.
Kerrostaloilla juuri luodaan nykyisin ne "keskustat". Ei siellä ole mitään laajoja pientaloalueita enää. Kyllä viimeiseenkin metsikköönkin (ei siis metsään) tungetaan kerrostaloja.Tutustupa edes vähän tuohon asiaan Vantaan kohdalla. Edes pikkuriikkisen….
Kun kerran Vantaan asiat noin kiinnostaa, niin ei olisi pahitteeksi se tutustuminen. Aloita vaikka karttaharjoituksella etsimällä Vantaan sijainti ja eri alueet. Jo sekin auttaa vähän. - Anonyymi00027
Anonyymi00020 kirjoitti:
Hölmö olet itse, oletko jämähtänyt sinne 60-luvulle laajoine pientaloalueineen. Auts.
Kerrostaloilla juuri luodaan nykyisin ne "keskustat". Ei siellä ole mitään laajoja pientaloalueita enää. Kyllä viimeiseenkin metsikköönkin (ei siis metsään) tungetaan kerrostaloja.Vantaan rakennetusta pinta-alasta puolet on pientaloalueita. Vantaa on erityäin pientalovaltainen kaupunki.
Kerrostalojen rakentaminen on keskittynyt kaupungin keskustaan eli Tikkurilaan ja suuriin aluekeskuksiin kuten Myyrmäki ja Kivistö.
Näinhän sen pitää mennäkin eli keskustoihin kerrostalot ja muualla pientalot.
- Anonyymi00022
Varsinkin Afrikasta tulleet matut ovat pilanneet Suomen.
- Anonyymi00023
Olen asunut Vantaalla 30 vuotta. Koskaan ei ole tapahtunut mitään ikävää, joka johtuisi Vantaasta. Kyllä täällä on noin 250000 asukasta. Elikkä moni haluaa asua täällä. Olen kasvattanut täällä kaksi lasta ja heistä tuli NS. "Kunnon kansalaisia". Turhan teidän arvostella Vantaata, kun suurin osa ei ole koskaan käynyt täällä.
- Anonyymi00024
"Kukaan ei halua Vantaalle."
No ei taatusti halua.- Anonyymi00025
Persuja ei kukaan halua tänne. Jo täällä olevienkin toivotaan muuttavan pois.
- Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Persuja ei kukaan halua tänne. Jo täällä olevienkin toivotaan muuttavan pois.
En ole mikään persu enkä ole ikinä muuttamassa sinne mihinkään paskaläävään.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
En ole mikään persu enkä ole ikinä muuttamassa sinne mihinkään paskaläävään.
Toivottavasti et muutakaan, vaikka Vantaa näkyy sinua kovasti kiinnostavan. Teikäläisiä täällä on jo aivan liikaa muutenkin.
Vai miksi niin kovasti olet kiinnostunut Vantaasta, jos et tänne olisi muuttamassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2382699- 1011144
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63841
- 41807
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238805- 122773