Koska englanti on germaaninen kieli, kuten ruotsi, on Suomen ruotsinkielisillä paremmat edellytykset oppia englanti ja käyttää sitä kansainvälisesti.
Suomenkielisillä on englantiin liian pitkä kielellinen ero, joten sen opiskelu jopa haittaa suomen kieltä.
Englannin kieli on parempi jättää ruotsinkielisille
33
397
Vastaukset
- Anonyymi00001
Surkeaa pakkoenglannittaja, surkeaa.
- Anonyymi00002
Mitä oikein tarkoitat?
- Anonyymi00003
Tuon kirjoittaja komppaa sinua 100% ja silti haukut häntä pakkoenglannittajaksi?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tuon kirjoittaja komppaa sinua 100% ja silti haukut häntä pakkoenglannittajaksi?
No kun eu komppaa. Tämä taisi olla taas vain yksi "kieroista" false flag -aloituksistasi.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
No kun eu komppaa. Tämä taisi olla taas vain yksi "kieroista" false flag -aloituksistasi.
Ei ole minun aloitus. Nyt käytit englanninkielistä termiä. Oliko vahinko vai onko näin että englanti on vaikuttanut sinun suomenkieleen?
- Anonyymi00006
Suomessa opetetaaqn vaan kielioppia, joka ei opeta ketään puhumaan.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei ole minun aloitus. Nyt käytit englanninkielistä termiä. Oliko vahinko vai onko näin että englanti on vaikuttanut sinun suomenkieleen?
Miksei olisi?
Pakkoenglantia on kaikkialla ja se syrjäyttää koko ajan suomenkieltä mummojen kieleksi. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miksei olisi?
Pakkoenglantia on kaikkialla ja se syrjäyttää koko ajan suomenkieltä mummojen kieleksi.Ai meinaatko että tulee sellaista you know Andy McCoy suomea jossa niinku every other word is english?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ai meinaatko että tulee sellaista you know Andy McCoy suomea jossa niinku every other word is english?
En meinaa, lähes tuollaistahan se jo alkaa olemaan. Rumaa ja tyhmää. Avaa korvasi niin huomaat asian.
- Anonyymi00010
Sitten pitäisi sulkea internet kansalaisilta kuten Pohjois-Korea on jo tehnyt ja Venäjä on kovaa vauhtia menossa samaan tilaan.
Meillä ainakin nuoriso on ottanut englannin haltuun ihan omatoimisesti. Koulun englannin opetus on lähinnä tukenut tätä, jos sitäkään. Kyllähän se politrukkia harmittaa kuten nuorison kiinnostus länsikulttuuriin 80-luvun alussa.- Anonyymi00011
Lapsesi ovat siis netin, pakkoenglannin ja jenkkikulttuurin uhreja ja vankeja ja sinusta se on vain hyvä asia?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Lapsesi ovat siis netin, pakkoenglannin ja jenkkikulttuurin uhreja ja vankeja ja sinusta se on vain hyvä asia?
Opintojen edistymisen perusteella he näyttävät kyllä pärjäävän niissä kansainvälisissä tehtävissä, joihin valmistuttuaan sijoittuvat. Mitä taas englannin kieleen tulee, niin sanoisin, että brittienglanti jo UKssa vietetyn opiskeluajan takia näyttää hyvin sujuvan.
Kyllä minusta tuollainen tulevaisuuden näkymä on hyvä asia: hyvä toimeentulo ja voi valita asuin/työpaikkaa länsimaissa aika laajalla skaalalla. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Opintojen edistymisen perusteella he näyttävät kyllä pärjäävän niissä kansainvälisissä tehtävissä, joihin valmistuttuaan sijoittuvat. Mitä taas englannin kieleen tulee, niin sanoisin, että brittienglanti jo UKssa vietetyn opiskeluajan takia näyttää hyvin sujuvan.
Kyllä minusta tuollainen tulevaisuuden näkymä on hyvä asia: hyvä toimeentulo ja voi valita asuin/työpaikkaa länsimaissa aika laajalla skaalalla.Ovat siis pahasti pakkoenglannin orjia, töissä Shiteissä jne.
- Anonyymi00016
Anonyymi00014 kirjoitti:
Ovat siis pahasti pakkoenglannin orjia, töissä Shiteissä jne.
Hyvin pärjää englannilla myös Keski-Euroopassa. Saksassa ja Hollannissa käytännössä kaikki puhuu englantia kansainvälisissä työpaikoissa. Paikallisen kielen voi sitten ottaa työkielen rinnalla haltuun arkiasiointiin.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Hyvin pärjää englannilla myös Keski-Euroopassa. Saksassa ja Hollannissa käytännössä kaikki puhuu englantia kansainvälisissä työpaikoissa. Paikallisen kielen voi sitten ottaa työkielen rinnalla haltuun arkiasiointiin.
Hyvin pärjää turisti- ja expat- kuplassa. Todellinen elämä paikallisten kanssa vaatii sitten jo kielitaitoa. Pelkkä pakkoenglanti ei ole kielitaitoa.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niinpä, olet itsekinbsitä mieltä ettei pelkkä pakkoenglanti riitä yhtään mihinkään.
- Anonyymi00020
Anonyymi00018 kirjoitti:
Niinpä, olet itsekinbsitä mieltä ettei pelkkä pakkoenglanti riitä yhtään mihinkään.
Hyvin englanti riittää tärkeimpään eli hyväpalkkaiseen duuniin. Usean kielen opiskelu ammattikieleksi oman alan lisäksi on turhan raskas, varsinkin kun työkieli kansainvälisessä työyhteisössä on joka tapauksessa englanti jopa Ranskassa.
Sitten voi harrastella paikallista kieltä, jos jostain syystä vaikka harrastuksen tiimoilta paikallisten kanssa on tekemisessä. - Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Hyvin pärjää turisti- ja expat- kuplassa. Todellinen elämä paikallisten kanssa vaatii sitten jo kielitaitoa. Pelkkä pakkoenglanti ei ole kielitaitoa.
Hassu termi "todellinen elämä" ikäänkuin työelämä ei olisi oikeaa elämää vaikka se vie suurimman osan ajasta.
- Anonyymi00028
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hassu termi "todellinen elämä" ikäänkuin työelämä ei olisi oikeaa elämää vaikka se vie suurimman osan ajasta.
Työelämä ei oke todellista elämää koska siellä moni vetää jonkin sortin roolia (ja joku harva troolia).
Ja vuoden trollipalkinto menee... aloittajalle!
Onneksi olkoon.
Tove Janssonista sanottiin, että mieluummin oksentaa kuin puhuu suomea, joten aito svenskatalandegubbe olisi kirjoittanut tuon ruotsiksi.- Anonyymi00013
Olikohan kirjoitettu ihan sinun kiusaksesi?
Anonyymi00013 kirjoitti:
Olikohan kirjoitettu ihan sinun kiusaksesi?
Ahaa! Sinäkö sen kirjoitit?
- Anonyymi00015
Pakkoenglannittaja kirjoitti:
Ahaa! Sinäkö sen kirjoitit?
Sinä pikemminkin, sopisi kieroon tyyliisi.
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sinä pikemminkin, sopisi kieroon tyyliisi.
Minä olisin kirjoittanut tuon ruotsiksi, että se olisi ollut astetta uskottavampi.
- Anonyymi00019
Minä olisin kirjoittanut tuon ruotsiksi, että se olisi ollut astetta uskottavampi.
Kieroiket edelleen?
- Anonyymi00023
Palstan vakiasukas eli englannista valittava kirjoittaa aloituksia, joita ei sitten myönnä omikseen.
- Anonyymi00024
Sinunko se siis oli?
Sinullahan on paha tapa syyttää muita omista ongelmistasi ja pahanteoistasi. Anonyymi00024 kirjoitti:
Sinunko se siis oli?
Sinullahan on paha tapa syyttää muita omista ongelmistasi ja pahanteoistasi.Myönnä jo että kirjoitit aloituksen. Kenties kirjoitit sen siksi, että palstalla ei tapahtunut mitään, joten teit aloituksen johon pääset itse vastaamaan?
- Anonyymi00025
Myönnä jo että kirjoitit aloituksen. Kenties kirjoitit sen siksi, että palstalla ei tapahtunut mitään, joten teit aloituksen johon pääset itse vastaamaan?
Ei olisi ensimmäinen kerta kun pakkoenglannista valittavalle kaivellaan hänen aiempia sanomisiaan, jotka hän sitten kiistää. Mutta ottakaa huomioon että hän on tyypillinen narsisti, eli hän ei voi missään tilanteessa myöntää olevansa väärässä.
- Anonyymi00026
Myönnä jo että kirjoitit aloituksen. Kenties kirjoitit sen siksi, että palstalla ei tapahtunut mitään, joten teit aloituksen johon pääset itse vastaamaan?
En kirjoittanut. Myönnä jo että se oli sinun tekemä olkiukkosi.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei olisi ensimmäinen kerta kun pakkoenglannista valittavalle kaivellaan hänen aiempia sanomisiaan, jotka hän sitten kiistää. Mutta ottakaa huomioon että hän on tyypillinen narsisti, eli hän ei voi missään tilanteessa myöntää olevansa väärässä.
Tämä taisi vahvistaa että tämä aloitus on sinun kirjoittamasi olkiukko. Pääset sem varjolla sitten haukkumaan muita.
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Tämä taisi vahvistaa että tämä aloitus on sinun kirjoittamasi olkiukko. Pääset sem varjolla sitten haukkumaan muita.
Älä viitsi valehdella. Teit sen itse jotta pääset väittämään sitä jonkun muun sinua vastaan tekemäksi. Osaat kyllä olla kiero.
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Älä viitsi valehdella. Teit sen itse jotta pääset väittämään sitä jonkun muun sinua vastaan tekemäksi. Osaat kyllä olla kiero.
Tunnustus?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203