Kaste ei ole pelastuksen avain, Jumala armahtaa

Anonyymi-ap

Minä en usko, että kaste pelastaa. Pelkkä kaste on vain merkki siitä, että on kastettu Jumalan seurakuntaan. Jumalan armo on se mikä pelastaa, ei mikään muu. Olen saanut Luterilaisen kasteen ja 30 vuotta sitten erosin kirkosta. Olen kuitenkin saanut kokea Jumalan armon kaikesta huolimatta ja olen nykyisin vahvassa uskossa. Olisiko näin käynyt mikäli minua ei olisi kastettu lapsena, sitä ei voi tietää. Ehkä ei mutta se oli vasta alku kaste ei tee ihmisestä synnitöntä. Kasteella käynyt tekee syntiä siinä kuin muutkin. Ei se uskovien kaste myöskään ole merkki siitä etteikö ihminen sen jälkeen tekisi syntiä. Loppupelissä Jumala on se joka antaa synnit anteeksi ja kasteesta siihen tilanteeseen, kun sain kokea Jumalan armon meni 58 vuotta. Jumala ilmoitti minulle tahtonsa Pyhän Hengen välityksellä aivan yllättäen ja sain myös armonlahjoja joten koen saaneeni synnit anteeksi. Enkä näe ainakaan mitään syytä mennä uudelleen kastettavaksi vaikka olenkin lapsena pakkokastettu.

1

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kaste pelastaa kun et luovu saastaisesta elämästä.

Sellainen suuri vaara siinä kuitenkin on, että jos onkin kyse käännösvirheestä, että katse ja vesi ei pelasta, vaan se nimenomaan että Jumalan armosta ja Pyhän Hengen vaikutuksesta luopuu saastaisesta elämästä.

Sitten on vielä yleisin pelastuksen muoto. Muita tuomitsemalla, herjaamalla ja pilkkaamalla voi yrittää kovin päästä taivaaseen. Siihen ei nyt varsinaisesti löydy mitään sanaa, mutta siinä kova yritys palkitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      97
      4856
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      235
      1964
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      81
      1583
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1180
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      328
      1127
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1090
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1089
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1047
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      974
    Aihe