Yhdysvaltain puolustusministeri Pete Hegseth kertoi medialle että: "Me emme aloittaneet tätä Iranin sotaa".
Kuka ihme sen sitten oikein aloitti? Israelko yksin muka?
Kuka aloitti tämän meneillään olevan sodan Iranissa?
67
369
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käykö Pete vähän hitaalla?
Ei se kaikkea voi kännitilaltaan muistaa.
Kyllä on tynnyrin pohjalta raaputettu kaikkein kyvyttömin joukko oranginan hallintoon,- Anonyymi00005
he-ma kirjoitti:
Ei se kaikkea voi kännitilaltaan muistaa.
Kyllä on tynnyrin pohjalta raaputettu kaikkein kyvyttömin joukko oranginan hallintoon,Totta!
- Anonyymi00033
Allahin ja Jumalan agenda...
- Anonyymi00002
Israel todellakin teki sen ensimäisen ennaltaehkäisenvän iskun Teheraniin, eli Israel juuri aloitti tuon kyseisen kahinan.
- Anonyymi00034
Ilm. 14. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän. - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ilm. 14. luku Uusi Testamentti 1938
1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
3. Ja he veisasivat uutta virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.
4. Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,
5. eikä heidän suussaan ole valhetta havaittu; he ovat tahrattomat.
6. Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.
7. Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi: "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki - he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."
14. Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15. Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
17. Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
18. Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
19. Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
20. Ja kuurna poljettiin kaupungin ulkopuolella, ja kuurnasta kuohui veri hevosten kuolaimiin asti, tuhannen kuudensadan vakomitan päähän.Juutalaiset puolustaa olemassa oloaan.
- Anonyymi00003
Israel ja USA yhteistuumin.
- Anonyymi00004
Persut.
- Anonyymi00008
Mitä persut nyt aloitti?
- Anonyymi00006
Niin, miksi jenkit kasasi valtavat määrät kalustoa alueelle?
Lapsellisia juttuja kuulee ja odottakaapa vaan, Iran on hyökkääjä ja kaiken pahan ruumiillistuma.
Euroopan vasallit jo kokoavat apuvoimia ja ovat tuominneet Iranin puolustautumisen, mikä sekin on skitsofeenistä.- Anonyymi00010
Usa ja israel ampuvat nyt vain pelkkiä rauhanohjuksia Iraniin.
- Anonyymi00007
Harry Lime komas mies.
- Anonyymi00009
Usa ja Israel suunnittelivat tuota iskua Iraniin monta kuukautta tiedustelutietojaan hyväksi käyttäen.
Eli yhdessä Usa ja Israel aloittivat tuon Iranin sodan.- Anonyymi00018
Ei taida olla Pete Hegsetillä ihan kaikki muumit laaksossa?
Anonyymi00018 kirjoitti:
Ei taida olla Pete Hegsetillä ihan kaikki muumit laaksossa?
No ei takuulla. Ei se muuten kuuluisi Trumpin hallintoon.
- Anonyymi00011
Trumpin lähipiirin vedonlyönnit ja voitot?
"Kuusi käyttäjää tienasi omaisuuden veikattuaan Yhdysvaltojen Iran-hyökkäyksen ajankohdan oikein, kertoo Bloomberg.
Bloombergin mukaan potin veivät hiljattain ennustemarkkina Polymarketiin luodut tilit. Nämä tienasivat vedonlyönnillä yhteensä miljoona dollaria eli noin 850 000 euroa.
Kaikki tilit oli luotu helmikuussa, eikä niillä ollut lyöty vetoa muista kohteista. Osa vedoista oli tehty vain tunteja ennen ensimmäisiä räjähdyksiä lauantaina 28. helmikuuta.
Asetelma on herättänyt spekulaatioita sisäpiiritiedosta.
– Sisäpiirikauppa rehottaa Polymarketissa ja muilla ennustussivustoilla, Redditissä kirjoitetaan.
– Kyse ei ole pelkästään vuodoista, vaan myös siitä, miten sisäpiirikauppa luo vääristyneitä kannustimia toimia oman tiimisi etujen vastaisesti, toinen kirjoittaa.
– Tämä on ällöttävää, kolmas jatkaa.
Epäilyksiä ei ole ainakaan hälventänyt se, että Polymarketin nimekkäimpiä sijoittajia on 1789 Capital, jonka yksi kumppani on presidentti Donald Trumpin poika Donald Trump Jr. Reutersin tietojen mukaan 1789 Capital sijoitti Polymarketiin ainakin 10 miljoonaa dollaria."- Anonyymi00013
NO HUH HUH!!!
- Anonyymi00012
Nato on hyökkäysliitto.
- Anonyymi00014
Eiku sotilasliitto joka hyökkää.
- Anonyymi00015
Pete sanoo nyt vain sen, mitä hänen käsketään sanoa.
- Anonyymi00016
Totta turiset.
- Anonyymi00017
Donald Trump tuon aloitti.
- Anonyymi00019
On se kumma juttu että ennalta ehkäiseviä iskuja voi tehdä Israel ja USA.
Milloin vain, mihin vain.
Pelkkä väite että uhkaa Amerikkaa ja pommia perään...
Hullua hommaa, täysin tuomittavaa.
Nyt boikottiin kaikki Amerikan ja Israelin tuotteet - Anonyymi00020
Ei ollut NATOn operaatio
Trump näyttää persettään entisille liittolaisille- Anonyymi00021
Nato tekee juuri niin kuin Trump käskee sen tehdä.
- Anonyymi00022
Kyllä tuossakin sodassa on kyse siitä että globalistit ovat henkeen ja vereen moninapaista maailmaa vastaan. Iran ja Iranin nykyhallinto on vahvasti mukana mm. Kiinan "belt and road" ja BRICS -hankkeessa. Tämä kaikki tulee muuttumaan jos lännen globalistit saavat nukkehallintonsa Teheraniin.
- Anonyymi00023
Totta!
- Anonyymi00026
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Varmasti paljon tulee muuttumaan, jos teurastajamullahien paskavalta kaatuu.
Kyllä muuttuu, kaikki aikaisemmat demokratian viennit ovat tuottaneet kansoille pelkkää kurjuutta.
Et tajua sitäkään, että Iran on itsenäinen maa ja sinne hyökättiin raakalaismaisesti, mistään piittaamatta.
- Anonyymi00024
Monta juttua, on tämä vuosikymmeniä sitten sovittu agenda ja myös bedofiili asia, joissa Trump itse rypee aika vahvasti.
Pyritään peittelemään yhdessä Israelin kanssa, joilla on vahva panos bedofiilien asiassa.- Anonyymi00025
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Valitettavasti en ymmärtänyt tästä mitään. 🥱
Mistä sinä sitten ymmärrät?
Et ole kuullut pedofiileistä yhtään mitään....liekkö salaliittoteoriaa? - Anonyymi00027
Se (sinulle) vaikea sana kirjoitetaan muodossa ”pedofiili”!
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Se (sinulle) vaikea sana kirjoitetaan muodossa ”pedofiili”!
Salaisen aseesi on takertua yhteen kirjaimeen, niin fiksua että.
- Anonyymi00029
Israel ja USA aloittivat raakalaismaisen hyökkäyksen...ILMAN SODANJULISTUSTA ja murhasivat ensi töikseen iitsenäisen maan johtoa.
Samaan aikaan hyökkääjien 'pomo' kierteli lentokoneessa turvallisen välimatkan päässä.
Netanjahun rooli paholaismaisena pelkurina vahvistui.- Anonyymi00030
Kaikki on sallittua viidakossa. Vahvin voittakoon.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kaikki on sallittua viidakossa. Vahvin voittakoon.
Totta!
- Anonyymi00032
Laita ketjun päät yhteen ja kysy missä on se ensimmäinen lenkki. Se on loppumaton ketju ja sitten taas kysytään: Teetkö oikein? Osaatko käyttäytyä?
- Anonyymi00036
No, osaatko sinä käyttäytyä?
- Anonyymi00037
Iran on kymmeniä vuosia luvannut tuhota USAn ja Israelin.
- Anonyymi00041
Totta!
- Anonyymi00038
Täällä kirjoittavien russakoiden mielestähän ei se putlerkaan aloittanut Ukrainan sotaa :D
- Anonyymi00039
Pitää aina muistaa ettei Putin ole aloittanut ainuttakaan sotaa!!
- Anonyymi00040
Suomi ei olekaan enää se maailman onnellisin maa.
Täällä meno alkaa olla nyt kuin "Trumplandiassa", eli rikkaat hyväosaiset ihmiset enää vain ansaitsevat länsimaisen ihmisarvon.- Anonyymi00045
Totta!
- Anonyymi00042
Me näemme valehtelevia hirviöitä läntisissä johtajissa.
Kaikki sopimukset petetään, vakavasti otettavia neuvotteluja ei edes haluta.
Iraniin tehty raakalaismainen hyökkäys kesken neuvottelujen, on viimeinen osoitus siitä....ilman sodanjulistusta.
Ensimmäinen iskun kohde tyttökoulu ja 161 oppilasta murhattiin, samaan aikaan iskettiin ja murhattiin Iranin terävintä johtoa.
Joku näkee toiminnassa jopa demokratian vientiä ja siunaa asian...itsenäiseen maahan.
Montako miljoonaa ihmistä on Israelin ja Jenkkien johtaman Naton toimista murhattu?- Anonyymi00044
moloch_horridus kirjoitti:
Nytkö sinua jo kaduttaa, että riemuitsit Trumpushkan valinnasta?
Sinua itseäsi se ainakin näyttää harmittavan todella kovasti ja paljon.
- Anonyymi00047
Nytkö sinua jo kaduttaa, että riemuitsit Trumpushkan valinnasta?
Suurin idolisi Jussi Halla-aho kertoo: "Trump on parasta, mitä USA:sta on koskaan tullut."
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Suurin idolisi Jussi Halla-aho kertoo: "Trump on parasta, mitä USA:sta on koskaan tullut."
älä lyö lyötyä...
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sinua itseäsi se ainakin näyttää harmittavan todella kovasti ja paljon.
Minua Trumpushkan valinta harmitti tietenkin jo vuonna 2016.
Anonyymi00047 kirjoitti:
LOL. Halla-aho ei ole minun idolini, tiltunen.
- Anonyymi00052
LOL. Halla-aho ei ole minun idolini, tiltunen.
Miksi valehtelet?
- Anonyymi00056
LOL.
Kiitos MOLOrest.
- Anonyymi00043
Putin sen aloitti ja USA palauttaa asiat kohdalleen!
- Anonyymi00046
Miksi valehtelet?
- Anonyymi00049
Pete kohtaa Paten kadulla ja pyytää savuketta, "anna savuke tai saat turpaasi".
Pate yrittää selittää ettei polta tupakkaa, Pete ei sitä ymmärrä ollenkaan ja pitää sitä tekosyynä. Losauttaa nyrkillä kasvoille ja hymyilee Paten lennähtäessä selälleen.
Poliisi saapuu, syy tappeluun on Paten, koska ei antanut Petelle savuketta. - Anonyymi00050
Iran aloitti sodan ydinaseita uhkaamalla Hyvä Trump Minna Gren Kotka
- Anonyymi00051
atomit jonoon uskon sodassa, muuten koska se loppu on käsillä
atomilla maapallo halkasta - Anonyymi00053
No näiden Suomen nykyisten historiallisten jeesustelijoiden historiankirjoissa se muistetaan varmaankin "Trumpin sotana," ellei sitten ihan "Trumpin julmana hyökkäyssotana."
- Anonyymi00054
Ei se ole lähelläkään sitä systemaattista siviilien teurastusta jota Putinin JULMA sota on.
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei se ole lähelläkään sitä systemaattista siviilien teurastusta jota Putinin JULMA sota on.
Ei ole ei, se on jo todella paljon sitä edellä.
- Anonyymi00057
Iskujen, jotka ovat kohdistuneet Saudi-Arabiaan ja Dubaihin, ovat Israelin tekemiä...silminnäkijälausunto.
Likaisia ovat joka suhteessa, mutta mitä muuta voisikaan odottaa...Netanjahu karkasi ensi töikseeen Berliiniin.- Anonyymi00058
No huh huh!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh593466Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli722797Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit712595- 942424
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412184Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise1471841Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö661825Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j1801771Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.901740Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä
Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun3881719