Seurakuntien hautausmaat ovat ikiaikaisesti suosittu kesätyöpaikka, hautausmaan hoitoa kivana ulkotyönä. Ei sitä kirkossa tehdä.
Lain mukaan hautausmaat hoitavat ns. yleistä hautaustoints, ja laki velvoittaa hautaamaan muutkin kuin kirkon jäsenet samaan hintaan.
Kyse ei ole kristillisen kirkon suosiosta, vaan kesäisen ulkotyöt suosiosta. Huono työllisyystilanne lisää hakemuksia muiltakin kuin opiskelijoilta.
Hautausmaat ei ole kirkko
15
223
Vastaukset 15
- Anonyymi00001
Kyllä hautausmaat vapaa-ajattelijoille kirkkoa vastaa, kun eivät tahdo tulla haudatuksi edes kirkon ylläpitämälle tunnuksettomalle hautausmaalle.
Vai tahtovatko kiusalla vähentää nuorten kesätyöpaikkoja?- Anonyymi00002
Jokainen voi laatia oman hautaustoiveensa. Vapaa-ajattelijat eivät järjestönä määtäile. Tuodaann tietysti esille, että vapaa-ajattelijayhdistyksillä on hautausmaita. Ja että tuhkan vii sirotella myös luontoon, maahan tai veteen.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jokainen voi laatia oman hautaustoiveensa. Vapaa-ajattelijat eivät järjestönä määtäile. Tuodaann tietysti esille, että vapaa-ajattelijayhdistyksillä on hautausmaita. Ja että tuhkan vii sirotella myös luontoon, maahan tai veteen.
Ja että alkaen 1.1.2007 seurakuntien velvollisuuksiin on kuulunut pitää yllä tunnuksettomia hautausmaita.
Jokainen, etenkin vapaa-ajattelija ymmärtää, että on aivan sama onko ruumis siunatussa tai siunaamattomassa maassa. Mutta kun molempia ylläpitää kirkko niin ei käy. Kyllä hautausmaa on kirkko. - Anonyymi00015
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ja että alkaen 1.1.2007 seurakuntien velvollisuuksiin on kuulunut pitää yllä tunnuksettomia hautausmaita.
Jokainen, etenkin vapaa-ajattelija ymmärtää, että on aivan sama onko ruumis siunatussa tai siunaamattomassa maassa. Mutta kun molempia ylläpitää kirkko niin ei käy. Kyllä hautausmaa on kirkko."Kyllä hautausmaa on kirkko."
Takuuvarmasti ei kirkon mielestä!
- Anonyymi00003
Työttömyyden oloissa kesätöihin hautausmaalle pyrkivät opiskelijoiden lisäksi myös työttömät.
- Anonyymi00005
Romahdus uhkaa.
- Anonyymi00006
Toteutui sekunnissa.
- Anonyymi00007
Kesäduuni, blues?
- Anonyymi00008
Ei tosiaan.
- Anonyymi00009
Pieni huomautus paikallaan. Hautausmaalle pitäis lain mukaan päästä muutkin kuin kirkon jäsenet.
- Anonyymi00010
Pääsee, pääsee!
Ei tarvitse kuin kuolla!
- Anonyymi00011
Selevä ku pläkki
- Anonyymi00012
Työttömyyden rakia kaikki kesätyöpaikat ovat kysyttyjä.
- Anonyymi00013
Totta, koko tiäubku kaikkiin.
- Anonyymi00014
Kaikki kesätyöpaikat ovat nyt suosiossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771610
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.106832En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 129581
- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50538- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo60502