Määrittele Mummomuori tavallinen uskovainen 2.0

Anonyymi-ap

Käytät nimitäin tätä termiä usein.
Miten määrittelet tavallisen uskovaisen?

272

1749

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mummo ei löydä vastausta wikistä?

• Anonyymi00006

Minä vastaan mummon puolesta, suomalainen joka uskoo jumalaan, ei usko itseensä.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Minä vastaan mummon puolesta, suomalainen joka uskoo jumalaan, ei usko itseensä.

Miksi Jumala on "paras idea" (ihmisen näkökulmasta):
        Merkityksen antaja: Jumala-ajatus tarjoaa vastauksia eksistentiaalisiin kysymyksiin: Miksi olemme täällä? Mikä on elämän tarkoitus?
        Moraalinen ankkuri: Jumala on toiminut oikean ja väärän suuntaviivana yhteiskunnissa.
        Lohdutus: Jumala tarjoaa turvaa ja toivoa kärsimyksen keskellä.

• Anonyymi00168

On ihan toivoton,

• Anonyymi00002

Tavallinen uskovainen on sellainen uskovainen joka uskoo tavallisesti Allahiin mutta ei räjäyttele pommeja.

• Anonyymi00003

Eli Mummomuori?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eli Mummomuori?

Mummonmuori ei tieääksi usko Allahiin vaan Jahveen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä mummo uskoo Allahiin, ihailee islamia.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Todista väitteesi tai toteamme sinut valehtelevaksi hihhuliksi.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Etsi itse vanhat ketjut! 😂

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Etsi itse vanhat ketjut! 😂

Asia selvä. Olet siis valehtelva hihhuli.

Ylättyneiden listan kolme parasta:

1)
        2)
        3)

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Asia selvä. Olet siis valehtelva hihhuli.

Ylättyneiden listan kolme parasta:

1)
        2)
        3)

Millä perustella nimittelet kirjoittajia?

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kuules nyt hihhuli! Mummo on itse sanonut, että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kuules nyt hihhuli! Mummo on itse sanonut, että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala.

Pistä linkki viestiin jossa hän on kirjoittanut näin ja todista positiivinen väittämäsi.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Varmaasti samalla perusteella millä mummomuoria nimitellään.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Sillä perusteella että kirjoittaja on a) hihhuli b) valehtelija.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Laita linkki siihen kohtaan missä mummomuori noin on sanonut?

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Sillä perusteella että kirjoittaja on a) hihhuli b) valehtelija.

Todistat varmaan syytöksesi?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Varmaasti samalla perusteella millä mummomuoria nimitellään.

Mikä oli nimittelyä?

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Pistä linkki viestiin jossa hän on kirjoittanut näin ja todista positiivinen väittämäsi.

Selaa itse mummon kymmenet tuhannet viestit. 😂

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jos mummolla olisi munaa, hän tulisi itse kertomaan !

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Asia menee niin että jonkin asian väittäjän velvollisuus on esittää todeksi positiivisen väitteen jonka on tehnyt.

Sinun positiivinen väite oli väittämä oli mummonmuorin tekemiset.

On siis SINUN velvolliuus esittää oman väittämäsi todenperäisyys ei suinkaan muiden.

Jos et pysty väittämääsi todistamaan voidaan todeta että olet edelleen valehteleva hihhuli.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Todistat varmaan syytöksesi?

Ei tämä mikään oikeussali ole.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Sinä olet esittänyt positiivisen väitteen, joten sinulla on todistustaakka esittää se kohta, jossa mummomuori on noin sanonut.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Jos mummolla olisi munaa, hän tulisi itse kertomaan !

Miksi yrität vierittää todistustaakkaasi mummomuorin vastuulle ja lisäksi lausua hänestä ala-arvoisia asioita?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Miksi yrität vierittää todistustaakkaasi mummomuorin vastuulle ja lisäksi lausua hänestä ala-arvoisia asioita?

Koska
        1) kyse on hänestä
        2) hän on sen ennenkin sanonut

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei tämä mikään oikeussali ole.

Eli et kykene todistamaan kuin oikeudessa?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Koska
        1) kyse on hänestä
        2) hän on sen ennenkin sanonut

Laita se kohta missä on noin sanonut?

• Anonyymi00031

Mutta sinä et sitä pysty todistamaan.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Asia menee niin että jonkin asian väittäjän velvollisuus on esittää todeksi positiivisen väitteen jonka on tehnyt.

Sinun positiivinen väite oli väittämä oli mummonmuorin tekemiset.

On siis SINUN velvolliuus esittää oman väittämäsi todenperäisyys ei suinkaan muiden.

Jos et pysty väittämääsi todistamaan voidaan todeta että olet edelleen valehteleva hihhuli.

Hän ei selkeästikään pysty todistaa väittämäänsä, joten kuten totesit, hän on edelleen valehteleva hihhuli.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Laita se kohta missä on noin sanonut?

Kuka? Miksi olisi pitänyt sanoa noin?

• Anonyymi00036

Mitä minä olen valehdellut, olen vain pyytänyt laittamaan linkin siihen mitä mummomuori on sanonut? Joten laitatko sen kohdan vai eikö sellaista sitten ollutkaan?

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Hän ei selkeästikään pysty todistaa väittämäänsä, joten kuten totesit, hän on edelleen valehteleva hihhuli.

Mikä on todellinen ongelmasi?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Kuka? Miksi olisi pitänyt sanoa noin?

Älä saivartele, vaan laita kohta missä mummomuori on väitteesi mukaan sanonut, "että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala."?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Mikä on todellinen ongelmasi?

Turhaan yrität siirtää maalitolppia minuun.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Turhaan yrität siirtää maalitolppia minuun.

Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta, eikä mummonmuori vieläkään uskalla tulla esille kertomaan omasta kannastaan.
        Toistaiseksi ainoa hänen kommenttinsa on, että "luterilaisuuteen ei kuulu se, että joku sanoo olevansa uskovainen."

Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo.

Mikähän siinä uskovaiseksi tunnustautumisessa hävettää?
        Onkohan taustalla pelko siitä, että sydämestä PUUTTUU Pyhän hengen todistus siitä, että olen Jumalan lapsi ja uskovainen?
        "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa että olemme Jumalan lapsia." Room 8

Eikö tuollaisesta lahjasta kannata kertoa toisillekin?
        Room 10
        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta, eikä mummonmuori vieläkään uskalla tulla esille kertomaan omasta kannastaan.
        Toistaiseksi ainoa hänen kommenttinsa on, että "luterilaisuuteen ei kuulu se, että joku sanoo olevansa uskovainen."

Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo.

Onkohan taustalla pelko siitä, että sydämestä PUUTTUU Pyhän hengen todistus siitä, että olen Jumalan lapsi ja uskovainen?

Room 10
        "Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"

Mummomuori on yksi palstan asiallisimmasta kirjoittajista. En näe tarpeelliseksi, että hänellä olisi joku velvollisuus kertoa henkilökohtaisesta kannastaan uskon asioissa. En ole myöskään huomannut hänen halveksivan ja moittivan muita uskovia yhtään sen enempää tai ollenkaan, mitä häntä on halveksittu ja moitittu.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Room 10

"Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta,"
        Se edellinen ketju tuli täyteen, siksi kommentointi siinä suljettiin.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Mummomuori on yksi palstan asiallisimmasta kirjoittajista. En näe tarpeelliseksi, että hänellä olisi joku velvollisuus kertoa henkilökohtaisesta kannastaan uskon asioissa. En ole myöskään huomannut hänen halveksivan ja moittivan muita uskovia yhtään sen enempää tai ollenkaan, mitä häntä on halveksittu ja moitittu.

Höpöhöpö! Mummo on uskovia vihaava trolli. Olet itse samanlainen?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Älä saivartele, vaan laita kohta missä mummomuori on väitteesi mukaan sanonut, "että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala."?

Sinä sinä saivartelet ja jankutat. 😂

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Mutta päivän polttava kysymys on onko pebaasi jo vedelty tänään?! Uudet kuvat?

• Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Mutta päivän polttava kysymys on onko pebaasi jo vedelty tänään?! Uudet kuvat?

Sinun ilmeisesti on?

• Anonyymi00047
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Mummomuori on asiallinen kirjoittaja. Olet asiasta eri mieltä ja se on ihan ok.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Sinä sinä saivartelet ja jankutat. 😂

Sinulle ei ollut laittaa kohtaa missä mummomuori olisi sanonut kuten väität, joten toistaiseksi mummomuori ei ole sanonut mitään tuollaista.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Mummomuori on asiallinen kirjoittaja. Olet asiasta eri mieltä ja se on ihan ok.

Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
        Olet ilmeisesti itse samanlainen jos sellaisesta pidät ?

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
        Olet ilmeisesti itse samanlainen jos sellaisesta pidät ?

Olen tarpeeksi kauan lukenut palstaa tiettääkseni, että mummomuori on yksi asiallisimmista kirjoittajista. Saat toki olla mielipiteestäni ja hänestä eri mieltä, mutta se ei tee hänestä tai minusta trollia.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Olen tarpeeksi kauan lukenut palstaa tiettääkseni, että mummomuori on yksi asiallisimmista kirjoittajista. Saat toki olla mielipiteestäni ja hänestä eri mieltä, mutta se ei tee hänestä tai minusta trollia.

Ei todellakaan ole. Mutta ilmeisesti olet ateisti koska mummoa ei kukaan muu komppaa.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ei todellakaan ole. Mutta ilmeisesti olet ateisti koska mummoa ei kukaan muu komppaa.

Asioista voi olla eri mieltä ja silti pitää toista asiallisena kirjoittajana.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Sinulle ei ollut laittaa kohtaa missä mummomuori olisi sanonut kuten väität, joten toistaiseksi mummomuori ei ole sanonut mitään tuollaista.

Tämä pätee 99,99999% räyhis alias aitolaisen "väittämistä" 😂

• Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Asioista voi olla eri mieltä ja silti pitää toista asiallisena kirjoittajana.

Juuri näin.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

allah = Perkele.🔥👹🔥
        jahve = satuolento.🧙‍♂️

• Anonyymi00085
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Laita itse!

• Anonyymi00094
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Islam sanoo, ettei Jumalalla voi olla poikaa eikä Jumala edes voisi nöyryyttää itseään kuolemalla ihmisten edestä. Kristinuskossa Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Joten islamilla ja kristinuskolla ei voi olla sama Jumala etenkin kun uusimpien tieteellisten näyttöjen perusteella Torinon käärinliina on aito Jeesuksen käärinliina kaikkine käärinliinaan syntyneine saippuakulan kalvon paksuisine kyvajaisineen ilman siveltimenvetoja ja poikkeukselline ihmisen DNA:ta muistuttavine veritahroineen.

https://youtu.be/K9uffhvInIQ?si=GKPchQdCCpIokXTh

• Anonyymi00113
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Room 10

Niin. Olen jo kauan ollut havaitsevinani, että on kolmenlaisia ihmisiä. Kun kysyt, onko joku pelastunut, saat vastaukseksi joko pilkkaa/huvittuneisuutta, ärtymystä tai iloisen vastauksen 'Olen!'. Ensimmäinen ryhmä on ateistit (MNOT ja muut), toinen tapauskonnolliset (mummo ja muut) ja viimeisenä on uskovat kristityt (heitäkin tällä palstalla vilahtelee).

Miksi tapauskonnolliset suuttuvat tuosta kysymyksestä? Itsekin nuorena suutuin. Miksi? Onko se siksi, koska ei itse tiedä olevansa Jeesuksen veren kautta pelastettu, omista teoista huolimatta? Se pelottaa. Toisen usko tuntuu teeskentelyltä. Oma epävarmuus hävettää. Siinä toisten ihmisten pelossa tuntuu pienemmältä pahalta vaikka olla menossa helvettiin kuin tunnustaa toiselle ihmiselle, että ei tiedä, miten pelastutaan. Sen sijaan, että vastaisi: 'En ole varma, olenko pelastunut. Kerropa, miten sinun mielestäsi pelastutaan.', tuo tekouskonnon lamauttama reppana on kauhusta kankea ja pelkää vain hirveän ikuisuutensa ilmituloa, ei sitä, että tosiaan ON sinne pahaan paikkaan menossa.

Tapauskonnolliset palvovat asemaansas muiden ihmisten silmissä. Miten sellainen uskonnollinen tapaluterilainen tai virran mukana mennyt hellu tai omahyväinen ei-pelastettu jehovalainen haluaisi, että häntä kohdeltaisiin? Miten te haluaisitte, että uskovat kohtelisivat teitä? Entä ei-uskovat? Oletteko pelastuksestanne varmoja, vai vaivaako mieltänne pelko tulevasta? Jeesuksessa teidän ei tarvitse pelätä. Sillä hetkellä, kun uskotte, että Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti verellään sinunkin syntisi, ja otat tuon rakkaudenlahjan vastaan oman syntisyytenne kohdalle, uudestisynnytte, peruuttamattomasti. Saatte Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkenne tilalle, pelastuksen sinetiksi.

1 kor 15:1-4. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman verenvuodatusta ei ole syntien sovitusta. Tässä tuo evankeliumin ydinkohta täydellisestä Jumalan sanasta, King James Biblesta:

1 Cor 15 (KJB)
        Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;

2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.

3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;

4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures:

• Anonyymi00114
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Nimenomaan; tapauskonnollisen mielestä usko on yksityisasia. Kristityn mielestä uskovan velvollisuus ja ilo on levittää sanaa ja auttaa toisiakin pelastumaan, vastustuksesta ja pilkasta ja jopa vainosta huolimatta.

Mummo on tekouskonnollisen esimerkkitapaus.

• Anonyymi00115
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Islam sanoo, ettei Jumalalla voi olla poikaa eikä Jumala edes voisi nöyryyttää itseään kuolemalla ihmisten edestä. Kristinuskossa Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Joten islamilla ja kristinuskolla ei voi olla sama Jumala etenkin kun uusimpien tieteellisten näyttöjen perusteella Torinon käärinliina on aito Jeesuksen käärinliina kaikkine käärinliinaan syntyneine saippuakulan kalvon paksuisine kyvajaisineen ilman siveltimenvetoja ja poikkeukselline ihmisen DNA:ta muistuttavine veritahroineen.

https://youtu.be/K9uffhvInIQ?si=GKPchQdCCpIokXTh

Kuuntele Jay Smithiä. Muhamettilaisuuden pani alulle katolinen pakanauskonto 600-luvulla, auttamaan paavia taistelussa kristittyjä ja juutalaisia vastaan. Aika nerokas keksintö, eikö vain? Ei se teitä pelastumaan auta, mutta poliiuttisesti se on toiminut paavin uskonnon tarkoittamalla tavalla, kristikunnan ja juutalaisten vihollisena.

Allah ei todellakaan ole Jumala. Muhammed ei ole historiallinen henkilö. Sanalla 'mahmud' viitataan viisaaseen mieheen, todennäköisesti Jeesukseen, jonka kuolemasta oli silloin yli 500 vuotta.

• Anonyymi00232
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ilmeisesti on.

• Anonyymi00051

"Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo."
      "Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta."

Huomaako kukaan ristiriidan näisttä kahdessa kommentissa?

• Anonyymi00052

Mltä yrität sanoa?

• Anonyymi00057
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Mltä yrität sanoa?

Ei saa selvää.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Ei saa selvää.

Tämä on selvää kun äo on niinkin alhainen kuin sinulla. :D

• Anonyymi00059
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Mltä yrität sanoa?

Et näemmä ole penaalin terävämpiä kyniä, kun et näe ristiriitaa noissa kahdessa kommentissa. Yritä ajatuksella lukea ne läpi ja mieti tovi, jos ei heti aukea.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Et näemmä ole penaalin terävämpiä kyniä, kun et näe ristiriitaa noissa kahdessa kommentissa. Yritä ajatuksella lukea ne läpi ja mieti tovi, jos ei heti aukea.

Mihin nyt yrität viitata?
        Kyllä kai ristiriitaisuuksia kuka tahansa kykenee luettelemaan.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Ristiriita taitaa olla sinun päässäsi.
        Mummonmuori postaa ja LEVITTÄÄ täällä EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan.

Ristiriita on siinä, että mummonmuori väittää olevansa kristitty.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Ristiriita taitaa olla sinun päässäsi.
        Mummonmuori postaa ja LEVITTÄÄ täällä EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan.

Ristiriita on siinä, että mummonmuori väittää olevansa kristitty.

Siinä toinen tylsä kynä ilmoittautuu. Kysymys oli noin kahden kommentin ristiriidasta, mitä mummomuorista on kirjoitettu. Kokeile uudelleen, ajatuksen kanssa.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Siinä toinen tylsä kynä ilmoittautuu. Kysymys oli noin kahden kommentin ristiriidasta, mitä mummomuorista on kirjoitettu. Kokeile uudelleen, ajatuksen kanssa.

Mitä siinä on erikoista, että ihmiset ovat eri mieltä?
        Mitä ihmettä yrität tuppuroida?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Mitä siinä on erikoista, että ihmiset ovat eri mieltä?
        Mitä ihmettä yrität tuppuroida?

Avataan sitten rautalangasta:
        Ensimmäisessä lainatussa kommentissa mummomuorin sanotaan tekevän tiettyjä asioita tällä palstalla, kuten levittää epäuskoa, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.
        Toisessa lainatussa kommentissa mummomuori ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.

Eli kirjoittaako se mummomuori itse vai ei?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Ensimmäisessä lainatussa kommentissa mummomuorin sanotaan tekevän tiettyjä asioita tällä palstalla, kuten levittää epäuskoa, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.
        Toisessa lainatussa kommentissa mummomuori ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.

Niin. Kahden eri ihmisen mielipiteet.
        Minusta mummo tekee molempia.
        Mikä on ongelmasi?

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Niin. Kahden eri ihmisen mielipiteet.
        Minusta mummo tekee molempia.
        Mikä on ongelmasi?

Niin kahden eri ihmisen mielipiteet, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Jälkimmäisen mukaan mummomuori vain postaa valmista tekstiä esim. wikistä.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Etkö todella tajua, että toisena päivänä mummo kirjoittaa itse ja seuraavana päivänä hän vain koipioi.
        Riippuu kuun asennosta.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Niin kahden eri ihmisen mielipiteet, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Jälkimmäisen mukaan mummomuori vain postaa valmista tekstiä esim. wikistä.

Voi hyvää päivää!
        Eikö tämäkin palsta ole täynnä erilaisia mielipiteitä, niinkuin koko maailma?
        Ei ole asiaa mistä kaikki olisivat samaa mleltä,
        Mltä ihmettä jankutat?

• Anonyymi00071

• Anonyymi00072

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Niin? Oletko samanlainen?

Minusta hän on samanlainen.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Niin? Oletko samanlainen?

Sillä ei ole mitään väliä minkälainen hän on. Ihme tivaamista.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Sillä ei ole mitään väliä minkälainen hän on. Ihme tivaamista.

Niinpä, tuli jo selväksi, että hän on SINÄ! 😂

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Aamen!

• Anonyymi00077
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Räyhikselle on turhaa esittää näin monimutkaisia asioita jossa selostuksessa on enemmän kuin yksi sana.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Voi hyvää päivää!
        Eikö tämäkin palsta ole täynnä erilaisia mielipiteitä, niinkuin koko maailma?
        Ei ole asiaa mistä kaikki olisivat samaa mleltä,
        Mltä ihmettä jankutat?

Räyhis=aitolainen on vain kateellinen kun ei osaa edes kopioida asioita oikein. Nenuun tulee joka asiassa, kuten tämäkin ketju taas osoitti :D

• Anonyymi00079
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, mutta ei ollut, vaan se olin minä. Ja vastaukseksi kysymykseen, en ole samanlainen.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Räyhikselle on turhaa esittää näin monimutkaisia asioita jossa selostuksessa on enemmän kuin yksi sana.

Näin on.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Aamen!

Omaa kommenttiasi aamentelet.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Omaa kommenttiasi aamentelet.

Laitan tähän vielä itselleni peukun!

• Voi sitä uskoa hihhuloimattakin.✝️

• Anonyymi00063

Mikset sitten tee niin?

• Anonyymi00082

Mummo nimeäsi itsensä? 🤦

• Anonyymi00083

Eikö mummo saa katkaistua ulos!?

• Anonyymi00084

Ehhheje-heee !

• Anonyymi00086

Ei saa kakaistua ulos.

• Anonyymi00087

Siinä se mummonmuorin usko taas oli! Tyhjää.

• Anonyymi00089

Hiljaa on kun ei tiedä mitä vastaisi…,,

• Anonyymi00090

Ilmeisesti ei itsekään tiedä.

• Anonyymi00092

Ällös unta nää!

• Anonyymi00093

Noup!

• Anonyymi00095

Ei onnistu millään.

• Anonyymi00096

Mummo vaan ei kykene keskusteluun

• Anonyymi00097

Eikö vieläkään tee sitä?

• Anonyymi00098

Mummonmuori tutkii asioita niin laaja-alaisesti. että reunat eivät vielä ole tulleet vastaan.

• Anonyymi00099

8 👍

• Anonyymi00100

Noup!

• Anonyymi00101

Mikset vastaa?

• Anonyymi00102

Ehdi kerro.

• Anonyymi00103

Cicicicj

• Anonyymi00104

Ei onnistu?

• Anonyymi00105

Huomio!!!!!!

• Anonyymi00106

9👍

• Anonyymi00107

Noup, ei pystykään.

• Anonyymi00108

Mummonmuori ei osaa vielä tulkita, mitä on olla tavallinen uskovainen. Kukaan hänen oppi-isistään ei ole vielä kyennyt määrittelemään sellaista ja siksi mummonmurokin vaikenee. Eikä Wikipediastakaan ole apua tähän ongelmaan.

• Anonyymi00109

Öhö, aha, ei kerro,

• Anonyymi00111

Ei näitä kykenevän.

• Anonyymi00112

Ei issa!

• Anonyymi00116

Ei millään saa sanottua.

• Anonyymi00117

10 👍

• Anonyymi00118

Teksarit eivät mummolla nyt lousku ….

• Anonyymi00120

Tarkoitatko "tekareita" eli tekohampaita?

• Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Tarkoitatko "tekareita" eli tekohampaita?

en tarkoita

• Anonyymi00119

Äl unta nää.

• Anonyymi00122

11👍

• Anonyymi00123

12 👍

• Anonyymi00124

Älä turhaan kysy.

• Anonyymi00125

Ei tule vastausta.

• Anonyymi00126

Minä luulen, että mummonmuori on saanut niin pahasti nenilleen jatkuvalla hyökkäyksellään Trumppia ja USA:n evankelikaalisia kohtaan, että hän ei vähään aikaan kehtaa tulla palstalle. Toipuminen vie oman aikansa.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Minä luulen, että mummonmuori on saanut niin pahasti nenilleen jatkuvalla hyökkäyksellään Trumppia ja USA:n evankelikaalisia kohtaan, että hän ei vähään aikaan kehtaa tulla palstalle. Toipuminen vie oman aikansa.

Tai hän oikeasti pohtii, kun kristinuskon Jumala pelottelee helvettiin laittamisella synnistä, että koskeeko se kaikkia uskovaisia, siis myös tavallisia uskovaisia, aitouskovia ja mahdollisesti myös laitauskovaisia.

• Anonyymi00128

13 👍

• Anonyymi00130

Hopi hopi mummo!

• Anonyymi00131

14 👍

• Anonyymi00132

Populistipäättäjät haluavat äänestäjät uskonnon piiriin, koska niiden mielipidettä on helppoa ohjailla uskonnon varjolla

• Anonyymi00133

Nyt olisi jo aika.

• Anonyymi00134

Huhuuuuu, mummo!

• Anonyymi00135

Mummo alkaa tajuta, ettei ole uskottava

• Anonyymi00136

Hipi hiljaista…..

• Anonyymi00139

eikä ole, sinähän olet aina äänessä

• Anonyymi00137

Mummolla meni sormi suuhun.

• Anonyymi00138

Ŧ
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00140

Antaa rulla nyt!

• Anonyymi00141

Mummo häpeää?

• Anonyymi00142

Eikö vastaa?

• Anonyymi00143

No niin.

• Anonyymi00145

Ei pysty, ei kykene.

• Anonyymi00146

Odotan…..

• Anonyymi00147

Mutta mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen saa tappaa lapsensa, eli tehdä abortin, hyväksyy sen että Iranin islamilainen hirmuhallinto saa tappaa mielenosoittajia ja vainoaa naisia, ei hyväksy Trumpin mitään toimia, vaikka tämä yrittää poistaa pahaa maailmasta, pitää Netanjahua petona, hyväksyy täysin Setan aivopesun, hyväksyy homoavioliitot, pilkkaa Patmos-järjestön työntekojöitä, ja muutenkin halveksii kaikkia, jotka ottavat todesta Raamatun sanoman.
        Siinä muutama selkeä tuntomerkki tavallisesta uskovasta.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00147 kirjoitti:

Mutta mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen saa tappaa lapsensa, eli tehdä abortin, hyväksyy sen että Iranin islamilainen hirmuhallinto saa tappaa mielenosoittajia ja vainoaa naisia, ei hyväksy Trumpin mitään toimia, vaikka tämä yrittää poistaa pahaa maailmasta, pitää Netanjahua petona, hyväksyy täysin Setan aivopesun, hyväksyy homoavioliitot, pilkkaa Patmos-järjestön työntekojöitä, ja muutenkin halveksii kaikkia, jotka ottavat todesta Raamatun sanoman.
        Siinä muutama selkeä tuntomerkki tavallisesta uskovasta.

Entä jos sinä itse olisit esimerkki tavallisesta uskovasta?

Se olisi varmati hienoa, kuka onkaan eniten valehdellut ja panetellut mm. mummonmuoria palstalla ja kirjoittanut pebaan veto viestejä? :D

• Anonyymi00148

Ilmeisesti mummo itse. 🤦

• Anonyymi00149

Jahhas, ei näköjään kantti riitä

• Anonyymi00150

Ei tule vastausta.

• Anonyymi00152

18 🍆

• Anonyymi00153

19 👍

• Anonyymi00154

Sehän on nyt selvääkin selvempi juttu että tavallinen uskova on muita parjaava, syyllistäjä, samojen juttujen toistaja ja itse kuvittelee olevansa ensimmäisillä istuimilla taivaassa.

Sitten on vain erilaisia sävyjä miten suhtautua, kasteeseen, lakiin ja sotiin.

Siitä se kaivattu soppa rakentuu.

• Anonyymi00155

Ei pysty. Hih.

• Anonyymi00156

Kyllä tavallinen uskovainen häipyy palstalta ainakin viikoksi, kun jää kiinni valheestaan.

• Anonyymi00157
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Kyllä tavallinen uskovainen häipyy palstalta ainakin viikoksi, kun jää kiinni valheestaan.

PeKu ei ole uskovainen!

• Anonyymi00158
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Mummo kerää voimia ja kopioitavaa huomiseksi.

• Anonyymi00159

21👍

• Anonyymi00160

Olisi kiva tietää tuo määritelmä.

• Anonyymi00161

Ilmeisesti ei kykene .

• Anonyymi00162

Wikistäkö ei löydy? 🤣

• Anonyymi00163

22 👍

• Anonyymi00164

Trolli ei määrittele mitään,

• Anonyymi00165

Mummo2 ei hyväksy ICC netanjahun toimeenpanemaa
      Gazan siviilien KansanMurhaa.

Sehän on teille piikki-lihassa:
      "Mediat: 83 prosenttia Gazassa kuolleista on siviilejä, käy ilmi Israelin ase­voimien tieto­kannasta"
      https://www.hs.fi/maailma/art-2000011443938.html

• Anonyymi00169

Heh heh: " 83 prosenttia Gazassa kuolleista on siviilejä, käy ilmi Israelin ase­voimien tieto­kannasta"???

Tuo on täyttä valetta. IDF:n tiedoittaja sanoi noita tietoja valheeksi.
        Hesarihan siteeraa mielellään noiden äärivasemmistolaisten tietotoimistojen ja Hamasin Terveysministeriön tiedotteita.

Nuo "tietotoimistot" ovat Iranin rahoittamia propagandakanavia, eikä mikään virallinen taho luota niihin. Ne eivät ole "Israel-mediaa"!
        " tutkivat israelilais­mediat +972, sekä Local Call. Asiasta on uutisoinut myös brittilehti The Guardian."???????

• Anonyymi00166

Mummo 2 on kristitty vanhempi sivistynyt ihminen joka ei ala vääntämään uskonpenikoiden kanssa. Pikkupoikien porukka luulee määrittelevänsa itseään kokeneemman kristityn uskoa. Itkiskö vai naurais. Taian nauraa.

• Anonyymi00167

Kiusallista mummolle.

• Anonyymi00170

23 👍

• Anonyymi00171

24 👍

• Anonyymi00172

25 👍

• Anonyymi00173

Ihanaa, helluntailaisen mummoa kohtaan tehty hyökkäävä aloitus on poistettu! Ihanaa!

• Anonyymi00174
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Ihanaa, helluntailaisen mummoa kohtaan tehty hyökkäävä aloitus on poistettu! Ihanaa!

Onko sinulla koskaan mitään oikeata asiaa, vai huvin vuoksiko soitat täällä suutasi?

• Anonyymi00175
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Se on hyvä asia, kannatti poistattaa se.

• Anonyymi00176

Joko jo?

• Anonyymi00177

Eikö vieläkään ?

• Anonyymi00178

26 haluaa vastauksen.

• Anonyymi00179

27 👍

• Anonyymi00180

28 👍

• Anonyymi00181

Sinun älykkyysosamääräsi on näkäjään noussut. Onneksi olkoon.

• Anonyymi00182

Kipinkapin!

• Anonyymi00183

Hö, eikö vastaa

• Anonyymi00184

Ilmeisesti ei mitään.

• Anonyymi00185

Mummo huutelee mitä sattuu.

• Anonyymi00186

Onko se vaikeaa?

• Anonyymi00187

Ei kykene.,

• Anonyymi00188

Ok!

• Anonyymi00189

Rikö jo?

• Anonyymi00190

29 👍

• Anonyymi00191

Ei onnkstu.

• Anonyymi00192

Eikö pystykään?

• Anonyymi00193

Mummonmuorin mukaa luterilaisuuteen ei kuulu sana uskovainen! Siksi hän vaikenee.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Mummonmuorin mukaa luterilaisuuteen ei kuulu sana uskovainen! Siksi hän vaikenee.

Niin, luterilaisuuteen kuuluu sana uskova

• Anonyymi00196
        Anonyymi00194 kirjoitti:

Niin, luterilaisuuteen kuuluu sana uskova

Niin, tai pikemmin sana epäilijä! Niitä on paljon enemmän.

• Anonyymi00198
        Anonyymi00196 kirjoitti:

Niin, tai pikemmin sana epäilijä! Niitä on paljon enemmän.

Sekin kuuluu, mutta Raamattu tuntee sanan uskova mutta ei sanaa uskovainen

• Anonyymi00199
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Sekin kuuluu, mutta Raamattu tuntee sanan uskova mutta ei sanaa uskovainen

Mutta ei helluntailainen sitä tajua. Hän ei usko Raamattua

• Anonyymi00195

Hyvä ap.

• Anonyymi00197

Huhuhuh!

• Anonyymi00200

30 👍

• Anonyymi00201

Eikö määrittele?

• Anonyymi00202

30 👍

• Anonyymi00204

31 👍

• Anonyymi00205

32 👍

• Anonyymi00207

Määrittele jo!

• Anonyymi00208

Odotellaan……..

• Anonyymi00209

Ei näköjään osaakaan.

• Anonyymi00210

33 👍

• Anonyymi00211

Minäkin haluaisin tietää.

• Anonyymi00212

Joko jo?

• Anonyymi00213

34 👍

• Anonyymi00214

Olisi jo aina vastata.

• Anonyymi00215

35 👍

• Anonyymi00216

36 👍

• Anonyymi00217

Mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen on sellainen nimikristitty, joka arvostelee niitä, jotka sanovat olevansa uudestisyntyneitä, arvostelee voimakkaasti USA:n kristittyjä ja varsinkin Trumppia, arvostelee Ahviota, Patmoksen toimintaa, ja joka ei usko Raamatun ennustuksiin eikä kaikkia Jeesuksen opetuksista.
        Mutta uskoo sokeasti liberaaliteologien oppeihin.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00217 kirjoitti:

Mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen on sellainen nimikristitty, joka arvostelee niitä, jotka sanovat olevansa uudestisyntyneitä, arvostelee voimakkaasti USA:n kristittyjä ja varsinkin Trumppia, arvostelee Ahviota, Patmoksen toimintaa, ja joka ei usko Raamatun ennustuksiin eikä kaikkia Jeesuksen opetuksista.
        Mutta uskoo sokeasti liberaaliteologien oppeihin.

Taas sama virsi, koita keksiä jotakin uutta kuin hyökätä toisen kimppuun

• Anonyymi00219
        Anonyymi00218 kirjoitti:

Taas sama virsi, koita keksiä jotakin uutta kuin hyökätä toisen kimppuun

Itseäsikö tarkoitat? Ei mitään uutta.

• Anonyymi00220
        Anonyymi00219 kirjoitti:

Itseäsikö tarkoitat? Ei mitään uutta.

Ei vaan sinua, helluntailainen mesuaja.

• Anonyymi00221
        Anonyymi00220 kirjoitti:

Ei vaan sinua, helluntailainen mesuaja.

Hillitse vihaasi!

• Anonyymi00223
        Anonyymi00221 kirjoitti:

Hillitse vihaasi!

Minäkin toivoisin että hellari hillitsisi vihaansa mutta täällä se aina hyökkää muiden kimppuun. Eräs luetteli 26 eri haukkumanimeä mitä se on täällä kristityistä käyttänyt. Se kertoo suuresta vihasta

• Anonyymi00224
        Anonyymi00223 kirjoitti:

Minäkin toivoisin että hellari hillitsisi vihaansa mutta täällä se aina hyökkää muiden kimppuun. Eräs luetteli 26 eri haukkumanimeä mitä se on täällä kristityistä käyttänyt. Se kertoo suuresta vihasta

Mistähän sinulle nousee aina valtava viha, kun sinun viha-viesteihisi vastatan?
        Vai onko se vain vihaa helluntailaisia kohtaan?

• Anonyymi00225
        Anonyymi00224 kirjoitti:

Mistähän sinulle nousee aina valtava viha, kun sinun viha-viesteihisi vastatan?
        Vai onko se vain vihaa helluntailaisia kohtaan?

Ei minulla ole vihaa, vaan SINULLA! Sinä täällä teet aloituksia joita ylläpito poistaa ja haukut koko aajan muita. Onko se vihaa luterilaisuutta kohtaan?

• Anonyymi00226
        Anonyymi00225 kirjoitti:

Ei minulla ole vihaa, vaan SINULLA! Sinä täällä teet aloituksia joita ylläpito poistaa ja haukut koko aajan muita. Onko se vihaa luterilaisuutta kohtaan?

On ja siksi haukun uskovia mm kasteenpalvojiksi!!!

• Anonyymi00229
        Anonyymi00226 kirjoitti:

On ja siksi haukun uskovia mm kasteenpalvojiksi!!!

Kuuluuko tuollainen väärällä nimellä toiminen kasteenpalvojein käytäntöihin?
        Vai johtuuko se vain vihastasi?

• Anonyymi00230
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Kuuluuko tuollainen väärällä nimellä toiminen kasteenpalvojein käytäntöihin?
        Vai johtuuko se vain vihastasi?

Millä väärällä nimellä??? Miksi jatkat tuota haukkumista? Vihaasi vain näytät

• Anonyymi00234
        Anonyymi00230 kirjoitti:

Millä väärällä nimellä??? Miksi jatkat tuota haukkumista? Vihaasi vain näytät

Etkö koskaan pääse eroon vihastasi?

• Anonyymi00235
        Anonyymi00234 kirjoitti:

Etkö koskaan pääse eroon vihastasi?

Sinä täällä haukut muita mikä kertoo vihasta

Toivottavasti pääset siitä eroon

• Anonyymi00236
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Sinä täällä haukut muita mikä kertoo vihasta

Toivottavasti pääset siitä eroon

Sinähän se puhut koko akan vihastasi. Eikö älykkyytesi riitä muuhun?

• Anonyymi00237
        Anonyymi00236 kirjoitti:

Sinähän se puhut koko akan vihastasi. Eikö älykkyytesi riitä muuhun?

Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia

• Anonyymi00238
        Anonyymi00237 kirjoitti:

Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia

Totta: "Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia"

Hienoa että kasteenpalvojat huomaavat vihani

• Anonyymi00227

”Normaali uskovainen” ei ole yksittäinen kiinteä tyyppi vaan keskiarvo joukossa ihmisiä: hänellä on joitain tyypillisiä piirteitä mutta paljon vaihtelua. Kuvittele uskovien ominaisuudet Gaussin käyränä — huipulla ovat yleisimmät piirteet, hännissä poikkeavat.

Tyypillisiä piirteitä, jotka sijoittuvat käyrän keskialueelle:

säännöllinen rukous tai hengellinen harjoitus, vaikkapa eri tiheydellä;
      osallistuminen seurakuntaan tai uskontoyhteisöön ainakin joskus;
      perususko Jumalaan ja Jeesuksen merkitykseen pelastuksessa;
      pyrkimys moraaliin ja lähimmäisenrakkauteen, vaikka jälki ei aina olisi täydellistä;
      halu oppia ja kasvaa uskossa sekä jonkinlainen tunnustus omasta vajavaisuudesta.
      Yksilöiden välillä on suuri hajonta: jotkut ovat intensiivisiä ja hyvin näkyviä (oikea hännän puoli), toiset hiljaisia ja vähäeleisiä (vasen häntä). Kulttuuri, ikä, kasvatustausta ja henkilökohtaiset kokemukset siirtävät ihmisiä eri kohtiin käyrää.

”normaali uskovainen” tarkoittaa tilastollista keskitiheyttä — ei täydellisyyttä, vaan tavallisia, useimmin esiintyviä uskonnollisia piirteitä, joiden ympärillä hyväksyttävä kirjavuus on odotettavaa.

• Anonyymi00228

Mummo on täällä jo 25 vuotta.

• Anonyymi00260

Mutta sinä sentää olet tehnyt uraauurtavaa työtä ja olet saanu ylivoimaisesti tittelin: internetin eniten kajahatanut hihhuli.

Tästä kannattaa olla ylpeä ja jäähän kaikki tuotokset internetin arkistoihin tulevien sukupolvien iloksi!

• Anonyymi00231

Mummo itse 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00233

Kummallista, ettei sitten määrittele.

• Anonyymi00239

38 👍 mutta ei vastausta.

• Anonyymi00240

Ei näytä osaavan määritellä.

• Anonyymi00241

Haloo!

• Anonyymi00242

39 👍

• Anonyymi00243

Nooh! Hopohopi!

• Anonyymi00244

Mummo ei osaa edes omia puheitaan perustella.

• Anonyymi00245

Ei se kykene määrittelemään.

• Anonyymi00246

39 👍

• Anonyymi00247

40 👍

• Anonyymi00248

Mummo ei osaa vastata.

• Anonyymi00249

Trolli ei vastaa.

• Anonyymi00250

Mummonmuorilta menee taas muutama päivä toipua, koska hän sai niin pahasti nenilleen. Ehkä ensi viikolla näemme taas mummonmuorin yli ymmärryksen käyvää viisautta.

• Anonyymi00252
        Anonyymi00250 kirjoitti:

Mummonmuorilta menee taas muutama päivä toipua, koska hän sai niin pahasti nenilleen. Ehkä ensi viikolla näemme taas mummonmuorin yli ymmärryksen käyvää viisautta.

Velehtelit jälleen kerran. Sinä olet saanut täällä joka päivä nenilleen

• Anonyymi00253

Olisi jo aina vastata!

• Anonyymi00254

Mummo vain trollaa

• Anonyymi00255

Eikä vieläkään?

• Anonyymi00256

Mummo vain sörssää.

• Anonyymi00257

Mumnelilla meni sormi suuhun?

• Anonyymi00258

Mummo piiloutuu.

• Anonyymi00259

42 👍

• Anonyymi00261

Mummo ei uskalla!

• Anonyymi00262

Mummo ei kykene vastaamaan.

• Anonyymi00263

No, vauhtia mummo!

• Anonyymi00264

Mummonmuori tarkastelee asioita niin laaja-alaisesti ja kokonaisvaltaisesti, että hänen totuutensa ei mahdu ulos päänupista. Siksi hän vaikenee.

• Anonyymi00265

Mitäs mummo tähän?

• Anonyymi00266

43 👍

• Anonyymi00268

45 👍

• Anonyymi00269

Halloota mummo!

• Anonyymi00270

Huhuuta mummo!

• Anonyymi00271

46 👍

• Anonyymi00272

Älä turhaan odota.

• Anonyymi00273

Ho-hoi mummo!

• Anonyymi00276

48 👍

• Anonyymi00278

Kun ei pysty niin ei pysty.

• Anonyymi00279

Mummo!!!!

• Anonyymi00280

No, mummo!

• Anonyymi00281
      UUSI

49 👍

• Anonyymi00282
      UUSI

No liberaaliuskovaiset, jotka kutsuvat ihmisiä 'tavallisiksi uskoviksiksi' ovat juuri näitä kahden herran palvojia - uskotaan Jeesuksen opettamaan hyvyyteen, luullen sen liittyvän kristinuskoon, väittäen itseään kristityksi, jonka juutalaisen opin jumaluus onkin jo raamatusta Jeesuksen sanoma Saatana.

Runsaasti mummomuorikin siteeraa vaikka Moosesta tai sopivasti vaikka Paavalia, vaikka todellisuudessa toinen oppi perustuu vain hyvään tietoon ja toinen pahaan tietoon.

Ja tällä harhallahan kristinusko ylipäätään on tänä päivänä pidetty hengissä, se olisi kyllä edellyttänyt myös kaikkien raamattujen polttamisen,ettei totuus olisi koskaan selvinnyt, myös ristiinnaulitun kuvan piilottamisen ja vähintäinkin ihmissyönnin eli ehtoollisenkin lopettamisen.

• Anonyymi00283
        UUSI

Siis Paavalin oppi Mooseksen jumaluudella, puhuvalla Pedon kuvalla, jonka vastustamisesta Paavali Jeesuksen surmasi, on 3500 vuoden takaa olevaa Baalin ihmisuhrikulttia syntikiristyksin, mihin oppiin vain koko'synti' sanakin liittyy, ei mihinkään muuhun.

Kyllä taas otti niin silmiin, kun samaan aikaan mummomuori hoki syntisanaa, kun siteerasi Jeesuksen opetusta.

• Anonyymi00284
        UUSI
        Anonyymi00283 kirjoitti:

Siis Paavalin oppi Mooseksen jumaluudella, puhuvalla Pedon kuvalla, jonka vastustamisesta Paavali Jeesuksen surmasi, on 3500 vuoden takaa olevaa Baalin ihmisuhrikulttia syntikiristyksin, mihin oppiin vain koko'synti' sanakin liittyy, ei mihinkään muuhun.

Kyllä taas otti niin silmiin, kun samaan aikaan mummomuori hoki syntisanaa, kun siteerasi Jeesuksen opetusta.

Jos käytetään termiä synti - pysytään vain Paavalin syntievankeliumin puolella, missä Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettu uhri.

Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella Jeesus taas on vain opettaja, ja vaatii hylkäämään koko juutalainen syntiopin.

Mutta taitavastihan tekstejä on sotkettu laittamalla Jeesuksen suuhun sellaistakin, mikä ei sinne kuulu.

• Anonyymi00285
        UUSI
        Anonyymi00284 kirjoitti:

Jos käytetään termiä synti - pysytään vain Paavalin syntievankeliumin puolella, missä Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettu uhri.

Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella Jeesus taas on vain opettaja, ja vaatii hylkäämään koko juutalainen syntiopin.

Mutta taitavastihan tekstejä on sotkettu laittamalla Jeesuksen suuhun sellaistakin, mikä ei sinne kuulu.

Koskahan sinä hylkäät tuon jatkuvan sekoilun?

• Anonyymi00286
      UUSI

Ilmeisesti mummo itse. 😆

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      235
      3001
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      13
      1682
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      9
      1368
    4. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      103
      1216
    5. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      128
      1201
    6. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      75
      1127
    7. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      1042
    8. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      1035
    9. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      947
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      135
      932
    Aihe