Käytät nimitäin tätä termiä usein.
Miten määrittelet tavallisen uskovaisen?
Määrittele Mummomuori tavallinen uskovainen 2.0
272
1749
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mummo ei löydä vastausta wikistä?
- Anonyymi00006
Minä vastaan mummon puolesta, suomalainen joka uskoo jumalaan, ei usko itseensä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä vastaan mummon puolesta, suomalainen joka uskoo jumalaan, ei usko itseensä.
Miksi Jumala on "paras idea" (ihmisen näkökulmasta):
Merkityksen antaja: Jumala-ajatus tarjoaa vastauksia eksistentiaalisiin kysymyksiin: Miksi olemme täällä? Mikä on elämän tarkoitus?
Moraalinen ankkuri: Jumala on toiminut oikean ja väärän suuntaviivana yhteiskunnissa.
Lohdutus: Jumala tarjoaa turvaa ja toivoa kärsimyksen keskellä. - Anonyymi00168
On ihan toivoton,
- Anonyymi00002
Tavallinen uskovainen on sellainen uskovainen joka uskoo tavallisesti Allahiin mutta ei räjäyttele pommeja.
- Anonyymi00003
Eli Mummomuori?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Eli Mummomuori?
Mummonmuori ei tieääksi usko Allahiin vaan Jahveen.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kyllä mummo uskoo Allahiin, ihailee islamia.
- Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Todista väitteesi tai toteamme sinut valehtelevaksi hihhuliksi.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Etsi itse vanhat ketjut! 😂
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Etsi itse vanhat ketjut! 😂
Asia selvä. Olet siis valehtelva hihhuli.
Ylättyneiden listan kolme parasta:
1)
2)
3) - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Asia selvä. Olet siis valehtelva hihhuli.
Ylättyneiden listan kolme parasta:
1)
2)
3)Millä perustella nimittelet kirjoittajia?
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kuules nyt hihhuli! Mummo on itse sanonut, että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala.
- Anonyymi00013
Anonyymi00005 kirjoitti:
Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
- Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kuules nyt hihhuli! Mummo on itse sanonut, että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala.
Pistä linkki viestiin jossa hän on kirjoittanut näin ja todista positiivinen väittämäsi.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Millä perustella nimittelet kirjoittajia?
Varmaasti samalla perusteella millä mummomuoria nimitellään.
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Millä perustella nimittelet kirjoittajia?
Sillä perusteella että kirjoittaja on a) hihhuli b) valehtelija.
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Laita linkki siihen kohtaan missä mummomuori noin on sanonut?
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Sillä perusteella että kirjoittaja on a) hihhuli b) valehtelija.
Todistat varmaan syytöksesi?
- Anonyymi00019
Anonyymi00015 kirjoitti:
Varmaasti samalla perusteella millä mummomuoria nimitellään.
Mikä oli nimittelyä?
- Anonyymi00020
Anonyymi00014 kirjoitti:
Pistä linkki viestiin jossa hän on kirjoittanut näin ja todista positiivinen väittämäsi.
Selaa itse mummon kymmenet tuhannet viestit. 😂
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Jos mummolla olisi munaa, hän tulisi itse kertomaan !
- Anonyymi00023
Anonyymi00020 kirjoitti:
Asia menee niin että jonkin asian väittäjän velvollisuus on esittää todeksi positiivisen väitteen jonka on tehnyt.
Sinun positiivinen väite oli väittämä oli mummonmuorin tekemiset.
On siis SINUN velvolliuus esittää oman väittämäsi todenperäisyys ei suinkaan muiden.
Jos et pysty väittämääsi todistamaan voidaan todeta että olet edelleen valehteleva hihhuli. - Anonyymi00024
Anonyymi00018 kirjoitti:
Todistat varmaan syytöksesi?
Ei tämä mikään oikeussali ole.
- Anonyymi00025
Anonyymi00020 kirjoitti:
Sinä olet esittänyt positiivisen väitteen, joten sinulla on todistustaakka esittää se kohta, jossa mummomuori on noin sanonut.
- Anonyymi00026
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jos mummolla olisi munaa, hän tulisi itse kertomaan !
Miksi yrität vierittää todistustaakkaasi mummomuorin vastuulle ja lisäksi lausua hänestä ala-arvoisia asioita?
- Anonyymi00027
Anonyymi00026 kirjoitti:
Miksi yrität vierittää todistustaakkaasi mummomuorin vastuulle ja lisäksi lausua hänestä ala-arvoisia asioita?
Koska
1) kyse on hänestä
2) hän on sen ennenkin sanonut - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
Ei tämä mikään oikeussali ole.
Eli et kykene todistamaan kuin oikeudessa?
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Koska
1) kyse on hänestä
2) hän on sen ennenkin sanonutLaita se kohta missä on noin sanonut?
- Anonyymi00031
Mutta sinä et sitä pysty todistamaan.
- Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Asia menee niin että jonkin asian väittäjän velvollisuus on esittää todeksi positiivisen väitteen jonka on tehnyt.
Sinun positiivinen väite oli väittämä oli mummonmuorin tekemiset.
On siis SINUN velvolliuus esittää oman väittämäsi todenperäisyys ei suinkaan muiden.
Jos et pysty väittämääsi todistamaan voidaan todeta että olet edelleen valehteleva hihhuli.Hän ei selkeästikään pysty todistaa väittämäänsä, joten kuten totesit, hän on edelleen valehteleva hihhuli.
- Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Laita se kohta missä on noin sanonut?
Kuka? Miksi olisi pitänyt sanoa noin?
- Anonyymi00036
Mitä minä olen valehdellut, olen vain pyytänyt laittamaan linkin siihen mitä mummomuori on sanonut? Joten laitatko sen kohdan vai eikö sellaista sitten ollutkaan?
- Anonyymi00037
Anonyymi00033 kirjoitti:
Hän ei selkeästikään pysty todistaa väittämäänsä, joten kuten totesit, hän on edelleen valehteleva hihhuli.
Mikä on todellinen ongelmasi?
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
Kuka? Miksi olisi pitänyt sanoa noin?
Älä saivartele, vaan laita kohta missä mummomuori on väitteesi mukaan sanonut, "että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala."?
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Mikä on todellinen ongelmasi?
Turhaan yrität siirtää maalitolppia minuun.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Turhaan yrität siirtää maalitolppia minuun.
Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta, eikä mummonmuori vieläkään uskalla tulla esille kertomaan omasta kannastaan.
Toistaiseksi ainoa hänen kommenttinsa on, että "luterilaisuuteen ei kuulu se, että joku sanoo olevansa uskovainen."
Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo.
Mikähän siinä uskovaiseksi tunnustautumisessa hävettää?
Onkohan taustalla pelko siitä, että sydämestä PUUTTUU Pyhän hengen todistus siitä, että olen Jumalan lapsi ja uskovainen?
"Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa että olemme Jumalan lapsia." Room 8
Eikö tuollaisesta lahjasta kannata kertoa toisillekin?
Room 10
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan" - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta, eikä mummonmuori vieläkään uskalla tulla esille kertomaan omasta kannastaan.
Toistaiseksi ainoa hänen kommenttinsa on, että "luterilaisuuteen ei kuulu se, että joku sanoo olevansa uskovainen."
Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo.
Onkohan taustalla pelko siitä, että sydämestä PUUTTUU Pyhän hengen todistus siitä, että olen Jumalan lapsi ja uskovainen?
Room 10
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"Mummomuori on yksi palstan asiallisimmasta kirjoittajista. En näe tarpeelliseksi, että hänellä olisi joku velvollisuus kertoa henkilökohtaisesta kannastaan uskon asioissa. En ole myöskään huomannut hänen halveksivan ja moittivan muita uskovia yhtään sen enempää tai ollenkaan, mitä häntä on halveksittu ja moitittu.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Room 10
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan""Outoa, että ylläpito lopetti edellisen keskustelun samasta aiheesta,"
Se edellinen ketju tuli täyteen, siksi kommentointi siinä suljettiin. - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mummomuori on yksi palstan asiallisimmasta kirjoittajista. En näe tarpeelliseksi, että hänellä olisi joku velvollisuus kertoa henkilökohtaisesta kannastaan uskon asioissa. En ole myöskään huomannut hänen halveksivan ja moittivan muita uskovia yhtään sen enempää tai ollenkaan, mitä häntä on halveksittu ja moitittu.
Höpöhöpö! Mummo on uskovia vihaava trolli. Olet itse samanlainen?
- Anonyymi00044
Anonyymi00038 kirjoitti:
Älä saivartele, vaan laita kohta missä mummomuori on väitteesi mukaan sanonut, "että Allah on sama Jumala kuin kristinusko Jumala."?
Sinä sinä saivartelet ja jankutat. 😂
- Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mutta päivän polttava kysymys on onko pebaasi jo vedelty tänään?! Uudet kuvat?
- Anonyymi00046
Anonyymi00045 kirjoitti:
Mutta päivän polttava kysymys on onko pebaasi jo vedelty tänään?! Uudet kuvat?
Sinun ilmeisesti on?
- Anonyymi00047
Anonyymi00043 kirjoitti:
Mummomuori on asiallinen kirjoittaja. Olet asiasta eri mieltä ja se on ihan ok.
- Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
Sinä sinä saivartelet ja jankutat. 😂
Sinulle ei ollut laittaa kohtaa missä mummomuori olisi sanonut kuten väität, joten toistaiseksi mummomuori ei ole sanonut mitään tuollaista.
- Anonyymi00049
Anonyymi00047 kirjoitti:
Mummomuori on asiallinen kirjoittaja. Olet asiasta eri mieltä ja se on ihan ok.
Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
Olet ilmeisesti itse samanlainen jos sellaisesta pidät ? - Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
Olet ilmeisesti itse samanlainen jos sellaisesta pidät ?Olen tarpeeksi kauan lukenut palstaa tiettääkseni, että mummomuori on yksi asiallisimmista kirjoittajista. Saat toki olla mielipiteestäni ja hänestä eri mieltä, mutta se ei tee hänestä tai minusta trollia.
- Anonyymi00053
Anonyymi00050 kirjoitti:
Olen tarpeeksi kauan lukenut palstaa tiettääkseni, että mummomuori on yksi asiallisimmista kirjoittajista. Saat toki olla mielipiteestäni ja hänestä eri mieltä, mutta se ei tee hänestä tai minusta trollia.
Ei todellakaan ole. Mutta ilmeisesti olet ateisti koska mummoa ei kukaan muu komppaa.
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Mutta ilmeisesti olet ateisti koska mummoa ei kukaan muu komppaa.
Asioista voi olla eri mieltä ja silti pitää toista asiallisena kirjoittajana.
- Anonyymi00055
Anonyymi00048 kirjoitti:
Sinulle ei ollut laittaa kohtaa missä mummomuori olisi sanonut kuten väität, joten toistaiseksi mummomuori ei ole sanonut mitään tuollaista.
Tämä pätee 99,99999% räyhis alias aitolaisen "väittämistä" 😂
- Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Asioista voi olla eri mieltä ja silti pitää toista asiallisena kirjoittajana.
Juuri näin.
Anonyymi00004 kirjoitti:
allah = Perkele.🔥👹🔥
jahve = satuolento.🧙♂️- Anonyymi00085
Anonyymi00017 kirjoitti:
Laita itse!
- Anonyymi00094
Anonyymi00012 kirjoitti:
Islam sanoo, ettei Jumalalla voi olla poikaa eikä Jumala edes voisi nöyryyttää itseään kuolemalla ihmisten edestä. Kristinuskossa Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Joten islamilla ja kristinuskolla ei voi olla sama Jumala etenkin kun uusimpien tieteellisten näyttöjen perusteella Torinon käärinliina on aito Jeesuksen käärinliina kaikkine käärinliinaan syntyneine saippuakulan kalvon paksuisine kyvajaisineen ilman siveltimenvetoja ja poikkeukselline ihmisen DNA:ta muistuttavine veritahroineen.
https://youtu.be/K9uffhvInIQ?si=GKPchQdCCpIokXTh - Anonyymi00113
Anonyymi00040 kirjoitti:
Room 10
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; Sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan"Niin. Olen jo kauan ollut havaitsevinani, että on kolmenlaisia ihmisiä. Kun kysyt, onko joku pelastunut, saat vastaukseksi joko pilkkaa/huvittuneisuutta, ärtymystä tai iloisen vastauksen 'Olen!'. Ensimmäinen ryhmä on ateistit (MNOT ja muut), toinen tapauskonnolliset (mummo ja muut) ja viimeisenä on uskovat kristityt (heitäkin tällä palstalla vilahtelee).
Miksi tapauskonnolliset suuttuvat tuosta kysymyksestä? Itsekin nuorena suutuin. Miksi? Onko se siksi, koska ei itse tiedä olevansa Jeesuksen veren kautta pelastettu, omista teoista huolimatta? Se pelottaa. Toisen usko tuntuu teeskentelyltä. Oma epävarmuus hävettää. Siinä toisten ihmisten pelossa tuntuu pienemmältä pahalta vaikka olla menossa helvettiin kuin tunnustaa toiselle ihmiselle, että ei tiedä, miten pelastutaan. Sen sijaan, että vastaisi: 'En ole varma, olenko pelastunut. Kerropa, miten sinun mielestäsi pelastutaan.', tuo tekouskonnon lamauttama reppana on kauhusta kankea ja pelkää vain hirveän ikuisuutensa ilmituloa, ei sitä, että tosiaan ON sinne pahaan paikkaan menossa.
Tapauskonnolliset palvovat asemaansas muiden ihmisten silmissä. Miten sellainen uskonnollinen tapaluterilainen tai virran mukana mennyt hellu tai omahyväinen ei-pelastettu jehovalainen haluaisi, että häntä kohdeltaisiin? Miten te haluaisitte, että uskovat kohtelisivat teitä? Entä ei-uskovat? Oletteko pelastuksestanne varmoja, vai vaivaako mieltänne pelko tulevasta? Jeesuksessa teidän ei tarvitse pelätä. Sillä hetkellä, kun uskotte, että Jumala tuli ihmiseksi ja sovitti verellään sinunkin syntisi, ja otat tuon rakkaudenlahjan vastaan oman syntisyytenne kohdalle, uudestisynnytte, peruuttamattomasti. Saatte Jumalan elävän pyhän hengen Aatamissa kuolleen henkenne tilalle, pelastuksen sinetiksi.
1 kor 15:1-4. Miten Jeesus kuoli? Hän vuodatti verensä. Ilman verenvuodatusta ei ole syntien sovitusta. Tässä tuo evankeliumin ydinkohta täydellisestä Jumalan sanasta, King James Biblesta:
1 Cor 15 (KJB)
Moreover, brethren, I declare unto you the gospel which I preached unto you, which also ye have received, and wherein ye stand;
2 By which also ye are saved, if ye keep in memory what I preached unto you, unless ye have believed in vain.
3 For I delivered unto you first of all that which I also received, how that Christ died for our sins according to the scriptures;
4 And that he was buried, and that he rose again the third day according to the scriptures: - Anonyymi00114
Anonyymi00041 kirjoitti:
Mummomuori on yksi palstan asiallisimmasta kirjoittajista. En näe tarpeelliseksi, että hänellä olisi joku velvollisuus kertoa henkilökohtaisesta kannastaan uskon asioissa. En ole myöskään huomannut hänen halveksivan ja moittivan muita uskovia yhtään sen enempää tai ollenkaan, mitä häntä on halveksittu ja moitittu.
Nimenomaan; tapauskonnollisen mielestä usko on yksityisasia. Kristityn mielestä uskovan velvollisuus ja ilo on levittää sanaa ja auttaa toisiakin pelastumaan, vastustuksesta ja pilkasta ja jopa vainosta huolimatta.
Mummo on tekouskonnollisen esimerkkitapaus. - Anonyymi00115
Anonyymi00094 kirjoitti:
Islam sanoo, ettei Jumalalla voi olla poikaa eikä Jumala edes voisi nöyryyttää itseään kuolemalla ihmisten edestä. Kristinuskossa Jumalalla on kolme persoonaa, Isä, Poika ja Pyhä Henki. Joten islamilla ja kristinuskolla ei voi olla sama Jumala etenkin kun uusimpien tieteellisten näyttöjen perusteella Torinon käärinliina on aito Jeesuksen käärinliina kaikkine käärinliinaan syntyneine saippuakulan kalvon paksuisine kyvajaisineen ilman siveltimenvetoja ja poikkeukselline ihmisen DNA:ta muistuttavine veritahroineen.
https://youtu.be/K9uffhvInIQ?si=GKPchQdCCpIokXThKuuntele Jay Smithiä. Muhamettilaisuuden pani alulle katolinen pakanauskonto 600-luvulla, auttamaan paavia taistelussa kristittyjä ja juutalaisia vastaan. Aika nerokas keksintö, eikö vain? Ei se teitä pelastumaan auta, mutta poliiuttisesti se on toiminut paavin uskonnon tarkoittamalla tavalla, kristikunnan ja juutalaisten vihollisena.
Allah ei todellakaan ole Jumala. Muhammed ei ole historiallinen henkilö. Sanalla 'mahmud' viitataan viisaaseen mieheen, todennäköisesti Jeesukseen, jonka kuolemasta oli silloin yli 500 vuotta. - Anonyymi00232
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ilmeisesti on.
- Anonyymi00051
"Hän levittää tällä palstalla EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia. Hänen mielestään jokainen voi tulkita Raamattua miten tahtoo."
"Mummomuori on trolli joka ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta."
Huomaako kukaan ristiriidan näisttä kahdessa kommentissa?- Anonyymi00052
Mltä yrität sanoa?
- Anonyymi00057
Anonyymi00052 kirjoitti:
Mltä yrität sanoa?
Ei saa selvää.
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Ei saa selvää.
Tämä on selvää kun äo on niinkin alhainen kuin sinulla. :D
- Anonyymi00059
Anonyymi00052 kirjoitti:
Mltä yrität sanoa?
Et näemmä ole penaalin terävämpiä kyniä, kun et näe ristiriitaa noissa kahdessa kommentissa. Yritä ajatuksella lukea ne läpi ja mieti tovi, jos ei heti aukea.
- Anonyymi00060
Anonyymi00059 kirjoitti:
Et näemmä ole penaalin terävämpiä kyniä, kun et näe ristiriitaa noissa kahdessa kommentissa. Yritä ajatuksella lukea ne läpi ja mieti tovi, jos ei heti aukea.
Mihin nyt yrität viitata?
Kyllä kai ristiriitaisuuksia kuka tahansa kykenee luettelemaan. - Anonyymi00062
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ristiriita taitaa olla sinun päässäsi.
Mummonmuori postaa ja LEVITTÄÄ täällä EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan.
Ristiriita on siinä, että mummonmuori väittää olevansa kristitty. - Anonyymi00064
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ristiriita taitaa olla sinun päässäsi.
Mummonmuori postaa ja LEVITTÄÄ täällä EPÄUSKOA Jumalan sanaa kohtaan.
Ristiriita on siinä, että mummonmuori väittää olevansa kristitty.Siinä toinen tylsä kynä ilmoittautuu. Kysymys oli noin kahden kommentin ristiriidasta, mitä mummomuorista on kirjoitettu. Kokeile uudelleen, ajatuksen kanssa.
- Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Siinä toinen tylsä kynä ilmoittautuu. Kysymys oli noin kahden kommentin ristiriidasta, mitä mummomuorista on kirjoitettu. Kokeile uudelleen, ajatuksen kanssa.
Mitä siinä on erikoista, että ihmiset ovat eri mieltä?
Mitä ihmettä yrität tuppuroida? - Anonyymi00066
Anonyymi00065 kirjoitti:
Mitä siinä on erikoista, että ihmiset ovat eri mieltä?
Mitä ihmettä yrität tuppuroida?Avataan sitten rautalangasta:
Ensimmäisessä lainatussa kommentissa mummomuorin sanotaan tekevän tiettyjä asioita tällä palstalla, kuten levittää epäuskoa, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.
Toisessa lainatussa kommentissa mummomuori ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
Eli kirjoittaako se mummomuori itse vai ei? - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Avataan sitten rautalangasta:
Ensimmäisessä lainatussa kommentissa mummomuorin sanotaan tekevän tiettyjä asioita tällä palstalla, kuten levittää epäuskoa, kieltää useat Raamatun selkeät kohdat ja toisaalta halveksii ja moittii niitä, jotka sanovat olevansa uskovaisia.
Toisessa lainatussa kommentissa mummomuori ei edes itse kirjoita vaan postaa kristittyjen vastaisia tekstejä wikistä ja muualta.
Eli kirjoittaako se mummomuori itse vai ei?Niin. Kahden eri ihmisen mielipiteet.
Minusta mummo tekee molempia.
Mikä on ongelmasi? - Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Niin. Kahden eri ihmisen mielipiteet.
Minusta mummo tekee molempia.
Mikä on ongelmasi?Niin kahden eri ihmisen mielipiteet, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Jälkimmäisen mukaan mummomuori vain postaa valmista tekstiä esim. wikistä.
- Anonyymi00069
Anonyymi00066 kirjoitti:
Eli kirjoittaako se mummomuori itse vai ei?Etkö todella tajua, että toisena päivänä mummo kirjoittaa itse ja seuraavana päivänä hän vain koipioi.
Riippuu kuun asennosta. - Anonyymi00070
Anonyymi00068 kirjoitti:
Niin kahden eri ihmisen mielipiteet, jotka ovat ristiriidassa keskenään. Jälkimmäisen mukaan mummomuori vain postaa valmista tekstiä esim. wikistä.
Voi hyvää päivää!
Eikö tämäkin palsta ole täynnä erilaisia mielipiteitä, niinkuin koko maailma?
Ei ole asiaa mistä kaikki olisivat samaa mleltä,
Mltä ihmettä jankutat? - Anonyymi00071
Anonyymi00069 kirjoitti:
Etkö todella tajua, että toisena päivänä mummo kirjoittaa itse ja seuraavana päivänä hän vain koipioi.
Riippuu kuun asennosta.Kyllä minä sen olen tajunnut, mutta kommentoija https://keskustelu.suomi24.fi/t/19304901/maarittele-mummomuori-tavallinen-uskovainen-2-0#comment-141109012
ei. - Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Kyllä minä sen olen tajunnut, mutta kommentoija https://keskustelu.suomi24.fi/t/19304901/maarittele-mummomuori-tavallinen-uskovainen-2-0#comment-141109012
ei.Niin? Oletko samanlainen?
- Anonyymi00073
Anonyymi00072 kirjoitti:
Niin? Oletko samanlainen?
Minusta hän on samanlainen.
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
Niin? Oletko samanlainen?
Sillä ei ole mitään väliä minkälainen hän on. Ihme tivaamista.
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Sillä ei ole mitään väliä minkälainen hän on. Ihme tivaamista.
Niinpä, tuli jo selväksi, että hän on SINÄ! 😂
- Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Aamen!
- Anonyymi00077
Anonyymi00066 kirjoitti:
Eli kirjoittaako se mummomuori itse vai ei?Räyhikselle on turhaa esittää näin monimutkaisia asioita jossa selostuksessa on enemmän kuin yksi sana.
- Anonyymi00078
Anonyymi00070 kirjoitti:
Voi hyvää päivää!
Eikö tämäkin palsta ole täynnä erilaisia mielipiteitä, niinkuin koko maailma?
Ei ole asiaa mistä kaikki olisivat samaa mleltä,
Mltä ihmettä jankutat?Räyhis=aitolainen on vain kateellinen kun ei osaa edes kopioida asioita oikein. Nenuun tulee joka asiassa, kuten tämäkin ketju taas osoitti :D
- Anonyymi00079
Anonyymi00075 kirjoitti:
Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, mutta ei ollut, vaan se olin minä. Ja vastaukseksi kysymykseen, en ole samanlainen.
- Anonyymi00080
Anonyymi00077 kirjoitti:
Räyhikselle on turhaa esittää näin monimutkaisia asioita jossa selostuksessa on enemmän kuin yksi sana.
Näin on.
- Anonyymi00081
Anonyymi00076 kirjoitti:
Aamen!
Omaa kommenttiasi aamentelet.
- Anonyymi00088
Anonyymi00081 kirjoitti:
Omaa kommenttiasi aamentelet.
Laitan tähän vielä itselleni peukun!
Voi sitä uskoa hihhuloimattakin.✝️
- Anonyymi00063
Mikset sitten tee niin?
- Anonyymi00082
Mummo nimeäsi itsensä? 🤦
- Anonyymi00083
Eikö mummo saa katkaistua ulos!?
- Anonyymi00084
Ehhheje-heee !
- Anonyymi00086
Ei saa kakaistua ulos.
- Anonyymi00087
Siinä se mummonmuorin usko taas oli! Tyhjää.
- Anonyymi00089
Hiljaa on kun ei tiedä mitä vastaisi…,,
- Anonyymi00090
Ilmeisesti ei itsekään tiedä.
- Anonyymi00092
Ällös unta nää!
- Anonyymi00093
Noup!
- Anonyymi00095
Ei onnistu millään.
- Anonyymi00096
Mummo vaan ei kykene keskusteluun
- Anonyymi00097
Eikö vieläkään tee sitä?
- Anonyymi00098
Mummonmuori tutkii asioita niin laaja-alaisesti. että reunat eivät vielä ole tulleet vastaan.
- Anonyymi00099
8 👍
- Anonyymi00100
Noup!
- Anonyymi00101
Mikset vastaa?
- Anonyymi00102
Ehdi kerro.
- Anonyymi00103
Cicicicj
- Anonyymi00104
Ei onnistu?
- Anonyymi00105
Huomio!!!!!!
- Anonyymi00106
9👍
- Anonyymi00107
Noup, ei pystykään.
- Anonyymi00108
Mummonmuori ei osaa vielä tulkita, mitä on olla tavallinen uskovainen. Kukaan hänen oppi-isistään ei ole vielä kyennyt määrittelemään sellaista ja siksi mummonmurokin vaikenee. Eikä Wikipediastakaan ole apua tähän ongelmaan.
- Anonyymi00109
Öhö, aha, ei kerro,
- Anonyymi00111
Ei näitä kykenevän.
- Anonyymi00112
Ei issa!
- Anonyymi00116
Ei millään saa sanottua.
- Anonyymi00117
10 👍
- Anonyymi00118
Teksarit eivät mummolla nyt lousku ….
- Anonyymi00120
Tarkoitatko "tekareita" eli tekohampaita?
- Anonyymi00121
Anonyymi00120 kirjoitti:
Tarkoitatko "tekareita" eli tekohampaita?
en tarkoita
- Anonyymi00119
Äl unta nää.
- Anonyymi00122
11👍
- Anonyymi00123
12 👍
- Anonyymi00124
Älä turhaan kysy.
- Anonyymi00125
Ei tule vastausta.
- Anonyymi00126
Minä luulen, että mummonmuori on saanut niin pahasti nenilleen jatkuvalla hyökkäyksellään Trumppia ja USA:n evankelikaalisia kohtaan, että hän ei vähään aikaan kehtaa tulla palstalle. Toipuminen vie oman aikansa.
- Anonyymi00129
Anonyymi00126 kirjoitti:
Minä luulen, että mummonmuori on saanut niin pahasti nenilleen jatkuvalla hyökkäyksellään Trumppia ja USA:n evankelikaalisia kohtaan, että hän ei vähään aikaan kehtaa tulla palstalle. Toipuminen vie oman aikansa.
Tai hän oikeasti pohtii, kun kristinuskon Jumala pelottelee helvettiin laittamisella synnistä, että koskeeko se kaikkia uskovaisia, siis myös tavallisia uskovaisia, aitouskovia ja mahdollisesti myös laitauskovaisia.
- Anonyymi00128
13 👍
- Anonyymi00130
Hopi hopi mummo!
- Anonyymi00131
14 👍
- Anonyymi00132
Populistipäättäjät haluavat äänestäjät uskonnon piiriin, koska niiden mielipidettä on helppoa ohjailla uskonnon varjolla
- Anonyymi00133
Nyt olisi jo aika.
- Anonyymi00134
Huhuuuuu, mummo!
- Anonyymi00135
Mummo alkaa tajuta, ettei ole uskottava
- Anonyymi00136
Hipi hiljaista…..
- Anonyymi00139
eikä ole, sinähän olet aina äänessä
- Anonyymi00137
Mummolla meni sormi suuhun.
- Anonyymi00138
Ŧ
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00140
Antaa rulla nyt!
- Anonyymi00141
Mummo häpeää?
- Anonyymi00142
Eikö vastaa?
- Anonyymi00143
No niin.
- Anonyymi00145
Ei pysty, ei kykene.
- Anonyymi00146
Odotan…..
- Anonyymi00147
Mutta mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen saa tappaa lapsensa, eli tehdä abortin, hyväksyy sen että Iranin islamilainen hirmuhallinto saa tappaa mielenosoittajia ja vainoaa naisia, ei hyväksy Trumpin mitään toimia, vaikka tämä yrittää poistaa pahaa maailmasta, pitää Netanjahua petona, hyväksyy täysin Setan aivopesun, hyväksyy homoavioliitot, pilkkaa Patmos-järjestön työntekojöitä, ja muutenkin halveksii kaikkia, jotka ottavat todesta Raamatun sanoman.
Siinä muutama selkeä tuntomerkki tavallisesta uskovasta. - Anonyymi00151
Anonyymi00147 kirjoitti:
Mutta mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen saa tappaa lapsensa, eli tehdä abortin, hyväksyy sen että Iranin islamilainen hirmuhallinto saa tappaa mielenosoittajia ja vainoaa naisia, ei hyväksy Trumpin mitään toimia, vaikka tämä yrittää poistaa pahaa maailmasta, pitää Netanjahua petona, hyväksyy täysin Setan aivopesun, hyväksyy homoavioliitot, pilkkaa Patmos-järjestön työntekojöitä, ja muutenkin halveksii kaikkia, jotka ottavat todesta Raamatun sanoman.
Siinä muutama selkeä tuntomerkki tavallisesta uskovasta.Entä jos sinä itse olisit esimerkki tavallisesta uskovasta?
Se olisi varmati hienoa, kuka onkaan eniten valehdellut ja panetellut mm. mummonmuoria palstalla ja kirjoittanut pebaan veto viestejä? :D
- Anonyymi00148
Ilmeisesti mummo itse. 🤦
- Anonyymi00149
Jahhas, ei näköjään kantti riitä
- Anonyymi00150
Ei tule vastausta.
- Anonyymi00152
18 🍆
- Anonyymi00153
19 👍
- Anonyymi00154
Sehän on nyt selvääkin selvempi juttu että tavallinen uskova on muita parjaava, syyllistäjä, samojen juttujen toistaja ja itse kuvittelee olevansa ensimmäisillä istuimilla taivaassa.
Sitten on vain erilaisia sävyjä miten suhtautua, kasteeseen, lakiin ja sotiin.
Siitä se kaivattu soppa rakentuu. - Anonyymi00155
Ei pysty. Hih.
- Anonyymi00156
Kyllä tavallinen uskovainen häipyy palstalta ainakin viikoksi, kun jää kiinni valheestaan.
- Anonyymi00157
Anonyymi00156 kirjoitti:
Kyllä tavallinen uskovainen häipyy palstalta ainakin viikoksi, kun jää kiinni valheestaan.
PeKu ei ole uskovainen!
- Anonyymi00158
Anonyymi00156 kirjoitti:
Mummo kerää voimia ja kopioitavaa huomiseksi.
- Anonyymi00159
21👍
- Anonyymi00160
Olisi kiva tietää tuo määritelmä.
- Anonyymi00161
Ilmeisesti ei kykene .
- Anonyymi00162
Wikistäkö ei löydy? 🤣
- Anonyymi00163
22 👍
- Anonyymi00164
Trolli ei määrittele mitään,
- Anonyymi00165
Mummo2 ei hyväksy ICC netanjahun toimeenpanemaa
Gazan siviilien KansanMurhaa.
Sehän on teille piikki-lihassa:
"Mediat: 83 prosenttia Gazassa kuolleista on siviilejä, käy ilmi Israelin asevoimien tietokannasta"
https://www.hs.fi/maailma/art-2000011443938.html- Anonyymi00169
Heh heh: " 83 prosenttia Gazassa kuolleista on siviilejä, käy ilmi Israelin asevoimien tietokannasta"???
Tuo on täyttä valetta. IDF:n tiedoittaja sanoi noita tietoja valheeksi.
Hesarihan siteeraa mielellään noiden äärivasemmistolaisten tietotoimistojen ja Hamasin Terveysministeriön tiedotteita.
Nuo "tietotoimistot" ovat Iranin rahoittamia propagandakanavia, eikä mikään virallinen taho luota niihin. Ne eivät ole "Israel-mediaa"!
" tutkivat israelilaismediat +972, sekä Local Call. Asiasta on uutisoinut myös brittilehti The Guardian."???????
- Anonyymi00166
Mummo 2 on kristitty vanhempi sivistynyt ihminen joka ei ala vääntämään uskonpenikoiden kanssa. Pikkupoikien porukka luulee määrittelevänsa itseään kokeneemman kristityn uskoa. Itkiskö vai naurais. Taian nauraa.
- Anonyymi00167
Kiusallista mummolle.
- Anonyymi00170
23 👍
- Anonyymi00171
24 👍
- Anonyymi00172
25 👍
- Anonyymi00173
Ihanaa, helluntailaisen mummoa kohtaan tehty hyökkäävä aloitus on poistettu! Ihanaa!
- Anonyymi00174
Anonyymi00173 kirjoitti:
Ihanaa, helluntailaisen mummoa kohtaan tehty hyökkäävä aloitus on poistettu! Ihanaa!
Onko sinulla koskaan mitään oikeata asiaa, vai huvin vuoksiko soitat täällä suutasi?
- Anonyymi00175
Anonyymi00173 kirjoitti:
Se on hyvä asia, kannatti poistattaa se.
- Anonyymi00176
Joko jo?
- Anonyymi00177
Eikö vieläkään ?
- Anonyymi00178
26 haluaa vastauksen.
- Anonyymi00179
27 👍
- Anonyymi00180
28 👍
- Anonyymi00181
Sinun älykkyysosamääräsi on näkäjään noussut. Onneksi olkoon.
- Anonyymi00182
Kipinkapin!
- Anonyymi00183
Hö, eikö vastaa
- Anonyymi00184
Ilmeisesti ei mitään.
- Anonyymi00185
Mummo huutelee mitä sattuu.
- Anonyymi00186
Onko se vaikeaa?
- Anonyymi00187
Ei kykene.,
- Anonyymi00188
Ok!
- Anonyymi00189
Rikö jo?
- Anonyymi00190
29 👍
- Anonyymi00191
Ei onnkstu.
- Anonyymi00192
Eikö pystykään?
- Anonyymi00193
Mummonmuorin mukaa luterilaisuuteen ei kuulu sana uskovainen! Siksi hän vaikenee.
- Anonyymi00194
Anonyymi00193 kirjoitti:
Mummonmuorin mukaa luterilaisuuteen ei kuulu sana uskovainen! Siksi hän vaikenee.
Niin, luterilaisuuteen kuuluu sana uskova
- Anonyymi00196
Anonyymi00194 kirjoitti:
Niin, luterilaisuuteen kuuluu sana uskova
Niin, tai pikemmin sana epäilijä! Niitä on paljon enemmän.
- Anonyymi00198
Anonyymi00196 kirjoitti:
Niin, tai pikemmin sana epäilijä! Niitä on paljon enemmän.
Sekin kuuluu, mutta Raamattu tuntee sanan uskova mutta ei sanaa uskovainen
- Anonyymi00199
Anonyymi00198 kirjoitti:
Sekin kuuluu, mutta Raamattu tuntee sanan uskova mutta ei sanaa uskovainen
Mutta ei helluntailainen sitä tajua. Hän ei usko Raamattua
- Anonyymi00195
Hyvä ap.
- Anonyymi00197
Huhuhuh!
- Anonyymi00200
30 👍
- Anonyymi00201
Eikö määrittele?
- Anonyymi00202
30 👍
- Anonyymi00204
31 👍
- Anonyymi00205
32 👍
- Anonyymi00207
Määrittele jo!
- Anonyymi00208
Odotellaan……..
- Anonyymi00209
Ei näköjään osaakaan.
- Anonyymi00210
33 👍
- Anonyymi00211
Minäkin haluaisin tietää.
- Anonyymi00212
Joko jo?
- Anonyymi00213
34 👍
- Anonyymi00214
Olisi jo aina vastata.
- Anonyymi00215
35 👍
- Anonyymi00216
36 👍
- Anonyymi00217
Mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen on sellainen nimikristitty, joka arvostelee niitä, jotka sanovat olevansa uudestisyntyneitä, arvostelee voimakkaasti USA:n kristittyjä ja varsinkin Trumppia, arvostelee Ahviota, Patmoksen toimintaa, ja joka ei usko Raamatun ennustuksiin eikä kaikkia Jeesuksen opetuksista.
Mutta uskoo sokeasti liberaaliteologien oppeihin. - Anonyymi00218
Anonyymi00217 kirjoitti:
Mummonmuorin mielestä tavallinen uskovainen on sellainen nimikristitty, joka arvostelee niitä, jotka sanovat olevansa uudestisyntyneitä, arvostelee voimakkaasti USA:n kristittyjä ja varsinkin Trumppia, arvostelee Ahviota, Patmoksen toimintaa, ja joka ei usko Raamatun ennustuksiin eikä kaikkia Jeesuksen opetuksista.
Mutta uskoo sokeasti liberaaliteologien oppeihin.Taas sama virsi, koita keksiä jotakin uutta kuin hyökätä toisen kimppuun
- Anonyymi00219
Anonyymi00218 kirjoitti:
Taas sama virsi, koita keksiä jotakin uutta kuin hyökätä toisen kimppuun
Itseäsikö tarkoitat? Ei mitään uutta.
- Anonyymi00220
Anonyymi00219 kirjoitti:
Itseäsikö tarkoitat? Ei mitään uutta.
Ei vaan sinua, helluntailainen mesuaja.
- Anonyymi00221
Anonyymi00220 kirjoitti:
Ei vaan sinua, helluntailainen mesuaja.
Hillitse vihaasi!
- Anonyymi00223
Anonyymi00221 kirjoitti:
Hillitse vihaasi!
Minäkin toivoisin että hellari hillitsisi vihaansa mutta täällä se aina hyökkää muiden kimppuun. Eräs luetteli 26 eri haukkumanimeä mitä se on täällä kristityistä käyttänyt. Se kertoo suuresta vihasta
- Anonyymi00224
Anonyymi00223 kirjoitti:
Minäkin toivoisin että hellari hillitsisi vihaansa mutta täällä se aina hyökkää muiden kimppuun. Eräs luetteli 26 eri haukkumanimeä mitä se on täällä kristityistä käyttänyt. Se kertoo suuresta vihasta
Mistähän sinulle nousee aina valtava viha, kun sinun viha-viesteihisi vastatan?
Vai onko se vain vihaa helluntailaisia kohtaan? - Anonyymi00225
Anonyymi00224 kirjoitti:
Mistähän sinulle nousee aina valtava viha, kun sinun viha-viesteihisi vastatan?
Vai onko se vain vihaa helluntailaisia kohtaan?Ei minulla ole vihaa, vaan SINULLA! Sinä täällä teet aloituksia joita ylläpito poistaa ja haukut koko aajan muita. Onko se vihaa luterilaisuutta kohtaan?
- Anonyymi00226
Anonyymi00225 kirjoitti:
Ei minulla ole vihaa, vaan SINULLA! Sinä täällä teet aloituksia joita ylläpito poistaa ja haukut koko aajan muita. Onko se vihaa luterilaisuutta kohtaan?
On ja siksi haukun uskovia mm kasteenpalvojiksi!!!
- Anonyymi00229
Anonyymi00226 kirjoitti:
On ja siksi haukun uskovia mm kasteenpalvojiksi!!!
Kuuluuko tuollainen väärällä nimellä toiminen kasteenpalvojein käytäntöihin?
Vai johtuuko se vain vihastasi? - Anonyymi00230
Anonyymi00229 kirjoitti:
Kuuluuko tuollainen väärällä nimellä toiminen kasteenpalvojein käytäntöihin?
Vai johtuuko se vain vihastasi?Millä väärällä nimellä??? Miksi jatkat tuota haukkumista? Vihaasi vain näytät
- Anonyymi00234
Anonyymi00230 kirjoitti:
Millä väärällä nimellä??? Miksi jatkat tuota haukkumista? Vihaasi vain näytät
Etkö koskaan pääse eroon vihastasi?
- Anonyymi00235
Anonyymi00234 kirjoitti:
Etkö koskaan pääse eroon vihastasi?
Sinä täällä haukut muita mikä kertoo vihasta
Toivottavasti pääset siitä eroon - Anonyymi00236
Anonyymi00235 kirjoitti:
Sinä täällä haukut muita mikä kertoo vihasta
Toivottavasti pääset siitä eroonSinähän se puhut koko akan vihastasi. Eikö älykkyytesi riitä muuhun?
- Anonyymi00237
Anonyymi00236 kirjoitti:
Sinähän se puhut koko akan vihastasi. Eikö älykkyytesi riitä muuhun?
Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia
- Anonyymi00238
Anonyymi00237 kirjoitti:
Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia
Totta: "Sinun vihastasi, mikä näkyy siinä että haukut toisia"
Hienoa että kasteenpalvojat huomaavat vihani
- Anonyymi00227
”Normaali uskovainen” ei ole yksittäinen kiinteä tyyppi vaan keskiarvo joukossa ihmisiä: hänellä on joitain tyypillisiä piirteitä mutta paljon vaihtelua. Kuvittele uskovien ominaisuudet Gaussin käyränä — huipulla ovat yleisimmät piirteet, hännissä poikkeavat.
Tyypillisiä piirteitä, jotka sijoittuvat käyrän keskialueelle:
säännöllinen rukous tai hengellinen harjoitus, vaikkapa eri tiheydellä;
osallistuminen seurakuntaan tai uskontoyhteisöön ainakin joskus;
perususko Jumalaan ja Jeesuksen merkitykseen pelastuksessa;
pyrkimys moraaliin ja lähimmäisenrakkauteen, vaikka jälki ei aina olisi täydellistä;
halu oppia ja kasvaa uskossa sekä jonkinlainen tunnustus omasta vajavaisuudesta.
Yksilöiden välillä on suuri hajonta: jotkut ovat intensiivisiä ja hyvin näkyviä (oikea hännän puoli), toiset hiljaisia ja vähäeleisiä (vasen häntä). Kulttuuri, ikä, kasvatustausta ja henkilökohtaiset kokemukset siirtävät ihmisiä eri kohtiin käyrää.
”normaali uskovainen” tarkoittaa tilastollista keskitiheyttä — ei täydellisyyttä, vaan tavallisia, useimmin esiintyviä uskonnollisia piirteitä, joiden ympärillä hyväksyttävä kirjavuus on odotettavaa. - Anonyymi00228
Mummo on täällä jo 25 vuotta.
- Anonyymi00260
Mutta sinä sentää olet tehnyt uraauurtavaa työtä ja olet saanu ylivoimaisesti tittelin: internetin eniten kajahatanut hihhuli.
Tästä kannattaa olla ylpeä ja jäähän kaikki tuotokset internetin arkistoihin tulevien sukupolvien iloksi!
- Anonyymi00231
Mummo itse 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00233
Kummallista, ettei sitten määrittele.
- Anonyymi00239
38 👍 mutta ei vastausta.
- Anonyymi00240
Ei näytä osaavan määritellä.
- Anonyymi00241
Haloo!
- Anonyymi00242
39 👍
- Anonyymi00243
Nooh! Hopohopi!
- Anonyymi00244
Mummo ei osaa edes omia puheitaan perustella.
- Anonyymi00245
Ei se kykene määrittelemään.
- Anonyymi00246
39 👍
- Anonyymi00247
40 👍
- Anonyymi00248
Mummo ei osaa vastata.
- Anonyymi00249
Trolli ei vastaa.
- Anonyymi00250
Mummonmuorilta menee taas muutama päivä toipua, koska hän sai niin pahasti nenilleen. Ehkä ensi viikolla näemme taas mummonmuorin yli ymmärryksen käyvää viisautta.
- Anonyymi00252
Anonyymi00250 kirjoitti:
Mummonmuorilta menee taas muutama päivä toipua, koska hän sai niin pahasti nenilleen. Ehkä ensi viikolla näemme taas mummonmuorin yli ymmärryksen käyvää viisautta.
Velehtelit jälleen kerran. Sinä olet saanut täällä joka päivä nenilleen
- Anonyymi00253
Olisi jo aina vastata!
- Anonyymi00254
Mummo vain trollaa
- Anonyymi00255
Eikä vieläkään?
- Anonyymi00256
Mummo vain sörssää.
- Anonyymi00257
Mumnelilla meni sormi suuhun?
- Anonyymi00258
Mummo piiloutuu.
- Anonyymi00259
42 👍
- Anonyymi00261
Mummo ei uskalla!
- Anonyymi00262
Mummo ei kykene vastaamaan.
- Anonyymi00263
No, vauhtia mummo!
- Anonyymi00264
Mummonmuori tarkastelee asioita niin laaja-alaisesti ja kokonaisvaltaisesti, että hänen totuutensa ei mahdu ulos päänupista. Siksi hän vaikenee.
- Anonyymi00265
Mitäs mummo tähän?
- Anonyymi00266
43 👍
- Anonyymi00268
45 👍
- Anonyymi00269
Halloota mummo!
- Anonyymi00270
Huhuuta mummo!
- Anonyymi00271
46 👍
- Anonyymi00272
Älä turhaan odota.
- Anonyymi00273
Ho-hoi mummo!
- Anonyymi00276
48 👍
- Anonyymi00278
Kun ei pysty niin ei pysty.
- Anonyymi00279
Mummo!!!!
- Anonyymi00280
No, mummo!
- Anonyymi00281UUSI
49 👍
- Anonyymi00282UUSI
No liberaaliuskovaiset, jotka kutsuvat ihmisiä 'tavallisiksi uskoviksiksi' ovat juuri näitä kahden herran palvojia - uskotaan Jeesuksen opettamaan hyvyyteen, luullen sen liittyvän kristinuskoon, väittäen itseään kristityksi, jonka juutalaisen opin jumaluus onkin jo raamatusta Jeesuksen sanoma Saatana.
Runsaasti mummomuorikin siteeraa vaikka Moosesta tai sopivasti vaikka Paavalia, vaikka todellisuudessa toinen oppi perustuu vain hyvään tietoon ja toinen pahaan tietoon.
Ja tällä harhallahan kristinusko ylipäätään on tänä päivänä pidetty hengissä, se olisi kyllä edellyttänyt myös kaikkien raamattujen polttamisen,ettei totuus olisi koskaan selvinnyt, myös ristiinnaulitun kuvan piilottamisen ja vähintäinkin ihmissyönnin eli ehtoollisenkin lopettamisen.- Anonyymi00283UUSI
Siis Paavalin oppi Mooseksen jumaluudella, puhuvalla Pedon kuvalla, jonka vastustamisesta Paavali Jeesuksen surmasi, on 3500 vuoden takaa olevaa Baalin ihmisuhrikulttia syntikiristyksin, mihin oppiin vain koko'synti' sanakin liittyy, ei mihinkään muuhun.
Kyllä taas otti niin silmiin, kun samaan aikaan mummomuori hoki syntisanaa, kun siteerasi Jeesuksen opetusta. - Anonyymi00284UUSI
Anonyymi00283 kirjoitti:
Siis Paavalin oppi Mooseksen jumaluudella, puhuvalla Pedon kuvalla, jonka vastustamisesta Paavali Jeesuksen surmasi, on 3500 vuoden takaa olevaa Baalin ihmisuhrikulttia syntikiristyksin, mihin oppiin vain koko'synti' sanakin liittyy, ei mihinkään muuhun.
Kyllä taas otti niin silmiin, kun samaan aikaan mummomuori hoki syntisanaa, kun siteerasi Jeesuksen opetusta.Jos käytetään termiä synti - pysytään vain Paavalin syntievankeliumin puolella, missä Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettu uhri.
Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella Jeesus taas on vain opettaja, ja vaatii hylkäämään koko juutalainen syntiopin.
Mutta taitavastihan tekstejä on sotkettu laittamalla Jeesuksen suuhun sellaistakin, mikä ei sinne kuulu. - Anonyymi00285UUSI
Anonyymi00284 kirjoitti:
Jos käytetään termiä synti - pysytään vain Paavalin syntievankeliumin puolella, missä Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettu uhri.
Jeesuksen taivasten valtakunnan evankeliumin puolella Jeesus taas on vain opettaja, ja vaatii hylkäämään koko juutalainen syntiopin.
Mutta taitavastihan tekstejä on sotkettu laittamalla Jeesuksen suuhun sellaistakin, mikä ei sinne kuulu.Koskahan sinä hylkäät tuon jatkuvan sekoilun?
- Anonyymi00286UUSI
Ilmeisesti mummo itse. 😆
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2353001Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell131682Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.91368- 1031216
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1281201- 751127
Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531042Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581035Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717947- 135932