Moni konservatiivisesti uskova kristitty Suomen evlut-kirkossa kokee arveluttavana sen että kirkon tiloissa harrastetaan joogaa, joka oikeastaan kuuluu itämaisten uskontojen harjoittamiseen eikä tietääkseni koskaan ole ollut osa kristillistä perinnettä.
Ehdotan että niiden vaihtoehdoksi järjestetään terveeseen järkeen ja lääketieteeseen perustuvia venyttelyharjoituksia. Näissä voisivat olla ohjaajina uskovaiset voimistelunopettajat, fysioterapeutit ym alaa taitavat. Näissä tilaisuuksissa ei tulisi olla mitään vierasuskonnollista rekvisiittaa missään muodossa, eikä niissä tulisi lausua mitään kristillisyydelle vieraita mantroja.
Näin kaikki (kaavoihinsa tai muuten vain) kangistuneet ihmiset voisivat turvallisin mielin tulla oikomaan jäykkiä jäseniään ilman pelkoa siitä että piru tulee ja vie.
(Ruotsissa asuvana haluaisin sanoa niille ruotsalaisille jotka kokevat maahanmuuttajien tuoman kulttuurin nakertavan kaikkea omaa ja perinteistä että harrastakaa itse enemmän ruotsalaisuutta. Eihän sitä voi ulkomaalaisilta vaatia. Jos siis tulee aneeminen olo ruotsalaisuuden puutteen vuoksi ja tuntuu siltä että omasta olemuksta alkaa kaikki oma ehtymään niin annan ohjeeksi esim.
Syökää lisää sianlihasta valmistettuja lihapullia ja juoskaa pari ylimääräistä ympärystä juhannussalkonne ympäri.)
Samaa oman aktiivisuuden periaatetta voidaan toteuttaa myös ev lut kirkossa. Tehkää ITSE niin kuin koette oikeaksi hermostumatta siitä mitä muut tekevät.
Kristilliset venyttelykerhot kirkkoon
17
312
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jumppasalit ovat erikseen!
Vai onko jumalanpalvelukset viety niihin?- Anonyymi00002
Jumppasaleilla käy myös tavallisia ihmisiä eli sellaisia, joilla ei ole uskon lahjaa. Olisi parempi venytellä Raamatun lukemisesta kipeytyneitä lihaksia tilassa, johon harvempi tavallinen kiinnostuu tulemaan, niin ei tartu tieteet ja muut rationaalisuuden ilmentymät venyttelijään.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Jumppasaleilla käy myös tavallisia ihmisiä eli sellaisia, joilla ei ole uskon lahjaa. Olisi parempi venytellä Raamatun lukemisesta kipeytyneitä lihaksia tilassa, johon harvempi tavallinen kiinnostuu tulemaan, niin ei tartu tieteet ja muut rationaalisuuden ilmentymät venyttelijään.
Ihan sama missä he trollit venyttelette! 🤦
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ihan sama missä he trollit venyttelette! 🤦
Ja ovathan nuo ihan varsinaisia epeleitä venyttämään totuuttakin!
- Anonyymi00005
Kristinuskon tavoite on uskovien henkinen, älyllinen ja fyysinen kankeus. Siksi kaiken maailman joogat ja venyttelyt ovat epäkristillistä hapatusta.
- Anonyymi00006
Labyrinttikävely on kristillinen vanha perinne. Käyttäkää sitä.
- Anonyymi00009
menen sinne huomenna
- Anonyymi00007
Mari Leppänen eksyttää heikompia itämaiseen uskontoon joogalla.
- Anonyymi00008
Että teilipyörä alttarille? Kyllä se on parempi treenausväline kuin risti ja naulat.
- Anonyymi00010
Kirkot eivät ole jumppasaleja eivätkä vieraiden uskontojen temppeleitä. Millä perusteella siis kirkossa yli päätään joogataan?
- Anonyymi00011
KIRKOSSA EI VENYTELLÄ SANAAKAAN 🤬
- Anonyymi00012
Myös kristinusko on Suomesta katsoen itämainen uskonto. Raamattuhan kertoo liki pelkästään lähi-idän tapahtumista. Jerusalemista Intian länsirajalle ei ole oleellisesti pitempi matka kuin Jerusalemista Helsinkiin.
- Anonyymi00013
Miksi MIKSI kirkoissa papit sallivat joogaa?
Se on hindulaisuutta ja sillä ei ole mitään tekemistä kirkoissa!
Itse pidän musiikkikursseja ja majoitin yhden kurssilaisen vierashuoneeseen.
Kun kurssi oli loppu ja menin siivoamaan sitä huonetta, niin vastassa oli itse pahuus. En ole aikaisemmin kokenut mitään niin pahaa. Se kurssilainen oli harjoittanut joogaa siellä (kertoi).
Minulla meni ainakin viikko, kun rukoilin pois sitä pahaa sieltä huoneesta.
Rupesin lukemaan netiltä joogasta ja että minkälaista se on.
Oli kertomuksia, miten se vaikuttaa mielenterveyteen.
Kaikista pahinta on lapsille tarkoitetut joogakurssit!
Älkää missään nimessä antako lastenne osallistua ja karttakaa itsekin!
On reilua voimistelua ja urheilua, menkää sinne!
Tässä yksi juttu joogasta:
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/jooga-rikkoo-fyysisesti-ja-psyykkisesti.2116380/
Etsikää lisää!
Kertokaa ja opastakaa niitä pappeja, jotka antavat joogata kirkoissa!
Jooga on yhteyttä pahaan henkimaailmaan, eli saatanan ja hänen apulaisiinsa. SE voi kyllä väliaikaisesti antaa jotakin helpotusta, jos saatana saa ihmisen sidotuksi siihen! Mutta silloin onkin paha tilanne. TAivaaseen päästään vain Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskolla Jeesukseen, seuraamalla Uutta Tietä, joka on Jeesus Kristus Jumalan Sana, joka löytyy Pyhän Raamatun Uudesta testamentista. - Anonyymi00017
Anonyymi00013 kirjoitti:
Miksi MIKSI kirkoissa papit sallivat joogaa?
Se on hindulaisuutta ja sillä ei ole mitään tekemistä kirkoissa!
Itse pidän musiikkikursseja ja majoitin yhden kurssilaisen vierashuoneeseen.
Kun kurssi oli loppu ja menin siivoamaan sitä huonetta, niin vastassa oli itse pahuus. En ole aikaisemmin kokenut mitään niin pahaa. Se kurssilainen oli harjoittanut joogaa siellä (kertoi).
Minulla meni ainakin viikko, kun rukoilin pois sitä pahaa sieltä huoneesta.
Rupesin lukemaan netiltä joogasta ja että minkälaista se on.
Oli kertomuksia, miten se vaikuttaa mielenterveyteen.
Kaikista pahinta on lapsille tarkoitetut joogakurssit!
Älkää missään nimessä antako lastenne osallistua ja karttakaa itsekin!
On reilua voimistelua ja urheilua, menkää sinne!
Tässä yksi juttu joogasta:
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/jooga-rikkoo-fyysisesti-ja-psyykkisesti.2116380/
Etsikää lisää!
Kertokaa ja opastakaa niitä pappeja, jotka antavat joogata kirkoissa!
Jooga on yhteyttä pahaan henkimaailmaan, eli saatanan ja hänen apulaisiinsa. SE voi kyllä väliaikaisesti antaa jotakin helpotusta, jos saatana saa ihmisen sidotuksi siihen! Mutta silloin onkin paha tilanne. TAivaaseen päästään vain Jeesuksen Kristuksen kautta. Uskolla Jeesukseen, seuraamalla Uutta Tietä, joka on Jeesus Kristus Jumalan Sana, joka löytyy Pyhän Raamatun Uudesta testamentista."Jooga on yhteyttä pahaan henkimaailmaan"
Kellosi jätättää 500 vuotta.
Keskiaika loppui n. Vuonna 1500.
- Anonyymi00014
Demokraattista ajattelua kaiken kaikkiaan. Mitä muuta se tekeekään?
- Anonyymi00015
Kyllä joskus ja useammin kaipaa että kirkossa voisi nousta seisomaan. Olen joutunut veryttelemään pois lähtiessä.
- Anonyymi00016
pappi meni saunasolmuun 🤣🤣🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial191754Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1441738Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3111390Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221108Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2091092- 1391048
- 285975
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3945- 11945
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49898