Kansalaisaloite pyrkii saamaan aikaan lakimuutoksen, jonka jälkeen kansanedustajien kelpoisuusvaatimuksiin kuuluisi nuhteeton tausta.
Lakimuutoksen tullessa voimaan kansanedustajana ei voisi toimia henkilö, jolla on rikosrekisterissään tieto rikoslaissa säädetystä rikoksesta ja siitä tuomitusta rangaistuksesta.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011857338.html
Miten perussuomalaiset suhtautuvat tähän kansalaisaloitteeseen, kannatatteko vai vastustatteko sitä ja miksi?
Kansalaisaloite: Kansanedustajalla pitää olla nuhteeton tausta
3
131
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tässä 2000-luvulla tuomittuja perussuomalaisia kansanedustajia:
Ritva Elomaa
Ville Vähämäki
Tony Halme
Jukka Mäkynen
Jussi Halla-aho
Pertti ”Veltto” Virtanen
Teuvo Hakkarainen
Ano Turtiainen
James Hirvisaari
Jussi Wihonen
Laura Huhtasaari
Sebastian Tynkkynen
Petri Huru
Ari Koponen
Sheikki Laakso
Mauri Peltokangas
Tomi Immonen
Timo Vornanen
Kokoomuksen kansanedustajilla on toiseksi eniten rikostuomioita 2000-luvulla, joten on epätodennäköistä, että riikkapettereiden hallitus hyväksyy tämän kansalaisaloitteen. - Anonyymi00002
Ennen kaikki oli paremmin:)
Antiikin Kreikassa, erityisesti Ateenassa, oli voimassa ajatus "tyranninsurmasta".
Jos poliitikon katsottiin pyrkivän itsevaltiaaksi (tyranniksi) tai muuten uhkaavan demokratiaa, hänet oli laillista tai vähintäänkin moraalista tappaa.
Vaikka muodollisia oikeudenkäyntejä järjestettiin, kansa saattoi myös purkaa suuttumustaan suoraan. Rooman tasavallan loppuaikoina poliittinen väkivalta oli yleistä, ja väkijoukot saattoivat käydä poliitikkojen kimppuun.
Roomassa poliittinen henki oli usein halpa, ja poliittisten vastustajien murhaaminen (kuten Julius Caesarin tapaus) oli radikaali keino "suojella tasavaltaa" - Anonyymi00003
minulla ei ole varmaankaan 🤔ellei ylinopeus sakko ja joku typerä tupakan salakuljetus 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3073015Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612343Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492033- 1191806
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261729Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121385- 661359
- 661337
- 681263
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781233