Järjetön summa tuollaiset, jos nyt oikeasti kukaan moisia summia saisi!
Ei kai kukaan saa 5000e palkkaa, eläkkeestä nyt puhumattakaan!
61
500
Vastaukset
- Anonyymi00001
Järjettömiä palkat, jos tuommoisia maksellaan!
- Anonyymi00002
Ihan normipalkkoja nykyään. Tietenkin kaupan rupukassoile ja varastoapinoille varmaan utopistisia summia.
- Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ihan normipalkkoja nykyään. Tietenkin kaupan rupukassoile ja varastoapinoille varmaan utopistisia summia.
Paljonko sinä kelapummi saat kk:ssa.
Helvetti räkänokka. - Anonyymi00018
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tosi halveksittavia töitä rupukassalla olemiset ja varastoapinoinnit. Pitäs lopettaa kokonaan, ovat niin hyödyttömiä.
- Anonyymi00021
Anonyymi00006 kirjoitti:
Paljonko sinä kelapummi saat kk:ssa.
Helvetti räkänokka.Älä tyri nyt. Älä lyö yli nyt. Älä antaudu angstin valtaan🎵🎶
- Anonyymi00038
Anonyymi00018 kirjoitti:
Tosi halveksittavia töitä rupukassalla olemiset ja varastoapinoinnit. Pitäs lopettaa kokonaan, ovat niin hyödyttömiä.
Monelta lähtee työt tekoälyn takia. Sultakin. Koska kulusi on liian korkeat työnantajille ja yrityksille. Tekoäly korvaa sellaiset kulupiikit mennentullen.
Mutta fyysiset työt ei heti lähde, roboteille nekin toki siirretään jossakin vaiheessa. - Anonyymi00044
Anonyymi00002 kirjoitti:
Toivottavadti "kaupan rupukassat", "varastoapinat" ja otetaan vielä "siivoojat" menee lakkoon.
Kuin helvetissä kehtaat mollata ammattilaisia, jotka tekee tärkeää työtä huonolla palkalla, mutta tekevät sitä ja uskoisin, että myös pitävät työstään, eivätkä jää loisimaan toisten taskuille, kuten sinunlaisesi surkimus.
Minäpä kerron sinulle yhden asian. Olin kauan it-hommissa, siisti sisätyö, hyvä palkka, mutta sitten napsahti yt omalle kohdalle. Ei, en ollut pahoillani, olin kurkkuani myöten täynnä teennäisiä, typeriä "minä olen paras" ihmisiä ja niitä vitun kuppikuntia, joissa mollattiin työkavereita.
Siinä sitten ihmettelin, että mitäs nyt teen?
Hain töitä, satoja paikkoja sai minulta hakemuksen, vain muutamasta tuli vastaus. Tämä on nyt paljastunut, että feikkipaikkoja. Mutta tuli yhteen paikkaan haastattelukutsu ja tottakai menin ja sain paikan!
Huono palkka, mutta mitä siitä, palkkaa tuli. Tykkäsin ihan hirveästi, olin ihminen, tein kaikenlaista hommaa ja kun työt päättyi, ovi kiinni, eikä työt tullut kotia. Aivan mahtavia asiakkaita. Moneen kertaan mietin, että voi jumaliste, miksen aiemmin hakeutunut alalle. Tein tuota hommaa liki 10v. Jäi ystävyyssuhteita ja hyvä mieli. Lopetin nuo hommat yli eläkeiän ja onneksi, enää ei nimittäin olisi vara käydä autilla töissä. - Anonyymi00056
Huijarit julkisella sektorilla saavat. Ei kukaan muu.
- Anonyymi00003
Itse sain 6800 kk ja nyt OVE:a eläkkeellä 62 vee 1700 kk
Ja 65 vee 3200 kk
Säästöihin ei tarvitse kajota vaan jää kaikki säästöt joskus lapsille- Anonyymi00007
Vähällä tulet toimeen.
- Anonyymi00011
Jos olet jo eläkkeellä 62-vuotiaana, niin miten muka eläkkeesi nousee kaksinkertaiseksi kolmen vuoden kuluttua?
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jos olet jo eläkkeellä 62-vuotiaana, niin miten muka eläkkeesi nousee kaksinkertaiseksi kolmen vuoden kuluttua?
Osittainen varhennettu eläke 50%
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Älä kitise pummi, itse saan palkkaa 6855 euroa/kk joten tuo 5k on rupupalkka.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Älä kitise pummi, itse saan palkkaa 6855 euroa/kk joten tuo 5k on rupupalkka.
Et saa. Satuillessa pitää muistaa pysyä tarinassa, siinä olet OVE:llä. Rupu.
- Anonyymi00031
Anonyymi00011 kirjoitti:
OVE, sitä voi 62-vee ottaa puolet tai jopa vähemmän. 65 vee sitten tulee koko eläke
- Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
OVE, sitä voi 62-vee ottaa puolet tai jopa vähemmän. 65 vee sitten tulee koko eläke
OVEn ottaminen vähentää sitä lopullista eläkettä, sitä eläkettä jonka saisi jos ei olisi ottanut OVEa.
- Anonyymi00039
Hyvä, valtio ottaa sellaisista "säästöistä" veronsa ! Olet ajattelevainen.
- Anonyymi00045
Hyvä palkka = hyvä eläke. Ove "syö" eläkettäsi ja verottaja "syö" vähän rnempi🤣
- Anonyymi00046
Anonyymi00015 kirjoitti:
Osittainen varhennettu eläke 50%
Joo, mutta se laskee maksettavaa eläkettä. Tiedän omasta kokemuksesta. Tosin, voihan se olla, jos tienaa +4k, niin saa kaiken helpotuksen siitä eläkkeestä ja raha otetaan alle 2k eläkeläisiltä pois.
- Anonyymi00047
Anonyymi00031 kirjoitti:
Ei tule. Kun oven ottaa, se vähennetään lopullisesta eläkkeestä.
- Anonyymi00054
Anonyymi00033 kirjoitti:
OVEn ottaminen vähentää sitä lopullista eläkettä, sitä eläkettä jonka saisi jos ei olisi ottanut OVEa.
Niin vähentää, mutta kolmessa vuodessa OVEna saatu summa on niin suuri, että pitäisi elää 150 vuotiaaksi että eläkkeen ero tulisi tienattua.
- Anonyymi00057
Ei ne ole edes sinun lapsia.
- Anonyymi00059
Anonyymi00054 kirjoitti:
Niin vähentää, mutta kolmessa vuodessa OVEna saatu summa on niin suuri, että pitäisi elää 150 vuotiaaksi että eläkkeen ero tulisi tienattua.
https://laskurit.tyoelake.fi/fi/osittaisen-vanhuuselakkeen-laskuri
Laskin oman tilanteeni.
Nyt olisi 2300€/kk eläke ja jos otan 50% oven kun sen saan eli 36kk.
Tuleva eläkkeeni laskee 171€/kk ja tuo ove olisi 1010€/kk.
Eli saisin 36kk x 1010€/kk = 36 360€
Tulevaa eläkettä leikataan siis tuon 171€/kk ja elinajanodotteni mukaan saan eläkettä joku 18 vuotta eli 216kk.
Eläkkeestäni siis vähennetään yhteensä 36 936€.
Jos satun elämään yhtä pitkään kuin isäni (92v) niin silloin minulta menisi eläkkeestäni 55 404€.
Jäisi siis tappiolle jo 92 vuotiaana 19 044€.
Mitä arvelet, paljonko tappiota olisi tullut 150 vuotiaana?
Kyllähän se on niin että ovesta on tehty aika tarkat laskelmat ja tuo eläkkeestä vähennys kompensoi aika tarkasti mitä tuolla ovella saadaan ennenaikaisesti eläkkeitä, eli +-0.
Ehkäpä yhteikunnan kannalta on niin että ovea ottavat ne köyhiimmät joilla on huonoja elämäntapoja ja epäterveelliset ruokailutottumukset ja tekevät ruumiilliseti raskasta työtä.
Eli nyt valuu ovena eläkekassoista rahaa ulos niinden potista jotka kuolivat ennen elinajanodotetta.
Oletettavasti pitkään elävät eivät ota ovea kun se rokottaa liikaa lopullisesta eläkkeestä.
- Anonyymi00004
4500-verot
- Anonyymi00008
Aika mitätön vuodessa.
- Anonyymi00024
Anonyymi00008 kirjoitti:
Aika mitätön vuodessa.
Mulla 89 000euroa vuodessa miinus verot....Autoetu +ilmanen kämppä.
- Anonyymi00030
Anonyymi00008 kirjoitti:
Aika mitätön vuodessa.
eläkkeeksi ihan kohtalainen
- Anonyymi00040
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mulla 89 000euroa vuodessa miinus verot....Autoetu ilmanen kämppä.
Tuletpa vielä korkealta tippumaan. No, nauti nyt, kohta et enää ehdi.
- Anonyymi00048
Vero tuosta eläkkeestä vähintään 25%?
- Anonyymi00049
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mulla 89 000euroa vuodessa miinus verot....Autoetu ilmanen kämppä.
Kuka sun kämpän, sähköt, veden, jätteet, korjaukset maksaa? Rikas isipappako?
Paljos sun veroedut on auto ja "ilmanen" kämppä per kk.
- Anonyymi00005
Otappas selvää faktat esiin aivoinva
- Anonyymi00009
siihen ei riittäisi edes n. 16 tunnin työt joka pv viikko, ehkä tuota saa ylempi joku esimies taso?
- Anonyymi00010
Aika vähiin jää palautuminen, jos 16 tunnin päivät, viikkotolkulla!
- Anonyymi00025
Anonyymi00010 kirjoitti:
Aika vähiin jää palautuminen, jos 16 tunnin päivät, viikkotolkulla!
Keskitysleirillä oli normisettiä...
- Anonyymi00013
Avaaja nyt varmasti järkyttyy, mutta kyllä monilla aloilla se 5000e/kk on ihan normipalkka.
- Anonyymi00041
Ehkä it-alalla. Mutta nykyisin sielläkin esitetään 3000 €n liksoja. Alas on tultu, koska tulijoita kyllä riittää ja tekoäly korvaa jatkossa. Monella muullakin alalla ja työssä tekoäly alkaa jo alentaa liksoja. Enää ei huudellakaan tuuleen liksatoivomuksia. Fakta.
- Anonyymi00014
Oikeat ihmiset saa.
Normaali enemmistö ei voi saada.
Ylitöillä ja sivutöillä voi yltää välillä.
Tuilla elävät on välimuoto.
Nykyinen luokkajako. - Anonyymi00019
Onpa taas erittäin älykäs ja antoisa keskustelu. Suomi24 valiojoukko taas pistänyt parastaan. Köyhät påskat yrittää levennellä toisilleen tyhjillä taskuillaan.
- Anonyymi00023
Itse olet Kelarotta ja mitätön moukka! Sivistymätön alamainen!
Emme kuuntele sinua. Mene pois. - Anonyymi00026
Aivan..toyotalla ajavien kannattaa pysyä poissa tästä jutustelusta.
- Anonyymi00020
Ministeri Suvi Linden sopeutusraha 15 vuotta joka kuukausi 5000€ revi siitä.
- Anonyymi00022
Minä saan palkkaa 5549€ kuukaudessa. Verojen jälkeen jää hyvin tuohta tilille. Ihan normaali palkka tuo on diplomi-insinöörin hommista.
- Anonyymi00027
Joka toinen on joku inssi...olisit edes maisteri niin olisi parempi liksa ilman hikeä.
- Anonyymi00032
Itse sain pari tonnii enemmän ylioppilas pohjalta. Nyt eläkkeellä
- Anonyymi00036
siis taidat olla joku pomojen lellikki, tai sitten nuolet niitten perseitä. turhin ammattikunta on di. hyi häpeä, elämääsi.
- Anonyymi00042
Nauti nyt. Tekoäly odottaa jo toimistotuoliasi,
- Anonyymi00028
Kyllähän hyvätuloisia on ollut aina ja hyvätuloinen ei välttämättä ole johtaja tms.
Esim. luokkahitsarit ovat aina tienanneet hyvin.
Sama juttu kaikissa erikoisammateissa, tienestit hyviä.
Jopa betonityöntekijä saa nykyään tuon 5000 -6000€ mutta ei se raha tule helpolla vaan sen eteen joutuu tekemään töitä.
Sellainen jlla ei tule hiki koskaan ja töiden jälkeen joutuu käymään punttisalilla tai lenkillä ja keksimään vapaa-ajan vietettä ei kuulukkaan saada 5000€ palkkaa.
Niin ja se pienipalkkainenkin saa paremman tilin kun tekee pidempää päivää tai kahta työtä.
Ihmiset ovat vain niin pirun laiskoja että 6 tunnissa pitäisi saada jumalaton palkka. - Anonyymi00029
Ei kukaan tuollaisia summia tienaa. Ihan höpöjä.
- Anonyymi00034
Eläke 4333 €/ kuukaudessa
- Anonyymi00035
Kyllä katto tulisi viimein saada!
- Anonyymi00037
Yli-isot eläkkeet leikkaukseen ja valtiolle!
- Anonyymi00043
Yli isoja eläkkeitä on vain henkilöillä jotka eivät ole työtuloilla eläkettään maksaneet kuten takuueläkeläiset ja heiltä on paha leikata, toki voi.
- Anonyymi00050
Onhan se kurjaa, kun minäkin saan eläkettä vain 3900 €/kk. Ei sillä tule kunnolla toimeen.
- Anonyymi00051
Eläkkeeni lasketaan 7600€ sta
- Anonyymi00052
Joka on sitten n. 4500€?
- Anonyymi00053
"Kokoomuksen Suvi Lindénillä uskomaton 5 366 päivän putki
Kokoomuksen ex-ministeri Suvi Lindén, 63, on nostanut kansanedustajien tilapäiseksi työttömyysturvaksi tarkoitettua etuutta yhtäjaksoisesti 5 366 päivää.
Euromääräisesti eniten sopeutumisrahaa ja sitä edeltänyttä sopeutumiseläkettä on maksettu varmasti kokoomuksen entiselle ministerille Suvi Lindénille, 63. Lindén on nostanut yli 5 000 euron suuruista etuutta yhtäjaksoisesti kesäkuusta 2011 lähtien." - Anonyymi00055
Kyllä 4500-5000€ alkaa olla jo monella alalla normi.
- Anonyymi00058
"Ei kai kukaan saa 5000e palkkaa, eläkkeestä nyt puhumattakaan!"
"Lopullinen eläke on yleensä noin 40–50 % loppupalkasta, jos työura on ollut pitkä (noin 30–40 vuotta)."
Siinäpä teille kehujille faktaa.
Itse tein töitä 43v ja eläke on
bruttona 2500€ kuussa verojen jälkeen 1900€ - Anonyymi00060
Kyllä minulle maksetaan 12000/kk. Meneehän siitä puolet veroa, mutta kyllä meidän perhe hyvin pärjää, kun vaimokin tienaa noin 8000 brutto. Hauskaa pääsiäistä. Toivoo Muhammed D
- Anonyymi00061
Talousrikolliset saa.
- Anonyymi00062
2000 optimi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt374441Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.522379Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö481442- 931288
Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.281237Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi381188Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä541149Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin161965- 60931
Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os175899