Verottajan koneistoa tulee käyttää vain kuntien ja valtion verotukseen. Ev.-lut. ja ortodoksikirkko voivat itse alkaa hoitaa jäsenmaksujensa perinnän esimerkiksi samaan tapaan kuin ammattiliitot tekevät.
Kirkollisverojärjestelmä on aikansa elänyt
33
351
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole aikansa elänyt vaan erittäin hyvä systeemi edelleen.
- Anonyymi00005
Etuoikeuskirkon jalusta ja pönkkä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Etuoikeuskirkon jalusta ja pönkkä.
Joutaa jokeen.
- Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
Joutaa jokeen.
Jatkukoon ikuisesti. T. Kirkkoherra
- Anonyymi00002
Kyllä sulla on asiat hyvin, tuoko ahdistaa sinua.
Mitä mieltä olet siitä, jos on noin yksinkertainen, voisiko silloin sinulta periätakaisin koulutukseen nenneet kulut.- Anonyymi00011
Hyvin hegemonistinen syrjintää puolusteleva ja kriitikkoa röyhkeäsi väheksyvä kirjoitus.
- Anonyymi00003
Myöskin se tetä kirkko joutuu hautaamaan kirkostaeronneita muiden kustannuksella.
Heidän voisiin laittaa kauppojen etteen polvetkoukussa, näin saataisiin polkupyörästätelineitä.
Tietenkin jos varaa, voitaisiin hyväänhintaa myydä montupaikka.- Anonyymi00023
Ja taas yksi vajaa, paljastaa mitä se kristillinen lähimmäisenrakkaus ihan käytännössä on.
"Myöskin se tetä kirkko joutuu hautaamaan kirkostaeronneita muiden kustannuksella."
Heh, tuostakaan et ole ymmärtänyt ottaa selvää!
Nimittäin, jos seurakunat hautaa kirkkoon kuulumattoman ilmaiseksi, syyllistyy seurakunta lain rikkomukseen. Eli vain ja ainoastaan seurakuntaa voi silloin syyllistää!
Tosiasiassahan seurakunta kattaa kulunsa valtiolta saamillaan tukiaisilla ja mitä ne kuolinpesiltä veloittavat.
Jos kulut eivät tule tuolla tavalla katetuiksi, on se täysin seurakunnan oma moka, jos siis ovat päättäneet olla veloittamatta niin paljon, että kulut eivät tule katetuiksi, ja joutuvat käyttämään kirkollisverovaroja.
Joten miksi syyllistät kirkkoon kuulumattomia?
- Anonyymi00004
Tämä ja muita Vapaa-ajattelijain hyviä tavoitteita täällä: https://vapaa-ajattelijat.fi/blog/hallitusohjelmatavoitteet-2027/
- Anonyymi00006
Vyöryttää kirkollisveron perinnän työnantajille.
- Anonyymi00008
Kirkko millään. 19 000 pakollista.
- Anonyymi00009
Ei kirkkoherrojen ja piispojen mielestä.
- Anonyymi00010
Silloin ei tarvita myöskään jäsenyyden rekisteröintiä valtion viranomaisessa.
- Anonyymi00012
Verottajalla ei ole koneistoa vaan se on tekoäly joka myös poistaa korkmanit ilkkaniiniluodot karienqvistit . . palkkalistoilta höpöttelemästä niitä näitä
Palkkaveroja ei tule enää entiseen malliin
Yritykset tehostuvat ja koossa pienenevät, ei tarvita taloja tiloja niin paljon ei vartijoita, siivoojia, sihteereitä ei kirjanpitäjiä, ei verovalmistelijoita ei ...
talous pääsee kasvamaan ilman turhaporukkaa ja sen kustannuksia
Työntekijöitä ei paljon enää tarvita eikä siten palkkaveroja
Tämä kannattaa juuri nyt käyttää hyväksi kun on murroskausi josta voi puristaa pähkinät kotiin löytämällä oikeita sijoituskohteita - Anonyymi00014
Jokaisella rekisteröidyllä yhdistyksellä on oikeus periä jäsenmaksu jäseniltään. Jos ei halua luulua kirkkoon, voi siitä erota.
Valtio ja kunnat voivat tukea yhdistyksiä ja yhteisöjä haluamallaan summalla. - Anonyymi00015
Käy kuin varkain monen kukkarolla.
- Anonyymi00016
Se on käynyt kääkäksi.
- Anonyymi00017
Suurin osa kirkollisverovelvollisista on liitettyjä, ei liittyneitä.
- Anonyymi00018
Pankki pois.
- Anonyymi00019
Edunsaajat tietysti roikkuvat kiinni.
- Anonyymi00020
Kauhea romahdus tulisi.
- Anonyymi00021
Joten saunan taakse...
- Anonyymi00022
Kui. Tämähän on niin tuottoisaa.
- Anonyymi00024
No mutta miten käy kirkon ilman tällaista pönkkää, pankkien pönkkää?
- Anonyymi00025
Tästä vapareita vihataan edunsaajapappien taholla.
- Anonyymi00026
Härskin epäoikeudenmukainen.
- Anonyymi00028
Tämä on pelottavaa.
- Anonyymi00029
Poks. Oho.
- Anonyymi00030
Kylläpä on ilkeä avaus?
- Anonyymi00031
Tosi, tosi ilkeää.
- Anonyymi00032
Nyt on ilkeää. T. Av
- Anonyymi00033
Miten niin. Tuotto liki 1000 miljoonaa euroa.
- Anonyymi00034
Ei yhtään! Tuottaa hyvin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191