Eikö ymmärretä.

Anonyymi-ap

Aika monella taitaa olla epäselvä mihinkä toimeentulotuki on tarkoitettu.Ei se ole mikään kansalaisraha. Tanskassahan on tuet vastikkeellisia ettei vaan röhnötetä.
Toimeentulotuessa 9eur ravintoon voidaan ottaa huomioon
Toimeentulotuessa 9eur ravintoon voidaan ottaa huomioon, mutta se on tarkoitettu välttämättömiin menoihin, kuten asumiseen ja ruokaan. Perustoimeentulotuen perusosassa on laskettu jokapäiväiset menot, kuten ruoka ja vaatteet, joten 9 euron ravintomenot eivät ole yleensä otettu huomioon. Jos sinulla on tarvetta välttämättömässä toimeentulossa, voit hakea toimeentulotukea Kelasta, joka laskee tukea perustoimeentulotuen määrästä.
www.kela.fi
+3

33

455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      niin. aivan.

      Suomessa oli viimeksi nälänhätä 1860-luvulla. Järvet olivat jäässä vielä kesäkuussa. Sato ei kerinnyt. Ihmisiä kuoli 150 000 nälkään ja tauteihin normaalin kuolemismäärän lisäksi. Silloinkin oli polemiikkia siitä, että nälkiintyneitten piti tehdä työtä saadakseen suokaa. Naisia ja lapsia laitettiin tekemään tietä pakkasessa.Työhuoneiisiin kerättiin nälkäiset ja sairaat ja taudit levisivät. Ajatusmalli on kovin samankaltainen kuin tänään massu täynnä olevien on helppo heitellä!

      Jos joku toimeentulotuella vaan röhnöttää, on se hyvä tapa olla kuluttamatta kaloreita?
      Apaattisena kotona. Jos vaikka menis vähemmän ruokaan ja löytäis vaikka kirpparilta lenkkarit kesäksi.

      • Anonyymi00026

        Monesti töissä oli laihat eväät.Ei palkka riittänyt kunnon eväisiin.Tämä on todellisuutta.Laihalla eväällä ei samalla tavalla jaksa


    • Anonyymi00002

      On toi kyllä aikas juttu että Suomessakin oikeesti kuollut joskus nälkään.Nykypäivänä kun näytetään jostain ruokajakeluista ni paskamahat jonottaa ilmaista ruokaa ei sen puoleen että itse tarvisin.Köyhän elämä on hyvin kaventunut kun kotona kädet ristissä odottaa koska kelasossuraha tulee.

    • Anonyymi00003

      Röhnötän ravitsevien sämpylöiden voimin

    • Anonyymi00004

      on se gansalais raha galjaan aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Anonyymi00005

      Ymmärän vain kaljaa joko on tai ei ole. Nyt ei ole.

      Työkyvyttömyyseläkeläinen.

    • Anonyymi00006

      Tekee itse galjaa ja viiniä.

    • Anonyymi00007

      Miksi lainsäätäjä vetelehtii tässä asiassa.
      Toimeentulotuki pitää saattaa vastikkeelliseksi pikimmiten. Se olisi rehtiä.
      Ei voida olettaa että yhteiskunta ylläpitäisi valtavaa elättien laumaa eli
      niitä ihmisiä jotka haluaa vaon röhnöttää sohvalla mitään tekemättä.

      • Anonyymi00008

        Apina


    • Anonyymi00009

      Täysin samaa mieltä kun ei oleilusta mitään hyvää seuraa päinvastoin,-päihdeongelmia,mielenterveys alkaa renkkaan ja jne.

      • Anonyymi00010

        Appina


    • Anonyymi00011

      Tietämättömyys ei tee typeräksi. Sen tekee se, ettei ymmärrä olevansa tietämätön.

      tietysti sawo

      • Anonyymi00014

        Tietämättämyyys on tietynlaista tyhmyyttä. Fisku ottaa selvää.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Tietämättämyyys on tietynlaista tyhmyyttä. Fisku ottaa selvää.

        Tieto lisää tuskaa, en halua!


    • Anonyymi00012

      niin hengissä selviytymiseen se on tarkoitettu, eikä kaljaan, niin!

    • Anonyymi00013

      Toimeentulotuki on viimesijainen sosiaaliturvan muoto, joka turvaa henkilön tai perheen välttämättömän toimeentulon silloin, kun muut tulot ja varat eivät siihen riitä.

    • Anonyymi00015

      80vuotias ukko märehtii elämänsä lopussa mihin tt-tukilaiset käyttävät rahansa...

    • Anonyymi00016

      Kysy keski ikäisiltä työssäkäyviltä mielipide toimeentulotuella notkuvista.Ei köyhää parjata joka sentään yrittää sinnitellä lauantaimakkaraa ruisleivän päällä.

    • Anonyymi00017

      Tanskassa toimeentulotuki on 1500 euroa kuukaudessa.

      • Anonyymi00018

        Tuo olisi hyvä minimitaso Suomessakin. Siellä nauretaan paskaista naurua Suomen tonnia pienemmille olemattomille kiturahoille.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tuo olisi hyvä minimitaso Suomessakin. Siellä nauretaan paskaista naurua Suomen tonnia pienemmille olemattomille kiturahoille.

        Suomessa muut tuet päälle niin ero ei ole kovinkaan kummoinen. Tonni sulaa muutamaan satkuun


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Suomessa muut tuet päälle niin ero ei ole kovinkaan kummoinen. Tonni sulaa muutamaan satkuun

        MItkä muut? Mitään ei tipu eikä lirise.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        MItkä muut? Mitään ei tipu eikä lirise.

        Joillekin tippuu. Asumistuki, reseptilääkkeet, sähkörahat...


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tuo olisi hyvä minimitaso Suomessakin. Siellä nauretaan paskaista naurua Suomen tonnia pienemmille olemattomille kiturahoille.

        No, muuta Tanskaan, sinne elopeltoon missä rahaa jaetaan runsaalla kädellä.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Tuo olisi hyvä minimitaso Suomessakin. Siellä nauretaan paskaista naurua Suomen tonnia pienemmille olemattomille kiturahoille.

        Toimeentulotuki on viimesijainen sosiaaliturvan muoto, eli tarkoitettu viimeiseksi oljenkorreksi.


      • Anonyymi00033

        Jos et ole Tanskan kansalainen ja tarvitset toimeentulotukea yli puolen vuoden ajan, Tanskan maahanmuuttovirasto voi päättää, että sinut palautetaan koti- tai lähtömaahan.
        Pohjoismaisen sosiaalipalvelusopimuksen piiriin kuuluvia henkilöitä ei voi palauttaa, jos he ovat asuneet Tanskassa laillisesti yli kolme vuotta.


    • Anonyymi00023

      Menkää töihin ja vaaditte sillon että perhana toimeentulotuen tasoa pitää nostaa.

    • Anonyymi00025

      Mutta jos jaetaankin kaikki kulttuurirahat toimeentulotukena.

      • Anonyymi00029

        Mutta silloinhan jotkut eivät pääsisi esim. oopperaan kuuntelemaan toisten ujeltamista.


    • Anonyymi00027

      En tiiä itsellä on ansiosidonnainen ja ruokaan rahaa 3e/kk .Näytätte elävän herroiksi.Itellä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen tarpeeseen.

    • Anonyymi00030

      joku ilmainen näöntarkastusdkin lusmua, kun sitten optiikko ohjeistaa silmäleikkaukseenl vsi kks olisi nollsn srvoinrn

    • Anonyymi00031

      Nyt leikataan kaikenlaisten yhdistysten avustuksista ja se on oikein.
      Useille yhdistyksille kävi jo tänä vuonna kalpaten kun tukia leikattiin.
      Seurasin läheltä kun eräs yhdistys anoi 280.000 € avustusta toimintaansa
      ja sai peräti 0€ . Toiminta ajetaan tämän vuoden aikana alas väkisin.
      Ei voi maksaa työntekijöille eikä vuokraa toimitiloista.

    • Anonyymi00032

      Kukaan ei halua toimeentulotuelle, että sinne joutuu pakosti, kun tulee karenssit muihin tukimuotoihin, joten pakon edessä sitä haetaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      588
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe