Hihhulit sanovat tekevänsä syntiä joka päivä. Mitä syntiä olet tänään tehnyt? Etkö osaa nimetä syntejäsi? Mitä ne sellaiset synnit ovat, joita ei voida nimetä tai määritellä?
Ettei vaan olisi niin, että et ole syntiä tehnyt?
Mitä syntiä olet tänään tehnyt?
35
203
Vastaukset
- Anonyymi00001
Homosteli ,olen persu
- Anonyymi00002
Ensimmäinen sana ei ole synti, mutta alleviivaa todistetta viimeisestä sanasta joka ehkä tässä tapauksessa on. Hyvin muotoiltu lause, todisteiden kera. Saat syntisi anteeksi.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ensimmäinen sana ei ole synti, mutta alleviivaa todistetta viimeisestä sanasta joka ehkä tässä tapauksessa on. Hyvin muotoiltu lause, todisteiden kera. Saat syntisi anteeksi.
Ihminen voi antaa toiselle anteeksi vain sellaisen pahan teon, mikä kohdistuu häneen itseensä.
- Anonyymi00007
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ihminen voi antaa toiselle anteeksi vain sellaisen pahan teon, mikä kohdistuu häneen itseensä.
Niin ihminen voikin.
- Anonyymi00004
Vain uskonharhaiset voivat niin halutessaan piehtaroida syntisäkkeinä, kun taas meitä tervejärkisiä asia ei kosketa millään muotoa.
- Anonyymi00005
Hyvä, että kerrot, että et ole uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Silloin lukijat tietävät, ketkä täällä kirjoittavat joskus myös
tekeytyneenä luterilaiseksi tai helluntailaiseksi uskovaksi
saattakseen kirjoituksillaan uskovat huonoon valoon.
Mvh J - K - Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Hyvä, että kerrot, että et ole uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Silloin lukijat tietävät, ketkä täällä kirjoittavat joskus myös
tekeytyneenä luterilaiseksi tai helluntailaiseksi uskovaksi
saattakseen kirjoituksillaan uskovat huonoon valoon.
Mvh J - KMinä kyllä pidän mielikuvitustarinoista, jos niiden juoni ja henkilöhahmot on taiten tehtyjä, mutta Raamatun mielikuvitustarinat eivät sen sijaan ole minun makuuni.
Et sunkas sinä vaan oleta Raamatun olevan muuta kuin mielikuvitustarinoiden kokoelma? - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä kyllä pidän mielikuvitustarinoista, jos niiden juoni ja henkilöhahmot on taiten tehtyjä, mutta Raamatun mielikuvitustarinat eivät sen sijaan ole minun makuuni.
Et sunkas sinä vaan oleta Raamatun olevan muuta kuin mielikuvitustarinoiden kokoelma?Jos itse elää päin vittua, ja yrittää saada muut samalla polulle, jotka yrittävät ymmärtää mitä siellä raamatussa oikeasti sanotaan, niin.... noh, nii.....
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minä kyllä pidän mielikuvitustarinoista, jos niiden juoni ja henkilöhahmot on taiten tehtyjä, mutta Raamatun mielikuvitustarinat eivät sen sijaan ole minun makuuni.
Et sunkas sinä vaan oleta Raamatun olevan muuta kuin mielikuvitustarinoiden kokoelma?Jep. Tylsä sekava tarina ja epäuskottavat hahmot. Henkilöitä, seksiä ja väkivaltaa ihan liikaa.
- Anonyymi00008
Kovasti pitää normi-ihmisen ponnistella että Jeesuksella piisais vapahdettavaa. Muutenhan hamppi meni orrelle ihan turhan päiten.
- Anonyymi00011
En osaa sanoa, jotain väärää oon varmaan ajatellut.
- Anonyymi00012
Niin sitä pitää! Uskovat sanovat tekevänsä syntiä, mutta eivät osaa sanoa mitä syntiä.
Jotakin epämääräistä.... ajatusten tasolla.
- Anonyymi00013
Hei ap !
Sinulle on jo useaan kertaan vastattu kysymykseesi !
Eli !
Kerrotko nyt itse ensin sen, mihin synteihin itse olet syyllistynyt !
Ja muistutuksena:
Matt. 7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
Matt. 7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Luuk. 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Kaltaisesi ovat kovalla innolla kaivamassa muiden syntejä, mutta ovat samalla umpisokeita omille synneilleen, ihan kuten ne ulkokultaiset fariseukset.
Ja ihan sama on toimintasi ja sydämen asenteesi kuin tälläkin aoikoinaan:
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."- Anonyymi00018
Etkö osaa sanoa yhtä ainoaa syntiä, jonka olet tänään tehnyt?
Minä en ole tehnyt tänään syntiä. - Anonyymi00023
Anonyymi00018 kirjoitti:
Etkö osaa sanoa yhtä ainoaa syntiä, jonka olet tänään tehnyt?
Minä en ole tehnyt tänään syntiä.No, nyt sinä teit syntiä Raamatun mukaan !
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
No, nyt sinä teit syntiä Raamatun mukaan !
8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Mitä syntiä sinä olet tänään tehnyt?
Unohdit vastata.
Johannes ei sano, että valitut tekevät syntiä joka päivä. - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mitä syntiä sinä olet tänään tehnyt?
Unohdit vastata.
Johannes ei sano, että valitut tekevät syntiä joka päivä.Sinäkö se olit, joka väitit valheellisesti niin, ettet muka ole syntiä tehnyt ?
Jos olet hän, niin sinun tulisi kaskittyä itsetutkisteluun Raamatun sanalla, niin et enää olisi umpisokea omille synneillesi !
Eli Raamattu kehoittaa juuri sinua ottamaan sen malkan / tukin pois silmästäsi estämästä näkemään totuutta itsestäsi ! - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Mitä syntiä sinä olet tänään tehnyt?
Unohdit vastata.
Johannes ei sano, että valitut tekevät syntiä joka päivä.Ja sinä et näytä edes ymmärtävän sitä, että mikä on syntiä !
Syntiä on jokainen Jumalan tahdon vastainen teko ja jopa ajatus !
Syntiä on myös jokainen Jumalan tahdon mukainen teko, jonka jätät tekemättä !
Ja koetellaan himeman sinua:
Oletko myynyt jo omaisuutesi ja jakanut kaiken pyhien ja köyhien tarpeisiin ?
Eli toteutuuko sinun kohdallasi "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" ?
Jos ei toteudu, niin sinä teet siten päivittäin syntiä.
No, miten siis on ?
Näetkö nyt edes vähän sitä, että kuinka sinä päivittäin teetkin syntiä, vaikka oletkin sille asialle umpisokea ! - Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ja sinä et näytä edes ymmärtävän sitä, että mikä on syntiä !
Syntiä on jokainen Jumalan tahdon vastainen teko ja jopa ajatus !
Syntiä on myös jokainen Jumalan tahdon mukainen teko, jonka jätät tekemättä !
Ja koetellaan himeman sinua:
Oletko myynyt jo omaisuutesi ja jakanut kaiken pyhien ja köyhien tarpeisiin ?
Eli toteutuuko sinun kohdallasi "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi" ?
Jos ei toteudu, niin sinä teet siten päivittäin syntiä.
No, miten siis on ?
Näetkö nyt edes vähän sitä, että kuinka sinä päivittäin teetkin syntiä, vaikka oletkin sille asialle umpisokea !Unohdit vastata mitä syntiä olet tänään tehnyt.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Unohdit vastata mitä syntiä olet tänään tehnyt.
Joki sinä sait mukamas malkan / tukin pois estämästä omien syntiesi näkemistä ?
Kerrotko sitten kun homma on kunnossa ?
Tosin silloin et enää esittäisi kysymyksiäsi, etkä ärsyttelisi uskovia !
Gal. 5:26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Eli tuokin siis syntiä, tuo toimintasi nyt ! - Anonyymi00033
Jatkat siis vain jankkamistasi ja ärsyttelyäsi ja siten synnissä elämistäsi !
No, se on sinun oma valintasi, mutta sinä vastaat kaikesta aikanasi Herran edessä. - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Jatkat siis vain jankkamistasi ja ärsyttelyäsi ja siten synnissä elämistäsi !
No, se on sinun oma valintasi, mutta sinä vastaat kaikesta aikanasi Herran edessä.Miksi et voi kertoa mitä syntiä olet tänään tehnyt?
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
Miksi et voi kertoa mitä syntiä olet tänään tehnyt?
Sananl. 26:4 Älä vastaa tyhmälle hänen hulluutensa mukaan, ettet olisi hänen kaltaisensa sinäkin.
- Anonyymi00014
Mitä järkeä syyttää itseään laittomuuden tekijäksi
Ei synny soppaa niin. - Anonyymi00016
Olen ylensyönyt, vihastunut ilman syytä, ollut kostonhaluinen, ajatellut vain itseäni. Kyllähän näitä riittää.
- Anonyymi00017
Sano että eivät ole syntejä tai armo riittää niihin, niin olet ytimessä.
- Anonyymi00019
Kai sinä nyt muitakin olet ajatellut etkä vain itseäsi? Vain omaa parasta ajatteleva lienee synnin tekijä vai mitä sanotte?
- Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kai sinä nyt muitakin olet ajatellut etkä vain itseäsi? Vain omaa parasta ajatteleva lienee synnin tekijä vai mitä sanotte?
Jokainen ihminen on tänään ollut itsekäs. Vain Jumalan armo erottaa meidät helvetistä. Itsekäs ihminen esimerkiksi himoitsee haastaa riitaa uskovien kanssa ja iloitsee kun saa pilkata.
- Anonyymi00020
Tänne kirjoittelu luo syntiä kuten television katselukin. Molempia olen tehnyt. Kovasti yritän päästä näistä eroon, mutta en keksi mitä muuta tekisin sen sijaan? Voisin voida paremmin synnittömänä, jos vain olisi jotakin muuta mieltä kiinnostavaa. Hetkellinen meditaatio auttaa, mutta vain vähän. Ehkä kesä ja lämpö auttaa enemmän.
- Anonyymi00021
Ei kirjoittelu mitään haittaa kun ei herjaa mitään homoja, Paavalia tai keksi syytä tappamisille.
Niin käy hyvin.
- Anonyymi00026
Olen irstaillut, en jaksa pyytää anteeksi samaa syntiinlankeemusta joka päivä. Onko sellaista edes mahdollista saada anteeksi, kun tietää aina uudestaan lankeavansa samaan syntiin. Se on niin turhauttavaa, kun en edes pysty katumaan.
- Anonyymi00030
'Hihhulit*, joiksi Sinä aloituksen laatija Jeesukseen uskovia nimität, tekevät tilin päivittäisistä syntiin lankeemuksistaan Jumalalle - eivät sinulle eikä muillekaan keskusteluun osallistujille. Isä JUmala on se todellinen tuomari, joka antaa anteeksi synnin sille, joka sitä todella katuu ja pyytää häneltä Jeesuksen nimessä anteeksi.
- Anonyymi00036
Jeesus sanoi:"Mene äläkä vastedes syntiä tee!"
Syntiä ei ole lupa tehdä armon verukkeella.
"Mene pois edestäni sinä laittomuuden tekijä!"
- Anonyymi00031
Ei kirjoittaminen ole synti, vaan Jumalan lahja. Puhua höpistä voi kuka vain mitä sanoja sylki suuhun tuo, mutta kirjoittaminen, vähänkin ymmärrettävä kirjoittaminen vaatii aivotoimintaa, sitä että aivokapasiteettiä on jäljellä sekä se pysyy hyvin järjestyksessä.
Tietenkin jos vain kopio Raamattua ja väittää sitä valheeksi, niin ei se mitään lahjoja tai erityisosaamista vaadi, vaan pelkästään sen, että on idiootti ja mieltä vailla. - Anonyymi00037UUSI
Miksi hihhuli ei sano mitä syntiä hän on tehnyt tänään? Eikö hän tee syntiä? Sehän olisi raamatullista. Valittu ei elä synnin orjana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413908Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3533027Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt131937Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101665Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41109- 71964
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23821- 69793
- 44784