Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan." Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa;
ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
Ja niin hän,
vaikka oli Poika,
oppi siitä,
mitä hän kärsi,
kuuliaisuuden,
ja kun oli täydelliseksi tullut,
tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille,
jotka ovat hänelle kuuliaiset,
hän,
jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan."
KR 1933/-38, Heb 5:5
Melkisedek esikuvana
11
75
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Jeesus tarkoittaa itseään, kun hän sanoo näin:
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.- Anonyymi00002UUSI
Ihminen Paavali syntyi uudeksi kasteessa vedestä ja Hengestä.
Hepr. 5:5
"Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin." - Anonyymi00004UUSI
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ihminen Paavali syntyi uudeksi kasteessa vedestä ja Hengestä.
Hepr. 5:5
"Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin."Paavali oli Fariseus, jota ei kastettu ollenkaan. Johannes kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
- Anonyymi00005UUSI
Nikodemus ja Melkisedek olivat aivan eri ihmisiä Teuvo!
- Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Paavali oli Fariseus, jota ei kastettu ollenkaan. Johannes kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.
Teuvo. Etkö koskaan lue apostolien tekoja ?
- Anonyymi00007UUSI
Jeesuksen piti syntyä kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä, koska oli ihminen ja olisi muuten kokenut luonnollisen kuoleman.
- Anonyymi00009UUSI
Eikö Jeesus sitten kuollut luonnollisesti?
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00009 kirjoitti:
Eikö Jeesus sitten kuollut luonnollisesti?
Jeesus itse antoi oman henkensä ja itse otti sen takaisin. Ei se ole mikään luonnollinen kuolema. Täytyi olla tajuissaan koko ajan.
Joh.10
17 Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin.
18 Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."
- Anonyymi00008UUSI
On se erikoista että Jumalan pitää tulla täydelliseksi?
- Anonyymi00012UUSI
Ei Jeesus itseään Jumalana pitänyt, vaan ihmisenä.
Mark. 10:18
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
- Anonyymi00011UUSI
Melkisedek oli ylipappi, jolla oli viiniä ja leipää. Ei mitään mehulitkuja.
1. Moos. 14:18
Ja Melkisedek, Saalemin kuningas, toi leipää ja viiniä; hän oli Jumalan, Korkeimman, pappi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1464896Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa183527Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1583347Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss322808Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu942560Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181853Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky81468Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101462Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1361389Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267