SIIVILÖINTIÄ JA NIELEMISTÄ

Anonyymi-ap

”Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!”
Matt 23:24

Tähän päivään ja palstaan sovellettuna voinemme ilmaista asian näin:
” Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte isot kirjaimet ja nielette herjat!”

Näin sitä meillä…

41

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Herjat kohdistuvat apostoli Paavaliin, eli kristinuskon ytimen viereen ( ydin on tietysti Jeesus Kristus ja Hänen sovitustyönsä, jota Paavali julisti ) ja Jeesukseen uskoviin, eli Jeesuksen Morsiameen.

Kyllä Per-kele tietää, mihin kannattaa ohjuksensa tähdätä. Sen verran sekin on Raamattua lueskellut.

• Anonyymi00003

Perkele, tuo jumalan luoma... niin kuin putinkin.

Vastuullinen se ei ilkeä naamaansa näyttää.

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Pelkere!🎃

• Anonyymi00010
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Job 2:1

Ja kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin Saatana heidän joukossansa ja asettui Herran eteen.

• Anonyymi00004

Perkele lainailee kovasti Raamattua. Tietenkin sitä kautta hyökkää ja kiusaa kuten teki Jeesukselle. Ei sanonut että ei Jumalaa ole, ei kannata uskoa, vaan lateli uskottavasti että näin sitä sanassa sanotaan, toimi sitten niin.

• Anonyymi00005

Juuri niin. Per-ke-le on viisas, mutta pelkää tulevaa tuomiota ja tulijärveä, johon se lopuksi heitetään.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Juuri niin. Per-ke-le on viisas, mutta pelkää tulevaa tuomiota ja tulijärveä, johon se lopuksi heitetään.

Kyllä jämpti on niin!

• Anonyymi00008

Ottiko Jeesus kuitenkin Tarsolaisen murhamiehen morsiamekseen?

• Anonyymi00009

Jeesus ei tunnusta Paavalia edes omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jeesus ei tunnusta Paavalia edes omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Niin. Mutta toiset ne lähestyvät jo Vain Paavalista -suuntausta. Varmaa on, ettei Jeesus kuulunut Vain Paavalista -lahkoon.
        Ei Jeesus lukenut vuorisaarnaa Paavalin kirjeestä. Jeesus puhui Ebioneille, Köyhille, jotka sitten pitivät Paavalia luopiona. Mutta Lyonin piispa Ireneus tiesi paremmin... siinä oli roomalainen virkamies. Ilman muuta Paavalista hän halusi ottaa mallia, Jumalan selän takaa Pontoksesta kun oli itsekin tullut, samoin kuin Sinopen laivuri Markion, tuo "Saatanan esikoinen" (niin kuin Ireneuksen oman opettaja Polykarpos häntä luonnehti) ja dokeettisen kaanonin levittäjä.

• Anonyymi00011

Jokaiseen pöytään mahtuu ainakin yksi Juudas.

• Anonyymi00019

Jokaiseen pöytään mahtuu myös yksi vale-Paavali! Muistakaa se!

• Anonyymi00012

Ps.1
      1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!
      3 Hän on niinkuin istutettu puu vesiojain tykönä, joka antaa hedelmänsä ajallaan ja jonka lehti ei lakastu; ja kaikki, mitä hän tekee, menestyy.
      4 Niin eivät jumalattomat! Vaan he ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
      5 Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa.
      6 Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.

• Anonyymi00013

Lakien kieltäjien ja kumoajien kanssa ei pitäisi edes istua samaan pöytään.

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

• Anonyymi00014

"2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!"

Tuo ei voi olla ainakaan Daavidin psalmi. Piti heti tarkistaa - ei olekaan Daavidin. Kas kun Joosefin pojat tuovat esiin, ettei Daavid tuntenut Mooseksen kirjoja. Siellä Israelin Jumalan sanassahan lukee, että kuninkaan pitää olla israelilainen -toisin kuin Daavid- ja hänen pitää tehdä oma jäljennös Mooseksen ilmoittamasta Jumalan laista ja mietiskellä sitä joka päivä. Sellainen olisi pitänyt olla liiton kansan oma hallitsija, mikäli he olisivat päätyneet valitsemaan sellaisen ylipapin rinnalle. Ei tule mieleen yhtään Israelin kuningasta, joka olisi ollut vanhurskas. Itse asiassa Mooses ei esitä ajatusta kuninkaasta mitenkään suositeltavana ratkaisuna. Joka tapauksessa se selittää, miksi Daavidin rikkoi niin räikeästi keskeisimpiä käskyjä. Ei hänellä ollut Ihmisen Poikaa. Mutta juutalaisten messias hän on. Siitäkin jo pitäisi nähdä, ettei juutalaisuus ole israelilaisuutta. Jännästi juutalaiset kuitenkin ajattelevat olevansa "valittu kansa", kun Mooseksella lukee vain "Israel" ja "Israelin lapset" jne. Jolla ei ole Poikaa, ei ole myöskään taivaan Isää. Ei Mooseksella ole Daavidia ja Jerusalemia vaan Joosua ja Sikem.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

"2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!"

Tuo ei voi olla ainakaan Daavidin psalmi. Piti heti tarkistaa - ei olekaan Daavidin. Kas kun Joosefin pojat tuovat esiin, ettei Daavid tuntenut Mooseksen kirjoja. Siellä Israelin Jumalan sanassahan lukee, että kuninkaan pitää olla israelilainen -toisin kuin Daavid- ja hänen pitää tehdä oma jäljennös Mooseksen ilmoittamasta Jumalan laista ja mietiskellä sitä joka päivä. Sellainen olisi pitänyt olla liiton kansan oma hallitsija, mikäli he olisivat päätyneet valitsemaan sellaisen ylipapin rinnalle. Ei tule mieleen yhtään Israelin kuningasta, joka olisi ollut vanhurskas. Itse asiassa Mooses ei esitä ajatusta kuninkaasta mitenkään suositeltavana ratkaisuna. Joka tapauksessa se selittää, miksi Daavidin rikkoi niin räikeästi keskeisimpiä käskyjä. Ei hänellä ollut Ihmisen Poikaa. Mutta juutalaisten messias hän on. Siitäkin jo pitäisi nähdä, ettei juutalaisuus ole israelilaisuutta. Jännästi juutalaiset kuitenkin ajattelevat olevansa "valittu kansa", kun Mooseksella lukee vain "Israel" ja "Israelin lapset" jne. Jolla ei ole Poikaa, ei ole myöskään taivaan Isää. Ei Mooseksella ole Daavidia ja Jerusalemia vaan Joosua ja Sikem.

Daavid on Jumalan valitsema ja voitelem Israelin kuningas.

• Anonyymi00016

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän." [5. Moos. 4:40]

Israel on Jumalan valittu kansa ja Jeesus sen tuleva Kuningas.

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

• Anonyymi00017

Daavid tappoi Hamasin miehen Goljatin, joka uhkasi Israelin kansaa.

Uuria kuoli sodassa, ei Daavid häntä tappanut.

• Anonyymi00020

Eiköhän Israelin kansa teekin kansanmurhaa.

• Anonyymi00021

Aloitus liian kiusallinen käsitellä.

Parempi höpistä joutavia.

• Anonyymi00022

Niinpä…

• Anonyymi00023

Raamatusta pitää läväyttää esille vain sellaisia kohtia, mitkä iskevät vain tiettyihin ihmisiin tai jotka voi selkeästi nimetä että nämä on tälläisiä.

Ei sellaisia, jotka iskevät kaikkia kintuille.

• Anonyymi00024

”Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vaille!”

• Anonyymi00025

"Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette." (perisynti)

Room. 9:8

Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.

Ps. 58:4

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

• Anonyymi00029

Herjaajilla, varsinkaan apostolien herjaajalla ei ole osuutta Jumalan valtakunnassa!

• Anonyymi00026

Iskut Raamatulla pitää selkeästi kohdistaa johonkin.

Ei mitään sellaisia Raamatun jakeita että kaikille tulee pupu pöksyyn.

• Anonyymi00027

1. Sam. 15:29

Ja hän, joka on Israelin kunnia, ei valhettele eikä kadu; sillä hän ei ole ihminen, että hän katuisi."

4. Moos. 23:19

Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

• Anonyymi00030

Room 3:23

Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Raamattu ei tunne mitään synnittömyys, tai viattomuusoppia.

Perisynti teki kaikista syntisiä heti sikiämisen hetkellä Aadamin sukuun.

Perisynti on kollektiivinen koko ihmiskuntaa koskeva synnin muoto, ns. "maailmansynti".
        Se ei edellytä omien tekosyntien tekemistä.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Room.5 :19

"Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ." (Perisynti)

• Anonyymi00028

Jaak. 2:9

mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.

1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

• Anonyymi00033

Jenkkilahkojen agitaattorit yrittävät käännyttää kristittyjä omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa tekemällä juonikkaita aloituksia.

Kaupittelevat väkevämpää hengellisyyttä, mihinkä peruskristityt ovat tottuneet.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

• Anonyymi00034

Täsmäiskuja pitää tehdä Raamatulla ja kohdistaa ne omilla söpötyksiä.

Ei täräyttää kaikille veret seisauttavaa jaetta.

• Anonyymi00035

Raamatun avulla ihmisiä eksytetään harhaoppisiin lahkoihin, lustetta kutsutaan nykyisin lahkoiksi.

Eksyttäjät aloittavat yleensä puheen maailmanlopusta ja luomalla pelon tunnetta ja kiireen tunnetta, mikä on huijauksen yleinen tunnusmerkki.

"Taivaaseentempaus- oppi" on yleisesti käytössä nykyisin.

Luuk. 21:8

Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.

• Anonyymi00036

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

1. Joh. 2:26

Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.

• Anonyymi00037

Ainakaan sellaista jaetta ei pidä täräyttä ilmoille mikä sattuu omaan itseen.

• Anonyymi00038

Ihanaa. Suu säkkiä myöten rähmällään.

• Anonyymi00039

Voisitko tarkentaa?

• Anonyymi00041

Itseään pitää sen verran kunnioittaa ettei mätkäise itseään Raamatulla päähän.

Tietenkin niin oikeastaan pitäisi tehdäkin, mutta on se vain noloa.

• Anonyymi00040

Jer. 29:26

'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.

• Anonyymi00042

Aloitus tarkoittaa sitä että olemme hanakoita jonkin asian suhteen, katsomme jotain asiaa todella tarkasti, mutta sitten jossain asioissa pahuus menee läpi ja jopa puolustamme sitä henkeen ja vereen miten jotain syntiä voi ja pitää tehdä.

Enemmän kuin ajankohtainen aihe.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2140
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      175
      1915
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1352
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      962
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      859
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      792
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe