Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä. Ilman häntä iankaikkinen kuolema ja kadotus, ero Jumalan yhteydestä.
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
( Ap.t. 4:12)
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
( Joh. 16)
15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
( Hebr. 3)
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
( Joh. 8)
28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
( Hebr. 10)
Epäusko Jeesukseen Kristukseen on syntien synti. Se on este syntivelkamme anteeksi saamiselle.
Viime kädessä siis vain epäusko kadottaa ja on näin synneistä suurin.
s-seutulainen
Yksin Jeesus Kristus voi meidät pelastaa kadotustuomiolta.
61
418
Vastaukset
- Anonyymi00001
Hylkää Mooseksen lain? Mooseksen laissahan oli mm. että sapatinrikkojat ja miesten kanssa makaavat miehet on surmattava.
Moniko teistä on hyljännyt Mooseksen lain?- Anonyymi00040
Mooses on Juutalaisuuteen perustuva ihminen.
Minun suuntani ei ole ahdistava paska kuten te monet lahkot kirkot määräätte.
Minun henkeni on vapaa maailisten hullujen määräyksista mitä ihminen on keksinyt. Katsokaa miten on ihminen paha toisilleen jopa ihmisen perustamassa uskossa.
Olette sairaita varsinki Amerikan suuntaukset ja Suomalaiset lahkot mutta hyvin pidätte ihmisen kontrollissa peloittemalla.
Raha kirstuun vilahtaa,sielu taivaaseen vilahtaa:)
Perinnöt ja uhkailut helvetistä on varmaan tuttua.
Minun suuntaus on tie,valo,totuus ja RAKKAUS !
יֵשׁוּעַ/ישו
- Anonyymi00002
Eipä siinä allahia eikä evoluutiota sitten tarvita.
- Anonyymi00003
Kun ei kuvittele jumalaa, ei tarvitse kuvitella myöskään tuomiota tai vapahtajaa.
Vapahtaja olet siis SINÄ! - Anonyymi00004
Suomen lakien ja asetusten noudattaminen riittää pelastukseen. Ne ovat kumonneet Mooseksen lain.
- Anonyymi00039
Ei mikään maallinen laki voi olla yläpuolella Jumalan ilmoitusta, Raamattua.
- Anonyymi00005
Mutta mikä pelastaisi uskovaiset mielenvikaisuudelta.
- Anonyymi00006
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
( Joh. 3 )
s-seutulainen- Anonyymi00008
s-seutulainen, sinä luterilainen, väärä ja pahuuden lähettiläs, valehtelet tapojesi mukaisesti päin silmiä. Sinun kirkkosi opin mukaan Jeesus ei kykene ketään pelastamaan, vaan sinun luterilaien kirkkosi on Jjumala, joka pelastaa ja antaa synnit anteeksi sakramenttien kautta. Tämä on luterilaisen uskonnon ydin.
Sinuista voi sanoa: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Koko muka uskonelämäsi on kanssakulkijoiden vakuuttminen muka uskostasi. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
s-seutulainen, sinä luterilainen, väärä ja pahuuden lähettiläs, valehtelet tapojesi mukaisesti päin silmiä. Sinun kirkkosi opin mukaan Jeesus ei kykene ketään pelastamaan, vaan sinun luterilaien kirkkosi on Jjumala, joka pelastaa ja antaa synnit anteeksi sakramenttien kautta. Tämä on luterilaisen uskonnon ydin.
Sinuista voi sanoa: Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Koko muka uskonelämäsi on kanssakulkijoiden vakuuttminen muka uskostasi.Jeesus itse asensi sakramentit, joissa Hän itse on läsnä ja armo lahjoitetaan, saa sen muutenkin, mutta miten uskoa helpottaakaan kokeminen.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jeesus itse asensi sakramentit, joissa Hän itse on läsnä ja armo lahjoitetaan, saa sen muutenkin, mutta miten uskoa helpottaakaan kokeminen.
Höpöhöpö lue hebr 11 ja herää lutterunestasi.
- Anonyymi00011
Anonyymi00009 kirjoitti:
Jeesus itse asensi sakramentit, joissa Hän itse on läsnä ja armo lahjoitetaan, saa sen muutenkin, mutta miten uskoa helpottaakaan kokeminen.
Jeesus ei asettanut sakramentteja , eli oitsensä sijaan toista pelastajaa ja toista syniten anteeksiantajaa!
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Jeesus ei asettanut sakramentteja , eli oitsensä sijaan toista pelastajaa ja toista syniten anteeksiantajaa!
Sakramentti: nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Katolilais-luterilaisen murhakirkon otsaan on kirjoitettuna: sakramentti = armoa välittävä salaisuus. Toisin sanoen katolilais-luterilainen, Jeesuksen todistajien verestä juopunut porttokirkko jakaa armoa eli kirkko on korottanut itsensä Jumalaksi.
Tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. - Anonyymi00046
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ei ole ihme että suomen asiat ovat päin peetä kun näkee miten aikuisilla ihmisilläkin tietokapasiteetti.
Mielikuvtusten maailma missä elävät .
- Anonyymi00013
Ei ne vältämättä olleet mitään Jeesuksen todistajia joita poltettiin roviolla, vaan kyllä niissä saattoi olla aivan oikeasti vikaa. Aivan kuten tänä päivänä tapetaan ihmisiä kun eivät ole oikein mukavia, niin ohjuksia vain niskaan eikä siinä mitään Jeesuksen todistajia kuole, vaan aivan tavallisia ihmisiä tai jopa roistoja.
Alkuseurakunnan aikaan Jeesuksen todistajia vainottiin ja tapettiin juutalaisten toimesta kun eivät viettäneet sapattia ja kertoivat Jeesuksesta, joka ei myöskään viettänyt. He olivat Jeesuksen todistajia. - Anonyymi00014
Miksi sinä Saviseutulainen murehdit ihmisten kadotukseen joutumista? Jos kerran Jumala kaikkivaltiaassa ja kaikkitietävässä viisaassa vanhurskaudessaan päättää tuomita jonkun ihmisen kadotukseen (jolle sanalle ei tosin löydy lainkaan vastinetta koineekreikassa), sinunhan tulisi ylistää Jumalaa Hänen viisaudestaan.
Jokainen infernalisti voisi kysyä itseltään, pulppuileeko hänen sisikunnassaan ilo hänen ajatellessaan viimeistä tuomiota ja helvettiin joutuvia ihmisiä. Jos näin ei käy, kuinka tämä käy yksiin rakkauden kanssa – rakkauden, joka "ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa"?
Olen kuullut tai lukenut jonkun infernalistin sanovan, ettei hän iloitse ajatuksesta, että ihmisiä joutuu helvettiin.
Miksi ihmeessä ei?! Hänhän on siinä tapauksessa rakkaudeton.
Jos helvetti on totta, ja samoin on oikein ja totta, että viimeisellä tuomiolla Jumala tuomitsee ihmisiä helvettiin, silloin rakkaus iloitsee yhdessä tämän totuuden kanssa.
Miksi infernalistit iloitsevat niin vähän helvetin olemassaolosta?
Ja miksi te ylipäätään yritätte estää ihmisiä välttämästä Jumalan vanhurskasta tuomiota? Kyllä kai jokainen helvettiin joutuva on tuomionsa ansainnut?- Anonyymi00015
Infernalismi on mainio kuva hämmentyneestä, skitsoidista Jumalasta, joka ei tahdo oikein osata päättää, pelastaako ihmisiä vai tuomitako heidät ikuiseen kidutukseen. Jumalasta, joka ei osaa päättää, rakastaako vai vihata. Pelastaako vai tuhota. Jumalasta, joka puoliksi rakastaa ja puoliksi vihaa.
Jumalasta, joka antaa Poikansa maailman lunnaiksi mutta ei sitten annakaan (kun kerran lunnashinta ei lunastakaan koko maailmaa). Jumalasta, joka sovittaa maailman itsensä kanssa, mutta ei sitten sovitakaan (kun kerran ihmisten tulee sittenkin "ANTAA sovittaa itsensä Jumalan kanssa"). Jumalasta, joka HALUAA pelastaa kaikki mutta ei pelastakaan. Jumalasta, joka apostolin mukaan on saattanut kaikki tottelemattomuuteen, jotta voisi armahtaa kaikkia, eikä sitten armahdakaan.
Toisin sanoen Jumalasta, joka on mielisairas. - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Infernalismi on mainio kuva hämmentyneestä, skitsoidista Jumalasta, joka ei tahdo oikein osata päättää, pelastaako ihmisiä vai tuomitako heidät ikuiseen kidutukseen. Jumalasta, joka ei osaa päättää, rakastaako vai vihata. Pelastaako vai tuhota. Jumalasta, joka puoliksi rakastaa ja puoliksi vihaa.
Jumalasta, joka antaa Poikansa maailman lunnaiksi mutta ei sitten annakaan (kun kerran lunnashinta ei lunastakaan koko maailmaa). Jumalasta, joka sovittaa maailman itsensä kanssa, mutta ei sitten sovitakaan (kun kerran ihmisten tulee sittenkin "ANTAA sovittaa itsensä Jumalan kanssa"). Jumalasta, joka HALUAA pelastaa kaikki mutta ei pelastakaan. Jumalasta, joka apostolin mukaan on saattanut kaikki tottelemattomuuteen, jotta voisi armahtaa kaikkia, eikä sitten armahdakaan.
Toisin sanoen Jumalasta, joka on mielisairas.Ja niin se vain on, että mielisairaaseen Jumalaan uskominen tuottaa mielisairaan opin. Ja mielisairas oppi tuottaa mielisaraan jumalakuvan. Kierre on valmis.
Siitä on toki ylospääsy - sovituksen sana. Kun sovituksen sanan ottaa vastaan sellaisena kuin Paavali sen julisti, silloin mielisairas Jumala katoaa ja tilalle tulee terve, eheä ja rakastava Jumala:
"Jumala oli Kristuksessa ja
a) SOVITTI
b) MAAILMAN
c) itsensä kanssa."
---
"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan
a) SOVITTAISI
b) itsensä kanssa
c) KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA."
---
"Sillä jos me
a) SILLOIN, kun VIELÄ OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA,
b) TULIMME sovitetuiksi
c) HÄNEN KANSSAAN hänen Poikansa kuoleman kautta,
PALJOA ENNEMMIN me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut." - Anonyymi00019
Anonyymi00016 kirjoitti:
Ja niin se vain on, että mielisairaaseen Jumalaan uskominen tuottaa mielisairaan opin. Ja mielisairas oppi tuottaa mielisaraan jumalakuvan. Kierre on valmis.
Siitä on toki ylospääsy - sovituksen sana. Kun sovituksen sanan ottaa vastaan sellaisena kuin Paavali sen julisti, silloin mielisairas Jumala katoaa ja tilalle tulee terve, eheä ja rakastava Jumala:
"Jumala oli Kristuksessa ja
a) SOVITTI
b) MAAILMAN
c) itsensä kanssa."
---
"Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan
a) SOVITTAISI
b) itsensä kanssa
c) KAIKKI, hänen kauttaan KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA."
---
"Sillä jos me
a) SILLOIN, kun VIELÄ OLIMME JUMALAN VIHOLLISIA,
b) TULIMME sovitetuiksi
c) HÄNEN KANSSAAN hänen Poikansa kuoleman kautta,
PALJOA ENNEMMIN me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut."Sillä Jumala oli Kristuksessa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5:19-21)
"Jospa vain saattaisin sen uskoa, että koko maailma Kristuksen kuoleman kautta sovitettiin Jumalan kanssa ja että sillä hetkellä, jolloin tämä armo tulee sydämeni asiaksi, sen lohdutukseksi tai ainakin kaipaukseksi, olen kohta vanhurskas ja autuas. Minun siis on uskottava armoon, joka on olemassa ennen minun uskomistani, joka on avoinna koko maailmalle. Silloin varmasti saisin suuren, ylevän ja autuaallisen rauhan näissä kiusauksissani. Ja kun synnistään ja parannuksestaan huolestunut sielu saa tämän lohdutuksen, niin on sielun sekä kääntymys että parannus ja usko oikeata laatua."
( Rosenius)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6)
"Ei mikään teko voi ansaita eikä mikään synti estää Jumalan armoa. Nyt jää jäljelle vain se, että syntinen tulee Isän luo, joka on jo sovitettu, ja ottaa uskon kautta vastaan sen, mitä Kristus on tehnyt. Mutta Isän luo emme koskaan tule ennen kuin laki on saanut tehdä suuriluuloisesta, omavanhurskaasta ja ylpeästä syntisestä neuvottoman."
( Rosenius)
s-seutulainen - Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sillä Jumala oli Kristuksessa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
"Jospa vain saattaisin sen uskoa, että koko maailma Kristuksen kuoleman kautta sovitettiin Jumalan kanssa ja että sillä hetkellä, jolloin tämä armo tulee sydämeni asiaksi, sen lohdutukseksi tai ainakin kaipaukseksi, olen kohta vanhurskas ja autuas. Minun siis on uskottava armoon, joka on olemassa ennen minun uskomistani, joka on avoinna koko maailmalle. Silloin varmasti saisin suuren, ylevän ja autuaallisen rauhan näissä kiusauksissani. Ja kun synnistään ja parannuksestaan huolestunut sielu saa tämän lohdutuksen, niin on sielun sekä kääntymys että parannus ja usko oikeata laatua."
( Rosenius)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6)
"Ei mikään teko voi ansaita eikä mikään synti estää Jumalan armoa. Nyt jää jäljelle vain se, että syntinen tulee Isän luo, joka on jo sovitettu, ja ottaa uskon kautta vastaan sen, mitä Kristus on tehnyt. Mutta Isän luo emme koskaan tule ennen kuin laki on saanut tehdä suuriluuloisesta, omavanhurskaasta ja ylpeästä syntisestä neuvottoman."
( Rosenius)
s-seutulainens-seutulainen, tuot kammottavaa luterilaisuutta helluntailaisuutta käsittevälle palstalle. Olet ääriäsi myöten täynnä pahuutta. Sydämesi on täynnänsä valhetta ja vääryyttä!
- Anonyymi00022
Yksikään ihminen ei ole tarkoitettu kadotukseen tuomittavaksi!
Jumala tahtoo, että jokainen ihminen saisi pelastua.
Etukäteen ( ennalta määräämisoppi) ei ketään ole määrätty kadotukseen joutuvaksi.
Eikä yksikään ihminen pelastu ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen.
Usko itsessään ei ketään pelasta.
Uskolla ihminen saa ottaa vastaan pelastuksen armo lahjan. ( Uskon kautta)
Yksin Jumalan armosta, yksin hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden, yksin uskon kautta häneen, Kristukseen Jeesukseen.
Ihminen voi kääntää ainaisesti selkänsä Jumalalle ja hylätä Hänen armonsa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Kaikille on Jumalan käsittämättömän suuri armo tarjona Jeesuksessa Kristuksessa.
Aivan kaikille.
Väkisin Jumala ei kuitenkaan yhtäkään ihmistä pelasta.
Jumalan puolelta on kaikki valmiina vastaan otettavaksi.
"Antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa"
( 2Kor.5 )
"Ottakaa vastaan Jumalan armo, ettei se jää turhaksi"
( 2Kor.6 )
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
( Joh. 3 )
s-seutulainen - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
Etukäteen ( ennalta määräämisoppi) ei ketään ole määrätty kadotukseen joutuvaksi.
Yksin Jumalan armosta, yksin hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tähden, yksin uskon kautta häneen, Kristukseen Jeesukseen.
Ihminen voi kääntää ainaisesti selkänsä Jumalalle ja hylätä Hänen armonsa Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Kaikille on Jumalan käsittämättömän suuri armo tarjona Jeesuksessa Kristuksessa.
Aivan kaikille.
( 2Kor.5 )
( 2Kor.6 )
( Joh. 3 )
s-seutulainen1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
( Room. 5 )
s-seutulainen - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2 jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3 Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4 mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5 mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;
11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.
12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
16 Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
20 Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
21 että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.
( Room. 5 )
s-seutulainens-seutulainen, js vaikka kopioisit koko Raamatun palstale, niin yhä pysyvät syntisi etkä saavuta Jumalan lapseutta, vaan Raamatun kopioinnista huolimatta olet sama paha ja paatunut, väärä ja syntinen Jumalan vihollinen kuin ilman valtaisaa valheellista uskon todistamista.
- Anonyymi00026
Anonyymi00022 kirjoitti:
Aivan kaikille.
( 2Kor.5 )
( 2Kor.6 )
( Joh. 3 )
s-seutulainenOn kuin sinun päässäsi olisi jonkinlainen laite, jokin INFERNALISMImagneetti, joka vääntämällä vääntää ajatuksesi noihin tyhjänpäiväisiin asetuksiin, joiden mukaan Jumala kovasti HALUAISI, mutta ei jostain syystä, vaikka on KAIKKIVALTIAS, kykene TAHTOAAN toteuttamaan.
Tämä Jumalan MUKA-halukkuus on täyttä hevonpaskaa. 1 Tim 2:ssa Paavali ilmoittaa ykskantaan, että JUMALA TAHTOO KAIKKI TOTUUDEN TUNTOON JA PELASTUKSEEN, piste ja aamen. - Anonyymi00027
Anonyymi00019 kirjoitti:
Sillä Jumala oli Kristuksessa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
( Rosenius)
( 2 Kor. 6)
( Rosenius)
s-seutulainenEn suoraan sanoen tiedä saatanallisempaa, kierompaa, alhaisempaa ja samalla typerämpää konstia kuin häivyttää sovituksen sana
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA"
siten, että ei koskaan suostu julistamaan sitä sellaisenaan vaan sulkee sen aina usean jakeen rimpsun sisään ja kuvittelee, että kun sen sinne sulkee, se lakkaa tarkoittamasta, mitä siinä lukee.
Oletko sinä ressukka koskaan edes uskaltanut pysähtyä sen ääreen pohtimaan, mitä siinä lukee? - Anonyymi00028
Anonyymi00024 kirjoitti:
1 Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
( Room. 5 )
s-seutulainenSama saatanallinen taktikointi jatkuu tässä room. 5:n kohdalla. Kuvittelet ilmeisesti, että kun karttaa kuin jokin mielipuoli yksittäisiin jakeisiin perehtymistä ja sen sijaan louskuttaa ilmoille vaikkapa kokonaisen luvun, silloin yksittäisten jakeiden merkitys häipyy ja hiipuu ja lakkaa - ainakaan niihin ei tarvitse keskittyä.
Room. 5:10:hän käy selvästi ilmi sama kuin 2 Kor. 5:19:ssä ja Kol. 1:19:ssä eli se, että SOVITUS TAPAHTUI JO JA SULKI SISÄÄNSÄ KOKO MAAILMAN.
Ja room. 5:18:ssä puolestaan sama asia kuin room. 11:32:ssa eli se, että kaikki pelastuvat yhtä varmasti kuin on faktaa se, että Aadamin lankeemus koitui KAIKILLE tottelemattomuudeksi ja kadotukseksi. - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
On kuin sinun päässäsi olisi jonkinlainen laite, jokin INFERNALISMImagneetti, joka vääntämällä vääntää ajatuksesi noihin tyhjänpäiväisiin asetuksiin, joiden mukaan Jumala kovasti HALUAISI, mutta ei jostain syystä, vaikka on KAIKKIVALTIAS, kykene TAHTOAAN toteuttamaan.
Tämä Jumalan MUKA-halukkuus on täyttä hevonpaskaa. 1 Tim 2:ssa Paavali ilmoittaa ykskantaan, että JUMALA TAHTOO KAIKKI TOTUUDEN TUNTOON JA PELASTUKSEEN, piste ja aamen.Jumalan tahto ei toteudu kaikkien kohdalla ellei sitten uskota hänen tahtonsa olevan kostaa ja rangaista ilman vapautumisen toivoa.
- Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
En suoraan sanoen tiedä saatanallisempaa, kierompaa, alhaisempaa ja samalla typerämpää konstia kuin häivyttää sovituksen sana
"Jumala oli Kristuksessa ja SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA"
siten, että ei koskaan suostu julistamaan sitä sellaisenaan vaan sulkee sen aina usean jakeen rimpsun sisään ja kuvittelee, että kun sen sinne sulkee, se lakkaa tarkoittamasta, mitä siinä lukee.
Oletko sinä ressukka koskaan edes uskaltanut pysähtyä sen ääreen pohtimaan, mitä siinä lukee?Niin, katsos kun minä en ollenkaan julista mitään omaa oppiani, päähänpinttymääni jne.
Ymmärtänet, että kyseessä on yksi ja ainoa evankeliumi Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Evankeliumi, jota apostoli Paavali määrätietoisesti ja horjumatta julisti.
Kuten myös muut Herran Jeesuksen apostolit.
Jokaikinen heistä.
Mistäkö sen tiedän?
Siitä, että Pyhästä Raamatusta olemme ihan jokainen saaneet vuosisadasta toiseen sen muuttumattomana lukea.
Ja tätä yhtä ja ainoaa Evankeliumia Herran Jeesuksen seuraajat ja opetuslapset ovat saaneet julistaa ja maailmaan viedä 2000 vuotta.
Ja edelleen saamme, emmekä siitä tingi.
Emme sitä typistele emmekä muuttele ihmisten korvasyyhyjen mukaiseksi toiseksi evankeliumiksi, joka ei mikään evankeliumi ole.
Asiasta ei kahta sanomista ole.
( Joh. 3 )
s-seutulainen - Anonyymi00033
Anonyymi00030 kirjoitti:
Niin, katsos kun minä en ollenkaan julista mitään omaa oppiani, päähänpinttymääni jne.
Ymmärtänet, että kyseessä on yksi ja ainoa evankeliumi Jumalan Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa.
Jokaikinen heistä.
Mistäkö sen tiedän?
Siitä, että Pyhästä Raamatusta olemme ihan jokainen saaneet vuosisadasta toiseen sen muuttumattomana lukea.
Ja tätä yhtä ja ainoaa Evankeliumia Herran Jeesuksen seuraajat ja opetuslapset ovat saaneet julistaa ja maailmaan viedä 2000 vuotta.
Emme sitä typistele emmekä muuttele ihmisten korvasyyhyjen mukaiseksi toiseksi evankeliumiksi, joka ei mikään evankeliumi ole.
( Joh. 3 )
s-seutulainens-seutulainen= valheen isän lähttiläs!
s-seutulasen päähänpinttymiä ovat luterilaset valheet ja Jeesuksen omien kiusaaminen ja valehtelu ja kaikkinainen pahuus! - Anonyymi00034
Anonyymi00030 kirjoitti:
Niin, katsos kun minä en ollenkaan julista mitään omaa oppiani, päähänpinttymääni jne.
Jokaikinen heistä.
Mistäkö sen tiedän?
( Joh. 3 )
s-seutulainenKyllä sinä julistat, nimenomaan omaa oppiasi.
Oppia, jolla raiskaat sovituksen sanan, johon et ole koskaan uskonut ja joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
Tämän sanoman sinä raiskaat toistuvasti ja uskollisesti. - Anonyymi00035
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jokaikinen heistä.
Mistäkö sen tiedän?
( Joh. 3 )
s-seutulainenTeille saatanan harhauttamille helvetinpalvojille, joiden Jumala on kuin muinaisten pakanakansojen Molok, tosi evankeliumi on "korvasyyhyn mukaista". Musta muuttuu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.
MIKÄÄN ei ole niin korvasyyhyn mukaista ja lihallisen ihmismielen mukaista kuin helvettioppi. Nimenomaan helvettioppi mahdollistaa amerikkalaisen äärioikeisto"kristittyjen" verenhimoisen sodankaipuun ja Trumpin palvonnan, ja nimenomaan helvettioppi on pitänyt katolisen kirkon vallassa buosisatoja ja nimenomaan helvettioppi on mahdollistanut islamin leviämisen maailmassa.
Teitä helvettiopin kannattajia maapallolla lienee ainakin 2 miljardia. Te olette korvasyyhynne lumoissa kaikki. - Anonyymi00037
Anonyymi00035 kirjoitti:
Teille saatanan harhauttamille helvetinpalvojille, joiden Jumala on kuin muinaisten pakanakansojen Molok, tosi evankeliumi on "korvasyyhyn mukaista". Musta muuttuu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi.
MIKÄÄN ei ole niin korvasyyhyn mukaista ja lihallisen ihmismielen mukaista kuin helvettioppi. Nimenomaan helvettioppi mahdollistaa amerikkalaisen äärioikeisto"kristittyjen" verenhimoisen sodankaipuun ja Trumpin palvonnan, ja nimenomaan helvettioppi on pitänyt katolisen kirkon vallassa buosisatoja ja nimenomaan helvettioppi on mahdollistanut islamin leviämisen maailmassa.
Teitä helvettiopin kannattajia maapallolla lienee ainakin 2 miljardia. Te olette korvasyyhynne lumoissa kaikki.Eiköhän se, jos joku, liene peräti ihmismielen mukaista korvasyyhyyn julistettua oppia -
että KAIKKI PELASTUVAT.
Pelastuvat, pääsevät taivaaseen, vaikka koko elämänsä ajan ovat vihanneet ja halveksineet Jumalaa. Ovat määrätietoisesti kieltäneet Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen.
Jos kohta heidän osansa on kova; he JOUTUVAT taivaaseen, eivät saakaan haihtua ja raueta olemattomuuteen.
No niin.
Joka tapauksessa on mitä kauhistuttavampaa saatanan valhetta saada ihmiset tuudittautumaan siihen lyhyeen unennäköön, ettei kadotusta, ikuista eroa Jumalasta, olekaan.
VALHE:
Kaikki, uskovatpa tahi eivät Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, tulevat pelastumaan.
Olkaa huoleti ja pitäkää varmana, että taivaaseen ollaan menossa kaikki, AIVAN KAIKKI!
Älkää kertakaikkiaan uskoko niitä, jotka valehdellen muka varoittavat, varoittamasta päästyään hirveästä kadotustuomion vaarasta ja uhasta.
Helvetin palvojia ne ovat eivätkä mitään evankeliumin julistajia.
s-seutulainen - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eiköhän se, jos joku, liene peräti ihmismielen mukaista korvasyyhyyn julistettua oppia -
että KAIKKI PELASTUVAT.
Pelastuvat, pääsevät taivaaseen, vaikka koko elämänsä ajan ovat vihanneet ja halveksineet Jumalaa. Ovat määrätietoisesti kieltäneet Kaikkivaltiaan Jumalan ja hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen.
Jos kohta heidän osansa on kova; he JOUTUVAT taivaaseen, eivät saakaan haihtua ja raueta olemattomuuteen.
No niin.
Joka tapauksessa on mitä kauhistuttavampaa saatanan valhetta saada ihmiset tuudittautumaan siihen lyhyeen unennäköön, ettei kadotusta, ikuista eroa Jumalasta, olekaan.
VALHE:
Kaikki, uskovatpa tahi eivät Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, tulevat pelastumaan.
Olkaa huoleti ja pitäkää varmana, että taivaaseen ollaan menossa kaikki, AIVAN KAIKKI!
Älkää kertakaikkiaan uskoko niitä, jotka valehdellen muka varoittavat, varoittamasta päästyään hirveästä kadotustuomion vaarasta ja uhasta.
s-seutulainenTosin asiahan on Kaikki pelastuvat - opin julistajien mukaan niin, että lopulta KAIKKI tulevat uskomaan Jeesukseen Kristukseen ja riemumielin tulevat tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra.
s-seutulainen - Anonyymi00041
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eiköhän se, jos joku, liene peräti ihmismielen mukaista korvasyyhyyn julistettua oppia -
että KAIKKI PELASTUVAT.
No niin.
VALHE:
s-seutulainenEn muistanutkaan, että sinulla on NIIN paljon keltaista nestettä päässä, että jaksat loputtomiin vääntää Paavalin evankeliumin eli kristillisen universalismin sanoman noin mutkalle, luoda siitä tuollaisen irvikuvan.
Sinua tuntuu korpeavan todella syvältä se, kun Paavali kirjoittaa, että lopulta jokainen polvi notkistuu ja jokainen kieli tunnustaa riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Jotenkin sinä tunnut olevan tästä katkera - on kuin sinä TOIVOISIT, että se ei ole totta. Sinua puistattaa koko ajatuskin, että lopulta KAIKKI uskovat. Kuinka mätä ja itseensä ja omaan uskontoonsa narsistisesti käpertynyt onkaan ihmissydän, joka tuollaista toivoo? - Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
En muistanutkaan, että sinulla on NIIN paljon keltaista nestettä päässä, että jaksat loputtomiin vääntää Paavalin evankeliumin eli kristillisen universalismin sanoman noin mutkalle, luoda siitä tuollaisen irvikuvan.
Sinua tuntuu korpeavan todella syvältä se, kun Paavali kirjoittaa, että lopulta jokainen polvi notkistuu ja jokainen kieli tunnustaa riemumielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. Jotenkin sinä tunnut olevan tästä katkera - on kuin sinä TOIVOISIT, että se ei ole totta. Sinua puistattaa koko ajatuskin, että lopulta KAIKKI uskovat. Kuinka mätä ja itseensä ja omaan uskontoonsa narsistisesti käpertynyt onkaan ihmissydän, joka tuollaista toivoo?Paavali ei julistanut mitään kristillistä universalismia -
vaan Jeesuksen Kristuksen evankeliumia.
Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Yksin Jumalan armosta yksin Jeesuksen Kristuksen tähden. Yksin uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
s-seutulainen - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Paavali ei julistanut mitään kristillistä universalismia -
Yksin Jumalan armosta yksin Jeesuksen Kristuksen tähden. Yksin uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
s-seutulainen9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
( Apt. 26 )
s-seutulainen - Anonyymi00045
Anonyymi00043 kirjoitti:
Paavali ei julistanut mitään kristillistä universalismia -
s-seutulainenTosiaan, en muistanut, että sinulla on uskonnollisen omahyväisyyden kusta noin paljon päässäsi.
Kutsun edustamaasi oppia sianpaskaopiksi syystä siitä, että se saa sinut kadehtimaan ihmisiltä jotain, mitä heillä ei vielä ole ja jonka kuvittelet itselläsi olevan ("pelastus"). Sinä et tosiaankaan voi sietää ajatusta siitä, että lopulta kaikki tunnustavat ilomielin Jeesuksen Herraksi. Miksi?
Totisesti sinussa todellistuu kaikki se, mitä Jeesus aikoinaan puhui fariseuksista.
Sinä olet valehtelija ja uskonnollinen psykopaatti. - Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
( Apt. 26 )
s-seutulainenSinä joudut koko elämäsi ajan leikkaamaan ja liimaamaan Uudesta testamentista noita samoja irrallisia palasia, joilla toivot voivasi pysyttää sianpaskaoppisi ja
SAMALLA TOISTUVASTI KARTTAMAAN JA PIMITTÄMÄÄN JA VÄHÄTTELEMÄÄN
JAKEITA, JOTKA KESKITTYVÄT HERRAN JEESUKSEN RISTINTYÖHÖN JA YKSINOMAAN SIIHEN.
Katsopa historiaasi tällä palstalla. Voit itsekin virtsan verestämin silmin todeta, että koskaan, milloinkaan sinä et keskity niihin ja vain niihin jakeisiin, jotka keskittyvät ristiin ja ainoastaan ristiin.
Kuinka sinun farisealaiseen, helvettiä palvovaan sieluusi voisi valo kajastaa, kun sinä tieten tahtoen KARTAT valoa?
Sinä ja Usko Toivonen olette jauhavinanne evankeliumia kun te tosiasiassa johdonmukaisesti ja ohjelmallisesti peittelette ja piilotatte evankeliumin Alkulähteen, Jeesuksen Kristuksen ristin - sen, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI.
Sinua ei ole koskaan kiinnostanut se, mitä ristillä tapahtui.
Sinua on aina kiinnostanut ainoastaan hyljeksiä sitä, mitä ristillä tapahtui.
Sinä et edes kykene antamaan vastausta tähän koko ihmiskunnan kohtalon kannalta kaikkein tärkeimpään kysymykseen:
MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI?
Ja samaan aikaan sinä kuvittelet julistavasi evankeliumia! Voiko olla mitään surkuhupaisammpaa ja irvokkaampaa? Minusta ei. - Anonyymi00050
Anonyymi00044 kirjoitti:
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
( Apt. 26 )
s-seutulainens-seutulainen, sait synnit anteeksi papin valuttessa vettä päähäsi, et pysty kiistämäåän. Kopioit
- Anonyymi00052
Anonyymi00047 kirjoitti:
Sinä joudut koko elämäsi ajan leikkaamaan ja liimaamaan Uudesta testamentista noita samoja irrallisia palasia, joilla toivot voivasi pysyttää sianpaskaoppisi ja
SAMALLA TOISTUVASTI KARTTAMAAN JA PIMITTÄMÄÄN JA VÄHÄTTELEMÄÄN
JAKEITA, JOTKA KESKITTYVÄT HERRAN JEESUKSEN RISTINTYÖHÖN JA YKSINOMAAN SIIHEN.
Katsopa historiaasi tällä palstalla. Voit itsekin virtsan verestämin silmin todeta, että koskaan, milloinkaan sinä et keskity niihin ja vain niihin jakeisiin, jotka keskittyvät ristiin ja ainoastaan ristiin.
Kuinka sinun farisealaiseen, helvettiä palvovaan sieluusi voisi valo kajastaa, kun sinä tieten tahtoen KARTAT valoa?
Sinä ja Usko Toivonen olette jauhavinanne evankeliumia kun te tosiasiassa johdonmukaisesti ja ohjelmallisesti peittelette ja piilotatte evankeliumin Alkulähteen, Jeesuksen Kristuksen ristin - sen, MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI.
Sinua ei ole koskaan kiinnostanut se, mitä ristillä tapahtui.
Sinua on aina kiinnostanut ainoastaan hyljeksiä sitä, mitä ristillä tapahtui.
Sinä et edes kykene antamaan vastausta tähän koko ihmiskunnan kohtalon kannalta kaikkein tärkeimpään kysymykseen:
MITÄ RISTILLÄ TAPAHTUI?
Ja samaan aikaan sinä kuvittelet julistavasi evankeliumia! Voiko olla mitään surkuhupaisammpaa ja irvokkaampaa? Minusta ei.On ikävää, että yhä ja aina vaan sorrut tähän alayyliin sanottavasi tehostamiseksi.
Mainitsit joitakin aikoja sitten muistaakseni Thomas Wilcoxin ja Olav Valen-Senstadin ...
Julistivatko/opettivatko he mielestäsi kristillistä universalismia?
s-seutulainen - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
On ikävää, että yhä ja aina vaan sorrut tähän alayyliin sanottavasi tehostamiseksi.
Mainitsit joitakin aikoja sitten muistaakseni Thomas Wilcoxin ja Olav Valen-Senstadin ...
s-seutulainenOn ikävää, että aina sopivan tilaisuuden tullen laistat pelkurimaisesti niitä kohtia, jotka ovat Raamatussa aivan yhtä lailla kuin nuo sinun iänikuisesti siteeraamasi jakeet, joilla kuvittelet tekeväsi sovituksen sanan tyhjäksi. Et koskaan etkä milloinkaan suostu käsittelemään etkä pohtimaan, mitä sanotaan niissä jakeissa, jotka keskittyvät ainoastaan Jeesukseen ristillä. Tämä on täysin järjetöntä. Sinä, joka kutsut itseäsi kristityksi, LAISTAT JAKEITA, JOTKA KESKITTYVÄT RISTIIN JA VAIN RISTIIN. Mitä muuta tuo on kuin joko pelkuruutta tai suoranaista epärehellisyyttä?
Minä tulkitsen tuon sinun toimintatapasi yhtä törkeäksi kuin nuo kutsumanimet, jotka sinulle annan. Aivan vakavissani. Minusta sinä käyttäydyt saatanallisen kierosti - en minä pelleile, kun nimittelen sinua. Minä ilmaisen sillä sen tunnetilan, joka minulle on.
Thomas Wilcox ja Olav Valen-Senstad ovat muutaman muun ohella parhaita infernalistikristittyjä, jotka tiedän. Heidän kirjoituksistaan sain aikoineen suurta apua. Ja huomaatko: he erittäin harvoin mainitsevat helvettiä kirjoituksissaan? Itse asiassa tuskin koskaan.
On kuin heidän kirjoituksiinsa olisi siivilöitynyt sen rakastavan Jumalan hyvyys, joka AIDOSTI KAIKKIVALTIAANA pitää huolen siitä, että kerran on jokainen polvi notkistuva ja jokainen kieli tunnustava ilomielin Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus on Herra. - Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
On ikävää, että yhä ja aina vaan sorrut tähän alayyliin sanottavasi tehostamiseksi.
s-seutulainens-seutulainen, miksi sinä tekopyhä luterilaien esiinnyt suun ja päänä helluntaipalastalla? Pysy omassa kirkossasi ja hoida kirkkosi asiat ensin kuntoon ja tee parannusn ja tule vasta sitten opettamaan!
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
s-seutulainen, miksi sinä tekopyhä luterilaien esiinnyt suun ja päänä helluntaipalastalla? Pysy omassa kirkossasi ja hoida kirkkosi asiat ensin kuntoon ja tee parannusn ja tule vasta sitten opettamaan!
Jospa sinä perskärpänen lentelisit jonnekin muualle siitä?
- Anonyymi00017
Paavali oli valehtelija. Tai osan valehteli. Ei sitä että naiset pitää suunsa supussa.
- Anonyymi00018
Infernalistit pitävät helvettiopistaan kiinni kuin hukkuva pelastusrenkaasta (jo tämä vertaus paljastaa helvettiopin järjettömyyden ja irvokkuuden).
- Anonyymi00020
Ei ole mitään kadotusta eikä Jeesusta.
- Anonyymi00023
Ette te mihinkään kadotukseen joudu. Sama oikeus teillä on elää omaa elämää kuin toisilla. Jos jokin kadotus on, se on juuri se että olette vaihtaneet elämänne Raamatun jatkuvaan siteeraamiseen.
Ei kenenkään tarvitse kysyä toislta lupia tai ehtoa oman elämänsä suhteen. Jokaisella Raamatun siteeraajalla on vain hänen oma elämänsä. Valtuudet ja ymmärrys loppuvat siihen. - Anonyymi00032
Miltä Jeesus pelastaa?
No siltä, mitä Jeesus aikoo tehdä, jollei pelasta, kiduttaa ihmispoloa ikuisesti.
Sellainen rakkauden perikuva se tämä Jeesus-setä.- Anonyymi00042
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti koko maailman itsensä kanssa.
Mitään rangaistushelvettiä ei ole olemassa. - Anonyymi00051
Anonyymi00042 kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti koko maailman itsensä kanssa.
Mitään rangaistushelvettiä ei ole olemassa.s-seutulaisen uskosta, osattomat luterilaisen selitteäessä Raamattua pahat henget riehuvat palstalla.
Käy kuten Apostolien Teoissa kerrotaan: Myöskin muutamat kuljeksivat juutalaiset loitsijat rupesivat lausumaan Herran Jeesuksen nimeä niiden ylitse, joissa oli pahoja henkiä, sanoen: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen kautta, jota Paavali julistaa".
mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän,
Ja se mies, jossa paha henki oli, karkasi heidän kimppuunsa,
s-seutulainen, Jumala ei ole valtuuttanut sinua Raamatun opettajaksi!
- Anonyymi00036
Tuskin aheiden Helluntai jenkkien kautta saa pelastusta? Vais saako bonusta jos perinnön lahjoittaa?
Olen kuullut mitä sikarottia hellarit on ihmisen kuoleman äärellä..hyi ..no jenki roskaa ja mitään muuta ole kuin rahaa kerätä paskajärjestölle !!
Ihankuin jehovan rotat..
Rahalla taivaaseen !- Anonyymi00048
Luterilaiset ovat sikarottia ihmisen syntymän äärellä!
- Anonyymi00049
Seutulainen voisi joskus kopioida Raamatusta siitä mitä tarkoittavat "tyhjät sanat". Ja paljon muutakin, mutta kun hän ei ymmärrä niin ei ymmärrä. Kadotustuomio on juuri sitä mitä sanotaan kivireeksi. On henkilöitä jotka yrittävät viedä toisilta elämänilon ja luoda synkän tulevaisuuden. Kun he siinä luulevat onnistuneensa, he tarjoavat oman "pelastuksensa". Tämä metodi on pelkkää henkistä väkivaltaa, eikä sillä ole mitään tekemistä kristillisyyden kanssa. Tämä ns. kristillisyyskin on todellisuudessa vain meidän kaikkien henkistä hyvinvointia. Ei siltä pidä sen enempää odottaa. Kyse ei ole mystiikasta, ihmeestä eikä uskomisesta vaan elämästä ilman teorioita ja ehtoja.
- Anonyymi00057
Kiitos "s-seutulaiselle" tästä aloituksesta.
>> Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman.
( Ap.t. 4:12) >>
Jeesus todistaa:
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
( Joh 6)
Kuolleista ylösnoussut, kirkastettu, Herra Jeesus Kristus todistaa:
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Pietari todistaa kuolleista ylösnousseesta Jeesuksesta ja uskon kautta syntien anteeksisaamisesta.
38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin
( Apt 10)
Joka uskoo ja joka ei usko:
14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? ( 2Kor 6)
On vain uskovat ja pyhät, valkeuden lapset ja uskottomat, vääryyden ja pimeyden lapset.
Valkeuden lapsiksi :
- kääntyminen pois pimeydestä, paholaisen vallasta, valkeuteen Jumalan puoleen
- uskomalla syntiemme tähden ristiinnaulittuun ja kuolleista ylösnousseeseen Jeesuksen Kristukseen saa synnit anteeksi ja perintöosa pyhitettyjen joukossa.
Uskon kautta vanhurskaus, rauha Jumalan kanssa. Uskossa pääsy tähän armoon.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00058
No kappas! Toinen sovituksen sanan raiskaaja sai vainun ja ryntäsi paikalle!
Hyvin te vedätte - helvetinpalvojien Tom & Jerry! - Anonyymi00059
Sua vaivaa samalla tavoin kuin Saviseutulaista tämä käsittämätön saatanallinen mustasukkaisuus, jonka vallassa et voi hyväksyä sitä, kun Paavali sanoo kerran JOKAISEN polven notkistuvan ja JOKAISEN kielen tunnustavan ilomielin Isän Jumalan kunniaksi (ja omaksi pelastuksekseen), että Jeesus on Herra.
Itselleni jää mysteeriksi, kuinka ihminen kykenee noin ajattelevana edes kutsumaan itseään kristityksi. - Anonyymi00063
Anonyymi00059 kirjoitti:
Sua vaivaa samalla tavoin kuin Saviseutulaista tämä käsittämätön saatanallinen mustasukkaisuus, jonka vallassa et voi hyväksyä sitä, kun Paavali sanoo kerran JOKAISEN polven notkistuvan ja JOKAISEN kielen tunnustavan ilomielin Isän Jumalan kunniaksi (ja omaksi pelastuksekseen), että Jeesus on Herra.
Itselleni jää mysteeriksi, kuinka ihminen kykenee noin ajattelevana edes kutsumaan itseään kristityksi.Hyvä, että laitoit sulkeisiin:
>> (ja omaksi pelastuksekseen),>>
Tuossa tekstikohdassa ei luvata pelastumista kaikille.
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Tekstihän jatkuu ..
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
..
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
Toki seuraan palstaa ja pyrin huomoimaan aloitukset , jotka erottuvat edukseen.
Niitä ei niin kovin paljoa ole.
En muistaaksen ole kutsunut itseäni kristityksi.
Elämän sanaa on pidetty tarjolla Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ja kuolleista ylösnousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen ja yhä on niin, jotta ihmiset uskoisivat ja saisivat syntinsä anteeksi.
Siitähän tuossa 2. Kor. viidennen luvun tekstissäkin on kysymys.
9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. ( 2Kor 5)
Elämän sanan tarjolla pitäminen on Raamatun ilmoituksen mukaista, eikä siitä ole kenellekään mitään haittaa.
Pelastuksen evankeliumin, elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Hyvä, että laitoit sulkeisiin:
>> (ja omaksi pelastuksekseen),>>
Tuossa tekstikohdassa ei luvata pelastumista kaikille.
5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Tekstihän jatkuu ..
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
..
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
Toki seuraan palstaa ja pyrin huomoimaan aloitukset , jotka erottuvat edukseen.
Niitä ei niin kovin paljoa ole.
En muistaaksen ole kutsunut itseäni kristityksi.
Elämän sanaa on pidetty tarjolla Jeesuksen ristiinnaulitsemisen ja kuolleista ylösnousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen ja yhä on niin, jotta ihmiset uskoisivat ja saisivat syntinsä anteeksi.
Siitähän tuossa 2. Kor. viidennen luvun tekstissäkin on kysymys.
9 Sentähden me, olimmepa kotona tai olimmepa poissa, ahkeroitsemme olla hänelle mieliksi.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. ( 2Kor 5)
Elämän sanan tarjolla pitäminen on Raamatun ilmoituksen mukaista, eikä siitä ole kenellekään mitään haittaa.
Pelastuksen evankeliumin, elämän sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenNiin, en tiedä mitä tulisi ajatella sinusta, joka kuvittelet, että
kun ihminen tunnustaa ilomielin Jeesuksen Herraksi Isän, siis ISÄN Jumalanm KUNNIAKSI,
hän ei sinun mielestäsi pelastu.
Sinä varmaan keksit aikanaan jotain näppärää sanottavaa Kristuksen tuomioistuimen edessä.
- Anonyymi00060
Jeesus tokaisee jossain päin Uutta testamenttia:
"Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."
Tämä pätee KAIKKEEN ihmiselämässä. Se, mitä ajattelen salaa mielessäni, ei ole tosiasiassa salassa, vaan Jumala kyllä tietää, mitä ajattelen. Ja Jumala tietää senkin, mitkä asiat salaan jopa itseltäni - mitä en suostu edes ajattelemaan. NÄMÄKIN asiat tulevat paljastetuiksi.
Jeesus sanoo myös:
"Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.'"
Jos ihminen suhtautuu millään tavoin vakavasti Jeesukseen, silloin hän ottaa vaarin myös noista sanoista. Se, jolle nuo sanat Jeesus aikoinaan osoitti, olin minä ulkokultaisen infernalismini vallassa. Minun oli vaikea nähdä infernalismin malkaa omassa silmässäni, koska olin pitänyt 30 vuotta itsestäänselvyytenä, ettei kyse suinkaan ollut mistään sellaisesta, jota minun olisi tullut epäillä itsessäni. Kristillinen universalismi oli sen sijaan niin kammottava malka, ettei siitä sopinut oikein edes puhua – sellaiseen uskovia Jeesus tuskin piti edes veljinäni.
Ja totta tosiaan: malka voi aivan hyvin olla kokonainen kokonainen oppi. Ja jos se on vinksallaan, kuinka pahasti kaikki onkaan vinksallaan?
Kun ihminen alkaa ottaa malkaa pois omasta silmästään tai edes harkitsee sellaista, hänen on ensi alkuun myönnettävä, että mitään malkaa ylipäätään voi olla olemassa. Infernalismin osalta se oli äärimmäisen vaikeaa; on työlästä alkaa epäillä kokonaista totena pitämäänsä Raamatun oppia. Mutta niin vain on tehtävä, jos kerran malka voi olla todellinen. Jollei asiaan toden teolla paneudu, Jeesuksen ohje jää toteutumatta.
Omalla kohdallani pitkällinen uurastus tuotti lopulta tulosta; infernalismi osoittautui vääräksi ja koko maailman sovitus tosiasiaksi.
"Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."
Infernalisti voisi edes kerran elämässään pysähtyä Jeesuksen ohjeiden mukaan ja sanoa itselleen: ”Hetkinen! Jos väitän uskovani näin, silloinhan siitä seuraa myös tämä, tämä ja tuo asia, enkä voi luikerrella niitä pakoon ikään kuin niitä ei olisi olemassa.”
Jos nimittäin infernalisti haluaa olla läpikotaisin rehellinen ja kuunnella Jeesuksen sanoja, hän ei voi selittää olemattomiin kaikkea sitä, mitä hänen opistaan seuraa: useiden Raamatun paikkojen raiskaaminen tai häivyttäminen, kokonaisten Uuden testamentin tekstijaksojen jatkuva karttaminen (kieltäytyminen selvittämästä, mitä ne tarkoittavat), tasavertaisen dialogin vierastaminen, puheenaiheen vaihtaminen väiteltäessä ja vieläpä niin, ettei tunnusta tai tajua vaihtaneensa puheenaihetta, raukkamainen vetäytyminen keskustelusta aina tilaisuuden tullen, RAAMATUN PAIKALLA TOISEN RAAMATUN PAIKAN KUMOAMINEN JA SEN JÄLKEEN TÄMÄN TEON SÄLYTTÄMINEN TOISEN OSAPUOLEN NISKOILLE - TÄSSÄ MANÖÖVERISSÄ USKO TOIVONEN ON YLITTÄMÄTÖN NERO jne.
Ja loputtomat ristiriidat: infernalisti ei iloitse ajatuksesta ihmisten helvettiin joutumisesta, vaikka rakkauden määritelmän mukaan hänen tulisi iloita yhdessä totuuden kanssa.
Tällainen kieroilu ei kuitenkaan jatku loputtomiin, sillä "Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."
Lykkyä pyttyyn sianpaskaopin ylläpitämisen kanssa. Ei tule loputtomiin onnistumaan. - Anonyymi00061
Järkyttävää erityisesti tällä palstalla tuo herjaaminen ja Jeesuksen halventaminen kadotukseksi. Pyhä Henki on jättänyt teidät oman onnenne nojaan, mikä on pahinta mitä ihmiselle voi tapahtua.
- Anonyymi00062
Mikäs selvänäkijä se siihen tupsahti pöyristelemään?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897