Oletko ollut kauan työtön?
Kuinka monen vuoden työttömyys on hyväksyttävää.
30
433
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kenen sen pitää hyväksyä?
- Anonyymi00002
Vuoden pitkäaikaistyöttömyys. Odotan vajaan kolmen vuoden päästä eläköitymistä. Suomen velka sekä mamut ovat mätäpesä. Miettikää miten helposti mamuille annetaan eläkeoikeus. Me suomalaiset teemme matalapalkka alalka 40 vuotta töitä, työmatkoihin menee jopa tunti, vaihdamme autoamme, kiristelemme hermoja vieden lapset hoitoon, lapset kouluun jne. Mamut saavat etuudensa ilmaiseksi olemalla 3 vuotta meillä kylässä. Onko meillä valuvika päätöksissä. On, on ja on.
- Anonyymi00003
Työttömyys saa kestää korkeintaan vuoden. Siinä ajassa pitää jo löytää
töitä tai ryhtyä opiskelemaan toista, paremmin työllistävää ammattia.- Anonyymi00011
Ei sinun anneta opiskella. Jos tarttee vuoden opinnot yliopistolta pätevöitymiseen niin ei todellakaan anneta opiskella.
- Anonyymi00023
Ei ole kukaan tullut sanomaan,että nyt pitäisi jo olla työ tai jotain😂
- Anonyymi00004
Mitä pidempi työttömyys, sitä heikompi työllistyä ja pienempi tuleva eläke.
- Anonyymi00024
Ihan sama kuule. Olen tottunut kituuttaa. Ihminen voi selviytyä ilman kiinteää ruokaa noin 3–8 viikkoa, jos vettä on saatavilla, mutta eloonjääminen riippuu kehon rasvavarastoista ja terveydentilasta. Vettä tarvitaan vähintään 1 litra päivässä selviytymiseen. Pitkäaikainen syömättömyys johtaa nälkiintymiseen ja on hengenvaarallista, eikä sitä tule kokeilla ilman lääkärin valvontaa.
- Anonyymi00005
En päivääkään, onneksi. Mieheni oli kaksi kuukautta. Hoiti lapsia kotona. Se oli raskasta aikaa. Jouduttiin kaikilla varoilla ostamaan 3000 mk maksava auto, että sitten pääsi töihin 30 km päähän ja lapsille hoitopaikka, joka vei puolet minun tuloistani.
Hengissä selvittin!- Anonyymi00025
Ette sentään hiihtäneet ylämäkeen töihin😂
- Anonyymi00006
11 vuotta.
- Anonyymi00007
26 vuotta hommitta.
tuli työkyvyttömyyseläke myöntö. - Anonyymi00008
Pisin jakso ilman omaa päätöstäni oli 13 kalenteripäivää.
Muutenhan minä jaksottelin työpätkä>< työttömyysjakso useamman vuoden ajan työttömyseläkkeen tavoittamiseen saakka.
Tuo työttömyyteni 13 päivää johtui siitä, että entinen työkaverini, joka oli perustanut oman toiminimen, oli pulassa ylimitoitetun tarjouksensa kanssa, ja kysellen puhelimessa kuulumisiani riemastui tilanteestani pyytäen apuani.
Olin juuri aloittanut entisen työnantajani kerralla maksaman 6kk palkan kotiin.
Seuraavat 6kk sain periaatteessa täyttä palkka kahdesta lähteessä. Verotus otto päähän!!!!!- Anonyymi00026
Sekava setti.
- Anonyymi00009
Max 6 kuukautta, tämän jälkeen työllistyminen vaikeutuu huomattavissa määrin
- Anonyymi00010
Älä itke vaan syö🍌
- Anonyymi00012
Kysymys on lähes täysin aseteltu kyllä.
- Anonyymi00013
Olen työllistynyt 7kk jälkeen, mutta olinkin ainoa hakija. Historiastani kuitenkin näkee, että olen ollut töissä kaukana kotiseuduiltani joten....ei voi mustavalkoisena nähdä maailmaa.Minun kohdalla ei voi sanoa, ettenkö ole yrittänyt. Olen ollut töissä tuhansienkin kilsojen päässä Suomesta joten....mutkaks suoriks vaan idiootit
- Anonyymi00014
Te-toilisto tekee kyllä kaiklensa estääkseen ihmistä täyttämästä CV:tä järkevilla asioilla :) todella kieroutunut laitos, joka ei halua sinun työllistyvän edes.Kun työllistyin Te-toimisto selitti, että olen kieltäytynyt töistä :D:D kun kyselin kurssien perään virkailija valehteli mahdollisuuksistani päastä kurssille.Selvitin kurssien hakijamäärär ja virkailijan sanat osoittautuivat valheiksi.Ei kannata uskoa ollenkaan asioita mitä ne vajakit selittää. Laitoik kyseisen virkailijan valehtelusta tietenkin palautetta.
- Anonyymi00020
Tee valitus ja vie asia oikeuteen niin oppivat
- Anonyymi00030
Anonyymi00020 kirjoitti:
Tee valitus ja vie asia oikeuteen niin oppivat
Olen pojtinut valitusta ongelma vaan on se että mistä asiasta aloittaa kun he mokaavat koko ajan? Lista on niin pitkä ettei saa edes sommiteltua ajtuksia.Kyllä valituksen teen vielä tämän vuoden puolella ennen kuin kerkee drooni tuhoamaan
- Anonyymi00015
Joka vuosi olen ollut töissä pimeesti. Olen tässä 2 tunnin päästä lähdössä pimeisiin töihin. Tienaan 100 euro päivä. Nyt on vaan 2 viikon maalausurakka ja 2-3 päivää vielä töitä jäljellä.
- Anonyymi00016
Apina
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Apina
Paviaani on oppinut uuden sanan ja hokee sitä jatkuvasti.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Paviaani on oppinut uuden sanan ja hokee sitä jatkuvasti.
Apina, syö 🍌 suruusi.
- Anonyymi00018
Taitaa tullla fudut töistä, kun liian kauan jalkaa sairastanut.
- Anonyymi00021
onneksi ei tarvii murehtia duunista kun on päässyt työkyvyttömyys eläkkeelle saa olla kuten haluaa ja on hyvät tulot
- Anonyymi00022
Kohta 2 vuotta ja miten niin hyväksyttävää😂
- Anonyymi00028
Muutama päivä sitten oli uutisissa, että meillä on jo 170.000 sellaista
ihmistä joilla ei ole ollut kunnon työpaikkaa 10:een vuoteen.
Sehän on jo massiivinen joukko eli melkoisen kaupungin kokoinen.
Pitäisikö näille ihmisille pikaisesti saada joku koulutus uuteen ammattiin.- Anonyymi00029
Jos Urkki olisi voimissaan se olisi jo runnaamaassa työharjoitteluita sun muita
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341982Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1771934Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3921822Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161258- 921133
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34990Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?693935- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15708- 32694