Olen koittanut kolmea eri e-pilleri merkkiä, melianeja, harmonetteja sekä diane novia ja kaikki aiheuttavat pahoinvointia, tai ainakin luulen että pahoinvointi johtuu niistä. Tämä nykyinen diane Nova tekee pahan olon kaikkein voimakkaimmin. Onko muilla e-pillerit tehnyt huonon olon? Ja mikä teillä on löytynyt ratkaisuksi?
pahoinvointi pillereistä
mikä avuksi?
3400
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Niin siis ja jatkoa edelliseen kirjoitukseeni että kysessä ei ole sellainen pahoinvointi mikä tulee e-pillereiden aloittamisen ensimmäisinä kuukausina ja katoaa sitten itsestään, vaan tämä pahoinvointi jatkuu ihan niin kauan kuin pillereitä syön.
Minä aloitin e-pillereiden popsimisen 16-vuotiaana ja kärsin pahoinvoinnista pitkään.. Minipillereihin vaihto kannatti, pahoinvointi katosi ja muutenkaan ei tullut sivuvaikutuksia.
Nyt reilu 10 vuotta myöhemmin, yksi raskaus ja synnytys takana, minipillereistä tuli päänsärkyä ja yhdistelmäpillerit (Yasmin) taas sopivat loistavasti. En tiedä onko iällä merkitystä, tai aikaisemmalla raskaudella, mutta kehoni ei reagoi enää nykyään hormoneihin pahoinvoinnilla :)
Gyneni kertoi, että eri hormoniyhdistelmiä on e-pillereissä 6 erilaista (merkkejä tietenkin enemmän) ja oheisesta linkistä tarkistin, että olet kokeillut niistä vasta kahta. Voi siis olla, että kokeilemalla muita voit löytää sopivan. Jälkimmäisestä linkistä pääset tutustumaan muihin elämäntilanteeseesi sopiviin ehkäisyihin:
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy26.html
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy111.html