Kehno avaruussää ärsyttää

Anonyymi-ap

Ärsyttää aivan suunnattomasti, jos ehdin kuolla ennen kuin mitään ekstraterrestiaalista äksöniä tapahtuu. 😞

"Silicon Valleyssa toimivan SETI-instituutin (Search for Extraterrestrial Intelligence) tutkijat esittävät, että mahdolliset radiosignaalit avaruusolioilta voivat jäädä havaitsematta avaruussään vuoksi.

Tutkimuksen mukaan signaaleja lähettävän planeetan isäntätähden aktiivisuus, kuten aurinkomyrskyt ja plasman turbulenssi, voivat levittää erittäin kapeakaistaisen radiosignaalin useammalle taajuudelle. Tuloksena on heikompi ja vaikeammin havaittava signaali.

SETI:n tähtitieteilijä Vishal Gajjarin mukaan ilmiö voi selittää, miksi teknosignatuureja ei ole löydetty.

”Jos signaali laajenee oman tähtensä ympäristön vuoksi, se voi luiskahtaa havaintokynnyksemme alapuolelle, vaikka se olisi siellä, mikä voi mahdollisesti auttaa selittämään osan radiohiljaisuudesta”, Gajjar sanoo.

Aihetta käsittelevä raportti on julkaistu The Astrophysical Journal -tiedelehdessä."

https://tekniikanmaailma.fi/tutkijat-loysivat-yllattavan-selityksen-avaruusolioiden-radiohiljaisuudelle/

Onko teilläkin sama tuska kuin minulla? 😄

Ja se on muuten emäntätähti! Ei isäntätähti.

🦄

74

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

saattaa ärsyttää eli päätä vimpautta jos johonkin orionin virhreisiin ihmiskauppiaisiin ei saakaan yhteyttä

• Anonyymi00029

Ja mitä ajattelit tilaavasi- humaanin hipin vai?

• Emme voi saada etukäteen tietoa, selvitetäänkö jokin asia vai ei. Jos ei saada elinaikanamme, aivan suunnaton ärsytys kuitenkin katoaa, kun potkaisemme tyhjää.

• Anonyymi00003

Valta kuuluu alieneille 👽! Ennemmin alieneille kuin ihmiskunnalle. On se kumma kun ihmisten pitäisi olla jotenkin superälykkäitä otuksia. Silti ihan hävettää olla ihmislajin yksilö. Eliitti luultavasti haluaakin että posse kokee itsestään näin. Rikkaat aivokääpiöt ovat silmissäni untermenschejä. Vieläkö Puolan leirit ovat toimintakykyisiä? Meinaan vaan että niille olis taas käyttöä.

• Anonyymi00004

Tutkija olisi voinut tunnustaa, ettei siellä ketään ole lähettämässä mitään signaalia. Ihmiskunta on yksin maailmankaikkeudessa.

• Täytyy rehellisesti myöntää, etten ole tullut yhtään ajatelleeksi avaruussäätä ja/ tai ekstraterrestiaalisia signaaleja. Pitääkö olla huolissaan?

Pahoittelut tästä. Elän omassa kuplassani, enkä aina tule ajatelleeksi kaikkea, mitä universumi meille viestittää.
      Toivottavasti avaruusoliot eivät ole tästä välinpitämättömyydestäni pahoittaneet mieltään.
      Lupaan (joskus tulevaisuudessa) parantaa tapani. 😁👾🤖👽🌸

yst.ulkoavar.terv.: Telluksen väki ja lauantain jumppahetki 🌍

• Anonyymi00005

Saat anteeksi.

Ihan täysin neutraalisti ajatellen tilanne on mielenkiintoinen:

- Virallisesti oliot eivät ole täällä käyneet.
        - Tuhannet ihmiset ympäri maapallon kertovat nähneensä olioita ja aluksia.

Vaihtoehtoja on useita:

1. Ihmisillä on todella, todella vilkas mielikuvitus. Siis huolestuttavan vilkas. Fuffe potenssiin seitsemäntoista.

2. Oliot valikoivat, kenelle näyttäytyvät.

3. Joku salailee jotain, ja samalla joku toinen syytää rahaa tutkimukseen, jossa selvitetään, olisiko olentoja olemassa.

En ota kantaa. Minulla ei ole muuta mielipidettä kuin että minun luonani saa aina vierailla, kunhan ei ole pahat mielessä.

Hyvää jumppatuokiota! 🤸‍♀️

🦄

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Saat anteeksi.

Vaihtoehtoja on useita:

1. Ihmisillä on todella, todella vilkas mielikuvitus. Siis huolestuttavan vilkas. Fuffe potenssiin seitsemäntoista.

3. Joku salailee jotain, ja samalla joku toinen syytää rahaa tutkimukseen, jossa selvitetään, olisiko olentoja olemassa.

En ota kantaa. Minulla ei ole muuta mielipidettä kuin että minun luonani saa aina vierailla, kunhan ei ole pahat mielessä.

🦄

"Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus."

• Anonyymi00006
        å.ä.ö kirjoitti:

"Köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus."

Tuohon en ota kantaa. Tiedän vain, että osa UAP-havaintojen tekijöistä on lentäjiä, joilla voisi olettaa olevan sellaiset taloudelliset resurssit, että mielikuvitus ei ole ainoa huvitus.

🦄

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Tuohon en ota kantaa. Tiedän vain, että osa UAP-havaintojen tekijöistä on lentäjiä, joilla voisi olettaa olevan sellaiset taloudelliset resurssit, että mielikuvitus ei ole ainoa huvitus.

🦄

Arvelen, että laulun sanat viittaavatkin enämpi henkisesti köyhiin.

• Anonyymi00007
        å.ä.ö kirjoitti:

Arvelen, että laulun sanat viittaavatkin enämpi henkisesti köyhiin.

Kohteliaaseen käyttäytymiseen kuuluu sopiva annos fenomenologista sensitiivisyyttä.

🦄

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Kohteliaaseen käyttäytymiseen kuuluu sopiva annos fenomenologista sensitiivisyyttä.

🦄

'Fenomenologinen sensitiivisyys' on ns. hoitotieteissä harrastettu termi, joka vie ajatuksia yha kauemmaksi Husserlin alkujaankin humpuukimaisesta filosofiasta, fenomenologiasta.

Fenomenologia yritti rakentaa siltaa subjektiivisen havainnon ja todellisuuden välille ja epäonnistui siinä pahoin. Oli yhteen aikaan Suomessakin harrastettu muotifilosofia.

Erityisesti sen suosion syynä oli yliopisto johtava filosofi Jaakko Hintikka, joka oli siihen ihastunut. Vanhoilla päivillään Hintikka suorastaan ryhtyi hupsuttelemaan ja propagoimaan ajanmukaisia muotiajatuksia.

Ainoa oikea tutkimus löytyy luonnontieteellisesta matemaattisesta ja empiirisestä menetelmästä sekä tilastollisesti oikein otetusta otoksesta.

• Anonyymi00013
        å.ä.ö kirjoitti:

'Fenomenologinen sensitiivisyys' on ns. hoitotieteissä harrastettu termi, joka vie ajatuksia yha kauemmaksi Husserlin alkujaankin humpuukimaisesta filosofiasta, fenomenologiasta.

Fenomenologia yritti rakentaa siltaa subjektiivisen havainnon ja todellisuuden välille ja epäonnistui siinä pahoin. Oli yhteen aikaan Suomessakin harrastettu muotifilosofia.

Erityisesti sen suosion syynä oli yliopisto johtava filosofi Jaakko Hintikka, joka oli siihen ihastunut. Vanhoilla päivillään Hintikka suorastaan ryhtyi hupsuttelemaan ja propagoimaan ajanmukaisia muotiajatuksia.

Ainoa oikea tutkimus löytyy luonnontieteellisesta matemaattisesta ja empiirisestä menetelmästä sekä tilastollisesti oikein otetusta otoksesta.

Minä puhuin kohteliaisuudesta, en tutkimuksesta. Ja tarkoitin kohteliaisuutta noita lentäjiä kohtaan, jotka ovat raportoineet UAP-havainnoista.

Lisäksi rohkenen olla sitä mieltä, että laadullisen tutkimuksen olemassaolo on erittäin perusteltua myös. En kuitenkaan halua keskustella aiheesta kanssasi enempää. Lähinnä kerroin vain muille lukijoille, etten ole samaa mieltä kanssasi.

🦄

• å.ä.ö kirjoitti:

yliopisto > yliopiston

• Anonyymi00030
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Saat anteeksi.

Vaihtoehtoja on useita:

🦄

” Joku salailee jotain, ja samalla joku toinen syytää rahaa tutkimukseen, jossa selvitetään, olisiko olentoja olemassa.” Basic julkine sektori

• Anonyymi00031
        å.ä.ö kirjoitti:

yliopisto > yliopiston

Menestyjien kerho kehto

• Anonyymi00031 kirjoitti:

Menestyjien kerho kehto

Useimmille se on tie ammattiin, mutta on myös meitä, jotka etsimme sieltä ensisijaisesti tietoa.

• Anonyymi00008

Nyt on äksöniä maan päällä.

Tämä on traagista, koska jonkun rakas on kadonnut. 😭

Mutta tämän kadonneen henkilön asema on mielenkiintoinen:

"William Neil McCasland, 68, lähti kotoaan Albuquerquesta 27. helmikuuta ilman puhelintaan ja silmälasejaan, eikä häntä ole sen koommin näkynyt. Sen sijaan vaelluskengät, lompakko ja revolveri olivat kadonneet myös, joten ne saattavat olla hänen mukanaan.

Avaruusinsinöörin koulutuksen saanut McCasland johti uransa aikana ilmavoimien tutkimuslaboratoriota Wright-Pattersonin tukikohdassa. Ufo-salaliittoteoreetikot uskovat, että siellä säilytetään avaruusaluksen jäänteitä ja jopa avaruusolentojen ruumiita, jotka Yhdysvaltojen asevoimat olisi kerännyt vuonna 1947 Roswellista.

McCaslandin katoaminen onkin saanut aikaan huhuja ja spekulaatioita. Niitä ei helpota se, että eläköidyttyään McCasland myös työskenteli hetken ufoihin uskovan muusikon Tom DeLongen kanssa.

CNN kirjoittaa, että McCasland katosi vain muutama päivä sen jälkeen, kun Yhdysvaltain presidentti Donald Trump ilmoitti määräävänsä puolustusministeriö Pentagonin julkaisemaan maan ulkopuoliseen elämään ja ufoihin liittyviä asiakirjoja."

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011880856.html

Voimia vaimolle. 🥺

Mutta UFOt ovat nykyään UAPeja, eikä niistä puhumiseen tarvita "uskomista". Ihan voidaan edetä toisen käden datan avulla. 😄

🦄

• Anonyymi00009

Tavaroiden poisto päiviä, kun taloyhtiö vie kaatopaikalle tavaroita jotka jotkin asukkaat laittaneet yleisiin tiloihin, ajattelin että laitan oman rikkinäisen kahvinkeittimen, vanhan niihin tiloihin, niin menee samalla roskiin sekin.

kun jotkut varmaan niin laittavat tavaroitaan paikkoihin missä ei saa säilyttää, tuli sellainen kirje: kaikille kai talossa: niitä tavaroita ei saa takaisin, kaikki menevät kaatopaikalle ne.

• Anonyymi00010

Minun on vaikea uskoa, että asuisit itsenäisesti ja pitäisit huolta itsestäsi. 🤔

Tekstisi ovat niin sekavia.

🦄

• Anonyymi00010 kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että asuisit itsenäisesti ja pitäisit huolta itsestäsi. 🤔

🦄

Hän osaa kaikenlaisia asioita kiinnostuessaan. Ja tekstihän ei oikeastaan ole sekavaa, vaan ajattelutapa taustalla vain on sellainen, että keskitytään johonkin hyvin kapeaan aiheeseen kerrallaan.

• Anonyymi00015
        scrg kirjoitti:

Hän osaa kaikenlaisia asioita kiinnostuessaan. Ja tekstihän ei oikeastaan ole sekavaa, vaan ajattelutapa taustalla vain on sellainen, että keskitytään johonkin hyvin kapeaan aiheeseen kerrallaan.

Kyllä nuo viestit ovat välillä ulkomuodoltaankin sekavia. Jos kyseessä siis on ns. Nivea-mies.

Minun on vaikea uskoa, että niillä aivoilla suunniteltaisiin ja toteutettaisiin esimerkiksi ravinnon hankkimista, asunnon rahataloutta ja asunnon puhtaana pitämistä.

🦄

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Kyllä nuo viestit ovat välillä ulkomuodoltaankin sekavia. Jos kyseessä siis on ns. Nivea-mies.

Minun on vaikea uskoa, että niillä aivoilla suunniteltaisiin ja toteutettaisiin esimerkiksi ravinnon hankkimista, asunnon rahataloutta ja asunnon puhtaana pitämistä.

🦄

On aika paljon omillaan asuvia ihmisiä, joiden laskut hoitaa edunvalvoja. Ja ihan huomattava osa näistä ei ole vanhuksia. Ravinnon ja siivouksen suhteen voi hyvin tulla toimeen ratkaisuilla, joita joku "normaali" pitää täysin käsittämättöminä.

En tunnista Nivea-viittausta.

• Anonyymi00010 kirjoitti:

🦄

"Minun on vaikea uskoa, että asuisit itsenäisesti ja pitäisit huolta itsestäsi. 🤔 Tekstisi ovat niin sekavia.🦄"

Onko tämä sitä laadukkaaksi julistamaasi 'fenomenologista sensitiivisyyttä'?

• Anonyymi00022
        å.ä.ö kirjoitti:

"Minun on vaikea uskoa, että asuisit itsenäisesti ja pitäisit huolta itsestäsi. 🤔 Tekstisi ovat niin sekavia.🦄"

Onko tämä sitä laadukkaaksi julistamaasi 'fenomenologista sensitiivisyyttä'?

Kritiikkisi on aiheellinen, mutta tuo, jolle vastasin, ei yleensä osallistu keskusteluun hänestä itsestään.

Minusta olisi hyvä, jos hän ilmoittaisi että on kunnossa ja hyvinvoiva ja pystyy huolehtimaan itsestään. Tiedän kuitenkin, ettei hän niin tee.

🦄

• Anonyymi00032
        Anonyymi00010 kirjoitti:

🦄

Niin minunkin välillä, mutta niin minä vaa itse pottuni pienin. Populistitäti mitä sanot?

• Anonyymi00033
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kritiikkisi on aiheellinen, mutta tuo, jolle vastasin, ei yleensä osallistu keskusteluun hänestä itsestään.

Minusta olisi hyvä, jos hän ilmoittaisi että on kunnossa ja hyvinvoiva ja pystyy huolehtimaan itsestään. Tiedän kuitenkin, ettei hän niin tee.

🦄

Jaa että tietoa jopa tällaisestakin on? Sivusta

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Jaa että tietoa jopa tällaisestakin on? Sivusta

Monimetodologiat kehiin

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Monimetodologiat kehiin

Ja huoli-ilmoitus lähimmäisestä netissä🤭

• Anonyymi00039
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Niin minunkin välillä, mutta niin minä vaa itse pottuni pienin. Populistitäti mitä sanot?

Kahviakin osaan keittää

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ja huoli-ilmoitus lähimmäisestä netissä🤭

Me haluttais ny nähä sun jääkaappi

• Anonyymi00011

Miellyttävää on ajatella yhteydenpitoa auringossa asuvaan kaasukuplaan. Juttelu olisi järkevämmällä tasolla, jos saa vastauksen aikaisintaan 8 minuutin ja 20 sekunnin kuluttua. Jäisi riittävä harkinta-aika seuraavan vastuksensa sisällön laatuun.

Hankalaa olisi riidellä, jos kerkeisi jo rauhoittumaan ennen seuraavan vastauksen lähettämistä.

Seuraavaan aurinkokuntaan onkin jo ainakin 260 000 kertaa pidempi matka, Voisi keskustella vieläkin harkitummin, antaa kysyjälle vastauksen(tulleeseen kysymykseen) 34 000 tunnin kuluttua.

AV

• Maan asioista yleistäisin että ei ole olemassa huonoa avaruussäätä, on vain vääränlaisia avaruuspukuja, tähtikarttoja ja laitteita.

https://youtu.be/AKZiM0pVfAQ?si=GTNrWJN6-PWxjxfQ

Ja jos meille ei välitykään avaruusukkojen tarinat, niin ehkä ne siellä Alfa kentaurissa kuitenkin pian jo pääsevät lukemaan suomi24:n vuoden 2022 juttuja, joka muistaakseni oli yksi vuosista jolloin palstan taso laski erityisen tavallisen paljon. Ja näitä pääsee lukemaan joskus 2030 ja toteamaan että nyt kaikenlaiset rimat alitetaan jälleen ennennäkemättömällä normaalilla tavalla.

• Anonyymi00012

Etäsuhteet tuskin onnistuisivat?

Seksikäs povipommi Xieena lähettäisi viestin seuraavasta aurinkokunnasta. "Olen ihan hottina, haluatko minua", onko varmaa ettei hän olisi löytänyt jo jotain toista ennen vastaustani, vaikka vastaisin siihen heti. "Haluan yhtä palavasti mitä Pete Parkkonen uudessa laulussaan".

Kyllä siinä kolmessa vuodessa voisi jo ne pahimmat tunneryöpsähdykset viilentyä?
      Ilman jäisi:)

AV

• Anonyymi00014

Tätä voi kokeellisesti kokeilla ihan myös täällä maan päällä.
        Naisen kysyessä "rakastatko minua" vastaa siihen vasta kolmenvuoden kuluttua.

AV

• Anonyymi00027
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Tätä voi kokeellisesti kokeilla ihan myös täällä maan päällä.
        Naisen kysyessä "rakastatko minua" vastaa siihen vasta kolmenvuoden kuluttua.

AV

"sori, olin muissa maailmoissa."

• Anonyymi00035
        Anonyymi00027 kirjoitti:

"sori, olin muissa maailmoissa."

Tai mietti pitkään ettei vaa valehtelis? Haha

• Yhden toteutuman pohjalta ei pitäisi yleistää, mutta jos ne alienit ovat samantapaisia kuin ihmiskuntakin, on mahdollista, ettei siellä (enää) ole ketään lähettämässä yhtään mitään.

Jos "älyn" kehittämä teknologia on vain kunkin kulttuurin valon pilkahdus ajattomassa pimeydessä, voi tämän huipputeknologian välähdyksen sieppaaminen ennen lopullista sammumistaan olla Mission Impossible...

• Anonyymi00016

Mietitään ihmisten lähettämien signaalien tuoreutta suhteessa matkaan joka veisi kaukausimpaan kolkkaan kokonaisuudessa. Radiosignaalin perillepääsyys tarvittaisiin tuhansia vuosia. Ne ovat olleet matkalla vasta 100 vuotta. 30 sukupolven kuluttua voidaan jo jokin vastaus saada?

AV

• Anonyymi00016 kirjoitti:

Mietitään ihmisten lähettämien signaalien tuoreutta suhteessa matkaan joka veisi kaukausimpaan kolkkaan kokonaisuudessa. Radiosignaalin perillepääsyys tarvittaisiin tuhansia vuosia. Ne ovat olleet matkalla vasta 100 vuotta. 30 sukupolven kuluttua voidaan jo jokin vastaus saada?

AV

30 sukupolven kuluttua teknologista ihmiskuntaa tuskin enää on olemassa.

Onko kaikille muinaisille mahdollisille alienlajeille käynyt samoin vai ovatko malttaneet olla tuhoamatta itseään? 🤔

• Anonyymi00018
        kollimaattori kirjoitti:

Onko kaikille muinaisille mahdollisille alienlajeille käynyt samoin vai ovatko malttaneet olla tuhoamatta itseään? 🤔

Mjaa,

Modernin ihmisen aika maapallolla on kestänyt noin 11 000 sukupolvea.
        Tähän yhtälöön nähden 30 sukupolvea on suhteessa pieni luku?

Avaruus on ääretön, en ole täysin luottavainen siihenkään etteikö radioaalto törmäisi johonkin massaan tai häiriöön. Sellaiseen josta ei enää pääse läpi.

Lapissakaan eivät kännykät jokaisessa paikassa toimi.
        Katvealueita signaalin etenemisessä on, todennäköisesti tässäkin tapauksessa.

Galakseja on satoja miljardeja, ja yhdessä galaksissa, kuten Linnunradassa, on tyypillisesti 100–400 miljardia tähteä. Jokaisella tähdellä vaikka 10 planeettaa, ja saadaan periaatteessa signaalille täysi seinä vastaan jonka läpi ei pääse?

AV

• Anonyymi00019
        kollimaattori kirjoitti:

Mutta jos ihmisen (tai sen kaltaisen lajin) kehittämä teknologia jatkaa kulkuaan ihmisen jälkeenkin?

Kyllähän sekin on omanlaisensa kulttuuri ja jatkaa jollain tavoin viestintää, vaikka ihminen olisi jo hävinnyt.

Jos äly siruissa kehittyy riittävän pitkälle, se voi olla huomattavasti pitkäaikaisempi älyn olemisen muoto kuin ihminen.

-keinovaginamies-

• Kehno avaruussää ei ole ainoa asia mikä vaikuttaa signaaleihin. Vieraiden sivilisaatioiden olemassaolo muilla planeetoilla on myös todella epätodennäköistä, ja tähtienväliset etäisyydet ovat valtavan pitkiä galakseissa.

Ehkä tärkein käsite on aikaikkuna, onko nyt olemassa samanaikaisesti meidän kanssa muita sivilisaatioita, jotka ovat hengissä. Ei riitä, että on olemassa jokin elinkelpoinen planeetta jossakin, jos ei siellä ole ketään hengissä. Maapallon jäähtyminen siihen tasoon että moderni laattatekniikka on mahdollista vei noin 4 miljardia vuotta, ja siihen sitten päälle vielä lisää jäähtymistä, ettei olla dinosauruksien aikakaudella, jolloin oli liian kuumaa ja liian vähän happea ilmakehässä, että ihmiset olisivat voineet elää.

Miten kauan sitten joku sivilisaatio pysyy hengissä, kun optimaaliset olot on saavutettu jollakin planeetalla? Sitä ei tiedetä, mutta voi olla vain muutamia kymmeniä tuhansia vuosia, tai miljoona vuotta, jonka jälkeen planeetan ilmasto muuttuu taas elinkelvottomaksi, tai joku sivilisaatio tuhoaa itse itsensä. Tekoälyn mukaan viimeaikaisten mallinnusten perusteella galaksissamme olevien potentiaalisten älykkäiden sivilisaatioiden keskimääräiseksi etäisyydeksi arvioidaan noin 17 000 valovuotta. Toinen uudempi, konservatiivisempi malli viittaa siihen, että lähin sivilisaatio voisi olla jopa 33 000 valovuoden päässä. Ei siis vaikuta todennäköiseltä, että mikään signaali tulisi tänne, vaikka muita sivilisaatioita olisi olemassa tälläkin hetkellä omassa galaksissamme.

• Anonyymi00020

Juu, sen verran ymmärrän fysiikasta, että valonnopeus on täällä päin Linnunrataa sellainen lasikatto, että sitä ei ihan heti meikäläisten teknologioilla rikota.

Minä kysyin kerran tekoälyltä, missä kohtaa Linnunrataa olemmme. Sain kattavan selostuksen. 😄

🦄

• Anonyymi00021

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Oletko tutustunut Porin tapaukseen?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Porin_seitsemän_ilmapalloa

Jollakulla (maassa tai muualla) on kuitenkin teknologiaa, joka on muiden kehitystasoa pidemmällä.

🦄

En ole kuullut tästä aikaisemmin, mutta vastaavia tapauksia on ollut muuallakin varmaan paljon. Näitä on tietysti yritetty selittää eri tavoin, jotkut tutkijat, kuten astrofyysikko Stephen Hughes, väittävät, että monet ufo-raportit voidaan selittää tulipallolla, joka näyttää pallosalamalta – harvinaisella ilmakehäilmiöllä. Tämän teorian mukaan kyseessä on plasma, ionien ja elektronien sekoitus, joka voi leijua paikallaan ja liikkua nopeasti.

"Hughesin mukaan meteorin syöksyminen ilmakehään aiheutti kirkkaan tulipallon, joka on tuttu ilmiö tähtitieteessä. Vähemmän tuttua on kuitenkin se, että tulipallo saattaa Hughesin mukaan muodostaa hetkellisesti sähköisen yhteyden yläilmakehän ja maankamaran välillä."

"Kyseessä on harvinainen ilmiö, joka näyttää ikäänkuin pallosalamalta. Ihmiset eivät kuitenkaan usko ilmiön olevan salama, koska tapahtumahetkellä on usein hyvä ja kirkas sää."

Eli näitä merkillisiä plasmapalloja voi syntyä muillakin tavoin kuin salamaniskun yhteydessä, mutta niiden tutkiminen on ollut vaikeaa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000360750.html

• Anonyymi00024
        m36-intj kirjoitti:

En ole kuullut tästä aikaisemmin, mutta vastaavia tapauksia on ollut muuallakin varmaan paljon. Näitä on tietysti yritetty selittää eri tavoin, jotkut tutkijat, kuten astrofyysikko Stephen Hughes, väittävät, että monet ufo-raportit voidaan selittää tulipallolla, joka näyttää pallosalamalta – harvinaisella ilmakehäilmiöllä. Tämän teorian mukaan kyseessä on plasma, ionien ja elektronien sekoitus, joka voi leijua paikallaan ja liikkua nopeasti.

"Hughesin mukaan meteorin syöksyminen ilmakehään aiheutti kirkkaan tulipallon, joka on tuttu ilmiö tähtitieteessä. Vähemmän tuttua on kuitenkin se, että tulipallo saattaa Hughesin mukaan muodostaa hetkellisesti sähköisen yhteyden yläilmakehän ja maankamaran välillä."

"Kyseessä on harvinainen ilmiö, joka näyttää ikäänkuin pallosalamalta. Ihmiset eivät kuitenkaan usko ilmiön olevan salama, koska tapahtumahetkellä on usein hyvä ja kirkas sää."

Eli näitä merkillisiä plasmapalloja voi syntyä muillakin tavoin kuin salamaniskun yhteydessä, mutta niiden tutkiminen on ollut vaikeaa.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000360750.html

Mitä kohteliaimmin sanon nyt seuraavaa: huomaan, ettet ole tutustunut UAP-ilmiöön.

Kiitos linkistä, mutta tuo selitys on liian yksinkertainen, eikä se ota huomioon havaintojen moninaisuutta.

Minulla ei ole tarvetta löytää "vastausta" tai "selitystä" tähän ilmiöön. Olen kuitenkin lukenut ilmiöstä niin paljon, että pelkkä plasmapallo ainoana selityksenä on riittämätön.

Jos aihe kiinnostaa sinua, ja INTJ-profiilisi vuoksi se varmasti kiinnostaa, suosittelen tutustumaan siihen monipuolisemmin. Tässä on mielestäni yksi hyvä lähde: https://stories.uq.edu.au/contact-magazine/2021/pentagon-report-ufos/index.html

🦄

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä kohteliaimmin sanon nyt seuraavaa: huomaan, ettet ole tutustunut UAP-ilmiöön.

Kiitos linkistä, mutta tuo selitys on liian yksinkertainen, eikä se ota huomioon havaintojen moninaisuutta.

Minulla ei ole tarvetta löytää "vastausta" tai "selitystä" tähän ilmiöön. Olen kuitenkin lukenut ilmiöstä niin paljon, että pelkkä plasmapallo ainoana selityksenä on riittämätön.

Jos aihe kiinnostaa sinua, ja INTJ-profiilisi vuoksi se varmasti kiinnostaa, suosittelen tutustumaan siihen monipuolisemmin. Tässä on mielestäni yksi hyvä lähde: https://stories.uq.edu.au/contact-magazine/2021/pentagon-report-ufos/index.html

🦄

Täytyy tunnustaa että en ole perehtynyt aiheeseen paljon, mutta näitä Yhdysvaltain puolustusministeriön juttuja (Pentagon) ei kannata myöskään varauksetta uskoa, sillä ne haluavat veronmaksajien rahoja hankkeilleen. Ja yrittävät luoda hypeä ja uhkakuvia, jotta saavat rahoituksen itselleen.

Minäkään en pidä antamaani selitystä riittävänä, mutta tekoälyn kanssa voi tietysti keskustella aiheesta.

• Anonyymi00025
        m36-intj kirjoitti:

Täytyy tunnustaa että en ole perehtynyt aiheeseen paljon, mutta näitä Yhdysvaltain puolustusministeriön juttuja (Pentagon) ei kannata myöskään varauksetta uskoa, sillä ne haluavat veronmaksajien rahoja hankkeilleen. Ja yrittävät luoda hypeä ja uhkakuvia, jotta saavat rahoituksen itselleen.

Minäkään en pidä antamaani selitystä riittävänä, mutta tekoälyn kanssa voi tietysti keskustella aiheesta.

Tuo linkittämäni artikkeli totesi hyvin suoraan, että Pentagon on varovainen sanoissaan. He sanovat vain, etteivät voi selittää kaikkea.

En tiedä mistä nappasit tuon hypen vaikutelman. Eikö se ole enemmän iltapäivälehtien tyyli?

🦄

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Tuo linkittämäni artikkeli totesi hyvin suoraan, että Pentagon on varovainen sanoissaan. He sanovat vain, etteivät voi selittää kaikkea.

En tiedä mistä nappasit tuon hypen vaikutelman. Eikö se ole enemmän iltapäivälehtien tyyli?

🦄

Kysyin tekoälyltä, vaikka aiheesta voi tietysti saada erilaisia vastauksia, riippuen siitä mihin itse uskoo:

"Yhdysvalloissa tehtyjen UFO-havaintojen – tai tunnistamattomien poikkeavien ilmiöiden (UAP) – ympärillä oleva hype johtuu virallisen hallituksen tunnustuksesta, sotilaslentäjien todisteista, ja korkean profiilin mediahuomiosta. Vaikka raportit "lentävistä lautasista" ovat olleet kulttuurinen ilmiö 1940-luvulta lähtien, viimeaikainen huomio johtuu muutoksesta siinä, miten Yhdysvaltain hallitus ja media käsittelevät näitä tapahtumia, siirtäen ne marginaalisista salaliittoteorioista kansallisen turvallisuuden kuulemisten aiheiksi."

Jos näitä Pentagonin videoita katselee, niin ei niistä kyllä saa mitään vakuuttavia todisteita siitä että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä.
        https://en.wikipedia.org/wiki/Pentagon_UFO_videos

Pentagon ei ole todistanut, että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä, mitä he eivät myöskään väitä. Eli varmaan kannattaa unohtaa koko juttu, kunnes saadaan parempia todisteita.

• Anonyymi00042
        m36-intj kirjoitti:

Kysyin tekoälyltä, vaikka aiheesta voi tietysti saada erilaisia vastauksia, riippuen siitä mihin itse uskoo:

"Yhdysvalloissa tehtyjen UFO-havaintojen – tai tunnistamattomien poikkeavien ilmiöiden (UAP) – ympärillä oleva hype johtuu virallisen hallituksen tunnustuksesta, sotilaslentäjien todisteista, ja korkean profiilin mediahuomiosta. Vaikka raportit "lentävistä lautasista" ovat olleet kulttuurinen ilmiö 1940-luvulta lähtien, viimeaikainen huomio johtuu muutoksesta siinä, miten Yhdysvaltain hallitus ja media käsittelevät näitä tapahtumia, siirtäen ne marginaalisista salaliittoteorioista kansallisen turvallisuuden kuulemisten aiheiksi."

Jos näitä Pentagonin videoita katselee, niin ei niistä kyllä saa mitään vakuuttavia todisteita siitä että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä.

Pentagon ei ole todistanut, että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä, mitä he eivät myöskään väitä. Eli varmaan kannattaa unohtaa koko juttu, kunnes saadaan parempia todisteita.

"Jos näitä Pentagonin videoita katselee, niin ei niistä kyllä saa mitään vakuuttavia todisteita siitä että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä.

Pentagon ei ole todistanut, että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä, mitä he eivät myöskään väitä. Eli varmaan kannattaa unohtaa koko juttu, kunnes saadaan parempia todisteita."

En suoraan sanoen oikein ymmärrä sinua. Mikä tarve sinulla, fiksulla ihmisellä, on tältä istumalta tehdä päätös siitä, liittyykö UAP-ilmiö vieraisiin sivilisaatioihin vai ei? Enhän minäkään osaa siihen vastata, eikä osaa Pentagonkaan.

Ei tässä keskustelussa edes ole kyse siitä. On kyse aiheesta, joka on sekä älyllisesti, puolustuksellisesti että kulttuurisesti erittäin mielenkiintoinen.

Sinun kaltaisesi tiedettä lukevan henkilön pitäisi osata suhtautua siihen jotenkin kypsemmin kuin "nämä ovat pallosalamoita, case closed".

Mikä ihmeen tarve sinulla on sulkea pois vaihtoehtoja, joita muilla ei ole tarvetta sulkea pois?

Tämä on äärimmäisen kiinnostava aihe, eikä tässä tarvitse ottaa kantaa siihen, onko mukana vieraita sivilisaatioita vai ei. 😄

🦄

• Anonyymi00042 kirjoitti:

"Jos näitä Pentagonin videoita katselee, niin ei niistä kyllä saa mitään vakuuttavia todisteita siitä että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä.

Pentagon ei ole todistanut, että havaitut UFOt olisivat vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä, mitä he eivät myöskään väitä. Eli varmaan kannattaa unohtaa koko juttu, kunnes saadaan parempia todisteita."

En suoraan sanoen oikein ymmärrä sinua. Mikä tarve sinulla, fiksulla ihmisellä, on tältä istumalta tehdä päätös siitä, liittyykö UAP-ilmiö vieraisiin sivilisaatioihin vai ei? Enhän minäkään osaa siihen vastata, eikä osaa Pentagonkaan.

Ei tässä keskustelussa edes ole kyse siitä. On kyse aiheesta, joka on sekä älyllisesti, puolustuksellisesti että kulttuurisesti erittäin mielenkiintoinen.

Sinun kaltaisesi tiedettä lukevan henkilön pitäisi osata suhtautua siihen jotenkin kypsemmin kuin "nämä ovat pallosalamoita, case closed".

Mikä ihmeen tarve sinulla on sulkea pois vaihtoehtoja, joita muilla ei ole tarvetta sulkea pois?

Tämä on äärimmäisen kiinnostava aihe, eikä tässä tarvitse ottaa kantaa siihen, onko mukana vieraita sivilisaatioita vai ei. 😄

🦄

Olen kyllästynyt näihin UFO-juttuihin, olen kyllä miettinyt niitä aikaisemminkin. Muistan että 90-luvun alussa TV:stä tuli Juhan af Grannin ohjelma avaruusolioista ja UFOista. Siinä ohjelmassa väitettiin mm. että jotkut avaruusoliot olisivat kaapanneet ihmisiä. Huuhaa-tutkani kertoo kuitenkin että tällaisiin asioihin ei kannata uskoa.

Yksi keskeinen kysymys on kuitenkin että ovatko havaitut UFOt vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä vai eivät. Itseäni taas kiinnostaisi enemmän miten nämä UFO-ilmiöt voitaisiin selittää luonnontieteellisesti (fysiikan avulla), josta annoin yhden esimerkin. Koska nämä UFOt ovat kuitenkin harvinaisia, niiden tutkiminen on kuitenkin vaikeaa. En ole löytänyt hyviä vastauksia tähän.

Saat tietysti itse pitää aihetta äärimmäisen kiinnostavana, mutta minä en nyt oikein innostunut.

• Anonyymi00046
        m36-intj kirjoitti:

Olen kyllästynyt näihin UFO-juttuihin, olen kyllä miettinyt niitä aikaisemminkin. Muistan että 90-luvun alussa TV:stä tuli Juhan af Grannin ohjelma avaruusolioista ja UFOista. Siinä ohjelmassa väitettiin mm. että jotkut avaruusoliot olisivat kaapanneet ihmisiä. Huuhaa-tutkani kertoo kuitenkin että tällaisiin asioihin ei kannata uskoa.

Yksi keskeinen kysymys on kuitenkin että ovatko havaitut UFOt vieraiden sivilisaatioiden kehittämiä vai eivät. Itseäni taas kiinnostaisi enemmän miten nämä UFO-ilmiöt voitaisiin selittää luonnontieteellisesti (fysiikan avulla), josta annoin yhden esimerkin. Koska nämä UFOt ovat kuitenkin harvinaisia, niiden tutkiminen on kuitenkin vaikeaa. En ole löytänyt hyviä vastauksia tähän.

Saat tietysti itse pitää aihetta äärimmäisen kiinnostavana, mutta minä en nyt oikein innostunut.

"Itseäni taas kiinnostaisi enemmän miten nämä UFO-ilmiöt voitaisiin selittää luonnontieteellisesti (fysiikan avulla), josta annoin yhden esimerkin."

En halua kuulostaa näsäviisaalta, mutta se, onko kyseessä vieraiden sivilisaatioiden kehittämä ilmiö vai ei, ei ole sidoksissa fysiikkaan. Ihan samat fysiikan lait koskevat sekä ihmisiä että mahdollisia muita sivilisaatioita. 😂

Ymmärryksen taso voi olla eri. Mieti miltä keskiaikaisesta ihmisestä olisi tuntunut, jos hän olisi nähnyt että kokonaisia kirjoja voi siirtää "ilman välityksellä" tietokoneesta toiseen. Eihän sellainen riko fysiikan lakeja. Sellainen hyödyntää niitä tavalla, jota keskiaikainen ihminen ei osannut tehdä. UAP-ilmiössä vastaavanlainen yhtymäkohta olisi aluksen kiihtyvyyden lisääminen tavalla, joka ei ole ihmisille tällä hetkellä mahdollista.

Sinun ei missään nimessä tarvitse olla aiheesta innostunut.

Mutta väitän, ettei ole älyllisesti rehellistä suhtautua mihinkään ilmiöön tavalla, jolla sinä suhtaudut tähän: väittämällä, että ratkaisu olisi jo olemassa, kun ei sitä selvästikään vielä ole.

🦄

• Anonyymi00046 kirjoitti:

"Itseäni taas kiinnostaisi enemmän miten nämä UFO-ilmiöt voitaisiin selittää luonnontieteellisesti (fysiikan avulla), josta annoin yhden esimerkin."

En halua kuulostaa näsäviisaalta, mutta se, onko kyseessä vieraiden sivilisaatioiden kehittämä ilmiö vai ei, ei ole sidoksissa fysiikkaan. Ihan samat fysiikan lait koskevat sekä ihmisiä että mahdollisia muita sivilisaatioita. 😂

Ymmärryksen taso voi olla eri. Mieti miltä keskiaikaisesta ihmisestä olisi tuntunut, jos hän olisi nähnyt että kokonaisia kirjoja voi siirtää "ilman välityksellä" tietokoneesta toiseen. Eihän sellainen riko fysiikan lakeja. Sellainen hyödyntää niitä tavalla, jota keskiaikainen ihminen ei osannut tehdä. UAP-ilmiössä vastaavanlainen yhtymäkohta olisi aluksen kiihtyvyyden lisääminen tavalla, joka ei ole ihmisille tällä hetkellä mahdollista.

Sinun ei missään nimessä tarvitse olla aiheesta innostunut.

Mutta väitän, ettei ole älyllisesti rehellistä suhtautua mihinkään ilmiöön tavalla, jolla sinä suhtaudut tähän: väittämällä, että ratkaisu olisi jo olemassa, kun ei sitä selvästikään vielä ole.

🦄

Siis tarkoitin että osa UFOista voitaisiin selittää luonnonilmiöillä (fysiikalla), eikä kyseessä olisi vieraiden sivilisaatioiden tekniikkaa (nekin joutuvat noudattamaan fysiikan lakeja). En ole sanonut että mitään ratkaisua olisi olemassa, kunhan totesin että en usko vieraisiin sivilisaatioihin, jotka kävisivät vierailemassa Maapallolla lentävillä laitteillaan. Ja että tyydyttävää selitystä kaikkiin UFO-havaintoihin ei ole vielä olemassa.

• Anonyymi00023

jokainen niin ei ehkä pysty jorain nuoria naisia auttamaan masennuksissaankin, murra niin jos joku pro klanilta voi ehkä

älykkyyden puute vaicaa yleisestrikin psykiatreja

• Anonyymi00036

Tyttöjä voisi ilahduttaakin tai nukettaakin, terve kaveri?

• Ei ole. En halua nähdä mitään ufoja. Mulla on ufofobia.

• Noin muuten avaruusasiat kiinnostaa jonkun verran.

• Anonyymi00026

oletko Keijo Kikkelitön vai Teemu Toivoton?

oma juttuni tyttöjen masennusta auttamassa näyttäisi ihan hyvälle.

• Anonyymi00037

Eli joko toivoa tulis olla tai? Fantastista dude

• Anonyymi00028

nyt viileni keli, talvi lähestyy... muutamia asteita heti kylmeni.

• Anonyymi00043

kun joku niin hammasjuttu johonkin tyttöjen hauskaan peliin.. hammaslääkärillä vierailu... seikkailujuttuun... jokukin, suuri helpotus kun sain pois erään riitahampaan, kun on ollut pitkän aikaa riesaa.

katsoin elokuvan James 007 missä rautahammas, huviksi..

• Ajattelutapani on luonnontieteellinen, joka aiheuttaa jutteleellisella palstalla tietysti torjuntaa, koska se on täällä melko harvinainen.

Mutta minussa taas aiheuttaa torjuntaa Yksäri (🦄), joka katselee 'tuosta poikki ja pinoon' -mielipiteineen ihmisiä ylhäältäpäin ja moralisoi toisia siitä, mitä itse erityisesti harrastaa. Esittää KOHTELIAISUUTTA hyväksi tavaksi, mutta on itse muuta kuin kohtelias.

Luonnontieteelliset TEORIAT (siis eivät HYPOTEESIT) ovat KOKO maailmassa yhteneväiset ja AINOAT, vahvan konsensuksen hyväksymät. Ne ovat pysyneet vähintään sata vuotta, useat paljon pitempäänkin.

Sen sijaan Yksäri esittää, että hänen mielipiteensä eivät edusta vain humanistista MONINAISUUTTA, vaan ovat tosia. Vanhan kreikkaliasen näkemyksen mukaan suurin synti oli hybris, ὕβρις, joka tarkoittaa liiallista ylpeyttä, uhmakasta ylimielisyyttä ja rajatonta itseluottamusta.

Olen ollut huomaavinani, että juuri mainitsemastani syystä, hän ei ole palstalla kovin suosittu.

• Anonyymi00044

Avaruusasema ei kovin kestävä joku ISS kun nyt jo osia tippuu maapallon pinnalle, ei hyvä kuin joku Babylon 5 avaruusasema ohjelmassa paljon pyörivää metallia oleva.

• Anonyymi00045

tämä älykkyyden puute on paha mikä vaivaa yliopistojen professoreita kuin joku sukupuolitautu Herpes-C

• Amerikkalainen teeveekanava National Geographic on aloittanut ufo-ilmiöiden lämmittämisen. Edellisestä buumista onkin jo sen verran aikaa, että voi taas onnistua.

Amerikkalaisilla on luja usko, että heidän maallaan on mahtava vaikutus ja heidän hallinnollaan on enemmän tietoa, kuin mitä rohkenevat julkaista. Siis salaliittoteoria.

Liittyy myös civil religion -ilmiöön, jonka mukaan Yhdysvallat on Jumalan erityisesti suojelema ja ylläpitämä maa, suorastaan kirjaimellisesti paratiisi.

Ufobuumit yltävät Amerikan ulkopuolellekin, mutta laimentuneina, koska muilla on erilainen ajattelutapa. Edellinen suuri buumi oli jo kovassa laskussa 50 - 40 vuotta sitten.

Saas nähdä, saavatko Trump ja National Geographic heräteltyä uuden buumin. Ainakin kovasti yrittävät ja alan kirjallisuuden ja teeveeohjelmien tuottajat hierovat jo käsiään.

• Anonyymi00047

Ufometsästäjillä kannattaa olla geigermittarit messissä, sillä ufoalusten läheisyydessä mitataan tyypillisesti korkeita säteilypitoisuuksia. Osa ufoista voi olla armeijoiden salaista teknologiaa, osa oikeita alienien aluksia. On yleinen huoli siitä että eliitti käyttäisi feikkiä alienien invaasiota tekosyynä lisätäkseen kontrollia ihmiskunnasta. Alien-tutkinnat, Epstein-tutkinnat ym. ovat mahdollisesti vain harhautuskeinoja jotteivät massat keskittyisi oikeasti olennaisiin ilmiöihin.

Teknokraattisen maailmanjärjestyksen luominen on eliitin agenda, mikä on tarkoitus aloittaa noin vuonna 2030. YK ja sen edeltäjä perustettiin maailmansotien jälkeen. Maailmansodat toimivat täten oikeutuksina niiden perustamiselle. YK:n myötä globalisaatio mädätyksineen on suorastaan räjähtänyt käsiin. Tyypillinen susi lampaan vaatteissa, kuten myös EU.

Miten voisin luottaa mihinkään mikä näkyy vain tv:n tai tietokoneen ruudulla? En voikaan. Ei ole mitään takeita siitä että tämänhetkiset sodat iskuineen olisivat edes oikeasti tapahtuneita. Suurin osa varmaan on mutta tuskin kaikki mitä mainstream media meille suoltaa. Muistakaa: Ei riitä että näette maailman tapahtumia vain joltain näyttöpäätteeltä, vaan se mitä näette omin silmin irl.

• Siltä etäisyydeltä mistä vielä korkeintaan saattaivat käydä täällä, ei ole kuulunut signaaleja, joten emmeköhön saa olla rauhassa, vaikka olisivat kuinka aggressiivisia.

• No on muuten niin iso avaruus. Ettei sieltä mitään signaalia oo mahdollista saada. Ja miten sitä vois ees tulkita.

Minne muuten loppuu avaruus? Missä on avaruuden reuna?

• Avaruudella ei ole reunaa. Ihan kuten ei maapalloltakaan löydy kohtaa missä pannukakun yläreunalta voisi siirtyä alapinnalle.

• scrg kirjoitti:

Avaruudella ei ole reunaa. Ihan kuten ei maapalloltakaan löydy kohtaa missä pannukakun yläreunalta voisi siirtyä alapinnalle.

Eli se on siis totta, että avaruuskin on pallo neljännen ulottuvuuden eli ajan kautta.

• JeroP kirjoitti:

Eli se on siis totta, että avaruuskin on pallo neljännen ulottuvuuden eli ajan kautta.

Niin pitkälle asiantuntemukseni ei riitä, että osaisin vastata tuohon. Buddy ehkä osaisi.

Mutta siinä mielessä avaruus ei ole pallo, että sillä olisi jokin keskipiste. Avaruuden laajeneminen mielletään usein väärin niin että avaruus ikään kuin laajemisi johonkin entisen avaruuden ulkopuolella, kun kyse on kuitenkin siitä että paikallaan seisoessasi vasen ja oikea jalkasi hitaasti mutta varmasti loittonevat kauemmas toisistaan.

• Tekoälyn mukaan (täsmensin vähän):
        Universumilla ei ole tunnettua fyysistä "reunaa" tai ulkorajaa, josta avaruus loppuisi. Sen sijaan puhutaan havaittavasta maailmankaikkeudesta, joka on pallo, jonka säde on noin 46 miljardia valovuotta. Tämä raja määrittyy sen mukaan, kuinka kauas valo on ehtinyt kulkea 13,8 miljardin vuoden aikana (avaruus myös laajenee).

Ei reunaa: Universumi on todennäköisesti ääretön tai ainakin suljettu, jolloin sillä ei ole "ulkopuolta".

Laajeneva kokonaisuus: Avaruus itsessään laajenee, mikä tarkoittaa, että havaittava maailmankaikkeus kasvaa jatkuvasti.

Havaittava universumi: Me näemme vain tähän asti ehtineen valon, mikä muodostaa havaintohorisonttimme (noin 93 miljardia valovuotta halkaisijaltaan).

Käytännössä universumin "reuna" on siis aikahorisontti, ei fyysinen seinä, mutta todellisuudessa avaruus kuitenkin jatkuu aikahorisontin takana, emme vain näe pidemmälle.

• m36-intj kirjoitti:

Tekoälyn mukaan (täsmensin vähän):
        Universumilla ei ole tunnettua fyysistä "reunaa" tai ulkorajaa, josta avaruus loppuisi. Sen sijaan puhutaan havaittavasta maailmankaikkeudesta, joka on pallo, jonka säde on noin 46 miljardia valovuotta. Tämä raja määrittyy sen mukaan, kuinka kauas valo on ehtinyt kulkea 13,8 miljardin vuoden aikana (avaruus myös laajenee).

Ei reunaa: Universumi on todennäköisesti ääretön tai ainakin suljettu, jolloin sillä ei ole "ulkopuolta".

Laajeneva kokonaisuus: Avaruus itsessään laajenee, mikä tarkoittaa, että havaittava maailmankaikkeus kasvaa jatkuvasti.

Havaittava universumi: Me näemme vain tähän asti ehtineen valon, mikä muodostaa havaintohorisonttimme (noin 93 miljardia valovuotta halkaisijaltaan).

Käytännössä universumin "reuna" on siis aikahorisontti, ei fyysinen seinä, mutta todellisuudessa avaruus kuitenkin jatkuu aikahorisontin takana, emme vain näe pidemmälle.

Naiset kun ei yleensä ymmärrä näitä teorioita, niin tuota horisonttia voi havainnollistaa sillä että kun horisontin takana näkee suklaarasian ja maksimivauhdilla rientää sitä kohti, niin siinä vaiheessa kun pysähtyy vetämään vähän henkeä, niin huomaa että avaruuden laajenemisen vuoksi suklaarasia onkin kauempana kuin lähtöhetkellä. Eli vain kaiken sen suklaan voi ahmia, joka on suklaahorisontin sisäpuolella. Alieneillekin jää väistämättä suklaata.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat
      Politiikka
      111
      18303
    2. Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä

Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell
      Maailman menoa
      156
      7439
    3. Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"

"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."
      Maailman menoa
      88
      4058
    4. Toksinen persuvasemmisto

Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k
      Maailman menoa
      27
      3013
    5. Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa

Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve
      Maailman menoa
      72
      2712
    6. Hotelli Kainuu konkurssiin

Vasta laajenivat Eskobarilla ja nyt näin https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/hotelli-kainuu-hakeutunut-konkurssiin
      Kuhmo
      100
      2386
    7. Tikkunenällä on kovat luulot itsestään

Mut ei tarjottavana muuta kuin katkeruutta, ilkeyttä ja ilkeä luonne hyih.. oikea miesten nielijä Onneksi kaivatullani
      Ikävä
      20
      2324
    8. "Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"

Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt
      Maailman menoa
      106
      2169
    9. Mitä Purra oikeasti sanoi ennen vaaleja...

...pienituloisten leikkaamisesta? Tässä se on. "Esimerkiksi se, mistä aiotaan leikata, perussuomalaisten ero muun muass
      Maailman menoa
      127
      2146
    10. Huomentaaaa

Hyvää huomenta.... Tiiätkö kuinka vaikeata susta on ottaa mitään selvää ja ymmärtää yhtään mitään? Mukavaa päivää... sil
      Ikävä
      38
      2022
    Aihe