Alussa oli kova suru äitini poismenon johdosta. Itkin paljon. Se oli raskasta. Enää en osaa surra, mutta olen ollut melkein kaksi viikkoa vihainen hänelle. Niin ei tietenkään pitäisi olla. Miksi olen vihainen äidille?
Miksi olen vihainen äidille?
3
86
Vastaukset
- Anonyymi00001
Koska se kuuluu suruprosessiin. Se on inhimillistä.
Hylkäämisen tunne: Kuolema tuntuu siltä, että vanhempi jättää lapsensa/aikuisen lapsen, mikä voi herättää voimakasta suuttumusta.
Keskeneräiset asiat: Jos suhteessa on ollut vaikeuksia, vihaa voi aiheuttaa se, ettei asioita ehditty selvittää tai anteeksiantaminen ei ole enää mahdollista.
Identiteettikriisi: Vanhemman kuolema muuttaa omaa asemaa maailmassa ja voi laukaista identiteettikriisin, jonka yhtenä oireena on viha.
Sairauden aiheuttama kuormitus: Pitkään kestänyt sairaus ja hoitovastuu voivat purkautua vihana kuoleman jälkeen.
Miten vihan kanssa voi toimia?
Salli tunne: Viha on surun kääntöpuoli. Sen kieltäminen ei auta, vaan tunteelle on annettava tilaa.
Puhu asiasta: Vihan tunteista puhuminen vertaistuen tai ammattilaisen kanssa on tärkeää.
Ymmärrä, ettei se ole epänormaalia: Myös viha, kiukku ja syyllisyys kuuluvat suremiseen.- Anonyymi00002
Vihan tunne ei tarkoita, etteikö kuollutta vanhempaa olisi rakastanut, vaan se on usein merkki syvästä menetyksestä ja avuttomuudesta kuoleman edessä.
- Anonyymi00003
Läheisen kuoleman jälkeen useimmat kokevat aika valtavan tunteiden kirjon, sellaisiakin tunteita, joita ei ennen ollut tiennyt olevan olemassakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895