Työttömät kyykkyyn

Anonyymi-ap

Uuden lain mukaan työtön saa karenssin,jos on poissa työvoimavirkailijalle sovitulta käynniltä ilman hyväksyttävää syytä. Pitäisi olla vastuuta myös virkailijalla. Yhden kerran olen jättänyt menemättä sovitulle ajalle. Olin 39.5. asteen kuumeessa kotona. Yhden kerran olen meinannut myöhästyä. Syynä oli se,että vaadittiin tulemaan virkailijan luo kesken kuntouttavan työtoiminnan. Työpaikalta työvoimatoimistoon oli matkaa 4 kilometriä. Sitä matkaa ei ihan parissa minuutissa kävellä.

15

142

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Onko darra riittävän hyvä syy?

• Anonyymi00010
        UUSI

Kiittäkää mamuja jotka ei tule muihinkaan palveluihin ajoissa.

• Anonyymi00002
      UUSI

Ensinnäkin, kuume ei estä ilmoittamasta että on kipeänä ja siirtämästä aikaa,,,
      Toiseksi, tapaaminen työvoimavirkailijan kanssa on hyväksyttävä syy olla poissa kuntouttavan työtoiminnasta sinä päivänä,,,
      Huom. Tunnen käytännöt sillä ollut kuntouttavan työtoiminnassa muutaman vuoden!!!

Ja sitä paitsi kuntouttavan työtoiminta ei ole työtä vaan työ- ja toimintakykyä edistävää toimintaa ja ehkäisee parhaimmillaan elämänhallintaa ja syrjäytymistä. Lisäksi pari tuntia parina kolmena päivänä viikossa kuntouttavan työtoiminnassa ei voi mitenkään verrata oikeisiin töihin

• Anonyymi00003
        UUSI

Kuinka se kunto paranee siellä toiminnassa? Itse olin 7 vuotta putkeen työttömänä, eikä minua edes yritetty kuntouttaa. Tosin opiskelin siinä samalla muutaman tutkinnon, kun oli vielä siihen aikaan mahdollista. Sai sen 9 euron bonuksen vielä koko opintojen ajaksi.

• Anonyymi00004
      UUSI

Kovin vaatimattomalla toimella saa kivan fyrkan .

• Anonyymi00007
        UUSI

Vai kivat. Tule tänne, niin näytän ja teen sinulle kivat.

• Anonyymi00005
      UUSI

Karenssi katkaisee työnhaun. Se on työllistymisen edistämistä TE-palvelun ja lain näkökulmasta. Alentunut toimeentulo edistää elämänhallintaa, tästä on samaa mieltä Suomen Oikeusministeriö.

Tälle ei voida mitään, koska kyse on Eduskunnan säätämästä laista. Eduskunta on pessyt kätensäkin ja siirtänyt töllisyytoimista vastuun kunnillle. Onhan asia sille toki vaikea.

• Anonyymi00008
        UUSI

Karenssi on vain korvaukseton määräaika jos on laiminlyönyt työnhakuvelvoitteita joka ei tee ihmisestä työnhaku taidottomaksi tolloksi jos ei ole jo aikaisemminkin ollut sellainen,,,

• Anonyymi00006
      UUSI

Älkää olko sen paikan listoilla. Lainkaan. Vastustakaa diktatuuria.

• Anonyymi00009
      UUSI

Jäi väliin, kun Espanjasta olisi tullut kallis reissu.

• Anonyymi00011
      UUSI

"Työnhakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen 60 päivän ajalta, jos hän kieltäytyy ilman pätevää syytä työnhakuvalmennuksesta, uravalmennuksesta, työvoimakoulutuksesta, työkokeilusta, koulutuskokeilusta, omaehtoisesta työttömyysetuudella tuetusta kotoutumiskoulutuksesta tai kuntouittavasta työtoiminnasta. Seuraamuksen asettaminen ei edellytä sitä, että palveluun osallistumisesta olisi sovittu työllistymissuunnitelmassa. Korvaukseton määräaika asetetaan myös silloin, kun työnhakija ilman pätevää syytä keskeyttää tai joutuu omasta syystään keskeyttämään mainitun työllistymistä edistävän palvelun.
      ...
      Tämä laki tulee voimaan päivänä kuuta 20.

Helsingissä 7.10.2021

Pääministeri
      Sanna Marin

Työministeri
      Tuula Haatainen"
      HE167/2021

• Anonyymi00012
        UUSI

"Työnhakijalle tuomitaan 60 raipaniskua, jos hän kieltäytyy ilman pätevää syytä työnhakuvalmennuksesta, uravalmennuksesta, työvoimakoulutuksesta, työkokeilusta, koulutuskokeilusta, omaehtoisesta työttömyysetuudella tuetusta kotoutumiskoulutuksesta tai kuntouittavasta työtoiminnasta."

• Anonyymi00013
        UUSI
        Anonyymi00012 kirjoitti:

"Työnhakijalle tuomitaan 60 raipaniskua, jos hän kieltäytyy ilman pätevää syytä työnhakuvalmennuksesta, uravalmennuksesta, työvoimakoulutuksesta, työkokeilusta, koulutuskokeilusta, omaehtoisesta työttömyysetuudella tuetusta kotoutumiskoulutuksesta tai kuntouittavasta työtoiminnasta."

Ja kaikki nuo koulutukset on yhden osakeyhtiön järjestämiä.

• Anonyymi00014
      UUSI

Ontuvia selityksiä.

• Anonyymi00015
      UUSI

39.5 asteen kuume ei ole riittävä syy vaan kuumetta pitää olla vähintään 40.

4km olisi mennyt nopeasti taksilla.

Ihan oma syy jos olet töpeksinyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe