Missä ovat Jeesuksen lähettämät lainopettajat?
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA .
Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."
Missä he ovat?
54
295
Vastaukset
- Anonyymi00001
Sananl. 28:9
Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus. - Anonyymi00002
2. Tim. 4:3
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia. - Anonyymi00003
Ei niitä ole missään eikä mitään lainopettajia koskaan uudessa liitossa lähetetä. Fariseukset olivat aivan tarpeeksi lainopettajia kun jahtasivat Jeesusta sapatin vuoksi ja siksi päättivät tappaa Hänet. Myös hyöhemmin samasta syystä jahdastiin alkuseurakuntaa kun eivät viettäneet sapattia ja noudattaneet juutalaisia tapoja. Muuan valehtevat Paavali oli yksi niistä lainopettajista, jotka jahtasivat, mutta hän tuli sitten uskoon ja sai tietenkin kaikkien lainopettajien vihat niskaansa. Tai niiden, jotka ovat olevinaan lainopettajia, mutta eivät mistään mitään ymmärrä.
- Anonyymi00004
Jeesus oli Rabbi, yliopettaja, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet. Jeesus oli sapatin Herra.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmoskielisiä, sekavia puhuvia lahkolaisia.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
Matt. 5:19
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Jeesus oli Rabbi, yliopettaja, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet. Jeesus oli sapatin Herra.
Matt. 12:5
Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?
Jeesus lähetti lainopettajia, ei mitään hurmoskielisiä, sekavia puhuvia lahkolaisia.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.Ei ketään suoraan taivaaseen temmata, kuten harhaoppiset lahkot julistaa kun kutsuvat itseään profeetoiksi ja vaikka miksi jalanvenyttäjiksi ja ihmeparantajiksi.
1. Piet. 1:17
Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00006
Fafiseukset ja muut lahkolaiset olivat väärämieliä, he kutsuivat itseään uskovaisiksi. Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöksi. Tarjolla kun oli vain syntisten katumuskaste.
- Anonyymi00007
Jumala nauraa taivaassa lait ja käskyt kieltäville hurmahenkisille kaatajapastoreille, noille pellehermanneille.
Ps. 2:4
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä. - Anonyymi00008
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
lm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
Uuteen Jerusalemiin tulee taivaasta uusi Juutalaisten temppeli, Liitonarkku, missä on laintaulut. Temppelimet palautetaan entiseen loistoonsa.
Lait ovat voimassa prikulleen samoina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten vuodatetaan Henki kaiken lihan ylle.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Liiton taulut=Laintaulut- Anonyymi00010
Baalin palvojat särkivät laintaulut ja aloittivat hurmostanssinsa niiden ympärillä.
1. Kun. 18:29
Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.
Väärät profeetat joutuivat ns. "verihurmokseen" jatkuvasta veren hokemisesta ja näkemisestä.
Profeetat huusivat vielä kovemmalla äänellä ja viiltelivät tapansa mukaan itseään miekoilla ja keihäillä, niin että olivat aivan veressä.
- Anonyymi00009
Näihin pisti I:n pälle että Paavali oli valehtelija kun ei korostanut lakia eikä sapattia.
Sekä teki muutakin pahaa.
Niin pitää tulkita jos haluaa vanhan liiton säilyttää ja Pyhän Hengen kumota.- Anonyymi00011
Paavali oli murhamies ja opetti lain merkityksestä monella eri tavalla, riippui siitä keitä oli kuuntelemassa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Paavali oli murhamies ja opetti lain merkityksestä monella eri tavalla, riippui siitä keitä oli kuuntelemassa.
Korintossa Paavali tekeytyi sekä lait kieltäväksi apostoliksi, että lakeja puolustavaksi nasiiriksi.
1.Kor.9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]
- Anonyymi00013
"Tarkoitus pyhittää keinot"
Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset.
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan. - Anonyymi00014
Ei Johannes kastanut lainopettajia, joten ei sellaisia mihinkään lähetetä eikä koskaan ole lähetetty mihinkään.
Tai jos lähetettäisiin, niin he tulisivat vain syyttelemään ja herjaamaan muita ihmisiä eikä heillä olisi mitään muuta sanomaa. Ei sellaisten ihmisten lähettämisessä olisi mitään järkeä eikä heistä kellekään mitään hyötyä. Niiden kanssa ei näkisi kuin helvetin portit.- Anonyymi00015
Jeesus oli lainopettaja, joka opetti oikein, ei niin kuin eräät toiset, väärämieliset lahkolaiset.
Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
- Anonyymi00016
Raamatun sana usko on alunperin verbi ja tarkoitti Jumalan lakien, käskyjen ja säädösten mukaan elämistä, Jumalan rakastamista, mikä on ensimmäinen ja tärkein käsky ihmiselle.
1. Joh. 5:3
Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30] - Anonyymi00017
Käännyttämällä kuulosta ja muiden aistien kautta saadaan tulemaan päänusko, mikä on ihmismielen psykologiaa.
Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Käännyttämällä aikaansaatu uskovainen kun kastetaan pelkällä vedellä, lahkokasteella eli proselyyttikasteella tehdään käännynnäisiä eli lahkolaisia. - Anonyymi00018
Ei niitä lainopettajia ole kauheasti ristillä roikkunut. Jeesus joutui sinne, mutta ei siitä syystä että opetti lakia, vaan siitä syystä että rikkoi sapatin sekä muutoinkin puhu aivan toista kuin mitä Toora, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille. Sellaiset lainopettajan oikeast lainopettajat laittovat ristinpuuhun.
- Anonyymi00019
Jeesuksen kuolemantuoomio perustui miehittäjävallan Roomalaisten pelkoon, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta julistetaan Juutalaisten kuningas.
Kuolemantuomion syy:
INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas. - Anonyymi00024
Anonyymi00019 kirjoitti:
Jeesuksen kuolemantuoomio perustui miehittäjävallan Roomalaisten pelkoon, että Juuda itsenäistyy ja Jeesuksesta julistetaan Juutalaisten kuningas.
Kuolemantuomion syy:
INRI=Jeesus Kristus Juutalaisten kuningas.Mark. 15:2
Pilatus kysyi Jeesukselta: "Oletko sinä juutalaisten kuningas?" "Sinä sen sanoit", Jeesus vastasi....
- Anonyymi00020
Pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Juutalaiset, kuten antisemitistit ja lahkolaiset hokee.
Luuk. 18:32-33
Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään, ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleista."- Anonyymi00021
Korvausteologia eli supersessionismi tarkoittaa teologista ajatusta, jonka mukaan kristillinen kirkko tai seurakunta olisi ottanut Israelin eli juutalaisten paikan Jumalan valittuna kansana ja ottanut Israelille kuuluvat lupaukset. Korvausteologian mukaan juutalaisilla ei olisi pelastushistoriallista merkitystä.
- Anonyymi00022
Jeesus varoittaa pakanakristityistä.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin PAKANAT , jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5] - Anonyymi00023
MOT-ohjelman mukaa suurimmat uskonlahkot ovat palkanneet päätoimisia testamentin metsästäjiä.
- Anonyymi00025
Ensin vaaditaan 10% ja sitten 100%.
Sieltä et pääse, ennen kuin ole maksanut sen viimeisenkin "rovon" (euron).- Anonyymi00028
Jos antaa pirulle pikkusormen, niin se vie koko käden.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Jos antaa pirulle pikkusormen, niin se vie koko käden.
Jumalan tarkoitus on, että ihmisillä on omat talot ja tavarat, viinitarhat, ei mitään yhteisomistusta, mikä johtaa vain riitoihin.
Aam. 9:14
Minä käännän kansani Israelin kohtalon. He rakentavat jälleen hävitetyt kaupunkinsa ja asettuvat niihin asumaan. He istuttavat viinitarhoja ja nauttivat niiden viinin. He istuttavat puutarhoja ja nauttivat niiden hedelmän.
Jes. 65:21-22
He rakentavat taloja ja saavat asua niissä, he istuttavat viinitarhoja ja nauttivat itse niiden hedelmän, ei niin, että he rakentaisivat ja toinen taloa asuisi, eikä niin, että he istuttaisivat ja toinen söisi hedelmän. Niin kuin puiden päivät, niin ovat minun omieni päivät. Minun valittuni saavat itse nauttia työnsä tuloksista.
- Anonyymi00026
Ap. t. 4:32 Kukaan ei pitänyt omanaan sitä, minkä omisti, vaan kaikki oli heille yhteistä.
Eräs pariskuntakin tapettiin talokaupan rahojen saamiseksi heiltä. (Ananias ja Safiira)- Anonyymi00027
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanooPaavali vaiensi naiset uhkaamalla heitä, etteivät olisi todistaneet häntä vastaan.
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Paavali vaiensi naiset uhkaamalla heitä, etteivät olisi todistaneet häntä vastaan.
1. Kor. 11:6
Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.
- Anonyymi00032
Käännösvirhe siinä on, ei lähetä lainopettajia, vaan herjaajia.
- Anonyymi00033
Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat. He ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan kirjoitettuihin lakeihin ja käskyihin.
Ei ole erikseen mitään lievempiä Pojan lakeja tai Hengen lakeja, kuten valheita yritetään ihmisille syöttää eksytystarkoituksessa.- Anonyymi00034
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Yksi kaste) - Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
1.Joh.5
6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. (=Yksi kaste)6 Han är den som kom genom vatten och blod, Jesus Kristus, icke med vattnet allenast, utan med vattnet och blodet. Och Anden är den som vittnar, eftersom Anden är sanningen.
7 Ty tre äro de som vittna:
8 Anden, vattnet och blodet; och de tre vittna ett och detsamma.
6 This is he that came by water and blood, even Jesus Christ; not by water only, but by water and blood. And it is the Spirit that beareth witness, because the Spirit is truth.
7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
8 And there are three that bear witness in earth, the spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.
- Anonyymi00036
Paavali tosin väitti, että Jumala lähettää valheita eksyttääkseen ihmisiä.
Tarkoittiko sitten itseään vai mitä?
2.Tess.2:11
" Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen" - Anonyymi00037
Herjaajia lähettänyt, mutta tuntuu hassulta että Jumala lähettäisi.
Saattaa lähettä eri kerroksen asukas herjaajat keskuuteemme. - Anonyymi00038
Paavali tunnustaa valehtelevansa kun katsoo sen kirkastavan Jumalan sanan totuutta.
Room. 3:7
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan." - Anonyymi00039
Niin ei Jumala lähetä herjaajia.
Niillä muu työnantaja. - Anonyymi00040
Paavalin kirkastama totuus kihahtaakin helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen ja hänen kanssan kulkeneiden oikeiden apostolien opetuksella,
VT:n ikuisia totuuksia unohtamatta.- Anonyymi00041
Room. 3:7
Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI KAUTTA selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan."
Kreikan Korintossa Paavali matki siellä vaikuttanutta Delfoin oraakkelia, puhumalla samalla tavalla "glossolaliaa", mutta joutui sitten luopumaan siitä.
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
1. Kor. 14:9
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
Ne on niitä uskovaisia juristia. ⚖️🗡💼📚
- Anonyymi00042
Ei ne opeta lakia, vaan kovasta rahasta tulkitsee.
Tosi kovasta rahasta.
Vatipäät herjaa ilmaiseksi.
- Anonyymi00043
Jeesus opetti maan päällä oikeille 12 apostolilleen kaiken mahdollisen. Mitä siihen on jälkikäteen lisätty, se on pahasta.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. - Anonyymi00044
On luvattu että tyttärenne näkyjä näkevät ja pojat ennustavat.
Eivät vain herjaa.- Anonyymi00045
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
- Anonyymi00046
Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
- Anonyymi00047
Niitä ei vain ole näkynyt kuin harhaoppisten päiväunissa ihmeiden tekijöitä.
- Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Niitä ei vain ole näkynyt kuin harhaoppisten päiväunissa ihmeiden tekijöitä.
Eli syytät Jeesusta valehtelijaksi.
- Anonyymi00049
Eksyttäjät puhuvat pelkästä "Jeesuksesta", mutta eivät puhu Kolmiyhteisestä Jumalasta: Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, jotka yhdessä ovat.
Eksytykset tulee pelkkää "Jeesus" -nimeä hokien ja hyväksi käyttäen.
Matt. 24:5
Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:11
Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
Matt. 24:24
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark. 13:6
Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi00050
Lakien kieltäminen ja vähättely johtaa laittomuuden tekoihin.
Matt. 24:12
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Jumalan lapset -- Paholaisen lapset
4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00051
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä. - Anonyymi00052
Ehdotus kirkkokäsikirjaan.
Jooga- ja sateenkaari-messut ja jumpat tulisikin korvata Jumalan lakien ja käskyjen opetuksella.
Vähintään tunti joka kerta Jumalanpalveluksen alkuun.
Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt! - Anonyymi00053
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.
Matt. 6:7
"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]
Mark. 12:40
mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka882513- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww831391EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje121206- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta102791Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe34785- 54783
- 30706