Mistä syystä ihmiset joutuu helvettiin?

Anonyymi-ap

Synnin takia tottakai, tai tarkalleenottaen sen takia, mistä synnit todistavat. Synnit todistavat meidät syntisiksi. Jokainen syntinen on henkilökohtaisesti syyllistynyt Jumalan Pojan murhaamiseen teoillaan. Jos meistä ihmisistä jokainen ei olisi syntiä tehnyt, Jeesuksen ei olisi tarvinnut kuolla meidän kaikkien puolesta. Mutta Jumala on nähnyt edeltä, ettei meistä yksikään pysty itseään pelastamaan omalta itseltään, olemalla tekemättä syntiä, siksi hän näki sen ainoaksi vaihtoehdoksi pelastaa meidät, että hän uhraisi itsensä meidän sijastamme (2 Korint. 5:19).

Matteus 10:28
"Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."

Jesajassa puhutaan näin Jeesuksesta:

Jesaja 53:10-11
"Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä häntä sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa. Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa."

Jeesuksen sielu on vikauhrina. Niinkuin Matteuksen evankeliumissa sanotaan, helvetissä sielu kuolee. Jeesus koki sielun kuoleman ristillä, sen toisen kuoleman, johon joutuu jokainen joka kieltäytyy häneen uskomasta ja häntä rakastamasta. Hän oli toisessa kuolemassa niin meidän kuin heidän puolestaan. Mutta he katsovat hänet ylen ja menevät siksi kadotukseen. Täydellinen oikeudenmukaisuus toteutuu. Mikään synti ei jää rankaisematta.

Meidän Jumalamme, Jeesus, on äärettömästi pyhempi kuin vaikkapa islamin, judaismin tai hindulaisuuden jumalat. Jeesuksen taivaaseen ei mene kukaan kuin hänen verensä kautta. Hän on niin pyhä ja täydellinen, ettei hänen valtakuntaansa ole mitään asiaa ilman hänen puhdistavaa ja katoamatonta vertansa.

Heprealaiskirje 9:22-24
"Niin puhdistetaan lain mukaan miltein kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista. On siis välttämätöntä, että taivaallisten kuvat tällä tavalla puhdistetaan, mutta että taivaalliset itse puhdistetaan paremmilla uhreilla kuin nämä. Sillä Kristus ei mennyt käsillä tehtyyn kaikkeinpyhmipään, joka vain on sen oikean kuva, vaan itse taivaaseen, nyt ilmestyäkseen Jumalan kasvojen eteen meidän hyväksemme."

2 Korinttolaiskirje 5:20-21 ja 6:1
"Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa! Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon, ettei se jää turhaksi."

Jumalan armo meitä kohtaan jää turhaksi jos emme ota sitä vastaan, jos emme turvaa Jeesukseen pelastuksenamme.

( lainaus )

12

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus on nyt jo tavallaan kuollut. En tiedä mikä sen suhteen on epäselvää. Mutta älkää nyt keskittykö siihen että mikä meni päin persettä. Vaan oppikaa siitä ja eläkää nyt fiksummin. Miksi tämä on niin vaikeaa?

• Anonyymi00002

On vähän turhauttavaa, näin ihmisten tunteiden läpi eläessä, kun edellinen kumppani tapettiin vaikka yritti kertoa sanomaani, ja nyt kun olen avioliitossa, niin edes miestäni ei kuunnella. Tällä kertaa jos joku nakutellaan ristille niin se on ihmiskunta, ei aviopuolisoni.

• Anonyymi00003

Narsistijumalan vuoksi.

• Anonyymi00004

Jumala ei ole vain kovinkaan kummoinen rakentaja eikä hoida edes takuu asioita tekeleistään. Muutenkin voisi ampua esim salamalla päähän kaikkia epäkelpoja vasemmistolaisia niin eivät aiheittaisi ongelmia. Maapallolle. Aatu oli kamsallissosialisti ja stal.. sosialisti kommari ja mao pol pot kanssa ja putin taas kansallissosialisti . Somessa sosialistrka edustaa kaikki muut paitti ps ja kd äänestäjät. Kokoomuskin on liberaalifem sossuja.

• Anonyymi00005

Ihminen joutuu tietenkin helvettiin jos on laittomuuden tekijä. Ei rakasta lähimmäisiä, vaan herjaa heitä päivät pitkä. Siitä se tie helvettiin lähtee ja ihminen viitoittaa sen aivan itse, ei siitä tarvitse yrittää ketään syyttää.

Ainut mitä voi tehdä on, yrittää selittää että helvettiä ei ole, keksitty juttu ei tässä kuinkaan käy vaikka miten laittomasti elellään.

• Anonyymi00006

Raamattu on Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinoiden kokoelma, ei mitään muuta, ja näitä "syntisiä" voivat niin halutessaan olla ainoastaan noihin tarinoihin uskovat uskonharhaiset, kun taas meitä tervejärkisiä koko käsite ei kosketa lainkaan.

• Anonyymi00007

Uskovaiset pyrkivät tekemään elämästä, toisten, helvettiä jo maan päällä, että kuolema on aina helpotus!

• Anonyymi00012

Uskovien tehtävä on kertoa, että Jeesus Kristus pelastaa.

• Anonyymi00008

Jokainen kuollut tuo aihetta riemuun, On se pimee tapa viettää maallinen aika. Vihata ja vainota ihmisiä! Ja tappaa!

• Anonyymi00010

Niin kävi Jeesukselle.

Sen uskonnisuuden uhriksi joutui

Miksi sitä ei olisi tänä päivänä.

• Anonyymi00009

Kuka on sieltä tullut takas kommentoimaan oloaan .

• Anonyymi00011

Maaelämä on joillekin helvetti ja taivaskin.
      Mitä kylvää sitä niittää, se on karman laki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe