https://www.hameensanomat.fi/uutissuomalainen/9300390
Rikkaiden
Hommoo
Miksi ostat sähköauton palkansaaja?
21
350
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kallista on "Sähkärin" pitäminen - !
- IL-lehti ketoo ; - 34Tuhatta ostohinta -ja vuodessa aro putoaa 22Tonniin - !
- Tonni kuluja /kk. +muut maksut päälle - nii Ei oo Halpaa "Sähkärillä" -ajo - !- Anonyymi00003
Jos on kiire myydä vuoden käytössään ollut auto, se myydään sillä hinnalla, mitä ensimmäinen tarjoaa. Huono kauppa, mutta rahat tuli ja auto meni.
Minä ostin vuosi sitten saman verran ajetun id4:n 30k€ hinnalla, enkä ole myymässä tätä vuosiin. Koskaan minulla ei ole ollut autoa, jonka arvo nousisi käytössä. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jos on kiire myydä vuoden käytössään ollut auto, se myydään sillä hinnalla, mitä ensimmäinen tarjoaa. Huono kauppa, mutta rahat tuli ja auto meni.
Minä ostin vuosi sitten saman verran ajetun id4:n 30k€ hinnalla, enkä ole myymässä tätä vuosiin. Koskaan minulla ei ole ollut autoa, jonka arvo nousisi käytössä.ajoin minäkin passatilla 20 vuotta tdi-kaikki mikä hajosi meni jopa useaan kertyaan rikki ja sähkövikaa riitti.
ainoa plussa oli 1.9 tdi moottori-se kesti 500000km ja vielä sillä joku ajaa.
Listaa:
-ikkunat tippuu kun mekanismit pettää
-pyöränlaakereita kului noin 60000km välein jostain nurkasta
-renkaat kului nopeaan vaikka kaikki säädöt kohdallaan
-jousien laakerit yläpäät kakskertaa vaihtoon
-takajouset poikki
-polttoaine vuoto moottoritilassa-tulipalovaara
-sähkökeskus oikosulku-tulipalovaara
-tuulilasi kaksi kertaa vaihto-halkesi itsestään
-Kaasupoljin poikki kolme kertaa jne - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
ajoin minäkin passatilla 20 vuotta tdi-kaikki mikä hajosi meni jopa useaan kertyaan rikki ja sähkövikaa riitti.
ainoa plussa oli 1.9 tdi moottori-se kesti 500000km ja vielä sillä joku ajaa.
Listaa:
-ikkunat tippuu kun mekanismit pettää
-pyöränlaakereita kului noin 60000km välein jostain nurkasta
-renkaat kului nopeaan vaikka kaikki säädöt kohdallaan
-jousien laakerit yläpäät kakskertaa vaihtoon
-takajouset poikki
-polttoaine vuoto moottoritilassa-tulipalovaara
-sähkökeskus oikosulku-tulipalovaara
-tuulilasi kaksi kertaa vaihto-halkesi itsestään
-Kaasupoljin poikki kolme kertaa jneTouran samat kokemukset
- Anonyymi00013
Ei se auton hinta mihinkään "putoa" jos et sitä myy. Tyhmähän se ostaa auton ja myy sen vuoden tai kahden päästä.
- Anonyymi00002
- Anonyymi00008
Kannattaa ostaa tonnin pommi ja lämmitellä takkaa satasen seteleillä. Sama asia.
- Anonyymi00006
eeee
- Anonyymi00007
Tuon kun mulkaiset
tajuat
että kalliin auton ostaminen
on HULLUUTTA.
https://www.youtube.com/watch?v=FiK5jdDJRf4- Anonyymi00011
Mitä hulluutta se on? Tietysti jos olet PA niin se on hulluutta.
Kalliita autoja ostavat ne, joilla on pinkka kunnossa ja haluavat nauttia elämästä vaikka nyt hienolla autolla ajellen. Kääriliinoissa ei ole taskuja, ja vaikka olisikin et montunpohjalla niistä rahoista nauttisi.
- Anonyymi00009
Ihan palkansaajia olemme. 500€/kk uuden auton osamaksu on 5% perheen tuloista. Ehkä auton saa halvemmallakin, mutta miksi ihmeessä? On uusi aina sen verran mukavampi!
- Anonyymi00010
Minä ostin käytetyn sähköauton, koska sen käyttö tulee paljon halvemmaksi, kuin polttiksen. Eikä tuon hintakaan ollut sen kalliimpi, kuin halpispolttiksilla. Vaikka olen eläkkeellä, pitää autossa olla tilaa mökkitavaroille ja ajettavuuden hyvä maantiellä. Tonnin pommien kanssa en ala tusaamaan.
- Anonyymi00020
En minäkään ala niiden tonnin pommien kanssa tusaamaan.
Kumma miten tämä mielipide valtaa alaa täällä!
Minun on jokaisen kerran tosiaan päästävä sinne paikkaan B - esim. työhön!
Lisäksi on muita ja muuta kuljetettavaa.
- Anonyymi00012
Miksi ostat uuden polttomoottorisen auton palkansaaja?
Maksat käytöstä ja huolloista paljon enemmän kuin mahdollisesta isommasta arvon alenemasta sähköautossa.
100 000 km.n ajolla säästät noin 12 000€ polttomoottoriseen verrattuna pelkillä polttoaineilla.- Anonyymi00019
Palkansaaja ajelee työmatkoja autolla ja välillä kaupan kautta. Nyt on autolla ikää 7 vuotta ja 5 kuukautta ja mittarissa 52000 km. Bensaa on kulunut yhteensä 2900 litraa = keskihinnalla 1,85 noin 5300€, arvonalenema uutena 17200€ maksaneessa kotterossa noin 9000€, siis jotain 1250€ vuodessa tosin 2000€ pommiksi tuo on tarkoitus ajaa, jolloin arvonalenema on jo pitkälti alle tonni vuodessa.
Aika vaikea tuosta on tehdä edullisempaa sähköautolla. Ja mukavuusmielessä 20 minuutin työmatkalla en välttämättä kaipaa hierovia nahkajakkaroita, ehkä joku muu kaipaisi.
- Anonyymi00014
On näillä loisilla melkoiset perustelut. Helpottaako tuo tuskaa olla köyhä?
- Anonyymi00016
666
- Anonyymi00017
sakLada
- Anonyymi00018
cccc
- Anonyymi00021
sssa
- Anonyymi00022
Minä ostin vuosi sitten 3-vuotiaan sähköauton 30k€ hintaan. Yllättäen Trumpin toilailuiden ansiosta näistä saman okäisistä ja saman verran ajetuista pyydetään yhä 30 k€.
Mahtavaa hintakehitystä tämäkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764977Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184356Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993087Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2502924Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432862- 522491
- 271919
- 341723
- 211721
- 631677