Tämä saattaa kirpaista Teslavihaajia, mutta niin se vaan on, että Tesla on edelleen paras sähköauto.
https://www.youtube.com/watch?v=xKM98_BdV70
Tesla model 3 vs. CLA
34
284
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei Tesla ole missään asiassa paras sähköauto. Siinä on hidas latausnopeus verrattuna kilpailijoihin, toimintamatkassa ei ole mitään erikoista, laatu on heikkoa jne. Teslan FSD:kin toimii edelleen päin persettä ja on täysin arvoton (ja kukaan ei oikeasti tarvitse itsestään ajavaa autoa joten siitä ei kannata mitään maksaakaan).
- Anonyymi00002
Ja on ihan tunnettu fakta, että Tesla lahjoo tubettajia. Väite siitä, että Tesla ei muka mainosta on valehtelua. Tesla käyttää ihan samalla tavalla markkinointiin rahaa kuin muutkin, mutta Tesla vain on panostanut tubettajien ja muun somen vaikuttajiin.
- Anonyymi00003
Enkä oikeasti piittaa mitä tubettajat sanovat, mutta ainakin lähes kaiken kontrollin laittaminen tuolle typerälle hiplailunäytöllä on idiotismia. Fyysiset napit ovat edelleen paras tapa säätää esimerkiksi ilmastointia ja muita toimintoja. Enkä itse ainakaan piittaa paskaakaan onko autossa jokin vidun Spotify tai Netflix, kameroita tai muuta höpöhöpö-toimintoa.
- Anonyymi00013
Oot sä huvittava...
- Anonyymi00004
Noi voi hetken toimia maassa jossa ei pakkasia eikä routaisia teitä jossa ei tarvita lämmitystä eikä avata ovia pakkasyön jälkeen eikä ajeta suolakurassa
- Anonyymi00005
Testi ei kerro paljonkaan miten autot toimivat pohjoisessa talvella. Nuo näyttävät olevan espanjalaisia, missä ei lähes koskaan ole kunnolla kylmää.
- Anonyymi00006
Itse olen nyt kolme talvea ja yli 90tkm ajanut Tesla 3:lla, enkä ollenkaan tiennyt mainitsemistasi ongelmista, vaan olen ollut oikein tyytyväinen autoni toimintaan.
Koskahan voin alkaa odottamaan ongelmia, joita pakkaset, routa, ovien avaaminen ja suolakura tulee aiheuttamaan? - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Itse olen nyt kolme talvea ja yli 90tkm ajanut Tesla 3:lla, enkä ollenkaan tiennyt mainitsemistasi ongelmista, vaan olen ollut oikein tyytyväinen autoni toimintaan.
Koskahan voin alkaa odottamaan ongelmia, joita pakkaset, routa, ovien avaaminen ja suolakura tulee aiheuttamaan?Ehkä olet "tyytyväinen" Teslaasi koska olet valehteleva huijari?
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Koskahan voin alkaa odottamaan ongelmia, joita pakkaset, routa, ovien avaaminen ja suolakura tulee aiheuttamaan?No täällä 6 vuotta ja 170tkm ajeltu model 3LR. llä. En tunnista minäkään noita ongelmia.
Kummallista että kaikenlaisia ongelmia näkee ne joilla ei teslasta ole muuta kokemusta kuin ovat nähneet sellaisen.
Mainittakoon, että kerran vaihdettu taakse ja eteen nivelet, siinä kaikki viat. Huolloissa käynyt kahdesti jarrujen herkistelyssä, jarrunesteet vaihdettiin toisella käynnillä. Itse vaihtanut kolmesti sulat ja sisäilman suodattimen, kolmannet kesärenkaat menossa vaihtoon. Laskin että huolto/korjauskäynnit maksaneet noin 1600€. Keskimääräinen kulutus ollut 17,2 kWh/100km. Haluaisin kuulla vastaavan 6 vuotta vanhan eri merkkisen auton jolla päässyt yhtä vähillä huolto; -ja käyttökustannuksilla.
Missä on se vikapommi josta täällä toitotetaan? - Anonyymi00017
Anonyymi00006 kirjoitti:
Koskahan voin alkaa odottamaan ongelmia, joita pakkaset, routa, ovien avaaminen ja suolakura tulee aiheuttamaan?Yllärinä ne sitten tulevat aina ja aina ne tulee.🐒
- Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Yllärinä ne sitten tulevat aina ja aina ne tulee.🐒
Esson baari kertoi näin.
- Anonyymi00008
Mese tekee hyvän auton ja Tesla ritsoja. Teslalla on paljon ongelmia ihan perusasioissa tekniikan ja korin osalta ja tehdään kuin halpis.
- Anonyymi00010
Itse vaihdoin 2017 E-mersuni Teslaan ja nyt kolmen vuoden käytön jälkeen, voin todeta Teslan olevan huomattavasti laadukkaampi kuin se mersuni.
Minulla on kokemusta, sinulla vain luuloja. - Anonyymi00012
Voi olla, että ensimmäisissä kolmosissa oli mainitsemiasi korin asennusongelmia, mutta ei enää uusimmissa jotka valmistetaan kiinassa tai saksassa.. Alustan nivelet nyt saa tehokkaassa autossa rikki pelkällä ajotyylillä, ja miksikö ne näkyy katsastuksessa? No siksi ettei tesloja käytetä jatkuvasti korjaamolla määräaikaishuolloissa vaan alusta tarkastetaan ensimmäisen kerran ensimmäisessä katsastuksessa.
- Anonyymi00014
Kummallista, että tuolla videolla sanoivat teslan laatuvaikutelmaa paremmaksi?
Oletko kuullut mesen (vehon) korjaushinnoista, ovat vähintään 4 kertaiset kuin Teslalla.
Veholla takuusta luistetaan jopa huvittavilla argumenteillä.
Kaksi mersua omistaneena ei kolmatta tule. Kallista vikaa oli kummassakin alta sadantonnin ajettuina, eli hyvyys on pelkässä ajettavuudessa, sen mersu osaa.
- Anonyymi00015
Olipas taas virkistävää luettavaa ja elinikääkin ropsahti varmaan 20 v lisää, kun sai nauraa "minun mese/minun tesla" -kehujien uhoamisia🤣🤣🤣
- Anonyymi00016
Yhden Rube videon voimalla onneen.
Tuolta löytyy jokaiselle mieleiset videot, iso osa on maksettua ja mainos kamaa.
Ennemmin kannattaa luottaa pitkäikäisiin oikeisiin autolehtien ja heidän tuloksiin.- Anonyymi00019
Ainakaan TM ei osaa olla objektiivinen Teslojen suhteen, vaan aina tapahtuu jotain, mitä en oikeassa elämässä ole nähnyt kertaakaan viiden vuoden aikana. Tulee mieleen takavuosien "jäinen Tesla". Jos TM:n puheet olivat silloin totta, auton täytyi olla hajonnut tai ikkunoiden auki. Koskaan en ole Teslan kyydissä talvella palellut! Jos olisin, auto olisi lähtenyt vaihtoon _heti_.
En ymmärrä myöskään TM:n puheita mukamas tunnottomasta ohjauksesta; paljon parempi se on kuin yhdessäkään VW:ssä. Toyotassa vielä huonompi; ohjaus oli aivan hirveä, kun sain sijaisautoksi Yariksen joskus aikoinaan. Teslan ohjaus on varsin sporttinen, sopii hyvin tehojen kanssa yhteen.
Voisin jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta en enää lainkaan luota TM:ään objektiivisena tiedotusvälineenä.
En tosin sano, että Youtube-videot sen luotettavampia olisivat. - Anonyymi00022
Anonyymi00019 kirjoitti:
Ainakaan TM ei osaa olla objektiivinen Teslojen suhteen, vaan aina tapahtuu jotain, mitä en oikeassa elämässä ole nähnyt kertaakaan viiden vuoden aikana. Tulee mieleen takavuosien "jäinen Tesla". Jos TM:n puheet olivat silloin totta, auton täytyi olla hajonnut tai ikkunoiden auki. Koskaan en ole Teslan kyydissä talvella palellut! Jos olisin, auto olisi lähtenyt vaihtoon _heti_.
En ymmärrä myöskään TM:n puheita mukamas tunnottomasta ohjauksesta; paljon parempi se on kuin yhdessäkään VW:ssä. Toyotassa vielä huonompi; ohjaus oli aivan hirveä, kun sain sijaisautoksi Yariksen joskus aikoinaan. Teslan ohjaus on varsin sporttinen, sopii hyvin tehojen kanssa yhteen.
Voisin jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta en enää lainkaan luota TM:ään objektiivisena tiedotusvälineenä.
En tosin sano, että Youtube-videot sen luotettavampia olisivat.TM tekee talviautovertailuja ja niissä Teslan heikkoudet tulee valitettavasti esiin kovin nololla tapaa. Oikeasti Teslassa on paljon ongelmia laadun kanssa ja autoissa on paljon ns.lastentauteja ja niitä poistetaan kovin hitaasti ja aina tulee myös uusia kun mallia päivitetään.
Jos tykkää Teslasta, niin osta Tesla, mutta miksi et kestä totuutta asioissa? - Anonyymi00024
Anonyymi00022 kirjoitti:
TM tekee talviautovertailuja ja niissä Teslan heikkoudet tulee valitettavasti esiin kovin nololla tapaa. Oikeasti Teslassa on paljon ongelmia laadun kanssa ja autoissa on paljon ns.lastentauteja ja niitä poistetaan kovin hitaasti ja aina tulee myös uusia kun mallia päivitetään.
Jos tykkää Teslasta, niin osta Tesla, mutta miksi et kestä totuutta asioissa?Siis kyllä TM käyttäytyy täysin samoin kuin iltapäivälehdet ym. pääasiassa mainostuloilla elävät julkaisut. Kaikki negatiiviset yksittäiset tapahtumat jopa maapallon toiselta puolen kyllä julkaistaan koska Tesla.
Antaisitko Sinä hyviä arvosteluja työnantajallesi joka ei maksa palkkaasi?
TM.n testeissä ja vertailuissa näkyy räikeästi se, että mitattavissa olevissa asioissa tesla pärjää, mutta testaajien mielipiteissä se on aina hännillä. Ei ole kovin uskottavaa.
- Anonyymi00020
Kumpikaan ei sovellu hyvin Suomen olosuhteisiin pienen maavaran vuoksi. Vallankin CLA:n maavara on todella onneton.
Tesla 138 mm, Mersu 108-110 mm.- Anonyymi00021
Tesla Model Y maavara on 167 mm, eli aivan riittävästi.
- Anonyymi00023
Meillä ajetaan pääosin tasaisilla ja hoidetuilla teillä, ei Tesla tai tuota Meseä ole suunniteltu lainkaan maastoon tai surkeille mökkiteille, eli autoilijalta vaaditaan niin isoa paneutumista ja miettimistä, että millaisilla teillä ajelee. Vaikeaa ehkä toisille?
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tesla Model Y maavara on 167 mm, eli aivan riittävästi.
Olikin kyse kolmosesta.
- Anonyymi00026UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Meillä ajetaan pääosin tasaisilla ja hoidetuilla teillä, ei Tesla tai tuota Meseä ole suunniteltu lainkaan maastoon tai surkeille mökkiteille, eli autoilijalta vaaditaan niin isoa paneutumista ja miettimistä, että millaisilla teillä ajelee. Vaikeaa ehkä toisille?
Niin ajetaan. Kyse onkin loskakelillä lumien aurauksen seurauksena muodostuvista teräksenlujista jääkokkareista. Tarvitsee mennä vain pienelle sivukadulle, niin niitä alkaa löytyä. Reipas pohjakosketus sellaiseen, niin no - en kokeilisi...
- Anonyymi00027UUSI
Anonyymi00026 kirjoitti:
Niin ajetaan. Kyse onkin loskakelillä lumien aurauksen seurauksena muodostuvista teräksenlujista jääkokkareista. Tarvitsee mennä vain pienelle sivukadulle, niin niitä alkaa löytyä. Reipas pohjakosketus sellaiseen, niin no - en kokeilisi...
Kuvailemaasi tapausta ei kuitenkaan ole ilmaantunut. Teoriat ovat teorioita.
Aivan varmasti jos tienpidon takia akku vioittuisi, siitä uutisoitaisiin. - Anonyymi00028UUSI
Anonyymi00027 kirjoitti:
Kuvailemaasi tapausta ei kuitenkaan ole ilmaantunut. Teoriat ovat teorioita.
Aivan varmasti jos tienpidon takia akku vioittuisi, siitä uutisoitaisiin.Tiedä enempiä tapahtuneista, mutta Skoda Superbin pohjamuovit hajosivat juuri kuvailemassani tapauksessa. Sähköautoon siirtymisen jälkeen olen väistellyt joka ainoan lumikokkareen, koska ne saattavat olla umpijäätä.
- Anonyymi00029UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tiedä enempiä tapahtuneista, mutta Skoda Superbin pohjamuovit hajosivat juuri kuvailemassani tapauksessa. Sähköautoon siirtymisen jälkeen olen väistellyt joka ainoan lumikokkareen, koska ne saattavat olla umpijäätä.
Vertaatko ihan tosissasi metallista pohjapanssaria ja muovia?
- Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tiedä enempiä tapahtuneista, mutta Skoda Superbin pohjamuovit hajosivat juuri kuvailemassani tapauksessa. Sähköautoon siirtymisen jälkeen olen väistellyt joka ainoan lumikokkareen, koska ne saattavat olla umpijäätä.
Kaikissa sähköautoissa akku on ylempänä kuin akseliston osat. Eli irtonaiseen jäälohkareeseen ajettuasi rikkoutuisi sähköautossa myös edestä muoviosat, ei akku.
- Anonyymi00031UUSI
Anonyymi00029 kirjoitti:
Vertaatko ihan tosissasi metallista pohjapanssaria ja muovia?
Kaikissa sähköautoissa ei todellakaan ole pohjapanssaria. Lukemani mokaan monet akut on kolhittu, eikä auto ole mennyt enää läpi katsastuksesta.
Vaan ajelkaa toki jääkokkareiden yli, ei ole minulta pois. - Anonyymi00032UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kaikissa sähköautoissa ei todellakaan ole pohjapanssaria. Lukemani mokaan monet akut on kolhittu, eikä auto ole mennyt enää läpi katsastuksesta.
Vaan ajelkaa toki jääkokkareiden yli, ei ole minulta pois.Aiheuttavatko kovaksi jäätynyneet lumipaakut akkuvahinkoja sähköautoissa?
Tekoälyn (kuten minunkin) mielipide:
Kyllä, kovaksi jäätyneet lumipaakut ja jäälohkareet voivat aiheuttaa merkittäviä vaurioita sähköauton ajoakustolle. Sähköautojen akusto sijaitsee tyypillisesti auton pohjassa, mikä tekee siitä alttiin mekaanisille iskuille, vaikka se on suojattu
pohjapanssarilla tai suojalevyllä.
Jäälohkareiden aiheuttamat riskit
Mekaaniset iskuvauriot: Kova jäälohkare voi iskeytyä auton pohjaan suurella voimalla. Pienikin lommo tai painauma akkukotelossa voi olla turvallisuusriski ja johtaa jopa hylkäämiseen katsastuksessa.
Kalliit korjauskustannukset: Jos akkukotelo vaurioituu, valmistaja saattaa vaatia koko akun vaihtamista, mikä voi maksaa jopa yli 40 000 euroa. - Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00032 kirjoitti:
Aiheuttavatko kovaksi jäätynyneet lumipaakut akkuvahinkoja sähköautoissa?
Tekoälyn (kuten minunkin) mielipide:
Kyllä, kovaksi jäätyneet lumipaakut ja jäälohkareet voivat aiheuttaa merkittäviä vaurioita sähköauton ajoakustolle. Sähköautojen akusto sijaitsee tyypillisesti auton pohjassa, mikä tekee siitä alttiin mekaanisille iskuille, vaikka se on suojattu
pohjapanssarilla tai suojalevyllä.
Jäälohkareiden aiheuttamat riskit
Mekaaniset iskuvauriot: Kova jäälohkare voi iskeytyä auton pohjaan suurella voimalla. Pienikin lommo tai painauma akkukotelossa voi olla turvallisuusriski ja johtaa jopa hylkäämiseen katsastuksessa.
Kalliit korjauskustannukset: Jos akkukotelo vaurioituu, valmistaja saattaa vaatia koko akun vaihtamista, mikä voi maksaa jopa yli 40 000 euroa.Pelkkää teoriaa! Onko tiedossa ainoatakaan todellista tapahtumaa? EI.
Ai.n mukaan sellaisia ei ole kirjattu.
Meteoriittikin voi tippua niskaasi teoriassa. - Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Pelkkää teoriaa! Onko tiedossa ainoatakaan todellista tapahtumaa? EI.
Ai.n mukaan sellaisia ei ole kirjattu.
Meteoriittikin voi tippua niskaasi teoriassa.Ai, ettei ole ainoatakaan katsastuksessa hylättyä sähkistä, josta löytyy pikku klommo pohjasta? Kannattaa lueskella...
Aikas tyhmää edes vääntää, jääkokkare on kuin kivi. - Anonyymi00035UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Ai, ettei ole ainoatakaan katsastuksessa hylättyä sähkistä, josta löytyy pikku klommo pohjasta? Kannattaa lueskella...
Aikas tyhmää edes vääntää, jääkokkare on kuin kivi.Äärimmäisen harvinaisesta asiasta on kyse.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh1104631Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.2233725Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit1553515Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188733396Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2312776Ylen juontaja möläytti suorassa radio-ohjelmassa
Ylen Radio Suomen juontaja Samuli Aaltonen käytti törkeää kieltä maanantaiaamupäivän Koko Suomen radio -ohjelman lähetyk632573"Kostokakka!" Farmi Suomen pehtoori avaa sanaisen arkkunsa Frederikin haisevasta jäynästä
Voi hyvänen aika Reetun touhuja! Pehtoori Terho Häkkinen sai ennen näkemätöntä höykytystä heti Farmi Suomi -realityn alk282432Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös1312382- 552208
Katsoitko Petolliset, mitä mieltä?
Vanajanlinnan käytävät ja salongit täyttyvät jälleen kuiskailuista, salaisuuksista ja petoksista. Petollisten uudella112116