Joogasta vielä

Anonyymi-ap

Jooga kirkossa tuntuu aivan oudolta. Samalla kun kirkko jotenkin tuntuu epäonnistuvan oman mystiikkansa välittämisessä, ei näytä kykenevän antamaan riittävästi tilaa uskonasioden syvälliseen pohdiskeluun, eikä autattamaan ihmisiä kokemaan todellista Kristuksen läsnäoloa se tarjoaa joogaa jonka historiasta se tietää vieläkin vähemmän.

Unohdetaan om aarre ja lainataan jonkun toisen ymmärtämättä mitä ollaan lainaamassa.

9

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johtunee siitä, että jooga on muodikasta.

      • Anonyymi00001

        Unohtamatta sitä, että useat jooga-perinteeseen kuuluvat tekniikat toimivat. Ihan mitatusti: meditaatioilla, johon on yhdistetty hengitys- ja rentoutusharjoitukset voi alentaa stressitasoa, laskea verenpainetta jne.

        Onko joogalla saavutettu stressin hallinta "väärin sammutettu tulipalo"?


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Unohtamatta sitä, että useat jooga-perinteeseen kuuluvat tekniikat toimivat. Ihan mitatusti: meditaatioilla, johon on yhdistetty hengitys- ja rentoutusharjoitukset voi alentaa stressitasoa, laskea verenpainetta jne.

        Onko joogalla saavutettu stressin hallinta "väärin sammutettu tulipalo"?

        Kysymys ei olekaan vain tulipalon sammuttamisesta tai stressin hallinnasta koska nämä eivät ole kirkon tehtäviä lainkaan.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Kysymys ei olekaan vain tulipalon sammuttamisesta tai stressin hallinnasta koska nämä eivät ole kirkon tehtäviä lainkaan.

        Näin juuri.
        Kirkon tehtävä on lisätä stressiä ja saada ihmiset elämään jatkuvassa pelossa, Jumalanpelossa.


    • Tätä minäkin olen miettinyt. Tai oikeastaan olen miettinyt, miksi länsimaalaiset ylipäätään kääntyvät idän suuntaan eivätkä tutki omaa perinnettään. Kristinuskossa on idän uskontoihin nähden sekin etu, että kristinusko on oikeassa ja idän uskonnot väärässä.

      • Anonyymi00002

        "Kristinuskossa on idän uskontoihin nähden sekin etu, että kristinusko on oikeassa ja idän uskonnot väärässä."

        Erehtyväiset ja syntiset kristityt ovat yhdessä asiassa absoluuttisen oikeassa eikä ollenkaan väärässä: heidän uskonnolliset käsityksensä ovat kaiken arvostelun yläpuolella.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        "Kristinuskossa on idän uskontoihin nähden sekin etu, että kristinusko on oikeassa ja idän uskonnot väärässä."

        Erehtyväiset ja syntiset kristityt ovat yhdessä asiassa absoluuttisen oikeassa eikä ollenkaan väärässä: heidän uskonnolliset käsityksensä ovat kaiken arvostelun yläpuolella.

        Kriittinen tulkitseminen ja sen opettaminen on eri asia, kuin asioiden käytännön suorittaminen ja opettaminen. Jeesuksessa Kristuksessa ei kritiikin sijaa ole, eikä edes Jeesuksessakaan. Joten en näe Herrassa mitään kritiikin paikkaa, enkä sijaa.
        Joten sinähän kirjoitat, kuin fariseukset aikanaan.
        Jeesushan puhui, jopa Jumalasta Isänään.
        Toki tästäkin joku, saattaa taas keksiä lyömäaseen. Lienee vaikea päätellä.

        Ja jos uskonnolliset käsitykset ovat kaiken arvostelun yläpuolella, mikä on sitten siellä alapuolella tilanne, tai keskellä? Keskustelu aina paikallaan. Kun se on asiallista.
        Uskossa ei ole mitään mystiikkaa.


    • Anonyymi00005

      Kirkko ei ole jumppasali eikä hindutemppeli.

    • Anonyymi00006

      Kirkolla ei ole varsinaisesti mystiikkaa. Jos olisi, se jakaisi ihmiset kahteen osaan: parempaan osaan kuuluisi papisto, joka ymmärtää mystiikan sisällön ja osaa hallita sitä, ja huonompaan osaan eli rahvaaseen ne, jotka eivät ymmärrä mystiikkaa.

      5.Mooseksen kirja:
      29:29 Se, mikä on salassa, se on Herran, meidän Jumalamme; mutta mikä on ilmoitettu, se on meitä ja meidän lapsiamme varten ikuisesti, että me pitäisimme kaikki tämän lain sanat."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe