Pienimmät unelmat

Anonyymi-ap

Kerro pienin unelmasi. Sellainen joka voi ehkä olla mahdollista toteuttaa tänä vuonna.

Minusta on mukavampi unelmoida jotain mikä on mahdollista toteuttaa lähitulevaisuudessa kuin haaveilla lottovoitosta.

Itse haluaisin pitkästä aikaa Ruotsin risteilylle. Jos olisi vielä mahdollisuus buffaan niin olisi ihanaa mutta se buffa on jo vähän epärealistinen.

Huhtikuussa Tukholmassa on jo lämmin. Menen heti aamulla laivasta ulos ja kävelen kaupungilla koko päivän. Istun puistossa kun jalat väsyy. Tukholma on kaunis enkä ole käynyt siellä 10 vuoteen.

Minulla tämä on siitä kiinni että saan kavereita mukaan. Yksin se hytti on turhan kallis. Yhdessä se olisi vain muutama kymppi per nenä.

Tallinnassa pääsin juuri käymään kun kaverilla oli tarjous risteily. Oli kiva päästä hetkeksi Helsingistä muualle ja merelle.

50

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Unelmia on hyvä olla, joita voi sitten toteuttaa ajan kanssa. Itse sain säästötililtä 300€ grillin ostoon. Tämä on pitkäaikainen haave. Kesää odotan innolla ja grillailuja.

Nämä on niitä tavoitteita joita kohden kuljetaan. Listalla on vielä jokunen tavoite-säästämisen kohde. Aika vähäisiä nämäkin, ja ei vaadi paljon rahaa.

Mb_76

• Anonyymi00002

Olisi kiva päästä taas käymään match swossa koirien kanssa, mutta kun auto meni, niin on kyydistä kiinni

• Anonyymi00003

Minä toivoisin seksiä.

Jos oikein flaksi käy, ei siihen kulu rahaakaan.

• Anonyymi00016

kumeihin kuluu rahaa ja jos pihistelet niin olet tuomittu elatusmaksuihin

• Anonyymi00027

Tässä ei auta edes Kela.

• Anonyymi00004

Pääsis pää-eläkkeelle päästä
      Eivät päästä.

• Anonyymi00005

Teillä kaikilla muilla on jotain, mitä minulle ei ole mahdollista . Mahdollinen matka, koira ja joku onnellinen voi säästää tilille rahaa, minulla ei ole edes oikeata sänkyä, nukun banaanilaatikoiden päällä, patjalla ku lattialla vetää, vai onko minulla sänky, lasketaanko banaanilaatikot sängyksi?

Pieni unelma? jäimpä miettimään tätä, onko minulla unelmia.
      ei, minulla ei ole unelmia.

• Anonyymi00006

Etkö unelmoi sängystä?

Mä ostin neljällä sadalla 160 cm jenkkisängyn tarjouksesta sillon ku oli vielä rahaa. Siellä oli myynnissä 120 cm runkopatja 200€. Sekin on jo aika hyvä sänky

• Anonyymi00007

Banaanilaatikosto on erinomainen eriste kylmän lattian ja joustavan patjan välillä.
        Ne banaanilaatikot kannattaa liittää yhteen roudarinteipillä niin saa tukevan
        alustan sille joustinpatjalle, mikä mahdollistaa makoisat ja virkistävät unet.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Etkö unelmoi sängystä?

Mä ostin neljällä sadalla 160 cm jenkkisängyn tarjouksesta sillon ku oli vielä rahaa. Siellä oli myynnissä 120 cm runkopatja 200€. Sekin on jo aika hyvä sänky

Suosittelen lämpimästi sitä jenkkisänkyä, sillä se on jykevä alusta päiväunille.
        Tarjoaahan se myös verrattomat unet yöaikaan etenkin kun meillä siinä
        sängyn päällä on kaksi petauspatjaa, mistä muodostuu muhkea alusta.
        Yhdistelmä on todella laadukas eikä ole käytännössä mennyt miksikään sen
        10 vuoden aikana, minkä se on meillä ollut. Lukuisia tyynyjä on jo ostettu
        sinä aikana, sillä ne ei tunnu kovin pitkäikäisiltä. Se jenkkisänky oli joku
        tarjous missä pääty sekä lukuvalot kuuluivat samaan alle tonnin pakettiin.
        Jouset tuntuvat edelleen jämäköiltä ja hyviltä, sillä ei aikamies voikaan
        nukkua missään hotellitason vetelässä sängyssä.

• Anonyymi00008

Kyllä en unelmoi mistään laivamatkasta, koska minä olen niitä saanut monta kertaa ilmaiseksi. Viimeksi oli ilmainen laivamatka tarjolla, kun kävimme koeajamassa autoliikkeessä (ilman mitään ostoaikomusta) ja saimme mainoksessa luvatun risteilylahjakortin kahdelle. Tämä vaati vain sen, että menimme sinne autoliikkeeseen ja koeajoimme sen korealaisen auton. Siinä se!

Olen pienellä eläkkeellä n. 1000€/kk, niin rahat riittävät ihan hyvin.

• Anonyymi00009

Risteily. Millä reitillä? Mitkä satamat? Montako meripäivää?

• Anonyymi00012

Sitä mäkin toivon että jollain kaverilla olis vaikka taas ilmainen risteily jolle ei ole käyttöä. Mutta ne ilmaiset ei oo viikonloppuisin et sit en saa vältsiin kaveria mukaan. Mut voin mennä yksin viikolla ja fiilistellä ja katella merta ja Tukholmaa. Rauhallinen yksin risteily voisi tehdä hyvää. Kavereiden kaa tulee aina juotua. Yksin tulis oltua selvänä. Voisin mennä aikasin nukkumaan ja aikaisin Tukholmaan ja nähdä kunnolla kaupunkia eikä vaan Plattan ja vanha kaupunki

• Anonyymi00024
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Risteily. Millä reitillä? Mitkä satamat? Montako meripäivää?

Helsinki - Tukholma, kaksi yötä laivalla ja päivä Tukholmassa. Eihän se kallis olisi ollut itsekään maksaen, mutta kun näin saatiin ilmaiseksi, niin otettiin.

Oltiin myös joskus niillä "ilmaisilla" kahden viikon matkoilla Turkissa, joita Turkin valtio sponssasi. Niistä piti itse maksaa se 169€, eli käytännössä ilmaisia matkoja, kun kyseessä kaksi viikkoa. Niissäkin oli sellainen juttu, että lähdöt ja ajankohdat sellaisia, ettei ne soveltuneet muille, kuin eläkeläisille ja työttömille tms. joilla on helppo lähteä lomakauden ulkopuolella, vaan mitä se eläkeläistä haittaa, kunhan on halpaa!

• Anonyymi00010

Unelmoin rasvaisesta snagarin lihiksestä neljällä nakilla

• Anonyymi00014

Minä sain leipäjonosta bataatin, lantun, chiliä ja ruokakerman. Tein juuri unelmoimani keiton niistä. Onneksi oli himas valmiina sipulia, kasvisliemikuutio ja valkosipuli jauhetta. Ekaa kertaa tein ja tosi hyvä keitto tuli

• Anonyymi00019

Nyt täytyy nokittaa tässä lihisasiassa. Nuoruudessa kepeän nousuhumalan aikaan
        kyselimme mikä oli nakkiennätys kyseisellä snagarilla lihiksen kera. Se oli 12 nakkia.
        Niinpä tilasimme lihiksen kera 13 nakkia, mikä olikin melkoisen muhkea annos,
        mistä sitten riitti naposteltavaa kahdelle henkilölle. Ja tuli tehtyä uusi ennätys
        vaikka sillä ei päässytkään sinne Guinnesin ennätysten kirjaan.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä sain leipäjonosta bataatin, lantun, chiliä ja ruokakerman. Tein juuri unelmoimani keiton niistä. Onneksi oli himas valmiina sipulia, kasvisliemikuutio ja valkosipuli jauhetta. Ekaa kertaa tein ja tosi hyvä keitto tuli

bataatti tais olla melko makea juures? lanttujen ystävä olen kyllä..jostain syystä niissä vaan ei ole viime vuosina ollu makua..itse en hirveän makeista juureskeitoista pidä..taittoiko lanttu bataatin makeutta? hyvältä kuulostaa joka tapauksessa..noilla aineilla pääsee pitkälle..chili ja valkosipula vielä..chili pistää kropan koetuksulle..ja valkosipula tappaa suubakteerit ja notkentaa veren..miksi vampyyrit ei tykkää valkosipulasta???

• Anonyymi00011

Noilla reunaehdoilla ei mitään. Niitä ei ole jäänyt ja suuremmat on tyydytetty.
      Omat ja vaimoni terveydentilan puitteet ovat ainoita rajoittavia tekijöitä.
      Unelmani on, että vielä joskus voisimme tehdä itse suunnitellun reisun, mutta näillä näkymin on se, että turhaa haaveilua!

• Anonyymi00013

Olen nähnyt unta lämpimästä kesästä hiekkarannalla ja vihreästä metsästä. Sen enempää en varmaan osaa nelmoida

• Anonyymi00015

muovipussi mukaan sinne puvvettiin ja lappaat muovikassin täyteen ruokaa.

• Anonyymi00017

Savolaisen eläkeläisgayn Nysästä. Tuosta ei unelmat voi pienemmäksi mennä.

• Anonyymi00018

Höpötystä

• Anonyymi00020

Kohtuullinen unelma on käydä vielä kerran siellä Jäämeren rannalla, vaikka
      sinne on meiltä mutkitellen 1500 km. Polttonestettä menee mennessä
      ainakin kaksi tankillista ja paluumatkalla saman verran. Yht. n. 500 €.
      Tosin yrittävät taas torpedoida senkin hankkeen nostamalla
      Persianlahdella raakaöljyn hinnan taivaisiin. Viimeiksi oli sama suunnitelma
      mielessä 2022, mutta silloinkin järkyttävän kallis diesel hillitsi lähtemistä.
      Onneksi oli kuitenkin plan B olemassa, joten menin iloiseen Itä-Suomeen ja
      kulutin siellä vain yhden tankillisen joten muihin kulutusjuhliin jäi vielä
      kosolti rahaa käyttöön. Taidan toteuttaa saman suunnitelman jossakin
      itäisen Suomen mökkikylässä. Lomaa se on varmuudella sekin ja vähemmän
      tulee sitä asfaltin tuijotusta.

• Anonyymi00025

Oletko koskaan kokeillut matkaamisessa julkisia kulkuvälineitä? On meinaan todella edullista, kun kyttäät halpisbussien liput muutamalla eurolla. Entä halpislennot ulkomaille, muutamalla eurolla, on älyhalpaa, kun päästiin alle 8€ lentolipuilla tooodella kauas. Meinaan, että tuolla 500€ polttoaineen hinnalla tekee melkoisesti matkaa julkisilla ja asuukin vielä sen lisäksi.

Meidänkin 5 hengen perheen lentoliput oli alle 40€ kauas! Ei paljoa kannata alkaa omalla autolla ajelemaan.

Tuttavani kohtuullisen varakas, asuu Helsingissä Lauttasaaressa, hän tykkää mennä junalla Kemijärvelle, kyttää edulliset liput junaan. Ei sellaistakaan reissua omalla autolla kannata tehdä.

• Anonyymi00021

Löysin halvalla pitkät housut.

• Anonyymi00023

En unelmoi sänkyyst, siin on hyvä banaanilaatikoiden päällä uinua, patja alle ja tasaset loorat, a vot, siin on köyhälle sänkyä kerrakseen, ei tarvii sit miettiä varastointia kun rahat loppuu ja lintsi on ainut paikka asua.

Oikeastaan haaveilen kissasta, mutta rahat ei riitä nyttenkään ja kohta ei riitä enää sitäkään vertaa.

ps. jesarilla ympäri ni pysyy kasas sänky

• Anonyymi00026

Minä unelmoin siitä että näkisin Suomen kaikki ne hienot paikat mitä en ole nähnyt. Itä-Suomessa on paikkoja näkemättä kuten Savonlinna.

Autoa mulla ei oo. Bussilla voisi matkustaa kohtuu hinnalla. Mutta nukkuminen on haaste. En kestä teltta majoitusta.

• Anonyymi00028

Majoituksia löytyy yllättävän edullisesti ympäri Suomea. Bussilla voi tosiaan matkata todella edullisesti, kun valitsee halpisbussin reitit ja ostaa liput hyvissä ajoin ennakkoon (esim. Hki-Oulu ja Oulu-Hki maksoi 2€ suuntaansa, eli 4€ yhteensä).

Myös rautateillä on joskus ihan huikean halpoja lippuja tarjolla, varakas tuttavani on oikea "pennin venyttäjä", hän matkustaa junalla Hki-Kemijärvi niillä halvoilla tarjouslipuilla. Me tehtiin kerran koko perheen kanssa junamatka tarjouslipuilla ja yövyttiin kohteessa 30€ koko perhe, se oli sellainen hostelli. Ostettiin Lidlistä evääksi paketti kaurahiutaleita 0,37€, josta tehtiin huoneessa olevalla mikrolla koko porukalle kaurapuuroa aamiaiseksi.

Kannattaa bongata netistä niitä edullisia majoituksia, niitä löytyy yllättävästi kohtuu hintaan. Yhden kerran me lähdettiin pojan kanssa mopoilla pitkälle matkalle, oli meillä teltta varalla, jossa jouduttiin ainoastaan nukkumaan yksi yö (telttapaikka maksoi Vehmersalmella 10€ ja saatiin käyttää leirintäalueen suihkua ja wc-tiloja), muuten löydettiin ilmaiset majoitukset ihan kunnolliset katon alta. Pysyttiin ihan Suomen rajojen sisällä, ajettiin 1200 kilometriä kesäistä kaunista Suomea. Meillä oli halvat kiinalaiset mopot, joista toinen myytiin heti reissun jälkeen pois. Elämäni hienoin reissu!

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Majoituksia löytyy yllättävän edullisesti ympäri Suomea. Bussilla voi tosiaan matkata todella edullisesti, kun valitsee halpisbussin reitit ja ostaa liput hyvissä ajoin ennakkoon (esim. Hki-Oulu ja Oulu-Hki maksoi 2€ suuntaansa, eli 4€ yhteensä).

Myös rautateillä on joskus ihan huikean halpoja lippuja tarjolla, varakas tuttavani on oikea "pennin venyttäjä", hän matkustaa junalla Hki-Kemijärvi niillä halvoilla tarjouslipuilla. Me tehtiin kerran koko perheen kanssa junamatka tarjouslipuilla ja yövyttiin kohteessa 30€ koko perhe, se oli sellainen hostelli. Ostettiin Lidlistä evääksi paketti kaurahiutaleita 0,37€, josta tehtiin huoneessa olevalla mikrolla koko porukalle kaurapuuroa aamiaiseksi.

Kannattaa bongata netistä niitä edullisia majoituksia, niitä löytyy yllättävästi kohtuu hintaan. Yhden kerran me lähdettiin pojan kanssa mopoilla pitkälle matkalle, oli meillä teltta varalla, jossa jouduttiin ainoastaan nukkumaan yksi yö (telttapaikka maksoi Vehmersalmella 10€ ja saatiin käyttää leirintäalueen suihkua ja wc-tiloja), muuten löydettiin ilmaiset majoitukset ihan kunnolliset katon alta. Pysyttiin ihan Suomen rajojen sisällä, ajettiin 1200 kilometriä kesäistä kaunista Suomea. Meillä oli halvat kiinalaiset mopot, joista toinen myytiin heti reissun jälkeen pois. Elämäni hienoin reissu!

ois ees varaa mopoon.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

ois ees varaa mopoon.

Mopojahan nyt löytyy taskurahalla ja sen voi myydä reissun jälkeen pois. Ja pitäähän köyhän muutenkin liikkua, niin mopo on siihen tosi hyvä, halvat vakuutukset ja muutenkin pienet kulut. Hyvän kiinalaisen skoden löytää jo 200€, sillä ajaa melkoisesti. Minä maksoin omastani 100€, kun oli pikkuvika.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Mopojahan nyt löytyy taskurahalla ja sen voi myydä reissun jälkeen pois. Ja pitäähän köyhän muutenkin liikkua, niin mopo on siihen tosi hyvä, halvat vakuutukset ja muutenkin pienet kulut. Hyvän kiinalaisen skoden löytää jo 200€, sillä ajaa melkoisesti. Minä maksoin omastani 100€, kun oli pikkuvika.

Ei tääl hesas kerrosgetossa voi pitää missän mopedia, kaik maksaa, jopa kuseminenkin.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei tääl hesas kerrosgetossa voi pitää missän mopedia, kaik maksaa, jopa kuseminenkin.

Miksi pitää muka asua Helsingissä, jossa kaikki maksaa? Muuta tänne syrjäseudulle, asunnot käytännössä ilmaisia ja voi tehdä etätöitä ihan hyvin. Ja mopolla käyt kaupoissa ym. asioilla. Voit sitten mopolla matkailla.

Valitset vaan sopivan asuinkunnan hyvien kulkuyhteyksien varrelta, että halpisbussi kulkee ja Lidl on kohtuullisen matkan päässä. Ei ole vaikea yhtälö!

Me muutettiin tänne syrjäseudulle jo vuosia sitten, eikä olla kaduttu. Vaimo tekee edelleen etätöitä valtion palveluksessa, työpaikka on kyllä Helsingissä, mutta kotona tekee hommat. Muutaman kerran vuodessa joutuu käymään työpaikalla Helsingissä, muuten kaikki hoituu etänä täältä kotoa käsin.

Matkailu ei ole ollut meille mikään ongelma, on vaan matkustettu omatoimisesti, kun se ei maksa juuri mitään. Ja mopolla minäkin olen matkoja tehnyt vaikka kuinka. On me lennetty noilla muutaman euron lennoillakin.

• Anonyymi00030

jos olisi 34euroa rahaa,pienin unelma

• Anonyymi00032

Veikö uni voiton kun ajatus katkesi.

• Anonyymi00033

Salkku coopia ja halpa röökiaski?

• Anonyymi00036

Siitä on jo kauan aikaa, kun oli unelmia. Ne pitivät silloin hengissä. Nyt unelmat ovat kuolleet ja kuopattu. Syvälle.

• Anonyymi00038

Ja pian menet perässä

• Anonyymi00053
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ja pian menet perässä

Sinä vissiin kuvittelet jääväsi tänne ikiajoiksi.

• Anonyymi00037

Tallinna ois kiva.

• Anonyymi00041

Toivon että saisin paljon kalaa jotta voin myydä sitä sitten. Bensan hinta nousee joten voi olla etten mene kalaan kovin usein tänä vuonna. en voi maksaa yli 2 euroa bensasta koska se on omista säästöistä pois. Unelmani on lähteä pitkälle pyöräretkelle eurooppaan ja säästän siihen rahaa. Rahaa tarvii noin 18000 euroa vähintään.

• Anonyymi00046

Siis hei haloo, 18000€ muka pyöräretkeen Eurooppaan!

Suosittelen nyt menemään kirjastoon ja lainaamaan Matti Rämön kirjoja polkupyörällä matkaamisesta, niin alkaa riittää vähempikin raha.

Minä olen tehnyt melkoisen pitkiä reissuja ja en ole koskaan tuollaista rahaa käyttänyt mihinkään matkaan. Me oltiin koko 5 hengen perhekin Intiassa omatoimimatkoilla monena talvena, niin ei me saatu niillä edes tuosta summasta puoliakaan menemään kaikilla matkoilla yhteensä.

• Anonyymi00054

Mikä ihme sun pyöräretkessä oikein maksaa? Edes 1800€ mene pyöräretkeen. Teltta mukaan ja ostat eväät paikallisista kaupoista tarjouksista. Menet lautalla ylitse Viroon kansipaikalla ja siitä vaan polkemaan.

• Anonyymi00043

Hurtigruten risteily, Norjan rannikoita myötäillen, etelästä pohjoiseen, täysihoidolla.

• Anonyymi00044

Siellä olisi kyllä mahtavia maisemia. Kuten vaikkapa esim. Islannissa.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Islannista on vain kiven heitto sinne Grönlantiin. Voihan sen katsoa samalla.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Islannista on vain kiven heitto sinne Grönlantiin. Voihan sen katsoa samalla.

Mukavaa matkaa, jos menet.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Islanti on tosi hyvä paikka matkustaa omatoimisesti, netin kautta vaan halvimmat lennot ja majoitus entisestä jenkkien tukikohdasta Keflavikista, niin tekee ihan taskurahalla koko retken.

Suosittelen ihan kokemuksella!

• Anonyymi00050

Hallituksen jäsenten hukkuminen kun tippuvat jäälautalta!

• Anonyymi00055

Ei riittäneet rahat kevätreissuun, mutta kun kerää jemmarahaa syksyyn asti,
      niin pääsee ainakin jonkinlaiselle matkalle maakuntiin.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      134
      3297
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      74
      2123
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1815
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1747
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1704
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1365
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1213
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1156
    9. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1045
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      33
      987
    Aihe