”Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Gal 3:13
JEESUS TULI KIROUKSEKSI!
17
160
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Jeesusta tuli siunaukseksi, ei kiroukseksi.
- Anonyymi00003
Ensin kiroukseksi, koska Hän otti meidän syntimme päällensä ja sen kautta siunaukseksi.
Ymmärrätkö?
- Anonyymi00002
- Hoosianna! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä, Israelin kuningas!
- Anonyymi00004
Paavali oli syyllistynyt Juutalaisten murhiin ja yritti keksiä keinoja lakien mitätöimiseksi, ettei olisi joutunut vastuuseen teoistaan.
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta. - Anonyymi00005
Asia koskee vain puunoksalle hirtettyjä.
- Anonyymi00006
Jeesus ei tullut Jumalan säätämiä lakeja kiroamaan eikä kumoamaan.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi00007
Lakien kumoaminen tarkoittaisi sitä, että ei olisi syntiäkään, josta ihminen tekemään tiliä.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00008
Jokainen joutuu vastaamaan omista synneistään.
Ei ketään suoraan taivaaseen temmata.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00009
Tuo kohta koski erämaavaeluksen aikaisia erikoistapahtumia, ei Jeesusta.
Ei niitä jakeita pidä suoraan kopioida tuhansien vuosien takaa.
"Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - Anonyymi00010
Ei Jumala ole omaa itseään eikä poikaansa kironnut.
Matt. 1:23
-- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. - Anonyymi00011
Jeesushan ristiinnaulittiin lyömällä naulat käsien ja jalkojen läpi ritinmuotoisen puusta tehtyyn tappovälineesee. Sehän on täysin eri asia kuin "puuhun ripustaminen", mikä viittaa hirttämiseen.
- Anonyymi00012
On siitä riesaa piisannut.
- Anonyymi00013
Golgatalla kukaan ei ole välinpitämätön.
- Anonyymi00014
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
Mitään paratiisia ei ollut siihen aikaan maan päällä. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
Mitään paratiisia ei ollut siihen aikaan maan päällä.Olitko sinä itse paikalla, että osaisit varmuudella sanoa? Pidät näköjään Jeesusta valehtelijanaTS.
- Anonyymi00016
Jeesus otti meidän syntimme päälleen, jotta voisimme pelastua. Hän otti meille kuuluvan rangaistuksen!
- Anonyymi00017
Meille olisi kuulunut kirous ja rangaistus, mutta Jeesus kärsi ne puolestamme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3531066- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37676- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459