”Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
Gal 3:13
JEESUS TULI KIROUKSEKSI!
15
59
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Jeesusta tuli siunaukseksi, ei kiroukseksi.
- Anonyymi00003UUSI
Ensin kiroukseksi, koska Hän otti meidän syntimme päällensä ja sen kautta siunaukseksi.
Ymmärrätkö?
- Anonyymi00002UUSI
- Hoosianna! Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimessä, Israelin kuningas!
- Anonyymi00004UUSI
Paavali oli syyllistynyt Juutalaisten murhiin ja yritti keksiä keinoja lakien mitätöimiseksi, ettei olisi joutunut vastuuseen teoistaan.
Ap. t. 26:10
Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta. - Anonyymi00005UUSI
Asia koskee vain puunoksalle hirtettyjä.
- Anonyymi00006UUSI
Jeesus ei tullut Jumalan säätämiä lakeja kiroamaan eikä kumoamaan.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi00007UUSI
Lakien kumoaminen tarkoittaisi sitä, että ei olisi syntiäkään, josta ihminen tekemään tiliä.
1. Joh. 3:4
Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - Anonyymi00008UUSI
Jokainen joutuu vastaamaan omista synneistään.
Ei ketään suoraan taivaaseen temmata.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. - Anonyymi00009UUSI
Tuo kohta koski erämaavaeluksen aikaisia erikoistapahtumia, ei Jeesusta.
Ei niitä jakeita pidä suoraan kopioida tuhansien vuosien takaa.
"Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" - Anonyymi00010UUSI
Ei Jumala ole omaa itseään eikä poikaansa kironnut.
Matt. 1:23
-- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani.
Hepr. 5:5
Siten ei Kristuskaan itse korottanut itseään ylipapin arvoon, vaan hänet korotti se, joka sanoi hänelle: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. - Anonyymi00011UUSI
Jeesushan ristiinnaulittiin lyömällä naulat käsien ja jalkojen läpi ritinmuotoisen puusta tehtyyn tappovälineesee. Sehän on täysin eri asia kuin "puuhun ripustaminen", mikä viittaa hirttämiseen.
- Anonyymi00012UUSI
On siitä riesaa piisannut.
- Anonyymi00013UUSI
Golgatalla kukaan ei ole välinpitämätön.
- Anonyymi00014UUSI
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
Mitään paratiisia ei ollut siihen aikaan maan päällä. - Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00014 kirjoitti:
Matt. 27:44
Ja samalla tavalla herjasivat häntä ryöväritkin, jotka olivat ristiinnaulitut hänen kanssansa.
Mitään paratiisia ei ollut siihen aikaan maan päällä.Olitko sinä itse paikalla, että osaisit varmuudella sanoa? Pidät näköjään Jeesusta valehtelijanaTS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011882324691Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1333847Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös3633533Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä202178Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit
mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte471871Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa
Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli771814Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.2011674- 931649
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.361392Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.1011269