Onko sielu ollut ennenkin?
Onko ihmisellä sielu ?
27
253
Vastaukset
- Anonyymi00001
Käykää luterilais ipalstslla lukemassa kaunis tarina ♥️
- Anonyymi00002
Hes.18:4 Sillä katso, kaikki sielut ovat minun, isän sielu on niin minun kuin pojankin sielu, se sielu, joka syntiä tekee, sen pitää kuoleman. Biblia (1776) 1Moos.18:25.
- Anonyymi00003
Onko mahdollista että kerrot oman mielipiteesi??
- Anonyymi00004
Sinä olet sielu. Sinulla on ruumis. Niin se menee.
- Anonyymi00022
Totta, minätunne on se sielu joka ei kuole koskaan.
Ruumis on kuin takki jota sielu käyttää. Kun lähdön aika tulee niin nuhjaantunut takki heitetään pois.
Sielu esiintyy Jumalan Sanassa
toisinaan tarkoittaen koko ihmistä
toisinaan tarkoittaen yhtä osaa ihmisestä.
"Silloin Herra Jumala
teki maan tomusta ihmisen
ja puhalsi hänen sieramiinsa
elämän hengen,
ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
(1 Moos 2:7)
Maan tomusta tehtyä ruumista,
sanotaan ihmiseksi.
Ja kun tähän ruumiiseen
puhalletaan Elämän Henki,
niin lopputuloksena on kokonaisuus,
jota sanotaan eläväksi sieluksi.
Pian Aadam kuitenkin oli kuollut sielu.
Hän kuoli sinä päivänä,
jona söi häneltä kielletyn hedelmän.
Jeesus puhui myös kuolleista ihmisistä,
tarkoittaen ihmisiä,
jotka olivat vielä ruumiillisesti elossa.
Mutta sitten toisaalta
Raamattu selvittää
hengen, sielun ja ruumiin roolia
jakaen ihmisen ikäänkuin kolmeen osaan.
"teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne"
(1 Tess 5:23)
Nykyinen ruumiimme
on kuolevainen ja katoavainen,
mutta henki ja sielu eivät ole.
Jokainen kokee
ruumiillisen kuoleman
mutta aikanaan myös
ruumiin ylösnousemisen.- Anonyymi00005
Onko sielu ollut ennen syntymää henkimaailmassa,?
Oma mielipiteesi, jätä uskonto pois. Anonyymi00005 kirjoitti:
Onko sielu ollut ennen syntymää henkimaailmassa,?
Oma mielipiteesi, jätä uskonto pois.Ensin oli vain maan tomu.
Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.
Tähän kehoon Jumala
puhalsi Henkeään.
Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.
Ja nyt taas katsaus siihen,
että ihminen on kolminainen.
Eli varsinaisesti ihminen on henki,
joka asuu savimajassa.
Ja tällä Hengellä on sielu.
Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
käsitteellä sydän.
Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
Jos joku sellaista selittää,
niin se on sitten uskontoa.
Usko on ihan eri asia.
Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
Ja ihminenhän on Jumalan kuva.- Anonyymi00009
kalamos kirjoitti:
Ensin oli vain maan tomu.
Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.
Tähän kehoon Jumala
puhalsi Henkeään.
Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.
Ja nyt taas katsaus siihen,
että ihminen on kolminainen.
Eli varsinaisesti ihminen on henki,
joka asuu savimajassa.
Ja tällä Hengellä on sielu.
Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
käsitteellä sydän.
Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
Jos joku sellaista selittää,
niin se on sitten uskontoa.
Usko on ihan eri asia.
Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
Ja ihminenhän on Jumalan kuva.-92 kääntää "elävä olento"
Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento. - Anonyymi00010
kalamos kirjoitti:
Ensin oli vain maan tomu.
Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.
Tähän kehoon Jumala
puhalsi Henkeään.
Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.
Ja nyt taas katsaus siihen,
että ihminen on kolminainen.
Eli varsinaisesti ihminen on henki,
joka asuu savimajassa.
Ja tällä Hengellä on sielu.
Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
käsitteellä sydän.
Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
Jos joku sellaista selittää,
niin se on sitten uskontoa.
Usko on ihan eri asia.
Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
Ja ihminenhän on Jumalan kuva.Perisynnissä jumalankuva rikkoutui ja ihmisestä tuli Jumalan irvikuva.
- Anonyymi00020
kalamos kirjoitti:
Ensin oli vain maan tomu.
Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.
Tähän kehoon Jumala
puhalsi Henkeään.
Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.
Ja nyt taas katsaus siihen,
että ihminen on kolminainen.
Eli varsinaisesti ihminen on henki,
joka asuu savimajassa.
Ja tällä Hengellä on sielu.
Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
käsitteellä sydän.
Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
Jos joku sellaista selittää,
niin se on sitten uskontoa.
Usko on ihan eri asia.
Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
Ja ihminenhän on Jumalan kuva.Sielu on sama kuin minä. Minätunne.
Minä tiedän monta edellistä elämääni.
Kuolemaa ei ole, "minä". olen ikuinen♥️
- Anonyymi00007
On. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi00008
Paavali toi valheellisen opin idän uskonnoista, ihmisestä irtaantuvasta erillistä sielusta, mikä perustuu Hindujen sielunvaellusoppiin.
- Anonyymi00011
Niin mitä horiset? Paavali ei puhunut sielunvaelluksen, muuttamisesta maallista ruumiista taivaalliseen ruumiiseen.
Vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.- Anonyymi00012
Paavali pystyi noitien tapaan irtaantumaan fyysiestä ruumiistaan ja tekemään henkiruumiina ns. trippejä.
Voi muuttaa itsensä vaikka vampyyriksi tai ihmissudeksi. - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Paavali pystyi noitien tapaan irtaantumaan fyysiestä ruumiistaan ja tekemään henkiruumiina ns. trippejä.
Voi muuttaa itsensä vaikka vampyyriksi tai ihmissudeksi.2. Kor. 12:3
Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää- - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
2. Kor. 12:3
Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-käyttikö sitten ooppiumia vai mitä kun tuolla tavalla puhui sekavia?
1. Kor. 14:19
Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.
- Anonyymi00013
onko Jeesuksella varvas?
- Anonyymi00016
Jeesus kuljetti aina fyysistä ruumista mukanaan, ei se jäänyt edes hautaan, kun hän meniTuonelaan ja nousi taivaaseen.
- Anonyymi00017
Ap. t. 1:11
Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
- Anonyymi00018
Ihmisillä samoinkuin eläimillä asuu sielu veressä. Sen takia teuraseläimen lihaa ei pidä syödä verinensä, vaan veri on ensin laskettava eläimestä ja sitten eläimen lihan voi paistaa ruuakseen.
- Anonyymi00019
Veressä ei asu sielua tai muuta henkiolentoa, vaan veren sielu tarkoittaa elämää. Kun veri valuu maahan tai veri lakkaa kiertämästä, elämä loppuu.
- Anonyymi00023
Anonyymi00019 kirjoitti:
Veressä ei asu sielua tai muuta henkiolentoa, vaan veren sielu tarkoittaa elämää. Kun veri valuu maahan tai veri lakkaa kiertämästä, elämä loppuu.
No siinähän se todistus sielun veressä olemisesta on sanottu. Kun veri valuu pois, niin ruumis lakkaa elämästä.
- Anonyymi00021
Jeesus oli Intiassa nuorukaisena, opiskeli budhalaisuutta siellä. Uskoi varmasti jälleen syntymiseen.❤️
- Anonyymi00024
Kuu heijastaa sieluamme. Ilman Kuuta meillä ei olisi sielua.
https://www.terve.fi/artikkelit/planeetat-kuu- Anonyymi00025
Ja koska ihminen on suurelta osalta vettä, väräjää sielumme kuin kuunsilta veden päällä. Täydenkuun aikaan alitajuntamme voi nostaa tunteita pintaan. Alitajunta on kuin valtava pimeä meri.
- Anonyymi00026
Ei-helluntailainen kommentti:
Ihmisille määrätty kerran kuoleminen, ja sen jälkeen tuomio, Heb 9.
Sielunvaellusoppia tai sitä muistuttavaa ajattelua on monissa uskonnoissa, esim. hindulaisuus, new age, antroposofia, Azazelin tähti, gnostilaisuus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683