Onko ihmisellä sielu ?

Anonyymi-ap

Onko sielu ollut ennenkin?

27

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Käykää luterilais ipalstslla lukemassa kaunis tarina ♥️

    • Anonyymi00002

      Hes.18:4 Sillä katso, kaikki sielut ovat minun, isän sielu on niin minun kuin pojankin sielu, se sielu, joka syntiä tekee, sen pitää kuoleman. Biblia (1776) 1Moos.18:25.

      • Anonyymi00003

        Onko mahdollista että kerrot oman mielipiteesi??


    • Anonyymi00004

      Sinä olet sielu. Sinulla on ruumis. Niin se menee.

      • Anonyymi00022

        Totta, minätunne on se sielu joka ei kuole koskaan.
        Ruumis on kuin takki jota sielu käyttää. Kun lähdön aika tulee niin nuhjaantunut takki heitetään pois.


    • Sielu esiintyy Jumalan Sanassa
      toisinaan tarkoittaen koko ihmistä
      toisinaan tarkoittaen yhtä osaa ihmisestä.

      "Silloin Herra Jumala
      teki maan tomusta ihmisen
      ja puhalsi hänen sieramiinsa
      elämän hengen,
      ja niin ihmisestä tuli elävä sielu."
      (1 Moos 2:7)

      Maan tomusta tehtyä ruumista,
      sanotaan ihmiseksi.
      Ja kun tähän ruumiiseen
      puhalletaan Elämän Henki,
      niin lopputuloksena on kokonaisuus,
      jota sanotaan eläväksi sieluksi.

      Pian Aadam kuitenkin oli kuollut sielu.
      Hän kuoli sinä päivänä,
      jona söi häneltä kielletyn hedelmän.

      Jeesus puhui myös kuolleista ihmisistä,
      tarkoittaen ihmisiä,
      jotka olivat vielä ruumiillisesti elossa.

      Mutta sitten toisaalta
      Raamattu selvittää
      hengen, sielun ja ruumiin roolia
      jakaen ihmisen ikäänkuin kolmeen osaan.

      "teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne"
      (1 Tess 5:23)

      Nykyinen ruumiimme
      on kuolevainen ja katoavainen,
      mutta henki ja sielu eivät ole.

      Jokainen kokee
      ruumiillisen kuoleman
      mutta aikanaan myös
      ruumiin ylösnousemisen.

      • Anonyymi00005

        Onko sielu ollut ennen syntymää henkimaailmassa,?
        Oma mielipiteesi, jätä uskonto pois.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Onko sielu ollut ennen syntymää henkimaailmassa,?
        Oma mielipiteesi, jätä uskonto pois.

        Ensin oli vain maan tomu.
        Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.

        Tähän kehoon Jumala
        puhalsi Henkeään.

        Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
        Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.

        Ja nyt taas katsaus siihen,
        että ihminen on kolminainen.

        Eli varsinaisesti ihminen on henki,
        joka asuu savimajassa.
        Ja tällä Hengellä on sielu.

        Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
        käsitteellä sydän.

        Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
        Jos joku sellaista selittää,
        niin se on sitten uskontoa.

        Usko on ihan eri asia.
        Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
        Ja ihminenhän on Jumalan kuva.


      • Anonyymi00009
        kalamos kirjoitti:

        Ensin oli vain maan tomu.
        Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.

        Tähän kehoon Jumala
        puhalsi Henkeään.

        Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
        Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.

        Ja nyt taas katsaus siihen,
        että ihminen on kolminainen.

        Eli varsinaisesti ihminen on henki,
        joka asuu savimajassa.
        Ja tällä Hengellä on sielu.

        Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
        käsitteellä sydän.

        Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
        Jos joku sellaista selittää,
        niin se on sitten uskontoa.

        Usko on ihan eri asia.
        Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
        Ja ihminenhän on Jumalan kuva.

        -92 kääntää "elävä olento"

        Ja Herra Jumala muovasi maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän henkäyksen. Näin ihmisestä tuli elävä olento.


      • Anonyymi00010
        kalamos kirjoitti:

        Ensin oli vain maan tomu.
        Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.

        Tähän kehoon Jumala
        puhalsi Henkeään.

        Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
        Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.

        Ja nyt taas katsaus siihen,
        että ihminen on kolminainen.

        Eli varsinaisesti ihminen on henki,
        joka asuu savimajassa.
        Ja tällä Hengellä on sielu.

        Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
        käsitteellä sydän.

        Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
        Jos joku sellaista selittää,
        niin se on sitten uskontoa.

        Usko on ihan eri asia.
        Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
        Ja ihminenhän on Jumalan kuva.

        Perisynnissä jumalankuva rikkoutui ja ihmisestä tuli Jumalan irvikuva.


      • Anonyymi00020
        kalamos kirjoitti:

        Ensin oli vain maan tomu.
        Siitä Jumala muotoili ihmiskehon.

        Tähän kehoon Jumala
        puhalsi Henkeään.

        Ja näin oli syntynyt elävä sielu.
        Ennen tuota hetkeä sitä ei ollut.

        Ja nyt taas katsaus siihen,
        että ihminen on kolminainen.

        Eli varsinaisesti ihminen on henki,
        joka asuu savimajassa.
        Ja tällä Hengellä on sielu.

        Sielu ilmaistaan Raamatussa usein
        käsitteellä sydän.

        Sielu ei siis ole ollut ennen kehoa.
        Jos joku sellaista selittää,
        niin se on sitten uskontoa.

        Usko on ihan eri asia.
        Usko perustuu Jumalasuhteeseen.
        Ja ihminenhän on Jumalan kuva.

        Sielu on sama kuin minä. Minätunne.
        Minä tiedän monta edellistä elämääni.
        Kuolemaa ei ole, "minä". olen ikuinen♥️


    • Anonyymi00008

      Paavali toi valheellisen opin idän uskonnoista, ihmisestä irtaantuvasta erillistä sielusta, mikä perustuu Hindujen sielunvaellusoppiin.

    • Anonyymi00011

      Niin mitä horiset? Paavali ei puhunut sielunvaelluksen, muuttamisesta maallista ruumiista taivaalliseen ruumiiseen.
      Vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.

      • Anonyymi00012

        Paavali pystyi noitien tapaan irtaantumaan fyysiestä ruumiistaan ja tekemään henkiruumiina ns. trippejä.

        Voi muuttaa itsensä vaikka vampyyriksi tai ihmissudeksi.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Paavali pystyi noitien tapaan irtaantumaan fyysiestä ruumiistaan ja tekemään henkiruumiina ns. trippejä.

        Voi muuttaa itsensä vaikka vampyyriksi tai ihmissudeksi.

        2. Kor. 12:3

        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        2. Kor. 12:3

        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-

        käyttikö sitten ooppiumia vai mitä kun tuolla tavalla puhui sekavia?

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.


    • Anonyymi00013

      onko Jeesuksella varvas?

    • Anonyymi00016

      Jeesus kuljetti aina fyysistä ruumista mukanaan, ei se jäänyt edes hautaan, kun hän meniTuonelaan ja nousi taivaaseen.

      • Anonyymi00017

        Ap. t. 1:11

        Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."


    • Anonyymi00018

      Ihmisillä samoinkuin eläimillä asuu sielu veressä. Sen takia teuraseläimen lihaa ei pidä syödä verinensä, vaan veri on ensin laskettava eläimestä ja sitten eläimen lihan voi paistaa ruuakseen.

      • Anonyymi00019

        Veressä ei asu sielua tai muuta henkiolentoa, vaan veren sielu tarkoittaa elämää. Kun veri valuu maahan tai veri lakkaa kiertämästä, elämä loppuu.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Veressä ei asu sielua tai muuta henkiolentoa, vaan veren sielu tarkoittaa elämää. Kun veri valuu maahan tai veri lakkaa kiertämästä, elämä loppuu.

        No siinähän se todistus sielun veressä olemisesta on sanottu. Kun veri valuu pois, niin ruumis lakkaa elämästä.


    • Anonyymi00021

      Jeesus oli Intiassa nuorukaisena, opiskeli budhalaisuutta siellä. Uskoi varmasti jälleen syntymiseen.❤️

    • Anonyymi00024
      • Anonyymi00025

        Ja koska ihminen on suurelta osalta vettä, väräjää sielumme kuin kuunsilta veden päällä. Täydenkuun aikaan alitajuntamme voi nostaa tunteita pintaan. Alitajunta on kuin valtava pimeä meri.


    • Anonyymi00026

      Ei-helluntailainen kommentti:

      Ihmisille määrätty kerran kuoleminen, ja sen jälkeen tuomio, Heb 9.
      Sielunvaellusoppia tai sitä muistuttavaa ajattelua on monissa uskonnoissa, esim. hindulaisuus, new age, antroposofia, Azazelin tähti, gnostilaisuus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe