Hypnoosi&uskonnot

sielun silmin

Kuuntelin erästä levytystä joka kiehtoi minua kovasti. Käytin paljon 2-3 kk aikaa sen kuunteluun päivästä toiseen. Ajatuksissani tutkin melodian kaikki soittimet kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan...
Ymmärrät jo varmaan mitä tarkoitan!

Jos kuuntelet vuodesta toiseen vaikka mielikuvituksellisuuksia niin lopulta niistä tulee sinulle konkreettisia. Uskovaisilla on tapana liittää tapahtumia Jumalaan. Ja kun vuodesta toiseen kuuntelet saarnaan "Jumala sanoo meille raamatun sanomassa... niin ja niin..." niin lopulta kuulet olemattomia ääniä. Mitä tämä on - joo - suggestiota. Niin itsesuggestio kuin ulkopuoleta ohjattu suggestio on tehokasta ja sitä käytetään paljon uskonnollisissa piireissä.

Hypnologia, tai hypnoosi on jo tuhansia vuosia tunnettu ja sen teho lääkettieteellisestikkin on tunnettua vielläkin. Laki rajoittaa tämän käyttöä mutta jostakin syystä sen käyttöä ei valvota tietääkseni kenenkään taholta uskonnollisten piirien suhteen. Tätä olen ihmetellyt jo kauan ja olen tehnyt kysymyksen terveysministeriöllekkin saamatta vastausta. Siis, ilmeisesti viranomaiset katsovat näitä asioita sormien läpi kun eivät tahdo nähdä asioiden vakavuutta.

Tämä vaan tiedoksi heille jotka todellista tietoa janoaa...

3

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja tähän kaikkeen kun lisätään teksi-ja saarna kritiikitön elinympäristö, niin suggestion onnistuminen on varmaa. Ainoa valonpilkahdus saatetaan kokea teini-iässä, kun vastustetaan kaikkea. Sitten kellahdetaan taas polvilleen ja pyydetään anteeksi syntejä.

      Hauska ajatusleikki olisi, jos yhdistettäisiin tämä, ja "laita Jumalan tilalle saunatonttu" juttu.Otetaan köyhiä ja epätoivoisia ihmisiä, eri ikäisiä. Heille toistetaan kuukausien ajan, että saunatonttu on hyvä. Kaikkiin kysymyksiin, joita he esittävät, vastataan jotenkin, joka liittyy saunatonttuun.

      Sitten nämä päästetään Suomi24 foorumille. Heitä on noin 30. Sitten uskovaiset ja saunatonttulaiset väittelis vakavasti ja tulisesti monessa aiheessa.
      Kaikki tietäisivät, miten nämä ihmiset on manipuloitu. Mutta miten ne saisi uskomaan sen? Ei mitenkään. Ainoat, joilla olisi hauskaa, olisi ateistit.

      Varmaan joku Uskovainen tai Toret sanoisi, että nämä ihmiset on tuhottu, ja että jumala vihaa nyt niitä, jotka ne manipuloi. Mutta ne saunatonttulaiset sanois ihan samaa uskiksista :D

      • VAstaaja2

        Mutta kun ihminen ei koskaan ajattele että olisko saunatonttua olemassa Mutta Jumalaa kaikki ihmiset ajattelevat, ja että onko se olemassa... Että näin


      • Diagoras
        VAstaaja2 kirjoitti:

        Mutta kun ihminen ei koskaan ajattele että olisko saunatonttua olemassa Mutta Jumalaa kaikki ihmiset ajattelevat, ja että onko se olemassa... Että näin

        ajattelivat, että maailma oli litteä kuin pannukakku. Todistaako se sen puolesta, että maailma olisi litteä kuin pannukakku?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe