Myös tämä kysymys on nostettava pöydälle jos suuret eläkkeet pannaan leikkuriin. Ja edelleen... Mitä kukaan tekee yli 500000 euron omaisuudella?
Mitä kukaan tekee yli 10000 euron palkalla?
5
151
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yli 10.000 euron kk-palkalla saa säästettyä itselleen rahat sähköautoon ja siten myös pelastettua maapallon.
Minä voin kertoa, koska omistan reilusti yli tuon rajan omaisuutta. Tietysti osa on asuntovarallisuudessa. Minulla on sen lisäksi "harrastuksena" omaisuuden kartuttaminen. Pidän oikein tilastoa vuosittain siitä, kuinka paljon olen onnistunut lisäämään omistuspääomaani. Päivittäisistä meonoistani pyrin selviämään eläketuloilla, mutta niistäkin vaan jää aina säästöön. Sitten pitää vuosittain keksiä menokohteitam jotka liittyvät usein taloni ja kesämökkini kunnossapitoon ja varusteluun. Ostaisin varmaan purjeveneen, jos osaisin purjehtia ja ikää olisi vähemmän. Se on ollut totetumaton haaveeni, mutta olen ollut kyllä purjehtimassa kaverieni veneillä. Siinä näkee maailmaa vähän eri kantilta kuin pelkästään maalta katsottuna.
Mutta tähän harrastukseeni ole onnistunut keräämään sievoisen summan. Pääomaa ja tuottoa en ole tarvinnut, joten lapsille ja lasten lapsille tästä lienee sitten joskus iloa. Tämä harrastus on siitä hieno, että tuotan sillä myös ihan kivasti verovaroja yhteiseksi hyväksi. Voitoista noin joka kolmas euro sujahtaa verottajalle. Välillä maksan näistä paljon enemmän veroja kuin eläketuloistani. Parhaina vuosina on mennyt veroa suunnilleen yhtä paljon veroja kuin mitä saan eläkettä vuodessa. Se ei minua harmita, koska pääoma kasvaa vauhdikkaasti. Jos tulee tunnelman pilaajia kuten vuonna 2020 korona, vuonna 2022 putler ja nyt vuonna 2026 patatyhmä trumppi. Trumpin vuoksi piti myydä paljon pois, mikä tarkoittaa kovahkoa veomätkyä ensi vuonna, mutta sekin tulee kyllä hoidettua. Itse en suhtaudu tämän tapaiseen varakkuuteen negatiivisesti, koska se Suomessa sijoitettuna tuottaa rahaa yhteiseen pottiin.
Olen varmaan jonkun sortin pöljä, kun teen rahaa jälkeläisteni ja yhteisen hyvän eteen, mutta jotenkin se nostaa itsetuntoa, kun vuoden vaihteessa aina katson edellisen vuoden saavutuksia. Tappiota en muistaakseni ole ainakaan viimeisen 25 vuoden aikana tehnyt kuin yhtenä vuonna ja se liittyi Talvivaaraan, kun haksahdin ostamaan sitä liikaa. Nokian kanssa myös jossain vaiheessa töppäsin. Mutta pääosin on menty 0 - 50 %:n voittohaarukassa per vuosi. Noita 40 - 50 %:n nousuja on tullut Nvidian takia. Se on ollut ajoissa tehty superlöytö. Samoihin aikoihin toinen oli Supermicro Computer ja nyt viime vuodet Micron. Pari muutakin aihiota on ja niihin uskon aika paljon. Ja edelleen tietysti Nvidia sekä esim. Broadcom, Nebius ja Credo sekä vanha paatti Microsoft. Mahdollisia ovat Palantir ja Tesla, mutta rajusti ylihinnoiteltuja, joihin en sen vuoksi kajoa. Eli henkilökohtaisesti en tee juuri mitään omaisuudellani. Se on kuitenkin minun ja läheisteni turva eikä taloudellisessa epävarmuudessa tarvitse elää. Kun olen työläisperheen lapsi, en ole tottunut prameaan elämään ja kulutukseen. Sen verran prameaan kuiitenkiin etten ihan kyykkyviineihin enää taivu. Minun tavallani suuria eläkkeitä ei tavitse panna leikkuriin, kun tuotan koko ajan yhteiskunnalle ja uskon, että yhteiskunta hyötyy sillä tavoin enemmän.- Anonyymi00002
Iso respect MPPlle. Sinun kaltaisia Suomessa on aivan liian vähän, olisimme rikas maa jos ihmiset toimisi sinun tapaan. Avaukseen sen verran, että mihin kukaan tarvitsee kymmeniä tai satojatuhansia maataloustukea..
- Anonyymi00003
Ensin kepu ryssi soten, sitten maakuntahallinnon ja Nuorisosäätiönsä, nyt pitäisi vielä romuttaa toimiva eläkejärjestelmä. Ei sitä uskoisi, että miten vähällä järjellä kepua johdetaan.
- Anonyymi00004
Ja kepun maajussit maksamaan eläkkeensä itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka912541- 671475
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww861447EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81943
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19920Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105814Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe37814- 54793
- 30716