Miten kirkon nimessä käytännössä toteutuu sana -evankelis- ?

Anonyymi-ap

Minä en ainakaan näe sitä evlut kirkon toimintasuunnitelmassa tai toiminnassa.

18

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ei ainakaan evankeliointina.

• Anonyymi00003

Ei todellakaan.

• Anonyymi00005

Ei kai mitään.

• Anonyymi00007

Aloittaja on todella paatunut valehtelija, Beelsebuubin kätyri, alhainen trolli, joka ei ole edes lukenut seurakunnan toimintasuunnitelmaa tai vuosikertomusta, mistä toiminnat on helppo löytää.

Aina kun olen käynyt kirkossa jumalanpalveluksessa, mm. viimeksi eilen, on siellä kyllä luettu evankeliumia ja selitetty Jumalan sanaa, mikä onkin yksi kirkon jumalanpalveluksen tärkeä osa. Evankeliumi käytännössä näkyy myös kirkon työmuodoissa, esimerkiksi tärkein ei-saarnatyömuotohan on diakonia, jonka tarve on tullut entistä tärkeämmäksi. Myös monipuolinen seurakuntayhteys toteutuu siten, että seurakunnissa on viikoittain monia vapaaehtoisia kristittyjen toiminta- ja keskustelupiirejä, joiden tarkoituskin on koota seurakuntalaisia yhteen keskustelemaan ja harrastamaan. Itse olen ollut vielä eläkeläisenäkin vuosia pienen keskustelupiirin vetäjä.

Aloittaja on valitettavasti aivan tyypillinen asiaa tuntematon trolli, joka jostakin syystä vainoaa valheillaan kirkon kristittyjä. Ohjeeksi annankin tutustuminen seurakunnan todellisiin työmuotoihin, niin ei tarvitse elää valheellisissa mielikuvissa ja vielä nimettömänä trollata vielä julkisestikin. Surkuhupaisaa on toimintasi kuten kaikkien muidenkin trollien.

k_v

• Anonyymi00008

Vastaa kysymykseen, äläkä ammu viestintuojaa!

• Anonyymi00009

Hyvä kirjoitus! Kiitos!

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Hyvä kirjoitus! Kiitos!

Oma kehu haisee. 🤭

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Oma kehu haisee. 🤭

En kehu itseäni, jos kirjoituksellasi minua tarkoitat. Kerroin vain, mitä kirkossa tapahtuu oikeesti. Ja kyllä siellä evankeliumiakin julistetaan ihan sen verran, että kirkkoa voidaan sanoa evankelis-luterilaiseksi. Kirkon piirissä on tosiaan erilaisia ryhmiä eli piirejä, jotka kokoontuvat säännöllisesti joko maallikoiden, eläkeläistyöntekijöiden tai myös työntekijöiden johdolla erilaisten ihmistä kiinnostavien asioiden parissa eli ns. aikuisten kerhoihin. Hieno tapa kohdata toisiaan yhteisen asian parissa. Meidän seurakunnassa on lisäksi lentopallokerho, johon on runsaasti pelaajia.

k_v

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Oma kehu haisee. 🤭

Itsehän sellaista jatkuvasti harjoitat aito_lainen ja olet jäänyt siitä nimimerkeilläsi kiinni, kuten muustakin, kuten itsesi kiittelystä.. eli haistele vain itseäsi

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

En kehu itseäni, jos kirjoituksellasi minua tarkoitat. Kerroin vain, mitä kirkossa tapahtuu oikeesti. Ja kyllä siellä evankeliumiakin julistetaan ihan sen verran, että kirkkoa voidaan sanoa evankelis-luterilaiseksi. Kirkon piirissä on tosiaan erilaisia ryhmiä eli piirejä, jotka kokoontuvat säännöllisesti joko maallikoiden, eläkeläistyöntekijöiden tai myös työntekijöiden johdolla erilaisten ihmistä kiinnostavien asioiden parissa eli ns. aikuisten kerhoihin. Hieno tapa kohdata toisiaan yhteisen asian parissa. Meidän seurakunnassa on lisäksi lentopallokerho, johon on runsaasti pelaajia.

k_v

Aito_lainen eli aloittaja suuttui tapansa mukaan ja yritti syyttää itsensä kehumisesta vailla todistetta, mikä on häneltä kaksinaismoralistista, sillä itse sitä tunnetusti palstalla harjoittaa ja on jäänyt useat kerrat siitä nimimerkillään kiinni, kun nimimerkin näkymisen vaihtaminen anonyymiksi on mennyt pieleen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aito_lainen eli aloittaja suuttui tapansa mukaan ja yritti syyttää itsensä kehumisesta vailla todistetta, mikä on häneltä kaksinaismoralistista, sillä itse sitä tunnetusti palstalla harjoittaa ja on jäänyt useat kerrat siitä nimimerkillään kiinni, kun nimimerkin näkymisen vaihtaminen anonyymiksi on mennyt pieleen.

Olet jotenkin liikuttava kun näet aitolaisia kaikkialla.

• Anonyymi00012

Ei mitään havaintoa.

• Anonyymi00013

En todellakaan tiedä, eikä tiedä muutkaan.

• Anonyymi00014

Ei mitenkään,

• Anonyymi00018

Penkissä saa katsella pyhiä toimituksia, numerot seinällä paljastaa virren veisata ja naapurin suusta voi lukea sanat.

• Anonyymi00019

Jsaaaa-a!?

• Anonyymi00020

Toteutuu nimenomaan nimessä.

• Anonyymi00021

Luterilainen kirkko levittää kristinuskon ilosanomaa pakkokasteen voimaan luottaen. Lisäksi jäsenistö saa oman uskonnon perustiedot lukiossa, peruskoulussa ja rippikoulussa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      28
      1828
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      157
      1802
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      351
      1550
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      147
      1181
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      213
      1164
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1128
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      11
      1004
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      995
    9. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      4
      979
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      938
    Aihe