1. Katsotko kuuluneesi maailman eli olleesi osa maailmaa ennnen uskoontuloasi?
2. a) Loiko Jumala kaiken, mikä on taivaissa ja mikä maan päällä, näkyväiset ja näkymättömät (olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja) SINUSSA ja sinun uskoontulossasi? Pysyykö tuo kaikki voimassa SINUSSA ja sinun uskossasi/uskossa pysymisessäsi?
b) Sovittiko Jumala maailman itsensä kanssa SINUN uskoontulossasi?
c) Tekiko Jumala rauhan maailman kanssa SINUSSA, ja sovittiko Hän itsensä kanssa kaikki, kaikki sekä maan päällä että taivaissa SINUN uskoontulosi kautta?
d) Tulimmeko me kaikki silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, sovitetuiksi Jumalan kanssa SINUN uskoontulosi kautta?
Ja lopuksi: jos vastasit kysymykseen 1. myöntävästi ja kaikkiin kohdan 2. kysymyksiin kieltävästi, kuinka sinä voit ajatella ITSE tulleesi sovitetuksi (ja lunastetuksi) uskoon tullessasi, jos ja kun kerran MAAILMA ei tullut sovitetuksi sinun uskoontulossasi ja SINÄ ITSE OLIT OSA MAAILMAA?
Mikä erikoistapaus sinä maailmaan kuuluvana ihmisenä kuvittelet olleesi?
Jos maailma ei tullut sovitetuksi sinun uskoontulossasi ja sinä kuuluit ennen uskoontuloa maailmaan, kuinka ihmeessä sinä ITSE, maailman ihmisenä, muka tulit sovitetuksi uskoon tullessasi? Ja kuinka ihmeessä MUU maailma ei tullut?
Eli missä kohtaa Paavali kirjeissään pilkkoo sovituksen ja lunastuksen yksilöihmisiin kohdistuviksi tapahtumiksi?
Missä kohdassa hän sovituksesta ja lunastuksesta puhuessaan lakkaa puhumasta maailmasta/kaikista maan päällä ja taivaissa ja alkaakin puhua YKSILÖIHMISISTÄ?
Voisitko kaivaa esille ensi alkuun vaikka viisi Raamatun paikkaa?
Kysymyksiä Usko Toivoselle
17
166
Vastaukset
- Anonyymi00001
Miksi kyselet asioita, joita sinulle on jo selitetty ja
joihin olet jo saanut vastaukset? Johtuuko se siitä,
etä et tahdo tietää vaan tahdot vain väitellä ja
tuoda omaa asiaasi ja omia mielipiteitäsi?
Niin miksi kysyt koska et tahdo tietää, et ota vastaan,
etkä välitä vastauksista? Miksi uskovien pitäsi
jatkaa väittelyä sinun kanssasi, joka et tahdo tietää,
ja jolle Raamatun Sana, joka ei tue omaa oppiasi,
ei merkitse mitään?- Anonyymi00002
Paljonkohan kuolaa valui näppikselle tuonkin kretiinimäisen miasman tuottamisen aikana?...
- Anonyymi00003
" - - ja joihin olet jo saanut vastaukset - -"
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 [apua, auttakaa, kuolen nauruun!] 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 - Anonyymi00004
" - - Raamatun Sana, joka ei tue omaa oppiasi - -"
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 - Anonyymi00005
" - - asioita, joita sinulle on jo selitetty - -"
😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅 - Anonyymi00006
Vinkkinä neropatille: asioiden laistaminen, karttaminen ja vääristäminen ja niiden päälle monisanaisesti sössöttäminen ei ole varsinaisesti niihin vastaamista...
😅😅😅 - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Vinkkinä neropatille: asioiden laistaminen, karttaminen ja vääristäminen ja niiden päälle monisanaisesti sössöttäminen ei ole varsinaisesti niihin vastaamista...
😅😅😅Siis kaikki vastaukset ovat olleet asioiden laistamista, karttamista ja vääristämistä ja monisanaista sössöttämistä??? Ja tätä sinä tahdot lisää???? Miksi ihmeessä? Miksi uskovien tulisi vastata kun kaikki on sinulle tuollaista sössöttämistä?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siis kaikki vastaukset ovat olleet asioiden laistamista, karttamista ja vääristämistä ja monisanaista sössöttämistä??? Ja tätä sinä tahdot lisää???? Miksi ihmeessä? Miksi uskovien tulisi vastata kun kaikki on sinulle tuollaista sössöttämistä?
Ja kuola jatkaa valumistaan...
- Anonyymi00007
Lähdetään liikkeelle 1. kysymyksestäsi.
Kysyit siinä:
>> 1. Katsotko kuuluneesi maailman eli olleesi osa maailmaa ennnen uskoontuloasi?>>
Millainen maailma oli 2000-luvun alkuvuosina?
Tai millainen maailma oli Paavalin aloittaessa pelastuksen evankeliumin, sanan rististä julistamisen.
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. ( Gal 1)
Maailman kuvaus on tuossa ilmoitettu ja se pitää paikkaansa yhä, maailma on yhä paha.
Entä miksi Paavali julisti syntiemme tähden ristiinnaulituksi itsensä antanutta Herraa Jeesusta Kristusta?
Onko maailma vapautettu synnistä, pahasta, tänä päivänä, vai voimmeko sanoa, että tämä maailman aika on hyvä, eli syntiä ei ole enää keskuudessamme?
Mikä on se lähtötilanne 2000-luvun ihmisille.
Se on se, että Pyhä Henki on tullut maailmaan Jeesuksen taivaasen astumisen jälkeen, eli jo silloin, kun evankeliumia Herran Jeesuksen nimeä alettiin julistamaan.
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
( Joh 16)
Tässä on nähtävissä vastaus kysymykseesi, olinko minä maailmassa ennen uskoon tulimista, jossa Pyhä Henki näyttää synnin, "koska he eivät usko Herraan Jeesukseen".
Pyhä Henki on yhä maailmassa ja on läsnä, kun pelastuksen evankeliumia, totuuden sanaa, Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä julistetaan.
Näin oli Galatian seurakuntien uskoon tulleidenkin osalta.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
( Gal 3)
He olivat tulleet uskoon kuultuaan sanan rististä julistettuna.
Ja olivat saaneet Pyhän Hengen uskossa kuulemisesta.
Pyhä Henki näytti heidän syntisyytensä ja se vaikutti sydämen kääntymyksen ja uskon.
Kuten kaikkialla, missä elämän sanaa aidosti tarjolla pidetään.
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi".
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Pyhä Henki on läsnä pelastuksen evankeliumia julistettaessa ja se vaikuttaa sydämen kääntymyksen Herran puoleen, kuten voimme edeltä lukea.
Ihmisestä tulee uusi luomus Kristuksessa henkilökohtaisen uskon kautta, uskomalla Herran Jeesuksen antaneen itsensä alttiiksi minunkin tekemieni syntieni tähden, pelastaakseen minut ja kaikki muutkin Häneen uskovat tästä pahasta maailman ajasta Meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan.
Jumala vaikuttaa uskon julistetun evankeliumin kautta.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen. ( Apt 11)
Pyhä Henki näyttää maailmassa olevalle todeksi synnin, mikä avaa mahdollisuuden kääntymykselle Herran puoleen.
Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen- Anonyymi00008
"Onko maailma vapautettu synnistä, pahasta, tänä päivänä, vai voimmeko sanoa, että tämä maailman aika on hyvä, eli syntiä ei ole enää keskuudessamme?"
Tämä on sofistinen kikka, jossa sinä katsot luonnollisen ihmisen silmin ympärillesi, minkä jälkeen teet täysin tyynin mielin tyhjäksi Raamatun ilmoituksen, jonka mukaan Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin, ja jonka mukaan Jeesuksen tullessa korotetuksi maasta ristin puulle hän veti tykönsä KAIKKI, ja jonka mukaan yhden kuollessa kuolivat KAIKKI, ja jonka mukaan Jeesuksen veren kautta on sovitettu KAIKKI, KAIKKI niin taivaassa kuin maan päällä, ja jonka mukaan Jeesuksen vapaaehtoinen kuolema sovitti kaikki ihmiset heidän OLLESSAAN Jumalan vihollisia ,ja jonka mukaan Jeesuksen lunnasuhri oli koko maailman lunastukseksi jne. jne.
Tässä ovat vastakkain sinun luonnollisen ihmisen ymmärryksesi ja Johannes Kastajan ja Jeesuksen ja Paavalin julistama sovituksen sana.
Tämä sinun äärimmäinen itsekeskeisyytesi ja itseorjuutesi paljastuu sitten myös sinun uskontunnustuksessasi:
"Ihmisestä tulee uusi luomus Kristuksessa HENKILÖKOHTAISEN USKON KAUTTA, uskomalla Herran Jeesuksen antaneen itsensä alttiiksi MINUNKIN tekemieni syntieni tähden, pelastaakseen MINUT ja kaikki muutkin Häneen uskovat tästä pahasta maailman ajasta Meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan."
Sinä luet Raamattua saadaksesi sieltä ravintoa uskolle omaan uskoosi, jotta voisit jatkaa oman itsesi ja uskosi ja oppisi palvontaa. Tuo on surullista itseorjuutta. Ja kaiken kukkuraksi teet sitä Jeesuksen nimessä.
Ei Jeesus tullut tekemään meistä itsemme orjia vaan vapauttamaan meidät Jumalan lasten ihmeelliseen vapauteen. - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Onko maailma vapautettu synnistä, pahasta, tänä päivänä, vai voimmeko sanoa, että tämä maailman aika on hyvä, eli syntiä ei ole enää keskuudessamme?"
Tämä on sofistinen kikka, jossa sinä katsot luonnollisen ihmisen silmin ympärillesi, minkä jälkeen teet täysin tyynin mielin tyhjäksi Raamatun ilmoituksen, jonka mukaan Jumalan Karitsa OTTI POIS maailman synnin, ja jonka mukaan Jeesuksen tullessa korotetuksi maasta ristin puulle hän veti tykönsä KAIKKI, ja jonka mukaan yhden kuollessa kuolivat KAIKKI, ja jonka mukaan Jeesuksen veren kautta on sovitettu KAIKKI, KAIKKI niin taivaassa kuin maan päällä, ja jonka mukaan Jeesuksen vapaaehtoinen kuolema sovitti kaikki ihmiset heidän OLLESSAAN Jumalan vihollisia ,ja jonka mukaan Jeesuksen lunnasuhri oli koko maailman lunastukseksi jne. jne.
Tässä ovat vastakkain sinun luonnollisen ihmisen ymmärryksesi ja Johannes Kastajan ja Jeesuksen ja Paavalin julistama sovituksen sana.
Tämä sinun äärimmäinen itsekeskeisyytesi ja itseorjuutesi paljastuu sitten myös sinun uskontunnustuksessasi:
"Ihmisestä tulee uusi luomus Kristuksessa HENKILÖKOHTAISEN USKON KAUTTA, uskomalla Herran Jeesuksen antaneen itsensä alttiiksi MINUNKIN tekemieni syntieni tähden, pelastaakseen MINUT ja kaikki muutkin Häneen uskovat tästä pahasta maailman ajasta Meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan."
Sinä luet Raamattua saadaksesi sieltä ravintoa uskolle omaan uskoosi, jotta voisit jatkaa oman itsesi ja uskosi ja oppisi palvontaa. Tuo on surullista itseorjuutta. Ja kaiken kukkuraksi teet sitä Jeesuksen nimessä.
Ei Jeesus tullut tekemään meistä itsemme orjia vaan vapauttamaan meidät Jumalan lasten ihmeelliseen vapauteen.Onko Usko Toivonen jälleen sössöttänyt ja laistanut asian?
Häh täh ???!!!
Eikö hän ole yksi asiallisimmistä kirjoittajista palstalla?
Häh? - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ei Jeesus tullut tekemään meistä itsemme orjia vaan vapauttamaan meidät Jumalan lasten ihmeelliseen vapauteen.Jeesuksen sanoissa ei ole kikkailua, toisin kuin niiden pois selittäjien toimesta tapahtuu.
77 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
( Joh 16): teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
( Joh 16)
Aamen.
Jeesuksen sanat ovat totiset, "Kuitenkin minä sanon teille totuuden".
Ja Raamatun ilmoitus todistaa Pyhän Hengen vaikutuksen itsekunkin ihmisen kääntymyksen taustalla.
Haluatko sen kiistää?
Ja mitä tulee itsekutakin yksilönä koskevana asiana, siis minun, sinun , hänen, niin siitäkin Raamatun ilmoitus todistaa.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Paavalikin kääntyi Herran puoleen ja sai henkilökohtaisesti tekemänsä suuret synnit anteeksi, ottamalla vastaan Jumalan armon.
Ja vielä kuoleman lähellä hän kirjoittaa henkilökohtaisesta uskostaan.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)
"Minä olen ... uskon säilyttänyt"
Miksi muuten puhut Jeesuksen puhumista sanoista, mutta et kuitenkaan sano niiden edessä, Aamen?
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
(Joh 6)
Henkilökohtainen uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko Toivonen - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jeesuksen sanoissa ei ole kikkailua, toisin kuin niiden pois selittäjien toimesta tapahtuu.
77 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
( Joh 16): teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.
( Joh 16)
Aamen.
Jeesuksen sanat ovat totiset, "Kuitenkin minä sanon teille totuuden".
Ja Raamatun ilmoitus todistaa Pyhän Hengen vaikutuksen itsekunkin ihmisen kääntymyksen taustalla.
Haluatko sen kiistää?
Ja mitä tulee itsekutakin yksilönä koskevana asiana, siis minun, sinun , hänen, niin siitäkin Raamatun ilmoitus todistaa.
26 Teille ensiksi Jumala on herättänyt Poikansa ja lähettänyt hänet siunaamaan teitä, kun käännytte itsekukin pois pahuudestanne." ( Apt 3)
Paavalikin kääntyi Herran puoleen ja sai henkilökohtaisesti tekemänsä suuret synnit anteeksi, ottamalla vastaan Jumalan armon.
Ja vielä kuoleman lähellä hän kirjoittaa henkilökohtaisesta uskostaan.
6 Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut.
7 Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt.
8 Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat. ( 2Tim 4)
"Minä olen ... uskon säilyttänyt"
Miksi muuten puhut Jeesuksen puhumista sanoista, mutta et kuitenkaan sano niiden edessä, Aamen?
47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä.
(Joh 6)
Henkilökohtainen uskohan tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Usko ToivonenMenit nimittäin törppö julistamaan Jeesuksen sanoiksi NÄMÄ OMAT SANASI:
"Onko maailma vapautettu synnistä, pahasta, tänä päivänä, vai voimmeko sanoa, että tämä maailman aika on hyvä, eli syntiä ei ole enää keskuudessamme?" - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Menit nimittäin törppö julistamaan Jeesuksen sanoiksi NÄMÄ OMAT SANASI:
"Onko maailma vapautettu synnistä, pahasta, tänä päivänä, vai voimmeko sanoa, että tämä maailman aika on hyvä, eli syntiä ei ole enää keskuudessamme?"Siis ..
3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
Tässä on kysymys samasta maailman ajasta, mikä nytkin maailmassa vallitsee.
On kysymys Jeesuksen kuolleista ylösnousemuksen ja kirkastamisen jälkeisestä ajasta.
Kuinka siis näet tämän maailman ajan poikkeavan tuosta hetkestä, kun Paavali toimi uskon sanan julistajana?
Usko Toivonen - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Siis ..
Tässä on kysymys samasta maailman ajasta, mikä nytkin maailmassa vallitsee.
On kysymys Jeesuksen kuolleista ylösnousemuksen ja kirkastamisen jälkeisestä ajasta.
Kuinka siis näet tämän maailman ajan poikkeavan tuosta hetkestä, kun Paavali toimi uskon sanan julistajana?
Usko ToivonenJaahas, tällä kertaa tällainen väistöliike - ikään kuin Paavali käsittelisi MAAILMANAIKAA kirjoittaessaan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Sinusta tulee, Usko, iän karttuessa näköjään entistä luikerompi. Ei sinun häpinöistäsi ota enää vihtahousukaan tolkkua, vaikka se sinulla pajunköyttä onkin syöttänyt. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Jaahas, tällä kertaa tällainen väistöliike - ikään kuin Paavali käsittelisi MAAILMANAIKAA kirjoittaessaan:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa."
Sinusta tulee, Usko, iän karttuessa näköjään entistä luikerompi. Ei sinun häpinöistäsi ota enää vihtahousukaan tolkkua, vaikka se sinulla pajunköyttä onkin syöttänyt.Aivan, väistit kysymykseni.
Pystytkö asiallisuuteen keskustelemisessa?
Usko Toivonen - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Aivan, väistit kysymykseni.
Pystytkö asiallisuuteen keskustelemisessa?
Usko ToivonenMitä helvetin järkeä tuossa kysymyksessä on? Oli alun perin puhe maailmasta, ei
"maailmanajasta". Miksi SINÄ vaihdoit puheenaihetta? Miksi sinä ET PYSY ASIASSA?
Minähän tämän ketjun avasin, ET SINÄ.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462362Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011049- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648