Työnhaku velvollisuus on turhaa suomessa

Anonyymi-ap

Suomessa pakollinen työnhakuvelvollisuus on aivan turhaa koska Suomessa on niin vähän vapaita työpaikkoja.
Se malli on otettu Tanskasta,mikä toimiikin siellä hyvin koska siellä on paljon vapaita työpaikkoja.

Tanskassa ansiosidonnaisen päivärahan osuus on jopa 90 % palkasta.

20

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      "Tanskassa ansiosidonnaisen päivärahan osuus on jopa 90 % palkasta."

      Ja nyt sieltä otetaan mallia että työttömän tehtävä päivärahan eteen yleishyödyllisä töitä...Kyllä itsekin tekisin mielellään jos päivärahan taso olisi täälläki tuo :D

      Se vähän ihmetyttää miksi ei sitten palkata kun taso oikeaan palkkaa kuitenkin noin pieni...

    • Anonyymi00002

      Ansiot josta anssini laskettiin, oli 6000 €. Lähtisin ilman muuta "risutalkoisiin" 5400 €:lla.

    • Anonyymi00003

      Se velvollisuus on aivan turhaa,KOSKA vapaita työpaikkoja on niin vähän.
      Nekin paikat mitkä on auki löytyisi tekijät entiselläkin tavalla

      Tuossa nykyisessä hommassa ei ole mitään järkeä.
      Yksi vapaa työpaikka ja satoja hakijoita 😂

      • Anonyymi00015

        Tuskinpa oikeisiin töihin satoja hakemassa siihen "lapionvarteen", haloo! Kesätöissä on varmasti tunkua ilmoitettuih kohteisiin.

        Työttömien määrä suhteessa vapaisiin julkisiin kohteisiin siinä asuntosi kulmilla ei ole oikea tapa arvioida hakijoiden määriä kuten keksit arvioida! Kun karsitaan koulutustaustat ja erinäiset pätevyydet niin määrät romahtavat merkittävästi...

        Asian ymmärtäminen tietysti vaatii ÄO-tasoa yli kengässä olevan numeron verran...


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Tuskinpa oikeisiin töihin satoja hakemassa siihen "lapionvarteen", haloo! Kesätöissä on varmasti tunkua ilmoitettuih kohteisiin.

        Työttömien määrä suhteessa vapaisiin julkisiin kohteisiin siinä asuntosi kulmilla ei ole oikea tapa arvioida hakijoiden määriä kuten keksit arvioida! Kun karsitaan koulutustaustat ja erinäiset pätevyydet niin määrät romahtavat merkittävästi...

        Asian ymmärtäminen tietysti vaatii ÄO-tasoa yli kengässä olevan numeron verran...

        Ei ollut kesätyö!

        Kaupungin projektiluonteinen sisäinen työ.


    • Anonyymi00004

      Tuon pakollisen työnhaun ymmärtäisi vasta sitten JOS
      olisi paljon työpaikkoja ja niihin ei olisi ollenkaan hakijoita.😳

      Se on siis nykyään täyttä kusetusta pakottaa työttömät hakemaan joka kuukausi neljää työpaikkaa.😡

    • Valtavaa työvoimapulaa paikkaamaan otetaan kohta 50 000 mamua joka vuosi. Suomessa vähenee luonnollisella tavalla eläkeläisväestö, ja heitä paikkaamaan otetaan ulkomaalaisia.

      • Anonyymi00005

        Pitäähän se jonkun porukan elättää työhaluttomat lorvailijat, siksi maahanmuuttajat


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Pitäähän se jonkun porukan elättää työhaluttomat lorvailijat, siksi maahanmuuttajat

        Poliisi viemään työttömät töihin!


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Poliisi viemään työttömät töihin!

        Poliisi viemään työttömät töihin!

        Poliisi viemään kaikki meidät 348 000 työtöntä töihin sinun frimaasi ja maksat meille kaikille palkan!


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Poliisi viemään työttömät töihin!

        Poliisi viemään kaikki meidät 348 000 työtöntä töihin sinun frimaasi ja maksat meille kaikille palkan!

        No jo on aikakin poliisin viedä kaikki töihin! En ymmärrä mitenkä työnantajat voivat sietää tällaisia lusmuilijoita työpaikalla?

        Ei kukaan voi maksella tällaiselle porukalle joka vain lorvailee ja ei tee mitään!


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        No jo on aikakin poliisin viedä kaikki töihin! En ymmärrä mitenkä työnantajat voivat sietää tällaisia lusmuilijoita työpaikalla?

        Ei kukaan voi maksella tällaiselle porukalle joka vain lorvailee ja ei tee mitään!

        En nyt ihan seuraa tuota logiikkaa?

        " työnantajat voivat sietää tällaisia lusmuilijoita työpaikalla?"

        Siis onko heillä jo töitä vai ei?


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        No jo on aikakin poliisin viedä kaikki töihin! En ymmärrä mitenkä työnantajat voivat sietää tällaisia lusmuilijoita työpaikalla?

        Ei kukaan voi maksella tällaiselle porukalle joka vain lorvailee ja ei tee mitään!

        Persulogiikkaa taas!

        Eli työttömät ovat töissä mutta eivät siis saavu vain työpaikoilleen? 🤪


      • Anonyymi00016

        Kertoo kaiken kantaväestön asenteesta työtä kohtaan! Ei ole niin pientä vaivaa etteikö se ole lähes työkyvyttömyyseläkkeen aihe tai vuosien sairaslomaan oikeutettu vaiva!...

        Kansa on omassa kaivamassaan kuopassaan jo melkoisen syvällä ja sitä kiihdytetty "vapaankasvatuksen" idealla joka tietenkin Suomessa ymmärettiin 100% väärin!


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        No jo on aikakin poliisin viedä kaikki töihin! En ymmärrä mitenkä työnantajat voivat sietää tällaisia lusmuilijoita työpaikalla?

        Ei kukaan voi maksella tällaiselle porukalle joka vain lorvailee ja ei tee mitään!

        "Ei kukaan voi maksella tällaiselle porukalle joka vain lorvailee ja ei tee mitään!"

        No jos seinässä lukee, että ei saa käynnistää koneita! Miehiä töissä!
        Niin silloin makoillaan!...


    • Anonyymi00008

      No muuta sitten sinne tanskaan kun kerran siellä on parempi

    • Anonyymi00011

      Koko hallitus ihmiskilveksi sinne etulinjaan tai jäälautalla kellumaan

    • Anonyymi00012

      Mielestäsi lapset pitäisi tappaa kehtoon kun työtä ei ole?

    • Anonyymi00013

      Onko Suomi jo valmis eli kaikki työ on jo tehty ikuisuuteen saakka?
      Sinuakin elättää työssä olevat ei se maksu tule taivaanlahjana ja puunoksilta kuten lapina kuviteltiin...

    • Anonyymi00018

      Keksinnössä suurhanke https://areena.yle.fi/1-74577109

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe