Mikä on Koraani?
Koraani on Jumalan puhetta ja viimeinen ilmoitus, jonka Hän lähetti koko ihmiskunnalle. Se on ainoa voimassa oleva ja alkuperäisessä muodossaan säilynyt pyhä teksti, jotka miljoonat ovat opetelleet ulkoa sanallisesti jo profeetta Muhammadin ﷺ ajalta saakka. Arabiankielinen Koraani on Jumalan sanaa, jonka käännös on vain suuntaa antava käännös sen merkityksestä. Koraani lähetettiin armona koko ihmiskunnalle ja se tuli vahvistamaan edellisissä kirjoituksissa mainitun viestin monoteismista ja profeetoista. Tämän lisäksi se toi lopullisen ja jokaiseen elämän osa-alueeseen vaaditun kattavan lain koko ihmiskunnalle, joka on voimassa tuomiopäivään saakka.
Koraani suomeksi
14
78
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
https://yle.fi/a/20-119956 - lisää koraanista.
- Anonyymi00004UUSI
On hyvä että persut voi lukea puolueensa uskonnon perusopit. .. omalla kielellään
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
On hyvä että persut voi lukea puolueensa uskonnon perusopit. .. omalla kielellään
*
*
- - - koraani on Suomeksi - - SATUJA - - - VÄHÄ ja VÄÄRÄ-Uskoisille - !
*
*
- Anonyymi00002UUSI
Reseptiopas ja kurkun leikkauskirja.
- Anonyymi00003UUSI
Koraanin sanomaa vastaan ei kannata alkaa käräjöimään. Tulee murska tappio.
- Anonyymi00007UUSI
Olemattomia, haamuja vastaan ei kannata taistella.
- Anonyymi00006UUSI
Luen mieluummin Heli Laaksosta.
On kuitenkin selkeämpää tekstiä.- Anonyymi00008UUSI
Pyllistely-Opas-Onnettomille-Eläteille- !
-menisivät pyllisteleen sinne Kivikauteen -ME- Ollaan Vain Noille -MAKSU-MIEHIÄ-
- Anonyymi00009UUSI
Mooseksen laki on ainut oikea laki.
Laki jonka alkuperä on muinainen.
Kun tutkimme Lähi-Idän kansojen historiaa ja raamattua on ilmiselvää että sen säädöksiä oli olemassa jo Abrahamin ja häntä edeltävien ihmisten aikoina?
Tutki asioita ja avoimin mielin.
Raamatun sana ennustaa Messiaasta joka tulee poistaakseen synnin. Uhrikaritsasta. - Anonyymi00010UUSI
Vissiin vaan vähän huonohko numeropää tällä jumalalla kun ei saanut niitä Koraanin sivuja uudelleen numerojärjestykseen?
Ja myös huono lähimuisti kun ei muistanut missä järjestyksessä oli lausunut näitä "omia sanojaan*? - Anonyymi00011UUSI
Miten se monoteismi ottaa huomioon esimerkiksi Israelin sukukunnat, kun puhutte sukulinjojen kunnioituksesta ja että te olette saman Jumalan omia. Abrahamista syntyisin.
Mooseksen lakia sopisi tutkia ja etenkin muinaista historiaa, arkeologiaa ja todisteita historian eri vaiheista.
Tarkoitan esimerkiksi Liiton arkkua, oliko se oikeasti radioaktiivinen laite joka oli portaali henkimaailmaan/Jumalan luokse/Yesun luokse.
Tuolloin uhrattiin eläimiä, eikä mikään näistä eläin uhri säädöksistä ole enää voimassa kun Jeesus uhrattiin puolestamme. - Anonyymi00012UUSI
Se joka uskoo Jeesukseen hänet Jumala herättää. Sekä hänellä on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä Hän herättää.
Se joka uskoo minuun hänellä on ikuinen elämä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
”Minä en ole tullut taivaasta toteuttamaan omaa tahtoani vaan lähettäjäni tahdon. Lähettäjäni tahto on, etten kadota yhtäkään niistä, jotka hän on minulle antanut, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä. Minun Isäni tahto on, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä. Ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.””
Johannes 6:38-40 FINRK- Anonyymi00013UUSI
Tutki alkutekstejä ja hebreaa vaikka itse. Kenties olet akateemisella alalla ja kielitaitoinen.
Arkeologiaa ja muinaista kirjallisuutta.
- Anonyymi00014UUSI
Olen lukenut tooran, uuden testamentin ja koraanin. Eivät vakuuttaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o4064890Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit4903072Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1292621Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2402575Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1932562"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –821698Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6151581Huumeliika mellastaa Suomussalmella
Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki161404Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4791375Ihana sinä (m)
Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v461131