Tunteeko kukaan Pyhän Hengen tulen voimakkaana?

Anonyymi-ap

Olen viime aikoina kokenut ihan mielettömiä Pyhän Hengen täyttymyksiä kotona rukouksessa. Erityisesti kun luen Apostolien tekoja luvusta 2, niin tuli vaan menee läpi koko kehon! Siellä sanotaan selvästi, että “he kaikki täyttyivät Pyhällä Hengellä ja alkoivat puhua uusilla kielillä, niinkuin Henki antoi heille puhua.”

Mutta oon miettiny tosi paljon sitä, että miksi meillä helluntailaisilla ei enää nykyään nähdä samanlaista voimaa kuin apostolien aikana? Eikö Jeesus luvannut, että “nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat”? Mä uskon, että meidän pitäisi palata siihen alkuseurakunnan malliin, jossa Pyhä Henki sai todella vallata kaiken.

Erityisesti oon huomannu, että kun rukoilen kielillä, niin usein tulee just se sama kieli kuin helluntaipäivänä: aramea. Se tuntuu tosi aidoimmalta. Onko teillä muilla käynyt samoin? Että kielillä puhuessa tulee just arameaa tai hepreaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista, siunattua viikonloppua kaikille! 🔥🙏

70

356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Niin siinä käy amerikan homoherjojen välissä.

• Anonyymi00002

Nuppinikkarille siitä mars.

• Anonyymi00003

Pyhä Henki vuodatetaan ainakin kolmesta eri taivaasta käsin. Ja sen voima vaihtelee minimaalisesta suureen. Mulle sanoi olevansa tällä kertaa kollektiivinen ja vain nostavansa Suomen kulttuuria vähän.

Armolahjatkin toimivat välillä nipin napin. Koska mihinkään suureen ei ole tarvetta.

Teistä huomaa että Jumala ei ole antanut pelkuruuden henkeä, vaan rakkauden henkeä. Kun uskallatte osoittaa Pyhää Henkeä kohtaan rakkautta ja ystävyyttä.

Olin yli 10 vuotta sitten Alfa kurssilla ja Pyhän Hengen viikonloppuna kysyin rukouksessa jotain tietoa Pyhästä Hengestä. Silloin kuulin äänen sanovan: Intiassa minä olen tunnettu Shivana.

Kuinka monta lahjaa ja vaikutus tapaa onkin niin Henki on yksi ja sama. En ole nähnyt sen armolahjoista kuin korkeintaan tuhannesosan mutta sen Olemus on kuitenkin yksi ja sama. Kaikki ovat juoneet samasta kalliosta puhjennutta vettä vaikka virtoja on kaksitoista erilaista.

• Anonyymi00008

Kellä on oikea Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se mitä Pyhä Henki on ja edustaa.
        Ei vain jotain siivuja tai rajallisia lahjoja siitä. Ne opit on harhaoppeja, eriarvoisilla armolahjoilla luodaan hierarkiaa seurakuntaan johtamisen mahdollisamiseksi.

Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

• Anonyymi00057

>>>> Silloin kuulin äänen sanovan: Intiassa minä olen tunnettu Shivana.<<<<

Ääni oli jostain muusta kuin Jumalasta.

Jumala puhuu Sanassa. Jumala on ilmoittanut itsensä Sanassa.

”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭1‬-‭3‬ ‭FB38‬‬

”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.”
        ‭‭Heprealaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬

”Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭5‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭15‬-‭16‬, ‭22‬-‭24‬ ‭FB38‬‬

”Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa. Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭4‬:‭9‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00058
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kellä on oikea Pyhä Henki asuvaisena, hänellä on kaikki se mitä Pyhä Henki on ja edustaa.
        Ei vain jotain siivuja tai rajallisia lahjoja siitä. Ne opit on harhaoppeja, eriarvoisilla armolahjoilla luodaan hierarkiaa seurakuntaan johtamisen mahdollisamiseksi.

Jumala ei jaa Henkeä mitalla.

Asuvaisena! Ai, miten lempeä ja hieno sana! ♥️ Onko se lestadiolaisten Bibliasta?

• Anonyymi00068

>>>>>Pyhä Henki vuodatetaan ainakin kolmesta eri taivaasta käsin. Ja sen voima vaihtelee minimaalisesta suureen. Mulle sanoi olevansa tällä kertaa kollektiivinen ja vain nostavansa Suomen kulttuuria vähän.<<<<<

Jumala on JO antanut " taivaaasta" kaiken mitä kristityn elämään ja jumalisuuteen tarvitaan. ( 2.Piet. 1. luku )

Ehkä olisi tarpeen hakeutua tervettä Raamatun opetusta opettavaan Raamattu kouluun opiskelemaan Raamatun tulkintaa asiayhteyksineen?
        ----------
        ”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen. Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭13‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00004

Pyhä Henki on puhunut sinulle siitä, mitä Hän tahtoo sinulta.
      Ja sinä tiedät sen. Puhu näistä asioista seurakunnassa ja jos
      mahdollista vapaissa kotikokouksissa, jos seurakunnassa niitä
      järjestetään. Alkuseurakunta kokoontui kodeissa. Kotikokoukset
      ovat täten Jumalan tahto ja siellä on myös voimakas Pyhä Henki.
      Jos siis on sinulle mahdollista ilman suuria ongelmia, pyydä kotiisi
      muutamia luotettavia uskovia rukoilemaan.

Ehkä Herra käyttää sinua uudistajana.

Mvh J - K

• Anonyymi00007

Juualaisilla oli vain yksi temppeli ja synagooga.

On vain yksi lauma ja yksi Paimen.

Kotiseurakunnat on lahkoja ja eriseuroja, ei hyvä ollenkaan.

Raamattu varoittaa kotiseurakunnista.

2. Tim. 3:6

Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

• Anonyymi00035
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Juualaisilla oli vain yksi temppeli ja synagooga.

On vain yksi lauma ja yksi Paimen.

Kotiseurakunnat on lahkoja ja eriseuroja, ei hyvä ollenkaan.

Raamattu varoittaa kotiseurakunnista.

2. Tim. 3:6

Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,

olihan fariseuksenkotona - kotikokous, jossa Jeesus oli läsnä.
        Eli et tunne asioita, vaan pääsi mukaan TAAS jauhat omiasi.

Sanassa on monia kohtia, missä "koti- kokoontumisessa"! oli Pyhä Henki läsnä. Luehan.

• Anonyymi00060

>>>>. Alkuseurakunta kokoontui kodeissa. Kotikokoukset
        ovat täten Jumalan tahto ja siellä on myös voimakas Pyhä Henki.<<<<
        Koska he olivat synagoogassa erotetetut ja kirotut ( historiallinen tosiasia )Psalmin 69 pohjalta laaditun kirouksen nojalla jonka tosin myöhemmin rabbit peruivat.Sen tähden alkoivat kokoontua kodeissa .

Jumalan Henki vaikuttaa Kristuksen ruumiissa joka on seurakunta josta näkyvä muoto on paikallis seurakunta.

Jumalan Henki on myös voiman Henki eikä Jumala katso henkilöön.Hän ei ole jossakin heikompi tai voimakkaampi . Hän ON. Hän asuu uudesti syntyneessä HETI uskoon tulosta alkaen. Juuri uskoon tulleella on "voima" olla Kristuksen todistaja. Todistaminen ei ole omista entisistä synti retkistä kertomista vaan evankeliumin Sanan puhumista.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi. Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi kanssani vaivaa evankeliumin tähden sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa.”
        ‭‭2. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭6‬-‭8‬ ‭FINRK‬‬
        ------
        ”Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭3‬:‭16‬-‭17‬ ‭FB38‬‬
        https://bible.com/bible/365/1co.3.16-17.FB38Seurakunnan hajoittajat Jumala tuomitsee.Jumalan Henki ei kehoita jättämään paikallis seurakunnan kokousta joka on perustettu apostolien ja profeettain perustukselle.
        --------
        ”Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.”
        -----

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

>>>>. Alkuseurakunta kokoontui kodeissa. Kotikokoukset
        ovat täten Jumalan tahto ja siellä on myös voimakas Pyhä Henki.<<<<
        Koska he olivat synagoogassa erotetetut ja kirotut ( historiallinen tosiasia )Psalmin 69 pohjalta laaditun kirouksen nojalla jonka tosin myöhemmin rabbit peruivat.Sen tähden alkoivat kokoontua kodeissa .

Jumalan Henki vaikuttaa Kristuksen ruumiissa joka on seurakunta josta näkyvä muoto on paikallis seurakunta.

Jumalan Henki on myös voiman Henki eikä Jumala katso henkilöön.Hän ei ole jossakin heikompi tai voimakkaampi . Hän ON. Hän asuu uudesti syntyneessä HETI uskoon tulosta alkaen. Juuri uskoon tulleella on "voima" olla Kristuksen todistaja. Todistaminen ei ole omista entisistä synti retkistä kertomista vaan evankeliumin Sanan puhumista.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Siksi muistutan sinua virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, jonka sait, kun panin käteni sinun päällesi. Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen. Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi kanssani vaivaa evankeliumin tähden sen mukaan kuin Jumala antaa voimaa.”
        ‭‭2. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭6‬-‭8‬ ‭FINRK‬‬
        ------
        https://bible.com/bible/365/1co.3.16-17.FB38Seurakunnan hajoittajat Jumala tuomitsee.Jumalan Henki ei kehoita jättämään paikallis seurakunnan kokousta joka on perustettu apostolien ja profeettain perustukselle.
        --------
        -----

Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä .
        Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )

Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat).

Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..." ( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)

-------
        Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

• Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Jumalan Henki ei kehoita ketään lähtemään pois Jeesuksen Kristuksen seurakunnasta( joka on perustettu Raamatun UT:n ilmoituksen mukaan ja pysyy Kristuksen terveessä opissa) , vaan päin vastoin pysymään yhteydessä .
        Hepr. 10:25"... älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän. .." ( Oletko ollut em. kehoitukselle uskon kuulianen ja toiminut em. mukaan? "... kehoittakaamme toisiamme,..." Siis pysymään Jeesuksen Kristuksen srk:n yhteydessä. ( Selkeät Raamatun ilmoitukselle paikallis srk:sta ja sen terveestä opista ,ja mm. kurista tms. vieraat yhteisöt ovat asia erikseen )

Jumala turmelee Jeesuksen Kristuksen seurakunnan turmelijat (hajoittajat).

Apostoli Paavali kirjoittaa Korinton srk:lle 1.Kor. 3: 16. "..Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette..." ( Luuk.11:23.23.".. Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa..."Asiayhteys Luuk.11:14.-26.)

-------
        Valheellisesti ilman asiayhteyksiä vedotaan tälläiseen Raamatun tekstiin .
        ( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Jumalan Henki ei kehoita ketöän lähtemään pois Kristuksen srk:sta. Oma petollinen liha omavanhurskaudessaan ja ylpeydessään voi lähtemistäkin ehdottaa. Samoin saatanan asiamiehet, joita se käyttää hajottamaan srk:aa

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .

Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."

Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
        ------

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen.

( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
        Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

>>>>.Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat... <<<<<< Mistä on kyse tekstin asiayhteydessä??
        Jumala antoi lähtökäskyn Baabelissa olleille pakkosiirtolaisille palata takaisin Isrelin maahan ja Jerusalemiin.( Jes.52:11.)

Tätä ei tule soveltaa asiayhteydestään irroitettuna "lähdöksi pois Jeesuksen Kristuksen srk:sta" sellaiseen kehoittamien on srk:n hajoittamista joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa, vaan jonkun muun. Pyhä Henki ei hajoita vaan kokoaa ja rakentaa Jeesuksen Kristuksen seurakuntaa.

Baabelista palaavat pakkosiirtolaiset kantoivat samalla Jerusalemin temppelistä vietyjä astioita takaisin Jerusalemin temppelliin. ( Esra 1:7.-11.) Astiat olivat aikoinaan pyhitetty Jerusalemin temppelin käyttöön .Baabelin kunigas Nebukadnessar oli vienyt ne pois Jerusalemista .

Näiden pyhien astoiden kantajien tuli puhdistautua kaikesta Baabelin epäjumala ym. saastaisuudesta.
        Baabelista lähdöstä profeetta Jesaja aikoinaaan profetoi Jes.52:11. "..Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen; lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran aseenkantajat.....( "astioiden kantajat") .."

Biblia 1776. Jes 52:11."..Paetkaat, paetkaat, lähtekäät sieltä, ja älkäät mihinkään saastaiseen sattuko; menkäät ulos heidän tyköänsä, puhdistakaat teitänne, te jotka Herran kalua kannatte..." (JKR) Jes.52:11.".. Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat..."
        ------

Tätä Jesajan profetiaa ( Jes.52:11.) apostoli Paavali soveltaa Uuden liiton srk:n elämään, että seurakuntalaisten tulisi erottautua maailman mallin ( lihan mukaan) mukaan elämisestä , ja elää Hengen mukaan.

Seurakunnasta eroamiseen,pois lähtemisestä ei tässä kehoiteta, vaan srk:n jäsenten puhdistautumiseen.

( Asiayhteyttä 2.Kor. 6:11.-7:1. ) 2.Kor. 6:16."... Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias"..7:1.Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa. ..."
        Huomaa että asiayhteys jatkuu yli lukunumeron (6:18 jatkuu 7:1.)

( KR-33) Esra 1:7.".. Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle.

9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin..."

• Anonyymi00005

Helluntaina Pyhä Henki tuli näkyvällä tavalla apostolien pään päälle Tulisten Kielten muodossa.

He puhuivat koko ajan omalla äidinkielellä, Aramean kielillä, Galilen murretta, mutta Tuliset Kielet muuttivat puheen kuulijan ymmärtämälle kielelle (ns. simultaanitulkkaus).

Kuulijat vain KUULIVAT arameankielisen puheen omalla äidinkielellä. Sitä ihmettä kesti vain yhden päivän aikana. Ei enää sen jälkeen. Muita matkijoita ja eksyttäjiä kylläkin esiintyy vielä tänä päivänäkin.

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten KUULEMME kukin oman synnyinmaamme kieltä?

Ap. t. 2:11

toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki KUULEMME heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1. Moos. 11:7]

• Anonyymi00012

Äläpä valehtele. Luet Raamattuun sisään sellaista, mitä siellä ei ole. Ap. t. sanoo: "... alkoivat puhua muilla kielillä..."
        PUHUA MUILLA! Ei siis arameaksi. Tunnusta syntisi ja tee parannus.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Äläpä valehtele. Luet Raamattuun sisään sellaista, mitä siellä ei ole. Ap. t. sanoo: "... alkoivat puhua muilla kielillä..."
        PUHUA MUILLA! Ei siis arameaksi. Tunnusta syntisi ja tee parannus.

Kreikkalaisille piti puhua kreikkaa jne. Monet osasivat puhua eri kielillä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Kreikkalaisille piti puhua kreikkaa jne. Monet osasivat puhua eri kielillä.

Siihen aikaa monet osasisivat puhua montaa eri vierasta kieltä. Puhuivat oikeita vieraita kieliä, ei helluntailaisten sekavaa molotusta.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Siihen aikaa monet osasisivat puhua montaa eri vierasta kieltä. Puhuivat oikeita vieraita kieliä, ei helluntailaisten sekavaa molotusta.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

sinä et osaa muutakuin tapasi mukaan mussuttaa molotuksesta.

Et tunne edes kirjoituksia- josta sulle on puhuttu, kirjoitusten kautta-
        Mutta, olet kuuro- ja sokea, jota sakramenttaalit taluttavat moneen kuoppaan ja olet langeskellut niihin Kirjoitusten mukaan...
        Luehan Raamattua, koska noin taas tapasi mukaan molottelet puuhtaheinää

Eli siellä se jallu luuraa--- tapansa mukaan.

• Anonyymi00006

He kysyivät ihmeissään: "Eivätkö nuo, jotka puhuvat, ole kaikki galilealaisia?

Jeesuksen äidinkieli ja hänen kanssaan kulkeneet apostolit puhuivat Aramean kielen galilean murretta. Ei Kreikan kieltä.

Kreikan kieliset kirjoitukset ovat käännöskieliä ja kreikkalalaisille myöhemmin tarkoitettuja kirjoituksia.

• Anonyymi00027

Ne kielet eivät olleet mitään kuulijoiden korvan sisällä tapahtunutta simultaanitulkkausta arameasta toiseen kieleen, vaan opetuslapset todellisesti päästivät suustaan vieraskielistä puhetta.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Ne kielet eivät olleet mitään kuulijoiden korvan sisällä tapahtunutta simultaanitulkkausta arameasta toiseen kieleen, vaan opetuslapset todellisesti päästivät suustaan vieraskielistä puhetta.

näinhän se oli... kielillä puhutaan monessa muodossa, ja on Pyhän Hengen armolahjasta-- kyse.... ja myös kielilläpuhumista on sitäkin, mitä ei muut ymmärrä, mutta puhutaan Jumalalle... kirjoitusten mukaan.

• Anonyymi00009

Kielet ovat siansaksaa sinullakin.

Markus 16 loppu on myöhempi lisäys.

• Anonyymi00010

Kannattaa pitää sammutuspeite lähellä jos kämppä syttyy.

• Anonyymi00038

sanoo näin ateisti- ymmärtämötön kämpän--- syttymisestä.

Ateistit sytyttelevät jopa omia kämppiään niin, että samassa kerrostalossa joudutaan järjestelemään hautajaisia.

Hengettömät - maailmanhenkiset ne tuvat saa syttymään.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00038 kirjoitti:

sanoo näin ateisti- ymmärtämötön kämpän--- syttymisestä.

Ateistit sytyttelevät jopa omia kämppiään niin, että samassa kerrostalossa joudutaan järjestelemään hautajaisia.

Hengettömät - maailmanhenkiset ne tuvat saa syttymään.

Itse asiassa olen hurskas. En ateisti. En vain tajua helluntailaisten fiilistelyä.

• Anonyymi00013

Pyhä Henki ei ole fiilistelyä varten, vaan voimaksi todistamiseen ja Kristuksen kirkastamiseksi. Tunteet eivät merkitse yhtään mitään, Kristus merkitsee kaiken kaikessa.

• Anonyymi00014

rakkaus on tunne

• Anonyymi00028
        Anonyymi00014 kirjoitti:

rakkaus on tunne

Sen lisäksi se on tekoja. Rakkaus tulee toteen näytetyksi teoissaan. Jumalan rakkaus ilmenee mm. Pyhän Hengen antamana opetuksena ja Kristuksen kirkastamisena. Missään päin Raamattua ei sanota, että Henki antaa tunnekokemuksia.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00014 kirjoitti:

rakkaus on tunne

johon kuuluu armolahjat, eritoten profetoimisen armolahjaa, kertoo kirjoitukset, sekä kehottaa uskovia tavoittelemaan rukouksessaan armolahjojen täyttöä, mutta eläen itse uskoa Sanassa ja Kristuksessa todeksi.

• Anonyymi00015

helluntaitaina kukaan ei molissut helluntailaisten tavoin, ei kaatuillut, eikä edes horjahdellut

• Anonyymi00040

ja et ole lukenut Heränneitten - Telppäsniityn tapausta 1700- luvulta,
        eli olet pilkkaajana hökeltämässä ja rautakanki selässä, ja suus supussa, ettei edes profetian armolahja pääse vaikuttamaan, ja

sanahan sanoo, että turpa saa olla sutturalla, ja suu kiinni, koska epäuskon takia- armolahjat eivät toimi, eli on valtasi alla.

Ei OOOOOO armolahjaa, kun ei HALUTA-- näinhän se on, ja olehan sae kuiva oksa..

kirves on puun juurella, eihän elävään runkoon kuollut oksa kuulu.
        Se kuuluu karsia ja polttaa tulessa.

• Anonyymi00016

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

Matt. 24:26

"Jos siis teille sanotaan: 'Hän on tuolla autiomaassa', älkää lähtekö sinne, tai jos sanotaan: 'Hän on sisällä talossa', älkää uskoko sitä. [Joh. 7:27]

Mark. 13:21

"Jos joku sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Katso, Messias on tuolla', älkää uskoko. [Luuk. 17:23]

• Anonyymi00041

kerrohan missä tämä Jeesus on?

Kyllä me tiedämme- missä Jeesus on. Hän on siellä, jonne denaripalkkalaiset Torilta on palkattu- ja kristuskasvoisesti- harmaapäinä- vapisevin jaloin saatetaan rakkaudesta- kuhunkin päivää....

Kyllä me uskomme. missä Jeesus on. mutta uskontko sinä, vain jakeita heittelet tapasi mukaan, mutta- missä se Jeesus on- siitä et maininnut mitään. Ymmärtääkö hän?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00041 kirjoitti:

kerrohan missä tämä Jeesus on?

Kyllä me tiedämme- missä Jeesus on. Hän on siellä, jonne denaripalkkalaiset Torilta on palkattu- ja kristuskasvoisesti- harmaapäinä- vapisevin jaloin saatetaan rakkaudesta- kuhunkin päivää....

Kyllä me uskomme. missä Jeesus on. mutta uskontko sinä, vain jakeita heittelet tapasi mukaan, mutta- missä se Jeesus on- siitä et maininnut mitään. Ymmärtääkö hän?

>>>kerrohan missä tämä Jeesus on?<<<

”Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta

ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,

niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭3‬:‭14‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00019

Nämä nykyhengen "kielillä puhumiset" ovat lähempänä mustaa magiaa...
      Henkimaailmassa on fyysisen elämän jättänyttä porukkaa... Siellä on vaikka minkäkielisiä ihmisiä - vainajahenkiä, jotka voivat rukoilemalla tulla rukoilijan yhteyteen ja alkaa puhumaan rukoilijan huulilla - "kielillä". Tämä tunne voi rukoilijasta tuntua kovinkin voimakkaalta, koska kysymyksessä on hetkellisesti kahden hengen - vainajahengen ja maanpäällistä rukouselämää viettävän hengen yhdistymisestä.

Jeesus -sanan ja Pyhän Hengen hokeminen ei pelasta tilannetta, kun ihminen tietämättään altistuu näin alkeisvoimille-

• Anonyymi00042

sulla ei ole edes sitä magiaa. vaan kielilläpuhumisesi on vain panettelua.

Etkö näe- ?

Mene peilin ääreen, ota kirjoituksesi netistä, tulosta ja mene peilin eteen ääneen lukemaan.

Kuuntele samalla, näetkö Kristuksen armon---sanomaa- rakkautta, sekä elämää, vai onko se helinää..... vaskikelloista.. kilinää, jne.

ota tee se- tulosta ja lue ääneen, peilin edessä ja kuuntele korvillasi.
        Tuleeko USKO siitä tekstistäsi--- kuulemisesta?

• Anonyymi00020

>>>> niin tuli vaan menee läpi koko kehon!<<<<

Jumalan Henki ei virtaile vaan Hän on Jumala .
      Hindulaisuudessa virtailee .

On tarpeen lukea ja opiskella Raamattua asiayhteyksineen , joko välittömissä tai laajemmissa, mikäli tahtoo pysyä terveessä kristin uskossa.

Terve kristillisyys ei ole " kokemisissa" vaan Jumalan Sanassa pitäytymisessä.

”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,

josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭13‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00021

Mihin sitä Henkeä tarvitsee.

Voi herjailla ilmankin.

• Anonyymi00022

Rauhaa!

Jeesus puhuu tänä aikana Joh. 16:25 mukaisesti kaiken AVOIMESTI Isästä. Hän ei salaa enää eikä kätke vertauskuviin kaikkea. Jopa Ajat hän on avannut.

Muistakaamme me heikot kuitenkin myös Pyhää Elävää Raamatun Jumalaa ja sanoja:

ÄLKÄÄ ANTAKO PYHÄÄ KOIRILLE, ÄLKÄÄKÄ HEITTÄKÖ HELMIÄNNE SIKOJEN ETEEN.

Iloa teille Pyhässä Hengessä edelleen......

• Anonyymi00024

Jeesus on paras esikuva kaikista uskonasioista.

Jeesus ei molissut sekavia hurmoskieliä helluntailaisten tavoin.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Joopa joo, ainahan voi epäillä että koko toiminta on vain näön vuoksi. Raamattu sanoo Jehova hylkää palvelijansa koska he vain tekeytyy avun tarvitsijoiksi. Sen sijaan hän valitsee todella apua tarvitsevat, rammat, sokeat ja mykät ja kuurot. Sellaiset jotka eivät koskaan ole kuulleet hänen nimeään.

MUTTA 2002 SELKÄNI OLI IHAN TOHJO JA MENIN KATUKIRKON ALTTARILLE RUKOILTAVAKSI . SILLOIN HELLUNTAILAINEN LAITTOI KÄDEN PÄÄLLE JA RUKOILI. JA SELKÄNI PARANI SAMAN TIEN.

Sain 23 vuotta lisäaikaa liikkua terveenä. Sen arvo on suuri, vaikka olen elämääni käyttänyt turhuuteen maailmassa. Jos ei olisi parantunut olisi tilanne ollut kauhea.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Nyrkkeillessään ei myöskään saa huitoa ilmaan.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00024 kirjoitti:

no- molisija- profetoitko- seurakunnassasi ja miksi et?

Oletko anonut armolahjoja, jos et- niin miksi moliset ja olet aina äänessä.

Rienaajako povellasi aina puhuttaa -että molisepa palstalla näin ja noin.

Hokaatko? Ei pidä unohtaa.

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        (1Ko 12:1-6)

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        (1Ko 12:7-11)

käy edes joskus läpi kirjoituksia- molottamisesi sijasta.... että olisit seurakunnassasi yhteiseksi hyödyksi täyttynyt Hengellä, Hengessä ja armolahjoilla.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

no- molisija- profetoitko- seurakunnassasi ja miksi et?

Oletko anonut armolahjoja, jos et- niin miksi moliset ja olet aina äänessä.

Rienaajako povellasi aina puhuttaa -että molisepa palstalla näin ja noin.

Hokaatko? Ei pidä unohtaa.

Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä. Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin. Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama; ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama; ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
        (1Ko 12:1-6)

Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta; toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä; toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
        (1Ko 12:7-11)

käy edes joskus läpi kirjoituksia- molottamisesi sijasta.... että olisit seurakunnassasi yhteiseksi hyödyksi täyttynyt Hengellä, Hengessä ja armolahjoilla.

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?

Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis. Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse.

Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        (1Ko 12:12-28)

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin; sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta. Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?

Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut. Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis. Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä". Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä; ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme; mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse.

Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian, ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.

Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
        (1Ko 12:12-28)

LUKEKAA joskus Raamattua, ettei uskonnollisesti moloteta itse- Pyhän Hengen armolahjoja VASTAAn.

Tavallaan siinä voit liikkua Pyhän Hengen pilkankin äärellä, josta varoitetaan, ettei sellaista annneta anteeksi.

Pyhä Henki- itse- armolahjojen kautta -----rakentaa--- seurakuntaa...

• Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

LUKEKAA joskus Raamattua, ettei uskonnollisesti moloteta itse- Pyhän Hengen armolahjoja VASTAAn.

Tavallaan siinä voit liikkua Pyhän Hengen pilkankin äärellä, josta varoitetaan, ettei sellaista annneta anteeksi.

Pyhä Henki- itse- armolahjojen kautta -----rakentaa--- seurakuntaa...

Onko mietintä joskus teillä syventynyt itse Sanaan.
        Jehovilla on tänään tämä "ehtoollinen" josta ei uskallla porukka ottaa osaa, koska se kuuluu taivaalliselle porukalle, ja jotka jäävät aikaan, sen opetuksen mukaan, eivät osallistu leivänmurtoon.

Sama se on teilläkin, jotka väistätte armolahjoja ja molotatte sitä vastaan. tuntematta sanaa- kuten ikävä vain - tänäänkin Jehovissa tapahtuu. Kristuksen sovintoveri ja leipä ei kaikille opin mukaan sovi.

Oletko SINÄ - saman opin - eri kirkon varjossa, kieltämässä armolahjat.
        Onko sinun seurakunnassasi haudattu profetian armolahja, jonkun ajan taakse?

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:1-4)

tässä näimme, että kahden eri armolahjan kohdalla oli opetuksellista näkyvyyttä.
        Profetoimisen armolahja- hmmmm. missähän näkyy.
        Itse sain tuta- Pelastusarmeijan tilaisuudessa, siellä puolisoni kanssa käydessä, ainut kerta-
        koko paikka on nyt eri käytössäkin.
        Siellä puhujakorokkeelta joku profetoi aivan kohtikäyväksi, erääseen Hengelliseen tarpeeseeni- aivan suoraan ja kohti, eikä kukaan heistä tuntenut minua.
        Jopa puoliso sanoi- että tuo oli sinulle. Hänkin sen kuullessaan tiesi- osoitteen, mihin Jumala sen profetian antoi- rohkaisukseni matkantekooni.

Sitten on tässä tuo kielilläpunumisessa- onhan se hieman laajempinäköinen, mitä täällä eräs molotuksesta puhuu.

ON kielilläpuhumista- mikä tavallaan kuuluu rukouskammioon- Jumalan ja tämän rukoilijan väliseen kanssakäymiseen. Häntä ei kukaan ymmärrä- ---sivulliset--

eli Raamattu sanoo tuosta kielilläpuhumisesta-- johon et voi väittää vastaan.

Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

Ymmärtääkö HÄN? ettei tarvitse molotuksista sinun puhua, koska tietosi on nyt vajavaista.... aivan Sanan mukaan.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Onko mietintä joskus teillä syventynyt itse Sanaan.
        Jehovilla on tänään tämä "ehtoollinen" josta ei uskallla porukka ottaa osaa, koska se kuuluu taivaalliselle porukalle, ja jotka jäävät aikaan, sen opetuksen mukaan, eivät osallistu leivänmurtoon.

Sama se on teilläkin, jotka väistätte armolahjoja ja molotatte sitä vastaan. tuntematta sanaa- kuten ikävä vain - tänäänkin Jehovissa tapahtuu. Kristuksen sovintoveri ja leipä ei kaikille opin mukaan sovi.

Oletko SINÄ - saman opin - eri kirkon varjossa, kieltämässä armolahjat.
        Onko sinun seurakunnassasi haudattu profetian armolahja, jonkun ajan taakse?

Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
        (1Ko 14:1-4)

tässä näimme, että kahden eri armolahjan kohdalla oli opetuksellista näkyvyyttä.
        Profetoimisen armolahja- hmmmm. missähän näkyy.
        Itse sain tuta- Pelastusarmeijan tilaisuudessa, siellä puolisoni kanssa käydessä, ainut kerta-
        koko paikka on nyt eri käytössäkin.
        Siellä puhujakorokkeelta joku profetoi aivan kohtikäyväksi, erääseen Hengelliseen tarpeeseeni- aivan suoraan ja kohti, eikä kukaan heistä tuntenut minua.
        Jopa puoliso sanoi- että tuo oli sinulle. Hänkin sen kuullessaan tiesi- osoitteen, mihin Jumala sen profetian antoi- rohkaisukseni matkantekooni.

Sitten on tässä tuo kielilläpunumisessa- onhan se hieman laajempinäköinen, mitä täällä eräs molotuksesta puhuu.

ON kielilläpuhumista- mikä tavallaan kuuluu rukouskammioon- Jumalan ja tämän rukoilijan väliseen kanssakäymiseen. Häntä ei kukaan ymmärrä- ---sivulliset--

eli Raamattu sanoo tuosta kielilläpuhumisesta-- johon et voi väittää vastaan.

Ymmärtääkö HÄN? ettei tarvitse molotuksista sinun puhua, koska tietosi on nyt vajavaista.... aivan Sanan mukaan.

luetaan Sanasta lisää, ettei eksytä.

Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:5-6)

Niinpä.... seurakunnassa järjestys ja monta saa puhua, ja kenen kuuluu vaieta...

eli tässä on toisellaisesta kielilläpuhumisesta oppia.

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        (1Ko 14:7-11)

eli tässä puhutaan kohteelle ymmärrettävästi, eli kielissä armolahjan kautta, joka ei ole kouluvenäjää- vaan Henki antaa puhuttavaksi. vaikka sitä venäjää....
        siihen, mikä on Hengellisen sanoman ydin tälle kohteelle.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.

Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        (1Ko 14:12-17)

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

luetaan Sanasta lisää, ettei eksytä.

Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu. Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        (1Ko 14:5-6)

Niinpä.... seurakunnassa järjestys ja monta saa puhua, ja kenen kuuluu vaieta...

eli tässä on toisellaisesta kielilläpuhumisesta oppia.

Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin? Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun? Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen. Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.
        (1Ko 14:7-11)

eli tässä puhutaan kohteelle ymmärrettävästi, eli kielissä armolahjan kautta, joka ei ole kouluvenäjää- vaan Henki antaa puhuttavaksi. vaikka sitä venäjää....
        siihen, mikä on Hengellisen sanoman ydin tälle kohteelle.

Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön. Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.

Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.
        (1Ko 14:12-17)

jatketaan vielä, koska Sanassa on neuvot ja ohjeet... ei naapurin pertillä, vaan Sanassa.

Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna:

"Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;

mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville. J

os nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
        (1Ko 14:18-24)

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

jatketaan vielä, koska Sanassa on neuvot ja ohjeet... ei naapurin pertillä, vaan Sanassa.

Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan; mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä. Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä. Laissa on kirjoitettuna:

"Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra". Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko;

os nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,

1Ko 14:25  hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä. 

tässä olisi mielenkiintoinen "kaatuminen"...... jossa Hengen armolahjan kautta- tulee herästys ja parannus- sekä tunnustus.

KUKA PUHUU!

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Täällä kun eräs puhuu vuosia molotukseta- eikä ota Sanasta vaaria, lukekoon vielä - armolahjoista... mutta- jos on kuiva oksa, eikä ota vaaria, Kuules, voi olla - että kääntymättömyytesi takia- ilman parannusta- ja kohteesi pilkka on Armolahja- jota Pyhä Henki viestii- VARO- ettet astu Pyhän Hengen pilkan alueelle- tuomioksesi.
        Kirves on puun juurella, ---entäpä se paatunut suusi- molotuksesta- johtaakin karsimiseen ja tuleen heittämiseen. Mietihän sitä...

jatkan vielä tällä.

sitten jatkan palstalta matkaani- Toimiiko seurakuntasi- -- esim. jokaisella on joitain annenttavaa- ..... niinpä..... sopii helluntalaisetkin miettiä asiaa.- muitten kanssa.
        Olisiko kokouksenne sitä, että on kokouksen avaaja- mutta, jatkoa ette tiedä, koska sieltä voi kukin vuorollaan tulla kertomaan Jumalan armolahjan kautta - vaikka 10 minuutin viestinnän. .... mielenkiintoista-- eikös vain...

Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on >> jokaisella jotakin annettavaa<< : millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:26-33)

NIINKUIN ---kaikissa--- pyhien seurakunnissa--- koskee myös tätäpäivää...

vaikea nähdä ko. toiminnallista seurakuntaa---- tänään.....

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Täällä kun eräs puhuu vuosia molotukseta- eikä ota Sanasta vaaria, lukekoon vielä - armolahjoista... mutta- jos on kuiva oksa, eikä ota vaaria, Kuules, voi olla - että kääntymättömyytesi takia- ilman parannusta- ja kohteesi pilkka on Armolahja- jota Pyhä Henki viestii- VARO- ettet astu Pyhän Hengen pilkan alueelle- tuomioksesi.
        Kirves on puun juurella, ---entäpä se paatunut suusi- molotuksesta- johtaakin karsimiseen ja tuleen heittämiseen. Mietihän sitä...

jatkan vielä tällä.

sitten jatkan palstalta matkaani- Toimiiko seurakuntasi- -- esim. jokaisella on joitain annenttavaa- ..... niinpä..... sopii helluntalaisetkin miettiä asiaa.- muitten kanssa.
        Olisiko kokouksenne sitä, että on kokouksen avaaja- mutta, jatkoa ette tiedä, koska sieltä voi kukin vuorollaan tulla kertomaan Jumalan armolahjan kautta - vaikka 10 minuutin viestinnän. .... mielenkiintoista-- eikös vain...

Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on >> jokaisella jotakin annettavaa<< : millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön; mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot; mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen. Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta. Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset; sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
        (1Ko 14:26-33)

NIINKUIN ---kaikissa--- pyhien seurakunnissa--- koskee myös tätäpäivää...

vaikea nähdä ko. toiminnallista seurakuntaa---- tänään.....

jaahan, ettei tärkein unohdu.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        (1Ko 13:1-10)

• Anonyymi00023

TV7:lla helluntailainen nainen kertoi, että alkoi kokouksissa hokemaan kolmea keksimäänsä outoa sanaa kiihtyvällä tahdilla, niin arvostus kasvoi huomattavasti siinä uskonyhteisössä, mihinkä hän kuului.

• Habaneroja urakalla syötyäni hernesopan jälkeen pqnna4in mausteena on seuraavana aamuna pyhä henki voimissaan.

Siinä on ryppyreikä punaisena poltteesta ja henki hönkäilee rikinkatkua kuin jeebuksen syntymäjuhlan aikaan!

• Anonyymi00026

Olit he-man ennen vähemmän pilkallinen. Mikä on mennyt vikaan elämässäsi? Uskallatko tunnustaa tai todistaa. Joskus saattaa tulla elämässä tilanne että tarvitsee Jeesusta ja Pyhää Henkeä tai Uskontoja.....
        Tai jos ei niitä niin toista ihmistä, joka on uskovainen.

Saat aikaan pilkallasi sydämeeni vihan tunteen ja paatumuksen. Siihenkö pyrit? En edes tunne sinua enkä ole sinun filosofiaasi pilkannut. Miksi pyrit kuohuttamaan muiden tunteita?

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Olit he-man ennen vähemmän pilkallinen. Mikä on mennyt vikaan elämässäsi? Uskallatko tunnustaa tai todistaa. Joskus saattaa tulla elämässä tilanne että tarvitsee Jeesusta ja Pyhää Henkeä tai Uskontoja.....
        Tai jos ei niitä niin toista ihmistä, joka on uskovainen.

Saat aikaan pilkallasi sydämeeni vihan tunteen ja paatumuksen. Siihenkö pyrit? En edes tunne sinua enkä ole sinun filosofiaasi pilkannut. Miksi pyrit kuohuttamaan muiden tunteita?

Sori, taikauskoisia potkiessani en muista aina etteivät taikauskoiset elä todellisuudessa vaan epäjumalansa ympärille muodostetussa hötössä.

Suosittelisin opiskelemaan kunkin taikauskon perusteita ja vertaamaan niitä omaan taikauskoosi ilman vaaleanpunaisia aurinkolaseja,

Huomannut myös ettei sinun epäjumalasi estä herjojani, joten vaikka hän olisi olemassa, hyväksyy hän toimintani täysin. Sinä puolestasi pahimmassa tapauksessa pilkkaat tirinälläsi epäjumalasi tahtoa vastaan. Häpeä!

• Anonyymi00031
        he-ma kirjoitti:

Sori, taikauskoisia potkiessani en muista aina etteivät taikauskoiset elä todellisuudessa vaan epäjumalansa ympärille muodostetussa hötössä.

Suosittelisin opiskelemaan kunkin taikauskon perusteita ja vertaamaan niitä omaan taikauskoosi ilman vaaleanpunaisia aurinkolaseja,

Huomannut myös ettei sinun epäjumalasi estä herjojani, joten vaikka hän olisi olemassa, hyväksyy hän toimintani täysin. Sinä puolestasi pahimmassa tapauksessa pilkkaat tirinälläsi epäjumalasi tahtoa vastaan. Häpeä!

Alpo sanoi että muista Tapio aina että elonkorjuussa hyvät ja parhaat viedään ensin. Nisut kootaan ensin aittaan, mutta Paholaisen teot kootaan kimpuksi ja poltetaan. Sitten aivan maailman lopussa. Täällä missä asun on 15 vuoden aikana kuollut noin 15-20 nuorta tai keski-ikäistä uskovaa joita olen jäänyt kaipaamaan. On todellakin elonkorjuu ollut menossa. Tulee vielä hedelmien korjuu......

Mun on pakko tunnustaa että jokainen noista 15-20 nuoresta oli parempia uskovaisia kuin minä. En mä pelottelee sua sillä kirjoituksesi oli eräässä mielessä Tiedon Sanoja tai profetaalista tietämystä. Sä olisit parempi uskossa kuin minä, joka olen 12 vuotta elänyt maailmassa. Jeesuksessa Kristuksessa ei ole mitään kadotus tuomiota. Nää on vain höttöä ja viisautta jolla selitän itselleni miksi HYVÄT VIEDÄÄN ENSIN.

Alpo oli siinä oikeassa ja profetoi oikein. Hän itse kuoli ensimmäisten joukossa.

• Anonyymi00047

Mahtaa olla raamatun ajan lemahdukset ympärillä.
        Henkeä piisaa että oikein hämärtyy.

• Anonyymi00056

suusihan kertoo sanoissa, mikä sydämessäsi asuu...

Iloitsevatko kaverisi sielusi tilasta, vai irvitselevätkö he kanssasi toinen toisilleen.

Tavallaan ilmituot sen, missä Luciferille ja hänen enkuleilleen se helvetti on.

Ei ole panetaltavaa- vaan pääsevät toisilleen irvistelemään.

Eikös vain he-man.... aika varmasti silloin on pimeä ja jutut sitä, että kieli on kuiva- kuin beduiinin lipponen erämaassa.

en suosittele sinullekaan etsimään sitä aikaa- mietihän sinäkin peilin edessä kirjoituksiasi-

jubileeraako se- kun luet kuullakksesi hengen hedelmääsi.... innostaako?

ihan saat itsellesi vastata omin sanoin, ei sitä tänne tarvitse julistaa--- pidä vain hedelmäsi itselläsi ja haukakaa sitä.

• Anonyymi00030

Huomaat alottaja, että vastustus on suuri juuri sitä sinun kokemustasi
      vastaan ja rukouselämääsi ja koko hengellisyyttäsi vastaan. Vihollinen
      pyrkii estämään kaiken Jumalan toiminnan sinussa ja kauttasi.
      Siksi ei kannata jakaa näitä asiota julkisesti, ei ainakaan yksityiskohtia.

Mutta sinä tiedät, että se, mitä olet kokenut, ja mitä tulet vielä kokemaan,
      on Jumalasta. Sinun ei tule pelätä näiden vastustajien kirjoituksia koska
      ne ovat vihollisesta. Mene eteen päin rohkeasti niin kuin koet
      Jumalan Hengen johdattavan sinua. Siunausta.

• Anonyymi00032

Hyvin se menee kun odotellessa herjaa amerikan homoja tai jotain muuta.

Kyllä se sitten siitä alkaa rullaamaan.

• Anonyymi00033

Pyhä Henki ei koskaan syrjäytä, eikä heitä varjoon Jumalan siunaamaa ja pyhittämää sapattia.

1234567---

• Anonyymi00034

" Onko teillä muilla käynyt samoin? Että kielillä puhuessa tulee just arameaa tai hepreaa?"

Mahtollisesti on tullut kunpaakin ainakin yhjen sanaksen verraksen, Yeshua,on se sana ollunna, jonka olen poiminut toisinaan toistuvasti kielilläpuhujessissain.

Mulla on kaksi pääkieltä ollunna kielil puhujessain, joku afrikaansin tapainen tai se itte ja sitten joku tosi paljon ranskan kieltä muistuttava tai sitten se on ranskaallista, itte aattelen sitä "muinaisranskana" , siinä oon huomannut kuin lausun r-kirjaimija eri tavoilla, ja se kaikki tapahtuu virheittä, yrittämättä itte ääntää oikein, erilaiset r-kirjaimen ääntämykset, se mitä ranskankielest itte tiijän ja vertaan sitä puhumaani "rinnakkaisranskaan tai sen tapaiseen ranskankieleltä paljon muistuttavasti kuulollistavaiseen kieleen niin selkeesti on kyse jostain ranskansukuisesta kielestä kyseekseellisyys.

Kun sain kielilläpuhumisen lahajan niin mietin että voisinkohan mä vaan itte tuottaa nää kaikki sulosanakset, kun luveksin jostain että itte mä vaan sukkeroin tai jotain, mutta kun oon kuunnellut sitä mun suusta tulevaa sulavuutta ja just noita erilaisija r-kirjaimija eri tavoin äännettyinä niin se vastasi kyssäriin, koska mä en osaa itte mitään sellaista r-kirjainten ääntämisijä ja vielä eri tavoin ja ilman mitään itteyrittämisii.

Mulla on tosi vähän ollut kielilläpuhuminen käytössä viimeisinä lopun aikoina, pitäisi varmaan koklaa vielä suusta tulee ärriiki.

Selef Urge

• Anonyymi00046

Sehän on vaan kätevää kun saa ilmaiset lämmitykset ja puuhellankin voi sytyttää pyhällä tulella.

• Anonyymi00049

Kun alkaa erikieliset vainahenget puhumaan helluntalaisten kautta, niin siitä onkin syytä olla helluntalaisten herralle kiitollinen!

• Anonyymi00051

siis vainajahenget

• Anonyymi00062

Minä saan koko ajan viestejä ns. jumalalta ja pitää masturboida joka päivä.

• Anonyymi00065

Parempi harhaoppi kuin herjata Paavalia tai illakoida jos tyttökoulua pommitetaan.

• Anonyymi00067

Tuliset kielet ja tuli taivaasta ?
       Lainaus kirjasta: Stanley M.Horton"Mitä Raamattu sanoo Pyhästä Hengestä?"
      (1996 —Kustantaja: Aika Oy —Alkuteos—What The Bible says about The Holy Spirit )

“..Vanha testamentti kertoo jumalanpalveluksen asteittaisesta kehityksestä. Ensin jumalanpalvelus tapahtui alttarin luona, kuten Aabrahamin kohdalla.

Sitten Jumala käski kansaansa rakentamaan pyhäkön erämaahan, ilmestysmajan. Tuli taivaasta lankesi siellä uhrin ylle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi tämän yhden pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.

Seuraava muutos tapahtui Salomon rakennettua temppelin. Jälleen tuli lankesi ja kulutti uhrin osoittaen, että Jumala hyväksyi pyhäkön. Mutta tämä tapahtui vain kerran.
      Temppelit, jotka Serubbaabel ja Herodes rakensivat, olivat vain saman temppelin jälleenrakennuksia, ja näin merkkiä ei toistettu.

Nyt vanha temppeli oli lähellä tuhoutumistaan. Uskovat yhdeksi ruumiiksi liittyneinä olivat eläviä uhreja (Room. 12:1 kuten myös pappeja ja eläviä kiviä temppeliin (1. Piet. 2:5).

Mutta toisaalta uusi temppeli on kaksitahoinen. Ruumis koostuen yhteen liitetyistä uskovista muodostaa temppelin (pyhäkön) Jumalan asumukseksi Hengessä ( Ef. 2:21, 22, 1.Kor. 3:16.)

Tämän lisäksi yksittäisten uskovaisten ruumiit ovat jokainen Pyhän Hengen temppeli (1.Kor. 6:19 ) .
      Tulen esiintyminen koko joukon yllä osoitti Jumalan hyväksyneen koko ruumiin temppeliksi.

Sitten tuli hajaantui yksittäisiksi kieliksi jokaisen pään päälle osoituksena siitä, että Jumala hyväksyi kunkin ruumiin Pyhän Hengen temppeliksi.

Nämä merkit eivät olleet osa helluntaikastetta tai Hengen lahjaa. Ne tapahtuivat vain kerran, aivan niin kuin tuli lankesi vain kerran jokaisen uuden pyhäkön ylle Vanhan testamentin aikoina.

Korneliuksen kodissa niitä ei esiintynyt, vaikka Pietari samasti siellä tapahtuneen kokemuksen Jeesuksen lupaukseen Hengessä kastamisesta ja kutsui sitä yhtäläiseksi (samaksi) lahjaksi, yhtäläiseksi sen kanssa minkä 120  saivat, kun Henki vuodatettiin helluntaina (Ap. t. 11:15-17),

Mutta tuliset kielet osoittavat, että ennen kuin Henki vuodatettiin, Jumala tunnusti uskovat temppeliksi, Kristuksen ruumiiksi. Seurakunta oli nyt olemukseltaan valmis kirkastettu ruumis, jonka päänä oli Kristus. Ruumiin jäsenet olivat nyt. valmiit lupauksen mukaiseen Hengen vuodattamiseen…”

• Anonyymi00069

No jo on aikoihin eletty!
      Raamattu ja uskovaiset ovat varoittaneet, etä ei saa olla yhteydessä vainajahenkiin.
      Helluntalaiset ovat polkaisseet astetta syvemmälle. Nyt nämä vainajahenget voivat halutessaan lörpötellä omia kieliään helluntalaisten huulien kautta?
      Voitte höpötellä pyhien henkien täyttymyksestä ja hokea Jeeuksen nimeä. Mutta tuosta edellä kuvatusta tilanteesta on kysymys.
      Se miksi tunne ihmisessä on voimakas, johtuu yksinkertaisesti kahden hengen yhdistymisestä tuossa tapauksessa, kun toinen kuolemassa fyysisen ruumiin menettänyt henki tulee maallista elämää viettävän uskovaisen ihmisen yhteyteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1713
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      140
      1702
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      291
      1312
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1098
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1076
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      130
      972
    7. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      965
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      915
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      895
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      888
    Aihe