Raamatun mukaan vaimon tulee avioliitossa olla miehelleen samalla tavalla alamainen kuin seurakunta on Kristukselle alamainen (eli olla täysin hänen auktoriteettinsa alla):
Efe. 5:22-24
"Vaimot, olkaa kukin omalle miehellenne alamaisia niin kuin Herralle, sillä mies on vaimon pää, niin kuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niin kuin seurakunta on Kristukselle alamainen, samoin olkoot vaimotkin kukin miehelleen kaikessa alamaiset."
Ainoa tilanne, jossa vaimon ei tarvitse totella miestään, on sellainen tilanne, jossa mies käskee vaimoaan tekemään jotakin syntistä (eli rikkomaan Jumalan lakia):
Ap. t. 5:29
"Mutta Pietari ja apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä."
Suurin osa avioliitoissa esiintyvistä ongelmista johtuu siitä, että ihmiset eivät kunnioita tätä Jumalan asettamaa valtarakennetta. Ensin he hylkäävät Raamatun opetukset avioliitosta, ja sitten he itkevät ja valittavat, kun "heidän avioliittonsa ei toimi".
Näiden ihmisten kannattaisi luottaa Jumalaan oman ymmärryksensä sijaan:
San. 3:5-6
"Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi äläkä nojaudu omaan ymmärrykseesi. Tunne hänet kaikilla teilläsi, niin hän polkusi suoristaa."
Vaimon on alistuttava miehelleen kuin Jumalalle
51
794
Vastaukset 51
- Anonyymi00002
Voi pyhä PULIVARI! Jokuhan saattaa jopa ajatella tuon suuntaisesti. Muukin kuin muslimi.
Arvostan kritiiliisen etiikan piirteitä jotka ovat länsimaisen moraalin peruskiviä, muta tolkuttomuus ihmetyttää!
Joudunkohan helvettiin koska kymmenien vuosien avioliiton aikana ovat vastuut minun ja vaimoni välillä vaihdelleet tilanteiden mukaan?
On ollut vuosia jolloin vaimoni hoiti koko talouden paitsi tulopuolen.
Oli alueita jotka eivät minua kiinnostaneet tippaakaan. Tekstiilit, sisustaminen yms.
Häntä ei kiinnostanut teknisempi puoli.
Alue joka minusta on tärkeä. Vaimoni halusi toimia minun hyvivointini hyväksi. Kaikessa!
Lyhentääköhän tuo minun kiirastuliaikaani? Pakana vuodesta 1972 lähtien.Tällä videolla selitetään, miten voit olla 100% varma Taivaaseen pääsystä:
https://www.youtube.com/watch?v=yJTh1fbpfmkLukasWiltzon kirjoitti:
Tällä videolla selitetään, miten voit olla 100% varma Taivaaseen pääsystä:
https://www.youtube.com/watch?v=yJTh1fbpfmkPaitsi, että Raamattu on sisäisesti ristiriitainen, siellä on koko joukko höpöhöpö-väitteitä ja vääriä ennustuksia, eikä sen edustama maailmankuva kuvaa todellisuutta.
Onko se muka jokin syy uskoa, jos se on Raamatussa!Ramavit kirjoitti:
Paitsi, että Raamattu on sisäisesti ristiriitainen, siellä on koko joukko höpöhöpö-väitteitä ja vääriä ennustuksia, eikä sen edustama maailmankuva kuvaa todellisuutta.
Onko se muka jokin syy uskoa, jos se on Raamatussa!Sinä vain kuvittelet asian olevan noin, koska sinä olet luonnollinen ihminen, joka ei pysty ymmärtämään Jumalan Sanaa oikein:
1. Kor. 2:14
"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on. Sillä se on hänelle hulluutta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti."
Kaikkiin niihin "Raamatun ristiriitoihin" löytyy kyllä googlettamalla helposti selitys.
Sinä tulet kuitenkin vastustamaan Jumalan Sanaa elämäsi loppuun asti, ellei Jumala itse vedä sinua luokseen ja avaa sydäntäsi evankeliumille:
Joh. 6:44
"Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Ap. t. 16:14
"Eräs Lyydia-niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkäävä nainen, oli kuulemassa. Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vastaan sen, mitä Paavali puhui."
- Anonyymi00003
Kuulostaa ihan terveiltä ihmissuhteilta ja yheiskunnalta haha
- Anonyymi00020
Entä jos nainen on presidentti ja aviomies puutarhuri tai logistiikkapuolen asiantuntija? Onko silloinkin suhteessa niin, että nainen joutuisi alistumaan miehelleen? Ajattelen, et tuskin?
Anonyymi00020 kirjoitti:
Entä jos nainen on presidentti ja aviomies puutarhuri tai logistiikkapuolen asiantuntija? Onko silloinkin suhteessa niin, että nainen joutuisi alistumaan miehelleen? Ajattelen, et tuskin?
Jos kansakunta joutuu naisten hallitsemaksi, se on Raamatun mukaan kirous:
Jes. 3:12
"Kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, autuuttajasi ovat eksyttäjiä. He ovat häivyttäneet sinun polkujesi suunnan."
- Anonyymi00004
Ei kukaan tervejärkinen sanoisi naiselleen että "palvo minua niin kun minä palvon mielikuvstani"
- Anonyymi00005
*mielikuvitustani
- Anonyymi00006
Niin, vielä löytyy ihmisiä, jotka siteeraavat Raamattua; aika pelottavaa että siihen yhä edelleen uskotaan ja eletään sen mukaan ja lisäksi PAKOTETAAN TAI AINAKIN TOIVOTAAN ETTÄ TOISETKIN TEKISIVÄT NIIN.
Nainen, mies tai kuka tahansa ihminen on ihmisarvoltaan samanvertainen ja hänelle pitää olla tasavertaiset mahdollisuudet hyvään tai edes kohtuulliseen elämään. Jos näin ei ole kuten monilla heikommilla ei ole, tulee toisen inhimillisyyden ja humaaniuden nimissä pyrkiä auttamaa. Ei Raamattua siteeraamalla ja tuomitsemalla vaan oikeasti auttamaan.Mitä pelottavaa siinä on, että ihmiset haluavat noudatta Luojansa lakeja? Sehän on ainoastaan viisasta:
San. 9:10-11
"Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. – "Sillä minun avullani päiväsi enenevät ja elämäsi vuodet jatkuvat."
- Anonyymi00007
En kuulu kirkkoon, enkä lue raamattua. Suosittelen samaa kaikille naisille.
Sinäkin tulet kohtaamaan Raamatun Jumalan ennemmin tai myöhemmin, halusit tai et:
Hepr. 9:27
"Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän on kerran kuoltava, mutta sen jälkeen tulee tuomio,"
- Anonyymi00008
Kuulostaa ihan islamilta. I´ll pass ty.
- Anonyymi00009
Totta. Fundmentalisti kristityt ja fundamentalisti muslimit voisivat ihan hyvin lakata tappelemasta ja perustaa yhteisen uskonnon. He saarnavat 100%sti samaa sontaa.
Anonyymi00009 kirjoitti:
Totta. Fundmentalisti kristityt ja fundamentalisti muslimit voisivat ihan hyvin lakata tappelemasta ja perustaa yhteisen uskonnon. He saarnavat 100%sti samaa sontaa.
Ei pidä paikkaansa:
https://www.youtube.com/watch?v=RGYAPW-Xa2M- Anonyymi00012
LukasWiltzon kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa:
https://www.youtube.com/watch?v=RGYAPW-Xa2MPitää paikkansa. Se on tietysti ikävää, jos sinä et edes tunne raamattua.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Pitää paikkansa. Se on tietysti ikävää, jos sinä et edes tunne raamattua.
Katsoitko linkkaamani videon?
- Anonyymi00017
LukasWiltzon kirjoitti:
Katsoitko linkkaamani videon?
En tarvitse kenenkään nettihihhulin videoita tämän asian tietämiseen. Minä sentään olen lukenut kyseisen kirjan. Sinulta on näköjään jäänyt videoiden katselun asteelle.
- Anonyymi00010
Onko tämä Amerikan magavalistusta😂
Kyllähän näitä Raamatun oppeja seuraamalla kansa kuin kansa nousee kukoistukseen:
San. 14:34
"Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä."
- Anonyymi00011
AP, Onkohan tarkoituksesi provosoida ja aiheuttaa vihalietsontaa?
- Anonyymi00018
LukasWiltzon kirjoitti:
Ei, tarkoitukseni on kertoa totuus.
Jos tuo on totuus sinulle ( ja varmasti monelle muulekin) miksi yrität pakkosyöttää sitä täällä ?
Pakkosyöttö toimii aina sinua itseäsi vastaan. Etkö ole vieläkään sitä huomannut?
Elä ja anna muidenkin elää , niinkauan kuin he eivät tee mitään rikollista ja laitonta. Anonyymi00018 kirjoitti:
Jos tuo on totuus sinulle ( ja varmasti monelle muulekin) miksi yrität pakkosyöttää sitä täällä ?
Pakkosyöttö toimii aina sinua itseäsi vastaan. Etkö ole vieläkään sitä huomannut?
Elä ja anna muidenkin elää , niinkauan kuin he eivät tee mitään rikollista ja laitonta."Elä ja anna muidenkin elää , niinkauan kuin he eivät tee mitään rikollista ja laitonta."
Kaikki ihmiset rikkovat Jumalan lakeja jatkuvasti:
Saarn. 7:20
"Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä."
- Anonyymi00013
Nyt se selvisi! Kymmeniä vuosia kestänyt liittomme moleminpuolinen tyytyväisyys perustuu meidän ateismiimme.
Vaimolle tärkeät, arkiset asiat eivät ole sitä minulle.
Sama myös toisin päin. - Anonyymi00014
Kyllähän se vain niin on, että jossain vaiheessa, jos menee liiallisuuksiin tuokin asia, tulee laki vastaan.
- Anonyymi00015
Parin tuhannen vuoden takaisten periaatteiden ja sääntöjen tulkinta nykyajassa on tapeetona. Silloin oli silloin ja nyt on nyt!
Ei pidä paikkaansa. Jumalan lait ovat ikuisia:
Psalmi 119:160
"Sinun sanasi on kokonaan totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti."
- Anonyymi00016
Lukeekohan siellä myös siitä, saako mies hakata vaimoa.
- Anonyymi00019
Elät keskiaikaa onneksi en ole tuommoisessa lahkossa tms.Muahan ei komennella vaan tasapuolinen ja reilu meininki.
Luuletko olevasi viisaampi kuin Jumala, joka on sinut luonut? Luuletko tietäväsi häntä paremmin, kuinka avioliitossa tulee elää?
- Anonyymi00021
Sellainen pieni ilmoitusluontoinen asia kuin että
JUMALA EI ALISTA!
Etkö keksi omia aiheita kun matkit muiden juttuja?Mitä tarkoitat alistamisella?
Raamatun mukaan Isä Jumala on ALISTANUT kaiken Poikansa vallan alle:
Hepr. 2:7-8
"Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöit, ja asetit hänet hallitsemaan kättesi tekoja, asetit kaiken hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaiken hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen alleen alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetettuna."
- Anonyymi00022
Luet raamattua kuin piru. Sinne vaan magailemaan muiden antikristusten sekaan.
- Anonyymi00023
Miehet eivät ole millään tavalla parempia kuin naiset.Lukekaa Chomorro Premuzigin kirja "Miksi epäpätevistä miehistä tulee johtajia".Sodassa opitte, että henkenne tykinruokana ei ole minkään arvoinen.
"Miehet eivät ole millään tavalla parempia kuin naiset."
En koskaan näin väittänytkään. Miehillä ja naisilla on kuitenkin avioliitossa eri roolit.
- Anonyymi00025
Saarnat ei tee sun sanasta totta😂👎
- Anonyymi00027
Miehet alistuu Xenalle
- Anonyymi00028
Höpöhöpö. Raamattu on hostoriankertomus silloisesta ajasta. Tähän maailmanaikaan kiteytettynä pelkkä katastrofi. 🤷♀️
Höpöhöpö. Raamattu on Jumalan sanaa. Sen opetusten hylkääminen johtaa katasrofiin:
San. 1:29-33
"Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet Herran pelkoa eivätkä suostuneet neuvooni, vaan pitivät kaikkea nuhdettani halpana, he saavat syödä oman vaelluksensa hedelmiä ja saavat tarpeekseen omista hankkeistaan. Sillä yksinkertaiset tappaa heidän oma luopumuksensa, ja tyhmät tuhoaa heidän oma suruttomuutensa. Mutta se, joka minua kuulee, asuu turvassa ja on rauhassa onnettomuuden kauhuilta."
- Anonyymi00029
Äläpä käytä raamattua omiin itsekkään likaisiin pyrkimyksiisi.et näköjään usko raamattuusi itsekkään. Jos uskoisit et noin pervosti toimisi.👎🤷♀️
- Anonyymi00030
No mitäs Aku Ankka- lehti tästä aiheesta sanoo??
- Anonyymi00031
Naisena hakkaisin moisen miehen alta sekunnin joka alkaa alistamaan
Sinulla ei ole oikeutta hakata aviomiestäsi. Sinun rakastettava ja toteltava häntä, vaikka hän ei olisikaan täydellinen:
Tiit. 2:3-5
"Samoin vanhat naiset olkoot käytöksessään kuten pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään opettajia, voidakseen neuvoa nuoria naisia rakastamaan miehiään ja lapsiaan, olemaan itsensä hillitseviä, puhtaita, hyviä kotinsa hoitajia, alamaisia omille miehilleen, ettei Jumalan sana tulisi pilkatuksi."
- Anonyymi00032
En kuulu kirkkoon. Olen pakana ja kannatan tasa-arvoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1412129Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois234936Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.152914- 78883
- 64871
Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!37847- 105808
Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47757Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä70705- 71571