Helluntailaiset hautajaiset

Anonyymi-ap

Helluntailaiset, osa aainakin uskoo että kuollut jäsen on mennyt taivaaseen kuoltuaan.
Myös kuolleitten evankelistojen haudalla he hakevat voiteluita.

137

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Helluntailainen hautajaiset, ja siksi heidän OLI pakko sisällyttää "tule Jeesuksen luo" -alttarikutsu, täydennettynä tavanomaisella valituksella, voihkimisella, glossolalialla jne.
      Normaalia helluntailaisessa jumalanpalveluksessa, mutta vähän kömpelöä tässä tapauksessa, kun he tekivät sitä vanhan ystäväni ruumiin ympärillä.

Se ei ollut ihan yllättävää, koska kasvoin siinä, mutta silti se ärsytti mua.

Onneksi he eivät yrittäneet kierrättää kolehtiastiaa.

• Anonyymi00071

Onpa pilkkahenkinen puhuja. Toivottavasti tapsi tuputtaa lihallisesti- ei tartu Jeesuksen nimessä ja veressä, että siinä saa pysyä vapaana.

Eli sinun pilkkaamis- ruumiisi ympärillä ei kenenkään kannata samahenkisesti kenenkään voihkia. kuten sinä vuodesta toiseen voihkit palstalla.

Lue sanaa, etsi Vapahtaja elämääsi, ja lähde seuraamaan hänt.
        Katsos, kuolleet luusi heräävät eloon., Herra herättää sinut- elämään sisälle.

Rukoilemme sinun puolestasi.

Herra! Sinä näet nämä palstan panetteluhengen voihkijat - tapansa mukaan - ja rienaajan voimasta kuoleman hajua palstalle tuoksuvat huokuvat.

Anna Pyhän Hengen kautta näille hengen vainajille Uusi Elämä Kristuksessa.
        Pue tähän Kristuksen - sijaisuhrin - uhrinahkaan, kuten Eedenin porteilla puit- Pyhyyden menettäneiden Aadamin ja Eevan kohdalla. He olivat alasti- vain viikunalehdet ympärillä.

Herra, sinun uhraamsi - Uhrikaritsan verinen nahka- peitti ja Aadamin ja Eevan alastomuus sai peiton, jota Aabel - lähti julistamaan aikaan.

Kainihenkiset sitten karkaavat tämän uhrikaritsan nahkapuvussa kulkevan päälle,

tänäänkin.

Herra, pue edellä kirjoittajan päälle, tämän Pääsiäisen sanoman, Se on täytetty, että tämä kirjoittaja voisi uutena luomuksena lähteä seuraamaan Jumalan Karitsaa.

Herra, me näemme hänen katkeran taistelun Sinua vastaan. - vuodesta toiseen.
        avaa Herra- hänen sokeat silmänsä, kuurot korvansa, että hän näkisi ja kuulisi Jeesuksen nimessä ja veressä. T'ätä pyydämme

ja kaikille palstan muillekin kuolleille luille, herätä heidät Henkiin - puhalla Jumalan tuuli, pue armoon ja rakkauteen, saata heidät vielä kerran elämään sisälle.

Herra, he haiisevat JO- mutta, anna meile uskoa, että Sinä Vapahtaja voit heidät herättää.

Älä karsi heitä vielä - kuivina oskina pois, ja heitä tuleen palamaan, vaan vielä kerran.

Jeesukse nimessä ja Veressä, ne veriruskeat synnitkin, pese villan valkoiseksi- niin saamme palstalle Uuden Kristushenkisen elämän, jossa suut- alkaisi kertoa, että kun seuraamme Jeesus Sinua, Uhrikaritsaa- minä entin palstan pilkkaaja, sain Uuden elämän ja nyt- Jeesuksen ylistys ja riemu huokuu ja palstakin on siistiytynyt- koska sain uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ.

Kiitos Jeesus. Sinä tulet ja uudistat.

Annoit palstalla kuolleitten haista- riittävän kauan, että toisetkin näkevät, että vain Eläväksitekevät Herra - voi pelastaa ja peittää se vanhan kirkkaudettoman kehon. uuteen veriseen pukuun, jossa "Se on täytetty"- Hänen ristinsä ja minun, muista minua kun olet valtakunnassasi Ylimmäisenä Pappina rukoilmassa meidän puolestamme.

Jeesus - Sinun armoistuimesi on vielä- Jumalan Valtaistuimen oikealla puolen,..
        Uudista- koko tämän palstan joukko- Jeesuksen nimessä ja veressä, että olisimme KAIKKI valmiina, kun sinä tule jopa yllättäen ja arvaamattoman pian.

Elämämme on vain rahtu 70- 80- vuotta- ehkä joku saa elää hieman pidemmän elämän.
        Mutta, tee meistä uutta. Vanhakin saa uudistua, palstalaisista, jotka juoksuhaudassa voivottelevat sitä ja tätä, sekä vanhaa viiniä leilistä yrittävät juoda- janoonsa.

Anna Herra Elävää vettä- siihenkin viini- leiliin.

Tätä pyytäen, Jeesuksen nimessä ja veressä. Haluan nähdä Herra- sinun työsi tuloksen palstalaisien - jokaisen kohdalta.

Saisimme näin jo laulaa Karitsan ja Mooseksen virttä - vaikka vielä emme ole Lasimerelle- perillä.

Amen. Aamen. Täytä meidät Hengelläsi- jossa Rakkautesi meissä pursuaa ja maljat ovat ylitsevuotavaisia....

Pääsiäinen on oiva rukoushetki tähän.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Onpa pilkkahenkinen puhuja. Toivottavasti tapsi tuputtaa lihallisesti- ei tartu Jeesuksen nimessä ja veressä, että siinä saa pysyä vapaana.

Eli sinun pilkkaamis- ruumiisi ympärillä ei kenenkään kannata samahenkisesti kenenkään voihkia. kuten sinä vuodesta toiseen voihkit palstalla.

Lue sanaa, etsi Vapahtaja elämääsi, ja lähde seuraamaan hänt.
        Katsos, kuolleet luusi heräävät eloon., Herra herättää sinut- elämään sisälle.

Rukoilemme sinun puolestasi.

Herra! Sinä näet nämä palstan panetteluhengen voihkijat - tapansa mukaan - ja rienaajan voimasta kuoleman hajua palstalle tuoksuvat huokuvat.

Anna Pyhän Hengen kautta näille hengen vainajille Uusi Elämä Kristuksessa.
        Pue tähän Kristuksen - sijaisuhrin - uhrinahkaan, kuten Eedenin porteilla puit- Pyhyyden menettäneiden Aadamin ja Eevan kohdalla. He olivat alasti- vain viikunalehdet ympärillä.

Herra, sinun uhraamsi - Uhrikaritsan verinen nahka- peitti ja Aadamin ja Eevan alastomuus sai peiton, jota Aabel - lähti julistamaan aikaan.

Kainihenkiset sitten karkaavat tämän uhrikaritsan nahkapuvussa kulkevan päälle,

tänäänkin.

Herra, pue edellä kirjoittajan päälle, tämän Pääsiäisen sanoman, Se on täytetty, että tämä kirjoittaja voisi uutena luomuksena lähteä seuraamaan Jumalan Karitsaa.

Herra, me näemme hänen katkeran taistelun Sinua vastaan. - vuodesta toiseen.
        avaa Herra- hänen sokeat silmänsä, kuurot korvansa, että hän näkisi ja kuulisi Jeesuksen nimessä ja veressä. T'ätä pyydämme

ja kaikille palstan muillekin kuolleille luille, herätä heidät Henkiin - puhalla Jumalan tuuli, pue armoon ja rakkauteen, saata heidät vielä kerran elämään sisälle.

Herra, he haiisevat JO- mutta, anna meile uskoa, että Sinä Vapahtaja voit heidät herättää.

Älä karsi heitä vielä - kuivina oskina pois, ja heitä tuleen palamaan, vaan vielä kerran.

Jeesukse nimessä ja Veressä, ne veriruskeat synnitkin, pese villan valkoiseksi- niin saamme palstalle Uuden Kristushenkisen elämän, jossa suut- alkaisi kertoa, että kun seuraamme Jeesus Sinua, Uhrikaritsaa- minä entin palstan pilkkaaja, sain Uuden elämän ja nyt- Jeesuksen ylistys ja riemu huokuu ja palstakin on siistiytynyt- koska sain uudestisyntyä YLHÄÄLTÄ.

Kiitos Jeesus. Sinä tulet ja uudistat.

Annoit palstalla kuolleitten haista- riittävän kauan, että toisetkin näkevät, että vain Eläväksitekevät Herra - voi pelastaa ja peittää se vanhan kirkkaudettoman kehon. uuteen veriseen pukuun, jossa "Se on täytetty"- Hänen ristinsä ja minun, muista minua kun olet valtakunnassasi Ylimmäisenä Pappina rukoilmassa meidän puolestamme.

Jeesus - Sinun armoistuimesi on vielä- Jumalan Valtaistuimen oikealla puolen,..
        Uudista- koko tämän palstan joukko- Jeesuksen nimessä ja veressä, että olisimme KAIKKI valmiina, kun sinä tule jopa yllättäen ja arvaamattoman pian.

Elämämme on vain rahtu 70- 80- vuotta- ehkä joku saa elää hieman pidemmän elämän.
        Mutta, tee meistä uutta. Vanhakin saa uudistua, palstalaisista, jotka juoksuhaudassa voivottelevat sitä ja tätä, sekä vanhaa viiniä leilistä yrittävät juoda- janoonsa.

Anna Herra Elävää vettä- siihenkin viini- leiliin.

Tätä pyytäen, Jeesuksen nimessä ja veressä. Haluan nähdä Herra- sinun työsi tuloksen palstalaisien - jokaisen kohdalta.

Saisimme näin jo laulaa Karitsan ja Mooseksen virttä - vaikka vielä emme ole Lasimerelle- perillä.

Amen. Aamen. Täytä meidät Hengelläsi- jossa Rakkautesi meissä pursuaa ja maljat ovat ylitsevuotavaisia....

Pääsiäinen on oiva rukoushetki tähän.

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja

vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja

vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        (1Ko 13:1-10)

Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
        (1Ko 13:11-13)

• Anonyymi00078

Helluntailaiset ovat amerikkalaiselta kulttuuriltaan aivan harvinaisen tökeröjä ja moukkamaisia. Eivät tunne käsitettä "kunnioitus". He näkevät oman hyödyn kaikkialla.

Esim. hautajaisissa, vaikka olisivat siellä vain etäisinä vieraina, eivät osaa käyttäytyä vaan nostavat itsensä esille ja loukkaavat lähiomaisten tunteita. Kyseessähän ei ole heidän tilaisuutensa vaan omaisten järjestämä tilaisuus jossa tulisi käyttäytyä omaisten uskon ja tapojen mukaisesti, olivat nämä mitä uskoa tai ateismia tahansa, ei helluntailaisten tilaisuudesta.

Hautajaisissa puheenvuorot menevät myös sen mukaan kuinka vainajalle sukulaisuudeltaan läheinen kukin vieras on: ensin sukulaiset, sitten läheiset ystävät ja vasta sitten jokin etäisempi seurakuntaväki, mutta esim. erään lähiomaiseni hautajaisissa helluntailaiset aloittivat pitkät, "evankelioivat" muistelunsa jo ennen kuin kaikki sukulaisetkaan olivat ehtineet sanaansa sanoa. Vieraan ihmisen hautajaiset eivät ole jonkin uususkontokunnan käännytystilaisuus.

Sivistyneitä tapoja ei helluntailaislta voi odottaa.

• Anonyymi00002

Sukuni omaiset pannaan kuoltuaan haudan multiin. Kukaan ei mene heistä kuoltuaan taivaaseen. He ovat kuolleina Jeesuksen toiseen tulemiseen asti. Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin.
      Jeesus toisessa tulemisessaan herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja heidän taivasmatkansa alkaa, vasta silloin.
      Adventistit eivät ettuile.

1234567---

• Anonyymi00004

Helluntailaisuudessa on tapana etuilla taivaaseen ja heidän pastorina jakavat varman pelastuksen "jumalina".
        He myös yrittävät herättää kuolleita pastoreitaan ja niin on käynyt Suomessa.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Helluntailaisuudessa on tapana etuilla taivaaseen ja heidän pastorina jakavat varman pelastuksen "jumalina".

Mitä tarkoittaa "kirkastettu ruumis" ?
        Lähteekö siitä jonkinlainen kelmeä valo....

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Tätähän kyllä kuulee jatkuvasti hoettavan: Meni taivaan kirkkauteen, meni taivaan kirkkauteen, meni meni meni.

ylifariseuksen hyvä lausahdus: Kuolema on kuolema, ei elämä missään olosuhteessa.

1234567---

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tätähän kyllä kuulee jatkuvasti hoettavan: Meni taivaan kirkkauteen, meni taivaan kirkkauteen, meni meni meni.

ylifariseuksen hyvä lausahdus: Kuolema on kuolema, ei elämä missään olosuhteessa.

1234567---

Ellen Whiten haudalla on risti väärinpäin.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kirkastettu ruumis" ?
        Lähteekö siitä jonkinlainen kelmeä valo....

Paavalin kirje filippiläisille.
        3:20. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. 21. Joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itselleen alamaiseksi.

Tämä meidän nykyinen ruumiimme on maatuva. Maaksi pitää jälleen tuleman.

1234567---

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

3:20. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. 21. Joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itselleen alamaiseksi.

1234567---

Miten käy maatuvalle sapatistille joka on eläessään jo ongelmajätettä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ellen Whiten haudalla on risti väärinpäin.

En ole käynyt Ellenin haudallla.

Oman sukuni haudalla on risti oikeinpäin.

1234567---

• Anonyymi00027
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Miten käy maatuvalle sapatistille joka on eläessään jo ongelmajätettä.

Jumala tietää miten kullekin käy.

1234567---

• Anonyymi00029

• Anonyymi00034
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Seitsemännen päivän palvotulla adventistinaisella Ellen White haudalla on risti väärinpäin.

https://www.hmdb.org/Photos5/508/Photo508620.jpg

Kuten kirjoitin minun sukuni haudalla on risti oikein päin.

Aventtilauluja 218. Jeesus, ristis juurella Suo mun pysytellä, Terveysvirran äärellä, Elon lähtehellä "KERTOSÄE: RISTI VAIN, RISTI VAIN OLKOON KUNNIANI, KUNNES RANNALL' TAIVAHAN NAUTIN AUTUUTTASI.

1234567--

• Anonyymi00035
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Seitsemännen päivän palvotulla adventistinaisella Ellen White haudalla on risti väärinpäin.

Ei Adventistit palvo Elleniä. Omasta päästäsi sen keksit.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00006 kirjoitti:

1234567---

Adventistien virallisen opin mukaan myös muut kuin adventistit voivat päästä taivaaseen, jos ovat uskossa, mutta sinä et ilmeisesti usko oman kirkkosi opetusta?

• Anonyymi00054
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei Adventistit palvo Elleniä. Omasta päästäsi sen keksit.

Kyllä palvovat Elleniään.
        SDA kirkkokin julistanut noitanaisen totuuden valoksi.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Adventistien virallisen opin mukaan myös muut kuin adventistit voivat päästä taivaaseen, jos ovat uskossa, mutta sinä et ilmeisesti usko oman kirkkosi opetusta?

Omia päätelmisiäsi !

1234567---

• Anonyymi00070

Mutta ellen-profeettasi mies, James onkin ihka elävä kuolemansa jälkeen, näin ellen uskoi!

• Anonyymi00073
        Anonyymi00004 kirjoitti:

ketkä he- Suomessa? Tarkoitatko tätä kirkkoherraa?

siitähän sinä hengettömänä aina puhut, vikapäästi- mutta- olevat tiedot puhuvat hieman eri kielellä asiasta- netissäkin.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00006 kirjoitti:

1234567---

12344567----- Hokaatko adventisti- että puhut hieman muunnellusti.

Eikös se adventistikin kuollessa- ei hän palaa vanhaan - ruumiseen, vaan MENI'

Hän meni- meni meni- ja vaikka nukkuu- haudan levossa, hän on mennyt.
        ja kuitenkin kun nukahti- seuraavana hetkessä hän havahtuu- viimeisen pasunan soidessa---

siis meni- ei hän palaa tähän aikaan, vaan MENI -- jäsennäpä hieman päässäsi asiaa.

Eikös se adventistikin MENI kirkkauteen. Ei hän välillä tiedä mitään näinhän sanot, mutta- kuitenkin vänkäät- ideaa vastaan. MENI- kirkkauteen.

Etkö sinä sitten mene- kuolema on UNI- ja se meni on seuraava hetki. Tietoisuudessa.

Älä potki- pilkkaajana- vaan jäsennä pääsi kuntoon. Jos se helluntalainen sanoo- meni ja meni- etkö hokaa, että hänenkin seuraava hetki on juuri siinä hetkessä, eihän sitä välitilaa tietoisena- sinunkaan mielessä ole.

Aivan sama- vaikka ajattelet - että ajatus on helluntalaisuudessa vikapäisyyttä.
        mutta- sama kaiku on askelten. seuraava H-hetki on kuitenkin silmänräpäys.

Silmä kiinni- kuolema ja silmät auki- Ylösnousemus. .....

hokaapa- hieman ajatusta- ja jätä tyhjänpäiväisyys.

tulipa mieleeni edesmennyt adventisti- arvostetulta paikalta- kirkossanne.
        Hän sanoi, että sama- vaikka saarnataan helvetistä, ja vaikka teillä ei-
        jos se saa henkilön uskoon ja pelastumaan, hän Kristuksessa pääsee perille.
        Ymmärtääkö nyt 12345677 ideaa....

Näin pääsee puheistaan vapaaksi..... ei tarvii lillukanvarsissa roikkua.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00010 kirjoitti:

1234567---

Entä sitten 1234567 - ei se helluntalainen vie vanhaa ruumistaa taivaaseen, vaikka jalkapuolena, tahi toisen silmänsä puutteessa- suvun DNA- vikaisuus.

Vaan hän jättää vanhan ruumiinsa hautaan ja YLÖS- nousemusruumis Kristuksessa.
        Jumala luo uutta.

hokaatko taas ongelmaasi- puheissa. Tieto katsos on vajaata ja tässä se sinun vajaavaisuus tulee esiin, jonka voimasta pitää "intää" siinä adventistihengessä.

No, tarviisiko? Toinen toisenne kunnioittamisessa kilvoitelkaa keskenänne.

Mitähän sinä fariseuksena- ylisillä mietit tästä?

jalkojenpesussa, voistit ehtoollisellasi miettiä tätäkin puolta-

Kuka rakentaa sen seurakunnan? Eli on Jumala- mittaava Jumala!

• Anonyymi00076
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ei kannata toisiamme pilkata. ja kannattaa mietiskellä eri aikakausia, sekä tavallaan olen katsonut tätä "väärinpäin" väitettyä ristiä.

Kun ihmisille luodaan mielikuvaa- hän alkaa nähdä niitä väärinpäin olevia ristejä.
        Itse en nähnyt, mutta nousi vain mieleeni sekin, että eikös sitä Apostolia naulattu risti väärinpäin, koska ei katsonut arvolliseksi naulata samoinpäin, kuin Jeesuksen risti.

Vasta tämän kuuntelin lestadiolaisten puheista- ..... eilen.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Mutta ellen-profeettasi mies, James onkin ihka elävä kuolemansa jälkeen, näin ellen uskoi!

Taas tätä jahkaamista-
        En ole adventisti- mutta hieman lukenut "tieteen" näköalasta, joka viestii sen,

otan esimerkin sinulle,. Sinulla voi olla jokin, elämässä rakas.
        Vaikkapa isä.... ja koet unessasi hänet, sekä hänen rakkaudella opettamat puheet niin voimakkaana, että se olisi ikäänkuin todellisuutta.

En tiedä, kun tuo ellenismi on kuollut, olisi mielenkiintoista haastatella, näitten väitteiden perusteella - että voisiko olla, liitossa elämisen johdossa, nousseen muistoista niin väkevästi joku - asiana- että se ikäänkuin unessa puhuttaa uudelleen...

Varmaan tällaisesta voi olla puhe.

Kun kerran oli itselläni alla ihminen palasina, ja katsoin- kun hänet pantiin ruumispussiin, viranopaisjärjestelmä pyöri ympärillä, erinäköisiä hälytysajoneuvoja.

Siitä meni 15- vuotta- kun uusi uhri oli palasina alla ja häntä kerättiin...

Uneeni sitten nousi- ei mörkönä, vaan ikäänkuin kuvana- se vanha- aivankuin kirkas- vastsa tapahtuma ....

Siinä ymmärsin, että meillä on väkevä muistilokerikko- joka voi nostaa muistikuvista- aivankuin tätäpäivää tapahtumat.

Tätä kokemusta vastaan pohdin, että olisiko tämä adventistien elleni - eläessään tallentanut miehensä puheista muisiin sellaista, mikä nousi unissa esiin- ikäänkuin tämä miehensä olisi ollut läsnä...

Eli en yhdyt kivittäjiin, vaan mietiseklin ja mietisekelen mahdollisuutta, josta emme ehkä niin käsitä ja ymmärrä. Ja kun emme ymmärrä- ei kannata alkaa kivet taskussa kulkemaan elämässä ja niitä heitellä ympäriinsä,

se voi olla vain oman teitämättömyyden kivitystä....

Uskonnollisesti kun ihminen on kuollut, eikä saada nyt tietää, mitä hän tarkoitti puheellaan, niin ne asiat voivat maalautua jutuiksi, jossa vain kuten taiteilijat maalat uskonnollisia muotkuvia. Esim Jeesuksen kaste- nilkkavesissä.
        Se otetaan ikäänkuin kasteen kuvaksi- ja nilkkavedet tulevat tärkeämmäksi, kuin kasteen hauta.

ja tässä ollaan ikäänkuin joopa . joopa miehinä puhumassa, vaikka näitä Ellen uni- miehensä juttuja levittelemässä, kun se niin "maistuu" hyvälle.

Olisiko näin..... Itse vaikenen näissä... etten ala joopattelemaan.
        Kun en ole nähnyt, enkä kuullut, en voi todistaa sinne, enkä tänne- Elleninkään unennäkyjä.

ja onkokaan nämä juttujen kertojat itsekään tietoisia. mistä puhutaan.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Entä sitten 1234567 - ei se helluntalainen vie vanhaa ruumistaa taivaaseen, vaikka jalkapuolena, tahi toisen silmänsä puutteessa- suvun DNA- vikaisuus.

Vaan hän jättää vanhan ruumiinsa hautaan ja YLÖS- nousemusruumis Kristuksessa.
        Jumala luo uutta.

hokaatko taas ongelmaasi- puheissa. Tieto katsos on vajaata ja tässä se sinun vajaavaisuus tulee esiin, jonka voimasta pitää "intää" siinä adventistihengessä.

No, tarviisiko? Toinen toisenne kunnioittamisessa kilvoitelkaa keskenänne.

Mitähän sinä fariseuksena- ylisillä mietit tästä?

jalkojenpesussa, voistit ehtoollisellasi miettiä tätäkin puolta-

Kuka rakentaa sen seurakunnan? Eli on Jumala- mittaava Jumala!

Adventistit eivät mene kuoltuaan taivaan kirkkauteen, vaan ovat haudassa odottamassa Jeesuksen toista tulemista.
        Jeesus HERÄTTÄÄ omansa kirkastetussa ruumiissa, ja niin heidän taivasmatkansa alkaa 1000 vuodeksi taivaaseen.

Minä en näitä satuja usko vaikka niitä kuulee päivittäin. Omaiseni kuoli meni taivaan kirkkauteen. Taivaaseen oli mennyt musikaali ja sitten toinen musikaaki kuoli, siellä he nyt musisoivat keskenään.
        Teiltä ei sadut näytä loppuvan.

ylifariseuksen viisas sanonta: Kuolema on kuolema, ei elämä missään olosuhteessa.

1234567---

• Anonyymi00099
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ei kannata toisiamme pilkata. ja kannattaa mietiskellä eri aikakausia, sekä tavallaan olen katsonut tätä "väärinpäin" väitettyä ristiä.

Kun ihmisille luodaan mielikuvaa- hän alkaa nähdä niitä väärinpäin olevia ristejä.
        Itse en nähnyt, mutta nousi vain mieleeni sekin, että eikös sitä Apostolia naulattu risti väärinpäin, koska ei katsonut arvolliseksi naulata samoinpäin, kuin Jeesuksen risti.

Vasta tämän kuuntelin lestadiolaisten puheista- ..... eilen.

Hyvä toteamus !

• Anonyymi00113

Adventistit ajattelevat heräillä jehovalaisten kanssa ja heistähän jehovat ovat haarautunertkin.

• Anonyymi00003

Millainen pätevyys on helluntailaisilla haudankaivajilla ?

• Anonyymi00009

Vähintään risti kaulassa kaivajilla ?
        Mutta vainajan siunaavilla helluntaipastoreilla ei ole ristiä.
        Raamattu varoittaa ristin vihollisista ja lahkolaisista.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Vähintään risti kaulassa kaivajilla ?
        Mutta vainajan siunaavilla helluntaipastoreilla ei ole ristiä.
        Raamattu varoittaa ristin vihollisista ja lahkolaisista.

Mitähän se risti sinulle merkitsee?
        Palvotko ristiä, vai- ristin Herraa- Jumalan Uhrikaritsaa.

Vaikka vasta ostin rakkaalleni kaupunkin kultasepän tekemän ristin- sen symboolin- ristin Herra - ristillä.
        Kerroin hänelle, että tuo risti kertoo - kun katsot sitä peilistä- kaulallasi.
        Me rakensimme ristin, ME- ja Me naulitsimme Jeesuksen ristille. Risti kertoo ---meidän---- työstä ja ristillä oleva on Jumalan Uhrikaritsa- nyt Ylipappina Taivaassa- tuleva Kuningas.

Ylkämme.

Muista- sanoin, risti on meidän työ ja seuraa tätä Uhrikaritsaa.

Taivaallista Uhrikaritsaa.... Kirkkojen ristit- alttariristit- kuten tuossa kirkossani lähellä.
        Enkelit ja risti- sekä Jeesus- kuvauksessa- muistuttamassa.

Me rakensimme ristin, sen tämä kirkon risti kertoo- ja sen, että me naulitsimme- pilkkaamisiemme jälkeen HÄNET ja HÄN on ylösnoussut...

Siksi en palvo ristiä, vaan näen sen hyvän ja pahanvälisen taistelun ---tänäänkin.

Kuinka tänään vieläkin naulitsemme lähimmäisen ristille, karkaamme hänen päälleen ja pilkkaamme häntä, heiluttaen itse omia lyhteitä Jumalan edessä.

Siis ristiä itseään ei kannata palvoa, vaan sitä Jumalan Karitsaa-

On ymmärrettävä- miksi Sana pukee Hyvän ja Pahan välisen taistelun näin konkreettisesti eteemme.

Hänen työnsä ja meidän-- työ....

piteletkö hieman nauloja. kaveri lyö Häntä ristille, ja saamme ristin kaulaamme merkiksi.

• Anonyymi00007

Hepr 11:35: "On ollut vaimoja, jotka ylösnousemuksen kautta ovat saaneet kuolleensa takaisin. Toiset ovat antaneet kiduttaa itseään eivätkä ole ottaneet vastaan vapautusta, että saisivat paremman ylösnousemuksen;"

Miten helluntaihurmoksessa ja adventistitotuudessa selitetään tämä raamatunjae ?

• Anonyymi00080

Niinkuin se on kirjoitettu. Etkö osaa lukea?

• Anonyymi00011

Helluntaipastorien valheitako ?

1. Ylennettiin taivaan kirkkauteen

2. Pelastus varma (varma taivas paikka)

• Anonyymi00014

Kuollutta ei ylennetä taivaan kirkkauteen.
        Taivaspaikka ei ole koskaan 100% varma.

On paljon niitä jotka pitävät taivaspaikkaa varmana. Tämä on varma, että pettymyksiä tulee olemaan.
        Itse en pidä varmana omankaan suvun pelastumista. Sen näkee sitten kun taivasmatka alkaa, ketkä ovat mukana.

1234567---

• Anonyymi00081
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Kuollutta ei ylennetä taivaan kirkkauteen.
        Taivaspaikka ei ole koskaan 100% varma.

On paljon niitä jotka pitävät taivaspaikkaa varmana. Tämä on varma, että pettymyksiä tulee olemaan.
        Itse en pidä varmana omankaan suvun pelastumista. Sen näkee sitten kun taivasmatka alkaa, ketkä ovat mukana.

1234567---

etkö ole varmaa Jeesuksen sovitustyöstä- eikö Hänen kättensä hipiään ole 1234567
        piirrettykään, että sinut voidaan riistää pelastuksesta?

Jeesuksen työ riittää- ristillä olevalle ryövärillekin.

Muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Huomaatko-

Sijaisuhrin merkitys--

ehkä kipuilet sen sapattisi kanssa- jonka mielikuvan olet piirtänyt sieluusi.

Siksi emmit- että tuleeko kaikki tehtyä "lain" kirjaimen mukaan.

Hän täytti lain, ja se on täytetty.... Usko pitää kiinni itse Luojasta ja Golgatan veren sanoma on avain.

...... tiedän, että pistät tähän asiaa --- jolla ikäänkuin kumotaan Jumalantyö.
        ja leikitään itse jumalaa- ollaan tuomarina.

Mutta, jätän Jumalan käsiin oman pelastukseni... Itse en voi siihen mitään lisätä ja suitsevaa kynttilääkään Hän ei sammuta.

Näin se on 12345666667 --- adventisti- tämä ylifariseuksesi...

• Anonyymi00102
        Anonyymi00081 kirjoitti:

etkö ole varmaa Jeesuksen sovitustyöstä- eikö Hänen kättensä hipiään ole 1234567
        piirrettykään, että sinut voidaan riistää pelastuksesta?

Jeesuksen työ riittää- ristillä olevalle ryövärillekin.

Muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Huomaatko-

Sijaisuhrin merkitys--

ehkä kipuilet sen sapattisi kanssa- jonka mielikuvan olet piirtänyt sieluusi.

Siksi emmit- että tuleeko kaikki tehtyä "lain" kirjaimen mukaan.

Hän täytti lain, ja se on täytetty.... Usko pitää kiinni itse Luojasta ja Golgatan veren sanoma on avain.

...... tiedän, että pistät tähän asiaa --- jolla ikäänkuin kumotaan Jumalantyö.
        ja leikitään itse jumalaa- ollaan tuomarina.

Mutta, jätän Jumalan käsiin oman pelastukseni... Itse en voi siihen mitään lisätä ja suitsevaa kynttilääkään Hän ei sammuta.

Näin se on 12345666667 --- adventisti- tämä ylifariseuksesi...

Tämä on todettu: Pääsiäisen aikaan pyhäksi käy pitkäperjantai, sunnuntai ja maanantai. Merkattu punaisella pyhäksi.
        Sapatti näyttää edelleenkin kuuluvan arkipäivien joukkoon. Suurelle osalle se onkin arkipäivä. Antisemitismi onkin voimissaan sapattia kohtaan.

Sunnuntai on keksitty pyhäksi.
        Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta Sanomissa 5.11.1999 VAPAA SANA
        Seuraavasti:
        VUODEN 1973 ALUSTA virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.

Jesaja kirjoittaa: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton.

SAPATTI ON JUMALAN MERKKI.

1234567---

• Anonyymi00013

Kaikki kuolleet nousevat ylös Jumalan tuomiolle.

Ilm 20:12: "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan."

Uudestikasteelle meno ja sapatin pitäminen on ihmisen tekoja.

• Anonyymi00021

Vai ihmisen tekoja ?

YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN Alakansakoulun Raamatunhistoria. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950
        USKONTO KIRJASTA LUETTUA:
        Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä hän oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli kovin hyvää. Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen meidänkin lepopäiväksemme.

1. Sunnuntai
        2. Maanantai
        3. Tiistai
        4. KESKIVIIKKO
        5. Torstai
        6. Perjantai
        7. Lauantai, sapatti

1234567---

• Anonyymi00082

Uudestikasteelle meno ja sapatin pitäminen on ihmisen tekoja.

et taaskaan ole lukenut kirkkoisien haudallasi kasteesta...

kasteen haudastakaan - mitään.

siten tavallaan ehkä tietämättömyydessäsi pilkkaat Sanan opetusta.
        --mutta-- alkeisoppiahan se on.
        vesi- pesi- sen ajan maailman, eli hukutti- ja on esikuva- viimeiselle tuomiolle.
        Käyhän Norvannon Raamattukannesta kanteen, pääset jyvälle.

Vain Golgatan sovintoveri pesee ne synnit. pääsee haudasta- ylös.

• Anonyymi00015

Lakatkaa nyt horisemasta.

• Anonyymi00016

Aabrahan ja Mooses olivat Tuonelassa, ei Taivaassa. Ei kukaan ihminen mene suoraan taivaaseen. Jeesuskin meni ensin Tuonelaan, ei suoraan taivaaseen.

Joh.3:13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

• Aabraham ja Mooses ovat Tuorlassa lähellä Toivonlinnan koulua.👳‍♂️👳‍♂️
        Varma tieto HMTT.🐴🐎

• Anonyymi00083

Tuonelassa? Kirkastusvuorella? Ketkä? Mooses?

Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden". Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä". Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö". Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään. Ja heidän kulkiessaan alas vuorelta Jeesus varoitti heitä sanoen: "Älkää kenellekään kertoko tätä näkyä, ennenkuin Ihmisen Poika on noussut kuolleista".
        (Mat 17:1-9)

Aabrahamin hauta pitää olla Hebronilla, ettei tule kiistaa- Israelin olemassaolostsa.

Siellä hän lepää Uskonisän esikuvana vaimonsa vieressä.

Mooseksen "hautasi" Jumala- ja olisiko siellä kirkastusvuorella, Isän luona.

• Anonyymi00017

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00018

Tätä eivät lahkopastorit opeta jos uskova tekee syntiä.

"Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita jumalaton tekee-saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava."

• Anonyymi00084

sinä se lahkoilet jatkuvasti. Etkö olekaan Kristuksen ----lahkossa???

oletko vain jonkun kirkkoisän lahkossa ---ennemmin.

Siellähän on kirkkoisää- joka keitti vaimonsa ja tappoi poikansa mmm.
        ja se lahko elää tänäänkin. Oletko siinä- Mitrha- uskonnon päivänpalvonta.
        ---katsomassa --- aurinkoa.

• Anonyymi00019

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Ylpeyden synti laittaa ihmiselle ajatuksen nousemista Jumalan taivaaseen. Saatana korotti itsensä sinne, mutta huonosti kävi.

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

• Anonyymi00020

1. Moos. 3

17 Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi;
      18 orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä.
      19 Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."

• Anonyymi00022

Luuk. 16:17

Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa. [Jes. 40:8; Bar. 4:1; Matt. 5:18; Luuk. 21:33]

• Anonyymi00023

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut. Vai onko sielläpäin niin tapahtunut?

• Anonyymi00024

Onko helluntaipastoreissa naisia mutta mikä henkivalta se estää heitä siunaamasta ruumiita ?

• Anonyymi00127

Itselleni ei käy naispastorit.

1234567---

• Anonyymi00026

Ps. 106:16

Ja heissä syttyi leirissä kateus Moosesta vastaan ja Aaronia, Herran pyhää, vastaan.

Jes. 63:11

Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi00028

Mooseksenlait on kirjoitettu Pyhässä Hengessä.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Mooseksenlait on kirjoitettu Pyhässä Hengessä.

Jumalan kymmenenkäskyn laki.
        Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain omalla sormellaan kivitauluun.

1234567---

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Jumalan kymmenenkäskyn laki.
        Jumala kirjoitti kymmenenkäskyn lain omalla sormellaan kivitauluun.

1234567---

Noudattavatko sapattiadventismille sielunsa myyneet pastorit sinalihan syöntikieltoa ja Mooseksen kymmentä käskyä ?
        Todisteet puuttuvat.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Noudattavatko sapattiadventismille sielunsa myyneet pastorit sinalihan syöntikieltoa ja Mooseksen kymmentä käskyä ?
        Todisteet puuttuvat.

Kymmenenkäskyn laki on Adventisteille kasvattaja Kristukseen, elämän loppuun saakka.

Näin on Raamatussa kirjoitettuna: Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA. Tämä on Herran sanaa.

En ole käynyt tutkimassa kenenkään syömisiä. En ole kyläilijä ihminen.

1234567---

• Anonyymi00031

Helluntailaiset uskovat että heidän kaikki juopumisensa ja kaatoihmeet ovat lähtöisin Pyhästä Hengestä.

• Anonyymi00041

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi00032

Ei siitä pelastuksesta voi olla varma.

Varminta herjata kaikkia paitsi itseään vielä kun elää.

Kuollessa ei voi enää kuin kuolematon sielu odottaa tuonelassa mitä tuleman pitää.

• Anonyymi00036

Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan saarnaamaan evankeliumia sielä olleille ihmisille.

Evankeliumin sanotaan levinneet henkimaailman kautta kaikkeen maailmaan jo 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jeesus meni kuoltuaan Tuonelaan saarnaamaan evankeliumia sielä olleille ihmisille.

Evankeliumin sanotaan levinneet henkimaailman kautta kaikkeen maailmaan jo 2000 vuotta sitten.

Kuolema on vain harhaa. Jumalalle kaikki hänen luomansa sielut ovat eläviä. Lääkäri Luukaksen mukaan.

Luuk. 20:38

Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä."

• Anonyymi00042

Kyllä sitä moni herjaa itseäänkin, kun tulee väärin tehtyä.

• Anonyymi00043

Se sielu joka syntiä tekee on kuoltava.

• Anonyymi00049

Pelastumattomat joutuvat kokemaan toisen kuoleman, kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Siinä tulessa kuolee ihminen sieluineen kaikkineen. He tulevat tomuksi, heidän tietoisuutensa lakkaa.

1234567---

• Anonyymi00061
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Pelastumattomat joutuvat kokemaan toisen kuoleman, kun tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Siinä tulessa kuolee ihminen sieluineen kaikkineen. He tulevat tomuksi, heidän tietoisuutensa lakkaa.

1234567---

Kyllä näyttää tietoisuus kuolleelta loppuvan. Eivät päästä sanaa suustaan.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Kuolema on vain harhaa. Jumalalle kaikki hänen luomansa sielut ovat eläviä. Lääkäri Luukaksen mukaan.

Luuk. 20:38

Ei hän ole kuolleiden Jumala, vaan elävien. Hänelle kaikki ovat eläviä."

Luukas ei ole luuton.🦴👍

• Anonyymi00092

Se sielu joka syntiä tekee on kuoltava.

• Anonyymi00038

Jes. 57:16

Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.

• Anonyymi00039

Näin tapahtui jo tuhansia vuosia sitten hengen tasolla, sielujen tasolla.

Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin"

• Anonyymi00044

Ylösnousemus koskee uskovia ja myös ei-uskovia.

- On oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

• Anonyymi00045

Luterilaisissa hautajaisissa naispappi kerroo, kuinka Reiska-vainaa oli hieno mies. Oli vasemmistolainen AY-jyrä, kielsi Jumalan ja olipa hän kova viinamieskin, mutta pääseväthän ne kaikkein syntisimmätkin taivaaseen, jopa ilman katumusta ja uskoa. Ja sanon tämän kansanlähetysläisenä, joka inhoaa papiston valtavirtaa.

• Anonyymi00047

"Siunatkoon häntä Herra, joka on osoittanut laupeutta eläviä ja kuolleita kohtaan". (Ruut.2:20)

• Anonyymi00050

Syntiinlankeemus eli perisynti, hengellinen kuolema ja ero Jumalasta

1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" [Viis. 2:24; Joh. 8:44; Ilm. 12:9, 20:2]
      2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
      3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"

• Anonyymi00051

22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
        23 Niin Herra Jumala ajoi ihmisen pois Eedenin puutarhasta ja pani hänet viljelemään maata, josta hänet oli tehty.
        24 Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä.

Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun.

Ps. 58:4

Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.

• Anonyymi00053

Ei tuli voi tappaa sielua.

Se harhaoppi.

• Anonyymi00055

Silloin kun jumalaton joutuu toiseen kuolemaan tulijärvessä, hän on ikuisesti tiedoton, siinä on sielu tiedoton. Tulevat tuhkaksi pelastettujen jalkapohjien alle.

ON suurta harhaoppia, että jumalaton elää ikuisesti tulimeressä. Jumala ei ole mikään sadisti.

1234567---

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Silloin kun jumalaton joutuu toiseen kuolemaan tulijärvessä, hän on ikuisesti tiedoton, siinä on sielu tiedoton. Tulevat tuhkaksi pelastettujen jalkapohjien alle.

ON suurta harhaoppia, että jumalaton elää ikuisesti tulimeressä. Jumala ei ole mikään sadisti.

1234567---

Tuskin sapattilahkolaiset määräävät kuolleitten kohtalosta kun Jumala avaa Elämän kirjan.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Tuskin sapattilahkolaiset määräävät kuolleitten kohtalosta kun Jumala avaa Elämän kirjan.

Näin on kirjoitettu: Pyhät tulevat maailman tuomitsemaan.

1234567---

• Anonyymi00058

Mihinkä uskon suuntaan kuulut harhoinesi ?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Mihinkä uskon suuntaan kuulut harhoinesi ?

Tämä kysymys oli tarkoitettu kirjoittajalle: Ei tuli voi tappaa sielua.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00057 kirjoitti:

1234567---

Ketkä ovat "pyhät" adventtiopin mukaan !?

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Ketkä ovat "pyhät" adventtiopin mukaan !?

Sen näkee sitten kun aika siihen on.

1234567---

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Sen näkee sitten kun aika siihen on.

1234567---

Eikö muka tässä ajassa ole yhtään "pyhiä" ?

• Anonyymi00066
        Anonyymi00057 kirjoitti:

1234567---

Kristuksen tuomioistuin, Kristus tuomitsee. ei ihmiset

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Jeesuksen valta on annettu hänelle taivaassa, se koskee maan päällä olevia ihmisiä.

Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus kehotti silti pelkäämään Isä-Jumalaa, joka on kaiken vallan ylin auktoriteetti.

Luuk. 12:5

Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Eikö muka tässä ajassa ole yhtään "pyhiä" ?

Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat pyhiä.

Enkelit sanovat taivaassa kolme kertaa, Pyhä, Pyhä, Pyhä ja kolme kertaa,

ja Aaamen, Aamen, Aamen, jokaiselle Jumalan Kolmelle Persoonalle erikseen.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00066 kirjoitti:

1.Kor.6:2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan ?

1234567---

• Anonyymi00112
        Anonyymi00105 kirjoitti:

1.Kor.6:2. Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan ?

1234567---

Niitä totuuden kirkastajia kun löytyy jokaisesta lahkosta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00128
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Niitä totuuden kirkastajia kun löytyy jokaisesta lahkosta.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Löytyy niitäkin, jotka eivät kirkasta totuutta.

Tapasin taannoin vanhan tulun helluntalaisen. Tuli mieleeni kysyä, jokos teillä helluntalaisilla on sapatti pyhäpäivänä ? Hän vastasi teillä Adventisteilla lauantai, meillä sunnuntai.

On minulla tuttuja helluntalaisia kukaan ei heistä ole sanonut, että pitävät lauantaita pyhänä. Tämä on kyllä tullut selväksi.

1234567---

• Anonyymi00085

Helluntailaisilla hyvät mahdollisuudet päästä taivaanporteista sisään. Yksi kaveri sanoi että yhtään helluntailaista ei kuollut viime sodassa. Suojelusenkelit suojelee.

• Anonyymi00086
      • Anonyymi00087

Sitä oppia tarvitaankin ettei tarvitse oikeuden päättää sitä miten saa uskoa, miten saa Ramatulla huitoa amerikan homoja ja saako tyttökouluja pommittaa.

Pitää olla jaloja kuin tessalonikan juutalaiset että tutkii kirjoituksia eikä vain jankaa uskossaan yhtä ja samaa asiaa, vaan tutkii tosiaan mikä on synti, mitä pahaa ei saa tehdä eikä kannattaa.

Niin saattaa vaikka joskus jopa pelastua.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Sitä oppia tarvitaankin ettei tarvitse oikeuden päättää sitä miten saa uskoa, miten saa Ramatulla huitoa amerikan homoja ja saako tyttökouluja pommittaa.

Pitää olla jaloja kuin tessalonikan juutalaiset että tutkii kirjoituksia eikä vain jankaa uskossaan yhtä ja samaa asiaa, vaan tutkii tosiaan mikä on synti, mitä pahaa ei saa tehdä eikä kannattaa.

Niin saattaa vaikka joskus jopa pelastua.

Synti on määritelty Raamatussa.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
        sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00090

Sivistyneessä maassa, jossa kiihottaminen kansaryhmään vastaan on kielletty ja laki takaa myös uskonnonvapauden, helluntailaiset ja muut Jeesukseen uskovat kokevat Suomen suurimmalla keskutelualustalla pilkkaa ja panettelua ja uhkaa ja henkistä väkivaltaa luterilaisten taholta.
      Suomi 24 on alusta rikoksiin!

• Anonyymi00091

Amerikan homot tuovat ydinaseet Lappiin.
      Sitten pääsee helvetti irti.

• Anonyymi00100

Rauhan aikana pitää varautua ja varustautua sotaan, neuvotaan jo Raamatussa.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Rauhan aikana pitää varautua ja varustautua sotaan, neuvotaan jo Raamatussa.

Mitä parempi aseistus ja sotataidot, sen varmemmin se takaa rauhan ylläpidon.

• Anonyymi00093

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä oli kastekäsky ja opetuskäsky.
      Paikalla oli 11 todistajaa.

Sen jälkeen Jeesus nousi taivaaseen Galilean vuorelta. Ei hän sen jälkeen enää mitään toiselaisia lähetyskäskyjä antanut.

Matt.28
      16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ap. t. 1:11

Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi00095

Helluntailaiset opettavat epäraamatullista auktoriteettioppia, heillä on kuulemma valta käskyä Pyhää Henkeä tekemään milloin mitäkin. Tule henki, tule henki,
      tule henki paikalle ja tee mitä käsketään...

Ei ihmisellä ole mitään valtaa Pyhää Henkeä komennella ja käskeä.

Joh. 3:8

Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.

• Anonyymi00096

Jeesus opetti rukoilemaan Isäänsä, ei itseään eikä Henkeä.

Matt. 6:6

Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.

• Anonyymi00097

Eksytyksyt tulevatkin pelkkää Jeesus-nimeä käyttäen tai puhumalla pelkistä hengistä.

Matt. 24:5

Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:11

Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.

Matt. 24:24

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Mark. 13:6

Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

• Anonyymi00098

Jumalan ikuisten lakien ja käskyjen mitätöinti ja vähättely on varma merkki eksytyksestä.

Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00103

Oikea lakihenkinen on sellainen, joka korostaa lakia, herjaa Paavalia sekä Pyhää Henkeä sekä kannattaa tappamista.

Aika soppa.

• Anonyymi00104

Ilm.13:15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne TAPETTAISIIN.
        18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

1234567---

• Anonyymi00107
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Ilm.13:15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne TAPETTAISIIN.
        18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun, sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

1234567---

Adventisti, sinun uskontosi on lähtöisin paavilta. Paavin kirkko toi kymmenen käskyn muodossa ´sapatin ja sen jälkeen ellen otti paavin tuoman sapatin ja väänsi juutalaisille annetun sapatin vieton riivaajan palvonnaksi.
        Jerusalemin vanhimmat ja apostolit päättivät Mooseksen laista: kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Näetkö, ei sanakaan kymmenestä käskystä, vaan kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Nyt elätään uuden liiton aikaa. Mooseksen laki, ja lain kivisydän, kymmenen käskyä, kuului vanhaan liittoon, mahtuuko kalloosi?
        Uudessa liitossa on voimassa uuden liiton päämiehen ja ylipapin, Jeesuksen lait! Katso opetuskirjeistä ja täytä kaikki lukemasi!

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Adventisti, sinun uskontosi on lähtöisin paavilta. Paavin kirkko toi kymmenen käskyn muodossa ´sapatin ja sen jälkeen ellen otti paavin tuoman sapatin ja väänsi juutalaisille annetun sapatin vieton riivaajan palvonnaksi.
        Jerusalemin vanhimmat ja apostolit päättivät Mooseksen laista: kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Näetkö, ei sanakaan kymmenestä käskystä, vaan kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
        Nyt elätään uuden liiton aikaa. Mooseksen laki, ja lain kivisydän, kymmenen käskyä, kuului vanhaan liittoon, mahtuuko kalloosi?
        Uudessa liitossa on voimassa uuden liiton päämiehen ja ylipapin, Jeesuksen lait! Katso opetuskirjeistä ja täytä kaikki lukemasi!

Lue moneen kertaan tämän virren sanat ja mieti, niin ymmärrys lisääntyy.

1700-luvun Luterilaiset virret kertovat.
        Virsi 135.1. Nää käskysanaa KYMMENEN, ne meille kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti, jaa Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

1234567---

• Anonyymi00109

-- "Ylennetty taivaan kirkkauteen".
      Mitä jumalia ne helluntaipastorit luulevat olevansa kun kuvittelevat jakavansa taivaspaikat.

• Anonyymi00114

"Ylennetty taivaan kirkkauteen", on Pelastusarmeijan käyttämä sanonta, valehtelit taas kerran!

• Anonyymi00133
        Anonyymi00114 kirjoitti:

"Ylennetty taivaan kirkkauteen", on Pelastusarmeijan käyttämä sanonta, valehtelit taas kerran!

Tätä kuulen erittäin usein lausuttavan omaisen kuoltua: Meni kirkkauteen, meni kirkkauteen meni meni meni. Siis ei mennyt kirkkauteen, eikä taivaaseen. pantiin hautaan maan multiin.
        Jeesus toisessa tulemisessaan herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja taivasmatka alkaa.

1234567---

• Anonyymi00110

Todistus helluntaihuijareista.

Helluntailainen Hannu Kailajärvi sai vihdoin WinCapita-huijauksestaan 4 vuotta ehdotonta.
      Varsin paljon petettyjen joukoissa on myös hyväuskoisia helluntailaisia, jotka menivät ansaan helpon rahan toivossa, eikä ihmekään, sillä joidenkin tietojen mukaan WinCapita-pisnestä olisi aikoinaan mainostettu Ristin Voitossa, netmission-johtajan taholta ja talvipäivilläkin.
      http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/12/1452994/wincapita-kailajarvelle-maksimirangaistus

• Anonyymi00111

Muslimit olivat näreissään siitä että heistä levitellään netissä väärää tietoa, että mustamaaltaan heitä mm. siten että heillä naiset eivät saa osallistua hautajaisiin eikä olla järjestämässä niitä. Tietenkin omiinsa naisenkin on vähän kuin pakko mennä, mutta ei muiden hautajaisiin. Tieto oli väärä, mutta sitä levitettiin herjaamis ja mustamaalis tarkoituksessa.

Se on rassimia leimata toisen uskoa väärillä tiedoilla tai vaikka oikeillakin kuten Halla-aholle kävi. Hän oli täysin oikeassa siinä mitä sanoi aikoinaa, mutta sakkoa tuli kiihottamisesta muita vastaan.

• Anonyymi00115

Uskonnonvapaus on perus- ja ihmisoikeus, joka takaa jokaiselle oikeuden tunnustaa ja harjoittaa haluamaansa uskontoa, kuulua uskonnolliseen yhdyskuntaan tai olla kuulumatta mihinkään. Se sisältää vapauden valita vakaumuksensa, oikeuden vaihtaa uskontoa sekä suojan uskontoon pakottamista vastaan. Suomessa uskonnonvapautta säätelee perustuslaki ja uskonnonvapauslaki.

• Anonyymi00116

Kokoontumisvapaus on perusoikeus, joka takaa jokaiselle oikeuden järjestää kokouksia ja mielenosoituksia sekä osallistua niihin ilman ennakkoilmoitusta tai lupaa. Se on demokratian peruspilari, joka mahdollistaa vapaan mielipiteenilmaisun rauhanomaisesti.

• Anonyymi00117

Palstan sisältö täyttää rikoksen tunnusmerkit:
      Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on puhetta tai kirjoitusta, jonka tarkoitus on halventaa tai pelotella kansanryhmää tai lietsoa väkivaltaista tai syrjivää toimintaa kansanryhmää kohtaan.

• Anonyymi00118

Helluntailaisuuspalstan sisältö täyttää rikoksen tunnusmerkit, kiihottamisen kansanryhmää vastaan. Palstalla Jeesuksen seuraajia ja helluntailaisia panetellaan ja heistä kerrotaan halventavia tarinoita ja heistä kirjoitetaan törkeitä ja ilmiselviä valheita.

• Anonyymi00120

Palstalla ja tässä ketjussa näkyy aito ja alkuperäinen ja peittelemätön luterilaisuus: Jeesuksen omia pilkkaava ja vainoava julma uskonto, ilmestyskirjan portto:
      nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
      Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti".
      Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

• Anonyymi00121

Eikö adventisti ole lukenut tätä?

ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

• Anonyymi00122

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Lait on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Sitten tulee tuomio tekojen ja lakien mukaan.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Lait on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Sitten tulee tuomio tekojen ja lakien mukaan.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        1. Piet. 1:17

Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,

Jeesuksen veli Jaakob varoittaa hokemasta "yksin uskosta" autuaaksi tulemisen -mantraa.

Jaak.2
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi00125

Noo montako advaria tunnet ? eivät he kaikki ole lakihenkisiä.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Noo montako advaria tunnet ? eivät he kaikki ole lakihenkisiä.

Ei tietenkään kaikki voi pilkata Paavalia, herjata luterilaisia, vihata Pyhää Henkeä eikä sanoa kaikkia muita laittomuuden tekijöiksi.

Kyllä jollakin on pakko vähän lipsahtaa.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Ei tietenkään kaikki voi pilkata Paavalia, herjata luterilaisia, vihata Pyhää Henkeä eikä sanoa kaikkia muita laittomuuden tekijöiksi.

Kyllä jollakin on pakko vähän lipsahtaa.

Ja montako tunnet ?

• Anonyymi00130
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Laki ei häviä, mutta miten ihminen pääsee taivaaseen se on olennaista.
        Mielestäni ihminen tekee syntiä joka päivä vaikka olisi kuinka adventisti.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Laki ei häviä, mutta miten ihminen pääsee taivaaseen se on olennaista.
        Mielestäni ihminen tekee syntiä joka päivä vaikka olisi kuinka adventisti.

Kymmenenkäskyn laki onkin epätäydellisille Adventisteille kasvattaja Kristukseen elämän loppuun saakka.

1234567---

• Anonyymi00131

Jos olet elänyt tätä päivää synnittömästi, niin ilmottaudu!

• Anonyymi00134

Käsi ylös merkiki ja nimi esiin jos joku kehuu olevansa synnitön helluntailainen.

• Anonyymi00135

Uskonelämä on kilvoittelua ja pyhitystä.
      Uudestikastavissa lahkoissa esim. helluntailaisuudessa sitä ei harjoiteta.

Saastaisuutta suosiiviin lahkoihin ei kannata mennä ja rahoittaa niitä.

• Anonyymi00136

Syntisiä voi tietenkin herjata koko ajan, mutta ei synnittömiä eikä sellaiset joudu oikeuden eteen muiden herjaamisesta.

• Anonyymi00137

Uskotko että JUMALA on armollinen sinulle kun lähdönhetki tulee osallesi ????

• Anonyymi00138

Tietenkin jos välttää pahaa puhumasta, valhetta ja vilppiä haastamatta.

• Anonyymi00139

Näytä sinä hyvää esimerkkiä oikeasta uskovaisesta !!

• Anonyymi00140

"Uskonelämä on kilvoittelua ja pyhitystä."

Kerro mihin kirkkoon kuulut?

• Anonyymi00141

Tietenkin katoliseen kirkkoon kun siellä on pyhimyksiä.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      198
      4725
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      204
      3400
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      119
      2944
    4. Pitkän päivän ilta

Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel
      Ikävä
      156
      2922
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      44
      2850
    6. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      13
      2277
    7. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      52
      2268
    8. Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon

ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu
      Maailman menoa
      55
      2025
    9. En selvinnyt ilman naarmuja

Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa
      Ikävä
      13
      1995
    10. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      68
      1585
    Aihe