OLen tehnyt omaan lämmitykseen pilkkeitä 40 m3 = 60 Pm3= 100 im3 = 102 000 kWh.
Kustannukset ovat olleet yhteensä 500€+ litroittain hikeä.
Energia hyöty on 16 300€ sähköön verrattuna.
Ostettuna pilkkeiden hinta olisi ollut 10 000€.
Bioenergiaa
12
184
Vastaukset
- Anonyymi00001
Koivusellun hinta on 600€/tn johon tarvitaan 6 m3 koivua
6m3 sisltää energiaa 12 000kWh. Sähkönhintaan verrattuna se vastaa n. 2000€
6m3 pystykauppahinta on 15...20€/m3, eli 90...120€
Polttohakkeen myyntihinta on n. 40€/1000 kWh jolloin 6 m3 tuottaa 480€
Polta metsäsi mieluiten itse!- Anonyymi00003
Perintömetsä on helppo polttaa uunissa.Saa edes lämpöä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Perintömetsä on helppo polttaa uunissa.Saa edes lämpöä.
Mieluummin lyhytkiertoista koivikkoa kuin Cashew pähkinan kuoria.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mieluummin lyhytkiertoista koivikkoa kuin Cashew pähkinan kuoria.
Kukahan mahtaisi omakotitalossa polttaa pähkinänkuoria?
- Anonyymi00002
Tänään pysätyy Bionenergian jalostusosasto ja alkaa kuivaus vaihe.
Oikea-aikainen kaato tuotti alun alkaen 25...30% kosteudessa olevaa bioenergiaa.
Ensimmainen uusituvalla energialla jälkikäsitelty tuote on sjo aavuttanu n. 17...20% kosteustilassa olevaa tuotetta.
Siis lähetulkoon optimi tuote ilman suuria satsauksia.
Energiamäärältään 40 m3 annos vataa n. 10 vuoden energiatarvetta omakotitalossa.- Anonyymi00004
Aika pieni talo sulla.
- Anonyymi00007
EUssa ei saa puita kaataa oikeaan aikaan.Se siitä.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
EUssa ei saa puita kaataa oikeaan aikaan.Se siitä.
Mikä on oikea aika? Lintujen pesintäaika?
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mikä on oikea aika? Lintujen pesintäaika?
Polttopuiden kaatamiselle oikea aika on kevät /talvi.
Kun koivikko herää ja alkaa nostaa mahlaa on myöhäistä.
Tosin varikset haittaavat polttopuuntekoa.
Ne trakentavat pesiään jo huhtikuussa ja poikaset kypsyvät kesäkuussa.
Tosin variksia saa ampua meilläpäin huhtikuun ja heinäkuun aikana.
Varksen metsästys ei kokemukseni mukaan ole helppoa sillä ne ovat nokkelia ja varovaisia. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Polttopuiden kaatamiselle oikea aika on kevät /talvi.
Kun koivikko herää ja alkaa nostaa mahlaa on myöhäistä.
Tosin varikset haittaavat polttopuuntekoa.
Ne trakentavat pesiään jo huhtikuussa ja poikaset kypsyvät kesäkuussa.
Tosin variksia saa ampua meilläpäin huhtikuun ja heinäkuun aikana.
Varksen metsästys ei kokemukseni mukaan ole helppoa sillä ne ovat nokkelia ja varovaisia.Mutta mitense liittyy EU:hun?
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Mutta mitense liittyy EU:hun?
Oletko kuullut lintudirektiivista, ennallistamista ja muista EU direktiiveistä.
ASutko metsän reunassa ikkunat metsään päin? - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Oletko kuullut lintudirektiivista, ennallistamista ja muista EU direktiiveistä.
ASutko metsän reunassa ikkunat metsään päin?Tuossa juuri kaveri kirjoitti, että sopiva kaatoaika on talvi tai aikainen kevät. Mikä lintu se silloin pesii? Miten ennallistamisdirektiivi liittyy polttopuun ottoon yksityismetsästä?
Minä vähän luulen, että sinua on uunotettu! Se kaveri, joka lupasi ottaa sinun metsäsi ilmaiseksi, ettei sinulle tule ongelmia, ei ehkä kuitenkaan ajatellut sinun parastasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532576
- 85914
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11885- 49866
- 71751
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35741Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640- 76572
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap83556- 48555