Helluntaiseurakunnissa uusi kaste-ennätys

Anonyymi-ap

Ensi sunnuntaina on tulossa uusi kaste-ennätys. Yhteensä 313 uskovaa saa kasteen ja liitetään helluntaiseurakuntaan. Tämä on pitkän työn tulosta ja kiitos Jumalalta.

24

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Raamattu puhuu vain syntisten kasteesta.

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

• Anonyymi00018

Valtiokirkon edustajia ei kastettu.

• Anonyymi00002

1Kor.1:17 Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi. Biblia (1776) Ap.t.9:15. 1Kor.2:1. 2:4. 2:13-14. Gal.1:15-16. 6:14.

• Anonyymi00011

Jeesus ei lähettänyt Paavalia yhtään mihinkään.

Paavali ei kuullut mitään Jeesuksen opetuksia. Keksi omia oppeja ja teorioita.
        Esim. ns. lihateorian, synneistä ei tarvi itse ottaa vastuuta, ne voi laittaa lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.

Mies tekeytyi Kreikassa Korintossa apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][

• Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Jeesus ei lähettänyt Paavalia yhtään mihinkään.

Paavali ei kuullut mitään Jeesuksen opetuksia. Keksi omia oppeja ja teorioita.
        Esim. ns. lihateorian, synneistä ei tarvi itse ottaa vastuuta, ne voi laittaa lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.

Mies tekeytyi Kreikassa Korintossa apostoliksi ja Juutalaisten nasiiriksi.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][

Pakkovauvakastetut eivät hyväksy Paavalin eikä Pietarin kirjoituksia.

• Anonyymi00003

Julkaistu 1.4.2026 ??

• Anonyymi00004

Helluntaipastorien on tarkoituksena kiihottaa valheillaan seurakuntiensa jäseniä.
      Valheen henki tekee työtä käärmeissä.

• Anonyymi00005

Ei sillä ole mitään väliä tai tekemistä pelastuksen kanssa mihin kuuluu.

• Anonyymi00006

Helluntaikirkko kastaa 666 ensi pyhänä.

• Anonyymi00007

313 on uskottavampi luku.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Lahkototuuksiin jotkut uskovat täysin valoin.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Lahkototuuksiin jotkut uskovat täysin valoin.

Eipä tuo juuri eroa ev.lutista, ei sen kummempi lahko. Sama suunta kohti valoa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Se on Aku Ankan auton rekisterinumero.

• Anonyymi00008

3, 7 tai 12 on lähempänä totuutta.

• Anonyymi00010

Matt.3:7 Mutta kuin hän monta Pharisealaista ja Saddukealaista näki tulevan kasteen tykö, sanoi hän heille: te kyykärmetten sikiöt, kuka teitä neuvoi pakenemaan tulevaista vihaa? Biblia (1776) Matt.12:34. 23:33. Room.2:5. 5:9. 1Tess.1:10.

• Anonyymi00012

Ainut hyvä uutinen pitkään aikaan. Ihmiset ovat alkaneet oikeasti ajattelemaan mihin tässä ollaan menossa.

• Anonyymi00014

Jeesus delegoi omaa valtaansa oikeille Kristuksen apostoleille, antoi heille kastevallan ja käskyjen opetusallan.

Matt.28
      16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
      17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Oikeiden apostoleiden nimet löytyy Apt.1 -kohalta.

Juudaksen tilalle uudeksi 12. apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein opetetaan.

• Anonyymi00015

Apostolit valitsivat Mattiaksen.
        Jeesus valitsi Paavalin.

• Anonyymi00016

Apostoli Paavali ei kastanut ketään eikä myöskään harrastanut kaatohelluntailaisuutta.

• Anonyymi00021

Paavali kastoi Krispuksen ja Stefanaan perhekunnan.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Paavali kastoi Krispuksen ja Stefanaan perhekunnan.

1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
        1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
        1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.

• Anonyymi00023

Mutta kastetaanko ne helluntailaiset Jeesuksen Kristuksen nimeen.

• Anonyymi00024

Aku Ankan auton rekisterinumero 313.

• Anonyymi00025

1Kor.1:16 Minä kastin myös Stephanaan perheen; sitte en minä tiedä, jos minä jonkun muun kastanut olen. Biblia (1776) 1Kor.16:15. 16:17.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1226
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      92
      1214
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1060
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      925
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      813
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      788
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      742
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      14
      730
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe