Jeesus sanoi, ettei se sukupolvi katoa, joka eli silloin, kun hän lupasi palata takaisin. Paavali kirjoitti olevansa elossa Jeesuksen tulemuksessa. Jeesus sanoi, etteivät opetuslapset ehdi käydä läpi Israelin kaupunkeja ennen hänen tulemustaan.
Jeesus petti lupauksensa eikä saapunut silloin. Miksi saapuisi nyt?
Pyhän Hengen vuodatus ei sovi tulemukseksi, koska Jeesus sanoi tulevansa näkyvällä tavalla ja kaikki katsoisivat ja näkisivät hänet. Ja samalla tulisi tuomio hänen mukanaan.
Jeesus ei tee sitä, mitä lupaa. Miksi rukoilla sairaiden puolesta?
Jeesus lupasi tulla 2000 vuotta sitten
33
217
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jeesus puhui Aramean kielen Galilean murretta. Niitä kirjoituksia ei juurikaan enää ole.
Matteuksen evankeliumi on ainoa alkuperäisenä säilynyt kirjoitus.
Kaikki muut Uuden Testamentin kijoitukset on jäkikäteen Kreikkalaisten käännyttämiseksi tehtyjä tekstejä, siksi niissä on monenlaista epäselvyyttä, lisäyksiä.
Apostolien tekojen kirja on kaikista epämääräisintä tekstiä, puhekielen ilmaisuja, huudahduksia, ei täydellisiä lauseita , väärä sanajärjestys jne.
Esim. koko Markuksen lopun lähetyskäsky on tuntemattoman henkilön kirjoittama lisäsys satojen vuosien perästä kirkolliskokousta varten.
Asiasta on varoitus -92 painoksen Mark.16:9 kohdalla.
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]- Anonyymi00002
Jeesus ei kehota ketään juomaan myrkkyä tai pistättämään itseään käärmeillä.
Lahkolaiset voivat laittaa uuden tulokkaan tekemään tuota ns. tosiuskovaisen testiä.
Amerikassa Mansonin lahkossa juotettiin seurakuntalaisilla myrkkyä, kohtalokkain seurauksin. - Anonyymi00020
"Matteuksen evankeliumi on ainoa alkuperäisenä säilynyt kirjoitus."
AI-yhteenveto, joka vahvistaa minkä olen kuullut suoraan teologian tutkijoiltakin:
"No, the Bible does not contain any of its original handwritten manuscripts
, known as "autographs." The original texts written by the biblical authors (prophets, apostles, etc.) were lost or destroyed centuries ago. Instead, the Bible as we know it today is based on thousands of handwritten copies and copies-of-copies, with the oldest surviving fragments or manuscripts dating from hundreds of years after the originals."
Joten: Busted! - Anonyymi00023
Jeesuksen äidinkieli oli hebrea, samoin Paavalin: Olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, näin sanoen Paavali todisti syntyperänsä ja sukunsa ja uskontonsa ja äidinkielensä, hebrealainen.
Jeesus puhui eittämättä hebreaa ja Paavali ymmärsi hebrean kielen, olihan hän hebrealainen: minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? - Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
"Matteuksen evankeliumi on ainoa alkuperäisenä säilynyt kirjoitus."
AI-yhteenveto, joka vahvistaa minkä olen kuullut suoraan teologian tutkijoiltakin:
"No, the Bible does not contain any of its original handwritten manuscripts
, known as "autographs." The original texts written by the biblical authors (prophets, apostles, etc.) were lost or destroyed centuries ago. Instead, the Bible as we know it today is based on thousands of handwritten copies and copies-of-copies, with the oldest surviving fragments or manuscripts dating from hundreds of years after the originals."
Joten: Busted!Sanan mukaan jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla. Yhden todistajan todistus ei ole pätevä. Matteus 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". löytyy Raamatusta vain yhden ainoan kerran. Näin ollen Sanan pohjalta Matteus 28:19 ei ole pätevä, vaan arvoton, jota ei pidä huomioida ja jonka varaan ei pidä kirkkoaan perustaa. "Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava". Ilmaisuun "Jokainen sana" sisältyy myös Raamatun ilmoitus.
Hebrealaiskirje todistaa: jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
Jokainen apostoli ja Herran opetuslapsi käytti vain ja ainoastaan Jeesuksen nimeä. Isän ja pojan ja pyhän hengen nimeä ei yksikään apostoli vahvistanut eikä käyttänyt.
- Anonyymi00003
Pietari ennusti sinun tulemuksesi. Hän sanoi:
2.Pietarin kirje:
3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
Hän tiesi, että sinä epäilisit Jeesuksen paluuta.- Anonyymi00011
Mitä pilkkapuheita olen esittänyt? Faktoja?
- Anonyymi00014
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mieti sitä. Kysy omatatunnoltasi.
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Avauksen asiaan on jo vastattu lukemattomia kertoja. Ota vastaus ylös johonkin, jos et muista.
- Anonyymi00004
Jeesus kuoli mutta ei kuollutkaan.
Lupasi tulla omille ainoille valituille aikalaisille uudestaan mutta ei tullutkaan.
Ja kun sitten lopulta tulee tuo mukanaan tuomion ?
Uskomatonta- Anonyymi00007
Jeesus itse sanoo, ettei tiedä paluunsa ajankohtaa, sitä ei tiedä enkelitkään, vaan Isä yksin.
Raamattuun on tehty jälkikäteen lisäyksiä Jeesuksen paluusta aikaisemmin palettelun vuoksi. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jeesus itse sanoo, ettei tiedä paluunsa ajankohtaa, sitä ei tiedä enkelitkään, vaan Isä yksin.
Raamattuun on tehty jälkikäteen lisäyksiä Jeesuksen paluusta aikaisemmin palettelun vuoksi.Eksyttäjät aloittavat yleensä puheen pikaisella maailmanlopun pelottelulla.
Pelottelulla ihminen saadaan lamaantumaan ja siten sidottua lahkon jäseneksi,
ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedään luolastoon, eikä pois päästetä.
- Anonyymi00005
John Lennon oli Jeesuksen inkarnaatio.
Ehkä hän inkarnoitiu seuraavaksi Intiaan.- Anonyymi00006
Hänhän opiskeli budhalaisuutta Intiassa aikaisemmassa elämässään.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Hänhän opiskeli budhalaisuutta Intiassa aikaisemmassa elämässään.
Hinduismi on voimakas uskonto.
Esim. Gagnes-virralta on tuotu upotuskasteen menetelmä Jenkkilahkoihin, jotka halusivat erottautua kristinuskosta.
- Anonyymi00012
Laitoit sitten linkin etkä sanonut mitään.
- Anonyymi00013
1970-luvulla lensi naisenkeli taivaan halki ja julisti: TÄMÄN VUOSISADAN LOPUN YLÖSTEMPAUS ON VIIMEINEN SÄÄNNÖLLISESTI JOKAISEN VUOSISADAN LOPUSSA TAPAHTUVA YLÖSTEMPAUS.
Ja tosiaan se tapahtuikin 1998. Niin kuin se tapahtui jo 91 jKr Apostoli Johannekselle joka temmattiin Herran päivään. Tästä jäi jälkeen Johanneksen evankeliumi. Niin myös muista ylöstempauksista on jäänyt jälkeen dokumentteja tai mullistuksia maailman historiassa. 1998 ylöstempauksesta kirjoitin pienen 40 sivuisen kirjasen. Kristus selitti taivasten valtakuntien vertauskuvat ja Aionit eli ajat. Sekä muitakin asioita.
Tuli myös paljon muuta tempauksen jälkeen mm. Internetiin Wikipedia ja YouTube. Nämä johtui kyllä tekniikan saavuttamasta 1000 MHz prosessoritaajuudesta myös. Ja tuli myös televisiokanava TV 7. Aina tapahtuu paljon Ylöstempausten ja Ilmestysten vaiheilla.
Mutta se ihmetyttää että ette muka kohtaa Herraa Pyhässä Ehtoollisessa ja siellä missä on kokoonnuttu hänen nimeensä. Väkevästi hän on läsnä. Vaikka itsekin hyvin harvoin käyn häntä tapaamassa. Voimakkaita kokemuksia ovat myös pyhiinvaellukset.
On tosin mainittava että Pyhän Hengen saamisen jälkeen hänen läsnäolonsa vasta näkyy koko loistossa. Jumalan valtakunnan näkeminen edellyttää kastetta ja henkeä.
Pyhää Henkeä saa kun tiedostaa ja tunnustaa sen ensisijaisen tärkeyden ja tarpeen jonkun Pyhän edessä. Tai jos antaa arvokkaita lahjoja lapsilleen niin eikö Isä anna myös. - Anonyymi00015
Jeesus ei sanonut tulevansa takaisin sen saman sukupolven aikana, jonka aikana hän itse vaelsi maan päällä. Hän kertoi merkeistä, joita näkyy maailmassa ennen hänen paluutaan ja sanoi, ettei tämä sukupolvi katoa, joka ne näkee, vaan sen sukupolven aikana kaikki loputkin ennustukset täyttyvät:
"Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu."
Jeesus kuvasi mm. merkkeinä, kuinka ensin tulee suuri ahdinko, aurinko ja kuu menettävät valonsa ja taivaan voimat järkkyvät "Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.".
Tällaiset merkit aurinkossa ja kuussa ym. eivät selvästikään ole vielä toteutuneet.
>> Jeesus sanoi, etteivät opetuslapset ehdi käydä läpi Israelin kaupunkeja ennen hänen tulemustaan. <<
Koko Israelia ei käyty läpi Jeesuksen aikana, koska juutalaiset eivät ottaneet sanomaa vastaan. Sen takia sanaa lähdettiin viemään pakanoille jo alkuseurakunnan aikana, ensimmäisten opetuslasten toimesta. Nyt julistus on jo aikaa sitten palannut takaisin Israeliin ja leviää siellä sitä vauhtia, että ko. Raamatun lauseen valossa on todellakin kiire laittaa asiat kuntoon Jeesuksen kanssa, jos meinaa ehtiä ne laittaa kuntoon ennen hänen paluutaan.- Anonyymi00019
Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka näkevät ihmisen pojan tulevan kirkkaudessaan.
Jeeusalemin tuho oli lopun ajan merkki ja tapahtui vuonna 70. Tulemus ennustettiin pian sen jälkeen.
- Anonyymi00017
Jeesus ei ole paluulupaustaan pettänyt, eikä hän väittänyt palaavansa saman sukupolven aikana, jonka aikana hän eli maan päällä. Se on Raamatun sanan väärinymmärrystä.
Asiat on kerrottu Raamatussa usein monessa kohtaa ja ne kohdat pitää kaikki lukea, että saa oikean kokonaiskuvan.
Esimerkiksi kuolleista noustuaan Jeesus käski opetuslapsiaan viemään evankeliumia koko maailmaan. Meinaako ap, että Jeesus oli niin tyhmä, että hän uskoi ensimmäisten opetuslastensa ehtivän koko maapallon ympäri jalan ja aaseilla omana elinaikanaan? Ei tietenkään.
Jeesus myös sanoi, että evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Lisäksi Raamattu ennustaa, että lopun aikana tulee pilkkajia, jotka sanovat, ettei hänen paluutaan vain näy, vaikka aikaa on kulunut. Ja juuri niin on käynyt. Ap:kin sitä pilkkaa harrastaa. - Anonyymi00021
Yhden jakeen ateistit keräävät mieluusti yksinkertaisten sieluja kadotukseen. Monet liittyvät heidän laulukuoroonsa, kun saa porukalla pilkata Jumalan Pyhää Sanomaa. Kannattaisi lukea kokonaissanoma tästä paluu asiasta järkevästi, niin asia selviää tästäkin, kuten muistakin harhautuksista.
- Anonyymi00022
Taitaa se tämäkin sukupolvi kadota odotukseen, niin kuin aikalaisten sukupolvi katosi aikanaan.
Mutta eipä hätää, sanaa on tulkittu odottajien toimesta niin, että ovat voineet julistaa jatkuvan odotuksen, tulemiselle.
Sellainen itseään ruokkiva ja ylläpitävä paradoksi.
Uskonnon dogmi - Anonyymi00025
Helppo on lupailla itsarin tekijän tulevaa.
- Anonyymi00026
Jeesuksen sana toteutui muutaman päivän kuluttua ilmestysvuori kokemuksella.
- Anonyymi00027
Matt.26:11 Sillä teidän tykönänne ovat aina vaivaiset; mutta en minä teillä aina ole. Mark.14:7 Sillä teillä ovat aina vaivaiset, ja koska ikinä te tahdotte, niin te saatte heille hyvin tehdä. Mutta en minä teillä aina ole. Joh.12:8 Sillä teidän tykönänne ovat aina vaivaiset, mutta en minä aina teillä ole. Biblia (1776) 5Moos.15:11.
- Anonyymi00028
Jeesuksen äidinkieli oli Amarea. Samoin kaikki hänen kanssaan kulkeneet apostolit puhuiva aramean kielen galilean murretta.
Alkuperäisiä aramenakielen kirjoituksia on löydetty kyllä, ne ovat todellista Jumalan sanaa.
Uusi testementti on vasta satojen vuosien perästä kijoitettu Kreikkalaisten käännyttämiseksi kreikankielelle. Joten kreikankielen yksittäisillä sanoilla kikkailu ei ole viisasta.- Anonyymi00029
Jeesuksen viimeiset sanatkin maan päällä ovat aramean kieltä: Eeli, Eeli, Lama Sabaktaani!
- Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Jeesuksen viimeiset sanatkin maan päällä ovat aramean kieltä: Eeli, Eeli, Lama Sabaktaani!
Neitsyt Marian ja Joosefin äidinkieli on aramean kieli. Enkeli puhui heille aramean kieltä.
- Anonyymi00031
Wikipedia
Jeesuksen äidinkieli oli arameankieli.
Niin antaa ymmärtää myös Raamattu, sillä monet Jeesuksen tunnetuista fraaseista, kuten ristiinnaulitun kysymys ”Eeli, Eeli, lama sabaktani?”, ovat nimenomaan arameaa. - Anonyymi00032
Pietari oli paikallinen kalastaja ja puhui arameankielen galilean murretta, mistä hänet tunnistettiin Jeesuksen opetuslapseksi, vaikka Pietari valehteli ettei tunne koko Jeesusta.
- Anonyymi00033
Pietari ja Paavali valehteli.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Pietari ja Paavali valehteli.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974856
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2351964- 811583
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401180Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3281127Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051090- 501089
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1471047- 1111029
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85974