Kun se sovittu sopimus on ohi olet maksanut kysen auton käytöstä merkittävän hinnan alennuksenkin ja lopulta palautat avaimet ja palaat kotiin bussilla?
Sama sopimus osamaksulla olisi se auto vieläkin tontilla ja saisit myydessä siitä rahaa!!!
Kyllä leasing-firmat nauraa matkalla pankiin kun saaneet avaimet ja myyvät sen auton eteenpäin hyvällä voitolla.
Mikä ihmeen idea on ottaa leasing-auto ja maksaa se auto?
9
211
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Ja hyvin todennäköisesti katsovat vielä että normaalista käytöstä tulleet käytön jäljet kn sen verran vakavia että joudut korvaamaan tuhansia euroja.
Nuo leasing autot ovat lähtökohtaisesti uusia taikka lähes uusia autoja. Leasing aika tyypillisesti 2-4vuotta jonka jälkeen monasti tehdään seuraava leasing sopimus uudesta autosta taasen seuraavat 2-4vuotiskaudeksi. Käytönnässä siis sopii henkilölle joka vaihtaisi autoa tuollaisen 2-4vuoden syklillä aina uuteen autoon.
No miksi ottaa leasing auto eikä ostaa "omaa" jonka vaihtaa sitten vastaavalla syklillä aina uuteen.
No tuossa mallissa leasing firma ottaa "vastuulleen" auton arvonalenaman sekä mahdolliset autoon tulevat viat (ja luonnollisesti pyrkivät laskemaan nämä kulut muiden muassa auton leasing hintaan).
Eli sopii henkilölle joka haluaa tietää autoilunsa kustannukset isoilta osin etukäteen ja on valmis maksamaan tästä "turvasta" laskennallisesti enemmän kuin mitä kustannus olisi auto suoraan ostettuna.
Tuota kuukausittaista "ylihintaa" verrattuna itse omistamansa auton kuluihin voisi verrata jonkinmoiseen valuutukseen.- Anonyymi00002
Itse tekisin näin. Jos sähköauto, leasing. Jos hybridi, oma tai leasing. Jos bensa, oma.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Itse tekisin näin. Jos sähköauto, leasing. Jos hybridi, oma tai leasing. Jos bensa, oma.
Sähköautoa ei kannata ottaa liisarilla, tulee tolkuttoman kalliiksi. Bensa-autoa en uskaltaisi ostaa nykyisessä tilanteessa omaksi, ei siitä pääse eroon 5 vuoden päästä.
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sähköautoa ei kannata ottaa liisarilla, tulee tolkuttoman kalliiksi. Bensa-autoa en uskaltaisi ostaa nykyisessä tilanteessa omaksi, ei siitä pääse eroon 5 vuoden päästä.
Niin, Leasing autossa se hyvä puoli että siitä pääsee "eroon" leasing kauden jälkeen ja kustannukset ovat tiedossa etukäteen.
Muutama vuosi sitten oli hyviä leasing tarjouksia nimenomaan sähköatoista kun niistä oli pulaa ja niiden jälleenmyyntiarvon uskottiin pysyvän hyvänä. Moni leasing yhtiä teki pahaa tulosta noilla autoilla kun niiden jälleenmyyntiarvo olikin sitten selvästi alunperin laskettua huonompi, mutta moni yksityishenkilö teki noissa hyvät vuokradiilit itsellensä tuolloin.- Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
Voihan sitä tuollaistakin pelätä .
- Anonyymi00004
Idea liisarissa on se, että siihen ei tarvitse sijoittaa isoa pääomaa tai lainaa ja ongelmat ja arvonlaskua ei tarvitse pelätä.
- Anonyymi00005
Hehe. Ne Venäjän muka "varastamat" leasing-lentokoneet. Sopimus purettiin maksamatta asiaan kuuluvia sakkoja, muttei onnistunut huijaus. Onko lännessä ehditty myydä koneita eteenpäin ja jotkut hölmöt maksaneet?
- Anonyymi00007
Leasing on riskien hallintaa. Koska auto ei ole oma vaan vuokrattu, ei myöksään auton isotkaan ongelmat ole itseltä pois. Leasingissä loppuviimeksi vuokrataan auto mikä on käytettävissä jatkuvasti. Se on leasin firman ongelma on auotyksilö umpisurkea maanantaikappale.
Leasing auto on erityisen hyvä vaihtoehto joidenkin merkkien tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta833546Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii4001304Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty38994Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty72873Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä203824Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s281753Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto22730Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33641Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen20637Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan34592