Aikoihin ei telkkarista ole tullut näin laadukasta sarjaa kuin evl piispa Jari Jolkkosen Ristinmies ja minä.
Ei voi kuin suositella!
Ristinmies ja minä
4
128
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen samaa mieltä. Upea kolmen ohjelman kokonaisuus, jota voi suositella kenelle tahansa.
Olen jo pitkään ihaillut Suomen luterilaisen kirkon piispojen ammatillista osaamista, sivistystä ja sitoutumista työhönsä. Esim. muutamia viikkoja sitten arkkipiispa Tapio Luoman kommentit AamuTV:ssä Ukrainan sodasta, Venäjästä ja Venäjän ortodoksisesta kirkosta osuivat naulan kantaan. Suurta viisautta.
Piispa Jari Jolkkonen kirjassaan Ymmärrystä etsivä usko toteaa esipuheessa hienosti, joka sopii hyvin tähän aikaan ja ylösnousemuksen pohdintaan.
"Usko tahtoo pitää sydämen ja pään avoimena. Se ei käperry ylimielisesti itseensä eikä sulkeudu pelokkaasti ghettoon, vaan käyttää luomisen lahjaksi saamaansa sielunkykyä, ymmärrystä, etsiäkseen jatkuvasti syvempää kokonaiskäsitystä elämästä, ihmisestä ja Jumalasta. Jälkimmäiseen kuuluu sekä menneiden sukupolvien viisaus että uusin tieteellinen tieto.
Usko on etsivää, siis avointa uudelle tiedolle. Etsiä-verbi muistuttaa, että usko on utelias kasvamaan Jumalaa, maailmaa, elämää, ihmistä, moraalia ja toivon perustaa koskevassa ymmärtämisessä, omassa ja yhteisessä. Tällainen avoimuus ymmärtämyksen syvenemiselle ja uuden löytämiselle muodostaa vastakohdan sellaiselle uskonnolliselle ja tieto-opilliselle fundamentalismille, jossa jo tiedetään kaikki eikä etsimiselle löydy paikkaa."
Kuvaako tuo viimeinen lause meitä ortodokseja?- Anonyymi00002
Kiitos kirjavinkistä! Toivottavasti lause ei kuvaa ortodokseja.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kiitos kirjavinkistä! Toivottavasti lause ei kuvaa ortodokseja.
Ei kuvaa.
Nimenomaan ortodoksisuudessa on oma syntisyys se keskeisin asia. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei kuvaa.
Nimenomaan ortodoksisuudessa on oma syntisyys se keskeisin asia.Tässä se ohjelma:
https://areena.yle.fi/1-68176427
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381634Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341271
- 261171