Matille vastaus: Joo, on.Raamattu kertoo siitä aika paljon, etkö ole sieltä lukenut että on olemassa ikuisen elämä. Matilla ei ole Jeesusta Herranaan selvästikään.Kohta pelottaa paljon vähän sijasta ilman Jeesusta pelastajana.
" Syöpä on sellainen sairaus, että se pysäyttää. Hieman pelottaa, mitä seuraavaksi. Onko tuonpuoleista elämää olemassa? Matti pohdiskelee."
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/307cd0bf-f336-4959-a733-a9312a92ac44
Matti miettii onko tuonpuoleista elämää
47
320
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole tuonpuoleista eikä elämää kuoleman jälkeen. Se on peli kerrasta poikki.
- Anonyymi00003
Niin, tapahtukoon sinulle uskosi mukaan.
kerrasta poikki. No, ehkä ensin käyt mittapaikalla katsomassa oman elämänhistoriasi, sekä sanojesi katsomassa, mitä sanat sinulla merkitsi- vaikka lähimmäisiin.
Eihän elämä ole sinun aikaansaama, vaan olit elämässä - ja teit valinnat- jossa kuuntelet sen ja tuon puheita ja uskot - sen tahi tuon haasteita - jonka polulla etsit sitä päämäärääsi.
Kapea voi olla näköala.
Tuo eräs- tässä elämässä oleva ihminen- voi nähdä elämän toisenlaisena- jossa on Elämänantaja läsnä. Hänen näköalassa on iankaikkisen elämän armolahja läsnä ja hänen uskonsa merkki otsalla on sielun valinta.
Hänen elämänsä ei loppunutkaan, vaan on jatkumo- Valtakunta- jonka perustuslain lain päämäärä on se rakkauden Valta- jossa on mielekäs elää iankaiken- se on tavallaan armo- lahja, koska hän on saanut sen lahjaksi.
- Anonyymi00002
Ikuinen elämä tarkoittaa sitä että olemme ikuisessa jälleensyntymän kierteessä.
- Anonyymi00004
Menehän seuraavaan jälleensyntymiseesi vaikka potkittavaksi- jota itse potkit.
Pääset niittämään, kylvöäsi....
Tapahtukoon sinulle - sinun uskosi mukaan.... ehkä se jälleensyntymäsi onkin tämä kadotuksen kirouksen hammaskiristys- ja kuiva vedetön elämä - Anonyymi00005
Ei tarkoita.
Valehtelijat eivät pelastu. - Anonyymi00008
Anonyymi00004 kirjoitti:
Menehän seuraavaan jälleensyntymiseesi vaikka potkittavaksi- jota itse potkit.
Pääset niittämään, kylvöäsi....
Tapahtukoon sinulle - sinun uskosi mukaan.... ehkä se jälleensyntymäsi onkin tämä kadotuksen kirouksen hammaskiristys- ja kuiva vedetön elämäJälleen syntyminen on totta
Ei kukaan tule koulussakaan valmiiksi vain yhden luokan käytyään.
Itse olin edellisessä elämässä Venäjällä tsaarin aikaan. Olin tsaarin palveluksessa, tuli vallankumous, bolsheviikit ampuivat minut
Päätin syntyä Suomeen. - Anonyymi00017
Nyt, kun kahdeksantuhattamiljoonaa ihmistä, niin pitäisi tuplaantua aika nopsaan jälleensyntymisen seurauksena
- Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
Nyt, kun kahdeksantuhattamiljoonaa ihmistä, niin pitäisi tuplaantua aika nopsaan jälleensyntymisen seurauksena
Synnytään muuallekkin kuin tänne meidän maapallolle. Universumissa on paljon sivilisaatioita ja meidän universumin lisäksi on rinnakkaisuniversumit.
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Synnytään muuallekkin kuin tänne meidän maapallolle. Universumissa on paljon sivilisaatioita ja meidän universumin lisäksi on rinnakkaisuniversumit.
Henkimaailmassa ollaan jopa tuhat vuotta maan ajassa mitattuna. Lopulta päästään jälleensyntymisen pakosta.
- Anonyymi00027
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tää on ihan keksittyy valhetta, vailla mitään tojellisuusuuven pohjoo. Ei mistään tojennetusta luotettavasta totuuven rikkaast lähteest tullutta, vaan totentemattomuuven valheeksen saastan likaisuttamasta sumejasta lähtehejeestä
Selef Urge
- Anonyymi00006
Maunon kommentti Matillekin
https://www.youtube.com/watch?v=qmUOT_WMQTI
4.27-4.44
AVAA MEILLE JUMALATTOMILLEKIN JA TULEE KOVAAKIN KOVEMPI HÄTÄ KUN IKUISUUSELÄMÄ SELVIÄÄ JA MISSÄ SEN JOUTUU ELÄMÄÄN JOLLEI OLE JUMALAN LAPSI. - Anonyymi00007
"Joo, on.Raamattu kertoo siitä aika paljon"
Eli sinun mielestäsi on olemassa kuolemanjälkeistä elämää, koska Raamattu esittää siitä täysin perusteettomia väitteitä, jotka vain pitäisi uskoa sokeasti.- Anonyymi00014
Mitä ikuisen kuoleman jälkeen?
- Anonyymi00024
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mitä ikuisen kuoleman jälkeen?
Sielu ei kuole koskaan. Vain kehomme kuolee.
- Anonyymi00026
Anonyymi00024 kirjoitti:
Sielu ei kuole koskaan. Vain kehomme kuolee.
Ja saanme uuven ruumiin, kunhan oottamisaika siihen loppuu, joillain jonnuu aikaa oottoo, jotkaloilla lyhyt, kuten on ylöstenmattavaisten,nykyistä meille itsellemme mieluisemman uusruumiin, jota emme tähän nykyiseen vaihtaisi vaikka meile Jeesus tarjojaisi siihen mahtollisuuven. Helvettiin menevijen ruumiillisista tosin en osaa sanoa milaisija ne ovat, mutta kuole mato mija, sielun ja henken ikuisesti sisältäviä ruumiita nekin ovat järjennökseni mukaan järjen nölli söity-syöty-repallais-henkellis-epä-yäk-neitsyyteenä.
Selef Urge - Anonyymi00028
Ei sokeasti, Raamattu Jumalan meille osoitettuna "meka pitkä pätkäistynä sopiva pituisteisteesena in for ma tiiviinä kirjeenä" on tässä maajilmassa se kaikkein luotettavin ilmoitus tojellisuuvasta kuin meilläksillä missään muuvalla kansis kirjaisten on , tosin nykyjään on ja on tulossakin ihan mieltä sairastuttavaisija ja eksyttäväisijä kirjaksiija, joita kuttuttu ja kuttutan Raamatuksisksi, mutta ovatten väärennökselliset.Kuten Kiinan valtijon Raamatun käännös , joka on tulossa tai on tullut julkaistuksi eksytyksen yöhönhöhön työhönhöhön.
Selef Urge - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ja saanme uuven ruumiin, kunhan oottamisaika siihen loppuu, joillain jonnuu aikaa oottoo, jotkaloilla lyhyt, kuten on ylöstenmattavaisten,nykyistä meille itsellemme mieluisemman uusruumiin, jota emme tähän nykyiseen vaihtaisi vaikka meile Jeesus tarjojaisi siihen mahtollisuuven. Helvettiin menevijen ruumiillisista tosin en osaa sanoa milaisija ne ovat, mutta kuole mato mija, sielun ja henken ikuisesti sisältäviä ruumiita nekin ovat järjennökseni mukaan järjen nölli söity-syöty-repallais-henkellis-epä-yäk-neitsyyteenä.
Selef UrgeSynnymme uuteen kehoon , siis vauvaksi ja aloitamme elämänkoulun uudelta luokalta. Vauvasta vaariin - no paljon on sellaisia jotka eivät vaariin saakka pääse.
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ei sokeasti, Raamattu Jumalan meille osoitettuna "meka pitkä pätkäistynä sopiva pituisteisteesena in for ma tiiviinä kirjeenä" on tässä maajilmassa se kaikkein luotettavin ilmoitus tojellisuuvasta kuin meilläksillä missään muuvalla kansis kirjaisten on , tosin nykyjään on ja on tulossakin ihan mieltä sairastuttavaisija ja eksyttäväisijä kirjaksiija, joita kuttuttu ja kuttutan Raamatuksisksi, mutta ovatten väärennökselliset.Kuten Kiinan valtijon Raamatun käännös , joka on tulossa tai on tullut julkaistuksi eksytyksen yöhönhöhön työhönhöhön.
Selef Urge"Ei sokeasti, Raamattu Jumalan meille osoitettuna"
Miten Raamatun väitteiden paikkansapitävyyden voi tarkistaa? Jos niin ei voi tehdä, niihin pitää uskoa sokeasti. - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
"Ei sokeasti, Raamattu Jumalan meille osoitettuna"
Miten Raamatun väitteiden paikkansapitävyyden voi tarkistaa? Jos niin ei voi tehdä, niihin pitää uskoa sokeasti.Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta, kuulla (tai lukea Raamatusta) hänen sanansa ja sitten tehdä niiden mukaan - kuten vaikka yksinkertaisesti vilpittömästi ja antaumuksellisesti rukoilla - niin hän sitten kyllä ilmaisee itsensä tavalla tai toisella, jolloin usko muuttuu enemmän tai vähemmän ...niin, aivan... sen tietämiseksi, että Hän on.
"Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä."
"Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä." - Anonyymi00033
Onko kukaan joka on kuollut tullut selittämään missä asui ja tapaamaan ystäviään jotka elävät vielä.
- Anonyymi00034
Anonyymi00032 kirjoitti:
Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta, kuulla (tai lukea Raamatusta) hänen sanansa ja sitten tehdä niiden mukaan - kuten vaikka yksinkertaisesti vilpittömästi ja antaumuksellisesti rukoilla - niin hän sitten kyllä ilmaisee itsensä tavalla tai toisella, jolloin usko muuttuu enemmän tai vähemmän ...niin, aivan... sen tietämiseksi, että Hän on.
"Se, mitä minä opetan, ei ole minun oppiani, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Joka tahtoo noudattaa hänen tahtoaan, pääsee kyllä selville siitä, onko opetukseni lähtöisin Jumalasta vai puhunko omiani."
"Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
"Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.""Jokainen pääseepi kyllä sele ville vesille aatosteisensa siitä, onko Jumalan opetuksellisuus Raamatussa lähtölöisiin Jumalasta vai valhetteli sinko? "
Just näin. Mulle kävi just noin. Synnin, elin murtaumusikään ja siin sitten Raamattuu luvekkaasti luveksijoijessain mulle jäi mieleen pyörimään tekstikokonaisuuvesta löytämäisein väite että jumalaton totuutta etsivä löytää vastauksen a la totuus siihen onko Jumala olemassa kunhan kestopreesensisesti jatkaa asijan tutkimisessa.
Eka tehtävähän oli tietty löytää se yx ainokainen valhe Raamatusta ja aattelin että muut ei oo löytäneet, mutta niillähän ei ookkaan mun ällii, joten mä löyvän valheen sieltä nopeasti niin ei kauvan tartte tutkii Raamattuu, kun en sitä kovin kiinnostavana ymmärtänyt pitää vaan aku ankkaa luin paljon mieluummin.
Meni vuosia enkä löytänyt. Kahjesti luulin löytäneeni, mutta asijaa tarkenmin tutkittuani niihin löytyi kahjen eri tojistajan lausoista löytynyt ero, jonka aattelin valheeks, mutta sehän on vaan näkökulma josta katsoo samaa asiaa/samaa laajaa tapahtumanäytelmää, joka ei ole teatterilavalle sullottua, vaan alueellisesti laajelle ja aikajanasssakin löytyi.
Toine osoittautui käännöskukaks.
Sehän tietenkin pisti uuvestaan miettimään että oonki varmaan aika tollo kun en löyvä valhetta, eihän noin paksuu Kirjaa voi ilman jotain valhetta kirjoitella.
Se taas pisti aattelemaan että miten en kuitenkaan ekaakaan valhetta löyvä. No, siitä sitten jatkoin valheen etsintään kun en hyväksynyt ajatusta että Raamatussa kerrottu on totta.
Ja niin päätin rukoilla jälleen ties kuinka monennen kerran ja kerroin erilaisija asijoita Jumalalle, varmaan etten löyvä valheita ja haluan vaan saaha varmuuven oletko sinä Jumala olemassa vai etkö ole? Ja sen rukouksen aikana sitten Jumala uuvestisynnytti minut ja sen jälkeen elämäni on muuttunut tavallan yhjeks chag sameachiks vaikka olen käynyt suruajankin läpi, joka venyi 3vuoteen.
Kun suren, mä suren suuresti. Kun iloitsen, mä iloitsen suuresti.Uudestisyntymässä lähti epäilyt pois, mä tojellakin tarvitsin sen. Raamatun lukeminen ja sen sisällön ymmärtäminen avautui aivan totaalisesti sen jälkeen, tai alkoi avautumaan hissukseen, paitsi onhan siellä joitakin kohtija, joihin sitten ei ne muutkaan ole saaneet varmuutta, ja sanoneet ettei niiihin vastausta saakkaan ennen kuin pääsee ruumiiinvaihjos paremman tiejollisuujen piiriin, jossa ollaan feis to feis ihmiset Yeshuan kaa ja kysellä silloin saa.
Selef Urge - Anonyymi00035
Anonyymi00032 kirjoitti:
Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta, kuulla (tai lukea Raamatusta) hänen sanansa ja sitten tehdä niiden mukaan - kuten vaikka yksinkertaisesti vilpittömästi ja antaumuksellisesti rukoilla - niin hän sitten kyllä ilmaisee itsensä tavalla tai toisella, jolloin usko muuttuu enemmän tai vähemmän ...niin, aivan... sen tietämiseksi, että Hän on.
"Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä.""Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta,"
Eli siis asiaa ei pidä (eikä voi?) tarkistaa, vaan pitää uskoa sokeasti.
"kuulla (tai lukea Raamatusta) hänen sanansa ja sitten tehdä niiden mukaan - kuten vaikka yksinkertaisesti vilpittömästi ja antaumuksellisesti rukoilla"
Mitenkä voi rukoilla vilpittömästi, jos ei usko että rukoilun kohdetta on olemassa? Pitää siis jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa.
" - niin hän sitten kyllä ilmaisee itsensä tavalla tai toisella, jolloin usko muuttuu enemmän tai vähemmän ...niin, aivan... sen tietämiseksi, että Hän on."
Miten tuon hankitun "tiedon" paikkansapitävyyden voi tarkistaa? - Anonyymi00036
Anonyymi00035 kirjoitti:
"Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta,"
"kuulla (tai lukea Raamatusta) hänen sanansa ja sitten tehdä niiden mukaan - kuten vaikka yksinkertaisesti vilpittömästi ja antaumuksellisesti rukoilla"
Mitenkä voi rukoilla vilpittömästi, jos ei usko että rukoilun kohdetta on olemassa? Pitää siis jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa.
" - niin hän sitten kyllä ilmaisee itsensä tavalla tai toisella, jolloin usko muuttuu enemmän tai vähemmän ...niin, aivan... sen tietämiseksi, että Hän on."
Miten tuon hankitun "tiedon" paikkansapitävyyden voi tarkistaa?Ottamalla yksityiskohjista selvää onko ne totta vai eivät. Raamattu kertoo että Jumala ei valehtele ja Raamattu on Jumalan sanaa siinä kussa Jeesuksestakin on sanomaistu tämän olevan Jumalan Sanakkuus.
Raamattuhan on kirjoitettu Jumalan valitsemijen ihmisten toimesta kauvan sitten ja joillekin näistä kirjoittajista, aika monille, Jumala on antanut suorija profetijoita kerrottavaksi ihmisille, ja ne ovat Raamattuun kirjoitettuina. Profetijat ovat Jumalan ihmisille, proveetoille , kertomija asijoita, jotka toteutuvat sitten jälkikäteen.
Raamatun kaikista profetijoista on laskeskeltu 2026jKr. toteutuneen jo ylt 80 rossaa. Raamatun rofvetijoita on muistaaksein n. 2500, joten aika monillinen rohvetija on jo toteutunut ja loputkin varmaan toteutuvat kun täsä on vielä toteutumisaikaa katsantokannasta riippujen reilusti yli 1000v , ellei peräti ikuisuus , siinä tapauksessa jos ajattelee että jäähään ikuisesti oottelemaan kestääkö esim. autuus uuves maas ikuisest tai kestääkö helvetissä tuomionpituus ihmisille ja lankenneille enkeleille määräajan ikuisuujen sijaan , kuten jotkut koirat ovat ekstytelleet hönöi, jotta synninteko jatkuis kun ei ole mitään isompaa onkelmaa olemassa, kun helvetissä ei tartte olla ikuisesti vaan sieltä pääsee kävellen kuulemma pois sitten joskus kun ikuisuus päättyy kuulemma joskus jonkun valheen mukaan, jossa ikuinen jatkuvuus sanotaan aliälyisellisesti olevan johonkin päättyvä. Lookinne mahjottomuus, lookisesti ymmärretävissä valheeksi jollei ole ihan tollokkuus aivollisuus.
Menikö jakeluun? Provetijoista pääsee selvyyteen. Voisiko Jumala kirjoituttaa Kirjan, joka on toteutunut ennaltakerrotuilta osiltaan tähän asti ihan sattumalta vaan? Ja kun aikaas seuraat niin huomaamaan tuut , jos elääksesi oot esim. 10-20v eteenpäin niin huomaat Raamatusta lukemall että lisää profetijoita on toteutunut esim vuoteen 2046jKr. männes.
Selef Urge - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ottamalla yksityiskohjista selvää onko ne totta vai eivät. Raamattu kertoo että Jumala ei valehtele ja Raamattu on Jumalan sanaa siinä kussa Jeesuksestakin on sanomaistu tämän olevan Jumalan Sanakkuus.
Raamattuhan on kirjoitettu Jumalan valitsemijen ihmisten toimesta kauvan sitten ja joillekin näistä kirjoittajista, aika monille, Jumala on antanut suorija profetijoita kerrottavaksi ihmisille, ja ne ovat Raamattuun kirjoitettuina. Profetijat ovat Jumalan ihmisille, proveetoille , kertomija asijoita, jotka toteutuvat sitten jälkikäteen.
Raamatun kaikista profetijoista on laskeskeltu 2026jKr. toteutuneen jo ylt 80 rossaa. Raamatun rofvetijoita on muistaaksein n. 2500, joten aika monillinen rohvetija on jo toteutunut ja loputkin varmaan toteutuvat kun täsä on vielä toteutumisaikaa katsantokannasta riippujen reilusti yli 1000v , ellei peräti ikuisuus , siinä tapauksessa jos ajattelee että jäähään ikuisesti oottelemaan kestääkö esim. autuus uuves maas ikuisest tai kestääkö helvetissä tuomionpituus ihmisille ja lankenneille enkeleille määräajan ikuisuujen sijaan , kuten jotkut koirat ovat ekstytelleet hönöi, jotta synninteko jatkuis kun ei ole mitään isompaa onkelmaa olemassa, kun helvetissä ei tartte olla ikuisesti vaan sieltä pääsee kävellen kuulemma pois sitten joskus kun ikuisuus päättyy kuulemma joskus jonkun valheen mukaan, jossa ikuinen jatkuvuus sanotaan aliälyisellisesti olevan johonkin päättyvä. Lookinne mahjottomuus, lookisesti ymmärretävissä valheeksi jollei ole ihan tollokkuus aivollisuus.
Menikö jakeluun? Provetijoista pääsee selvyyteen. Voisiko Jumala kirjoituttaa Kirjan, joka on toteutunut ennaltakerrotuilta osiltaan tähän asti ihan sattumalta vaan? Ja kun aikaas seuraat niin huomaamaan tuut , jos elääksesi oot esim. 10-20v eteenpäin niin huomaat Raamatusta lukemall että lisää profetijoita on toteutunut esim vuoteen 2046jKr. männes.
Selef Urge"Ottamalla yksityiskohjista selvää onko ne totta vai eivät."
Otetaan vaikkapa yksityiskohta Jobin kirjasta koskien strutseja
Job 39:14 "maahan se laskee munansa ja antaa niiden hautua hiekan lämmössä. 15. Se ei ajattele, että ne voivat murskautua askelen alla,
että jokin eläin voi ne tallata. 16. Se on poikasilleen tyly, aivan kuin ne eivät sen omia olisikaan, se ei tunnu välittävän, vaikka kaikki sen vaiva olisi ollut turhaa."
Tuo on pielessä: strutsit varjelevat muniaan, jotta ne eivät murskaannu, hoivaavat poikasiaan, eivätkö ole niille tylyjä ja puolustavat niitä raivokkaasti.
"Raamatun kaikista profetijoista on laskeskeltu 2026jKr. toteutuneen jo ylt 80 rossaa. "
Kun Mooseksenkirjoissa kirjoitetaan profetia siitä, että Jumala johdattaa israelilaiset pois Egyptistä, niin helppoahan se on kirjoittajalle täyttää tuo profetia. Kun evankeliumien kirjoittajat tiesivät, mitä profetioita messiaan piti täyttää, niin helppoahan se oli kirjoittaa että ne on täytetty. Kun Ilmestyskirjassa kerrotaan että tulee sotia ja nälänhätää ja maanjäristyksiä, jotka ovat kaikki läpi historian tapahtuneita asioita, niin tietenkin ne toteutuvat. Minäkin voin "profetoida" vaikka että ensi vuonna maailmalla on myrskyjä ja lakkoja.
"ja loputkin varmaan toteutuvat kun täsä on vielä toteutumisaikaa"
Mutta sitten on näitä, joiden "parasta ennen" on vanhentunut jo ajat sitten: Nebukadnessar ei hävittänyt Tyyrosta eikä Jeesus palannut kuulijakuntansa elinaikana. - Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
"Asia on niin, että Jumalaa pitää ensin lähestyä uskon kautta,"
Miten tuon hankitun "tiedon" paikkansapitävyyden voi tarkistaa?"Eli siis asiaa ei pidä (eikä voi?) tarkistaa, vaan pitää uskoa sokeasti."
Ei, vaan Jumalan olemassaolo pitää (ja sen voi) tarkistaa nöyrtymällä a) uskomaan Jumalan sanat lapsen tavoin ja b) tekemään niiden mukaan, jolloin Jumala tulee tavalla tai toisella tai paremminkin tavalla jos toisellakin ilmaisemaan itsensä uskovalleen.
Miten sinä muuten voit uskoa sokeasti, että Jumalaa / jumalia ei ole olemassa ja että Raamatun väitteet kuoleman jälkeisestä elämästä ovat täysin perusteettomia?
"1) Mitenkä voi rukoilla vilpittömästi, jos ei usko että rukoilun kohdetta on olemassa? 2) Pitää siis jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa."
1) No ei kai mitenkään. 2) Kyllä, Jumalan ei tarvitse nöyrtyä ihmisen edessä todistelemaan olemassaoloaan, vaan ihmisen tulee nöyrtyä Jumalan ilmoituksen edessä ja lähestyä häntä siinä uskossa, että hän on. Silloin hän ilmaisee itsensä ihmiselle kuten on sanassaan luvannut.
"Miten tuon hankitun "tiedon" paikkansapitävyyden voi tarkistaa?"
Mistä ja miksi se pitäisi jotenkin tarkistaa, jos Jumala ilmaisee itsensä sinulle tavalla jos toisellakin niin, että sitten tiedät hänen olevan olemassa? - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
"Eli siis asiaa ei pidä (eikä voi?) tarkistaa, vaan pitää uskoa sokeasti."
Ei, vaan Jumalan olemassaolo pitää (ja sen voi) tarkistaa nöyrtymällä a) uskomaan Jumalan sanat lapsen tavoin ja b) tekemään niiden mukaan, jolloin Jumala tulee tavalla tai toisella tai paremminkin tavalla jos toisellakin ilmaisemaan itsensä uskovalleen.
Miten sinä muuten voit uskoa sokeasti, että Jumalaa / jumalia ei ole olemassa ja että Raamatun väitteet kuoleman jälkeisestä elämästä ovat täysin perusteettomia?
"1) Mitenkä voi rukoilla vilpittömästi, jos ei usko että rukoilun kohdetta on olemassa? 2) Pitää siis jo valmiiksi uskoa, jotta voi uskoa."
1) No ei kai mitenkään. 2) Kyllä, Jumalan ei tarvitse nöyrtyä ihmisen edessä todistelemaan olemassaoloaan, vaan ihmisen tulee nöyrtyä Jumalan ilmoituksen edessä ja lähestyä häntä siinä uskossa, että hän on. Silloin hän ilmaisee itsensä ihmiselle kuten on sanassaan luvannut.
"Miten tuon hankitun "tiedon" paikkansapitävyyden voi tarkistaa?"
Mistä ja miksi se pitäisi jotenkin tarkistaa, jos Jumala ilmaisee itsensä sinulle tavalla jos toisellakin niin, että sitten tiedät hänen olevan olemassa?"Ei, vaan Jumalan olemassaolo pitää (ja sen voi) tarkistaa nöyrtymällä a) uskomaan Jumalan sanat lapsen tavoin ja b) tekemään niiden mukaan, jolloin Jumala tulee tavalla tai toisella tai paremminkin tavalla jos toisellakin ilmaisemaan itsensä uskovalleen."
Eikö tämä nöyrtyminen tarkoita, että pitää uskoa sokeasti Jumalan olemassaoloon?
"Miten sinä muuten voit uskoa sokeasti, että Jumalaa / jumalia ei ole olemassa ja että Raamatun väitteet kuoleman jälkeisestä elämästä ovat täysin perusteettomia?"
En uskokaan sokeasti noin. Näkemykseni siitä, ettei jumalia ole, on johtopäätös todisteiden puutteesta. Olen valmis korjaamaan kantaani heti kun mistä tahansa jumalasta ilmenee uskosta riippumatonta näyttöä. Käsitykseni siitä, ettei Raamatun väitteille kuolemanjälkeisestä elämästä ei ole näyttöä, perustuu siihen että kukaan ei ole sellaista kyennyt tarjoamaan. Olen valmis muuttamaan kantaani jos tällaista näyttöä ilmenee.
"1) No ei kai mitenkään. 2) Kyllä, Jumalan ei tarvitse nöyrtyä ihmisen edessä todistelemaan olemassaoloaan, vaan ihmisen tulee nöyrtyä Jumalan ilmoituksen edessä ja lähestyä häntä siinä uskossa, että hän on. Silloin hän ilmaisee itsensä ihmiselle kuten on sanassaan luvannut."
Eli toisin sanoen ei ole keinoa tarkistaa, pitävätkö Raamatun väitteet paikkansa. Ne pitää vain sokeasti uskoa.
"Mistä"
En tiedä. Sitähän minä kysyn.
" ja miksi se pitäisi jotenkin tarkistaa"
Siksi että tietäisin että kyseessä on todella Jumala eikä oma mielikuvitukseni. Ihmiset kun ovat kykenevia saamaan vaikka minkälaisia perättömiä kokemuksia.
"jos Jumala ilmaisee itsensä sinulle tavalla jos toisellakin niin, että sitten tiedät hänen olevan olemassa?"
Sellainen tapa, joka saisi minut tietämään, että Jumala on olemassa, on sellainen, että voi tarkistaa oliko kyseessä todella Jumala, eikä mielikuvitukseni. Tiedän kyllä moni uskova suorastaan palvoo käsitystä omasta erehtymättömyydestään, mutta kun minä en ole niin pohjattoman omahyväinen, että kuvittelisin olevani erehtymätön. En ole vielä törmännyt uskovaan, joka kertoo Jumalan ilmaiseen itsensä ja samalla myöntäisi että hän on voinut erehtyä kokemuksessaan. - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
"Ottamalla yksityiskohjista selvää onko ne totta vai eivät."
Otetaan vaikkapa yksityiskohta Jobin kirjasta koskien strutseja
Job 39:14 "maahan se laskee munansa ja antaa niiden hautua hiekan lämmössä. 15. Se ei ajattele, että ne voivat murskautua askelen alla,
että jokin eläin voi ne tallata. 16. Se on poikasilleen tyly, aivan kuin ne eivät sen omia olisikaan, se ei tunnu välittävän, vaikka kaikki sen vaiva olisi ollut turhaa."
Tuo on pielessä: strutsit varjelevat muniaan, jotta ne eivät murskaannu, hoivaavat poikasiaan, eivätkö ole niille tylyjä ja puolustavat niitä raivokkaasti.
"Raamatun kaikista profetijoista on laskeskeltu 2026jKr. toteutuneen jo ylt 80 rossaa. "
Kun Mooseksenkirjoissa kirjoitetaan profetia siitä, että Jumala johdattaa israelilaiset pois Egyptistä, niin helppoahan se on kirjoittajalle täyttää tuo profetia. Kun evankeliumien kirjoittajat tiesivät, mitä profetioita messiaan piti täyttää, niin helppoahan se oli kirjoittaa että ne on täytetty. Kun Ilmestyskirjassa kerrotaan että tulee sotia ja nälänhätää ja maanjäristyksiä, jotka ovat kaikki läpi historian tapahtuneita asioita, niin tietenkin ne toteutuvat. Minäkin voin "profetoida" vaikka että ensi vuonna maailmalla on myrskyjä ja lakkoja.
"ja loputkin varmaan toteutuvat kun täsä on vielä toteutumisaikaa"
Mutta sitten on näitä, joiden "parasta ennen" on vanhentunut jo ajat sitten: Nebukadnessar ei hävittänyt Tyyrosta eikä Jeesus palannut kuulijakuntansa elinaikana."Se on poikasilleen tyly, aivan kuin ne eivät sen omia olisikaan, se ei tunnu välittävän, vaikka kaikki sen vaiva olisi ollut turhaa."
Raamattu kertoo totta.
Sinä: " eivät ole niille tylyjä"
Sinä olet luultavasti kuullut tuon jostain ja toistat valheen puhuen itsekin VALHETTA ilmeisestikään koskaan strutseja seuranneena. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
"Se on poikasilleen tyly, aivan kuin ne eivät sen omia olisikaan, se ei tunnu välittävän, vaikka kaikki sen vaiva olisi ollut turhaa."
Raamattu kertoo totta.
Sinä: " eivät ole niille tylyjä"
Sinä olet luultavasti kuullut tuon jostain ja toistat valheen puhuen itsekin VALHETTA ilmeisestikään koskaan strutseja seuranneena."Raamattu kertoo totta."
Ei kerro:
https://www.youtube.com/watch?v=UTXBcoW6Nmo
Joudut hylkäämään todellisuuden uskosi takia. Mitä se kertoo uskostasi.
"Sinä olet luultavasti kuullut tuon jostain ja toistat valheen puhuen itsekin VALHETTA ilmeisestikään koskaan strutseja seuranneena."
Olen lukenut, kuullut, katsonut videolta ja katsonut strutsitiloilla niiden käyttäymistä. Maailma on täynnä tietoa, mutta uskovan pitää sulkea silmänsä ja väittää totuutta valheeksi. Teto on myrkkyä uskolle, kuten taas tuli todistettua.
Kiitos arvokkaasta työstä, jota teet ateismin levittämiseksi. Kukaan ateisti ei voi osoittaa uskonnon järjettömyyttä niin hyvin kuin uskovat itse. - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
"Raamattu kertoo totta."
Ei kerro:
https://www.youtube.com/watch?v=UTXBcoW6Nmo
Joudut hylkäämään todellisuuden uskosi takia. Mitä se kertoo uskostasi.
"Sinä olet luultavasti kuullut tuon jostain ja toistat valheen puhuen itsekin VALHETTA ilmeisestikään koskaan strutseja seuranneena."
Olen lukenut, kuullut, katsonut videolta ja katsonut strutsitiloilla niiden käyttäymistä. Maailma on täynnä tietoa, mutta uskovan pitää sulkea silmänsä ja väittää totuutta valheeksi. Teto on myrkkyä uskolle, kuten taas tuli todistettua.
Kiitos arvokkaasta työstä, jota teet ateismin levittämiseksi. Kukaan ateisti ei voi osoittaa uskonnon järjettömyyttä niin hyvin kuin uskovat itse.Linkkaamasi videon lopussa strutsipariskunta hylkää ja jättää pesässä olevat vielä kuoriintumattomat poikaset sakaalien ja muiden petojen armoille näiden tapettaviksi ja syötäviksi - eikä videosta selviä pitävätkö ne loppujen lopuksi mitenkään huolta edes niitä seuraamaan lähtevistä poikasista.
Joten näyttääkin nyt kyllä selvästi siltä, että SINÄ joudut hylkäämään totuuden ja todellisuuden omassa kelvottomuudessasi ja innokkuudessasi yrittää lyödä lyttyyn uskovien raamattuun pohjaavat uskomukset.
Kiitos, että näin osoitat omaltakin osaltasi jumalattomat ateistit järjettömiksi valehtelijoiksi! - Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Linkkaamasi videon lopussa strutsipariskunta hylkää ja jättää pesässä olevat vielä kuoriintumattomat poikaset sakaalien ja muiden petojen armoille näiden tapettaviksi ja syötäviksi - eikä videosta selviä pitävätkö ne loppujen lopuksi mitenkään huolta edes niitä seuraamaan lähtevistä poikasista.
Joten näyttääkin nyt kyllä selvästi siltä, että SINÄ joudut hylkäämään totuuden ja todellisuuden omassa kelvottomuudessasi ja innokkuudessasi yrittää lyödä lyttyyn uskovien raamattuun pohjaavat uskomukset.
Kiitos, että näin osoitat omaltakin osaltasi jumalattomat ateistit järjettömiksi valehtelijoiksi!"Linkkaamasi videon lopussa strutsipariskunta hylkää ja jättää pesässä olevat vielä kuoriintumattomat poikaset sakaalien ja muiden petojen armoille näiden tapettaviksi ja syötäviksi -"
Niin. Ja sitä ennen sanotaan että miten ne välittävät koko poikueesta, mutta eivät yksilöistä. Videolla myös kävi ilmi miksi niiden piti lähteä: ne menivät juomaan vettä.
Sitä ennen näkyi, miten ne pitävät huolta poikasistaan, asettelivat muniaan varovaisesti ja auttoivat kuoriutuvia poikasia ulos. - Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
"Linkkaamasi videon lopussa strutsipariskunta hylkää ja jättää pesässä olevat vielä kuoriintumattomat poikaset sakaalien ja muiden petojen armoille näiden tapettaviksi ja syötäviksi -"
Niin. Ja sitä ennen sanotaan että miten ne välittävät koko poikueesta, mutta eivät yksilöistä. Videolla myös kävi ilmi miksi niiden piti lähteä: ne menivät juomaan vettä.
Sitä ennen näkyi, miten ne pitävät huolta poikasistaan, asettelivat muniaan varovaisesti ja auttoivat kuoriutuvia poikasia ulos.Sinä siis uskot sokeasti kun ihmiset, jotka nimittävät itseään eläintieteilijöiksi, sanovat strutsien pitävän hyvää huolta poikasistaan - vaikka omin silmin saat heti sen jälkeen nähdä, miten ne hylkäävät munansa ja vielä kuoriutumattomat poikasensa petojen armoille kun LÄHTEVÄT JUOMAAN VETTÄ!
Eipä voi kuin suuresti hämmästellä tuollaista ateistien sokeaa uskoa kaikenlaiseen kyseenalaiseen "tietoon" ja "tietämiseen" samaan aikaan kun kehtaavat kuitenkin toistuvasti piikitellä uskovia näiden "sokeasta uskosta" Jumalan sanaan ja sen ilmoittamaan totuuteen ja todellisuuteen.
- Anonyymi00009
Me kaikki . Se on elämän tarkoitus! Käymme elämän koulua , vuoroin tyttönä tai poikana.
Jälleen syntyminen on ihanaa♥️♥️♥️♥️♥️♥️kuolemaa ei ole.- Anonyymi00010
Jälleen syntymiseen kuuluu oleellisesti karman laki.
Se on kosminen laki jota kukaan ei ole kirjoittanut - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Jälleen syntymiseen kuuluu oleellisesti karman laki.
Se on kosminen laki jota kukaan ei ole kirjoittanutEli se on luonnonlaki
Kaikki pahat teot, puheet, ajatuksetkin heijastuvat takaisin
Mitä kylvää sitä niittää.
- Anonyymi00012
Veksi salmi, Loiri, Fredi, uskoivat jälleen syntymiseen. Katri Helena uskoo myös.
- Anonyymi00018
Sittenhän sen näkee. Ainakin uskon elämään miljardien vuosien mittakaavassakin.
- Anonyymi00013
Kun ikää tulee ja kuolema lähestyy niin ihminen alkaa ajatella ikuisuus ajatuksia. Mitäs jos sittenkin kehitys jatkuu ja jälleen syntyminen onkin totta.
Vai onko elämä sattumaa ja täällä ollaan vain kerran?
Itse uskon reinkarnaatioon.- Anonyymi00015
En ole inka.
- Anonyymi00019
Reinkarnoituu Taivaaseen.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Reinkarnoituu Taivaaseen.
Taivaassa on hyvät oltavat joka sielulla.
- Anonyymi00030
Anonyymi00020 kirjoitti:
Taivaassa on hyvät oltavat joka sielulla.
Eikö jotkut joudukkaan helvettiin.?
Ehkä siellä on tasoja sielun henkisen kehityksen mukaan. Diktaattorit alemmilla tasoilla ja Jeesuksen kaltaiset ylimmillä tasoilla.
- Anonyymi00016
Voisi ensin päättää, mitä on "elämä"
- Anonyymi00023
Mutta miksi vain Jeesus pääsi kuollessaan taivaaseen miksi toiset eivät pääse?
Jos joku tempaus tulee, jonka ennustettu aika on noin vuonna 22009, niin mitä kuolleet ihmiset tekevät sen odotusajan?
Pelaavat Sony Playstationia ajankuluksi vai mitä tekevät?- Anonyymi00025
Kaikki joutuvat henkimaailmaan. Joku vain muutamaksi viikoksi, jotkut tuhanneksi vuodeksi kun
.maan ajassa mitattuna.
- Anonyymi00045
Ikäväksenne täytyy kertoa että ei ole mitenkä ajattelit noin neliön arkussa elää tai vaihtoehtoisesti tuhkattuna
- Anonyymi00046
Ehkä sinulle ei ole. Itse ajattelin elää Jumalan muistissa tai hänen todellisuuksissaan kenties toisessa ulottuvuudessa.
1. Kor. 15:
Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee. Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
...
Se, mikä kylvetään katoavana, nousee katoamattomana. Mikä kylvetään vähäpätöisenä, nousee kirkkaana. Mikä kylvetään heikkona, nousee täynnä voimaa. Kylvetään ajallinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on olemassa ajallinen ruumis, on myös hengellinen.
- Anonyymi00047
Henkimaailma on koko universum.
Siellä voimme tavata muiden sivilisaatioiden olentoja, alieneita. Ajatuksen voimalla voimme käydä tutkimassa oman linnunratamme ulkopuolisiakin galakseja ja niiden elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552540Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021062- 64891
- 65829
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85700Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658