Sukulainen kävi

Anonyymi-ap

Ei sanonu muuta, kuin tarjosi muistonvietto lappua.
Käskin painua kuuseen.

16

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Onko teilläpäin muistonvietto vasta edessä. Meillä se oli jo 2.4.2026

• Anonyymi00002

En ole ehtinyt kirjoitella. Kävijo yli viikko sitten.

• Anonyymi00003

Anonyymi-ap 2026-04-05 10:40:20

"Käskin painua kuuseen."

-Ymmärrän kyllä kun kerran tuolla tavalla käyttäytyy

Toisaalta ajattelen että voisiko tuollaisiin tilanteisiin varata jotain vastinepapaperia,
      valokopiota jossa olisi iskevä kritiikkilause tuon lahkon oppia vastaan. Joka lähtisi sellaisesta toiasiasta jonka tuo ex-skulainen kyllä ymmärtäisi.
      "Tässä kutsu puolestani"

• Anonyymi00004

Mulla ei ole enää hermoja puhua heille asiallisesti ja ei ole haluja enää esitellä mitään kirjallisessa muodossa.
        On se sen verran pitkään tuo ärsyttäminen kestänyt.
        Kaivavat verta nenästä.

• Anonyymi00005

Ei sinun käytös kovinkaan kristittyä ollut.
      Ehkä oppisit ymmärtämään heitä, niin itselläsikin olisi parempi olla,

• Anonyymi00006

Minulla on aina hyvä olla. Poikkeuksen tekevät nämä verenimiät, jotka käyvät ovellani.
        Olen ilmoittanut beeteliin, ettei tänne SAA tulla, mutta sillä ei näytä olevan mitään merkitystä.
        Huusihan Jeesuskin fariseuksille:" tee kyykäärmeen sikiöt." Miksen minä?
        Ja onko se olevinaan jotain "kristittyä" jos uudelleen menee ärsyttämään, vaikka tiedetään, ettei pidä mennä.
        Onko teillä jokin erikois oikeus?
        Jt sukulaiseni on ääliöitä.

• Anonyymi00009

Saavat nykyään ottaa erotettuun sen verran kontaktia, että kutsuvat kokoukseen tai muistonviettoon. Ottavat tästä sitten ilon irti.

• Anonyymi00010

Positiivinen näkökulma: sukulainen haluaisi olla tekemisissä ja olisi enemmänkin, jos järjestö antaisi enemmän mahdollisuuksia?

Toisaalta ymmärrän senkin, että jos muuten ei suostu olemaan missään tekemisissä, turha on muistonviettokutsuakaan tuoda.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Positiivinen näkökulma: sukulainen haluaisi olla tekemisissä ja olisi enemmänkin, jos järjestö antaisi enemmän mahdollisuuksia?

Toisaalta ymmärrän senkin, että jos muuten ei suostu olemaan missään tekemisissä, turha on muistonviettokutsuakaan tuoda.

Minun sukulaiseni ovat kyllä kanssani tekemisissä ihan sujuvasti, uskonnostakin puhumme toisinaan. Ihan sivistyneesti se onnistuu ilman kahnausta, vaikka olen heille ns. luopio.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minun sukulaiseni ovat kyllä kanssani tekemisissä ihan sujuvasti, uskonnostakin puhumme toisinaan. Ihan sivistyneesti se onnistuu ilman kahnausta, vaikka olen heille ns. luopio.

Mihin lahkoon he kuuluvat?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Mihin lahkoon he kuuluvat?

Jehovan todistajia he ja minä entinen. Tuo miten suhtaudutaan on varmaan aika yksilöllistä.

Voisiko johtua siitä miten ja mistä syystä on sieltä lähtenyt, sekä miten nyt toimii, en tiedä.

Eivät he salaile muille todistajille, edes johtajille, että ovat tekemisissä kanssani, evät sitä myöskään mainostele. Toiset heistä myös toimivat johtotehtävissä.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Jehovan todistajia he ja minä entinen. Tuo miten suhtaudutaan on varmaan aika yksilöllistä.

Voisiko johtua siitä miten ja mistä syystä on sieltä lähtenyt, sekä miten nyt toimii, en tiedä.

Eivät he salaile muille todistajille, edes johtajille, että ovat tekemisissä kanssani, evät sitä myöskään mainostele. Toiset heistä myös toimivat johtotehtävissä.

Järjestön ohjeet ovat kuitenkin selvät. Jos ei asuta samassa taloudessa, yhteydenpito tulisi rajoittaa ns. tarpeellisiin asioihin. Esimerkiksi soittelu tai kyläily muuten vain ei tähän kuulu. Sääntöä kyllä rikotaan, mutta tämä riippuu enemmän todistajan kuin ex-todistajan asenteesta. Vaikka olisi miten sovitteleva, tiukkapipo karttaa silti.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Järjestön ohjeet ovat kuitenkin selvät. Jos ei asuta samassa taloudessa, yhteydenpito tulisi rajoittaa ns. tarpeellisiin asioihin. Esimerkiksi soittelu tai kyläily muuten vain ei tähän kuulu. Sääntöä kyllä rikotaan, mutta tämä riippuu enemmän todistajan kuin ex-todistajan asenteesta. Vaikka olisi miten sovitteleva, tiukkapipo karttaa silti.

Minun asenteeni on:" tänne ette tule."

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minun asenteeni on:" tänne ette tule."

Aivan ymmärrettävää antaa karttajan maistaa omaa lääkettään. Ei ole pakko ottaa vastaan kokouskutsu-almua, jossa todistaja ikään kuin sanoo "alennun olemaan tekemisissä kanssasi mutta vain tämän verran".

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Aivan ymmärrettävää antaa karttajan maistaa omaa lääkettään. Ei ole pakko ottaa vastaan kokouskutsu-almua, jossa todistaja ikään kuin sanoo "alennun olemaan tekemisissä kanssasi mutta vain tämän verran".

Niinhän se on.

Mutta lahko myös laskee oman etunsa.
        Jos exä ei tule lahkorientoihin, on lahkolla pelko että hän sanoo ja kertoo jotakin sellaista lahkosta että tuo sukulainen myös jää pois.
        Toisaalta se on painostus. Liityt ja alistut lahkoon, niin saat sukulaisesi takaisin.

Tuommoiset ovat yhdet kommervenkit, jotka ovat pidemmällä tähtäimellä odottelemassa, kun ne jakoavaimina nauravat vartiotornikaupustelijat pirauttavat ovikelloa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Niinhän se on.

Mutta lahko myös laskee oman etunsa.
        Jos exä ei tule lahkorientoihin, on lahkolla pelko että hän sanoo ja kertoo jotakin sellaista lahkosta että tuo sukulainen myös jää pois.
        Toisaalta se on painostus. Liityt ja alistut lahkoon, niin saat sukulaisesi takaisin.

Tuommoiset ovat yhdet kommervenkit, jotka ovat pidemmällä tähtäimellä odottelemassa, kun ne jakoavaimina nauravat vartiotornikaupustelijat pirauttavat ovikelloa.

Vartiotornikaupustelija on oikeastaan tuote-edustaja. Tuote on "ilmainen", mutta huono ja vaarallinen, ja voi tulla hyvin kalliiksi. Hänen ystävällisyyttään ei pidä kuvitella niin, että hän oikeasti olisi ystäväsi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      38
      5409
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      70
      4079
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      35
      3498
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      100
      3287
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      54
      3272
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      74
      2708
    7. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      56
      2190
    8. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      126
      2189
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      27
      1520
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      191
      1356
    Aihe