HELLUNTAILAISET RAJOITTAVAT SANAN- JA USKONNONVAPAUTTA

Anonyymi-ap

Edes Raamatun paikkoja ei sallita helluntaipalstalla, jos ne eivät miellytä helluntailaisten korvasyyhyä.

Gal.5
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
21 kateus, juomingit, MÄSSÄYKSET ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niin kuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli NÄLKÄ, ja te annoitte minulle syödä; minun oli JANO, ja te annoitte minulle juoda; minä olin OUTO, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin ALASTON, ja te vaatetitte minut; minä SAIRASTIN, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: KAIKEN, MINKÄ OLETTE JÄTTÄNEET TEKEMÄTTÄ YHDELLE NÄISTÄ VÄHIMMISTÄ, SEN TE OLETTE JÄTTÄNEET TEKEMÄTTÄ MINULLE'.

146

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Parhami ja Olseni oli kuuluisia kielimiehiä.

• Anonyymi00003

Miten liittyy aiheeseen?

Lutherkin oli Hitlerin innoittaja, mutta kaikki edellä mainitut henkilöt ovat kuolleet, joten pysytellään vaan näissä elävissä ja heidän nykyisisää opetuksissaan.

• Anonyymi00012

Sinä kuulut samaan kastiin, koska kaikenaikaa puhut heistä.

• Anonyymi00042

Aloittajalle: luterilaisilla ja helluntailaisilla on
        OMAT keskustelupalstat, joissa he voivat keskustella OMISTA asioista!
        Miksi pakkovauvakastetut tulevat tänne rienaanaamaan? Onko teissä riivaaja?

• Anonyymi00003 kirjoitti:

Miten liittyy aiheeseen?

Lutherkin oli Hitlerin innoittaja, mutta kaikki edellä mainitut henkilöt ovat kuolleet, joten pysytellään vaan näissä elävissä ja heidän nykyisisää opetuksissaan.

Ajetaan me vaan tällä kotimaisella Fordilla.🚜🇫🇮👍
        - Körttisaarnaaja Aku Räty -

• Anonyymi00048
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Aloittajalle: luterilaisilla ja helluntailaisilla on
        OMAT keskustelupalstat, joissa he voivat keskustella OMISTA asioista!
        Miksi pakkovauvakastetut tulevat tänne rienaanaamaan? Onko teissä riivaaja?

Minä en ole pakkovauvakastettu. En ole koskaan kuulunut Luterilaiseen kirkkoon, enkä kannata vähääkään luterilaisten opetuksia, joten en halua tulla liitetyksi tuohon Parhamista ja Olsenista jankkaajaan, joka ärsyttää itseänikin.

En kannata myöskään minkään muunkaan kirkon tai lahkon opetuksia, sillä osaan sen verran hyvin Raamattuni, että erotan epäraamatullisen huuhaan, koska minulla ei ole minkäänlaista tarvetta puolustella kenenkään harhaopetuksia.

MUTTA jos helluntailaiset katsovat oikeudekseen sekaantua politiikkaan ja maailman asioihin, jotka vaikuttavat kaikkiin ihmisiin, niin minäkin katson, että minulla on oikeus sanoa mielipiteeni helluntailaisten huuhaaopetuksista, jotka vaikuttava minun ja muiden elämään tälläkin hetkellä.

Nimittäin Israelia siunaavat helluntaitaustaiset kristityt nostivat Trumpin valtaan ja nyt koko maailma on aivan sekaisin...suorastaan 3. maailmansodan partaalla näiden trumpistien takia! Myös Suomi ja suomalaiset ovat vaarassa sen vuoksi. Siksi katson, että minulla on oikeus vaatia vastauksia ja perusteluita tuohon sairaaseen Israelin fanittamiseen, jota ei voi mitenkään perustella Raamatulla.

Joten eikö olisi aika alkaa keskustelemaan muidenkin kuin sen oman porukan kanssa, koska tunnetusti joukossa tyhmyys vaan tiivistyy sekä saamaan uutta RAAMATULLISTA näkökulmaa näihin taikauskoihin, jotka on kehitelty Israelin propagandan pohjalta.

T. Ap

• Anonyymi00077

Sinäkin sahaat parhami- jankutuksilla- oksaasi ja tulenruaksi.

onko sinun PAKKO tehdä sitä, mitä R.,ienaaja sinua käskee- ONKO

Korota Vapahtajaa- jos sulla on Hänestä jotain sanottavaa- omassa elämässäsi, ymmärtääkö hän?

Ei- et sinä ymmärrä ja yksi sinulta puuttuu---- Kristuksen sisäinen tunteminen- se sinulta puuttuu ja sen mdukana kaikki

• Anonyymi00078
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Minä en ole pakkovauvakastettu. En ole koskaan kuulunut Luterilaiseen kirkkoon, enkä kannata vähääkään luterilaisten opetuksia, joten en halua tulla liitetyksi tuohon Parhamista ja Olsenista jankkaajaan, joka ärsyttää itseänikin.

En kannata myöskään minkään muunkaan kirkon tai lahkon opetuksia, sillä osaan sen verran hyvin Raamattuni, että erotan epäraamatullisen huuhaan, koska minulla ei ole minkäänlaista tarvetta puolustella kenenkään harhaopetuksia.

MUTTA jos helluntailaiset katsovat oikeudekseen sekaantua politiikkaan ja maailman asioihin, jotka vaikuttavat kaikkiin ihmisiin, niin minäkin katson, että minulla on oikeus sanoa mielipiteeni helluntailaisten huuhaaopetuksista, jotka vaikuttava minun ja muiden elämään tälläkin hetkellä.

Nimittäin Israelia siunaavat helluntaitaustaiset kristityt nostivat Trumpin valtaan ja nyt koko maailma on aivan sekaisin...suorastaan 3. maailmansodan partaalla näiden trumpistien takia! Myös Suomi ja suomalaiset ovat vaarassa sen vuoksi. Siksi katson, että minulla on oikeus vaatia vastauksia ja perusteluita tuohon sairaaseen Israelin fanittamiseen, jota ei voi mitenkään perustella Raamatulla.

Joten eikö olisi aika alkaa keskustelemaan muidenkin kuin sen oman porukan kanssa, koska tunnetusti joukossa tyhmyys vaan tiivistyy sekä saamaan uutta RAAMATULLISTA näkökulmaa näihin taikauskoihin, jotka on kehitelty Israelin propagandan pohjalta.

T. Ap

Trumppi ja puheesi valtaannostosta.

Oletkohan sinä kartalla ollenkaan. Eiköhän viimekädessä Jumala ole asioidenkin takana, jos vähäänkään olet kuunnellut vaikka Raamattu Kannesta --kanteen Norvantoa.

Jos olet kuunnellut ja miettinyt, ei sinulla olisi tuotakaan kommenttia palstalla.

Ei kannata katsella vain omia varpaita ja niistä puhua.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Trumppi ja puheesi valtaannostosta.

Oletkohan sinä kartalla ollenkaan. Eiköhän viimekädessä Jumala ole asioidenkin takana, jos vähäänkään olet kuunnellut vaikka Raamattu Kannesta --kanteen Norvantoa.

Jos olet kuunnellut ja miettinyt, ei sinulla olisi tuotakaan kommenttia palstalla.

Ei kannata katsella vain omia varpaita ja niistä puhua.

"Trumppi ja puheesi valtaannostosta.

Oletkohan sinä kartalla ollenkaan. Eiköhän viimekädessä Jumala ole asioidenkin takana, jos vähäänkään olet kuunnellut vaikka Raamattu Kannesta --kanteen Norvantoa."

Jonkun "norvannon"...kuka liekään...mielipiteet ja uskonkäsitykset ei paina vaakakupissa puolen puupennin vertaa, jos niitä ei pysty perustelemaan RAAMATULLA.

Eikä sinunkaan mielipiteilläsi ole mitään virkaa, ellet pysty perustelemaan niitä RAAMATULLA. Norvannolla perusteleminen ei ole sitä raamatullista perustelemista, mutta teillä Israelfanittajilla näyttää aina olevan joku IHMINEN, "rohveetta" tai joku muu "näkyjen näkijä"-hörhö, jonka kirjoituksilla perustellaan itse keksittyjä huuhaaoppeja. Ja yhdellä tempaus-hörhöllä oli lisäksi vielä se 7x7x7... King James-taikaraamattukin.

Jos siis ketkä eivät ole kartalla ja tuijottelevat vain omia varpaitaan, kun heiltä kysyy uskonsa perusteita, niin >>te Israelia epäjumalananne pitävät olette juuri niitä<<. Minä olen aina valmis perustelemaan vastaukseni Raamatulla, vaikka en ole edes uskovainen, mutta entä te ?

Te ette vastaa, vaikka se on RAAMATUN OHJE KRISTITYILLE !

1.Piet.3
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin **sävyisyydellä ja pelolla**,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.

Mksi ette siis vastaa "sävyisyydellä ja pelolla", kun minä "panettelen" teitä ja osoita, että olen väärässä ?

Miksi SINÄKÄÄN et vastaa, vaan tuhlaat omaasi ja muiden aikaa tyhjänpäiväiseen jaaritteluun niistä näistä, mutta et vastaa siihen, mitä kysyn, vaikka teillä kaikilla olisi nyt aivan oiva tilaisuus osoittaa RAAMATUN avulla, että minä olen väärässä ?

• Anonyymi00088
        Anonyymi00048 kirjoitti:

T. Ap

Käsketäänkö Raamatussa pysyä seurakunnan ulkopuolella?

• Anonyymi00089
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Sinäkin sahaat parhami- jankutuksilla- oksaasi ja tulenruaksi.

onko sinun PAKKO tehdä sitä, mitä R.,ienaaja sinua käskee- ONKO

Korota Vapahtajaa- jos sulla on Hänestä jotain sanottavaa- omassa elämässäsi, ymmärtääkö hän?

Ei- et sinä ymmärrä ja yksi sinulta puuttuu---- Kristuksen sisäinen tunteminen- se sinulta puuttuu ja sen mdukana kaikki

"Korota Vapahtajaa- jos sulla on Hänestä jotain sanottavaa- omassa elämässäsi, ymmärtääkö hän?

Ei- et sinä ymmärrä ja yksi sinulta puuttuu---- Kristuksen sisäinen tunteminen- se sinulta puuttuu ja sen mdukana kaikki"

Miten te Israelin palvojat korotatte Vapahtajaa ?

Osoittaako rasismiin perustuva lastenmurhaajien siunaaminen "Kristuksen sisäistä tuntemista" ?

Nämä murhaajathan murhaavat Jeesuksen...teidän "Herranne"... joka kerta, kun murhaavat jonkun, sillä Jeesus samaistuu kaikkiin kärsiviin syntyperästä tai uskonnosta riippumatta...

• Anonyymi00094
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Ei käsketä, mutta käsketään lähtemään ulos "suuresta Babylonista" Ilm.18:4, johon helluntailaistenkin lahko kuuluu.

Raamatullinen seurakunta ei ole mikään organisaatio, jonka jäseneksi pitäisi liittyä, eikä seurakuntien jäsenkirja ole mikään "elämän kirja".

• Anonyymi00133
        Anonyymi00087 kirjoitti:

"Trumppi ja puheesi valtaannostosta.

Oletkohan sinä kartalla ollenkaan. Eiköhän viimekädessä Jumala ole asioidenkin takana, jos vähäänkään olet kuunnellut vaikka Raamattu Kannesta --kanteen Norvantoa."

Jonkun "norvannon"...kuka liekään...mielipiteet ja uskonkäsitykset ei paina vaakakupissa puolen puupennin vertaa, jos niitä ei pysty perustelemaan RAAMATULLA.

Eikä sinunkaan mielipiteilläsi ole mitään virkaa, ellet pysty perustelemaan niitä RAAMATULLA. Norvannolla perusteleminen ei ole sitä raamatullista perustelemista, mutta teillä Israelfanittajilla näyttää aina olevan joku IHMINEN, "rohveetta" tai joku muu "näkyjen näkijä"-hörhö, jonka kirjoituksilla perustellaan itse keksittyjä huuhaaoppeja. Ja yhdellä tempaus-hörhöllä oli lisäksi vielä se 7x7x7... King James-taikaraamattukin.

Jos siis ketkä eivät ole kartalla ja tuijottelevat vain omia varpaitaan, kun heiltä kysyy uskonsa perusteita, niin >>te Israelia epäjumalananne pitävät olette juuri niitä<<. Minä olen aina valmis perustelemaan vastaukseni Raamatulla, vaikka en ole edes uskovainen, mutta entä te ?

Te ette vastaa, vaikka se on RAAMATUN OHJE KRISTITYILLE !

1.Piet.3
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin **sävyisyydellä ja pelolla**,
        16 pitäen hyvän omantunnon, että ne, jotka parjaavat teidän hyvää vaellustanne Kristuksessa, joutuisivat häpeään siinä, mistä he teitä panettelevat.

Mksi ette siis vastaa "sävyisyydellä ja pelolla", kun minä "panettelen" teitä ja osoita, että olen väärässä ?

Miksi SINÄKÄÄN et vastaa, vaan tuhlaat omaasi ja muiden aikaa tyhjänpäiväiseen jaaritteluun niistä näistä, mutta et vastaa siihen, mitä kysyn, vaikka teillä kaikilla olisi nyt aivan oiva tilaisuus osoittaa RAAMATUN avulla, että minä olen väärässä ?

>>>>Minä olen aina valmis perustelemaan vastaukseni Raamatulla, vaikka en ole edes uskovainen, mutta entä te ?<<<<<

”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana( evankeliumi ) , jota me saarnaamme. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭8‬-‭10‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00134
        Anonyymi00088 kirjoitti:

>>>>Käsketäänkö Raamatussa pysyä seurakunnan ulkopuolella?<<<<

Seurakunta on Kristuksen ruumis. Joka ei ole Kristuksessa on ulkopuolellla.

”Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

Psikallis seurakunta on näkyvä muoto universaali seurakunnasta.

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

Kristuksen seurakunta paikallis seurakuntana ei ole joku käsin tehty kivi tms. rakennus vaan " Jumalan asumus Hengessä"

”Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"

Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭18‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

”Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭27‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00135
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Ei käsketä, mutta käsketään lähtemään ulos "suuresta Babylonista" Ilm.18:4, johon helluntailaistenkin lahko kuuluu.

Raamatullinen seurakunta ei ole mikään organisaatio, jonka jäseneksi pitäisi liittyä, eikä seurakuntien jäsenkirja ole mikään "elämän kirja".

>>>>>Ei käsketä, mutta käsketään lähtemään ulos "suuresta Babylonista" Ilm.18:4, johon helluntailaistenkin lahko kuuluu.<<<<<
        --------
        Eipä tuossa asiayhteydessä mainita mitään " ..laisia eikä ..läisiä.." Terve Raamatun tulkinta huomioi asia yhteydet joko välittömät tai laajat. Irtojakeet ja lauseet ovat synnyttäneet monia harha oppeja menneinä aikona.
        -------
        ”Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta." Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua.

Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."

Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun; he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"

Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja ihmissieluja. Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.

Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren, ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"

Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?" Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭18‬:‭1‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00136
        Anonyymi00134 kirjoitti:

>>>>Käsketäänkö Raamatussa pysyä seurakunnan ulkopuolella?<<<<

Seurakunta on Kristuksen ruumis. Joka ei ole Kristuksessa on ulkopuolellla.

”Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle, joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭23‬ ‭FB38‬‬

Psikallis seurakunta on näkyvä muoto universaali seurakunnasta.

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

Kristuksen seurakunta paikallis seurakuntana ei ole joku käsin tehty kivi tms. rakennus vaan " Jumalan asumus Hengessä"

”Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"

Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.”
        ‭‭Johannes‬ ‭2‬:‭18‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

”Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä. Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.

Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja? Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään? Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭12‬:‭27‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

>>>>Kristuksen seurakunta paikallis seurakuntana ei ole joku käsin tehty kivi tms. rakennus vaan " Jumalan asumus Hengessä"<<<<

Kristuksen omat voivat kokoontua vaikka metsässä tai heinä ladossa. Sää olojen tähden on parempi kun on katto pään päällä.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00135 kirjoitti:

>>>>>Ei käsketä, mutta käsketään lähtemään ulos "suuresta Babylonista" Ilm.18:4, johon helluntailaistenkin lahko kuuluu.<<<<<
        --------
        Eipä tuossa asiayhteydessä mainita mitään " ..laisia eikä ..läisiä.." Terve Raamatun tulkinta huomioi asia yhteydet joko välittömät tai laajat. Irtojakeet ja lauseet ovat synnyttäneet monia harha oppeja menneinä aikona.
        -------
        ”Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan. Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.

Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta." Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa. Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.

Kostakaa hänelle sen mukaan, kuin hän on tehnyt, ja antakaa hänelle kaksinkertaisesti hänen teoistansa; siihen maljaan, johon hän on kaatanut, kaatakaa te hänelle kaksin verroin. Niin paljon kuin hän on itselleen kunniaa ja hekumaa hankkinut, niin paljon antakaa hänelle vaivaa ja surua.

Koska hän sanoo sydämessään: 'Minä istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä', sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut."

Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun; he seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa ja sanovat: "Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"

Ja maanpiirin kauppiaat itkevät ja surevat häntä, kun ei kukaan enää osta heidän tavaraansa, kaupaksi tuotua kultaa ja hopeata ja jalokiviä ja helmiä ja pellavakangasta ja purppuraa ja silkkiä ja helakanpunaa ja kaikkinaista hajupuuta ja kaikenlaisia norsunluu-esineitä ja kaikenlaisia kalleimmasta puusta ja vaskesta ja raudasta ja marmorista tehtyjä esineitä, ja kanelia ja hiusvoidetta ja suitsuketta ja hajuvoidetta ja suitsutuspihkaa ja viiniä ja öljyä ja lestyjä jauhoja ja viljaa ja karjaa ja lampaita ja hevosia ja vaunuja ja orjia ja ihmissieluja. Ja hedelmät, joita sinun sielusi himoitsi, ovat sinulta menneet, ja kaikki kalleutesi ja komeutesi ovat sinulta hävinneet, eikä niitä enää koskaan löydetä.

Niiden kauppiaat, ne, jotka rikastuivat tästä kaupungista, seisovat loitolla kauhistuen hänen vaivaansa, itkien ja surren, ja sanovat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, joka oli puettu pellavaan ja purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä, kun semmoinen rikkaus yhdessä hetkessä tuhoutui!"

Ja kaikki laivurit ja kaikki rannikkopurjehtijat ja merimiehet ja kaikki merenkulkijat seisoivat loitolla ja huusivat nähdessään hänen palonsa savun ja sanoivat: "Mikä on tämän suuren kaupungin vertainen?" Ja he heittivät tomua päänsä päälle ja huusivat itkien ja surren ja sanoivat: "Voi, voi sitä suurta kaupunkia, jonka kalleuksista rikastuivat kaikki, joilla oli laivoja merellä, kun se yhdessä hetkessä tuhoutui!"”
        ‭‭Ilmestyskirja‬ ‭18‬:‭1‬-‭19‬ ‭FB38‬‬

"Eipä tuossa asiayhteydessä mainita mitään " ..laisia eikä ..läisiä.." Terve Raamatun tulkinta huomioi asia yhteydet joko välittömät tai laajat. Irtojakeet ja lauseet ovat synnyttäneet monia harha oppeja menneinä aikona."

Ei -lainen tai -läinen ole ratkaisevaa, vaan se, että suuren Babylonin tuntomerkit sopivat Katoliseen kirkkoon ja siitä syntyneisiin lahkoihin eli koko nykyiseen kristikuntaan.

1) Raamatun vertauskuvissa NAINEN - morsian, vaimo, tytär, äiti - kuvaa seurakuntaa.
        - porttonainen kuvaa hengellistä haureutta harjoittavaa seurakuntaa

2) Suuri Babylon on ÄITI eli se on HEDELMÄLLINEN ja sillä on TYTTÄRIÄ - porttotyttäriä eli porttoseurakuntia

Ilm.17:5
        Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8] (1992 käännös)

3) Suuri Babylon harjoittaa haureutta MAALLISEN VALLAN kanssa

Ilm.17
        1 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
        2 hänen, jonka kanssa **maan kuninkaat**ovat haureutta harjoittaneet ja jonka**haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet**".

4) Mitä seurakunnan harjoittamasta haureudesta "maan kuninkaiden" kanssa on seurannut ?

==> Hengestä syntynyt alkuseurakunta muuttui KIRKOKSI eli muotomenoja ja rituaaleja harjoittavaksi maalliseksi ORGANISAATIOKSI, josta syntyy yhä uusia seurakuntaorganisaatioita.

Katolinen äitikirkko ja sen synnyttämät porttoseurakunnat muodostavat siis yhdessä suuren Babylonin.

5) Miten lapset tunnistetaan ?

Heidät kastetaan yleensä ISÄNSÄ NIMIIN.

Suuren Babylonin yhteydessä yksikään Jumala ei ole tunnustanut minkään seurakunnan synnyttämiä lapsia omikseen, joten kaikki nämä "Jumalan lapset" onkin kastettu Isän sijasta "äitiensä" eli porttoseurakuntien nimiin.

Äiti: Katolinen kirkko --> lapset: katolilaisia.
        äiti: Luterilainen kirkko -> lapset: luterilaisia.
        äiti: Adventtikirkko -> lapset: adventisteja,
        äiti: helluntaikirkko/seurakunta -> lapset: helluntailaisia
        jne...

6) Kastamalla nämä aviottomat "Jumalan lapsensa" omiin nimiinsä seurakunnat tunnustavat olevansa porttoja, sillä niillä ei pitäisi olla lainkaan lapsia, koska niidenhän pitäisi olla vasta YLKÄÄNSÄ ODOTTAVIA PUHTOISIA MORSIAMIA !

7) Kaiken lisäksi Raamattu todistaa, että Jeesuksen morsianseurakunta eli "uusi Jerusalem" on HEDELMÄTÖN, kuten Saarakin oli hedelmätön.

Ilm.21
        2 Ja ***pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN***, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin MORSIAN, miehellensä kaunistettu.
        9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle MORSIAMEN, Karitsan vaimon".
        10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle ***pyhän kaupungin, Jerusalemin***, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,

Gal.4
        26 Mutta se JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME.
        27 Sillä kirjoitettu on: "ILOITSE, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

8) Raamatun mukaan Jeesus nimeää Jumalan lapset, ei seurakunta.

Ilm.3
        12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja MINÄ KIRJOITAN HÄNEEN JUMALANI NIMEN JA JUMALANI KAUPUNGIN NIMEN, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
        13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä ***HENKI*** seurakunnille sanoo.'

• Putin on kastettu ja elävässä uskossa.

😊 😊 😊 😊 😊

• Anonyymi00007

Uskoakin on monenlaista.

Joillakin mitättömillä narsistisilla pienillä miehillä on valtava usko omaan suureen egoonsa. Sen pönkittämiseksi ollaan valmiita uhraamaan vaikka miljoonittain ihmisiä. Muuten tulee egon kuolema. Sitä pienet miehet eivät kestä.

Heidän kannattajansa ovat samanlaisia.

• Anonyymi00137

>>>>Putin on kastettu ja elävässä uskossa.<<<<

”Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin. Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?

Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.”
        ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2‬:‭8‬-‭19‬ ‭FB38‬‬
        -------
        ”Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot, kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki.

Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭19‬-‭25‬ ‭FB38‬‬
        ------

• Anonyymi00002

Ei kai ole tarkoitus olla mikään Raamatun lainauskilpailu.

Sille on muut paikat.

Sekä ylettömälle herjaamiselle.

• Anonyymi00006

"Ei kai ole tarkoitus olla mikään Raamatun lainauskilpailu."

Ei tietenkään, vaan näistä olisi tarkoitus keskustella, mutta "jostain kumman syystä" varsinkaan tästä jälkimmäisestä Matt.25:31-45 helluntailaiset eivät ole lainkaan halukkaita keskustelemaan.

Niin usein kuin olenkin laittanut sen tänne, niin kertaakaan siitä ei ole syntynyt minkäänlaista keskustelua, vaikka siinä kerrotaan selvästi, millaiset uskovat pelastuvat ja millaiset joutuvat "helvettiin" (huom kirkkoisien käännös).

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Ei kai ole tarkoitus olla mikään Raamatun lainauskilpailu."

Ei tietenkään, vaan näistä olisi tarkoitus keskustella, mutta "jostain kumman syystä" varsinkaan tästä jälkimmäisestä Matt.25:31-45 helluntailaiset eivät ole lainkaan halukkaita keskustelemaan.

Niin usein kuin olenkin laittanut sen tänne, niin kertaakaan siitä ei ole syntynyt minkäänlaista keskustelua, vaikka siinä kerrotaan selvästi, millaiset uskovat pelastuvat ja millaiset joutuvat "helvettiin" (huom kirkkoisien käännös).

Navetan katoille kiipeävät luterilaiset on uransa huipulla, ylöstempausta turhaan odottavat.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Navetan katoille kiipeävät luterilaiset on uransa huipulla, ylöstempausta turhaan odottavat.

Jos minua ketjun aloittajaa tarkoitat, niin minä en kuulu yhteenkään kirkkoon tai lahkoon. En siis kannata luterilaisia tai mitään muitakaan kirkkoja tai lahkoja yhtään sen enempää kuin helluntailaistenkaan lahkoa.

Itse asiassa kaikkia voisi pitää Katolisen kirkon lahkoina, mutta jotkut nyt vaan nimittävät lahkoaan kirkoksi.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Luterilaiset odottavat ufoja. hakemaan. Navetan katolla ovat lähempänä taivasta.

• Anonyymi00004

Totuutta ei kestetä lahkoissa.
      Auta Jeesus.

• Anonyymi00009

Etkö keksi enää mitään pulun tuubaa helluntaista, en usko että jeesus auttaa siinä yhtään !

• Anonyymi00005

Lihava pelastuu siinä kuin laihakin. Ei hän tieten tahtoen pyri lisäämään painoaan. Päinvastoin! Jos on uskossa.

Laihtuminen ei ole pelastumisen ehto. Näin me hellareissa opetamme.

• Anonyymi00021

No jos Raamattua tulkitaan Räsäsen tapaan ja keskitytään vaan paheksumaan ja maalittamaan homoja, niin yhtä lailla mässääjät joutuvat Raamatun mukaan helvettiin, kuten myös eriseuraiset, lahkolaiset, ahneet jne...

Eli kannattaisi pitää se mielessään, kun tulee kiusaus alkaa hurskastelemaan...

Ja onko Räsänen muka joku "marttyyri", jota vainotaan uskonsa vuoksi ?

Jos Räsänen olisi todella Jeesuksen seuraaja, niin hän kärsisi nöyrästi syyttömänä uskonsa vuoksi, (kuten "esikuvansa" Jeesus teki jopa ristinkuoleman edessä), eikä vastustaisi esivaltaa ja menisi valittamaan EU-tuomioistuimeen sekä Orbanin ja Trumpin rikollisjoukoille saattaen siten Suomenkin vaaraan.

• Päivi pyöristyi.🐷

• Anonyymi00008

Eikös se tasa-arvo koskekkaan helluntain ihmisiä!

Entäs se uskomisen vapaus?

Miksi te muutamat jauhatte noita naurettavia valeita helluntaista?
      Jäikö kiertokoulukin kesken @!

• Anonyymi00049

Heti, kun osoitat ne valheeksi.

Terveisin Ap
        (huom. ei luterilainen)

• Anonyymi00011

Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Syntynsä alusta asti luterilaisilla on ollut valta sanoa, kenen uskonto on oikein ja kenen oppi väärä ja kenet he saavat tappaa väärän uskon ja väärän opin takia.
      Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaisen uskontonsa mukaan. Yhä edelleen luterilaiset katsovat omistavansa lain takaaman vallan tuomita kenet tahansa väärän opin ja väärän uskon takia.

• Anonyymi00014

Kauneimmat joululaulut, trullit ja pakkoverot takaavatt heille kolmen vesitipan tuovan pelastuksen!

Mikä ei vedä vertoja tälle opille!

• Anonyymi00025

No onneksi maallinen valta on puuttunut luterilaisten toimintaan, kuten se on puuttunut nyt Räsäsenkin toimintaan.

Ei näitä suomi24 palstalla käytyjä eriseuraisten kiistelyitä voi pitää minään vallan käyttönä tai uskovien vainona.

Hieman todellisuudentajua.

• Lutteruksen lahkolla on oiva hillotoloppa Suomessa. 💶Koska kirkollisvero.💶 Lapsikatseessa automaattisesti kirkon verovelvolliseksi jäseneksi.👀💦👶⛪️ 💶Ja tällä rahalla rahoitetaan pridehumppa wokehumppa ym. lipilaarihumppa. 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🪗🎵🎶
        "Jeesus" on vain sana tässä rahastuspelissä. 🧔‍♀️
        Ehkä HELL hihhulit🤡🎪 on vaan kateellisia puoluepolitiikkakirkolle tästä varmasta raha-automaatista nimeltä kirkollisvero?🪙💶

• Anonyymi00095
        Demokrates kirjoitti:

Lutteruksen lahkolla on oiva hillotoloppa Suomessa. 💶Koska kirkollisvero.💶 Lapsikatseessa automaattisesti kirkon verovelvolliseksi jäseneksi.👀💦👶⛪️ 💶Ja tällä rahalla rahoitetaan pridehumppa wokehumppa ym. lipilaarihumppa. 🏳️‍🌈🏳️‍⚧️🪗🎵🎶
        "Jeesus" on vain sana tässä rahastuspelissä. 🧔‍♀️
        Ehkä HELL hihhulit🤡🎪 on vaan kateellisia puoluepolitiikkakirkolle tästä varmasta raha-automaatista nimeltä kirkollisvero?🪙💶

Sen vuoksi se lapsikaste on niin tärkeä.

Ei lestojenkaan tartte tehdä lähetystyötä, sillä riittää kun paneskelevat kuin kanit ja tehtailevat liukuhihnalta uusia seurakuntalaisia.

• Anonyymi00013

Vatipää ei tietenkään tajunnut että ei herjaamisella ollut mitään tekemistä luterilaisuuden kanssa, eivät ne viitsi vaivautua moiseen, vaan sapatistit taasen tapansa mukaan latelevat herjoja.

• Anonyymi00017

Kenelle "vatipäälle" tämä kommentti on tarkoitettu ?

• Anonyymi00015

Helluntailaisilla on vielä monessa asiassa opittavaa. Kuten siinä, että jos se heidän käsityksensä ja tulkintansa on oikeasti totuus, niin ei sitä muiden vastakkainen näkemys uhkaa, vaikka joku eriävän kantansa esittäisi.

Mutta helluntaiseurakunnassa ei eriäviä kantoja juuri suvaita. Sellaiset päätyvät lopulta istumaan penkkiin ilman, että heille suodaan enää mitään puheenvuoroa. Ja semmoinen muistuttaa jo kulttia, missä ei suvaita muita näkemyksiä.

• Anonyymi00018

Jos sotahulluutta ei sallita, niin ollaan jo pitkällä.

Amerikan homot vielä menee.

• Anonyymi00051

Tuo oli hyvin sanottu. Sanontakin kuuluu "totuus ei pala tulessakaan".

Terveisin Ap

• Anonyymi00079

Noin yleistietoa- käsitteeseen, miksi eri kirkkokunnissa ei suvaita - tuon ja tämän eriävää kantaa.... Mietihän sitä.

Eiköhän eri kikkokunnissa ole määränäköinen suunta, sen ja sen kirkkoisän merikartan mukaan ja se on siinä----

Ts. jos sinun kantasi sotii jonkun kirkkonäköalan mukaan, kysyn, miksi roikut ovessa ja itket ovella. Eiköhän jos Jeesuksen aikana olevaisuus ole vapaehtoista----

Mieti- kun moni esim. loukkaantui Jeesuksen ja mitä tekivät---- lähtivät.
        Käsitätkö - ideaa?

Eli ei ollut pakko jeesustella Jeesuksen seurassa---- kun on se eriävä kanta nupissa...

Itkikö Jeesus perään, ei- vaan kysyi seuraajiltaa -ja käistä tämä- äläkä itse roiku sen ja tai toisen kirkon ovenkahvassa, vaan MENE- tie on vapaa.

Haluatteko tekin mennä pois? Näin VAPAITA on uskonsuunnat ja tee sinä sama valinta. äläkä ruikuta - -ruikuttamisen jälkeen ja jos olet mies vollota.

Sinulla on IANKAIKKISEN Eämän sanat- ja pidä se mielessä.... jäävät jäivät Sanan äärelle ja tee sinä samoin, mihhin menetkin....

mutta- älä roiku ovilla, se on säälittävää ja keskenkasvuista ....

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Noin yleistietoa- käsitteeseen, miksi eri kirkkokunnissa ei suvaita - tuon ja tämän eriävää kantaa.... Mietihän sitä.

Eiköhän eri kikkokunnissa ole määränäköinen suunta, sen ja sen kirkkoisän merikartan mukaan ja se on siinä----

Ts. jos sinun kantasi sotii jonkun kirkkonäköalan mukaan, kysyn, miksi roikut ovessa ja itket ovella. Eiköhän jos Jeesuksen aikana olevaisuus ole vapaehtoista----

Käsitätkö - ideaa?

Eli ei ollut pakko jeesustella Jeesuksen seurassa---- kun on se eriävä kanta nupissa...

Itkikö Jeesus perään, ei- vaan kysyi seuraajiltaa -ja käistä tämä- äläkä itse roiku sen ja tai toisen kirkon ovenkahvassa, vaan MENE- tie on vapaa.

Haluatteko tekin mennä pois? Näin VAPAITA on uskonsuunnat ja tee sinä sama valinta. äläkä ruikuta - -ruikuttamisen jälkeen ja jos olet mies vollota.

Sinulla on IANKAIKKISEN Eämän sanat- ja pidä se mielessä.... jäävät jäivät Sanan äärelle ja tee sinä samoin, mihhin menetkin....

Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani. Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti." Tämän hän puhui synagoogassa opettaessaan Kapernaumissa. Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä?
        (Joh 6:53-61)
        Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen! Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
        (Joh 6:62-65)

Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
        (Joh 6:66-69)

Ts. nokkasi edessä on vapaa tie- jos jonkun kirkon sanoma ei tyydytä mieltä ja on se OMA juttu- niin menkää sinne, missä tuntuu elämänsanat ikäänkuin olevan kohillaan.

Mutta, älkää ruikuttako- kisko ovia ja jänkaa- kasvakaa ihmiseksi ja aikuiseksi- jättäkää polvihousunne jo nurkkaan...

ymmrätääkö HÄN-- eikä tässä tarvii olla helluntalainen, kun näkee teidän polvihousuitkuraivonne palstalla.

eikös ole jo aika miehistysä, eikä leikki leikkijumalaa ja hosua omia pää- mielipide tuomioita.

Kukaan täällä ei ole Jumala- eikä tuomari. Vaan ollaan tuomion alla ja mennään jopa joskaisesta mussutuksestakin tuomiolle--- ymmärtääkö hän, eides joskus...

• Anonyymi00090
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Käsitätkö - ideaa?

"mutta- älä roiku ovilla, se on säälittävää ja keskenkasvuista ...."

En roiku KENENKÄÄN ovilla, vaan vaadin TEITÄ VASTUUSEEN harhaopeistanne, jotka ovat TUHOISIA koko maapallon väestölle !

Jospa te uskonharhaiset pysyttelisitte vain niissä omissa kirkoissanne ja lahkoissanne pelottelemassa ihmisiä iankaikkisella piinahelvetillänne, sen sijaan, että sekaannutte politiikkaan ja nostatte valtaan Trumpin ja Netanjahun kaltaisia vallanhaluisia hulluja psykopaatteja, joilla on hallussaan ydinaseiden koodit, niin en minäkään välttämättä viitsisi tuhlata aikaani täällä kirjoitteluun...

• Anonyymi00096
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Käsitätkö - ideaa?

"Eli ei ollut pakko jeesustella Jeesuksen seurassa---- kun on se eriävä kanta nupissa..."

Ei minulla ole mitään Jeesuksen opetuksia vastaan, vaikka en ole edes uskovainen, vaan ainoastaan teidän Israel-epäjumalan palvojien sairaita opetuksia vastaan, joilla ei ole mitään yhteistä Jeesuksen opetusten ja uskon kanssa.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Käsitätkö - ideaa?

"Itkikö Jeesus perään, ei- vaan kysyi seuraajiltaa -ja käistä tämä- äläkä itse roiku sen ja tai toisen kirkon ovenkahvassa, vaan MENE- tie on vapaa."

Ei porttoseurakunnista ulos lähteminen ole Jeesuksen luota lähtemistä.

Ei usko ole riippuvainen yhdenkään seurakuntaorganisaation olemassaolosta.

Raamatun mukaan seurakunta koostuu "elävistä kivistä" eli ihmisistä ja seurakunta on ihan missä tahansa, missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä.

Seurakuntaorganisaatiot ovat olemassa sitä varten, että niitä voidaan valvoa ja niiden avulla voidaan hallita ihmisiä ja heidän omaatuntoaan, ja mikä tärkeintä, ne voivat kerätä rahaa ja muuta maallista omaisuutta verovapaasti.

• Anonyymi00019

Minun on hiukan vaikea soveltaa aloitusta helluntailaisiin.

Kyllä kai he auttavat puutteenalaisia samoin kuin muutkin.

Jos sinä itse et ole saanut apua heiltä, ei se tarkoita, ettei kukaan muukaan ole saanut apua.
      Ja toisekseen, ne , jotka pitävät lukua avustamisestaan , kuuluvat siihen ryhmään, joita käsketään menemään pois.

• Anonyymi00020

"Minun on hiukan vaikea soveltaa aloitusta helluntailaisiin."

No entäpä palestiinan, Iranin ja Libanonin lapset sekä muut hätää kärsivät, joiden kärsimyksiin Raamatun Jeesus samaistuu? Miten teidän myötätuntonne ilmenee heitä kohtaan ? En ole huomannut ensimmäistäkään merkkiä siitä.

Nimittäin teidän Israelin siunaajien...olipa sitten kyseessä helluntailaiset tai luterilaiset... lähimmäisen rakkaus ja empatia vaikuttaa melkoisen rajoittuneelta ja rasistiselta, kun on kysymys Israelista ja sitä vastustavista valtioista.

Israelia ei vastusteta antisemitismin takia, vaan sen harjoittaman ylimitoitetun VÄKIVALLAN takia, eikä teitäkään vastusteta sen takia, että olette kristittyjä Jeesuksen seuraajia, vaan sen takia, että te nimenomaan ETTE OLE JEESUKSEN SEURAAJIA.

Te olette Israelin seuraajia.

Israel on todellisuudessa teidän pelastajanne (niin siis kuvittelette taikauskossanne) ja tämä Israel/trumppikultti ei ole ainoastaan oksettavaa, vaan myös raivostuttavaa, sillä koko maailma on vaarassa sen takia.

Putin odottaa nurkan takana päästäkseen hyökkäämään myös Suomeen ja jos te todellakin kuvittelette taikauskossanne, että teidät temmataan täältä jonnekin "pilviin ja tuuliin" pois kärsimysten keskeltä, JOITA OLETTE ITSE OLLEET MAHDOLLISTAMASSA, niin erehdytte pahan kerran !!!

Miksi teidät pitäisi pelastaa, kun muut kärsivät teidän takianne ?

Tuhotkoon Israel teidät, kuten kaikki muutkin, jonka se tulee tekemään aiheuttamalla 3. maailmansodan, ellei Netanjahua ja Trumppia porukoineen nyt pysäytetä !

Jeesuksen rakkaus ei rajoitu jonkin yhden valtion asukkaisiin ja sen siunaajiin, vaan käsky kuului:" Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni ".

Te ette julista evankeliumia sen paremmin muslimeille kuin juutalaisillekaan, vaan nielette pureksimatta kaiken Israelin suoltaman propagandan, joka on täydellisessä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa...sen Jeesuksen siis, jonka juutalaiset murhasivat ja jonka pitäisi olla myös teidän Herranne ja vapahtajanne Netanjahun sijaan.

H E R Ä T Y S !!!

• Anonyymi00081
        Anonyymi00020 kirjoitti:

"Minun on hiukan vaikea soveltaa aloitusta helluntailaisiin."

No entäpä palestiinan, Iranin ja Libanonin lapset sekä muut hätää kärsivät, joiden kärsimyksiin Raamatun Jeesus samaistuu? Miten teidän myötätuntonne ilmenee heitä kohtaan ? En ole huomannut ensimmäistäkään merkkiä siitä.

Nimittäin teidän Israelin siunaajien...olipa sitten kyseessä helluntailaiset tai luterilaiset... lähimmäisen rakkaus ja empatia vaikuttaa melkoisen rajoittuneelta ja rasistiselta, kun on kysymys Israelista ja sitä vastustavista valtioista.

Israelia ei vastusteta antisemitismin takia, vaan sen harjoittaman ylimitoitetun VÄKIVALLAN takia, eikä teitäkään vastusteta sen takia, että olette kristittyjä Jeesuksen seuraajia, vaan sen takia, että te nimenomaan ETTE OLE JEESUKSEN SEURAAJIA.

Te olette Israelin seuraajia.

Israel on todellisuudessa teidän pelastajanne (niin siis kuvittelette taikauskossanne) ja tämä Israel/trumppikultti ei ole ainoastaan oksettavaa, vaan myös raivostuttavaa, sillä koko maailma on vaarassa sen takia.

Putin odottaa nurkan takana päästäkseen hyökkäämään myös Suomeen ja jos te todellakin kuvittelette taikauskossanne, että teidät temmataan täältä jonnekin "pilviin ja tuuliin" pois kärsimysten keskeltä, JOITA OLETTE ITSE OLLEET MAHDOLLISTAMASSA, niin erehdytte pahan kerran !!!

Miksi teidät pitäisi pelastaa, kun muut kärsivät teidän takianne ?

Tuhotkoon Israel teidät, kuten kaikki muutkin, jonka se tulee tekemään aiheuttamalla 3. maailmansodan, ellei Netanjahua ja Trumppia porukoineen nyt pysäytetä !

Jeesuksen rakkaus ei rajoitu jonkin yhden valtion asukkaisiin ja sen siunaajiin, vaan käsky kuului:" Menkää siis ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni ".

Te ette julista evankeliumia sen paremmin muslimeille kuin juutalaisillekaan, vaan nielette pureksimatta kaiken Israelin suoltaman propagandan, joka on täydellisessä ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa...sen Jeesuksen siis, jonka juutalaiset murhasivat ja jonka pitäisi olla myös teidän Herranne ja vapahtajanne Netanjahun sijaan.

H E R Ä T Y S !!!

Heräähän aivan ite..
        muslimius tuli 600- luvulla ja näe, miten jo edesmmenneet tuossa tv.ssäkin halusi ajaa Israelin mereen, joka on jo toistatuhata vuotta ennen heitä kumartaneet Jumalaa-
        tuoneet meille uskon, ja ketkä olivat Apostoleja, juutalaiset-
        Jeesus- juutalainen- olihan se sinulle valaiseva näköala.

Entäpä jos nyt on tuomioden luvun ajat alkaneet ja pian itkset vaikka kauppiaana - sitä että tämä vääränvikainen herran aika on päättynyt- ja sidottu tuhanneksi vuoden aikakaudeksi ja Kristuksen rautainen Valtikka on hallitsemassa.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Heräähän aivan ite..
        muslimius tuli 600- luvulla ja näe, miten jo edesmmenneet tuossa tv.ssäkin halusi ajaa Israelin mereen, joka on jo toistatuhata vuotta ennen heitä kumartaneet Jumalaa-
        tuoneet meille uskon, ja ketkä olivat Apostoleja, juutalaiset-
        Jeesus- juutalainen- olihan se sinulle valaiseva näköala.

Entäpä jos nyt on tuomioden luvun ajat alkaneet ja pian itkset vaikka kauppiaana - sitä että tämä vääränvikainen herran aika on päättynyt- ja sidottu tuhanneksi vuoden aikakaudeksi ja Kristuksen rautainen Valtikka on hallitsemassa.

"Heräähän aivan ite..
        muslimius tuli 600- luvulla ja näe, miten jo edesmmenneet tuossa tv.ssäkin halusi ajaa Israelin mereen, joka on jo toistatuhata vuotta ennen heitä kumartaneet Jumalaa-"

Kyllä se olet >sinä<, jonka pitäisi herätä, sillä muslimithan ovat vaan OTTANEET MALLIA JUUTALAISISTA, joiden Jumala jo toistatuhatta vuotta ennen heitä käski tappaa kaikki tiellään olevat kansat imeväisiä ja lapsia myöten.

"Jeesus- juutalainen- olihan se sinulle valaiseva näköala."

Yritätkö siis väittää, että tämä juutalaisuus on "kristillistä Jeesuksen uskoa" ?

Juutalaiset tappoivat Jeesuksen, joten juutalaisilla ei siis ollut Jeesuksen uskoa, kuten ei ole myöskään teillä Israelia palvovilla vanhan liiton valekristityillä.

• Anonyymi00022

Aloittaja nämä sinun ei lihavoidut kohdat käy hyvin sinun pakkovauvakastetun uskontoon!

haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, ERISEURAT, LAHKOT,
      21 kateus, juomingit, MÄSSÄYKSET ja

• Anonyymi00023

Syytettiin kyllä myös luterilaisia siitä että ihmisten kuolema ja kärsimykset eivät herätä myötätuntoa, mutta jos on vastavuoroinen halu vain herjata, niin voi sitä tehdä vaikkei ole vastapeluria. Voi harjoittaa uskontoaan siten kuten siihen on tottunut.

• Anonyymi00026

"Aloittaja nämä sinun ei lihavoidut kohdat käy hyvin sinun pakkovauvakastetun uskontoon!"

Valitan, minua ei ole koskaan pakkovauvakastettu, enkä ole koskaan ollut Luterilaisen kirkon jäsen. En ole myöskään minkään muunkaan kirkon tai lahkon jäsen.

En siis ole yhdenkään uskonnollisen eriseuran jäsen, joten siten en siis myöskään syyllisty lahkolaisuuden syntiin 😇🙏

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

"Aloittaja nämä sinun ei lihavoidut kohdat käy hyvin sinun pakkovauvakastetun uskontoon!"

Valitan, minua ei ole koskaan pakkovauvakastettu, enkä ole koskaan ollut Luterilaisen kirkon jäsen. En ole myöskään minkään muunkaan kirkon tai lahkon jäsen.

En siis ole yhdenkään uskonnollisen eriseuran jäsen, joten siten en siis myöskään syyllisty lahkolaisuuden syntiin 😇🙏

Onko raamatullista olla kuulumatta seurakuntaan ja sieltä arvostella muita?

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Onko raamatullista olla kuulumatta seurakuntaan ja sieltä arvostella muita?

Onko raamatullista kuulua porttoseurakuntaan ?

NO ON, sillä koko kristikunta kuuluu "suureen Babyloniin"...myös helluntailaiset, luterilaiset ja jopa "kaikki käskyt pitävät" adventistitkin

Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Yksinhuoltaja-portto*morsian* seurakunnat kastavat aviottomat "Jumalan lapsensa" OMIIN NIMIINSÄ, sillä kukaan ei ole tunnustautunut näiden isäksi...ei Jumala jonka lapsia näiden väitetään olevan, eivätkä "maan kuninkaat", joiden kanssa äitiportto tunnetusti huoraa. Ylkääkään ei ole vielä näkynyt maisemissa, joten...

Mutta lapsia siis piisaa Ylkäänsä odottavilla "puhtoisilla morsiamilla", joten ei ole omena ainakaan kauas puusta pudonnut, sillä porttotyttäret ovat mitä ilmeisimmin perineet äitinsä hedelmällisyyden.

Jännityksellä siis odotamme kenen porttomorsiamen Ylkä valitsee ja kenen äpärille alkaa aisankannattajaksi...

• Anonyymi00082
        Anonyymi00026 kirjoitti:

No- silloinhan sinä oletkin se eriseurainen ihan oman suusi tunnustuksella.
        Pälyilet toisia seurakunnan - eri kirkkokunnan jäseniä vahtaat nurkantakana-

YKSIn
        ja veisaat- en ole lahkolainen, olen vain omassa yhden jahkaajan lahjossa. Hokaatko...
        ihan ite olet myös lahkolainen.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00082 kirjoitti:

No- silloinhan sinä oletkin se eriseurainen ihan oman suusi tunnustuksella.
        Pälyilet toisia seurakunnan - eri kirkkokunnan jäseniä vahtaat nurkantakana-

YKSIn
        ja veisaat- en ole lahkolainen, olen vain omassa yhden jahkaajan lahjossa. Hokaatko...
        ihan ite olet myös lahkolainen.

Ei voi olla lahkolainen, jos ei kuulu mihinkään lahkoon.

Niin yksinkertaista se on.

• Anonyymi00024

Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja tunnustaa hänet Kormeimman Jumalan pojaksi.

Luuk. 8:28

Jeesuksen nähdessään hän parkaisi, heittäytyi hänen eteensä ja huusi kovalla äänellä: "Mitä sinä minusta tahdot, Jeesus, Korkeimman Jumalan poika?

• Anonyymi00083

yksinäisen lahkosssasiko sinä tehtailet raamatunpaikkoja, että loistaisit ikäänkuin tuomiollasi
        Herran edessä , että näin ansaitset elämän.

Voi - voi --- huoh....

• Anonyymi00097
        Anonyymi00083 kirjoitti:

yksinäisen lahkosssasiko sinä tehtailet raamatunpaikkoja, että loistaisit ikäänkuin tuomiollasi
        Herran edessä , että näin ansaitset elämän.

Voi - voi --- huoh....

En minä tehtaile mitään Raamatun paikkoja, vaan kyselen, miten nuo Raamatussa olevat paikat sopivat yhteen teidän Israelin palvontanne kanssa.

Kyselen siis teidän uskonne perusteita, joihin kysymyksiin te kieltäydytte vastaamasta.

• Anonyymi00028

Raamatun kirjoittamisen aikoihin oli vain yksi seurakunta jokaisessa kaupungissa. Ei ollut mitään ulkopuolisia lahkoja joita olisi voitu pilkata. Siksi nuo jakeet puhuvat seurakunnan sisäisistä lahkoista ja eriseuroista. Luterilaisen seurakunnan pitäisi panna kuntoon omat asiansa eikä pilkata muita.

• Anonyymi00030

Raamatun seurakuntia ei ollut nimetty minkään aatesuunnan, opinkappaleen tai perustajan mukaan, vaan ne nimettiin sen paikkakunnan tai kodin mukaan, jossa uskovaiset kokoontuivat.

Nimellään nämä nykyiset seurakunnat korostavat itseään ja sitä, että ne ovat uskonnollisia eriseuroja.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Raamatun seurakuntia ei ollut nimetty minkään aatesuunnan, opinkappaleen tai perustajan mukaan, vaan ne nimettiin sen paikkakunnan tai kodin mukaan, jossa uskovaiset kokoontuivat.

Nimellään nämä nykyiset seurakunnat korostavat itseään ja sitä, että ne ovat uskonnollisia eriseuroja.

Tuo oli siis minun Ap:n kommentti.

• Anonyymi00084

Nyt nykäsit itsesi kylläkin tietämättömyyden hengessä puheisiisi, johon näin vastaan.

Jaahas- eiköhän Herralla ole ollut aina se Elämänkirjainen seurakunta ---

---yksi--- seurakunta!

Hokaatko- ja he ovat - luterilaisuudessa- helluntalaisuudessa- vapaakirkossa, baptisteissa- jne.
        Eli usko sijaisuhriin Kristukseen on tämä Hänen kätensä hipiään kirjoitettu yksi seurakunta.

Ei niinkuin sinä jäsennät tätä asiaa.... hokaatko

• Anonyymi00098
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Nyt nykäsit itsesi kylläkin tietämättömyyden hengessä puheisiisi, johon näin vastaan.

---yksi--- seurakunta!

Hokaatko- ja he ovat - luterilaisuudessa- helluntalaisuudessa- vapaakirkossa, baptisteissa- jne.
        Eli usko sijaisuhriin Kristukseen on tämä Hänen kätensä hipiään kirjoitettu yksi seurakunta.

"Jaahas- eiköhän Herralla ole ollut aina se Elämänkirjainen seurakunta ---

---yksi--- seurakunta!

Hokaatko- ja he ovat - luterilaisuudessa- helluntalaisuudessa- vapaakirkossa, baptisteissa- jne."

Ei taida matematiikka olla sinun vahvinta alaasi, sillä luettelit tuossa jo NELJÄ (4) ERISEURAA.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00084 kirjoitti:

---yksi--- seurakunta!

"Jaahas- eiköhän Herralla ole ollut aina se Elämänkirjainen seurakunta ---

---yksi--- seurakunta!

Eli usko sijaisuhriin Kristukseen on tämä Hänen kätensä hipiään kirjoitettu yksi seurakunta."

Luterilaiset ovat tappaneet anabaptisteja sekä innoittaneet Hitleriä ja nyt nämä vapaat suunnat puolestaan siunaavat lasten murhaajia, joten tämäkö muka on se "YKSI LAUMA", josta Jeesus puhuu ?

Jos sinä et olisi lestojen ja helluntailaisten aivopesemä hörhö, niin hokaisisit, että nämä luettelemasi seurakunnat ovat kaikki "suuren Babylonin" tytärseurakuntia eli porttoseurakuntia, kuten Katolinen äitikirkkonsakin on.

Ilm.17
        5 Hänen otsassaan oli nimi, jolla on salainen merkitys: "Suuri Babylon, maailman porttojen ja iljetysten äiti."* [Babylon on Rooman peitenimi.][Dan. 4:27; Ilm. 14:8]
        6 Minä näin, että nainen oli juopunut pyhien verestä ja Jeesuksen todistajien verestä, ja hämmästyin suuresti hänet nähdessäni. [Ilm. 6:9,10, 12:11, 16:6]

• Anonyymi00032

Joh.17:12 Kuin minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäs: ne, jotkas minulle annoit, kätkin minä, ja ei niistä kenkään kadottanut, vaan se kadotuksen lapsi, että Raamattu täytettäisiin. Biblia (1776) Ps.41:10. 109:8. Joh.6:39. 13:18.

• Anonyymi00099

No tämä kadotuksen lapsihan oli Jumalan palvelija, sillä hän teki hyvän työn, kuten Trumppikin, joka palvelee Jumalaa toteuttamalla kaikki Israelin vaatimukset sekä suojelemalla pedofiileja ja ihmiskauppiaita.

Hyviä Herran palvelijoita nämä ovat...Juudas, Trumppi ja Netanjahu...aivan siis parasta A-luokkaa.

• Anonyymi00033

Suurin osa, HELLuntailaista, noin 99,9% eivät pääse taivaaseen!!

Gal. 5:
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

he ovat täynnä haureutta, hyljänneet esi-rakkauden-vaimon ja otteneet eronneet ja erotetut uusiksi vaimoiksi!

elävät jatkuvassa haureudessa!

ja kuinka hyvin "syönneitä" monet heistä ovat, todellisia laiskurivatsoja, kolme leukaa ja läskiä siellä ja täällä.

heillä ei ole mitään itsekuria eie itsehillintää, vaan ahmivat kaiken saastan sisäänsä.

mutta oikeat Herran Palvelijat ovat:

22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.
      24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

näitäkin on mutta harvassa, todella harvassa.
      he pääsevät taivaan iloon ei mässääjät ja haureelliset!

1. Kor. 6:
      9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
      10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

kavahtakaa heitä, jo pitkältä näkee on joku ylensyöjä!!
      se että sanoo että on näkä ei ole mikään puolustus.

ja sitten JOS olet paastonut, TIEDÄT että nälkä tulee, ekas kolmen päivän päästä sitä isompi nälkä noin viikon päästä ja sitten 3 viikkoa ja on todella nälkä.

nyt nämä mässäilijät kuvittelee että nälän tunne, eli tottumus jää-kaapilla juoksuun on nälkä, ei se on paha mieliteko!!

lihan teot !!! --- mässäykset --- ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

eli he harjoittavat. päivästä päivää mässäilyä!

ottakaa tilalle, itsenä hillintä, ja Herra auttaa pääsemää perille, ellei
      et pääse taivaan kotiin!!!

• Anonyymi00036

Pakkovauvakastetuista pääsee 100% taivaaseen.

• Anonyymi00034

Alkuseurakunnan aikaan oli farisealaiset juutalaiset, jotka halusivat tappaa Jeesukseen.

Siinä malli.

• Anonyymi00037

Nyt Jeesus tapetaan yhä uudestaan ja uudestaan Gazassa ja Iranissa kristittyjen siunaaman *the United States of Israelin* aloittamissa sodissa.

Matt.25
        41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
        42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
        43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
        44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
        45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

• Anonyymi00035

Luterilaisuus on keskiaikainen uskonto. Syntynsä alusta asti luterilaisilla on ollut valta sanoa, kenen uskonto on oikein ja kenen oppi väärä ja kenet he saavat tappaa väärän uskon ja väärän opin takia.
      Yhä edelleen luterilaiset elävät keskiaikaisen uskontonsa mukaan. Yhä edelleen luterilaiset katsovat omistavansa lain takaaman vallan tuomita kenet tahansa väärän opin ja väärän uskon takia.

• Anonyymi00038

Ei pätenyt Räsäsen kohdalla.

• Anonyymi00039

Et siis ole vielä havainnut, että maallinen valta on suitsinut Luterilaisen kirkon vallan niin, ettei sillä ole enää valtaoikeuksia yhtään sen enempää kuin helluntaiseurakunnallakaan.

Nämä suomi24 palstalla käydyt kiistelyt ja herjaamiset on molemminpuolisia, eikä niitä voida pitää minään vallankäyttönä.

Joten hieman suhteellisuudentajua.

Ja itse asiassa näkisin, että enemmän helluntaitaustaiset seurakunnat aiheuttavat maailmanlaajuisesti kuolemia tänä päivänä siunaamalla ja tukemalla Israelia ja USAta näiden järjettömissä sodissa.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Et siis ole vielä havainnut, että maallinen valta on suitsinut Luterilaisen kirkon vallan niin, ettei sillä ole enää valtaoikeuksia yhtään sen enempää kuin helluntaiseurakunnallakaan.

Nämä suomi24 palstalla käydyt kiistelyt ja herjaamiset on molemminpuolisia, eikä niitä voida pitää minään vallankäyttönä.

Ja itse asiassa näkisin, että enemmän helluntaitaustaiset seurakunnat aiheuttavat maailmanlaajuisesti kuolemia tänä päivänä siunaamalla ja tukemalla Israelia ja USAta näiden järjettömissä sodissa.

Höpö höpö, tappaminen siunauksellista.

Raamattua, ainakaan UT:ta tosin sen vuoksii ei kannata kovin lainailla.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Riippumatta siitä, missä luterilaisuus ilmenee luterilaisuus on silkkaa pahuutta!
        Mutta koskien suomi24 niin kukaan helluntailainen ei ole luterilaisuutta käsittevällä palstalla työkseen vainoamasa ja herjaamassa ja pilkkamassa luterilaisia, mutta luterilaiset ovat täyttäneet omalla saastallaan koko helluntaisuutta käsittevän osion.
        Israelin siunaaminen EI AIHEUTA KUOLEMIA, mitä hourit!
        Mutta Lutherin, luterilasuuden isän, puheet aiheuttivat kuuden miljoonan juutalaisen kuoleman, holokaustin.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Riippumatta siitä, missä luterilaisuus ilmenee luterilaisuus on silkkaa pahuutta!
        Mutta koskien suomi24 niin kukaan helluntailainen ei ole luterilaisuutta käsittevällä palstalla työkseen vainoamasa ja herjaamassa ja pilkkamassa luterilaisia, mutta luterilaiset ovat täyttäneet omalla saastallaan koko helluntaisuutta käsittevän osion.
        Mutta Lutherin, luterilasuuden isän, puheet aiheuttivat kuuden miljoonan juutalaisen kuoleman, holokaustin.

"Israelin siunaaminen EI AIHEUTA KUOLEMIA, mitä hourit!"

Israelia siunaavat helluntaitaustaiset kristityt nostivat Trumpin valtaan ja Trump on Israelin sätkynukke, joka tekee, mitä Israel käskee. Sen ovat kaikki voineet todeta.

Juutalainen ihmiskauppias ja pedofiili Jeffrey Epstein oli Israelin kätyri, joka houkutteli johtavassa asemassa olevia poliitikkoja ja muita ansaan, jotta Israel saattaa kiristää heitä, kuten nyt Trumppia. Trumpin hallituksella on todisteet Epsteinin rikoksista, mutta yhtäkään rikollista ei ole asetettu syytteeseen USAssa, vaan päin vastoin Trumppi suojelee viimeiseen asti näitä pedofiilikavereitaan ja itseään, aloittamalla jopa sotia viedäkseen huomion pois asiakirjoista.

Israel käyttää myös valtavia summia lobbaamiseen nostaakseen USAn hallitukseen itselleen myönteisiä poliitikkoja - sekä republikaaneja että demokraatteja - ja pudottaakseen heitä vastustavat poliitikot pois vallasta.

Joten Israelia siunaavat trumpistit ovat välillisesti syypäitä tähän maailman tilanteeseen, jossa tapetaan nyt valtavasti ihmisiä sekä tuhotaan heidän elinmahdollisuutensa...näitä ihmisiä, joihin Raamatun Jeesus samaistuu.

Miten kohtelette näitä kärsiviä, niin kohtelette Jeesusta. Tämä on Jeesuksen opetus, eikä siinä eritellä ihmisiä syntyperän tai uskonnon mukaan.

En ole kuullut yhdenkään helluntailaisen osoittavan vähäisintäkään myötätuntoa näitä sodan uhreja kohtaan tai kritisoivan Israelia millään tavalla. Päin vastoin heti alkaa Israelin puolustelu ja sotien oikeuttaminen, ja tämä on seurausta sairaasta taikauskosta, jossa muka Israelin siunaaminen pelastaa ja kiroaminen johtaa helvettiin. Ja itse keksitty "siunaaminen" tarkoittaa käytännössä sitä, ettei Israelista saa aiheestakaan sanoa mitään negatiivista.

Raamatusta ei löydy minkäänlaisia esimerkkejä tällaisesta Israelin propagandan pohjalta kehitetystä rasistisesta "Jeesuksen uskosta", jossa pelastutaan Israelia siunaamalla.

Jos olette eri mieltä, niin esimerkkejä kehiin Uuden Testamentin puolelta. Se on VOIMASSA OLEVA testamentti. Vanha testamentti ei enää ole voimassa, eikä Israel siten ole enää missään erikoisasemassa muihin nähden.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Israelia siunaavat helluntaitaustaiset kristityt nostivat Trumpin valtaan ja Trump on Israelin sätkynukke, joka tekee, mitä Israel käskee. Sen ovat kaikki voineet todeta.

Juutalainen ihmiskauppias ja pedofiili Jeffrey Epstein oli Israelin kätyri, joka houkutteli johtavassa asemassa olevia poliitikkoja ja muita ansaan, jotta Israel saattaa kiristää heitä, kuten nyt Trumppia. Trumpin hallituksella on todisteet Epsteinin rikoksista, mutta yhtäkään rikollista ei ole asetettu syytteeseen USAssa, vaan päin vastoin Trumppi suojelee viimeiseen asti näitä pedofiilikavereitaan ja itseään, aloittamalla jopa sotia viedäkseen huomion pois asiakirjoista.

Israel käyttää myös valtavia summia lobbaamiseen nostaakseen USAn hallitukseen itselleen myönteisiä poliitikkoja - sekä republikaaneja että demokraatteja - ja pudottaakseen heitä vastustavat poliitikot pois vallasta.

Joten Israelia siunaavat trumpistit ovat välillisesti syypäitä tähän maailman tilanteeseen, jossa tapetaan nyt valtavasti ihmisiä sekä tuhotaan heidän elinmahdollisuutensa...näitä ihmisiä, joihin Raamatun Jeesus samaistuu.

Miten kohtelette näitä kärsiviä, niin kohtelette Jeesusta. Tämä on Jeesuksen opetus, eikä siinä eritellä ihmisiä syntyperän tai uskonnon mukaan.

En ole kuullut yhdenkään helluntailaisen osoittavan vähäisintäkään myötätuntoa näitä sodan uhreja kohtaan tai kritisoivan Israelia millään tavalla. Päin vastoin heti alkaa Israelin puolustelu ja sotien oikeuttaminen, ja tämä on seurausta sairaasta taikauskosta, jossa muka Israelin siunaaminen pelastaa ja kiroaminen johtaa helvettiin. Ja itse keksitty "siunaaminen" tarkoittaa käytännössä sitä, ettei Israelista saa aiheestakaan sanoa mitään negatiivista.

Raamatusta ei löydy minkäänlaisia esimerkkejä tällaisesta Israelin propagandan pohjalta kehitetystä rasistisesta "Jeesuksen uskosta", jossa pelastutaan Israelia siunaamalla.

Jos olette eri mieltä, niin esimerkkejä kehiin Uuden Testamentin puolelta. Se on VOIMASSA OLEVA testamentti. Vanha testamentti ei enää ole voimassa, eikä Israel siten ole enää missään erikoisasemassa muihin nähden.

Ja lisätään tähän vielä, etten ole luterilainen.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00041 kirjoitti:

"Mutta Lutherin, luterilasuuden isän, puheet aiheuttivat kuuden miljoonan juutalaisen kuoleman, holokaustin."

Se on aivan totta ja olen itsekin monet kerrat kirjoittanut siitä tälläkin palstalla tuolle luterilaiselle parhamista ja olsenista jankkaajalle puolustaen näin helluntailaisia. Ja helluntailaisten kastekin on Raamatun mukainen, toisin kuin luterilaisten vauvakaste, mutta minua ei kiinnosta jankata näistä asioista kenenkään kanssa.

Nimittäin luterilaisten menneet synnit tai kastekäsitykset eivät vaikuta tämän hetkiseen maailman tilanteeseen, toisin kuin Israelin siunaajien/trumpistien huuhaaopetukset, joilla on katastrofaalisia seurauksia koko maailmalle!

Tosin luterilaisissakin on näitä Israelin fanittajia, kuten Päivi Räsänen, joten kohdistan kirjoitukseni yhtä lailla luterilaisille ja muillekin kuin helluntailaisille Israelin siunaajille, jos sattuvat lukemaan näitä. Esimerkiksi se aikaisemmin tempauksista vouhottanut hörhö oli saamani käsityksen mukaan baptisti ja myös Israelin siunaaja. Ja ellen erehdy, niin on myös tämä luterilainen parham-olsenistakin vouhottaja...

Siellä "taivaassa" te kaikki luterilaiset, helluntailaiset ja baptistit ym, jotka pelastutte Israelia siunaamalla, voitte sitten jatkaa väittelyitänne kasteista ym humpuukista ja palvoa yhdessä Netanjahua...

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

"Mutta Lutherin, luterilasuuden isän, puheet aiheuttivat kuuden miljoonan juutalaisen kuoleman, holokaustin."

Se on aivan totta ja olen itsekin monet kerrat kirjoittanut siitä tälläkin palstalla tuolle luterilaiselle parhamista ja olsenista jankkaajalle puolustaen näin helluntailaisia. Ja helluntailaisten kastekin on Raamatun mukainen, toisin kuin luterilaisten vauvakaste, mutta minua ei kiinnosta jankata näistä asioista kenenkään kanssa.

Nimittäin luterilaisten menneet synnit tai kastekäsitykset eivät vaikuta tämän hetkiseen maailman tilanteeseen, toisin kuin Israelin siunaajien/trumpistien huuhaaopetukset, joilla on katastrofaalisia seurauksia koko maailmalle!

Tosin luterilaisissakin on näitä Israelin fanittajia, kuten Päivi Räsänen, joten kohdistan kirjoitukseni yhtä lailla luterilaisille ja muillekin kuin helluntailaisille Israelin siunaajille, jos sattuvat lukemaan näitä. Esimerkiksi se aikaisemmin tempauksista vouhottanut hörhö oli saamani käsityksen mukaan baptisti ja myös Israelin siunaaja. Ja ellen erehdy, niin on myös tämä luterilainen parham-olsenistakin vouhottaja...

Siellä "taivaassa" te kaikki luterilaiset, helluntailaiset ja baptistit ym, jotka pelastutte Israelia siunaamalla, voitte sitten jatkaa väittelyitänne kasteista ym humpuukista ja palvoa yhdessä Netanjahua...

Tuo oli siis minun mielipidekirjoitukseni.

Terveisin Ap
        (edelleenkään ei luterilainen)

• Anonyymi00058
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Kenen lakikirjaan on kirjoitetuna:"Kaikkien pitää vainoa ja kirota juutalaisia"?

• Anonyymi00060

Vähemmän täällä luterilaiset ovat muita haukkumassa. Kyllä ne pakkokastettu ym. jutut tulee hyvin usein sieltä pienempien lahkojen suunnalta. Lahkolaisilta puuttuu suvaitsevaisuus ja rakkauden tilalla on viha muita uskovaisia kohtaan.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Kenen lakikirjaan on kirjoitetuna:"Kaikkien pitää vainoa ja kirota juutalaisia"?

No kerro.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00045 kirjoitti:

""Israelin siunaaminen EI AIHEUTA KUOLEMIA, mitä hourit!"

Israelia siunaavat helluntaitaustaiset kristityt nostivat Trumpin valtaan ja Trump on Israelin sätkynukke, joka tekee, mitä Israel käskee."

Ilman Israelia fanittavia kristittyjä Trump ei olisi päässyt valtaan, eikä myöskään Netanjahun johtama Israel voisi niin vapaasti harjoittaa väkivaltaansa, kuten ei myöskään Putin, joten KYLLÄ ==> ISRAELIN SIUNAAMINEN AIHEUTTAA VALTAVASTI KUOLEMIA, sillä sen seurauksena Trumpin USA, Netanjahun Israel ja Putinin Venäjä kylvävät kuolemaa kaikkialle ympärilleen !

• Sanan- ja uskonnonvapauteen ei kuulu pääsy kaikille mahdollisille alustoille meuhkaamaan omaan asiaansa. Alustojen ja palstojen pitäjillä on oikeastaan jo velvollisuuskin suodattaa julkaistua materiaalia. On siis olemassa myös julkaisuvapaus, mikä tarkoittaa, ettei kenenkään ole pakko julkaista mitään sellaista, mitä ei halua julkaistavaksi omalla alustallaan taikka palstallaan.

• Anonyymi00043

Se vapaus on sitä että voi itse perustaa alustan ja paasata siellä amerikan homoista niin kauan kuin esivalta puuttuu peliin ja sitten joutuu tulemaan tänne valittamaan miten tuomarit tekevät vääriä päätöksiä kun oma saitti on kiinni.

• Anonyymi00046

Kukapa haluaisi julkaista mitään itselleen epäedullista...

On paljon mukavampi seurustella samanhenkisten jees jees-sisarien/veljien kanssa kuin joutua perustelemaan omia harhakäsityksiään.

• Vaikutat jotenkin munattomalta.🥚🍄‍🟫🥚

• Anonyymi00052

Harhaoppisten on kiva kimpassa herjata, epäillä Raamatun sanaa, herjata Paavalia sekä olla pitävinään lain jokaisen piirron.

Sellaista se on ollut ja tulee olemaan.

• Anonyymi00100

Harhaoppisten on myös kiva kimpassa teeskennellä olevansa Jeesuksen seuraajia, joilla on Jeesuksen usko, kun siunaavat lasten murhaajia.

Samalla näistä teeskentelijöistä tulee myös Jeesuksen murhaajien siunaajia, sillä Jeesus samaistuu näiden murhaajien uhreihin.

Kaikki, mitä he tekevät tai jättävät tekemättä näille kärsiville, he tekevät/jättävät tekemättä myös Jeesukselle.

• Anonyymi00053

Pakkovauvakaste herjat ja sapattiherjat .

Hoh hoijaa.

Mitä kehumista niissä on ? .
      Typerät lahkolaiset.

• Anonyymi00057

Ei mitään tietenkään.

Juuri herjaamisesta lahkolaiset tunnistaa, siitä että herjaavat toisten uskoa, väheksyvät sitä, ehkä joutuvat siitä jopa käräjille, mutta eivät ota opikseen.

Sitä se vain on eikä muuta voida.

• Anonyymi00061

Ei lahkolaisten herjaaminen ikinä lopu. Se jatkuu tuomiopäivään asti ja vaikka menet siitä huomauttamaan tai vaikka joutuvat siitä käräjille, se lisää vain vettä myllyyn.

Vasta tuomiopäivänä asia valkenee kun jokainen saa niiden tekojensa mukaan.

• Anonyymi00062

No minä en ole lahkolainen, en luterilainen, enkä sapatisti ja olen pyytänyt raamatullisia perusteluja seuraaviin kysymyksiini, joten voisiko joku vihdoinkin vastata ilman, että kiertelee ja kääntää asian em lahkolaisten, luterilaisten tai sapatistien herjaamisiksi ?

1) mihin perustuu taikausko, jonka perusteella Israelia siunaamalla pelastuu?
        Kumpi siis pelastaa, Jeesus vai Israel ? Vai omat teot eli Israelin siunaaminen ?

2) mihin perustuu taikausko, että Israelin siunaaminen tarkoittaa sitä, ettei aiheestakaan saa sanoa yhtään mitään negatiivista Israelista ?

3) Missä vaiheessa Israelista tuli 100% synnitön kansa, kun koko Raamattu on täynnä profeettoja, jotka ovat nuhdelleet sitä sen pahoista teoista ?

4) Kirosiko Jeesus siis Israelin herjaamalla fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi, valehtelijoiksi ja murhaajiksi ?
        Kristitytkään eivät saa siis missään nimessä seurata Jeesuksen esimerkkiä nimittämällä pahaa pahaksi, silloin kun kysymyksessä on Israel ? Muita saa herjata, varsinkin muslimeja.

4) Onko Jeesus nyt itse kirottu (samoin kuin vanhan testamentin profeetat) Israelin herjaamisen tähden ja joutuu helvettiin iankaikkisesti kidutettavaksi...eikä kykene siis pelastamaan itseäänkään saati ketään muuta ?
        Eli ristinkuolemakin mitätöityi kerta heitolla, kun Jeesus aukaisi suunsa Israelia herjaamaan?

T. Ap

• Anonyymi00063

Miten on Abrahamin siunaus, joka on tässä:
      1 Moos 12
      3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

onko siis tästä tuleva siunaus tai kirous ihmisen ja kansan päälle?

onko Ismaelia myös siunattava vai kirottava, sillä Ismael on esikoinen, Abrahamin poika?

ja toisaalta, HELLuntailaiset eivät osaa erottaa, eikä ymmärrä että on juudan heimo ja on Isrealin heimo, kumpaa tulee siunata?

vai tuleeko siunata, "Herran Jeesuksen heimoa" ??
      kerro toki.

• Anonyymi00065

Tämä keskustelupalsta kuuluu helluntailaisille!
      Ei pakkovauvakastetuille homokirkon edustajille!

• Anonyymi00067

Minä en ole, enkä ole koskaan ollut minkään pakkovauvakasteita suorittavan homokirkon jäsen/edustaja, enkä siten ole käynyt rippikouluakaan, joten pakkovauvakasteita suorittavat kirkot muine rituaaleineen ovat minulle henkilökohtaisesti täysin vieraita.

Joten lopeta tekosyiden keksiminen ja vastaa kysymyksiini !

1.Piet.3
        12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        13 Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
        14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Minä siis kysyn sinun uskosi perusteita ja tässä kysymykset.

Kumpi siis pelastaa, Jeesus vai Israel ? Vai omat teot eli Israelin siunaaminen ?

2) mihin perustuu taikausko, että Israelin siunaaminen tarkoittaa sitä, ettei aiheestakaan saa sanoa yhtään mitään negatiivista Israelista ?

3) Missä vaiheessa Israelista tuli 100% synnitön kansa, kun koko Raamattu on täynnä profeettoja, jotka ovat nuhdelleet sitä sen pahoista teoista ?

4) Kirosiko Jeesus siis Israelin herjaamalla fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi, valehtelijoiksi ja murhaajiksi ?

5) Eivätkö kristityt Jeesuksen seuraajat saa noudattaa Jeesuksen esimerkkiä nimittämällä pahaa pahaksi, silloin kun kysymyksessä on Israel ? Muiden pahuus ja pahat teot on kyllä lupa tuomita, varsinkin muslimien, mutta ei Israelin?

6) Onko Jeesus nyt itse kirottu (samoin kuin vanhan testamentin profeetat) Israelin herjaamisen tähden ja joutuu helvettiin iankaikkisesti kidutettavaksi...eikä kykene siis pelastamaan itseäänkään. saati ketään muuta ?
        Eli ristinkuolemakin mitätöityi kerta heitolla, kun Jeesus aukaisi suunsa Israelia herjaamaan?

T. Ap

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Minä en ole, enkä ole koskaan ollut minkään pakkovauvakasteita suorittavan homokirkon jäsen/edustaja, enkä siten ole käynyt rippikouluakaan, joten pakkovauvakasteita suorittavat kirkot muine rituaaleineen ovat minulle henkilökohtaisesti täysin vieraita.

Joten lopeta tekosyiden keksiminen ja vastaa kysymyksiini !

1.Piet.3
        12 Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan."
        13 Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?
        14 Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Minä siis kysyn sinun uskosi perusteita ja tässä kysymykset.

5) Eivätkö kristityt Jeesuksen seuraajat saa noudattaa Jeesuksen esimerkkiä nimittämällä pahaa pahaksi, silloin kun kysymyksessä on Israel ? Muiden pahuus ja pahat teot on kyllä lupa tuomita, varsinkin muslimien, mutta ei Israelin?

6) Onko Jeesus nyt itse kirottu (samoin kuin vanhan testamentin profeetat) Israelin herjaamisen tähden ja joutuu helvettiin iankaikkisesti kidutettavaksi...eikä kykene siis pelastamaan itseäänkään. saati ketään muuta ?

T. Ap

Älä koske Jumalan silmäterään!
        Kyllä Jumala kanansa kynii ja on kyninyt!

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Älä koske Jumalan silmäterään!
        Kyllä Jumala kanansa kynii ja on kyninyt!

Jos minä esitän sinulle kysymyksen uskosi perusteista, niin mitä sillä on tekemistä Jumalan silmäterään koskemisen tai kanojen kynimisen kanssa ???

Mikä sinua estää noudattamasta Raamatun ohjetta ja kirkastamalla tällä tavoin Herraasi osoittamalla väitteeni vääriksi ?

1.Piet.3

• Anonyymi00073
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Jos minä esitän sinulle kysymyksen uskosi perusteista, niin mitä sillä on tekemistä Jumalan silmäterään koskemisen tai kanojen kynimisen kanssa ???

Mikä sinua estää noudattamasta Raamatun ohjetta ja kirkastamalla tällä tavoin Herraasi osoittamalla väitteeni vääriksi ?

1.Piet.3

1.Jeesus veti minua parannukseen (herätys).
        2.Tein uskonratkaisun helluntaiseurakunnassa.
        3. Menin uskovien upotuskasteelle.
        4. Liityin helluntaiseurakuntaan.
        5. Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä. Siitä merkkinä oli kielilläpuhuminen.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00073 kirjoitti:

1.Jeesus veti minua parannukseen (herätys).
        2.Tein uskonratkaisun helluntaiseurakunnassa.
        3. Menin uskovien upotuskasteelle.
        4. Liityin helluntaiseurakuntaan.
        5. Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä. Siitä merkkinä oli kielilläpuhuminen.

Eivät nuo vastaa kysymyksiini.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Eivät nuo vastaa kysymyksiini.

Vastauksessani on toivon perusta!
        Eli tie Jeesuksen luo!
        Mikä on sinun tiesi nykyisin?

• Anonyymi00119
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Vastauksessani on toivon perusta!
        Eli tie Jeesuksen luo!
        Mikä on sinun tiesi nykyisin?

Helluntailaisten opetuksen mukaan sinun pelastuksesi on riippuvainen myös siitä, siunaatko Israelia vai et, joten tuo kuvaamasi ei ole KOKO TOTUUS sinun "pelastustiestäsi".

Helluntailaisuudessa on mukana myös tämä itse keksitty "Israel-lisäys", jota vaaditaan pelastuakseen, joten osoita, että myös se on Jeesuksen uskoa ?

• Anonyymi00070

Maassa, jossa kiihottaminen kansanrymää vastaan on selkeästi kiellytty, on suurimmalla keskustelualustalla palsta, jossa valitsevan käytännön mukaan saa vapaasti solvata, vainota ja kertoa halventavia, selvästi valheellisia tarinoita uskonnolisesta ryhmästä, hellutailaisuudesta. Kuinka voi olla näin!
      Eikö suomi24:n ylläpidossa ole yhtä ainoaa järkevää ja oikeudentajuista ihmistä, jolla olisi valta poistaa helluntailaisuutta käsittelevä palsta!

• Anonyymi00071

Miten uskon perusteista kysyminen voi olla kansanryhmää vastaan kiihottamista?

Nythän on oivallinen tilaisuus todistaa, että "herjaajat" ovat väärässä ja siihen Raamatussakin kehotetaan.

Joten miksi yksikään helluntailainen ei noudata Raamatun ohjetta ja kerro uskonsa perusteista koskien Israelin siunaamista ja pelastusta?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Miten uskon perusteista kysyminen voi olla kansanryhmää vastaan kiihottamista?

Nythän on oivallinen tilaisuus todistaa, että "herjaajat" ovat väärässä ja siihen Raamatussakin kehotetaan.

Joten miksi yksikään helluntailainen ei noudata Raamatun ohjetta ja kerro uskonsa perusteista koskien Israelin siunaamista ja pelastusta?

Käytäntö on osoittanut että vaikka koskee silmäterään ei siitä mitään seuraa.

Onko saksalaisille käynyt huonosti vaikka aika pahasti silmäterään koskivat ja olivat aikeissa hävittää kokonaan.

Hyvin menee heillä.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Käytäntö on osoittanut että vaikka koskee silmäterään ei siitä mitään seuraa.

Onko saksalaisille käynyt huonosti vaikka aika pahasti silmäterään koskivat ja olivat aikeissa hävittää kokonaan.

Hyvin menee heillä.

Saksalaisia kuoli kymmeniä prosentteja toisessa maailman sodassa.
        Itä-Saksalaiset olivat kymmeniä vuosia Neuvostoliiton helvetissä.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Ei ne kuolleet juutalaisten vuoksi, vaan omas pöllöyttään. Olisivat tappaneet neuvostoliiton kanssa kimpassa juutalaiset, niin hyvin olisi käynyt. Ei olisi kukaan kostanut.

Holokausti oli Jumalan kosto. Eikä ole vieläkään täysin päättynyt

• Anonyymi00106
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Nyt kyllä tuli jo uutta tietoa! Minun käsitykseni mukaan
        siellä kuoli ihmisiä, ei prosentteja.

• Anonyymi00076

HELLUNTAILAISET RAJOITTAVAT SANAN- JA USKONNONVAPAUTTA
      Anonyymi-ap
      2026-04-05 14:40:16

Edes Raamatun paikkoja ei sallita helluntaipalstalla, jos ne eivät miellytä helluntailaisten korvasyyhyä.
      ....
      saanen nauraa- kun panetteleija lipoo kielellään sanoja, koska vain ne sisältävät leikkijumalanpuhujan syyttelyä ja se olisi se sana- mitä ei voi rajoittaa.

Ei täällä tarvii olla helluntalainen, kun näkee sinunkin raivon,
      sinun sanoitus- kun otat harhaasi Sanan- että ikäänkuin Jumala olisi sinun papatuksesi lähde.

Älä naurata.

Kaikki minä sanon- --lainaat sanaa- MIKSI- Mene kentälle töihin.
      Siellä on sinun paikkasi- koska Kristus- kasvoiset odottaa.
      Mutta, ei- palstallal papatu, papatusten jälkeen ja käärmeen kanssa leikit hyvän ja pahantiedonpuulla - leikkijumalasi -lihaa tyydyttäen.

• Anonyymi00102

"että ikäänkuin Jumala olisi sinun papatuksesi lähde."

Sinunko papatuksesi lähde se Jumala sitten on, vaikka kieltäydyt tottelemasta Jumalasi sanaa ?

Mitä jos kokeilisit lopettaa tuon papattamisesi ja sen sijaan vastaisit kysymyksiini Raamatun ohjeiden mukaan ?

"Kaikki minä sanon- --lainaat sanaa- MIKSI- Mene kentälle töihin.
        Siellä on sinun paikkasi- koska Kristus- kasvoiset odottaa."

Minä en ole uskovainen, mutta yritän puhua niiden kärsivien puolesta, joita teidän epäjumalanne Israel murhaa. Te ette näe näissä kärsivissä ja kuolevissa Jeesusta, vaan ainoastaan Israelin vihollisen.

Opettiko Jeesus siis: "menkää ja tehkää KAIKKI KANSAT minun opetuslapsikseni...lukuun ottamatta muslimeja, sillä Israelin viholliset ovat minunkin vihollisiani"...?

Tuoko on sitä Jeesuksen uskoa ?

• Anonyymi00111

Mene töihin papattamasta, saatat saada ihan itse kuutioi maksettua ilman luukulla roikkumista !

• Anonyymi00091

Oudot höinät aivan sama mitä niillä yritetään sanoa.

• Anonyymi00104

Tällä palstalla ja tässä ketjussa esiintyy narsismia, joka on persoonan häiriö.
      Narsisti on epäpersoona, tyhjä kuori. Ei tunne itseään koska hänellä ei ole
      yhtettä sisäiseen minäänsä, koska siellä on tyhjiö.

Narsistille ominaista on se, että hän siirtää omat vikansa ja syntinsä,
      pahuutensa, toisen ihmisen päälle hänen kannettavakseen syyllistäen
      häntä. Hän tekee sen, koska hän ei voi käsitellä niitä omassa itsessään.
      Narsistilla ei ole mitään työkalua, jolla käsitellä omaa pahuuttaan.
      Hän ei kestä nähdä sitä itsessään. Siksi hän siirtää sen uhriinsa
      syyllistämällä tätä omista vioistaan ja jopa synneistään.

Tämä narsistinen ilmiö on ilmiömäistä ja usein esiintyvää näillä palstoilla
      ja tässäkin ketjussa. Jos sinua yksilönä tai jopa seurakuntana syyllistetään
      asioista, joista et löydä yhtymäkohtaa itsessäsi, olet narsistisen projisoinnin vaikutuksessa. Oikea tapa kohdata narsistista syyttelyä on olla reagoimatta mitenkään.

Narsisti nauttii kaaoksen luomisesta ja toisen ihmisen provosoimisesta
      niin, että saa uhrinsa reagoimaan voimakkaasti. Narsisti pyrkii
      saamaan uhrinsa pois tolaltaan ja kyseenalaistamaan omia mielipiteitään
      ja omia tunteitaan. Näin hän saa uhrinsa hallintaansa. Älkää antako
      tämän tapahtua itsellenne. Älkää antako narsistille sitä reaktiota,
      jota hän etsii ja tavoittelee. Hän saa niistä vain lisää panoksia
      syyttelyihin.

Mitä voimakkaampi uhrin (uskovan) reaktio on, sitä tyytyväisempi
      narsisti on. Hän kun voi sit sanoa, että katsokaat nyt millainen toi
      ihminen on. Se on ihan mahdoton ja aivan hullu. Näissä hengellisissä
      "keskusteluissa" kun uskova antaa provosoida itsensä voimakkaisiin
      reaktioihin, tämä voi olla: "Nuo helluntailaisethan ovat aivan hulluja
      ja täysin harhaoppisia".

Helluntailaisista uskovista ja seurakunnasta valehdellaan ja uskovia
      syytetään palstalla asioista, joihin he ovat täysin syyttömiä. Jopa
      Jumalan Sanaa vääristellään omiin tarkoituksiin jotta saataisiin
      helluntailaiset huonoon valoon. Helluntai uskovat eivät koe mitenkään
      näiden syytösten täsmäävän itseensä. Helluntailaiset ovat valheellisen
      pahan narsistisen toiminnan uhreja tällä palstalla, ja muuallakin.

Olisiko niin, että nämä herjaajat ja syyllistäjät ovatkin narsisteja,
      jotka projisoivat omaa pahuuttaan helluntailaisiin. Pakostakin
      tulee ajatelleeksi, että näin saattaa todella olla. Ehkä he eivät ole
      "pakkovauvakastettuja" luterilaisia uskovia? Uskova ei herjaa
      ketään, oli hän sitten luterilainen uskova tai helluntailainen uskova.

Miettikää tätä.

Mvh J - K

• Anonyymi00113

"Narsisti pyrkii saamaan uhrinsa pois tolaltaan ja kyseenalaistamaan omia mielipiteitään
        ja omia tunteitaan."

Anteeksi nyt vain hyvä Mvh J - K, mutta minua ei kiinnosta teidän tunteet ja mielipiteet, vaikka juuri ne ovatkin sitä olennaisinta helluntailaisuutta, vaan minä kysyn teidän uskonne perusteita... siis RAAMATULLISIA perusteita ?

Ei tarvitse kokea minkäänlaisia tunnekuohuja, eikä tarvitse kertoa mielipiteitä, kun vaan perustelee tuon teidän Israelin palvomisoppinne Raamatulla ja osoittaa, että se on Jeesuksen uskoa eli että se perustuu Uuteen testamenttiin ja Uuteen liittoon.

Onnistuuko mitenkään ?

• Anonyymi00116
        Anonyymi00113 kirjoitti:

"Narsisti pyrkii saamaan uhrinsa pois tolaltaan ja kyseenalaistamaan omia mielipiteitään
        ja omia tunteitaan."

Anteeksi nyt vain hyvä Mvh J - K, mutta minua ei kiinnosta teidän tunteet ja mielipiteet, vaikka juuri ne ovatkin sitä olennaisinta helluntailaisuutta, vaan minä kysyn teidän uskonne perusteita... siis RAAMATULLISIA perusteita ?

Ei tarvitse kokea minkäänlaisia tunnekuohuja, eikä tarvitse kertoa mielipiteitä, kun vaan perustelee tuon teidän Israelin palvomisoppinne Raamatulla ja osoittaa, että se on Jeesuksen uskoa eli että se perustuu Uuteen testamenttiin ja Uuteen liittoon.

Onnistuuko mitenkään ?

Kolahtiko joku sana nilkkaan, päähän vai sytämeen?
        Ja miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sinun kysymyksistäsi
        koska oletan, että et tahdo tietää vaikka kysyt. Jos tahtoisit
        tietää, sinulla olisi jo tieto, ellet ole uusi palstalla.

Eikö olekki merkillistä, että monet kyselevät asioista, joista
        eivät tahdo tietää? Siksi he eivät ota vastaan vastauksia eivätkä
        koskaan pääse tietämään. Se on tämän palstan, niin sanoakseni,
        tavaramerkki.

Ja minun sivustollani on perusteluja uskolleni jos olen sinun
        kohdalla väärässä ja ne kuitenkin sinua kiinnostaa.

https://www.jumala-kanssamme.se/

Mvh J - K

• Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

tavaramerkki.

Mvh J - K

Annoin AI;lle tehtävän recensoida "Ei tahdo tietää" tekstini.
        Tässä se tulee, siis lyhennetty versio ja selitys tekstistä.
        https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/439657387

"🕊️ Sammanfattning av “Ei tahdo tietää”
        Texten behandlar varför många människor inte halua tietää Jumalasta – eivät tahdo ottaa vastaan tietoa Luojastaan – och mitä hengellisiä seurauksia sillä on.

🌍 1. Joh. 1:10 – avainkohta
        Kirjoittaja nostaa esiin ruotsalaisen vuoden 1917 Raamatun käännöksen, jossa sanotaan:

“världen ville icke veta av honom”
        eli “maailma ei tahtonut tietää Hänestä”.

Tämä eroaa uudemmista käännöksistä, joissa yleensä sanotaan, ettei maailma tuntenut Jeesusta. Kirjoittajan mukaan ero on merkittävä:

Ei tuntenut = tietämättömyys

Ei tahtonut tietää = tahallinen välinpitämättömyys ja torjunta

💡 2. Tahdon merkitys
        Teksti korostaa, että tahto tietää on edellytys tiedon saamiselle.

Jumala ei pakota itseään kenellekään.

Ihminen saa tietoa Jumalasta vain, jos hän haluaa sitä.

Haluttomuus johtaa elämään ilman Jumalaa, mikä kirjoittajan mukaan aiheuttaa hengellistä pimeyttä ja ongelmia.

✨ 3. Jeesus – tie Isän luo
        Kirjoittaja painottaa, että Jumalan tunteminen tapahtuu Pojan kautta.
        Keskeisiä ajatuksia:

Jeesus ilmoittaa Isän (Joh. 1:18).

Jos joku rakastaa Jumalaa, hän luonnollisesti kiinnostuu myös Pojasta.

Ilman Poikaa ei ole yhteyttä Isään (Joh. 14:6).

Pojan kautta ihminen saa valon ja elämän.

🧩 4. Vertaus Ville Villevallasta
        Teksti käyttää vertauskuvaa:

Ihminen etsii isää (Villeä), mutta ei löydä.

Kun hän kuulee, että isällä on poika lähellä, hän menee pojan luo.

Poika vie hänet isän luo.
        Tämä kuvaa suhdetta Jumalan, Jeesuksen ja ihmisen välillä.

Jos ihminen ei ole kiinnostunut isästä eikä pojasta, hän ei saa yhteyttä kumpaankaan.

🤝 5. Yhteys Isään ja Poikaan
        Uuden testamentin kohdat (1 Joh. 1:3; 1 Joh. 2:22–24) vahvistavat:

Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.

Antikristus kieltää Isän ja Pojan.

Uskova elää Jumalan yhteydessä Pojan kautta.

❤️ 6. Johtopäätös
        Tekstin ydinviesti:

Suurin este Jumalan tuntemiselle ei ole tiedon puute, vaan tahto.

Ihminen, joka haluaa tuntea Jumalan, löytää Hänet Jeesuksen kautta.

Ihminen, joka ei tahdo tietää, jää ilman yhteyttä Jumalaan.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00116 kirjoitti:

tavaramerkki.

Mvh J - K

"Kolahtiko joku sana nilkkaan, päähän vai sytämeen?"

No ei kuule kolahtanut yhtään mihinkään.

"Ja miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sinun kysymyksistäsi"

No miten olisi se, että Raamattu kehottaa niin tekemään ja vastaamaan JOKAISELLE, joka kysyy ?

1.Piet.3
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin *sävyisyydellä ja pelolla*,

"koska oletan, että et tahdo tietää vaikka kysyt."

No älä oleta, koska oletuksesi on väärä. Minä haluan tietää.

"Eikö olekki merkillistä, että monet kyselevät asioista, joista
        tavaramerkki."

No tässä tapauksessa yksikään Israelfanittaja ei ole vastannut kysymyksiini.

Sen sijaan paljon energiaa on käytetty minun persoonani kommentoimiseen (luterilainen, lahkolainen, sapatisti, helluntailaisten opetusten vääristelijä, narsisti jne...)

"Ja minun sivustollani on perusteluja uskolleni jos olen sinun
        kohdalla väärässä ja ne kuitenkin sinua kiinnostaa."

En ala poikkeamaan kenenkään sivustoille, sillä me olemme nyt keskustelupalstalla keskustelemassa helluntailaisuudesta, joten voit perustella, miten Israel-nimisen valtion siunaaminen liittyy ja on sovitettavissa pelastukseen, Jeesuksen seuraamiseen ja Jeesuksen uskoon.

Kiitos etukäteen vastauksistasi.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00120 kirjoitti:

No miten olisi se, että Raamattu kehottaa niin tekemään ja vastaamaan JOKAISELLE, joka kysyy ?

1.Piet.3
        15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja ***OLKAA AINA VALMIIT VASTAAMAAN JOKAISELLE***, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin *sävyisyydellä ja pelolla*,

tavaramerkki."

Sen sijaan paljon energiaa on käytetty minun persoonani kommentoimiseen (luterilainen, lahkolainen, sapatisti, helluntailaisten opetusten vääristelijä, narsisti jne...)

En ala poikkeamaan kenenkään sivustoille, sillä me olemme nyt keskustelupalstalla keskustelemassa helluntailaisuudesta, joten voit perustella, miten Israel-nimisen valtion siunaaminen liittyy ja on sovitettavissa pelastukseen, Jeesuksen seuraamiseen ja Jeesuksen uskoon.

Sinä näytät tuntevan Raamattua. Silloin sinä tiedät vastaukset
        kysymyksiisi. Miksi siis kysyt? Uskovat vastaavat Raamatulla
        kun ja jos vastaavat. Mutta uskovat eivät ole velvollisia vastaamaan
        kaikille kaikkeen ja joka tilanteessa. Ei Jeesuskaan vastannut
        kaikille kaikkiin Hänelle esitettyihin kysymyksiin vaikka varmasti
        osasi vastata.

Mvh J - K

• Anonyymi00122
        Anonyymi00120 kirjoitti:

1.Piet.3

tavaramerkki."

>>>En ala poikkeamaan kenenkään sivustoille, sillä me olemme nyt
        keskustelupalstalla keskustelemassa helluntailaisuudesta,<<<

Sinä et siis tahdo tietää, ja todistat sen jatkuvasti.
        Jos olisit kiinnostunut aiheesta, sinä menisit nettisivustoille,
        joista on kerrottu, että sieltä voisi löytää vastauksia. Niin minä teen.
        Käyn nettisivustoilla lukemassa aiheista, jotka kiinnostaa.
        Mutta jos aihe ei kiinnosta, en tietenkään etsi tietoa mistään.

Sinun motiivisi saada uskovat vastaamaan eivät siis ole
        tiedon jano. Se on aivan jotakin muuta. Ja siksi sinulle ehkä ei
        kukaan vastaa kysymyksiisi. Vilpittömille tietoa etsiville
        pyritään vastaamaan, mutta kysyville jo tietäville ei vastata.
        Niinson!

Mvh J - K

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

osasi vastata.

Mvh J - K

"Sinä näytät tuntevan Raamattua. Silloin sinä tiedät vastaukset
        kysymyksiisi. Miksi siis kysyt? "

Siksi, koska tämä on keskustelupalsta ja minä haluan keskustella tästä helluntailaisuuteen kiinteästi liittyvästä opetuksesta koskien Israelin siunaamista. Sitä vartenhan tämä palsta on olemassa, vai mitä?

Miksi siis yksikään teistä ei halua keskustella tästä aiheesta ?

• Anonyymi00126
        Anonyymi00123 kirjoitti:

"Sinä näytät tuntevan Raamattua. Silloin sinä tiedät vastaukset
        kysymyksiisi. Miksi siis kysyt? "

Siksi, koska tämä on keskustelupalsta ja minä haluan keskustella tästä helluntailaisuuteen kiinteästi liittyvästä opetuksesta koskien Israelin siunaamista. Sitä vartenhan tämä palsta on olemassa, vai mitä?

Miksi siis yksikään teistä ei halua keskustella tästä aiheesta ?

>>>Miksi siis yksikään teistä ei halua keskustella tästä aiheesta ?<<<

Koska sinä et tahdo keskustella vaan riidellä ja väitellä.
        Sinulla on voimakkaat käsitykset asioista ja koetat saada
        uskovat kertomaan oman näkemyksensä, jota sinä sitten
        pääset ojentamaan. Älä ihmettele, jos kukaan ei tahdo
        antautua sellaiseen. Se ei ole keskustelua vaan riitelyä
        ja siihen sinä pyrit. Se on selvästi luettavissa tavastasi
        esittää kysymyksiä.

Jos todella tahdot keskustella, muuta taktiikkaa, niin
        ehkä onnistut saamaan jonkun vastaamaan.

Mvh J - K

• Anonyymi00129
        Anonyymi00121 kirjoitti:

osasi vastata.

Mvh J - K

"Mutta uskovat eivät ole velvollisia vastaamaan
        kaikille kaikkeen ja joka tilanteessa."

Joo, olen huomannut, että nykypäivän Jeesuksen seuraajat eivät eroa käytökseltään mitenkään jumalattomista, sillä kaikki mitä Raamatussa edellytetään uskovilta voidaan mitätöidä ja kääntää aivan päinvastaiseksi jollakin itse keksityllä verukkeella.

- ei tarvitse perustella uskoaan
        - ei tarvitse olla nöyrä
        - ei tarvitse kääntää toista poskeaan
        - vihollisten puolesta ei tarvitse rukoilla, vaan voi vastata samalla mitalla takaisin
        - sotia ja väkivaltaa saa kannattaa, kun on kysymys niistä, jotka koetaan vihollisiksi
        - evankeliumia ei tarvitse julistaa kaikille esim muslimeille, jotka ovat vihollisia
        - kaikkia kansojakaan ei siis tarvitse tehdä Jeesuksen opetuslapsiksi, sillä kaikki, jotka ovat Israelin vihollisia ovat myös Jeesuksen vihollisia sekä tietysti silloin myös Jeesuksen seuraajien eli kristittyjen vihollisia
        - Israel ja kristityt saavat tappaa vihollisiaan siinä kuin jumalattomatkin
        - fyysinen väkivalta on kelpo ase käytäessä sotaa henkivaltoja vastaan
        - Jumala ja Jeesus katsovat erittäin tarkkaan henkilöön, esim onko juutalainen vai muslimi, tai onko kristitty vai jumalaton
        - Jumalalla on siis käytössään vahvat rasistiset kaksoisstandardit tarkastellessaan luotujensa tekoja, joten sama koskee siis myös kristittyjä

Ainoa oleellinen ero uskovan ja jumalattoman välillä onkin se, että hurskas uskova peittelee omaa alastomuuttaan kuvitellulla valkoisella lahjakaavulla, kun jumalattoman on tyydyttävä olemaan rehellisesti vain oma alaston raadollinen itsensä.

Hurskas kristitty voi kuorruttaa ja peittää oman pahuutensa kaikenlaisella kieroon vääntämällään raamatullisella jumalhömpällä, kun taas jumalattomat ovat vain yksinkertaisesti pahoja ilman mitään jumalallisia tekosyitä.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00116 kirjoitti:

tavaramerkki.

Mvh J - K

Ei minua sinun uskosi perusteet kiinnosta, MIKÄLI jätät niissä kertomatta sen oleellisen seikan, että myös Israelin siunaamisella on osuus sinun pelastumiseesi.

Olen huomannut, että kirkoilla ja uskonlahkoilla on

==>VIRALLISET eli JULKISET tarinat ulkopuolisille, jotka ovat yleistä liirumlaarumia.

==> EPÄVIRALLISET tarinat omille, jotka ei kestä lähempää tarkastelua, joten niistä puhutaan vain omien kesken.

Kun joku on ensin saatu mukaan yleisen liirumlaarumin avulla, niin sitten aletaan perehdyttämään niihin kirkon/lahkon keksimiin omiin "pelastusehtoihin".

Kirjoitit etusivulla "En ole mikään raamattutieteilijä enkä pyri esiintymään sellaisena. Tietoni on hyvin rajallista. En siis ryhdy syvällisiin ja laajoihin teologisiin selityksiin mistään aiheesta"...joten miksi siis ohjasit minut sinne, sillä en ole etsimässä mitään yleistä liirumlaarumia, jota voin löytää mistä vaan, vaan vastauksia esittämiini kysymyksiin.

Tosin en minäkään vaadi mitään laajoja teologisia selityksiä, vaan ainoastaan sen, että joku selittää järkeen käyvällä tavalla, miten rasistisen Israelin fanittamisen voi liittää Jeesuksen uskoon, sillä nehän ovat täydellisesti RISTIRIIDASSA KESKENÄÄN ?

Jeesushan "ei katso henkilöön", eikä syntyperä ratkaise sitä, ketkä ovat todellisia israelilaisia, vai mitä ? Näin Raamattu ainakin opettaa.

Tässä Israelin fanittamisessa taas syntyperä ja henkilöön katsominen ovat avainkysymyksiä...siis suorastaan pelastuskysymyksiä...

• Anonyymi00131
        Anonyymi00130 kirjoitti:

Ei minua sinun uskosi perusteet kiinnosta, MIKÄLI jätät niissä kertomatta sen oleellisen seikan, että myös Israelin siunaamisella on osuus sinun pelastumiseesi.

Olen huomannut, että kirkoilla ja uskonlahkoilla on

==>VIRALLISET eli JULKISET tarinat ulkopuolisille, jotka ovat yleistä liirumlaarumia.

==> EPÄVIRALLISET tarinat omille, jotka ei kestä lähempää tarkastelua, joten niistä puhutaan vain omien kesken.

Kun joku on ensin saatu mukaan yleisen liirumlaarumin avulla, niin sitten aletaan perehdyttämään niihin kirkon/lahkon keksimiin omiin "pelastusehtoihin".

Kirjoitit etusivulla "En ole mikään raamattutieteilijä enkä pyri esiintymään sellaisena. Tietoni on hyvin rajallista. En siis ryhdy syvällisiin ja laajoihin teologisiin selityksiin mistään aiheesta"...joten miksi siis ohjasit minut sinne, sillä en ole etsimässä mitään yleistä liirumlaarumia, jota voin löytää mistä vaan, vaan vastauksia esittämiini kysymyksiin.

Tosin en minäkään vaadi mitään laajoja teologisia selityksiä, vaan ainoastaan sen, että joku selittää järkeen käyvällä tavalla, miten rasistisen Israelin fanittamisen voi liittää Jeesuksen uskoon, sillä nehän ovat täydellisesti RISTIRIIDASSA KESKENÄÄN ?

Jeesushan "ei katso henkilöön", eikä syntyperä ratkaise sitä, ketkä ovat todellisia israelilaisia, vai mitä ? Näin Raamattu ainakin opettaa.

Tässä Israelin fanittamisessa taas syntyperä ja henkilöön katsominen ovat avainkysymyksiä...siis suorastaan pelastuskysymyksiä...

Sinun kanssasi on vaikea ellei mahdotonta keskustella aiheesta
        koska sinulla itselläsi on voimakkaat mielipiteet aiheesta.

Sinä vaadit uskovaa kertomaan oman käsityksen, jonka sinä
        sitten kiivaasti poljet maahan ja tuot oman "oikean" tulkinnan
        Raamatusta. Jos uskova ei ota vastaan sinun opetustasi, hän
        on harhaoppinen tai vähä älyinen.

Sellaisen henkilön kanssa ei kenelläkään ole mitään suurempaa
        intoa ryhtyä keskustelemaan koska se ei olisi mitään keskustelua
        vaan toisen Raamatun tulkinnan polkemista suohon. Ja tätä sinä
        kovasti odotat, että pääset tekemään koska jankkaat asiasta jatkuvasti.
        Lopeta jo!

Sitä paitsi nämä asiat ovat vaikeasti selitettävsissä niin. ettei siitä syntyisi
        väärinkäsityksiä tai olkinukke teorioita. Ne ymmärretään sydämessä
        Pyhän Hengen antamalla ymmärryksellä. Sitä ymmärrystä ei ihminen voi
        toiselle ihmiselle antaa. Siksikin tästä on hyvin vaikea keskustella.

1. Sinä itse tiedät kaiken parhaiten. Suhtautumisesi on ylimielinen.

2. Sinä tahdot väitellä aiheesta; osoittaa kuinka toinen on väärässä.

3. Sinä vaadit, että uskova tuo oman tulkinnan, jonka sitten poljet maahan.

4. Uskova, joka on lukenut Raamattua Pyhässä Hengessä Pyhän Hengen
        opettamana Pyhän Hengen täyteydessä on saanut Pyhän Hengen antaman
        opetuksen sydämeensä syvällisenä ymmärryksenä.

5. Sitä ymmärrystä ei ihminen voi toiselle siirtää vaikka kuinka "keskustelee".
        Tämän käsittää kohdan 4 uskovat.

6. Jotta saisit uskovat keskustelemaan, ja nimen omaan keskustelemaan,
        kanssasi, asenteesi tulee olla nöyrempi. Asenteesi luetaan sieltä rivien
        välistä jos ei itse tekstistä.

Mvh J - K

• Anonyymi00142
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Sinun kanssasi on vaikea ellei mahdotonta keskustella aiheesta
        koska sinulla itselläsi on voimakkaat mielipiteet aiheesta.

Sinä vaadit uskovaa kertomaan oman käsityksen, jonka sinä
        Raamatusta. Jos uskova ei ota vastaan sinun opetustasi, hän
        on harhaoppinen tai vähä älyinen.

Sellaisen henkilön kanssa ei kenelläkään ole mitään suurempaa
        intoa ryhtyä keskustelemaan koska se ei olisi mitään keskustelua
        vaan toisen Raamatun tulkinnan polkemista suohon. Ja tätä sinä
        kovasti odotat, että pääset tekemään koska jankkaat asiasta jatkuvasti.
        Lopeta jo!

Sitä paitsi nämä asiat ovat vaikeasti selitettävsissä niin. ettei siitä syntyisi
        toiselle ihmiselle antaa. Siksikin tästä on hyvin vaikea keskustella.

1. Sinä itse tiedät kaiken parhaiten. Suhtautumisesi on ylimielinen.

2. Sinä tahdot väitellä aiheesta; osoittaa kuinka toinen on väärässä.

3. Sinä vaadit, että uskova tuo oman tulkinnan, jonka sitten poljet maahan.

4. Uskova, joka on lukenut Raamattua Pyhässä Hengessä Pyhän Hengen
        opettamana Pyhän Hengen täyteydessä on saanut Pyhän Hengen antaman
        opetuksen sydämeensä syvällisenä ymmärryksenä.

5. Sitä ymmärrystä ei ihminen voi toiselle siirtää vaikka kuinka "keskustelee".
        Tämän käsittää kohdan 4 uskovat.

6. Jotta saisit uskovat keskustelemaan, ja nimen omaan keskustelemaan,
        kanssasi, asenteesi tulee olla nöyrempi. Asenteesi luetaan sieltä rivien
        välistä jos ei itse tekstistä.

Mvh J - K

"Sinä vaadit uskovaa kertomaan oman käsityksen, jonka sinä
        Raamatusta."

Miksi sinä etukäteen "sairastat" sitä, mitä minä "tulen tekemään"... ?

Enhän minä voi pakottaa ketään uskomaan yhtään mitään, vaikka täällä kirjoiteltaisiin mitä tahansa, joten miksi kukaan ei edes yritä ? Mitä te pelkäätte ?

Enkä minä polje maahan kenenkään oikeita tulkintoja, sillä olen puolustanut helluntailaisten kastekäsityksiäkin täällä parhamista ja olsenista jankkaajalle.

"Sitä paitsi nämä asiat ovat vaikeasti selitettävsissä niin. ettei siitä syntyisi
        toiselle ihmiselle antaa. Siksikin tästä on hyvin vaikea keskustella."

Ei ne niin vaikeita ole. Kysyy vaan sydämessään, mitä Jeesus tekisi missäkin tilanteessa tai miten Jeesus on tulkinnut ja opettanut jotain asiaa esim israelilaisuutta, eikä kuuntele ihmisten keksimää poliittista propagandaa, jolla vääristellään kaikki Jeesuksen opetukset päinvastaisiksi.

• Anonyymi00143
        Anonyymi00142 kirjoitti:

"Sinä vaadit uskovaa kertomaan oman käsityksen, jonka sinä
        Raamatusta."

Miksi sinä etukäteen "sairastat" sitä, mitä minä "tulen tekemään"... ?

Enhän minä voi pakottaa ketään uskomaan yhtään mitään, vaikka täällä kirjoiteltaisiin mitä tahansa, joten miksi kukaan ei edes yritä ? Mitä te pelkäätte ?

Enkä minä polje maahan kenenkään oikeita tulkintoja, sillä olen puolustanut helluntailaisten kastekäsityksiäkin täällä parhamista ja olsenista jankkaajalle.

"Sitä paitsi nämä asiat ovat vaikeasti selitettävsissä niin. ettei siitä syntyisi
        toiselle ihmiselle antaa. Siksikin tästä on hyvin vaikea keskustella."

Ei ne niin vaikeita ole. Kysyy vaan sydämessään, mitä Jeesus tekisi missäkin tilanteessa tai miten Jeesus on tulkinnut ja opettanut jotain asiaa esim israelilaisuutta, eikä kuuntele ihmisten keksimää poliittista propagandaa, jolla vääristellään kaikki Jeesuksen opetukset päinvastaisiksi.

>>>Miksi sinä etukäteen "sairastat" sitä, mitä minä "tulen tekemään"... ?<<<

Olen kertonut sinulle, että se on teksteissäsi luettavissa joko suorassa
        tekstissä tai rivien välissä. Lukijat lukevat myös sieltä rivien välistä
        ja muodostavat kuvan mahdollisesta keskustelutoveristaan ja hänen
        motiiveistaan. Niin myös sinä teet, eikö?

Ja minulle on tullut sellainen käsitys sinusta, että tahdot ainoastaan
        tuoda omaa asiaasi ja olet sitä mieltä, että helluntailaiset ovat väärässä
        tässä asiassa. Senhän sinä olet jo kertonut monta kertaa. Mutta sinä
        jankkaat asiasta, vaikka kukaan ei tahdo keskustella kanssasi. Ja syyn
        olen ketonut monta kertaa.

>>>Enkä minä polje maahan kenenkään oikeita tulkintoja, sillä olen puolustanut helluntailaisten kastekäsityksiäkin täällä parhamista ja olsenista jankkaajalle.<<<

Jos olet uudestisyntynyt uskova ja tunnet Raamattua, sinä tietenkin
        olet helluntailaisten kanssa samaa mieltä monista Raamatun opeista.
        Se ei hämmästytä minua lainkaan. Mutta se hämmästyttää jos sinä et
        tiedä, miksi helluntailaiset siunaavat Israelia ja varovat puhumasta
        pahaa heistä, kiroamasta Israelia. Tämä on selvästi ilmoitettu
        Raamatussa, miten se asia on. Niin sinä varmasti tiedät jo.

Mutta kerro oma käsityksesi vaatimatta uskovaa helluntailaista
        kertomaan helluntailaisten käsitys. Sitten voimme lukea ja pohtia
        mielessämme oletko oikeassa vai väärässä. Voimme myös ehkä
        vastata. Mutta jos jo kättelyssä saa syytöksiä ja herjoja, ....???

Mvh J - K

• Anonyymi00147
        Anonyymi00143 kirjoitti:

>>>Enkä minä polje maahan kenenkään oikeita tulkintoja, sillä olen puolustanut helluntailaisten kastekäsityksiäkin täällä parhamista ja olsenista jankkaajalle.<<<

Mvh J - K

"Ja minulle on tullut sellainen käsitys sinusta, että tahdot ainoastaan
        tässä asiassa."

Joo, olen kyllä tosiaankin sitä mieltä, että helluntailaiset ovat väärässä "siunatessaan Israelia"...sekä raamatullisesti että moraalisesti...mutta jos olet lukenut, mitä olen kirjoittanut, niin luulisi sinun jo tajunneen, etten aja "omaa asiaani", vaan olen vihainen, kauhuissani ja vatsaani vääntää ajatuskin kaikista niistä kymmenistä tuhansista kärsivistä ihmisistä...varsinkin täysin viattomista LAPSISTA...joita israelilaiset murhaavat ja joiden kodit he tuhoavat "Jeesuksen seuraajien" siunaamana !

Etkö todellakaan näe mitään moraalista ristiriitaa tässä ?

Helluntailaiset tuomitsevat katolisten ja luterilaisten suorittamat murhat Jumalan nimissä, mutta eivät näe mitään väärää siinä, että itse siunaavat ja oikeuttavat Israelin suorittamat murhat ???

Tämä "Jeesuksen seuraajien" sokeus on aivan käsittämätöntä !

Jos helluntailaiset ovat Jeesuksen seuraajia, joilla on Jeesuksen usko, niin kuinka he voivat perustaa opetuksiaan vanhan liiton juutalaisuuteen ja samalla mitätöidä kaikki uuden liiton ja Jeesuksen opetukset ?

• Anonyymi00148
        Anonyymi00143 kirjoitti:

Mvh J - K

"Jos olet uudestisyntynyt uskova ja tunnet Raamattua, sinä tietenkin
        Raamatussa, miten se asia on. Niin sinä varmasti tiedät jo."

Olen jo kertonut, etten ole uskova, mutta minä tunnen Raamattua kohtalaisen hyvin ja osaan myös perustella, jos jotkin opetukset ovat ristiriidassa keskenään. Ja koska en kuulu mihinkään kirkkoon tai lahkoon, niin minulla ei ole myöskään minkäänlaista tarvetta puolustella kenenkään vääriä opetuksia, kuten nyt tämä "Israelin siunaaminen", jolle ei löydy mitään raamatullisia perusteita uudessa liitossa.

Ja Israelin palvojat ovat myös keksineet "Israelin siunaamiselle" ihan ikioman merkityksenkin, sillä ei se ole pahan puhumista, jos puhuu TOTTA pahan tekemisestä, eikä valehtele. Ei kai se siunaaminen tarkoita sitä, että pahaa ei saa nimittää pahaksi tai että pahan tekemistä siunataan ?

Otetaan nyt vaikkapa tällainen psykologinen esimerkki, kuten jos sinä rakastat lastasi, niin tarkoittaako se sitä, ettet saa nuhdella tai ojentaa häntä koskaan mistään, jos hän tekee väärin ? Kehut vaan aina.

Tällä tavalla kasvatetuista lapsista tulee "rajattomia" ja itsekeskeisiä narsisteja, joiden elämä pyörii vain heidän oman napansa ympärillä. Heille ei kehity mitään käsitystä oikeasta ja väärästä, koska kukaan ei opeta sitä heille.

Vanha testamentti on täynnä profeettoja, jotka nuhtelivat Israelia sen pahoista teoista, joten kirosivatko nämä profeetat silloin mielestäsi Israelia ? Myöskin Johannes Kastaja ja Jeesus nuhtelivat fariseuksia nimittäen heitä jopa kyykäärmeitten sikiöiksi, valehtelijoiksi ja murhaajiksi, joten kirosivatko he silloin Israelia ?

Jos tämä "Israelin siunaaminen" tarkoittaa sitä, että siitä ei saa sanoa mitään pahaa tekipä se sitten ihan mitä tahansa pahaa, kuten esim murhaa lapsia, niin silloin vanhan testamentin profeetat, Johannes Kastaja ja Jeesuskin kirosivat Israelia.

Uudessa testamentissa kerrotaan myös aivan selvästi, ketkä ovat oikeita israelilaisia/juutalaisia. Syntyperä ei sitä ratkaise.

Room. 2
        28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
        29 vaan se on juutalainen, joka ***sisällisesti*** on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on ***sydämen ympärileikkaus HENGESSÄ***, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

Joh. 1:47
        Jeesus näki Natanaelin tulevan tykönsä ja sanoi hänestä: "Katso, OIKEA ISRAELILAINEN, jossa ***ei vilppiä ole***!"

Matt.3
        7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
        8 Tehkää sen tähden parannuksen soveliaita hedelmiä,
        9 ÄLKÄÄKÄ LUULKO SAATTAVANNE SANOA MIELESSÄNNE: 'ONHAN MEILLÄ ISÄNÄ AABRAHAM'; sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
        10 Jo on kirves pantu puitten juurelle; ***JOKAINEN puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen***.

Nyt juutalaisten ei tarvitse edes itse todistella, että "onhan meillä isänä Aabraham", sillä juutalaisia palvovat "kristityt" pitävät huolta siitä, että tällä harhaopilla oikeutetaan kaikki juutalaisten vääryydet.

Jeesus itse todisti, että juutalaiset eivät ole enää missään erityisasemassa muihin nähden, joten miksi "Jeesuksen seuraajat" nostavat heitä jalustalle ja oikeuttavat heidän pahat tekonsa ?

Matt.23
        37 Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niin kuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
        38 Katso, 'teidän huoneenne on ***JÄÄVÄ HYLJÄTYKSI***

• Anonyymi00105

Kyllä adventistit ovat toiseksi pahimpia evankeelisten uskovien herjaajia.

• Anonyymi00128

Eipä pidä oikein paikkaansa, yleisesti ottaen.

• Anonyymi00107

Amerikan homoja nyt vain pitää herjata, piti homot siitä tai ei.

• Anonyymi00108

Suomalainen kansanhuvia on ollut sata vuotta ilvehtiä ja keksiä valeita helluntain ihmisistä!

Mikään taho ei ole siihen sanallakaan kajonnut, sellainen on tämä luterilainen ns kristitty maa !

Ja sama meno jatkuu ylösottoon asti!

• Anonyymi00112

"Suomalainen kansanhuvia on ollut sata vuotta ilvehtiä ja keksiä valeita helluntain ihmisistä!"

No miksi te ette oikaise "valheita" edes pyydettäessä ja tee, kuten Raamatussa kehotetaan ?

1.Piet.3
        13 Ja KUKA ON, JOKA VOI TEITÄ VAHINGOITTAA, JOS TEILLÄ ON KIIVAUS HYVÄÄN ?

On aivan turha uhriutua ja heittäytyä marttyyriksi, jos itse ei noudata Raamatun ohjeita.

Minä siis kysyn sinun uskosi perusteita ja jos et vastaa, niin kaikki voivat tehdä johtopäätöksen
        1) joko et osaa vastata ja perustella uskoasi, koska olet opetellut vain papukaijana ulkoa, mitä sinulle on syötetty...
        2) tai sinun pimeä ja sairas taikauskosi ei kestä päivänvaloa, koska se ei ole Jeesuksen uskoa, ja siksi olet haluton siitä kertomaan...

Kysymykset

4) Kirosiko Jeesus siis Israelin herjaamalla fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi, valehtelijoiksi ja murhaajiksi ? Kirosivatko profeetat Israelin, kun nuhtelivat juutalaisia heidän pahoista teoistaan ?

Ap

• Anonyymi00109

Kyllä homot kestää loppuun asti.

• Anonyymi00110

Homot ei kestä mitään, ei edes omaa homotustaan !

Ei, marssia pitää ja lippuja kiehuttaa, ihan samaa kuin pikkulapset makaa karkkihyllyn edessä ja hakkaa päätään lattiaan,...minä haluan haluan halua..

• Anonyymi00115
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Homot ei kestä mitään, ei edes omaa homotustaan !

Ei, marssia pitää ja lippuja kiehuttaa, ihan samaa kuin pikkulapset makaa karkkihyllyn edessä ja hakkaa päätään lattiaan,...minä haluan haluan halua..

Eiväthän homot kiukuttele marssiessaan, vaan iloitsevat ja riemuitsevat, koska heidän ei tarvitse salata enää homouttaan ja kokevat olevansa hyväksyttyjä sellaisina kuin ovat.

Eli kyllä homot kestävät oman homoutensa, mutta uskovat eivät kestä sitä.

Uskovien koko maailma ja elämä on ihan sekaisin homojen vuoksi ja sen sijaan, että keskittyisivät tulevaan ihanaan taivaselämäänsä, jossa ei ole homoja, uskovat keskittyvät tähän maailmaan ja tähän maanpäälliseen elämään yrittäen pakottaa homot takaisin kaappeihin ja eri tavoin uskovat elämään heidän sääntöjensä mukaan.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Eiväthän homot kiukuttele marssiessaan, vaan iloitsevat ja riemuitsevat, koska heidän ei tarvitse salata enää homouttaan ja kokevat olevansa hyväksyttyjä sellaisina kuin ovat.

Eli kyllä homot kestävät oman homoutensa, mutta uskovat eivät kestä sitä.

Uskovien koko maailma ja elämä on ihan sekaisin homojen vuoksi ja sen sijaan, että keskittyisivät tulevaan ihanaan taivaselämäänsä, jossa ei ole homoja, uskovat keskittyvät tähän maailmaan ja tähän maanpäälliseen elämään yrittäen pakottaa homot takaisin kaappeihin ja eri tavoin uskovat elämään heidän sääntöjensä mukaan.

Miksi kulkueissa esitellään saastaa?
        Esim. Nainen pukeutunut kissaksi, jota naamioitu mies taluttaa.

• Anonyymi00114

Lestojen parkingpate.

• Anonyymi00125

Nykypäivän seurakuntien johtavat pastorit tekevät karhunpalveluksen seurakunnalle opettaessaan heille sellaista, mitä he HALUAVAT kuulla eikä sitä, mitä HEIDÄN tulisi kuulla. Ei mikään ihme että monet seurakunnat tänään ovat sisäisten riitojen ja epäsovun pesäkkeitä, joihin jäsenten on vastenmielistä ja ahdistava tulla, vaikka he eivät uskalla tai kehtaa sanoa sitä ääneen, miksi jäisivät mieluummin kotiin kuin tulisivat viikko kokouksiin.

Seurakunnan paimenilta jää valitettavasti huomioon ottamatta vakava seuraus laiminlyödessään pastorille annetut seurakunnan valvomis tehtävät ja vastuut jotta kaikilla olisi hyvä ja turvallinen olo seurakunnan yhteydessä.

Tilanne tämän aikakauden seurakunnissa on lähes identtinen siinä, että Jeesus Kristus tarkkailee edelleen kiinnostuneena seurakuntien hengellistä tilaa vaikka ei ole fyysisesti läsnä. Tästä todisteena Ilmestyskirjan sanomat 7 seurakunnalle. Vaikka ne alunperin toimitettiin Johanneksen kynän välityksellä Vähä-Aasian seurakunnille, kirjeet todistavat, että ne soveltuvat nykypäivän seurakunnille ihan yhtä vakavana sanomana ja varoituksena. Onhan Jeesus Kristus edelleen jokaisen seurakunnan pää eikö niin Raamatussa sanota! Siinä tapauksessa lue tarkkaan hänen sanomansa Ilmestyskirjasta. Ne koskevat meitä jokaista.

• Anonyymi00132

>>>Edes Raamatun paikkoja ei sallita helluntaipalstalla, jos ne eivät miellytä helluntailaisten korvasyyhyä.<<<<

”Älköön kukaan nuoruuttasi katsoko ylen, vaan ole sinä uskovaisten esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkaudessa, uskossa, puhtaudessa.”
      ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭4‬:‭12‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00139

Silloin ei kyllä pidä herjata.

Jos herjaa, ei ole esikuva

Muuta kuin paholaiselle

• Anonyymi00144
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Silloin ei kyllä pidä herjata.

Jos herjaa, ei ole esikuva

Muuta kuin paholaiselle

Herjaus on nykyään muotisana !

• Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Herjaus on nykyään muotisana !

Joo, kaikki missä joku on eri mieltä, voidaan leimata "herjaamiseksi"...

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      35
      4135
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      3992
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3107
    4. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      2984
    5. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      2911
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      71
      2685
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      96
      2429
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      117
      2053
    9. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24
      1750
    10. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      43