Kyllä synnit saa anteeksi!

Anonyymi-ap

Siitä ei ole epäilystäkään, sillä se on evankeliumin ydinsanomaa. Apostoli Johannes kirjoitti siitä hyvin selvästi ja vakuuttavasti.

”Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että HÄN ANTAA MEILLE SYNNIT ANTEEKSI ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.”
1 Joh 1:9

23

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos me tunnustamme meidän syntimme, niin hän on uskollinen ja hurskas, joka meille synnit anteeksi antaa ja puhdistaa meitä kaikesta vääryydestä,

• Anonyymi00002

Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

If we confess our sins, he is faithful and just to forgive us our sins, and to cleanse us from all unrighteousness.

• Anonyymi00004

Minä tunnustin sinulle syntini enkä peittänyt pahoja tekojani; minä sanoin: "Minä tunnustan Herralle rikokseni", ja sinä annoit anteeksi minun syntivelkani.” Sela.
      Psalmi 32:5

• Anonyymi00005

Sentähden minä tunnustan sinun edessäs syntini, ja en peitä pahoja tekojani. Minä sanoin: minä tunnustan Herralle pahat tekoni; niin sinä annoit anteeksi syntini vääryyden, Sela!

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Sentähden minä tunnustan sinun edessäs syntini, ja en peitä pahoja tekojani. Minä sanoin: minä tunnustan Herralle pahat tekoni; niin sinä annoit anteeksi syntini vääryyden, Sela!

Då uppenbarade jag min synd för dig och överskylde icke min missgärning. Jag sade: "Jag vill bekänna för HERREN mina överträdelser"; då förlät du mig min synds missgärning. Sela.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Då uppenbarade jag min synd för dig och överskylde icke min missgärning. Jag sade: "Jag vill bekänna för HERREN mina överträdelser"; då förlät du mig min synds missgärning. Sela.

I acknowledged my sin unto thee, and mine iniquity have I not hid. I said, I will confess my transgressions unto the LORD; and thou forgavest the iniquity of my sin. Selah.

• Anonyymi00008

”Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.”
      Sananlaskut 28:13

• Anonyymi00009

Joka pahan tekonsa kieltää, ei hän menesty; vaan joka sen tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupius.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Joka pahan tekonsa kieltää, ei hän menesty; vaan joka sen tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupius.

Den som fördöljer sina överträdelser, honom går det icke väl; men den som bekänner och övergiver dem, han får barmhärtighet.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Den som fördöljer sina överträdelser, honom går det icke väl; men den som bekänner och övergiver dem, han får barmhärtighet.

He that covereth his sins shall not prosper: but whoso confesseth and forsaketh them shall have mercy.

• Anonyymi00012

Syntisyys pitää tunnustaa kasteen ja ehtoollisen saamisen perusteeksi. Muuten jää syntien anteeksianto saamatta.

Lahkot eivät sitä tee.

• Anonyymi00016

Voi sinua poloinen fariseus kun sinulle ei Jumalan Sana riitä!

Mutta hän sanoi: "Voi teitäkin, te lainoppineet, kun te sälytätte ihmisten päälle vaikeasti kannettavia taakkoja ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin!”
        Luuk 11:46

• Anonyymi00013

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi.

Tarjolla oli vain katuvien syntisten kaste.

• Anonyymi00014

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." (Perisynti)

• Maan laki ei tunnusta syntiä, mutta toki rikoksista joutuu vastaamaan. Valitettavasti uskonharhaa mainostavat eivät joudu petoksesta vastuuseen.

• Anonyymi00015

Kukaan muu ei omaa mieltä korjaa kuin ihminen itse. Ja aika parantaa. Aika unohtaa tai käsittelee synnit pois. Riippuvuudet ovat syntiä. Jotkut syytävät itseään samoista asioista joihin toiset pyrkivät, normaalista elämästä, asioille joille ei voi mitään tai aivan mitättömistä asioista. Itsen ja toisten syyllistämisestä pääsee kun sellaisen lopettaa. Ei siihen uskomista tai seurakuntia tarvita. Nehän ovat usein syyttämässäkin.

• Anonyymi00017

Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.”
        Matt 11:25

• Anonyymi00018

Synnnin määritelmä on Raamatussa.

Roistot julistaa, että lait on kumottu, eikä niitä tarvi enää noudattaa ja koska kukaan muukaan ei niitä pysty noudattamaan. Mitäs niistä silloin kannattaa välittää.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen,
      sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00019

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi00020

Voihan se olla noinkin. Mutta, kun ei niitä kaikkia syntejä voi välttämättä muistaa. Pitääkö sitä jokainen synti pyytää erikseen anteeksi, mie vähän eppäilen. Jumala antaa armon käydä syntien osalta jos niin on tehdäkseen. Ei niitä tarttee anteeksi pyydellä, vai pittääkö?

• Anonyymi00021

Vaikka synnit saa anteeksi ja mieli rauhoittuu, mutta ei se sitä tarkoita etteikö ihminen joudu viimeisellä tuomiolla vastuuseen tekemisistään.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi00022

Jokaisen pitäisi saada syntinsä anteeksi ja ikuisen elämän Taivaan kodissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7540
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2969
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1803
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      118
      1483
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1429
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1173
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe