Babtismilla "uudestikasteella" on suuri vaikutus ollut adventismin ja helluntailaisuuden syntymiselle ja tämän päivän hengellisyyteen.
Touhu meni lahkolaisuudeksi.
Adventtikirkon historialliset juuret ulottuvat 1800-luvun Yhdysvaltoihin, jossa elettiin voimakasta Jeesuksen palaamisen odotusta. Baptistimaanviljelijä William Miller (1782-1849) oli omalla toiminnallaan mukana voimistamassa näitä toiveita. Miller tuli uskoon baptistipiireissä ollessaan 34-vuotias. Systemaattisen Raamatun tutkistelun ja omien laskelmiensa jälkeen Miller vakuuttui, että toinen adventti, eli Jeesuksen paluu tapahtuisi joko vuonna 1843 tai 1844.
U-kastajat Jeesuksen paluun odottajat
15
164
Vastaukset
- Anonyymi00001
"Tulla uskoon" tarkoittaa lahkopiireissä
- tulla helluntailaiseksi
- tulla jehovantodistajaksi
- tulla adventistiksi - Anonyymi00002
"Vitsa ja nuhde antavat viisautta, mutta kuriton poika on äitinsä häpeä."
Kuriton poika = lahkopastori. - Anonyymi00003
Helluntailaiset ovat tunnettuja hurmoshenkisestä kiihkoilustaan ja kaatumiskohtauksista kokouksissaan.
- Anonyymi00004
Helluntailaisuudessa vaikutetaan tunteisiin ja kiihotetaan kuulijoita.
Bändi ja hengen pumppaukset - ei voi olla vaikuttamatta tunteisiin.
Vertaa Rock-konsertit. - Anonyymi00005
Myös hellarit odottavat innolla ylöstempausta.
Profetioita profetioiden perään jo 120 vuoden uususkonnollisisuuden jenkkilahko hengessä. - Anonyymi00006
Helluntailaisuudessa kasteoppi järkeisopillistettu.
Raamattussa Jeesus kehoittanut uudestikastamaan, kaatamaan eikä puhumaan glossoliaa.- Anonyymi00007
Luterilaisuus obn järjettomyyttä eli saatanan syvyyksiä!
- Anonyymi00015
Anonyymi00007 kirjoitti:
obn? Mitä se meinaa?
- Anonyymi00017
Anonyymi00007 kirjoitti:
Väärä herra, väärä usko, väärä kaste.
Luther on väärä herra. .
- Anonyymi00009
Helluntailainen lahkohenki käskee käännyttämään tai tuomitsemaan "pakkovauvakastetut".
Kiitos tästä lahkopastoreille. - Anonyymi00011
Helluntailaiset pakottavat ja vaatimalla vaativat uskomaan ja pitämään totena helluntailaisuutta, vaikka on kyse vain ulkokultaisten muka uskovien silkkaa pahuutta ja kieroilua.
- Anonyymi00012
Tuli uskoon tarkoittaa luterilaisuudessa, että kastettiin väärällä kasteella.
- Anonyymi00014
Ei vaan se tarkoittaa sitä että ihminen uskoo Kristukseen
Uudestikastajilla uskoontulo meinaa liittymistä ukastajaporukkaan - Anonyymi00016
Eihän tämänkään ketjun aloitus liittynyt luterilaisuuteen mutta luterilaisten haukkumiseksi tämäkin meni. Sitähän nämä ketjut pääsääntöisesti ovat.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Eihän tämänkään ketjun aloitus liittynyt luterilaisuuteen mutta luterilaisten haukkumiseksi tämäkin meni. Sitähän nämä ketjut pääsääntöisesti ovat.
Niin olisi pitänyt pidättäytyä amerikan homoherjoissa.
Niissä on itua, tuo muu juputus on niin nähty.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1542079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3081769- 931577
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois801241Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001220- 671160
- 251081
- 481017
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73976Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei23967