Joskus tulee hetkiä kun mieleen tulee ajatus mitä jos Jumalaa ei olekaan? Syntinen helpottuu kun ei ole vaaraa joutua Helvettiin rangaistuksena synneistään. Mutta sitten mieleen tulee kauhea ajatus. Kukaan ei kuule silloin sielustasi kumpuavaa hätähuutoa en halua kuolla.
Jos Jumala on Hän myös kuulee huutosi ja on myös ainut joka sinua voi auttaa. Jeesus ainut joka sinut voi pelastaa. Muuten on paisuvaa kaiken nielevää kauhua ajatuksesta että kuolemasi jälkeen ei olisi mitään. Tietoisuutesi vain katoaisi aivojesi tuhouduttua hapenpuutteeseen sydämen pysähdyttyä. Ei tämä ajatus ole minulle mikään vapauttava paitsi ettei silloin olisi Helvettiäkään. Tämä elämä on ollut minulle tähän asti hyvä ja toivon elämäni jatkuvan ikuisuudessa. Pidän tämän Jumalan luoman maailman kauneudesta ja uskon tulevankin olevan täynnä kauneutta. Lapsekkaasti päättelen jollei siitä muuta voi arvata niin koska nousemme kuolleista myös ruumiillisesti niin tulevassa maailmassa on voimassa samat fysiikanlait kuin täälläkin. Tunnet samalla tavalla maan jalkojesi alla ja tuulen ihollasi.
Ilman synnin seurauksia sairauksia ja vanhuutta jotka turmelevat ajallisen kehon. En ole vielä kovin hyvä kristitty vaan itsekkäästi olen kiinnostunut vain uskossa kuolleille luvatusta pelastuksesta. Se miten Jeesus odottaa kristityn toimivan jää useinmiten vähemmälle. Jumalaa lähestyn rukouksessa useinmiten vain kun olen jotain vailla. Yritän tulla uskoon. Tuntuu välillä kuin olen lähellä ymmäärtääkseni jotain siitä mitä luulen puuttuvan.
Jotain että yritän tehdä itse itselleni uskoa. Pitäisi hyväksyä ettei yrittämilläsi olevan merkitystä ja ottaa armo vastaan lahjana. Tällaisia ajatuksia häivähtelee mielessä. Jumala on ilmoittanut tahtonsa Raamatussa niin luulisin sitä lukemalla löytäväni Jumalan. Olen yrittänyt löytää ymmärrystä kuuntelemalla muita kristittyjä välillä jotain ymmärtänytkin.
Epäuskon kiusaus ja kauhu
4
150
Vastaukset
Pahimmassa tapauksessa oikea jumala onkin vastoin kaikkea todennäköisyyttä olemassa, mutta uskonharhainen on koko elämänsä sijoittanut epäjumalansa palvontaan vailla minkäänlaisia todisteita tuon epäjumalansa olemassaolosta.
Arvaa auttaako tuomiolla uskonharhaisen meriselitys? Saat kolme yritystä.- Anonyymi00001
Minua ei kiinnosta harhaoppisten lahkolaisten tai ateistien lörpötykset. Minun Jumalani ilmoittaa itsensä Raamatussa. Haistan kyllä harhaopin. En tiedä uskoni vahvuudesta mutta sitä en ymmärrä miten niin moni rohkenee kiistää sen mitä Raamatussa lukee ja rupeaa rakentelemaan näitä omatekoisia omanmielen mukaisia opetuksia. Ei ole mitää "uskon Jumalaan omalla tavalla tai sellaiseen Jumalaan jonka itse haluan" Sen joka opettaa muita on kyettävä todistamaan opetuksensa löytyvän Raamatusta.
Anonyymi00001 kirjoitti:
Minua ei kiinnosta harhaoppisten lahkolaisten tai ateistien lörpötykset. Minun Jumalani ilmoittaa itsensä Raamatussa. Haistan kyllä harhaopin. En tiedä uskoni vahvuudesta mutta sitä en ymmärrä miten niin moni rohkenee kiistää sen mitä Raamatussa lukee ja rupeaa rakentelemaan näitä omatekoisia omanmielen mukaisia opetuksia. Ei ole mitää "uskon Jumalaan omalla tavalla tai sellaiseen Jumalaan jonka itse haluan" Sen joka opettaa muita on kyettävä todistamaan opetuksensa löytyvän Raamatusta.
Tarkista raamatun kirjoitusten historia ja kuinka raamattu koottiin komiteatyönä, sillä ei ole mitään tekemistä minkään jumalan kanssa.
Ilmeisesti älynlahjasi vaativat enemmän kuin kolme yritystä.
- Anonyymi00002
Ei se epäusko vaivaa kun toistelee armottomia herjoja muista uskovista. Eikä niin edes ole kovin suuri pettymys jos Jumalaa ei ole. On ne herjat kuittenkin osuneet ja olleet silloinkin paikallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1895108Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,254482Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993147Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2603060Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1552977- 522541
- 271939
- 561893
- 781831
- 221797